Full bike na pohodový ježdění do 30k

22 nepřečtených
  • Log1ck

    Tak už mě přestalo bavit to drncání na celopevňáku a chci jít do fulla. Chtěl bych něco na normální pohodový ježdění, takže zdvihy nějakých těch 120–140mm. Cenou bych se chtěl vlézt do 30k, víc moc by nešlo. Celou nabídku všech značek mam myslim dobře probádanou, B-F pročtený a rád bych Vaší pomoc při rozhodování. Z toho co je sem si vybral několik kandidátů:

    1. GT Force 3.0 2009 (cena necelých 30kkč)

    Rám je pěknej, ale osazení je trochu slabší, velkou otázkou je jak bude chodit zadní stavba s tím tlumičem a taky nevím, jak funkční bude ta vidle.

    1. Trek Fuel Ex 6.5 2008 (cena necelých 29kkč)

    Krom některých komponentů Bontrager osazení dobrý. Co ale nevim, jak bude chodit zadní stavba když je to přepákovanej jednočep. Bude to pro normálního jezdce znatelná nevýhoda např proti 4čepu? Jinak se mi tenhle bike zamlouvá zatím nejvíc.

    1. RM Blizzard 50 (cena něco pod 30kkč)

    Sice 4čep, ale vidle a tlumič nic moc. Bál bych se aby to kolo nebylo šíleně těžký jako loňskej model.

    1. Ghost ASX 4900

    Tady je otázkou, jaká bude ta vidle. Tyhle lepší RST by snad mohly být ok, ale o konkrétních zkušenostech s Titanem jsem neslyšel.

     

    Dále něco zahraničního. Ale při kurzu koruny k euru to nevypadá nijak extra výhodně.

    1. Canyon Nerve XC 4.0 (cena už trošku vyšší, to by se musel kurz koruny hodně a rychle umoudřit)
    2. Poison Arsen AM X

    Tady se dá za pár desítek eur snížit ta vysoká hmotnost o pár set gramů. Co se vidle týče, tak si nejsem jist, zda by mi vyhovoval chod pružiny. Jinak mám 73kg, takže jestli je tam standardní pružina, tak by mi mohla snad sedět. A otázka je, jak bude chodit zadní stavba s M Radium.

     

    Tak to je všecko, co sem našel. Uvítal bych jakoukoli radu v rozhodování. Zajímala by mě jakákoli zkušenost s některým z těchto biků nebo i jen s vidlí, či tlumičem. Kdybyste měl někdo tip i na jiný kolo, sem s ním. Tisícero díků.

    0 0
    • Lister  

      po dlouhé době konečně hezky napsaný dotaz.

      Nebudu se moc vyjadřovat k tomu co neznám, takže jen napíšu, že s Forcem bych se asi tahat moc nechtěl, ač to možná bude skvělé kolo.

      Z toho co jsi napsal se mi líbí obě zahraniční varianty, Canyon možná více a pak i ten Trek – asi nejvíce.

      No a teď k tvým obavám u Treku: zadní stravba chodí velmi dobře, mě to kolo velmi příjemně překvapilo, citlivost namalé nerovnosti je doslova famozní, bohužel je ale stavba dost progresivní, takže to bude chtít sehnat buď komoru na tlumič (což je problém), nebo ho vyměnit za méně progresivní (třeba X-fusion) a tenhle prodat. Celkově je to kolo klasický trek, tedy příjemná geometrie, když na to sedneš, tak máš pocit, že na tom jezdíš odjakživa, hezky drží směr a přitom poslouhá i v zatáčkách.

      0 0
    • MlokCZ  

      Vidím to podobně jako Lister. Jako nejlepší výběr bych viděl ten Canyon. Ten Poison by také šel. Ono se to vybírá poměrně obtížně, protože u každého je ošizené něco. A ten Trek kdyby to byl už ten novější rám, tak bych řekl určitě ano, na tu cenu je dobře osazený. Takhle asi raději jednu z těch zahraničních variant.

      Škoda, že nemůžeš dát těch peněz o trošku víc, to bych jinak vzal Canyona XC5 (ale to už je s poštovným cca 38tis.). XC4 x XC5, tady je to jeden z těch příplatků, který za ty peníze stojí zcela jednoznačně a zas takový cenový rozdíl to není.

      0 0
      • Lister  

        Tak tady přímluva. pokud by to bylo alespoň trochu možné tak došetřit (půjčit si) na XC5, za pár korun dostaneš dost výbavy navíc – nejvíce bych asi ocenil lepší tlumič (to jednoznačně) a brzdy.

