Full pro jezdce 110kg ano či ne a jaký do cca 35k?

162 nepřečtených
  • unavix

    Prosím o radu zkušené uživatele, jelikož vůbec netuším jak moc je full náchylnej na větší váhovou zátěž.

    Zvládne kvalitní full povozit figuru o váze 110kg bez újmy?Jezdím jen lehčí terén nebo polňačky s rodinou.

    Mám vytipovaných pár kousků, tak bych byl rád kdyby jste mi poradili který vybrat, popřípadě poradili i něco jinýho ve stejný cenový relaci do cca 35k.

    Polygon COLLOSUS AX 3.0

    http://www.kupkolo.cz/…-3–0_z89952/

    GIANT Yukon FX 1

    http://www.mojekolo.cz/…t-yukon-fx-1

    HAIBIKE Q FS SL 2011

    http://jizdni-kola.online-sport.cz/…-fs-sl-2011/

    HAIBIKE Q FS RC 2011

    http://jizdni-kola.online-sport.cz/…-fs-rc-2011/

    Radon Stage 6.0

    http://www.bike-discount.de/…age-6–0.html

    Anketa: Přežije kvalitní full takovou váhu

    21x
    95%
    0x
    0%
    0 0
    • Zlatka  

      Shodils 10kg a ještě sis bajka nevybral ?

      0 0
    • Freeman36  

      Tlumiče budou hodně přefoukaný, jak předek tak zadek… Ale zase na to co bys chtěl jezdit by to mohlo fungovat. Ať ti poradí jezdci s fulem a podobnou váhou jakou máš ty, nikdo jinej ti líp neporadí! Já kdybych vážil tolik co ty tak si koupim hartaila s pořádnejma pláštěma a nábama co něco vydržej + nějaký odolný zapletený kola a šmitec.

      0 0
      • lubor123  

        bude asi foukat temer na doraz v predu, ale jeste by to melo byt v norme. vzadu asi na stejno. 110+bike+hadry+bo­ty+bagl+voda.

        0 0
        • se-se  

          vážím asi 96, brašny a doplňky asi 12 a foukám vidli na 1,5 a tlumič na 12 takže žádný na doraz.

          0 0
    • Freeman36  

      Ještě je tu jedna možnost:

      http://www.ivelo.cz/testfest/

      Poslední místa jsou v Chrustenici, tak pokud to nemáš moc daleko určitě bych vyrazil a vyzkoušel bych si různé tipy přepákování. Jsou v tom celkem rozdíly a to i v provozních tlacích zadních tlumičů.

      0 0
    • Break88  

      110kg neni zadny problem…Ted jsem jeste v objemu, mam 116kg a kolo me uvezlo,sice trochu obavy tam byly:)

      0 0
    • Jorge 50  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • unavix  

      Jak je to s uplatňováním záruky při nákupu ze zahraničí?Probíhá to v pohodě nebo sou nějaký potíže?

      Jde mi o to jestli koupit kolo tady s tím že nebudu mít to co bych chtěl a bude nejspíš i dražší nebo to můžu vzít v pohodě venku a „jedinou“ komplikací by v případě vyřizování záruky byla doba po kterou by to trvalo?

      0 0
      • Zlatka  

        Uplatňování záruky u kompletního pořízeného kola je každopádně složitá věc. Záleží jak na co, charakteristiku závady, poškození, pak jak bylo o kolo pečováno, zda jsou záruční servisní zásahy, seřizování, pečlivě dokumentovány do servisní knížky (třeba i nafoceny) a tedy jak bylo o kolo pečováno. Pak je to u každého prodejce trošku jinak, někteří tě rovnou odpálkují a vymyslí si pohádky a někteří rovnou bez většího posuzování uznají a komponent vymění nebo zařídí kvalitní opravu. Při takové váze je ale rozhodně nejlepší volit kvalitní silnější rám namísto papírového, a pak také vidlici. Pokud máš již předem takové-to obavy a nedůvěru, bojíš se komplikací, rozhodně ber kolo z tvého nejbližšího okolí, třeba u cykloadama.

        0 0
        • unavix  

          No jelikož vím jak se prodejci chovají tak proto mám tyhle obavy. Dotaz sem ale spíše směřoval na nákup venku.Líbí se mi ten Radon Stage 6.0 jelikož je na sramu a ten já rád. Téměř u „huby“ sem koukal že mám i prodejnu polygonu – ve Zdibech u Prahy.

          Ale netuším jaký ty kola sou.

          Tudíž další dotaz zní – jaký máte zkušenosti s CZECH RENT A SKI s.r.o. což je dovozce polygonů. A jak sou na tom s kvalitou ty kola?

          0 0
          • RacerX  

            Mám přes 120kg a nikdy jsem se svou vahou na kole problém neměl a komponenty nikdy neničím více než ostatní „standardní“ jezdci. Píšu ti to jen pro tvůj klid… ;-)

            0 0
            • unavix  

              Toho že bych víc „drtil“ komponenty se nebojím.Jezdím teď na 10let starém Jineru osazeném sramem a za celou dobu sem měnil na zadku pár drátů,řetězy a loni vidli která ale chcípla na stáří.Taky sem nikdy nic nezničil, ani rám nerupnul.A to sem míval mnohem víc než těch 110kg.

              Ale vím co dokážou pak některý prodejci vymyslet a svádět spoustu věcí na nadměrnou váhu.Proto z toho mám obavy.

