• Tesi

    Když to tady tak čtu, tak by mě zajímalo, jestli mi můžete někdo poradit s pořízením fullu pro fakt těžkýho chlapa (195cm, 140 kg), tak do cca 50000, který by se nerozpadlhned po první vyjížďce. S kým jsem zatím mluvil, tak mě od toho zrazují, že jedině HT, sjezdový ráfky , tlustý dráty a na zadní kolo Vbrzdu, jinak prej bude kotouč drhnout o čelisti vzhledem k deformaci rámu při tom zatížení atd. atd . . . Potěší i jízlivější poznámky:-)

    0 0
    • Otaku  

      IMHO bez sance.

      0 0
    • Tesi  

      Takže děkuji za reakce, ještě mě teda poraďte ten pevnej HT rám, dík.

      0 0
    • wroum  

      popravde receno si myslim ze existujou fully co by to s tebou mohly vydrzet. pruzinovej tlumic to taky rozdejcha, ale jestli sezenes pruzinu na 140kg to nevim. treba takova kona coiler, pripadne dawg si myslim ze vydrzej. kdybys do toho chtel investovat treba tech 60, tak treba ram banshee chaparral a osadit to na krosovo. proste bych koukal po fullu kterej ma zachovanou klasickou konstrukci ramu (trojuhelnik) a je dost bytelnej i za cenu vyssi hmotnosti. ja osobne bych radsi 30kg zhubnul, nez jezditna HT… :-)

      0 0
      • dhmiki  

        nevim no ale muj strzko ma 125 kg a ma starší meridu dominator tlumič celkem obyč jezdí každodeně a to aji sjezdy menší skočky a drží mu to vklidu už tak 2 roky,vpředu ma sr suntour 130 a kotouč,vzadu večko,žadny specialni vyplet a jak řikam drží to

        0 0
        • wroum  

          neverim nikomu, ze kazdodenne jezdena fullmerida po dvou letech neni praskla. a jestli ma rider 125 kg, tak bych tohle tvrzeni zaradil do kategorie SCI-FI. nebo proste jezdi malo, pomalu, nesjede ani obrubnik a vyjede 2× do roka :-), pak verim tomu ze to vydrzelo.

          0 0
          • dhmiki  

            je to tak je to nechapave ale je to tak.jak nesl ten ram tak sem si řikal že to hovno vydrží ale celkem mě to překvapilo. každopadně bych to kolo nebral

            0 0
    • jecnak  

      Od Mrazka nejakyho ocelaka. Deemaxe kola nebo neco podobnyho (zalezi kolik chces investovat). Na vidli asi pevnou osu. Urcite si to sam slozit, protoze pochybuju, ze se neco rozumnyho co by vydrzelo da sehnat.

      Kdyz to praskne tak se to svari.

      0 0
      • Gumicuk  

        Ja bych se bejt tebou na toho fula rozhodne vyprdnul… Kona nabizi kola pro mohutne jezdce :-) konkretne model Hos za 22900 Kc a Hoss dee-lux za 32000kc Je to asi neco uplne jineho nez co hledas, ale davam to sem jako mozno variantu… Ale stejne si myslim ze tech 140 kg je na to moc. Takze rada nad zlato zhubni a pak se ti rozsiri vyber

        0 0
      • wroum  

        pokud jde o fulla, tak moznost „handmade by mrazek“ me taky napadla, ale predstav si relativne pruznou ocel ve velikosti na skoro 2 metry, zatizenou 140kg. si myslim ze se to bude prilis znatelne kroutit. jinak jako slusni biky uvari akorat v tomhle pripade bych to videl jako neprilis stastne reseni. jestlis myslel HT, tak budiz

        0 0
    • o.ndra3  

      Se 140 kg má už samotnej zadek 10 cm zdvihu, ne? Jinak o tomto tématu je asi nejvíc informací na http://forums.mtbr.com/…mdisplay.php?f=95

      0 0
      • Tesi  

        Díky za rady, vzal jsem si je k srdci :-), takže už jste mi vybrali rám (ten chaparal vypadá fakt bytelně) teď nějaký pořádný ráfky a vidli.- tam mam trochu problém najít takovou co mánohy 32 a více mm, nejmíň 130 mm zdvihu a zároveň zamykání. nemusela by být dražší než cca 15 tis.