        0 0
        • Log1ck  

          Rozdíl mezi RP2 a RP23 snad nebude zas tak velikej ne? Mě se spíš na tý XC5 líbí, že má přehazku a řazení od Sramu. A Reba taky bude o něco lepší než Recon. A hlavně se XC5 dělá s černou anodizací, ten černej lak na XC4 působí trochu obyčejně. Ne, že bych si na to musel půjčovat, ale měl jsem danej trochu limit těch 30k. Sem moh čekat, že ho doporučení zase přesáhnou :-D Každopádně si to ještě promyslím.

          0 0
          • Lister  

            No vidíš a já zase vidím větší rozdíl mezi RPě a RP 23 než mezi Rebou a Reconem :-)

            To kolo ja ale celkově o něco lepší než nižší model a dle mého vychází lépe v poměru cena/výkon. Sram taky považuji za výhodu, ale to je velmi individuální záležitost.

            PS: limity jsou od toho, aby se mohly o nějakých 30% překročit :-)

            0 0
          • MlokCZ  

            Rozdíl mezi RP2 a RP23 může být poměrně malý i poměrně velký, tohle není tak jednoduché. Tohle totiž hodně závisí na nastavení compression tune (to platí pro oba).

            Pokud budou oba s compression tune na max (což asi tak od Canyonu budou, i když nevim, jestli to tak stále je u 09 modelů), tak u RP2 propedal bude poměrně blízký locku. Pokud bys chtěl v tomto případě použít propedal jako skoro lock, tak bude ještě lepší poloha 3 u RP23, ta bude ještě bližší locku. A pokud naopak omezovat jen trochu, tak na tohle bude použitelná pouze poloha 1 u RP23. RP2=poloha 2 u RP23. Tedy v obou případech bude lepší RP23, skoro ta střední poloha je taková nijaká.

            A pokud necháš upravit compression tune na min nebo míň než min, tak budeš jistě chtít polohu 3 propedalu u RP23, protože ani ta to nebude omezovat moc.

            Za sebe bych se dnes přiklonil určitě k RP23, že ten rozdíl není zanedbatelný.

            A při případné poslední možnosti a to úpravě v TF tuned se také rozhodně hodí RP23.

            0 0
    • kesu  

      ja bych vzal GT a casem menil,nicmene spise z duvodu toho,ze se mi libi vic nez ostatni

      0 0
      • MlokCZ  

        Když si nemůže dovolit přidat teď trochu peněz navíc, tak asi později nic moc měnit také nebude moct (kdyby ano, tak je pak stejně lepší si teď něco málo navíc půjčit a rovnou koupit něco o trošku dražšího), tím myslím věci typu tlumič.

        0 0
      • Log1ck  

        Ten rám Force se mi právě taky hodně líbí, ale trochu bych se možná bál funkce při daným osazení. Přecjen zdvih 150 vzadu už je dost a s tlumičem bez možnosti propedalu bych se bál, že kolo bude trochu líný. Mám rád, když to kolo na nějakých rovných rychlejších úsecích jede pěkně ochotně svižně.

        0 0
    • kloubik  

      Ahoj…jakou bys potřeboval velikost rámu? Jedu v červenci dlouhodobě do zahraničí a pořád váhám jestli kolo vézt sebou nebo ho prodat a koupit tam nový… Kdybys na to nechvátal mrkni do profilu a když by Tě zaujalo napiš email – myslim, že bysme se snad domluvili i na ceně kolem Tvýho limitu.

      Je to Giant Trance X2 2008, rám L-ko, osazení katalogový + upgrade sedlo Fizik Gogi XM, upraveny tlumič na CT min., nový gripy Hutchinson Python. Je ještě 16 měsíců v záruce.

      0 0
      • Log1ck  

        Ahoj. Tvoje nabídka zní dost zajímavě. Na Tranceho X sem taky koukal, dokonce sem měl jednoho vyhlídnutýho za pěkný peníze, ale než sem se nadál, tak byl pryč. Ale obávám se, že L-ko by pro mě bylo moc veliký. Měřím nějakých 178cm a mám spíš delší nohy a kratší trup a ruce, takže při horizontální délce horní trubky 610mm bych na tom byl moc nataženej. Myslím, že M-ko by pro mě byla ta správná velikost. V každým případě díky moc za nabídku.

        0 0
        • kloubik  

          Jasný, není zač. Ta velikost je asi na hraně, M-ko by bylo asi lepší. I když oproti jinejm kolům má tenhle Giant posez poměrně kratší, ale je to individuální – můj kolega jezdí Trance v L-ku, měří 180 a velikost mu vyhovuje.

          Koukal jsem, že jsi z Prahy, od května budem pravidelně jezdit po práci do Prokopáku, kdybys nic do té doby nevybral můžem se někdy domluvit a můžeš se svézt.