              Přeci jen kolo za cca 35k pro mě není žádná láce a nerad bych pak řešil nějaký dohady že sem něco přetěžoval atp.

              0 0
              • RacerX  

                tak pošleš reklamovat ženu, přítelkyni nebo kamaráda ;-)

                0 0
          • Zlatka  

            Jestli ti opravdu můžu pomoct tak vem supa F50 v X-9 v 21,5" (dá se tam dát jako upgrade 650B kola).

            Budeš 100% spokojený s Českým bikem a vejdeš se v počáteční investici do 25 cca.. :) Super kolo za super peníze co něco opravdu vydrží.

            0 0
            • unavix  

              Link na konkrétní kousek by nebyl pls?

              0 0
            • jIrI___  

              F50 je nejhorší full, na kterém jsem kdy jel – houpe, nejede a navíc to ani není žehlička. Tomu bych se vyhnul velkým obloukem.

              0 0
              • Zlatka  

                Nejhorší ? To bych takto defenzivně netvrdila, ale co chceš pořídit za tyto peníze a nejlépe co něco vydrží s bezpečnou zárukou. Já bych se toho nebála, již jsem to takto dvou bikerům pořešila. Velká spokojenost, u jednoho jsem ještě vyměnila vidlici za revelation a zamykání na řidítka. Poladí tlumák, on je těžký, houpat se nebude..

                0 0
                • hony007  

                  Když neznáš význam cizích slov, tak je nepoužívej, ty defenzívo.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Souhlas. Já sice nemůžu říct, že je to úplně nejhorší rám, který jsem v ruce měl (jel jsem i ještě horší), vynout bych se mu ale určitě vyhnul taky.

                0 0
                • Zlatka  

                  Z pohledu profíka na pohled amatéra je to dost drsné. :DD

                  Takto si nevybere nikdy, třeba to protáhne na další roky. :))

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    V tomhle vláknu má x rozumných voleb. Když nemá představu co přesně chce, tak detailně ladit výběr stejně nebude, postačí když se vyhne tomu Supu. F50.

                    0 0
                  • unavix  

                    Nene,teď už si vyberu.Za chvíli mam kulatiny a chci si udělat radost.Odměnit se :o)

                    0 0
                    • Zlatka  

                      Tak to je jiná, gratuluji k výročí, tak hlavně nepřeber. :)

                      0 0
    • unavix  

      Psal sem dovozci Polygonu o nějaké bližší info ale neobtěžují se vůbec odpovědět.Tudíž tohle kolo pouštím k vodě.

      S eventuelníma reklamacema by to totiž mohlo bejt stejně „pružný“ a o to nestojím.

      Tudíž výběr zužuju na

      HAIBIKE Q FS RC 2011

      HAIBIKE Q FS SL 2011

      Radon Stage 6.0

      Který z těhle tří by jste doporučili?

      0 0
      • PatrikL  

        hai trailstar (pevná os vpredu aj vzadu, tapered hlavovka) v tej cene nie je dostupný?

        0 0
        • unavix  

          Moc nevěřím tomu systému tlumení u toho trailstaru.Myslím že ten radon nebo haibike co sem si vybral na tom budou líp.Nebo se pletu?

          0 0
          • PatrikL  

            čomu tam neveríš? :) Ten systém má výhodu v tom, že vahadlo nepôsobí na sedlovú trubku (čo je celkom obľúbené miesto na praskanie).

            0 0
            • unavix  

              Měl sem za to že u tohohle systému se vydírá tlumič a časem začne téct když je uložený takto šikmo.Nebo se pletu?

              0 0
        • Bysto  

          presne, hlavne sa zamerať na to, aby bola v zadu pevná os, ideál X-12, keď nie, tak aspoň náboj na 10mm, a vpredu aspoň pevná 15mm, aj keď zas pri tej váhe by bolo najlepšie 20mm ale to má teraz asi iba RS RVL, pretože aj ľahší jazdci dokážu spoznať v tuhosti (najmä u menej a stredne tuhých rámov)

          0 0
          • mirav  

            na výletech s rodinou po polňačkách bych ty pevné osy nijak nehrotil … .

            0 0
            • unavix  

              Teď je na kole taky nemám.Ale pravda je že si dávám pozor a pořád se hlídám abych nevletěl do „maléru“.

              0 0
          • unavix  

            Poradíš teda konkrétní bike.A jaký system tlumení na zadku je tedy nejlepší,nejmíň poruchový?

            Jak sem si myslel že už mam jasnou představu co chci,tak sem teď docela zmatenej.Pročetl sem tu spoustu vláken abych se alespoň lehce orientoval ale zdá se že v tom mam akorát zmatek.

            0 0
            • MlokCZ  

              Žádný nejlepší systém neexistuje, každý preferuje jiné vlastnosti a sedí a vadí mu něco jiného.

              A nejméně poruchový systém obecně taky žádný není, vždy to je o konkrétním kole. Rozhodující je konkrétní provedení čepů, přepákování atd.

              0 0
              • unavix  

                Takže ideálně vybrat jaký systém?Můžeš poradit?Třeba i konkrétní kolo.Předem díky.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ještě jednou. Žádný ideální systém obecně neexistuje a každému vyhovuje něco jiného.

                  Ideálně vyber takové kolo, které bude splňovat tvoje nároky a požadavky.

                  A pokud zatím vůbec nevíš co vlastně chceš (takže ti ani nikdo nemůže správně poradit), tak systém neřeš a s osvědčených kol vyber cokoliv (tím jen vyloučíš, abys nevybral nějakou vyloženě mr..u).