        0 0
        • wroum  

          jojo chaparral je dobra volba (taky sem si ho vybral a ted ceka na osazeni doma), urcite tam dej pruzinovej tlumic (modely 05 jsou s manitou swinger) a vidli bych poridil treba marcochu Z1 drop off s ETA , vzhledem k tvoji vaze bych jeste uvazoval o pevny ose dopredu. rafky bych dal treba SUN Singletrack (cca 1000 kc/ks).

          0 0
          • Pá-dlista1  

            To jsem teda zvedavej, jak se s tim vejde do 50 tisic :)))))))) No, ale abych mu v tom pomohl, tak bych tu mel novy vypleteny kola s rafkama Single Track a prednim nabojem na 20mm pevnou osu. Draty DT Swiss 2.0 by mohly taky neco vydzet.

            0 0
    • fousek  

      No podle me by mel full mit mensi problemy s vetsim zatizenim nez HT, preci jen rafky dostavaj o dost min zabrat protoze tam nejsou spicky v zatizeni, jenom do vidlice a tlumice dat patricne tuhe pruziny, jinak tlumic na to nema vliv, jediny co ma vliv na vahu je tuhost pruziny. No pro jistotu bych to videl na nakej FR ram

      0 0
    • sraldo lattrinny  

      Zkusil jsi se obrátit přímo na výrobce? Podle mě by mohli něco uvařit přímo na míru, tedy na váhu.

      0 0
    • jonti  

      Podla mna jednoznacne najlepsie je pre neho dat si postavit bicykel na mieru, neviem kto kazdy robi fully na mieru v CR. Ked zoberies ze 140kg je dvakrat viac ako mam ja, a bezne ramy su robene priblizne pre moju vahu. Inak myslim ze kotocovky by problem byt nemali, poriadny vyplet, rafiky, vacsinu veci okolo deore, sedlovku poriadnu tazsiu, podobne aj riaditka a predstavec. Vidlu najtvrdsie pruziny, nieco FR, pripadne si dat vyrobit pruziny na mieru.

      0 0
    • fousek  

      nebo me napadla jeste jedna moznost, koupit babetu, odstrojit z ni zbytecnosti, jako je motor, nadrz, sekundarni prevod od motoru atd…, dat do predu vetsi placku a je kolo pro 140 a vice kg lidi:-))

      0 0
      • lubos  

        No , pokud bude mit z tech 140kg alespon 80kg ve stehnach, tak proc ne :)

        0 0
    • Tesi  

      Tak jsem měl před chvílí ten chaparral v ruce i když zatím jen ve velikosti M. Zdál se mě takovej nějakej kra?oučkej dost do DH stylu. Prej má někdo v Plzni na krosovo vybavenej v XL velikosti. Chtělo by to se na tom projet než utratit ty hříšný prachy.

      0 0
      • wroum  

        na www.krabcycles.cz najdes telefon na prodejnu. radi ti pomuzou a maj moznost pujceni kola na vyzkouseni, ale nejsem si jistej tou velikosti. ja mam 15" a druhej testovaci je ten kterej byl ve velu a to je tusim 19", ale nejsem si jistej (kazdopadne me to prijde brutalne velky)

        0 0
        • jizby  

          Ten rám pro velkou váhu je lepší větší, aby vyšla krátká sedlovka i představec. Pak se nebudou tak snadno ulamovat i když budou normálně robustní. Na gramhoničství se tady nehraje, takže víc materiálu na rámu nevadí. Jako problém vidím trochu sedlo.

          0 0
      • wraftler  

        niesu DH biky praveze velmi dlheee oproti FR?

        0 0
    • Tesi  

      díky, ale ten odkaz na krabcycles nefunguje. Já měl ten M-kovej rám v ruce v prodejně v Liberci.

      0 0
    • Shamick  

      Kopněte mě, jestli sem si toho nevšim,ale něják si pořádně neřek,co chceš jezdit…Napadla mě totiž věc od RaceBike,Dragster DH, ten příhradovej rám by to moch vydržet…Ale zas něch nějákejch 222mmm travel neni moc na xc ježdění…Vydli k tomu nožná marzocchi 66 s pevnou osou,ale na tom se fackt bude blbě jezdit do kopce…A s lockoutem se rozluč…

      0 0
      • fousek  

        Jo to se do 50 tisic vleze uplne v poho:-), navic maj v nabidce dragster FR a ten ma zdvih jen 150mm a je levnejsi, ale stejne se to kolo do 50 tisic nevleze

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Nebud takovej pesimista. Dneska se da komplet full s kotoucem poridit za 2990,– tak co by se nevesel :) Navic tu premysli o Banshee a to uz mas skoro jedno jestli to a nebo to. Akorat na Banshee ma 10 let zaruku.