          0 0
          • Log1ck  

            Ač moc nevěřím, že L mi bude, tak vyzkoušet by se to mohlo. Ještě chvilku to asi potrvá, než se na stopro rozhodnu co koupit. Domluvíme se pak nějak dyštak mailem.

            0 0
    • Kubas.1  

      Jedině GT ;-)      …co sem slyšel, tak údajně na to, že je to 150mm bike, tak to frčí celkem slušně, takže bych se nějaké lenosti nebál

      0 0
    • Lachtis  

      Ahoj všem,

      musím vykopat toto staré vlákno, neboť mě můj kamarád zadal nesplnitelný úkol a zřejmě se mi nepodaří jej od tohoto záměru odradit, ale budiž… Chtěl by celopéro (nové) do 30 tis. Kč. Vím, nejsem začátečník a říkal jsem mu, že na celopéro potřebuje alespoň 45 tis. Kč a i tak to bude kompromisní. Do HT, které bych mu do 30 tis. sehnal celkem v pohodě a velmi solidní, jít nechce…

      Určení? Chce to mít na sportovní ježdění po okolí. Žádné traily, skoky, závody, jízdu v extrémních podmínkách apod. Prostě na cestu z bodu A do bodu B a je jedno, jak dlouho to pojede. Před váhou kola jsem jej taky varoval = 15kg a více…

      Prosím, vím, že to je mimo, ale můžete se mrknout na níže uvedený Kellys Tyke, který jeho požadavky splňuje a něco mi k tomu napsat? A kdyby jej třeba i někdo v této specifikaci jezdil a přihodil by info, tak by to bylo SUPER. Je fajn, že má pevné osy, solidní smyk, řazení a hazku, náboje Novatec. Brzdy slabina, ráfky taky žádná sláva, kliky asi taky nebudou to pravé ořechové, ale budiž, účel pro jeho ježdění splní asi úplně v pohodě. S čím si ovšem nejsem úplně jistý je vidlice a tlumič. Počítám, že tlumič nemá žádnou polohu a je prostě open a tečka. Ale aspoň je to RS, který nějak fungovat bude a pro to jeho ježdění, snad i v pohodě. Nicméně nevím, jak je stavba aktivní, jejich celopéra nemám v ruce. Další pro mne neznámou je vidlice. Obecně mě poslední dobou Suntour docela zaujal a nejsou vůbec špatné, ale tenhle základní XCR rovněž neznám a je otázka, jakou službu tato základní vzduchová vidle udělá?

      Pokud jej nepřesvědčím (o volbě HT), tak mu chci v rámci nabídky trhu vybrat to nejlepší možné…

      https://www.bikeranch.cz/k18-tyke-10-29

      Díky moc

      Tomáš

      0 0
      • honzabike  

        Ahoj, mě se ty kellyse taky líběj, tady sice nejsou moc v oblibě, ale poměr cena/užitná hodnota mají podle mě dobrej. Zvlášť teď když se daj sehnat ještě ve slevě. Já myslím že na fulla do 30k je to dobré kolo. Osobně bych si teda připlatil 5000 a šel do vyšší řady, ten tyke 30 má vepředu recona a vzadu uzamykatelný tlumič, A kazeutu to má 11ku 42z nejvyšší kolečko oproti 36z na tykovi 10. To znamená tady bych se trochu bál že budu muset často řadit na malej tác.

        No přeju dobrou ruku při výběru, ale kdo říká že celopéro musí bejt za 45 a vejš nemá pravdu. Pro někoho to může být v pohodě. Tady třeba testovali fulla za 20k z decathlonu a nedopadlo to špatně.

        https://www.youtube.com/watch?…

        Když na tom někdo jezdí „pohodově“ tak je to v pohodě :-)

        0 0
        • Lachtis  

          Ahoj,

          nakonec jsem kámoše přesvědčil, ať do toho nejde :-).

          Máš pravdu, že ta 30 verze je za těch 5 tis. Kč příplatku už celkem fajn, což jsem mu taky říkal, a ten bych mu už s výhradami možná i doporučil, ale on trval na stropu 30 tis. Kč.

          Nakonec se udělala alternativa, jelikož HT 29 nechtěl a chtěl max. pohodlí v rámci cenového rozpětí, tak se pořídil Kellys Gibon. Což je HT s 27,5+ a se 120 mm vidlí. Se slevou a bonusy, které mu prodejce dal, to byl pro něj dobrý kup. A teď si kolečko moc pochvaluje, přitom ještě ušetřil 9 tis. Kč do limitu :-).

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.