                  Z toho úvodního výběru třeba ten Radon, ty Haibiky také půjdou (a ten Trailstar by byl spíše vhodnější, tahle konstrukce je odolnější pro těžké jezdce). Z tohoto vlákna bych se vyhnul akorát tomu Supu F50.

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Z tohoto vlákna bych se vyhnul akorát tomu Supu F50.

                    Mohl by ses rozepsat, tedy zdůvodnit ?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Žehlí podprůměrně (konkrétně jsem zkoušel právě tu levnou verzi s Radium tlumičem), už tohle by samo o sobě stačilo k tomu, abych se takovému kolu vyhnul.

                      Možná s lepším tlumičem vhodně poladěným pro daný rám by se to dalo o něco zlepšit, ovšem tímhle se zabývat na levném kole a cpát do toho více peněz nemá smysl.

                      A přitom současně nejde ani nic moc za pedálem. Tohle bych ještě překousnul, já nikdy neměl větší problémy téměř s žádným fullem při mojem stylu šlapání (s tím jak jde za pedalem), ale jiní těžší jezdci (a zejména pokud neumí opravdu dobře kruhově šlapat) s tím pak problém mít budou (samozřejmě pokud nezkusí nic lepšího, tak jim to může připadat ok).

                      A pak se mi nelíbí ani detaily typu vedení bowdenu k přehazovačce a hadice k zadní brzdě.

                      A když se k tomu přičte, že za ty prachy to ani v těch slevách není nijak zázračně osazené…

                      Třeba ten Radon je jen mírně dražší a přitom o dvě třídy lépe osazený. A ta stavba je celkem slušná.

                      0 0
                      • Zlatka  

                        Já jsem se držela hlavně kritérií:

                        • levný
                        • český se zárukou
                        • sram
                        • full
                        • pro začátečníka
                        • pro toho kdo s tím moc nenalítá
                        • pro Tebe šrot, pro jiné pěkný dobrý bajk, samozřejmě, že s teboubudu v hodně bodech souhlasit – o tom žádná dlouhá diskuze.
                        0 0
                        • unavix  

                          Nepsal sem že musí být český.Dilema byl nákup že zahraničí a případný reklamace.Ale co už sem se dočet tak reklamace při nákupu z venku sou v pohodě.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Reklamace je vždy o tom konkrétním obchodě. Větší Německé shopy (nebo přímo i výrobci kol) typu Radon tedy bike-discount, Canyon, bike24, hibike, bike-components si nikdy nedovolí vyloženě špatné chování u reklamací.

                            Pár reklamací z těchto shopů jsem řešil a většinou to bylo o třídu lepší než řešit reklamace u českých eshopů (i když i u českých se najdou slušné, ale zdaleka to není pravidlem).

                            Jediné dvě nevýhody je to posílání a pak pro někoho komunikace v cizím jazyce. U celého kola se ale téměř vždy domluvíš, že při reklamaci pošlel jen problémovou část. Vždy je nejlepší předem nafotit a domluvit se jak postupovat.

                            0 0
                            • unavix  

                              Díky za informace.Potvrdil si mi to co sem si myslel.Že že schopem z DE bude lepší domluva než tady v čr.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                A třeba takový Amazon, to bylo ukázkové jak by to mělo fungovat. To sice nebylo kolo, ale řešil jsem boty.

                                Bral jsem dva páry a jeden omylem poslali v jiné velikosti. Na webu přímo formulář pro takové případy (reklamace tam je také) s jasným vysvětlením postupu, předpřipravených nálepek na balík.

                                Po odeslání vyplněného požadavku na webu mi za 15 minut volají jen pro ujištění, že je chyba jen u jednoho páru, aby mohli okamžitě řešit.

                                Ještě ten den byl odeslán nový balík se správnou velikostí bot.

                                Na vrácení té špatné velikosti mají celý měsíc, takže s odesláním zpět ani nebylo nutné nijak spěchat.

                                A jen kdyby jim to do měsíce nepřišlo zpět, tak by si znovu strhnuli částku za ten další pár bot. To je velká důvěra v zákazníka, protože kdybych jim to zpět neposlal, na platební kartě mám automatickou blokaci po platbě, tak by si sami bez mojeho zásahu (odemčení karty) nic nestrhli a já bych měl zdarma další boty.

                                Já poslal asi za týden tu špatnou velikost zpět. Jakmile jim dorazila, tak mi informovali a obratem vrátili na kartu poštovné.

                                Je pravda, že u nás by tohle asi tak dobře nefungovalo, už vidím jak to občas u nás někdo zkusí zneužít.

                                0 0
                  • unavix  

                    Takže pořadí výběru by mělo být asi takto:

                    trailstar

                    radon

                    haibike z mého výběru?

                    Potřebuju aby to něco vydrželo,bude to kup zase na aspoň 5 let.Aby to nehoupalo.Nep­ředpokládám že bych někdy dával nějaký sjezdy.Sem spíš takovej ten výletní typ jezdce,rozhodně nejsem chrt co honí čas.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Výborné žehlení a houpání jde vždy proti sobě. Neexistuje kolo, které jde nejlépe za pedálem a současně nejlépe žehlí. Vždy je to určitý kompromis.

                      Pouze lze konstrukci pokazit a pak dosáhnout toho, že kolo ani nežehlí, ani nejede.