          0 0
          • Shamick  

            A ta se při tý váze taky docela hodí…Taky může skusit,jestli je monster opravdu nezničitelná vidle,co?:) 2Pádlista:Co ty všenory v sabatu???Psal sem maňasovi,ale zas neodepisuje…

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Nejakej Sabath tam bude:) Premejslim jestli bych vas nevozil nahoru a sam si jen skakal dole (nemam sjezdaka:( ). Nebo alternativne je v Trutnove Bike Hall Contest a to taky nevypada zle.

              0 0
      • MMX  

        RB SuperMonster :-) DH bike ber kludne, so 140kg mozes byt rad ked vyjdes do kopca pesi, takze velke zdvihy ti toho vela nepokazia. Lockout urcite neber, pravdepodobne by si znicil „vnutornosti“ pri nejakom neopatrnom prejdeni cez nejaku jamu alebo nieco take. A ked mam poradit nieco konkretne tak skus si dat vyrobit nieco na mieru u RB, oni uz aj tak robia dost morbidne veci tak aspon by mali reklamu ze co ich ramy vydrzia. A komponenty skus pozhanat od nejakych „garazovych“ vyrobcov ktori robia FR veci. A na cenu 50.000 zabudni, iba ak by si to myslel ako cenu za ram. BTW Brembo robi nejake nove brzdy 203mm, sestpiestove brzdice a dvojvrstvovy kotuc ako na motorke. Alebo som pocul aj o nejakej 230mm brzde ale neviem kto ju vyraba.

        0 0
        • MMX  

          Alebo si povedz ze kym nebudes vazit menej ako 100kg tak si ziadny bike nekupis; imho je to ta najlepsia rada aku ti mozem dat… :-I Alebo si kup krossovu motorku bez papierov, za tu cenu by sa to dalo zohnat.

          0 0
        • Gumicuk  

          Sestipistkove a dvojty kotouc??? Brembo? 230mm kotouc? Jses si jistej? :-)

          0 0
          • Pá-dlista1  

            On trochu plete pate pres devate, ale v jednotlivych datech ma pravdu, lec informace zkreslene :) Jestli te zajima ta 230mm brzda, tak si ji nech vyhledat. Uz jsem tu daval odkaz.

            0 0
        • Pá-dlista1  

          Mas dost zkreslene predstavy. Imho: Kdyz do toho RB pujde, tak mu 50 nebude stacit ani na ram (urcite ne s tlumicem:)

          0 0
        • Lišák  

          S těma brzdama bych to tak tragicky neviděl. Na tandemy se nedávají nějaký motorkový kotouče a pokud na něm jedou dva sedmdesátikiloví jezdci, tak máš 140kg na ten šup.

          0 0
          • MMX  

            No tie brzdy Brembo som videl myslim v nejakom casopise, ale viem ze to bol prototyp a ze sa maju este vyladovat aby nevyzerali ako z Rossiho Yamahy. O tych 230mm som cital niekde na nete ale tiez to je nejaka maloseriova vyroba (a novinka), a nevyraba ich Brembo ale neviem kto… Co sa tyka tandemu tak mam este jeden napad; kupit si tandem. Sice nechapem ako sa na tom da jazdit ale ked na tom (ne)mozu jazdit dvaja tak (ne)moze aj jeden. BTW ako pri tandeme riesia naboje? Pevne osy to aik nema, ako to udrzi taku vahu? A co sa tyka RB tak myslim ze z kazdeho navrhu v tejto diskusii je jasne ze tych 50k je dost nerealna suma, teda ak to ma nieco vydrzat a nema to byt len na take vozenie… BTW este jeden navrh z krajiny zazrakov – MX riadidla; zahnute a s priehradkou ako maju BMX. Videl som to na tom RB SuperMonster a to by nezlomil ani keby dal 5m drop.