                      A pak to hodně ovlivní tlumič a jeho interní nastavení. Když vezmeš něco s Fox tlumičem, tak můžeš nechat následně tlumič přenastavit, kdyby to nevyhovovalo jak to bude v originále. A tím jak omezit pohupování (samozřejmě to pak bude o něco hůře žehlit), tak naopak.

                      Výhodou je tady Fox tlumič s Boost vale (tam se dá lépe omezit i houpavější stavba aniž by pak kolo bylo zcela tupé), použitý např. na tom Radonu.

                      0 0
                    • firefighter32  

                      Trailstara mám a ikdyž mi váha osciluje zima/léto mezi 110 – 90 kg, tak funguje suprově i při mé nejvyšší váze a to ještě nepočítám batoh s min 5 kg výbavičky pro celodenní jízdu. Obdobně uživatel Stenli by ti asi také potvrdil, že tenhle model se prostě povedl. Jo a při sjezdech i při té mé max váze nepozoruju nějaké kroucení rámu nebo prohýbání osy apod. Jen se díky tomu víc zahřívají brzdy, ale to řeší větší kotouč ve předu.

                      0 0
                      • stenli  

                        Uživatel Stenli potvrzuje :-)

                        0 0
              • unavix  

                Takže ideálně vybrat jaký systém?Můžeš poradit?Třeba i konkrétní kolo.Předem díky.

                0 0
                • jIrI___  

                  Doporučuju navštívit nějakou prodejnu s testovacími biky, půjčit si postupně kousků s jiným systémem a tím si člověk aspoň základní rámcovou představu o jednotlivých systémech udělá a hned se ti bude líp vybírat. Případně se můžeš zajet podívat i na Test Fest pořádaný Velem.

                  0 0
                • Lišák  

                  Stejně to na poprve netrefíš. Ze začátku budeš nadšený z téměř jakéhokoli fulla. Postupem času zjistíš, co Ti vyhovuje a co naopak vadí, a u dalších kol se na to zaměříš.

                  No, a třetí, čtvrtý full už bude ten správný ;-)

                  0 0
    • unavix  

      Jak poznat která velikost bude ta správná?Lze změřit stávající rám a podle toho vzít full nebo tam se to bere jinak?Čet sem tu že by se měla změřit délka nohou atd.

      0 0
      • MlokCZ  

        Dle délky nohou určíš jestli je výška rámu ± ok (včetně případné kontroly jestli vychází standover), to lze bez problémů určitě bez vyzkoušení.

        Na výšku to ani nemusí být nikdy přesně, hlavní je pak vybrat správnou délku rámu.

        Srovnat se stávajícím kolem je dobré. U fullu někdo vozí mírně vzpřímenější posed (takže mírně kratší rám), ale není to pravidlo, je to o preferencích každého. A pak se na fullu většinou vozí mírně kratší představce (takže samotný rám může být o to delší).

        A trošku posed natánou široká řídítka. Ta ale také nejsou žádné dogma, jen je třeba s tím počítat.

        0 0
        • unavix  

          Řekni mi ještě ,co Ty osobně by sis vybral.Radon nebo Polygon?Cenově to je plus minus stejně.

          0 0
          • MlokCZ  

            To nedokážu říct. Radon jsem zkoušel, Polygon nejen, že jsem nejel, ale ani neviděl nikdy v reálu.

            Na můj vkus už jsou Polygony nechutně těžké (už i moje Stereo je pěkné těžítko, do hmotnosti Polygonu má pořád ale daleko, srovnávám teď čistě rám), ale pro těžšího jezdce bych tohle jako zásadní problém neviděl (já mám 70kg).

            Polygon COLLOSUS AX 3.0 se mi už moc nezdá na typ ježdění, které jsi popsal. Tohle kolo bych viděl na ježdění zaměření výrazně více do náročnějších terénů.

            Oproti Radonu Stage jsou to zcela odlišná kola. Ten Stage mi přijde tak akorát (zdvihem a typem kola) na popsané ježdění.

            U Radonu i tenhle

            http://www.bike-discount.de/…-am-5–0.html

            bude pořád zaměření méně do náročného terénu než ten AX 3.0.

            Pokud bys chtěl více než těch 120mm, tak ten zmíněný trailstar, který má obě pevné osy (a zvlášť když je tam 20mm pro tvojí váhu) a tapered hlavu je dobrá volba

            http://www.kubicasport.eu/…-vybavy-XT-/

            0 0
      • newbie  

        zkus se změřit podle tohohle a rozměry, které ti vyjdou, porovnat se stávajícím kolem, pokud ti na něm v posedu nic nevadí… pak se to dá ještě v případě potřeby po nákupu doladit výměnou představce a/nebo řídítek

        0 0
        • Jorge 50  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • lupa  

      Kolego mám 105kg a dávám si na svém fullu i DH tratě, podle mne půjde hlavně o dobrý tlumič na který se můžeš spolehnout a který má více možností poladění. Já tam mám sice sjezdovej Fox DHX5 air, který sice nejde zamknout, ale ze sedla se s propedalem nehne, z kopce nemá problém požrat absolutně nic a můžu se na něj spolehnout.

      0 0
    • unavix  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • unavix  

      Pánové ještě k brzdám.Kotouče 160mm ubrzdí v pohodě nebo bych měl u toho Polygonu chtít přední 185mm?

      0 0
      • Zlatka  

        Nejsou tu jen pánové. :)

        Pro Tebe, tedy váhu nad 100kg rozhodně na předek 180–5mm lepší.

        0 0
        • unavix  

          Sorry :o) Netušil sem že tohle vlákno ještě sleduješ.

          Kolik si můžou říct za větší kotouč?Můj naivní dojem je že vymění kus za kus a nechají si SPD které nechci a budem srovnaný.

          Nebo to takhle nechodí?

          0 0
          • Zlatka  

            No to asi bude složitější, ale rozhodně o to zkus požádat.

            Myslím, že vyjdou vstříc, asi jak u jakého prodejce.

            0 0
          • MlokCZ  

            To záleží na konkrétním prodejci.

            0 0
            • unavix  

              Polygona bych eventuelně kupoval u CZECH RENT A SKI s.r.o. z Litvínova – mají prodejnu ve Zdibech u Prahy a tam to mám nejblíž.

              Máte s tohle firmou někdo nějaký zkušenosti?

              A kdybych nepochodil s tím větším kotoučem.Kolik sotjí 185mm a jak složitá bude výměna?

              0 0
              • MlokCZ  

                Kotouč pár set (dle konkrétního kotouče) + ještě bude potřeba nový adaptér (což je tak 120–150Kč).

                Výměna na 5–10 minut (dle toho jak rychle seřídíš brzdu po výměně), největší opruz na tom je těch 6 šroubů co ten kotouč drží :-)

                Ještě že už mám elektrický šroubovák :-)

                Ten obchod neznám.

                0 0
                • Poustmen  

                  Ahoj jsem tu úplně nový a v kolech se nevyznám, do těchto míst jsem se dostal, protože po letech také něco vybírám… Nebývá problém při větším kotouči s pevností vidlice? (nemusela by to unést)

                  0 0
    • Palo TT  

      Nepotesim ta, ale pri 110 Kg by som vobec neuvazoval o type ramu s klasickym trojuholnikom a vahadlom s capom uprostred sedlovej trubky a tlmicom vertikalne. Sedlova trubka bude dost namahana na bocne tlaky. Niektore biky (napr. Trek Fuel) takto s oblubou praskali aj pri beznych vahach.

      Odporucil by som skor nieco, co ma tlmic horizontalne pod hornou trubkou, idealne aj s capmi na hornej trubke a bez capu na sedlovej. Pripadne starsi model Specialized FSR, ktory ma vyrazny sloping pricom cap je priamo v rohu – v spoji sedlovej a hornej trubky.

      0 0
      • MlokCZ  

        Máš pravdu, že je tam rám hodně namáhaný.

        Já bych se toho ale zase tak nebál. Třeba ty Polygony jsou hodně těžký, tak by měly snad něco vydržet.

        A co vydržela tahle konstrukce i některým těžkým jezdcům tady z BF i u poměrně lehkých rámů… (tím myslím třeba Meduza a jeho Canyon, v okolí mi také jezdí pár jezdců okolo 100kg tuhle konstrukci).

        A taky má na rám záruku.

        0 0
        • Palo TT  

          Ja sa toho veru bojim.

          http://www.bike-forum.cz/…u-20–22.html#…

          Identicky pripad najdes na BF este jeden a to sa jedna o masivny Giant Trance 2007. Podobne mi praskol aj Giant NRS.

          Ale pokial najazdi 1000km rocne po polnackach a asfaltkach tak mu to aj pri 110Kg vydrzi urcite viac ako 2 roky.

          5 rocnu zaruku by som pri tej vahe tiez odporucal, len pozor, lebo pri niektorych vyrobcoch je takato vaha uz mimo zaruky.

          0 0
          • MlokCZ  

            Já si to pomatuju, že Ti prasknul. A netvrdím, že se to občas nestane. Ale nebral bych to jako jediné kritérium. Osobně bych se tohoto prasknutí u těžkého odolnějšího rámu (u těžšího jezdce) bál méně než prasknutí lehkého rámu kdekoliv jinde.

            Polygon je ta kategorie těžkých rámů, Radon má na rám záruku těch 5 let (nestudoval jsem tedy jestli tam nemají nějakou vyjímku dle hmotnosti, přímo na místě, kde se píše o těch 5 letech to není).

            Přesná váha toho 120mm Polygonu tu nepadla. Jestli je v duchu ostatních Polygon rámů, tak je pořád o dost těžší než ten starší Trance.

            0 0
            • Jorge 50  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              0 0
            • Palo TT  

              Ten Polygon vyzera zaujmavo, aj zaruku ma 5 rokov.

              Lenze dat 165mm tlmic na 120mm zdvihu :( Na tom si veru 90+ kilovy moc nezajazdia.

              http://www.bike-forum.cz/…-0–2010.html#…

              0 0
              • unavix  

                Můžeš to nějak rozvést?Jako že vzadu bude velký sag a bude to chodit s moji vahou na doraz?

                0 0
                • MlokCZ  

                  165/38mm tlumič na 120mm znamená velký přepákovací poměr (v průměr více než 3:1, v průměru proto, že se mění během zdvihu).

                  A velký přepákovací poměr následně znamená foukání vyšších tlaků v tlumiči.

                  A mohlo by se tak klidně stát, že ani maximální povolený tlak v tlumiči nebude dost.

                  Jen přepákovací poměr ale výsledný tlak nedělá, u Fox tlumičů třeba hodně závisí jaká je použitá komora (se standardní, tedy nejmenší komorou se foukají menší tlaky než z HV komorou).