            0 0
            • Gumicuk  

              :-)))) Koupit si tandemove kolo a jezdit na nem sam… to mi pripadne docela vtipna rada :-)) Az si budu kupovat auto, tak zacnu uvazouvat o autobusu nejlepe o dvoupodlaznim- mm rad prostor :-)) A k tem riditkum, pochybuju ze bude nejak drsne jezdit… takze by ho v poho udrzeli i nejake obyc..

              0 0
            • wraftler  

              na tandeme sa jazdi cesta nie?

              0 0
    • Shamick  

      Jojojojo,na bikehall se vyser,to vozeni beru… :) Dostanes na vodu do auta,nebo na co to jezdi…Co Sirrenka???Slišel sem,že tej něják šprtá…Jo,znamená to,že nemusim brát felinu a vejdem se do jednoho???Já,Pí­trs,Tomas…

      0 0
    • Tesi  

      No nechal jsem to tady chvilku usnout, ale stejně bych si rád poslechl další názory na komponenty kola pro tuhle váhu. Zatím to vypadá, že u duratecu by svařili „betalny“ HT a to se pak osadilo heavy duty ráfkama atd. jak jste na tom se zkušenostma s duratecem? záruky, opravy atd. diky

      0 0
      • kovar  

        usnout… a podařilo se ti od uložení tohoto tématu ke spánku aspoň zhubnout?

        0 0
        • Tesi  

          jo, 6 kilo

          0 0
          • kovar  

            gratulace, jen tak dál.

            0 0
            • Gumicuk  

              Snad to tu niikdo jeste nepsal… ve 4/05 je reklama od SPYDEa ze delaj individualni kola konkretne ze nabizej ramy pro vsechny od 20 do 150 Kg a vzrustu 1.20 do 2.50m takze myslim ze bys ses s nima mohl na necem dohodnout…

              0 0
              • Seveřan  

                A já mysle, že si tu na webu dělá srandu reklamka, jakože průzkum trhu :O)

                0 0
              • Tesi  

                A to už s nima máte někdo nějaké zkušenosti?

                0 0
                • Seveřan  

                  Jo.

                  0 0
                  • Tesi  

                    no, dobrá, a jaký? jestlije to nepublikovatelný tak zamejluj, prosím. dík

                    0 0
                    • Seveřan  

                      Mám Easton 21" velký, sváry pěkný čistý, pravidelný, frezovaný patky zprohýbaná zadní stavba, návarky na Večka + kotouče. Hlavový úhel 71°. S 80 vidlí živý kolo, který dobře vede směr, ze 100kou mírně horší ovladatelnost. Váha se u 21" lišila cca o 250g – ale to bylo včetně laku a samolep po 19" tuhy u hlavové trubky. 21" nemá takovou tuhost u hlavovky jako 19 a níže. Ale co jsem zkoušel i jiný kola s touhle velikostí, tak na tom byly stejně. Pokud zvolíš sportovní posed, tak s tím kolem i při 100vé vidlici vyjedeš vše. Záruka 5 let. Možnost volby barvy a samolep. Možnost výběru vybavení. Levnější varianta než shánět kompoenty na webu a pak stavět sám. Maj rámy i s karbonovou zadní stavbou, celokarbon, titán atd. – cena už je o něčem jiném :O( Jinak jsem spokojenej a jediný co mě na kole štvalo byla vidlice SUNTOURKA. Po upravě spokojenost, ale příště investuju peníze do lepší. Moje žena jezdí to samé kolo a spousta lidí v okolí taktéž, vždy spokojenost. U toho eastonu mě přišlo že rám je vysokej a spíš kratší, ale asi každý má jinou představu o posedu :O)

                      0 0
      • squer  

        poradím ti … kup si krosku, vyndej motor a namontuj šlapky… vejdeš se do 20k

        0 0
        • Tesi  

          Díky za rady, měl jsem na mysli hlavně názory typu: tenhle tlumič ne, tenhle jo a proč atd. prostě asi jako když Milan1 píše o suntouru.

          0 0
        • Pá-dlista1  

          Asi nejaky levny slapky… do dvaceti nekoupis ani babetu.

          0 0
          • wroum  

            prodavam babetu za cca 7000 kc, cervena metaliza, nosic s kosikem, 2rychlostni automat, rv. 92 ......

            0 0
    • Volf  

      Na 140 kilo je snad jediný řešení motorka. Ne vážně někde jsem četl, že se kola dimenzují na 70 kg + 50 % navrch. Tím pádem se dostáváš na max. váku 105 kilo. Když se podíváš na vidlice, tak pružiny jsem viděl do 96 kg max. Vzduchovou vidlici nafoukat na váhu 140 kilo snad bez vystřelení těsnění ani nejde. Podle mýho se dá na biku se 140 kilama váhy jezdit jen po silnici a po rovině.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        A tati proc ty silnicky maji tenky trubicky a sjezdaky takovy roury od kamen? ;)

        0 0
        • Volf  

          Protože standardní žiletkář váží i s kolem 70 kilo.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            A standardni sjezdar 380kg ?

            0 0
            • Volf  

              380 kilovej sjezdař by se po tom kole zoztekl až na zem.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Tak te asi nedokopu k tomu, abys uznal, ze se delaji kola na ruzne zatizeni :(

                0 0
                • Volf  

                  Určitě máš pravdu, ale já kolo který bude vozit 140 kilo kolo bez problémů prostě neznám.

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    No Author to nebude :)

                    0 0
                  • lubos  

                    Proc by solidni sjezdovy bajk nemohl na bezne jezdeni unest 140kg ?

                    0 0
                    • cabbage  

                      sjezdak se da pouzit na bezne jezdeni?:)) po rovine to jaks taks jede, ale stoupani okolo 1%(a vic) byva skoro neprekonatelny…

                      0 0
                      • wroum  

                        ono kdyz mas 140 kg, tak to do kopce stejne moc npojede. a kdyz vymenis nektery zbytecne predimenzovany komponenty, tak se i s vahou dostanez na cca 16 kg, coz se da. vcera sem jezdil na kona Stinky s trojprevodnikem a dovedu si predstavit celodenni jizdu na tom.

                        0 0
                        • cabbage  

                          jaky prebimenzovany komponenjty? napadaj me leda plaste a i to je sporny pri 140kg.....

                          0 0
                          • wroum  

                            napinak, plaste, duse a pak je treba posuzovat to podle konkretniho typu. treba sjezdovej predstavec bude taky vazit vic nez na XC, kterej by bohate stacil.

                            0 0
                      • lubos  

                        No, proc ne. Staci mit normalne sedlo, normalni prevod a jedinej problem pak je vysoka a precitlivela vidlice. Jednou jsem se projel na sjezdaku a nebyl problem s tim slapat do kopce, tedy az na ted posed a znatelne vyssi vahu, nez meho XC bika :)

                        0 0
    • ferda  

      NO nevim,podle me se to moc resi … sam mam 95kg a skacu si na pevnem ramu v pohode,nedavno treba hezkej skoro 4m dropik… 140Kg je sice o dost vic,ale myslim,ze fr nebo dh ram a komponenty na normalni jezdeni staci…

      0 0
      • gumid  

        Sakra, chlapi, copak je normální, když chlap váží 70kg? Tak to už těm výrobcům napište, že u nás je třasořitek tak půl na půl a zbytek jsme my,pořádní řízci. Tady čtu pořád – 95kg, no to už je dost apod… Skoro to vypadá tak, že kdo nemá unifikovanou váhu od 70 do 85 kg, tak snad aby na kole ani nejezdil a nebo jo, a? jezdí – ale na nějaký Ukrajině. Buďte lidi!

        0 0
        • Seveřan  

          Viděl jsi někdy 100kilovýho aziata :O) teda kromě sumozápasníků. A italové jsou taky pěkný houžvičky. Když budeš od nich kupovat návleky nebo cokoliv jinýho, tak aby jsi měl dětskou velikost.

          0 0
          • gumid  

            Tak to je fakt, ještě štěstí, že se ty tělní galusky nedělají jen podle Asiatů :-), jinak ale: dejte mě typického obyvatele Asie nebo Itálie a za měsíc jej nepoznáte – baloun jako baloun. Teď vážně – abych docílil ideální váhy pro kolo, tak bych musel ¡jezdit a jezdit. Protože ale chodít do práce – dát výpověď. A když dám výpověď, tak za chvíli stejně zhubnu, páč bez kačáku nejsou koláčky a z hladem v břiše zážitek z kola je na julový. Tak jak?

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.