                  Tohle ale můžeš na místě vyzkoušet. Asi nevyzkoušíš jak je to s chozením po dorazech, ale první vodítko je, jaký budeš potřebovat tlak na nastavení rozumného sagu. Pokud půjde nastavit 15–20% sag (třeba budeš v reálu jezdit mírně větší sag, pro ověření problému je ale lepší zkusit menší sag) s tlakem nižším než je limit tlumiče, tak by to mělo být ok.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Bohužel to tak opravdu nejspíš vychází, už jsem koukal i na to sousední vlákno, kde to přesně řeší.

                Njn, ten přepákovací poměr je prostě už moc vysoký…

                0 0
                • unavix  

                  Čili se svejma 110 mam smůlu alespoň co se týče toho Polygonu a budu chodit po doraze téměř pořád,je to tak?

                  A u toho Radonu to vychází jak,to přepákování?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Vyzkoušej jak vyjde ten sag a uvidíš. Na doraz to nutně chodit nemusí, to záleží jak je ta stavba progresivní. Vedle ve vláknu se řeší už sag (tedy k testu využití zdvihu se to ani nedodstalo).

                    0 0
                    • unavix  

                      A ten Radon je na tom s tím přepákováním stejně „mizerně“ jako Polygon nebo líp?

                      0 0
                  • Zlatka  

                    Když budeš pokračovat v hubnutí, tak Tvé dotazy zbytečné budou.

                    0 0
                    • unavix  

                      Nj,jenže to nejde tak rychle.Když dám letos 10 tak budu rád ( a třeba už ani víc nepujde,mam těžký kosti :o) ).Ale na kole chci jezdit hned. Sem si myslel že to bude v poho ale teď začínám mít dojem že to bude problém.

                      0 0
                    • se-se  

                      myslím, že nejlepší je koupit si to kolo hned a to úplně nejdražší – na jidlo pak už nezbyde a to hubnutí půjde samo. (ježiši já to začnu asi prodávat jako recept na dietu)

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    I když jsem krátce ten Radon jel, tak si nepamatuju přesné detaily tlumiče. Dle fotky a dle toho, že mi to v reálu nepřišlo nijak divné, tak na 90% tam je 190/51mm (a je s HV komorou, to je jisté).

                    Ve specifikaci to nikde nemají uvedené.

                    Jestli tam je 190/51mm, tak přepákovací poměr je o hodně nižší a v tomhle je to o hodně lepší. Ale zase to trochu zhorší HV komora (s tou se fouká tlumič na o něco vyšší tlak). Komora by se dala případně vyměnit nebo vyvložkovat, ale to by nejspíš nic moc neřešilo. Tedy řešilo by to snížení tlaku na který se fouká, ale zase by to pak mohlo být moc progresivní (nevyužíval bys celý zdvih).

                    A já tohle při svojich testech vůbec nesleduju, protože při svojich 70kg nemám problém ani u staveb při vyšších přepákovacích poměrech. V podstatě téměř nikdy se na žádné stavbě s RP23 nedostávám přes 200psi (většinou naopak výrazně níže).

                    U Sterea které má poměrně spíš vyšší přepákovací poměr (taky 190/51mm tlumič, ale už na 140mm zdvihu) foukám se standardní komorou 140–165psi (dle konkrétního tlumiče, jestli s BV nebo bez BV nebo upravený v TF tuned a dle interního nastavení a teplé/studené části roku).

                    S HV komorou bych musel foukat stejný rám tak na 175–180psi (to pro představu kolik to zhruba udělá rozdíl).

                    A druhé kolo s malým přepákovacím poměrem (150mm zdvihu s 216/63mm tlumičem) a HV komorou foukám kolem 160psi.

                    Proto v tomhle ohledu nemám moc přehledu, tenhle problém s příliš vysokým tlakem v tlumiči jde mimo mě.

                    0 0
          • MlokCZ  

            A pak si myslím, že se to bude i hodně lišit konkrétní rám od rámu. Tedy jak dle toho jak je ten čep na sedlové trubce vysoko, ale i dle toho jak je to dále přepákované.

            0 0
            • unavix  

              Prosím Tě ještě jak je to s tím pružením u Haibike Trailstar,ten je na tom líp než Polygon?Myslím přepákování atd.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ten by nakonec byl asi úplně nejlepší. Sníženou horní rámovku má i přes umístění tlumiče pod horní rámovkou (při téhle kostrukci většinou horní rámovka snížená nebývá).

                Obě pevné osy.

                Není tady ten problém velkého namáhání sedlové trubky (tohle je přesně tak konstrukce co Palo TT doporučuje).

                Je to osazené tlumičem se standardní komorou. Teď otázka co přepákovací poměr. Tlumič z fotky je nejspíš 190/51 nebo 200/51 nebo 200/57mm.

                I pro tu nejhorší variantu (z pohledu požadavku na co nejmenší přepákovací poměr), tedy 190/51mm vychází přepákovací poměr o hodně nižší než u toho Polygonu.

                Je to ale kolo už trošku více zaměřené do terénu. Já bych se toho tedy nebál, ale abys s tím počítal.

                Geometrii tam vidím na Kubicasport jen naskenovanou a jde to blbě přečíst, chtělo by to lepší zdroj.

                Co se týká chodu, tak tenhle typ přepákování je poměrně osvědčený, konkrétně Trailstar jsem ale nejel, takže konkrétně nemůžu sloužit.

                0 0
                • PatrikL  

                  tú geo som nejako hnusne pozliepal z katalógu http://www.abload.de/…tarq4uxf.png :D

                  Katalóg je tu http://issuu.com/…katalog_2010

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Čitelné to je ale už dobře. Škoda, že zase chybí standover a i výška středu. Prohnutí té horní rámovky je ale poměrně až dost k jejímu středu, takže by mu to snad u 47cm velikosti mohlo vyjít, aniž by měl kulky na maděru :-)

                    Na délku o ještě o nějaký ten mm delší než Polygon, to je jedině dobře (aspoň by případně mohl dát kratší představec).

                    Akorát ten hlavový úhel, ten mohl být na tenhle zdvih už o něco menší. To ho ale u prvního fulla nejspíš vůbec trápit nebude (a třeba stejně bude vozit spíš větší sag na tlumiči, který to trošku celé položí).

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Už to vidím v té blbě čitelné geometrii, je tam tlumič 190mm (takže 190/51mm).

                  Průměrný přepákovací poměr vychází tedy na 2,75 což je spíš více, ale pořád to ještě jde (na Stereu to mám přesně stejně).

                  Polygon má průměrný přepákovací poměr 3,16.

                  0 0
                  • firefighter32  

                    Teď jsem to zkusil přeměřit a u mého trailstara to vychází při mých momentálních asi 104 kg na 1/4 sag asi 230 psi. Ale čím se víc jezdí, tím se víc hubne a mám za to, že při mé letní váze už bude stačit okolo 200 psi. Jinak tuším, že u rp23 je max 300 psi, takže by jsi byl stále v toleranci.

                    0 0
                    • unavix  

                      Rozmýšlím nad tím co mi tu radíte a nevím tedy jestli raději nevzít ten Trailstar a mít jistotu že mě to uveze.Zejtra chci jet odzkoušet ten Polygon.

                      1 – Máte někdo tip kde by se dal v Praze nebo okolí koupit ten Trailstar?Já ho našel zatím jen na kubicašport a pak na jizdni-kola.online-sport.cz.

                      2 – myslíte si že by se dala usmlouvat nějaká sleva?

                      0 0
                      • Zlatka  

                        ..usmlouvat nějaká sleva?

                        :) já se z Tebe picnu.

                        0 0
                        • unavix  

                          Tak jako sry ale neprdím doma pětikačky do kýblu a každá kačka dobrá ne. :o)

                          0 0
                          • Zlatka  

                            Jako nezlob se na mne, ale každý zcela běžně prdíme pětikačky do kýblů. Asi s tím máš problém, to bude nejspíše špatnou stravou, etc životosprávou.

                            0 0
                            • hony007  

                              Hele, fakt nepoužívej ta cizí slova a zkratky, když neznáš jejich význam, vypadáš pak jako ještě větší … než jsi.

                              0 0
                            • Azmir  

                              Tím užíváním něčeho o čem nemáš páru se shazuješ ještě víc než to jde.

                              0 0
                          • Poustmen  

                            náhodou dle mého to není špatný nápad, prodejce by mohl slevit na starším modelu, který mu visí na prodejně delší dobu.. Případně i sleví na doplňkovém vybavení, jen ze sebe nedělat dojnou krávu :)

                            0 0
                            • unavix  

                              Tak nějak sem to myslel.Nechci aby mi někdo prodal něco pod cenou,ale zase na druhou stranu dneska se všude o všem smlouvá,tak proč to nezkusit.Líná huba holý neštěstí.

                              0 0
    •  

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      Kup si něco takového, zbytek si doplat do dvou let a máš super kolo které ti vydrží.

      Za dvacetpět nekoupíš slušné Am kolo, bude ojebané na komponentech tudíž těžké.

      0 0
    • unavix  

      Jak je na tom s kvalitou tenhle FELT Virtue Comp?

      http://www.mojekolo.cz/…-virtue-comp

      Jezdí ho někdo,jaký máte zkušenosti?

      0 0
    • unavix  

      Dnes jsem dostal cenovou nabídku na Haibike Q FS SL 2012 za 35000 a Haibike Q FS RC 2012 za 40000.

      Co na to říkáte?Na obou modelech je sleva cca 8500.

      Stojí to za to do toho jít?

      0 0
    • unavix  

      Byl sem vyzkoušet Polygon a jedním slovem paráda.Sice nevím na kolik se foukal tlumič protože sem na to mechanikovi neviděl,ale určitě nebyl na maximum. Zkusil sem se projet „kolem krámu“ a ač sem se snažil sebevíc tlumič propružit tak sem se na doraz nedostal.

      Po nafoukání a sednutí na kolo byl sag cca 2cm.To je hodně nebo je to v normě?

      Velikost mi vyhovuje kupodivu 20", standover mám akorád. 18" byla malá a krátká.

      Kolo lehké a nádherně ovladatelné – proti mému modrákovi to vypadá že váží polovinu váhy,přitom váží stejně.

      Škoda že se nemužu projet na Radonu,docela by mě zajímalo porovnání.

      0 0
    • unavix  

      Včera jsem dostal nabídku na Trek fuel EX6 2010, byl by za 27000kč.Původně 47000kč.

      http://kolo.cz/…el-ex-6–2010

      (ne u toho obchodu co je odkaz,ten je jen kvuli kolu)

      Stojí ten Trek za hřích?Za ty peníze asi nic lepšího neseženu.

      Může mi k tomu kolu dát reference někdo kdo ho jezdí.

      0 0
      • Zlatka  

        Vždyť píšu, že si nakonec nevybereš.. :))

        0 0
        • unavix  

          Kdo to říká,to sou pomluvy ;o) Mam jen hold dilema protože sem nebyl línej se optat na slevu a nabídek je víc než sem čekal.Zatím vede Polygon před Haibike kvůli XT,ale zítra jedu zkusit toho Treka a další.

          Potřebuju ale poradit pokud by se mi ten Trek zamlouval tak jestli ho vzít místo Polygonu.Přeci jen je to o 10k levnější.Potřebuju od zkušených poradit jak je na tom pružení oproti Polygonu,jestli lepší nebo horší atd.

          A koupit musím nejpozději příští týden,na modráka už čeká nový majitel.

          0 0
          • Zlatka  

            ..na modráka už čeká nový majitel. Úžasné, ono se to dalo ještě prodat, proč nejsi ve kšeftě ? :))

            Já si myslím, že 10K je 10K. Rozhodně.

            0 0
            • unavix  

              No dovol,muj krásný modrak.Vždyť už je to skoro veterán a ty dou cenou nahoru. ;o)

              Ale byl rozdán.A novej majitel je rád že ho bude mít.

              Ve kšeftě dělám,i když ne s kolama a dneska něco prodat je docela dřina.

              0 0
              • Zlatka  

                :) Nezlob se, tak mám jen zobák narostlý.

                0 0
    • Baba-Ji  

      http://mtbs.cz/…esty-recenze

      ten toho myslím uveze dost :)

      0 0
    • unavix  

      Tak vyřešeno.Dneska objednán HAIBIKE Q FS SL 2012.

      Nakonec rozhodla cena,osobní sympatie a přístup prodejce.

      Měl bych ještě dotaz k záruce Haibike. Někde se uvádí standardní 24měsíců na komplet, kubicašport udává 24měsíců a na rám 5let od modelů 2011.

      Ví někdo jak to skutečně je?

      0 0
      • Azmir  

        Dobrá volba a ta cena by mě celkem zajímala, mimochodem loňský model se prodával/prodává za 28k.

        0 0
        • unavix  

          Domluveno mám 35k což si myslím že je celkem slušný.

          0 0
          • Azmir  

            Hmm jak tak koukám tak ten letošní model je ještě hůř vybavený než ten loňský tak to mi potom těch 35tis. teda přijde hodně, ale pokud na kolo nechceš čekat třeba do září a pak ho koupit pod 30 tak asi to bude v poho.

            0 0
            • unavix  

              No lepší nabídku sem neměl. A tlačit do kouta sem to nechtěl. Taky bych mohl mit kulový. Některý prodejci o ceně ani nedebatuji. Takže mi sleva cca 8500 přišla dobra. Některý prodejny ho mají i za 45k.

              Mel sem v pacu Trek fuel ex7 2011, ten by byl za 40 ale to už bylo hodně nad limit. Polygon Sx3.0 sem nevzal protože prej má špatný poměr přepákování.

              Každopádně teď už je to jedno i kdyby bylo něco lepšího za lepší peníze. Leda že by si věděl fakt o něčem super za super peníze.

              0 0
              • Frostty  

                Už běž raději jezdit a neřeš to, vybral si dobře.

                0 0
                • unavix  

                  Šel bych hned,ale kolo ještě není doma.Snad do konce týdne.Dodání během 3–5 dní. Už ba to bylo…:o)

                  0 0
              • Azmir  

                Není to zas až taková bomba ale třeba tohle lepší tlumič, z části z carbonu, lepší řazní a některé komponenty a určitě bude lehčí.

                0 0
              • Poustmen  

                Jsem rád, že nakonec ta sleva vyšla, nechť kolo dobře slouží!

                0 0
                • unavix  

                  Díky. Taky sem rád. V téhle zemi to hold jinak nejde než si o něco říct.

                  0 0
                  • Zlatka  

                    Už se těším až tě na tom kole s malou potkám. :)

                    0 0
      • unavix  

        Tak zpět na začátek.Haibike nakonec nebude.Prodejce zlevnil všechny modely na což sem chtěl ještě taky kapánek zlevnit a tak to nakonec nedopadlo.

        Azmir měl asi pravdu s tím že 35k bylo ještě dost.No nemám nic a kolečko dopisování a hledání začíná znovu.Zítra kouknu k Adamovi do Suhdola.

        0 0
        • Azmir  

          Za 35tis je výběr stále slušný i co se týká haibiků zkus kouknot na cykloněmčík nebo kubicasport, kde jich mají dost si myslím i v téhle ceně ;-)

          0 0
          • unavix  

            U kubicasport výběr slušný,hlavně v modelech 2011.U němčíka žádný zázrak.

            0 0
        • TeryPV  

          Nechi nějak radit páč mám fulla jen dva dny, ale koupil jsem http://www.mojekolo.cz/…us-5900-test ve 20,5 a mám též 110kg a musím říct že neskutečná spokojenost:-) A myslím, že to Lko by Ti mohlo být:) a dá se vyzkoušet…Kdyby jsi chtěl podrobnosti tak tak po neděli:-)

          0 0
    • unavix  

      Hotovo.Je doma Polygon Collosus SX3.0 2010.

      0 0
      • Zlatka  

        A fotky jsou jako gde hmmm ?

        0 0
        • unavix  

          zítra.přes den sem na služebce.večer se vrátím tak pak spáchám pár fotek.

          0 0
        • unavix  

          Pár fotek zatím v profilu.Udělám jiný někde na cestě,takhle u zdi je to haluz.

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce