• Rbiker

    Dobry den,

    chcel by som sa spytat tych co maju bud tieto biky, alebo sa vyznaju do danej problematiky, tak nech poradia, rozmyslal som nad fullom, a bike nekupujem kazdy rok tak hladam nieco, co by bolo dobre jednak na maratony a aj na Tour vyjazdy. Chcel by som natom jazdit viac menej tych 30–60km cez skolu a cez vykendy cca 60+km, a v tom priprava na nejake maratony, preto hladam nehupavu stavbu, ale zase nehladam HT, proste chcem aby to do kopca islo temer bez hupania a dole kopcom zehlilo nastrahy terenu, nejak natom nechcem skakat iba nejake horsie useky preskocit co je tak 20–30cm max., preto som sa poobzeral po tychto 2 bikoch, lenze sa vas chcem spytat ako je to pri tomto type zadneho pruzenia s hupavostou, pripadne poradte ine systemy a aj ine biky asi.

    Radon QLT Race 6.0

    http://www.radon-bikes.de/…d_11621_.htm

    Radon Skeen 6.0

    http://www.radon-bikes.de/…id_8821_.htm

    Viac ako tuto sumu, kolko stoja tieto biky na bike asi nedam, to jest cca tych 1700e.

    Diky za rady.

    0 0
    • jIrI___  

      Merida 96 by ti možná vyhovovala. Ale full je od toho, aby se na něm člověk houpal :)

      0 0
    • jonti  

      Na maratony akykolvek 100mm full, napriklad

      Specialized Epic – jazdi napriklad Miso Lami a nebrzdi ho to

      Giant Anthem – tiez jazdi velmi dobre

      Merida 96 – tu tiez jazdi dost ludi

      Scott Spark – tiez dobry, ale seru sa tlmice

      KTM full co ma je tiez vraj dobry, ale ten nepoznam

      Canyon Nerve MR – bude velmi dobry, ale len na objednavku z nemecka

      Ten QLT Race by mohol byt tiez fajn, ale nepoznam ho

      0 0
      • Rbiker  

        Mhm, dost bikov, co si mi dal su nad moj rozpocet, ale este jedna dolezita otazka, ako ma byt ulozeny tlmic/poskladanie zadnej stavby, aby bola co najmenej hupava, pretoze mne sa stale vidi, ze tie tlmice co su smerom nadol (vertikalne ulozene) a aj na ne navazujuca stavba je viac hupava, ako tlmice ulozene vodorove (horizontalne) a nane navazuuca stavba, tak kto sa v tom lepsie vyzna a jazdil to tak nech odpovie dik.

        0 0
        • jIrI___  

          Uložení tlumiče nemá žádný vliv na chování zadní stavby.

          0 0
          • HKou  

            Může mít, přepákování má vliv na potřebný tlak v tlumiči, což ovlivňuje citlivost. Nicméně ve smyslu původní otázky horizontálně/ver­tikálně to vliv skutečně nemá.

            Optimální zadní stavba pohybuje zadní osou po trajektorii podobné chodu předního kola (nahoru a dozadu), přičemž netahá za řetěz a nereaguje na šlapání a brždění. Poslední 2 požadavky je dost obtížné splnit.

            Tohle bude ještě zajímavá debata :)

            Za mě AnthemX.

            0 0
            • Rychlej turista  

              K němu by se mohl vyslovit xshreck. Jak ukrutně rychlé kolo že to je :-D

              0 0
            • Rbiker  

              no moc sa do giantu nechcem pchat, sice keby bolo dost penazi tak velmi rad, ale za taku cenu aku si kalkuluju tam davaju pochabe vybavenie oproti inym znackam

              to nox159 – jazdil si ho ?, ak hej tak ako vnimas hupavost, a vsetko co ma odpruzenie je pomale teda mame jazdit na pevnych vidlach HT kole ? :D

              0 0
              • nox159  

                to HT s pevnou vidlou si trefil, tedka to tak jezdim a jsem spokojeny :)

                jinak anthema x jezdim ted taky a pokud zapnu propedal tak se v sede ani nehne a pokud jedu trochu slusne ve stoje tak se taky nehoupe.

                myslim ze funkce zadni stavby je hodne dobra :)

                0 0
                • marios  

                  ANt X je v jakémkoli terénu ukrutně rychlej, třeba s 96 se nedá srovnat, ale na asfaltu prostě nejede tak jako HT. a když je maraton 40% po asfaltu, tak už se to asi nevyplatí, když jedeš hranu na výsledek.

                  0 0
                  • frederick  

                    ZE to nejede je kec! JEdeto uplně stejne…a pokud to má nějakou ztrátu(coz pri propedlu nemá), tak jak to nemůže jet?

                    0 0
                  • nox159  

                    v terenu samozrejme ano ale maraton se jede 40% asfalt 40% polni cesta 20% teren tak k cemu se tam kvuli 20% mordovat na fulovi :)

                    0 0
                    • marios  

                      No to přesně říkám. Už ho na Drásala nevemu.

                      0 0
                    • mr.antik  

                      v tom případě nevidim dúvod jezdit takové „MTB“ závody, pokud nejseš profík a nejde ti o peníze

                      0 0
                      • nox159  

                        a proto sem se na to vysral :)

                        a pristi rok pokud na tom bude fyzicka stejne jak letost tak jdu do vyssich zdvihu 140 – 160 a budu jezdit uz jen na pohodicku :)

                        0 0
                        • McBlacky  

                          tos to vzdal rychle :)

                          0 0
                          • nox159  

                            nevzdal :)

                            v rijnu/listopadu planuju testy a pak celou zimu vojtechovskeho a uvidim jak na tom budu (hlavne pocitove:) na konci pristi sezony

                            jde spis o to jestli budu chtit chrtit nebo ne to se uvidi :)

                            mam obdobi kdy trenuju jak blazen a obdobi kdy na to kaslu tak to nejak musim sjednotit :D

                            0 0
                            • McBlacky  

                              konec příští sezony je daleko na to bych se nesoustředil, to ti hrábne. Dal bych si nějaký pěkný cíle už od jara a uvidíš. bude motivace a to je nakonec to nejdůležitější.

                              0 0
                              • nox159  

                                presne tak motivace je to nejdulezitejsi a u me to nekdy dost kolisa :D

                                motivace prijde tedka v sobotu :D ( kamos me da na zavodech ) a to budu nasrany do konce mesice kdy jedu dalsi zavod ve kterem me znova da tak to budu nasrany dalsi mesic a to uz je zacatek listopadu pak pujdu na testy… do ledna to nejak vydrzim – bude to neco noveho jezdit podle planu ( jestli to vyjde ) a pak uz je novy rok, to si poridim nove kola takze se na ne budu tesit tak zas pretrpim jeden mesic, pak uz budu brezen a duben ( to budou kriticke mesice ) a pak uz to pujde doufam i ven takze to me uz bude bavit pak prvni zavod kde toho kamose dam a to budu rad, tak zacnu makat jeste vic… :D

                                mam to pekne naplanovane co? :D

                                ale abych mel cil ze chcu zajet to a to tak a tak nemam, nepotrebuju jezdit stylem ze chcu dat 5 min na prvniho… to nejak neresim jezdim hlavne pro radost a obcas se rad hecuju s kamosema :)

                                btw: hrabe mi uz po hodine na valcich :D

                                0 0
                            • JAneg  

                              Co je Vojtěchovský?

                              Dík za info.

                              0 0
                • Rychlej turista  

                  Měřil jsi ten rozdíl?

                  0 0
                  • nox159  

                    jeste jsem to nestihl a jak uz jsem nekde psal blbe se srovnavaji tezke kola + NN 2,25 s koly pod 1500g + RK tam to bude taky dost zkreslovat ale uz jsem si koupil copmputer takze se do toho pustim az tu prestane chcat aspon trochu pro predstavu :)

                    na jare budu to chcu otestovat na stejnych kolech :)

                    jinak co jsem meril tak jeden kopec tu jsem jel na fulovi 1:15 a na celopevnaku 1:01 coz je celkem podstatny rozdil ( ale jel jsem to s odstupem mesice takze to zas o nicem nevypovida )

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Kola by se rozdílné ještě skously, ale pláště a tlaky v nich musí být stejné. Prostě dej okruh a pak ho dej na stejných kolech, jen na ně přehoď ten zbytek :-)

                      0 0
                      • nox159  

                        jak rikam, pristi rok.. :)

                        ale ma tu vyhlidnuty jeden 30km okruh ( jede se tu mistni zavod ) a je to fakt v terenu rekl bych ze je tam max 10–15% asfaltu jinak dost rozbite rovinky…

                        celkem me zajima jak to dopadne tenhle okruh je spis na fulla tak me zajima jak dopadne :)

                        (loni jsme to na HT s pevnou vidlou dal na bednu, letost pojedu na fullovi + s fycičkou v haji tak uvidim :D ) – nejedu zavodit jedu tam kvuli te trase je fakt krasna :)

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Co to je za závod?

                          0 0
                          • nox159  

                            Okolo Větřkovicke přehrady, propozice asi ani na netu nenajdes :)

                            ( zatim jeste nevim kdy se to pojede ale jak nekde zaslechnu datum tak tam prijedu a odstartuju :D )

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Tak o tom jsem v životě neslyšel :)

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Já taky ne, protože správně se říká: „Přijedu, odstartuju a počkám v cíli.“ :-D

                                0 0
                                • nox159  

                                  no jo, ale nez ty dojedes do cile tak ti to trva cely den , to ja jsem v cili o dost driv :D

                                  0 0
                            • Luma  

                              Čistě náhodou nemáš mapku toho závodu,nebo spíše té trati.

                              0 0
                    • MlokCZ  

                      Na kopcovité trati (beru trať, kde není žádný pořádný terén, tedy nevyužijí se výhody fulla) bude vždy celopevňák znatelně rychlejší.

                      To i mě zastánci odpružení vycházelo při testech celopevňák x full (full ale o něco vyšší zdvih – AMS 125tka), že na celopevňáku jsem byl na kopcovitém okruhu o 10% rychlejší.

                      Obě kola zcela totožné osazení (nejen kola a pláště, ale i zbytek, lišilo se to pouze rámy a vidlicí).

                      Z toho rozdílu ale ne tak málo udělá váha, celopevňák byl o 3kg lehčí. V odpružení nějaké malinké ztráty taky byly (a pak pružení v tomto případě vyššího zdvihu omezovalo jízdu ze sedla při které by byly ztráty větší), ale dost malé. A pro nižší zdvih by byly ještě menší.

                      Ovšem na rovině při rovnoměrném tempu (žádné nástupy, zrychlování, apod.) byl rozdíl neměřitelný.

                      Na trase s více pořádným terénem jsem rozdíl nikdy neměřil, protože bych takovou trasu celou nikdy na celopevňáku jet nechtěl.

                      0 0
                      • nox159  

                        :) jde podle me i o styl jizdy nekdo je zvykly to do kopce dupat vestoje ( v sede by to tak rychle nikdy nevyjel ) a v tomhle ho full vyrazne utlumi…

                        kdyz jede človek na fulovi musi styl jizdy prizpusobit kolu ;-)

                        0 0
                  • marios  

                    Stejný kola+ pláště (RR), lehce nakloněno do kopce, srovnával jsem aby tepy byly stejný (cca60%): HT 30km/h, full 27km/h.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      S 11% zásekem na vítěze už se na bednu člověk zpravidla nedostane. Ale někde na konci desítky by být mohl. A pokud by normálně jel do té desítky, tak s tímhle už se bude plácat okolo stovky. A to se vyplatí :-D

                      0 0
                      • marios  

                        Jenže v terénu to zase jede o dost rychleji než HT, záleží na konkrétním závodě. Třeba na letošním KŠ jsem si vždycky v terénu(i na rovině) dojel lidi, co mi odskočili v šot. výjezdech. A přes Bítov už jsem jim ujel já, ale máš pravdu na bednu to nedalo(4).

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Tak to je škoda. Jestli to byl 4. flek v kategorii, tak na HT bys bednil pohodlně. Je třeba si uvědomit to, že v jaké skupině jedeš, určují kopce a nic jiného. Takže na HT by ses na těch kodrcavých rovinách zřejmě necítil úplně pohodlně a vlál třeba na konci, ale jel bys ve skupině, co by do cíle přijela dříve. Beru normální závod, co běžně jezdí. Na takovém BT by full byl určitě výhoda.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Dle jeho popisu to taky na HT mohlo být přesně naopak.

                            Na fullu jel se skupinkou, která mu lehce ujela v šotolinovém výjezdu. Na HT by mu tedy ta skupinka v tom výjezdu nepoodjela a udržel by ji.

                            Na rovinkách by na HT třeba až tak nevlál (když na fullu dokázal být výrazně rychlejší než oni), třeba by skupinku v klidu držel, tedy pořád by jel s tou skupinkou.

                            Na fullu ale píše, že po tom co mu lehce poodjela v šotolinovém výjezdu, že ji na rovinkách zase zpět dojel a pak jim ještě dokonce dále v terénu ujel.

                            Samozřejmě tohle jsou vše jen dohady.

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Vždyť to je přesně to, co jsem psal. Na HT by prostě byl o level výše, udržel by se v jiné skupině a tato by jela až za ním. Full ho prostě výše nepustil a tak jel ve slabší skupině. A v té se jede jinak i na rovině. Největší rozdíl mezi čelem závodu a dalšími skupinami je ten, že vpředu se jede jede kudla i na rovinách, z kopce, prostě furt :-D

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                O tom hodně pochybuju, že by byl rozdíl tak velký, že by v tom výjezdu stihnul dokonce skupinku o jedno předtím, když na fullu mu tahle ve výjezdu ujela.

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Závod prostě odstartuje a ty se zařadíš svojí výkonností do určité skupiny, s níž pak více méně jedeš. Na HT prostě pojede více vpředu, na fullu více vzadu a ztráta mezi těmito dvěma skupinami stále narůstá. V cíli si pak na fullu řekneš: „Vždyť jsem jel docela kudlu a proto bych na tu skupinu neměl.“ Takže nejde o to odjíždět ze slabší skupiny a snažit se dojet tu silnějí, ale udržet se v té silnější. A to je na HT snadnější.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    je to o tom na jakém fullu!!!

                                    na rychlém lehkém chrtím fullu +/- 10,5kg tě kolo nelimituje :-)

                                    0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      Pořád to jsou dvě kila k dobru :-) Ale uznávám, že na 10 kilovém kole už se jezdit dá a pokud by to i více a podstatnou část trasy drncalo, tak by se snad i dalo :-)

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Pokud to je HT s odpruženou x dobrý chrtí full, tak rozdíl váhy bude tak 0,5–0,7kg a ne 2kg.

                                        A ani oproti celopevňáku (na tom by ale kromě Tebe jel málokdo) to nebudou 2kg, ale tak 1,2–1,3kg.

                                        0 0
                                        • Greyhound  

                                          Přesně to jsem chtěl napsat, rozdíl ve váze je tak těch 0,7kg. Jako zásadnější a pro většinu lidí rozhodující rozdíl bych viděl, že zhruba „půl kila“ je tam i rozdíl ve váze peněženky pokud se bavíme o dobrejch kolech :-/

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Jasně. To je jediný zásadní problém, že pokud rozdíl váhy má být co nejmenší, tak rozdíl ceny bude výrazně narůstat.

                                            0 0
                                      • kubad  

                                        ale no :-) neber své HT s pevnou, že má 8,5kg

                                        full se dá dostat pod 10 bez problémů je to jen o ceně.

                                        jinak z dob kdy sem jezdil (KPŽ konec první desítky v kategorii 30–40)tak sem 99% jezdil na Scalpelu 9,3–9,9kg podle pneu a občas na HT 9kg za sebe můžu říct že na Scalpelu sem byl rychlejší :-)

                                        0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Pokud je větší rozdíl jak ta dvě kola jedou, tak s tím souhlasím. Podle mě ale přeceňuješ rozdíl HT x opravdu dobrý chrtí full, ten rozdíl jak to jede bude velmi malý.

                                    0 0
                                  • Peslezedirou  

                                    Někdy se projeď na nějakém xc fullu. Sorry ale takové příspěvky jsou fakt mimo.

                                    0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      Jezdil jsem s odpruženou vidlí a vím, co to dělá. Podle toho předpokládám, že na fullu to bude ještě horší.

                                      0 0
                                      • Peslezedirou  

                                        Ach jo…

                                        0 0
                                        • Rychlej turista  

                                          Třeba se pletu, ale mi to tak vyhovuje :-)

                                          0 0
                                          • Rbiker  

                                            Jezdis celopevnak ? :O

                                            0 0
                                            • mr.antik  

                                              Štastnej to člověk, kolo za pár babek a starosti skoro nulové :-)

                                              0 0
                                            • roud  

                                              Jezdí celopevñák a vyhrává na něm závody tím pořád popírá teorii že full je lepší…

                                              0 0
                                              • newbie  

                                                …tu by přece popřel, až kdyby jel na fullu a projel to :-)

                                                0 0
                                              • Rychlej turista  

                                                Ale houbelec, poslední závod jsem jel před rokem a to co jsem na bajku většinou jezdil a sem tam vyhrál je spíše kochací turistika, než závod, po němž se člověk poctivě poblije :-)

                                                0 0
                                        • Greyhound  

                                          Předpokládáš špatně a podle toho co píšeš je vidět, že si nikdy na dobrym xc fullu nejel. Já narozdíl od tebe mám nejen dobrýho celopevňáka jako ty, ale i dobrýho xc fulla. Na tom celopevňáku jezdím opravdu rád a užívám si to, na rychlou turistiku ;-) případně po výměně pevné vidle za odpruženou na boj o bednu na KPŽ je super, ale na běžný pohodový ježdění po lese a hobby závodění je ten full IMHO lepší volba nejen pro mě, ale i většinu ostatních lidí. Já ty tvoje příspěvky beru s nadhledem s vědomím, že tady reprezentuješ poněkud výstřední až extrémní pojetí MTB, ale kdo to neví tak tomu ty tvoje příspěvky musí asi pěkně motat hlavu :-))

                                          0 0
                          • marios  

                            Určitě neskončil, byla tam velká díra, ale zase jsme trošku zabloudily (cca +2km). A taky jsem na to úplně neměl.

                            0 0
                          • fousek  

                            Bych to tak jiste netvrdil, ona staci kapku rozbitejsi polnacka a HTckari jedou kudlu a na celoperu se krasne vezu za nima a odpocivam, pokud bych jel s podobnou zatezi tak jim poodjedu. V kopci na hladsim povrchu HTcko odskoci, ale to by musel bejt hodne dlouhej kopec, aby se utrhnul. Preci jen rozdil 1 kg ve hmotnostech uz neudela tolik.

                            0 0
                            • martinpav  

                              Mozem len suhlasit. Na maratone s pred dvoch tyzdnom som kopec casu nahnal prave na rozbitej zvaznici kde som proste len sedel, tocil a obiehal jazdcov na HT. O zjazdoch ani nehovorim, tam brzdil kazdy. Problem nastal az na cca 8–10km dlhom asfalte kde mi to Nobby Nic 2.4 dal pekne vyzrat :).

                              0 0
                            • marios  

                              Přesně tak to bylo a je.

                              0 0
                    • Greyhound  

                      Škoda tedy, že si měl na Šumaváku fulla, to bych ti v tom lehce nakloněnym asfaltovym kopci na fullu neujel ;-)) Ten rozdíl se mi nezdá – já letos přesednul na závodech z HT na Sparka a nějak nemůžu přijít na to kde bych bych ty 3km/h ztratil. Půlkila co váží navíc to těžko udělá, do kopce si ho snadno úplně zamknu když chci takže ztráty pružením nula a nižší tuhost rámu mě při v zásadě konstatních nepříliš vysokejch wattech co se typicky jezdí na maratonech počítám taky asi moc nezpomalí. Naopak sjezdy a rozbité šlapací pasáže si teď užívám a HTčkáře dojíždím. Kdybych jezdil o bednu tak to asi vidím jinak, ale to nejezdim takže za mě už není cesty zpět.

                      0 0
                      • Greyhound  

                        …i když kdybych měl ještě 8kg flashe tak bych to asi taky viděl ještě trochu jinak :-)

                        0 0
                      • krokus  

                        Jak jsi spokojený s tlumicem na sparkovi? Predpokladam, ze to je Nude. Ja jsem ho po nekolika mesicich zkouseni vymenil za O2 PVA. Na Nudu byla vyborna moznost rychle ho zamknout, hrozne mi ale vadila absence propedalu. Pri vyjezdech v terenu nebyl idealni ani otevreny mod, ani uplny zamek. O2 taky neni dokonaly, lock prece jen obcas chybi – je to ale mensi zlo.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Jen se tak zeptám. Po tom, co jsi tu psal všechno za svoje zkušenosti a jak co sedí/nesedí, nebylo by pro Tebe lepší jezdit HTčko? Přijde mi, že s tím fullem pořád bojuješ a že to odpružení je spíše Tvůj nepřítel.

                          0 0
                          • krokus  

                            Je mi líto, pokud to takto vyznělo. Dlouho jsem jezdil na HT a byl jsem spokojený. Pak jsem ale začal mít problémy s hemoroidy a jezdit v terénu na HT začalo být pěkné utrpení. Pořídil jsem si proto Meridu AM 3000 – s představou, že vyšší zdvihy by mohly být to pravé. To kolo mi ale úplně nesedlo, bylo sice pohodlné, ale trochu línější. Zatoužil jsem po něčem, co by podle potřeby fungovalo jako full či HT. Myslel jsem, že by to mohl být Spark. Na Sparkovi je bohužel trochu primitivní systém pružení, s tlumičem bez propedalu se zadní stavba opravdu velmi výrazně houpe – tak by se myslím chrtí full chovat neměl. Jediná možnost je tlumič přefouknout nebo hodně omezit odskok – jenže pak to zase absolutně nežehlí. S novým tlumičem se kolo chová o hodně lépe. Při propedalu 2 a rozumně nastaveném odskoku slušně žehlí a na asfaltu se moc nehoupe. Je to prostě kompromisní nastavení – občas by se hodilo mít tlumič více otevřený, občas úplně zamčený.

                            S kolem jsem teď opravdu dost spokojený, jen si myslím, že jsou vychytanější systémy zadní stavby, takové, které se tolik nespoléhají na tlumič. Koupil jsem ale, jak jsem koupil, a nestěžuju si.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              nikdy není pozdě včas prodat a koupit Anthema, byť třeba rok jetého, případně ve výprodeji, rozprodat komponenty a nechat si rám.

                              0 0
                              • krokus  

                                Anthem je snad jediný chrtí full, na kterého jsem neslyšel říct křivé slovo. Vlastně až nedávno od noxe159:-) Ale Sparka mám rád, stálo mě hodně peněz dostat ho do stavu, který mi vyhovuje, a zbavovat se ho nebudu.

                                0 0
                          • mr.antik  

                            nebo změnit styl jízdy a podřídit se fullu

                            0 0
                        • Greyhound  

                          Popis tvého boje se sparkem jsem tady sledoval a trochu mě to od něj odrazovalo, ale jak jsem již tady jinde psal, byla to pro mě v danou chvíli nejlevnější alternativa. Nemám pocit, že by se to nějak moc houpalo, je to podle mě taky hodně daný jak umíš šlapat. Nemohu to ale moc srovnávat s jiným fullem takže jsem spokojenej :-) – jinak jsem jezdil akorát dva dny testovací 96, to mi přišlo hodně podobný a líbila se mi právě ta možnost to z řidítek snadno vypnout. Ještě mohu nepřímo (o dvě čísla větší velikost, ani jsem na to nezkoušel vylézt…) srovnávat s kamarádovým Epicem SWorksem 2010 což beru jako jako top kolo co se dá koupit – tam jsem pozoroval, že při brždění mu to ve sjezdech průží líp, jinak mě spark myslím při naší srovnatelné výkonnosti na etapáku nijak neomezoval a netrpěl jsem pocitem, že jedu na znatelně horším kole a skáču na tom jako jojo :-)

                          0 0
                          • krokus  

                            Pokud má člověk na Nudu aspoň pár mm sag a nemá úplně přitlumený odskok, tak se to podle mě bude houpat, ať šlape sebelíp. Tím neříkám, že šlapu úplně ideálně.

                            Nevím, já prostě nejsem fanda tohoto tlumiče. Když pominu fakt, že jsem ho dvakrát musel reklamovat, vadilo mi hlavně jeho chování s daným typem rámu.

                            Docela by mě zajímalo, jestli na Sparkovi s Nudem opravdu seriózne závodí (WC apod.). Pokud ano, tak buď vozí nulový sag, nebo má tlumič pořád zamčený a odemyká ho jen na sjezdy. Nevěřím moc tomu, že by takový závodník neustále laboroval s ovládáním tlumiče…

                            Jinak nejsem zdaleka jediný, kdo na Sparkovi vyměnil tlumič. Inspirovalo mě k tomu fórum weightweenies­.starbike.com. Tam tedy lidi měnili Nude za rp23 nebo za Monarcha – možná budu jediný na světě, kdo ho vyměnil za O2 PVA:-)

                            0 0
                            • Greyhound  

                              Jak jsem psal, já nemám moc porovnání a současně nejsem žádnej ladič a foukání, sag, útlum a tyhle věci moc neřešim, protože tomu moc nerozumím ani mě to nebaví – nafoukal jsem to podle tabulky a trochu zaexperimentoval s odskokem. Takže je možný, že to mám přetlumený a moc to pak nežehlí jak zmiňuješ. Tenhle můj přístup ale nic nemění na tom, že když jsem z dobrého HT přesedlal na Sparka tak jsem teď velmi spokojenej jak na závodech kde nejezdim úplnou turistiku tak při běžnym ježdění po lese.

                              0 0
                              • krokus  

                                Pokud jsi spokojený, tak je asi nejlepší nic neřešit a jezdit:-)

                                0 0
                      • marios  

                        Jenže já ten RP23 prostě nezamknu. PPedal je úžasnejnej v terénu, ale na tom, že to na asfaltu prostě nejede si trvám. Vadilo mi to letos ale jen na Drásalovi. JInak letos už popátý 4.flek (40–50)

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Tak to fakt naštve. Schválně to příště dej na HT a uvidíš, že bedna bude :-)

                          0 0
                          • marios  

                            Letošní rok je proklatej. V sobotu na silničním Králi 6 a vyhlašuje se jich 5. Neměl jsem na soupeře ve špurtu, na 4 flek 7s.

                            0 0
                        • Smazaný účet  

                          Já co tak zběžně zkoušel, tak na asfaltu jedu na fullu pocitově minimálně stejně rychle jako na původním HT. Se zapnutým propedalem se to pak nehoupe skoro vůbec.

                          0 0
                          • roud  

                            souhlas sice dost záleží na vnitřním nastavení tlumiče ale mě se kolo s propedalem na 3 chová prakticky jako pevný na silnici jedu ± stejně jako s ht

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              A to já vůbec nevím, jaký stupeň komprese je u DHX Air vnitřně nastaven, ani to nikde neuvádí. Ale na silnici se to houpe opravdu jen minimálně a v terénu to žehlí.

                              Opravdu si dovedu představit že s tímhle kolem jedu nějaký maraton, byť bez naděje na umístění. První pocit byl, že ten bike prostě letí.:0)

                              0 0
                            • marios  

                              Tak to zkusím s tím vnitřním nastavením, nevíš kde by to mohli dobře umět?

                              0 0
                              • roud  

                                na tlumiči bys měl mít napsaný jakou máš kompresi tune a reboound na to se podívej a podle toho to řeš dál…

                                0 0
                              • krokus  

                                Dělá to Bikelive v Praze.

                                0 0
                            • JayDee  

                              :))))))))))))­))))))))))))))))))

                              0 0
                      • marios  

                        No jo, na Zadově jsem měl dno letošní výkonosti. V sobotu na KŠ R mi to docela jelo. Dnes bych ten ZAdov viděl min o 10min rychlej i na fullu, tzn jako ty.

                        0 0
                        • Greyhound  

                          a mně to zase nejelo na KŠ R, tedy spíš ujelo :-) ta moje narážka ale nebyla vůbec na výkonnost, ale na to, že jsi tam odpad zrovna v asfaltovym výjezdu a nechce se mi věřit, že kdybys v tu chvíli měl místo Anthema HT tak bys býval jel o 3km/h rychleji, to bys mi naopak ujel ty :-)

                          0 0
                          • marios  

                            Máš pravdu. Neujel, to platí pro 30km/h, my tehdá jeli tak mx.15. ANi nevím , kde se to teď odpojilo, asi v tom kopečku za Strážovem, že. To jsem se zrovna angažoval s Péťou Šindelářem na špici, tak jsem Ti to možná nevědomky vrátil :). Pak jsme od Nýrska zvolnili, ale peklo přišlo za koncovou cedulí Hamry. Na sedlo to je 6km, stoupání není prudké ale při 25km/h je to síla. Nahoru jsme přijeli v 6ti kousek za první skupinou.

                            0 0
              • tom_777  

                podle mě jsou gianty prima – má to virtuál (MAESTRO) a to je laicky řečeno jedno z nejlepších řešení

                stejně tak SantaCruz nebo Lapierre (to bych doporučil: x-control 210/310 v tý ceně co plánuješ – po výměně zapletenejch kol super – vyšší modely jsou vyhozený prachy:)

                0 0
          • Life will kill you  

            to s tim ulozenim tlumice vodorovne/svis­le/sikme ze nema vliv na houpavost…

            to plati i pro silove slapani? (i kdyz nejvetsi vliv budou mit ty bazmeky okolo to asi urcite…)

            0 0
            • Vegan  

              To plati vzdy tebe zajima ulozeni a pocet cepu pred osou zadniho kola a jelikos tlumic je vzdy na druhe strane tak ten uz na to vliv ponevads je jen absorbatorem vyvinutych sil.

              0 0
    • Nimrod  

      jestli nechceš, aby to houpalo, ale zas chceš, aby to bylo aspoň malinkato pohodlné, tak co nějakého softaila? :-)

      0 0
      • Rbiker  

        softail? blizsie specifikuj je to nejake pruzenie obdobne pruzeniu na motorkach, ci nieco ine, ja som z toho vyrozumel toto

        0 0
        • Nimrod  

          softail je rám, který má sice tlumič, ale nemá jediný čep. většinou mají fakt nízký zdvih, řekněme 20–50mm, ale dělají se i vysokozdvihové, které končí na 100mm.

          výhody jsou ty, že se to méně kroutí jak celobrko, je to lehčí, minimální údržba a v podstatě se tam nemá co ******, pokud to není nějaké moc fórové. bohůžel se dnes moc nedělají, ale asi by se dal sehnat starší khs s duralovým předkem a ocelovým zadkem. to mělo zdvih tuším ty 3cm, a byl by o moc levnější jak asi každý full

          nevýhody jsou asi jasné… málo zdvihu a tudíž to nemá šanci žehlit

          0 0
          • jIrI___  

            Scalpel se dá zařadit taky mezi softaily?

            0 0
            • Nimrod  

              soft by neměl mít jediný čep, takže já osobně ho tam neřadím. na anglických fórech se píše doslova pivot less, takže asi nejsem sám :-)

              0 0
            • kubad  

              má čepy takže ne, i když v principu to pruží jen pružností materiálu.

              A hlavně softtail má většinou 25mm zdvihu a nový Scalpel má 110mm :-)

              0 0
            • roud  

              scalpel je plnohodnotnej full ;o]

              0 0
          • Rbiker  

            Aha, ale zas taketo extremy nie, hladam nieco co fakt daco prepruzi, ale zase sa nehupe pri slapani, nieco ako ma M.Lami, ale v lacnejsej verzii, on tam sice ma brain system ale je nieco obdobne tomu propedal ?

            0 0
            • IamSpecialized  

              propedal je propedal brain je brain , jazdil som propedal a budiš , nebolo to zlé , teraz jazdím spešla epic a sú to dva biky v jednom , HT/full , pracuje to len keď má , žiadne zbytočné pohupovanie a stráty energie.Či geometria alebo samotný systém pruženia je pre mňa ako celok dokonalý … i keď je pravda že najlacnejší epic (comp) stojí 2500€ , ale mne to rozhodne stálo za to

              0 0
              • Vegan  

                No k Brainu snad jen tolik dokud ho delal Spesl ve svych tlumicich tak to bylo poruchove az beda. Doslo to do faze kdy se spesl zase radeji vratil k Foxu a jak uz to tak byva u foxu (jestli jsem se zpravne docetl ) to neni tak uplne brain jako stary brain na spesl tlumicich, ale spise takovy kockopes aneb samozamikaci propedal.

                0 0
                • jonti  

                  Jeste predtim delal tlumice na Epic taky Fox, Specialized si je delal sam asi je 3 roky a zjistil, ze to nejde :)

                  Brain byl vzdy brain a porad je :) V podstate to vzdy bylo neco jako samozamikaci propedal.

                  0 0
              • roud  

                jen u spešla musíš přičíst snad 90% šanci že se ti tlumič posere :O(

                0 0
            • Rbiker  

              a keby som sa ako takto spytal, ze ktoru stavbu, alebo rovno cele kolo by ste oznacili za najmenej hupave, a pritom pri zjazde dobre zehli teren, poprosim do tych 1700e ak odporucite bike diky

              0 0
              • Vegan  

                Urcite co se tyce zadni stavby tak nejvic pod zaberem pedalu tuhne VPP system coz je praktycky to same jako DW-Link nebo take Maestro. Takze pokud budes vybirat u zavedenych odzkousenych znacek si proste priplatis at uz mene v pripade Giantu a nebo vice v pripade SantaCruz.

                0 0
    • martinpav  

      No mam fula 140/150 mm s vahou cca 13.5 kg. Chodim na nom maratony a pohybujem sa cca na hranici vitaz +20%. Zmena zdvihu na 80/90 ma posunula cca 5% vyssie ale za cenu nizsieho pohodlia.

      Moj nazor je ten ze ked nejdem na bednu tak nevidim dovod ist na nizkom zdvihu alebo ht. Vo finale je to aj tak hlavne o tom co je v nohach.

      0 0
    • martinpav  

      Este otazocka, jazdil si uz na full-e ? Ak nie, tak by som odporusil pred kupou par bikov skusit (cim viac, tym lepsie).

      0 0
      • Rbiker  

        to jednoznacne vyzkusam, LP XC 310 by som mal k dispozicii

        0 0
      • Rychlej turista  

        Viděl bych to taky tak. A podle toho se pak rozhodnout, jestli raději ty výsledky na závodech nebo houpání a na závody se vybodnout. Obojí zvládne málokdo :-)

        0 0
        • McBlacky  

          ideální je v sobotu si naložit závodní kotel na HT a přes týden se vozit pěkně po lesích na fullu

          0 0
          • marios  

            Přesně tak, jen jak mám doma vysvětlovat každý rok min 1/2k na novej matroš. Předloni na podzim silnička, vloni full..

            0 0
    • Honzyn  

      Nedavno jsem testoval Scalpela a dost me prekvapilo,jak se to houpe.Doslova to kolo"zere nohy".Trek Top Fuel je urcite lepsi odpruzeni,vys­pelejsi system.

      0 0
      • kubad  

        myslím že problém bude někde jinde než v rámu.

        a trek je naopak zastaralejší system

        0 0
      • roud  

        buď blbej tlumič nebo blbě nafoukáno :O) jezdim na scalpeloj ± stejně jak na HT

        0 0
      • mr.antik  

        to může být takovýma věcma jako pláště, neideální posed, špatný sedlo, špatně nastavenej tlumič (i když většina lidí spíš nastavuje tak aby to moc nepružilo :-))

        0 0
    • vasek80  

      Zajímalo by ne jak by si proti uváděnému Giantu Athem X a třeba Epicu stála řada kol AMR 5700 od Ghosta. Jsou to už 120, ale netušíte někdo jak jsou na tom s houpavostí a jak jdou za pedálem? Mám jej v merku a bojím se že budu mezi kamarádama s HT za brzdu:-(

      0 0
      • vasek80  

        Prosím na toto nikdo nedokáže odpovědět? Mám poslední možnost kolo potvrdit nebo odříci. Závodní ambice v žádném případě nemám. Jezdíme s kamarádama trasy kolem 40–50 km terénem se to blíží popisovaným maratonovým závodům na pevném podkladu s kopcovitým profilem tratí kde se dá těžko udržet průměr nad 20 km/h. Jsme celkem vyrovnaní a já bych byl jediný na fulu. Je mi jsné že by byla lepší volba něž to AMR 5700 nějaká 100/100, ale to kolo můžu mít za rozmnou cenu a chytlo mě za srdce.

        0 0
        • marios  

          Nevím, mám jen toho Gianta, ale jsou to určitě jiné kategorie kol.

          0 0
          • Rbiker  

            Mas Gianta AnthemX ? Ak hej tak aku radu(X0,X1…), mam zopar otazok, dik.

            0 0
            • marios  

              X0. r.2009

              0 0
              • Rbiker  

                Mmm, ty asi niesi jeden z tych, co maju hlboko do vrecka co ? :D, no ale ako si spokojny stym, ked nejdes po nejakom extra narocnom terene myslim teraz sotolina, rozbity asfalt, polnacka, ci sa to extra hupe, alebo je to pohodka a dobehol by si natom aj HT. :P

                0 0
                • martinpav  

                  Zalezi ako vykonny bude jazdec na HT. Takto sa to proste neda zrovnavat. Jedine rozumne porovnanie je mat 2 ± rovnocenne biky a skusit to sam. Idealne so stopkami a tepakom (jazda na fule sa zda pocitovo pomalsia, nenatriasa to).

                  Moja skusenost s Anthemom je taka ze pri silovom zabere v stoji sa mi zadna stavba nepohne ani pri vypnutom propedale. Jednoducho sa to same zamkne. Vyrazne viac je citelny pohyb vidlice ako zadnej stavby.

                  0 0
                • marios  

                  Mám skromnou ženu a neutrácím za zbytečné blbosti. JInak jak už jsem psal výše, v jakém koli terénu to jede mnohem rychleji než HT, i ve výjezdech, teď dávám i takové, o kterých jsem dříve ani neuvažoval. KOlo mě prostě nutí pořád jet rychle. Je ale fakt ,když se jede v KPŽ mezi 30–40 flekem na silnici, tak je to honička, i když kolo nehoupe.

                  0 0
        • martinpav  

          Pokial s nimi stihas na HT tak podla mna budes stihat aj na fulle. Urcite nebudes nejakou totalnou brzdou. Ale odporucil by som ti ten bike najprv skusit (ak je to mozne).

          0 0
        • vasek80  

          No uvidím. Kolo koupím a nechám chvilku i HT. Protože než ho prodávat po roce a půl za ty prachy… Uvidím sám, jestli na HT ještě budu mít chuť a nebo naopak budu litovat koupě AMRka (což si nemyslím). Už teď když mám v hlavě celopéro si uvědomuju kde se všude musím zvedat ze sedla a v hlavě se mi promítá, jaké to asi příště bude na fulu. A ještě jeden poznatek. Kamarád mě včera vytáhnul na novou asfaltovou cyklostezku v lese a už jsem říkal, že tudy ne. Prostě už začínám koukat na ty hůře sjízdné stezky. Svezl jsem se jednou na fullu a už jsem chycenej drápkem.

          0 0
          • fousek  

            Zajimavy je ze ja na fullu vysedam ze sedla i kdyz nekteri HTckari stale sedi, teda z kopce

            0 0
            • vasek80  

              Ono u mě to bylo jinak. Kamarád si vybíral v Regensburgu kolo, zatímco já si procházel obchod. Pak jsme hodinu a půl čekali než mu kolo složili a tak jsem si krátil čas blbnutím na dvou celoodpružených testovacích kolech na jejich testovcím plácku, kde byla udělaná teréní roleta. Pořád jsem ji přejížděl a užíval si zadní odružení, ale nijak moc jsem si neuvědomoval, že tam je. Pak jsem na plácek vyjel s kamarádovo nově sestaveným HT a tu ránu co jsem dostal do zad po sjezdu jsem nečekal. Zkrátka po půl hodině blbnutí na fulu jsem úplně zapoměl na to jak pevná je pevná zadní stavba.

              0 0
              • novcze  

                taky jsem si na full zvykl velice rychle a stejné překvapení se koná vždy když se zamknutým tlumičem přejedu nějaký hrbol … člověk si říká jak to na HT vydržel :))

                0 0
                • vasek80  

                  Také už spíše věřím lidem, že po fullu už na HT nechtějí. Myslím hobíky.

                  Teď se ještě nějak srovnat s tím nižším průměrem co zde někdo psal o 3 kmh

                  0 0
                  • krokus  

                    To je podle mě blbost, nebude to zdaleka tolik ani na asfaltu.

                    0 0
                    • vasek80  

                      Tohle moc rád slyším. Mo každopádně AMRko je oficiálně na cestě a možná v pátek se přesvědčím sám.

                      Každopádně brzdou budou pláště Nobby Nic 2.25. Myslím, že na něj pujde hned RK supersonic

                      0 0
                    • nox159  

                      pokud budes srovnavat stejne drahe kola tak si myslim ze bude :)

                      0 0
                      • vasek80  

                        srovnávám fulla 120mm za 48 000 s HT kolem 15 000

                        0 0
                        • nox159  

                          tak kdyz srovnavas takhle, tak muze byt ten ful i na asfaltu rychlejsi nez to HT :D

                          0 0
                          • vasek80  

                            Akorát né nějaké semislicky vc Nobby Nic.

                            0 0
                            • nox159  

                              klidne muzes vzit stejne plaste a porad to muze platit :)

                              0 0
                              • vasek80  

                                Takže padl mi poslední kamen ze srdce a o víkendu už snad budu jezdit na Ghostu.

                                Bohužel porovnání bez měřáku pulzu udělám se součastným kolem z profilu těžko. Měřítkem holt bude kamarád. Authora mám na 12.5 kg a Sammy slickach tak jsem sám zvědav na váhu Ghosta a hlavně na rychost na pevném povrchu.

                                0 0
                        • novcze  

                          :)) tak nějak ten přechod vypadal u mě … HT o víc jak 2kg těžší než novej full, navíc na fullu rocket rony vs. tovární merida pláště … průměry jsou stejné, ne li lepší

                          0 0
                          • vasek80  

                            Tak to já budu mít horší. Authora jsem si srazil na 12.5 kg a pláště mám aktuálně Schvalbe Sammy slick

                            0 0
                      • duk  

                        Záleží v jaké relaci, když budeš srovnávat třeba 2 kola za 100k, tak myslím že rozdíl HT:full bude minimální.

                        0 0
                      • fousek  

                        Muzes mi prosimte napsat kde se vemou u drazsiho HTcka 3 km/h v prumeru na asfaltu? Myslim tim kde vznikaj u toho levnejsiho ztraty?

                        0 0
                        • roud  

                          nvm jak to myslí on ale podle mě jednoznačně moc udělá váhovej rozdíl na kolech mezi levnym ht a dražším bude ± rozdíl kilo jen na kolech což je dost znát (asi nejvíc z celýho kola je znát váha co roztáčíš) a samozřejmě ďost udělaj i pláště ;o]

                          0 0
                          • fousek  

                            jo kola ok, ale zas po acku s ne moc velkym prevyseni se vaha kol projevi jen minimalne. Nekde ve Velu nebo 53*11 byl test 3 silnicek od nejlevnejsi po nejdrazsi a vysledek testu byl takovej ze rozdily jsou zanedbatelny, takze to obhajili tim ze nejvetsi rozdily budou pri akceleraci a to by se strasne blbe merilo.

                            Myslim ze to bude podobny i s MTB, teda pokud se pojede na asfaltu.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ono bude hrozně záležet na stylu jízdy. Pokud pojedeš v sedle hezky rovnoměrně budou rozdíly minimální. Pokud někdo bude třeba ve výjezdu hodně dupat ze sedla na hodně těžké převody, tak se stylem jízdy hodně vzdálí od rovnoměrného pohybu a neustále zrychluje a spomaluje a hned je znát váha kol mnohem více.

                              0 0
                              • kubad  

                                přesně tak, rozdíl bude hlavně v akceleraci, při plynulé jízdě to bude zanedbatelné,

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Pokud se nebude brzdit, tak se energie nemá jak ztratit a je to jen o pocitu. Pocitově je to ovšem rozdíl obrovský. Že se těžká kola špatně roztáčejí člověk vnímá moc dobře. Že se ale ta stejná kola hned nezastaví, když šlapat přestane, už ale bere za samozřejmost :-)

                                  V terénu je to samozřejmě něco jiného. Těžká kola nechtějí měnit směr a úseky, kde se jede hodně pomalu, nechtějí projet, protože tyto úseky jsou o té akceleraci. Ale největším zabijákem jsou těžká kola na trati, kde se hodně brzdí. Jednak se hůře zastavují, protože se musí zlikvidovat více energie, ale hlavně sežerou více energie na jejich opětovné roztočení.

                                  0 0
                                  • fousek  

                                    jj souhlas

                                    0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      Ten pocitový rozdíl mě vždycky překvapil, když jsem na sfaltu prostřídal těžkou plečku s jednicí. Býval jsem sice na ní rychlejší, ale určitě to nebyl rozdíl takový, jak bych očekával podle pocitu během jízdy :-) V terénu je to ale megarozdíl. Jak podle pocitu, tak i podle průměru :-)

                                      0 0
                            • mates555  

                              to byly ty 3 authory ??? taky je dobrý říct , že měli všechny stejný zadní kolo … což může taky dost zkreslovat a pokud si pamatuju tak tam přesně o tom taky psali …

                              0 0
                              • fousek  

                                jj asi 3 authory. Ono to zadni kolo nebylo extra tezky, ale ve vysledku mereni tam rozdil nebyl ani 1km/h na prumerny rychlosti.

                                Samozrejme na akceleraci to bude znat, to je jasny, ale pochybuju ze to udela na prumeru 3km/h, to je strasne obrovsky cislo, u me je to treba rozdil mezi tim kdyz jedu hranu a takovy pohodovejsi tempo kdy se uplne neflakam, ale dokazu tak jet hodne dlouho

                                0 0
                                • krokus  

                                  Větší rozdíl by podle mě mohl vzniknout ve městě, kde je hodně semaforů.

                                  0 0
                                • McBlacky  

                                  přesně 3km/h na průměru to už je peklo.

                                  ono záleží jaký tři ale. pokud z 15 na 18 tak ještě ok, ale třeba ze 27 na 30…

                                  0 0
                                • mates555  

                                  souhlas … jsem to jen tak podotknul :-)

                                  0 0
                        • marios  

                          To nebyla průměrná, ale okamžitá rychlost na konkrétním úseku (po zelený z Návsi směr Kuchyňka). Kola a pláště stejné. Oboje vsedě, hlídal jsem abych měl stejnou TF. Ten full je skoro stejně těžkej jak HT. Na kuchyňce se to pak samozřejmě obrátilo :)

                          0 0
                      • marios  

                        To nebyl průměr, ale okamžitá rychlost na velmi lehce nakloněným asfaltu. Kdybych vzal průměrku na mém tren. okruhu:

                        5km asf, 10km šotolina a rozbitej asfalt, 15 km lesní cesty, 10km střední terén (kořeny, kameny) tak je full rychlejší.

                        0 0
                  • vasek80  

                    Já poukazoval na tento příspěvek napsaný výše, ale doufám, že kolo budu mít už zítra abych se sám přesvědčil na vlastní nohy

                    marios || 01.09.2010 07:40:26 || || 217.77.165.xxx

                    Stejný kola+ pláště (RR), lehce nakloněno do kopce, srovnával jsem aby tepy byly stejný (cca60%): HT 30km/h, full 27km/h.

                    0 0
      • vasek80  

        Tak a je doma. Pláště, sedlo a pedály jsou prozatimní

        http://a.imageshack.us/…dsc7080i.jpg

        0 0
        • camlost  

          uz to mas doma 12 hodin a porad tu nevidim dojmy z jizdy! :-)

          0 0
          • vasek80  

            Ještě jsem nejel s klukama na HT, ale to že se to houpe mi nevadí. Tlumič jsem měl pořád na 1 a to opravdu houpe při šlapání. Při 2 už velmi nepatrně a 3 a 4 je skoro pocitově HT. Já jezdil 1 a 2 a teda nelituji koupě fulla a i kdyby ty 3m byly dole z průměru, tak to pohodlí za to stojí. Ale ještě nemám kolo pořádně oshané a nastavené, takže mě včera začalo během jízdy bolet koleno.

            0 0
            • Rbiker  

              Ako si pisal, ze jazdite jazdy podobne maratonskym, tak si si mal vybrat od ghosta bike z rady Marathon 100/100 nie ?, myslim ze pohodlie by bolo uplne rovnake, a bol by si nepatrne rychlejsi, casom viac patrne :P

              0 0
              • nox159  

                v pohodli je tam rozdil obrovsky v rychlosti maly – dotycny si vybral dobre :)

                0 0
                • Rbiker  

                  Ale pise,ze s kamaradmi jazdia po zpevnenych stezkach, profilovo kopcovych, tak 100/100 by tam bola este nie 100% vyuzita

                  0 0
                  • nox159  

                    to je pravda ale vybirat u ghostu mezi 100 a 120kou tak jasne volim 120

                    jak HT to nikdy rychle nebude, tak pak se hraje primarne na pohodli :)

                    0 0
                    • Rbiker  

                      Mmm, a ty mas AnthemaX, tak to si si mal kupit radsi TrancXko ne ? podla tvojich reci (nemyslene ako rypanie :D)

                      0 0
                      • nox159  
                        • trochu sjem se unahlil :D
                        • trance jsem nejel
                        • mam prime srovnani mezi 100 zdvihovym ghostem a 120 zdvihovým a jistebych si 100ku od ghostu nebral
                        • anthem x jede o dost lip nez 100ka od ghostu a rekl bych ze jei pohodlnejsi, 120 ghost je ale s pohodlim zas trochu jinde…

                        kdybych bral znova fula tak vybiram neco mezi 140–160mm zdvihu :)

                        0 0
                        • Rbiker  

                          Jn ked jazdis skaly, turisticke chodniky, a velmi narocne pasaze tak 160 je vhodna, ale ked jazdis obycajne polnacky, chodniky s obcasnymi skalami, signle, tak 140–160 je uplne nevyhodna, skor kontraproduktiv­na. :)

                          0 0
                          • DaSnail  

                            a jaký konkrétne 140–160 celoodpruženiak si jazdil?

                            0 0
                            • Rbiker  

                              Ja ? ja ziadny, ja tu nehovorim, ze si chcem vobec nejaky 160mm full kupit, ta otazka mala asi smerovat na noxa, a tieto moje uvahy su zalozene na fyzike a logike, kedze na normalnych singloch prejdes aj s HT a 16cm zdvihu urcite do piky nevyuzijes maximalne 5cm-8cm, mozno viac, ale 16cm to urcite nebude, ako hovorim, tak len na fakt technickych AM vyjizdkach

                              0 0
                              • DaSnail  

                                aha. tak teraz to dáva zmysel…

                                0 0
                                • Rbiker  

                                  Aha, takze ked som nejazdil na niecom takom, tak trepem pi**viny ? Ako pozeram tvoje biky tak ty si na takom fulle asi jazdil len v predajni na testovacom okruhu, a uz si myslis, ze je to na zpevnene lesne cesty ta najlepsia volba :D

                                  0 0
                                  • DaSnail  

                                    s prvou vetou súhlas, s druhou ne…

                                    0 0
                                    • Rbiker  

                                      No tak daj nejake fotky co mas za celopero 140–160mm, a jazda po cestach v lese po ktorych prejde aj opel corsa musi byt pohodlna co ? :D ked taka cesta je pohodlna aj pre klasicke HTcko, jooj no smejem sa tu na tebe (neber to ako provokaciu :D:D, ale ked chces ist aj viac ako 15km v hodine po takej ceste tak 160mm je nato uplny kontrak :D ), ale pre teba je to este rychlejsie ako celopevnak, no hold, si odbornik! :D

                                      0 0
                                      • DaSnail  

                                        keď to neni tajomstvo, kolko máš rokov?

                                        0 0
                                        • Rbiker  

                                          Ked to neni tajomstvo, tak na akom to fulle 160mm jazdis ?

                                          0 0
                                          • DaSnail  

                                            ja som niekde písal že mám 160mm fulla? asi ne, to vzniklo len v tvojej hlavičke. hold, asi to bola úvaha počas mikrovýpadku tej tvojej fyziky a logiky…

                                            0 0
                                            • Rbiker  

                                              Tak to vyzeralo, ze sa vyznas, lebo si pisal, ci jazdim na ejakom 160mm fullovi, ja som napisal ze nie, ty si nato reagoval, ze teraz to uz dava zmysel, takze tym padom to vysvitlo tak, ze ty mas takeho fulla, ked si nato reagoval, ze trepem pi**viny ked som natom nejazdil, ty si natom tiez v zivote nejazdil(ospra­vedlnujem sa mozno 500m na okruhu) a uz vies, ze je to na zpevnenych cestach lepsie ako HT, no hold taketo prispevky pustam z huby, iba ked mam s niecim takym skusenost, a nie iba na robenie „svalov“…

                                              0 0
                                              • DaSnail  

                                                14?

                                                0 0
                                                • Rbiker  

                                                  Nie, 14 nemam, a nemam ani menej, ale moj vek vobec s tymto problemom nesuvisi, lebo ty si narazal na mna, v predpoklade, ze mas skusenosti s niecim takym, a nakoniec vysvitlo, ze mas len plnu hubu kecov…, hold kdo umi, umi, kdo neumi, cumi

                                                  0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    hold, zase trepeš p**oviny… 8o)

                                                    keby si mal tých 14, tak by to bolo ok. keď máš výrazne viac, tak je to také smutnosmiešne­. hold!

                                                    0 0
                                                  • Rbiker  

                                                    Zase pi**viny, tak to napis ty, v com vidis vyhody a nevyhody, (kedze mas velke skusenosti s fullami), tak sa do toho vyznas asi viac no tak prosim chcem to vidiet, co by si napisal, ale cakam, ze nic, lebo ty si iba taky prudic, co viri hladinu, ale pritom, nenapise, nieco, s cim nesuhlasi, a ako by to bolo uvedene na pravu mieru, ale len prudi, a dava OT prispevky. Takych ako ty poznam, a nema zmysel sa stebou viac natahovat, lebo to nikam nevedie, kedze nemas s danym problemom ziadne skusenosti, ani objektivny nazor.

                                                    0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    nema zmysel sa stebou viac natahovat, lebo to nikam nevedie

                                                    presne môj názor. čaf. ;o)

                                                    0 0
                                                  • Rbiker  

                                                    Prudicom, co nemaju ziadne skusenosti, a narazaju na niekoho prispevky, i ked su v poriadku, a ak niesu, tak nevedia pomenovat problem, v com niesu v poriadku, iba kritizovat sa ani nezdravim

                                                    0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    ok, neva. čaf. 8o)

                                                    0 0
                                  • martinpav  

                                    Ano trepes. Nemas s tym skusenosti a pustat sa do zaverov ktore nemas podlozene.

                                    0 0
                                    • Rbiker  

                                      Ale daSnail stym tiez nema skusenosti, a robi tu machra, ze on to vsetko vie, on to ma zjazdene…

                                      0 0
                                      • DaSnail  

                                        že ty baštíš nejakú geneticky modifikovanú švábku? asi je aj trochu halucinogénna… 8o)

                                        0 0
                              • fousek  

                                chces rict ze se na polnich a lesnich cestach nenajdou prekazky 10cm vysoky? Prave takovy prekazky je schopnej 160mm full relativne dpbre odfiltrovat, protoze 3cm mas saq no a posledni 2–3cm zdvihu uz je takova rana (cca pres 100kg u linearnejsich vidlic, s nafoukanim na 75kg cloveka) ze to uz musis tlumit rukama, nohama. Tohle je jen ta tvoje fyzika

                                0 0
                                • Rbiker  

                                  ja hovorim, ze take prekazky tam niesu, a preto na take cesty staci full 100/100 a nie 140–160 precitaj si to pozorne, a ak tam bolo nieco napisane tak, tak to bola ironia

                                  0 0
                          • nox159  

                            nechci se plest do toho co tady mas s DaSnail :)

                            ale z vlastni zkusenosti ti muzu rict ze se da jet stejna trasa na celopevnaku i na fulovi 120/120 ( vetsi zdvih jsem nejel ) a pokazde to muzes jen nadoraz.

                            ono je to hlavne o stylu jizdy o pohodli a o tom co od toho cekas :)

                            pokud se clovek nikam nezene tak ho ful se zdvihem 140–160mm v nicem neomezuje ;-)

                            0 0
                            • Lišák  

                              Než ten FS 140–160 koupíš, tak si něco takového projeď. Mě na AC nevadily zdvihy (140/135–165), ale geometrie. To kolo mi absolutně nesedlo. IQ 120/120 je pro mě naprosto ideální.

                              0 0
                              • nox159  

                                to je samozrejme ze bych si takove kolo projel.., u toho FS 100/100 jsem udelal chybu ze jsem predtim nezkousel zadne s vyssim zdvihem, tedka uz jedine vyzkouset a klidne vetsi spektrum kol a potom se rozhodovat :)

                                0 0
                  • fousek  

                    Jezdim s HTckarema na 180/170mm kole a vyuzivam vetsinou 3/4 zdvihu, toho ze bych je nekde brzdil sem si nevsim.

                    0 0
            • vasek80  

              Dnes už jsem jel spíše terén hodný 120. 120 je od Ghosta hezčí, to byl také důvod. Jinak kolo super. Jezdím převážně s tlumičem na 2 ze 4 uzavření a jen v terénu dám 1. Zatímco z vidle až tak unesen nejsem (nepoznám, že by měla být o parník lepší jak můj netuněnej Epicon), tak zadek vyžehlí vše. Mám na obojím relativně velký sag a souhlasím s testem na MTBS že by tlumič ke konci potřeboval větší progresivitu, ale jinak je ta práce zadku úžasná. Jo a štvou mě brzdy, ale to řeším jinde

              0 0
    • frederick  

      Jezdím na GT marathonu a vyhovuje mi to taky…nejak extra to na rovince nehoupe(resp. NEní pouhým okem viditlené, že se to hýbe) A pri průjezdu terénem to dělá to, co má – pomáhá v prostupnosti terénem.

      Co jsem ale sedlal, tak ten Anthem je taky super!:)

      A neřes tady jestli to houpe nebo ne, ale sám si to zkus!

      0 0
      • Rbiker  

        Tak to hej no, asi este dost porozmyslam co si vyberiem a pred kupou pojdem do nejakej Giant predajne odskusat maestro system, ale este by som sa chcel spytat na vahu Giantu AnthemX3, lebo nikde na strankach to neviem najst :/

        0 0
        • jIrI___  

          Gianty nejsou žádné pírka…

          0 0
          • Rbiker  

            A vahu presnejsie nevies, presahuje cez 12,5kg ?

            0 0
            • jIrI___  

              To nevím, nějaký majitel Anthemu určitě odpoví. Podle mě by se ale do 12,5 kg vlézt měl.

              0 0
            • KxKxK  

              Anthem X3 by mal byt vo velkosti „M“ 11,96kg bez pedalov. Mam ho, ale nikdy som ho nevazil :)

              Je to rychla raketka a s hupanim nemam ziadne problemy, treba vyskusat..

              0 0
              • Rbiker  

                A je pouzitelny aj na take bezne vyjazdy mimo pretekarskeho tempa, mozno narocnejsie pasaze, myslim ci tam ten zdvih oproti TranceX nebude chybat, diky.

                0 0
                • KxKxK  

                  chodim s nim na bezne vyjazdy, vacsie zdvyhy som nikdy nejazdil, tak neviem.. tiez som pokukoval po trance x, ale nakoniec vvyhral anthem.. neviem comu hovoris narocnejsie pasaze, ale zatial som s nim presiel vsetko a nikdy sa nestazoval a to s nim rozhodne nechodim asfaltove rovinky :)

                  0 0
                  • Rbiker  

                    Narocnejsie pasaze myslim tym, ze ked sa strati cesta a pokracuje uz iba turisticky chodnik, kde su vacsie-mensie skaly, toto myslim hlavne pri zjazde, preto nechem HT, lebo nakopavanie rite nemusim :).

                    0 0
                    • o.1  

                      ak chces fulla z tohoto dovodu a na maratony, mozno by bolo riesenim aj toto:

                      „http://www.thud­buster.com/pro­ducts.html“

                      Pri zabere v stoji to zarucene nehupe a v rozbitejsich rovinkach aj v zjazoch oproti HT vyrazne ziskavas v rychlosti aj pohodli a vaha navyse je 20–30dkg

                      Z vlatnych skusenosti a kamosov co maju fully si myslim ze to moze byt pre niekoho idealne riesenie.

                      Pripadne aj tenka monokok karbonova sedlovka s offsetom je v beznom terene uplne postacujuca na to aby si nedosiel uplne vyklepany a mohol aj plynuljsie slapat v rozbitych usekoch. Tiez som uvazoval nad fullom ale dosiel som k tomuto ako lacnejsiemu, jednoduchsemu a pre mna lepsimu rieseniu (mam rad teren ale aj ryhlost a nemam moc casu na udrzbu a servisy

                      0 0
                  • Rbiker  

                    Vidim, ze mas AnthemX3, prestne po tomto pokukujem je tu nejaka sukromna sprava alebo nieco take, kde by som ta mohol viac spytat o tomto biku, lebo ma do vcelku dost zaujima.

                    0 0
                • jIrI___  

                  Náročnější pasáže projedeš i na HT. Jde o to, s jakým komfortem a jak si je užiješ. Pokud bych já osobně v současné době vybíral fulla, tak pod 140 mm zdvihu nejdu.

                  0 0
                  • Rbiker  

                    Hmm, no uz do takychto extremov nejak nemusim chodit, lebo sa pozeram po XC kole a nie AM, kde su tieto zdvihy bezne.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Jasně, to chápu. Já jezdím pro radost a ne abych někde supěl a snažil se o bednu :). Proto i ty vyšší zdvihy. Pokud bych vybíral XC kolo, tak by to bylo asi jedno z těhle: Anthem, 96, Epic, TopFuel, případně Spark něco od Lapierre.

                      0 0
                      • Rbiker  

                        Co Radon biky nikomu nic nehovoria, lebo mne sa to pruzenie zda byt prestne na taketo ucely, sry ak sa mylim, mlok je tu fullovy zastanca tak keby sa vyjadril k tomuto potesilo by :)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Toho Radona jsem nikdy nejel, ale je to skoro stejná stavba co u Cubu AMSka. A AMS Pro a 125tku, oboje jsem jezdil dlouhodobě více tisíc kilometrů.

                          Tahle stavba je citlivější, dobře žehlí, ale je současně i spíše houpavější a pro extra chrcení potřebuje pak více omezovat tlumičem.

                          0 0
                  • mr.antik  

                    Moje řeč. Pak bych řešil jen hmotnost komponent.

                    0 0
                    • Rbiker  

                      No HT asi teda uz nie, vobec ma uz nezaujimaju, lebo to drncani na rozbitej ceste/chodnicku fakt ako nemusim, keby som isiel na maratony cisto na umiestnenie tak hej, ale na maratony chcem ist iba vtedy ked su to jest asi tie 2 mesiace aj to niesu kazdy den :D, a ked niesu tak si chcem jazdit pohodove tempo, hlavne si uzivat jazdu a nie drncat sa na HTcku co ma po 70km vyjazde tak bude boliet rit ze to HT rozkopem. :)

                      0 0
                • fousek  

                  Ja bych uvazoval takhle, AnthemX nebo Reign, Trance je malej zdvih a velka vaha. Anthem s bezdusakama je docela pohodlny kolo, ktery prestane stihat v narocnejsim terenu (proste na jinejch kolech s vetsim zdvihem bych si ujel)

                  0 0
          • fousek  

            Ale zas to nejsou takovy tezitka jako GTcka. Na Anthemovy se da postavit full pod 11kg coz se da zkousnout.

            0 0
    • vlk  

      Zkus se podívat na netu na program Linkage-lecos pochopíš-i ve free verzi si tam můžeš nakreslit svůj rám-tedy třeba překreslit zkutečný z nějakého modelu kola-jen ve free verzi nelze ukládat a některé grafy ti to nezobrazí, ale houpavost-progresivitu stavby a kopání do nohou a další důležité veličiny poznáš. Jinak dost také záleží na tlumiči-hlavně v rámci progresivity.Lin­kage určitě stojí za to zkousnout-v té free verzi je i pár typů kol předdefinovaných.

      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud nemá větší praxi a srovnání praxe x model v Linkage a ještě k tomu lépe srovnání s měřeními komplet rám + tlumič, tak nepozná skoro nic.

        Houpavost stavby se pouze z modelu moc určit nedá, zvlášť pro systém, který není běžný a nemá s ním praxi.

        Progresivita, ani u té to není tak jednoduché, u staveb typu přepákování jako je třeba Canyon AM, tam se určuje progresivita rámu z modelu snadno.

        Ale umět vyčíst progresivitu rámu z modelu u méně běžných průběhů jako má třeba Stereo, to bez srovnání s praxí a s měřením celku i s tlumičem moc nelze.

        A i když bude umět vyčíst progresivitu rámu, tak bez dalších znalostí většího množství tlumičů (a třeba u Foxe je třeba znát vliv rozdílu normální x high volume komora), jejich průběhu a vlivu na celkový průběh stejně nic nepozná.

        Tedy jediné, co se dá vyčíst dobře je pedalkick.

        Linkage je určitě výborný nástroj, ale aby se dle modelů daly dělat pořádné závěry, tak musí být spousta praxe a dalších znalostí okolo. Někomu, kdo nemá žádné zkušenosti může spíše jen zamotat hlavu.

        0 0
        • Rbiker  

          No tak teraz som uz dost zamotany, takto sa ta spytam, ak si si precital co som tu pisal ze co chcem jazdit, tak podla toho ktora stavba je pre moje ucely najvyhodnejsia myslim maestro, alebo ten radon, alebo nejaky spesl, radsej by som bol, keby si urcil viac menej znacku a model, ak sa to da, diky.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ideální full neexistuje a takhle jednoduše to nejde, abych řekl, že ten a ten bude nejlepší.

            Je tu spousta věcí, které netuším a které ani ty zatím netušíš, které jsou třeba znát k ideálnímu výběru.

            Tím myslím věci jako vadí/nevadí pedalkick, jakou potřebuješ geometrii, jak moc se bude pod tebou jaký full houpat (ono je to velmi individuální dle toho jak kdo umí šlapat a jakým jezdí stylem).

            Pokud chceš aby to opravdu jelo, tak vyber nějakého chrtího fulla a myslím, že ať vybereš cokoliv, že budeš spokojený. A jestli by nebyl nějaký jiný o něco lepší, to zjistíš až časem, až budeš mít více zkušeností a srovnání a budeš vědět co na to fullu co budeš jezdit ti vadí a co naopak vyhovuje.

            0 0
            • Rbiker  

              A za chrti full by si oznacil asi ktore kola tie co boli spomenute na zaciatku tohto vlakna ci nejake ine ?

              0 0
              • MlokCZ  

                Vše co zmínil na začátku jointy a i další. Drobné rozdíly, že třeba přepákování typu co má ten Radon/Cube AMS je nepatrně houpavější než jiný full téhle kategorie, to bych na tvojem místě zatím vůbec neřešil. Ty rozdíly nejsou velké a stejně to velmi (klidně o dost více než ty rozdíly mezi stavbami) ovlivní tlumič a jeho interní nastavení.

                Více bych se zaměřil na výběr geometrie, tam bys měl aspoň přibližně tušit dle stávajícího kola a u chrtích fullu se ještě nijak výrazně jiná geometrie nepoužívá (jako třeba u vyšších zdvihů).

                0 0
                • Rbiker  

                  Vies, teraz tu geometriu neviem v akom kole mam porovnavat, ked tie systemy Cube AMS/radon QLT hovoris ze su „hupave“, a hovori sa tu aj o tom Giante AnthemX, ktory sa mi aj celkom pozdava, lebo u tychto systemoch sa ta geometria lisi, zase trosku OT giant je kus osadeny slabsou vybavou, co mi trosku prekaza :S

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Máš srovnávat geometrii stávajícího kola s tím fullem, který vybereš. Tedy abys nevybral nového fulla, který bude geometrií zcela nevyhovující.

                    0 0
                    • Rbiker  

                      Tu bude kapanek problem :S, pretoze doteraz som jazdil na crosse LF Ancona, ale zistil som, ze mi to na lesne cesty a co by som chcel aj technicke pasaze jazdit vobec nestaci a je to na tieto ucely nevyhovujuci bike, a kedze je geometria cross a MTB ci uz HT a aj full uplne ina takze neni mozne porovnat asi len zajst do predajne a skusat :P.

                      0 0
    • krokus  

      Trochu OT dotaz: Když někdo v tomto vlákně odpoví na můj příspěvek, přijde mi to na mail. Vůbec nevím, jak jsem to udělal, a už vůbec nevím, jak se to dá zrušit.

      0 0
      • Martin.K1  

        Když klikneš na „reagovat“ tak tam pak vypisuješ text a nad tímto okénkem máš vepsaný svůj mail, tam změň vedle emailu možnost na „NE“ a odpovědi ti chodit nebudou. Alespoň tuším, že to je ono…

        0 0
        • krokus  

          Diky. Dal jsem ne, uvidim, co se stane.

          0 0
        • Rychlej turista  

          To funguje jen pro ten jediný případ nebo se to nastaví na všechno?

          0 0
          • Martin.K1  

            Přiznám se, že netuším, mám tam vždy „NE“

            0 0
            • Rbiker  

              Kto ma fulla GIANT ANTHEM X(0,1,2,3,4) nech tu napise, chcem sa vas spytat nieco, celkom sa mi ten bike zapacil, a preto chcem ziskat viac informacii o nom od ludico ho jazdia, dik.

              0 0
              • royal  

                ma X2 letosni, ale mam ho tyden a je to muj prvni full tak nevim jestli ti moje pocity k necemu budou, ale klidne se ptej :-)

                0 0
              • KxKxK  

                ja mam X3 2010, tiez je to moj prvy full, 500km a zatial maximalna spokojnost. Ak mas otazky, tak sem s nimi..

                0 0
              •  

                tak nějak jsem se taky rozhodoval po chrtějším fullu a v cenový relaci mě zbyl ve výběru anthem X2 a merida 96 3000D, jelikož jsem jezdil Trance X1 a po přesedlání na anthema mi to furt tak nějak připomínalo Tranxe X, po testování Meridy 96 mi to už oproti Anthemovi připadali víc chrtější,rychlejší, pohodlnější byl však anthem, za pedálem jde víc merida 96, alespoň mé pocity, jde o to jestli se ještě teď vůbec kola v určitejch velikostech daj sehnat, meridu 96 ve vel. 18 má snad jenom cykloword v jednom kousku a Gianty se taky blížej vyprodání, se nedivím že se tolik kol prodává teď na sklonku léta, zdražení při horších výbavách bude příští rok dost citelný, alespoň co mám info od giantu a Meridy

                0 0
              • fousek  

                Mam X3, ale z puvodniho kola zbyl ram, tlumic a presmyk, je to asi 5. full kteryho mam v dlouhodobym uzivani

                0 0
              • perry  

                X2 2009

                0 0
    • tom xtr  

      Jezdím Lapierra x-control. Podle toho, co píšeš, by vyhovoval. IMHO si dovedu představit hobicky-závodně použít i základní model 210.

      0 0
    • vasek80  

      Koukám na novinky a tohle asi proti běžným pevňákům taková brzda nebude:-)

      http://mtbs.cz/…ike-technika?…

      0 0
    • Losi pastika  

      Zrovna Anthema prodavam i s kolama, tak kdyby nahodou… ;)

      0 0
      • Rbiker  

        Ty co maju AnthemovX, chcel by som sa spytat:

        1. Ci pri jazde v blatistom terene sa nezastrieka blatom tlmic a tak ci niesu

        nasledne problemy s nim, pretoze som si vsimol ze je osadeny na urovni presmykaca.

        1. Ty co maju AnthemyX3, ci nevidia problem v nabojoch co tam su – Shimano

        Deore, lebo som o nich pocul nie moc dobre zvesti, ze casto pukaju a po sezone ich menia :O.

        1. Ci sa na povrchu pre HTcka (dobra polnacka) nejako extra nehupe a tak

        spomaluje jazdca.

        Diky ak to viete zodpovedat.

        0 0
        • kubad  

          :-)

          0 0
        • royal  
          1. ne, je krasne chranenej od blata od obou kol trubkama. Spis bude problem se

          zanasenim zadni stavby bahnem, mista mezi pneu a tou „kleci“ moc neni. Na lonskym KS jsem videl par lidi s fullama co to parkrat cistili od bahna aby se to tocilo, ja byl rad za HT s hodne prostoru. Zase na letosni Sele to bylo jedno, tam se to zaplnilo snad uplne vsem co kolo nenesli

          1. nemuzu slouzit. rek bych ze klasicky shimano, hned po zakoupeni povolit.

          A zacit setrit na RM3 a tyhle nechat jako druhy kola :-)

          1. zalezi jak slapes, pokud se snazim slapat do kruhu (nebo aspon tahat nohama

          nahoru) tak se nehoupe. Pokud slapu „na burana“ tak se zhoupne i pri zapnutym propedalu ;-)

          0 0
          • royal  

            Ohledne deore naboju – mam je na pevnaku (Scott Aspect 10, teda jenom na zadnim), a loni to vydrzelo vpohode, zatesneni celkem jde, jenom mi na konci sezony prasknul jeden praporek v orechu (reklamace orechu to vyresila). Dokonce i lonskej KS kterej byl hodne bahnitej to zvladlo vpohode, a to jsem kolo umyl ponorenim do reky.

            Letos jsem jim taky dal zabrat, a nejaky blato se do lozisek dostalo, ale nestihlo to ani vyreznout do hloubky, zatim jenom poruseni vrchni vrstvy na kulickach – holt 24-hodinovka na bahne.

            Predni naboj (nejakej scott, stavbou podobny tomu deore) jsem vcera rozdelal poprvy a byla tam jeste puvodni vazelina.

            Na to ze jsem na nich dal 10 kkm (denne do prace i v zime + blativy zavody) tak mi prijde ze vydrzely dost. Kolo meju jenom tlakovym zahradnim postrikovacem, wapku nevidelo.

            0 0
        • frederick  

          Prestan polemizovat a jestli ti nabídne toho anthema za dobrou cenu, tak to ber! Lepsiho nesezenes…

          0 0
          • Rbiker  

            Teraz ten bike aj tak nebudem kupovat lebo peniaze mi dojdu tak o mesiac tak a jazdenku nechcem dost som robil nato aby som mal nieco dobre, cize novy bike a nie jazdenku, kde moze byt daco skryto puknute a bike je v cudu

            0 0
            • frederick  

              to samo chápu, ale aby jsi z tech obav a vsech rad nebyl nakonec tak domotanej, že nic nekoupis…

              0 0
              • Rbiker  

                Nene, to sa neboj, ja len hladam najvhodnejsi system odpruzenia, a aj nejako dobre osadeny bike, a nie ze budem musiet po kupe pol biku menit :P

                0 0
        • Losi pastika  

          Ne, jak pise Royal a ja nemel ani spatny zkusenosti s blatem mezi kolem a kleci…Jediny, kde se drzi bordel je na presmyku, ale to je normalni.

          Ano naboje deore stoji za prd, jelikoz nemaj prumyslove loziska. Me tam vznikla vule, takze jsem po sezone taky prodal.

          taky jak pise Royal, na fullu musis slapat do kruhu a ne do toho dupat, pak se to zhoupne..Jinak anthem dobreho jezdce urcite nespomali, spis naopak, az si zvyknes na fulla, Ht uz nebudes chtit..

          0 0
          • nox159  

            Ano naboje deore stoji za prd, jelikoz nemaj prumyslove loziska. Me tam vznikla vule, takze jsem po sezone taky prodal. :D neumis dotahnout konusy? naby LX sem jezdil 3 sezony posledni pulrok v bahne a mokru na zimakovi a bez problemu pokud s nima umis – provoz je jiste méně nakladny nez s nabama na prumyslech :)

            0 0
            • Rbiker  

              Ty si ich jazdil ? navod na dotahovanie konusov som tu niekde videl, len ma odradzuje to, ze menit to na ine naby nesie so sebou zaplatit si este aj vyplet :S

              0 0
              • bruco  

                Ako na konusy: http://www.ivelo.cz/…niho-naboje/

                0 0
                • Rbiker  

                  no ved tu presne a boli ktomu aj obrazky, inak nemaju tie naboje okrem toho, ze nanic hniesu prumysly ziadnu nevyhodu ?

                  0 0
                  • bruco  

                    Vozil som 2 sady kolies na Deore nabojoch. Prve som vymenil pri prechode na kotucovky (a stale jazdia na bratovom biku), druhe sli na dcerin bike, ked som si urobil radost kolesami Hope + DT Swiss. Ani na jednych som nemal problem s konusmi. IMHO tieto naboje nie su ziadna spicka, ale posluzia spolahlivo, ked im venujes trochu starostlivosti.

                    0 0
            • Losi pastika  

              Umim dotahnout konusy, ale tema to nebylo..Byli v prdeli loziska a ty se mi nechteli rozebirat…

              0 0
          • krokus  

            Všiml jsem si, že zadní stavba na sparkovi se při jakémkoli stupni propedalu začne trochu houpat, když šlapu frekvenčně (dejme tomu 90 ot./min. a víc) – možná je to tím, že při vyšší kadenci nešlapu ideálně do kruhu.

            0 0
            • Losi pastika  

              Ja jsem na Sparkovi nikdy nejel, ale Anthem se taky obcas houpal, kdyz jsem moc dupal…

              0 0
              • krokus  

                Zajímavý je, že při silovém dupání vsedě se zadní stavba na asfaltu skoro ani nehne, kdežto při kadenčním šlapání je to tak, jak jsem psal. Při šlapání ve stoje se to taky samozřejmě maličko propadá.

                0 0
                • martinpav  

                  Anthem (maestro) sa pri silovom zabere zamyka takze toto chovanie presne zodpoveda tomu ako ta zadna stavba ma fungovat. Ak dupes silou, tah retazu je vacsi a zamkne sa, ak ides frekvencne tak je samozrejme tah na retaz mensi a zadna stavba sa nezamyka.

                  0 0
                  • krokus  

                    Já ale nepíšu o Anthemu, nýbrž o Sparku, který se právě vůbec nezamyká:-)

                    0 0
              • Rbiker  

                tak to je jasne ked dupes tak ti na HTcku chodi predna vidla hore dole a nikto to neresi

                0 0
      • nox159  

        moc velky obchod asi neudelam ale neprodal bys z toho anthema sedlovku ? pokud je 400mm a nema primy zamek :)

        vidim ze na bazarech je jen ramovka a kola tak pokud se ti to vali doma …

        0 0
        • Losi pastika  

          hele tady ty veci nebudu ani prodavat, to se nevyplati…si necham doma, kdyby neco, ale diky za nabidku ;)

          0 0
          • nox159  

            ja vim ze tobe se to nevyplati ale mi by se to mohlo vyplatit proto pisu :) potrebuju jen neco vyzkouset proto shanim nejak levne sedlovku :)

            0 0
    • visions  

      Kup si pevňáka.Co se má hejbat ať se hejbe.

      0 0
      • Losi pastika  

        tak tak, kvuli tomu jsme to prece koupili…propedal ani nezamykam, az na dlouhy prejezdy na asfaltu..

        0 0
        • madcat  

          Já ani na asfaltu ne – dycky mně to přijde tak strašně nezvyklý, a jede se mně tak blbě, že to zase hned odemknu. Taky na to ovšem asi má vliv to, že můžu zamykat jenom předek, takže zadek se trochu houpe i nadále, což blbej dojem z jízdy ještě umocňuje :).

          0 0
      • madcat  

        Tohle kolo mě poslední dobou zajímá čím dál víc – v té modré je naprosto nádherný, a i ta verze 8.0 v červené stojí za to. Jak je ta kombinace rámu s tlumičem na tom co se týče citlivosti a případně reakcí na šlapání, neví někdo? Určitě se tu nějaký majitel najde… Přemýšlím o něm jako o takovým univerzálu na kratší i delší vyjížďky do přírody, na lesní stezky apod. s tím, že díky ne příliš vysokýmu zdvihu to i celkem pojede, když se šlápne…

        0 0
        • kali222  

          v te cervene je to fakt fesacky kolo :)

          0 0
        • Rbiker  

          To je, ale pozri si potom Nerve MR, coz je uz maratonsky full, a tam si vsimni, ze je tlmic umistnen vyssie, to asi az tak hupat nebude, aspon z fyzikalne/lo­gickeho dojmu, mohli by sa k tomu vyjadrit este kompetentny, co to kolo maju :)

          0 0
          • madcat  

            Jestli reaguješ na mě, tak pro mě už je 100/100 málo zdvihu, já přemýšlím o něčem mezi 120 – 140 mm.

            0 0
            • Rbiker  

              To hej, ale ja som chcel, aby sa niekto vyjadril k tomu kus inak vyriesenemu horstlinkovemu cepu

              0 0
    • Smejči  

      Ahoj za mě ti poradím AnthemX. Za 1700e (jak píšeš) dostaneš skvělý rám i skvělé odpružení. Pokud se ti nelíbí ostatní, tak lze postupně doladit. Nicméně funkce super.

      0 0
    • vifon  

      zvazoval som kupu chrtieho fulla a HT na maratony a nakoniec zvitazilo karbonove HT-cko. Zavazila jednoduchsia udrzba, nizsia vaha, vacsia tuhost do zaberu, nizsia cena. Mensi diskonfort vo velmi rozbitom terene sa da prezit. A to viem co hovorim, jazdim poslednych 5 rokov len fully, sice AM, ale nehupave VPP. A zda sa, ze aj vysledky su lepsie (na maratony chodim zavodit, nie sa len vozit).

      0 0
      • MlokCZ  

        Tohle nám tu nedělej. Teď už Tě nejde uvádět jako příklad, že na vyšším zdvihu se dá jezdit i na závodech dobrý výsledek, když jsi to zasabotoval HTčkem :-)

        0 0
        • vifon  

          evolucia :-)

          0 0
        • martinpav  

          Co je dobry vysledok ? Nech viem ci sa mam snazit viac alebo sa na vysledky radsej vykaslat :).

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak jsem to vyhrabal z historie, abych mu nějaká ta místa neubíral nebo nepřidával (přesně jsem si to nepamatoval):

            http://www.bike-forum.cz/…e-mi-ho.html#…

            Teď by bylo zajémavé nějaké srovnání, jak na tom je na tom chrtím HTčku, co pořídil.

            0 0
            • martinpav  

              Hmm, tak do 20-ky mi chyba tak 5–10 miest podla maratonu. Skusenosti mam podobne, cim technickejsi tym lepsie. Vyjazdy rovnako, hlavne pokial sa jedna o strme s nespevnenym podkladom.

              To porovnanie by bolo zaujimave, snad sem este nakukne a pochvali sa.

              0 0
              • MlokCZ  

                A co jezdíš za fulla? U něj to bylo na tom Bluru LT, takže i s tím vyšším zdvihem (z pohledu závodů) to dával.

                0 0
                • martinpav  

                  Felt Compulsion (140/150 predny/zadny), vaha cca 13.5. Jazdim len dlhe. Rocne spravim tak 4–5000 km. Ale este mam aj dalsie kolektivne aktivity.

                  0 0
              • vifon  

                teraz jazdim dlhe…skor sa mi ani nechce, stratil som tohto roku motivaciu, ale realne okolo 15 miesta. Aj ked na Greenbiku mi len tesne unikla prva desiatka (11-uz na HT). Na Horal Tour som si vybral smolu, ked som stratil druhy den 30 min pre technicku poruchu (zaseknuta retaz, ohla patka). Napriek tomu solidne 13 miesto na Tour. Toz tak…Myslim, ze posun tam je. A mam odskusany taky okruh u nas v Karpatoch a tam som rychlejsi o cca. 2 km/h.

                Buduci rok budem brat maratony vaznejsie (kvoli tomu to HT) a predsavzatie posun o 5 miest…

                0 0
                • martinpav  

                  Green Bike 25 v kategorii, celkovo 28. Az po to dlhe stupaniev druhej polovici po ceste som bol tak o 6 miest vyssie ale cestu na 2.4 gumach nafukanych do lesa fakt nemusim :).

                  0 0
                  • vifon  

                    jj, Medvedie udolie :-) Stupania su useky, kde sa spravidla rozhoduje a tie mi idu. Je to skor o morale…inak som tiez dost na seba nadaval, pretoze na starte som odfukol gumy v domneni, ze bude kopec blata a ono mi to potom na tvrdom povrchu plavalo.

                    Nejakym chrtim bikom (ci uz HT alebo full) si myslim pomozes, ak Ti samozrejme umiestnenia nie su uplne lahostajne.

                    Kazdopadne mozem povedat, ze takyto bike Ta aj nuti jazdit rychlejsie.

                    0 0
                    • martinpav  

                      Ja mam tiez rad stupania, dobre sa pri tom vycisti hlava :). Mam aj anthema, len sa mu chysta generalka takze som jazdil na felte.

                      Ale podla merani co som si robil na kratkych tratiach ten rozdiel nie je markantny (3–5 percent). Dlhe sa zase zle testuju, nedaju sa dobre eliminovat vonkajsie vplyvy a aktualny stav moze byt tiez iny.

                      0 0
        • Rychlej turista  

          Hoši fullisti, měli byste rychle zmobilizovat. Nějak poslední dobou přestává platit „S fullem až na věky a nikdy jinak“ :-D

          0 0
          • martinpav  

            No zalezi co od toho clovek ocakava. Ja si ambicie nerobim aj ked sa rad ponahanam nie je to pre mna to, preco na maratony chodim.

            0 0
          • Tomínos  

            U mě to stále platí a každej jinej ať si jezdí co chce :-)

            0 0
          • MlokCZ  

            Tak na závodech na předních pozicích to na vyšším zdvihu opravdu ideální být nemůže, ale jak je vidět, tak ani přes ten zdvih jim to nejde špatně a na HT zase o moc dobře neposkočí

            Ale neboj, mimo závody není co řešit, už mám zase jen fully s vyšším zdvihem, chrtího fulla jsem zase zrušil, že to není ono (o moc líp to nejelo, zato pohodlí a chování v náročnějším terénu bylo fuč).

            Ale zase jsem porušil heslo s fullem a nikdy jinak, že jsem přeci jen nakonec po pár letech znovu pořídil silničku. Když už to pohodlí jde do háje, tak ať to aspoň jede pořádně. I když je fakt, že pohodlí trošičku je (v rámci silničky), takhle pohodlnou silničku jsem ještě nikdy neměl a nejezdil (mám to samé co Lister včetně kol jen na Shimanu místo Campy + už od začátku tam mám Fusion 3 pláště bez duší). A je to také moje první silnička, kde se mi podařilo vytvořit zcela vyhovující posed (díky té extra dlouhé hlavě co ten rám má).

            0 0
            • Carlos.f  

              Je to tak, průchodnost fulla s vyšším zdvihem je o dost lepší a oproti HT to nejede o moc hůře.

              Jinak silničku mám rád jako žebřiňák, to k tomu patří.

              0 0
      • fousek  

        Za kolik mas to karbecovy HTcko? Ja jenom ze chrti full s vahou do 11kg se da postavit do 50–55t. akorat to nesmi bejt SCcko:-)

        Ta udrzba je k smichu

        Nejezdis naky divny zavody?

        0 0
        • vifon  

          pod 40 klackov bez Fulcrumov.

          K udrzbe: staci jeden blatovy Sulov, Horal, prip. dubnicak a hned budes vediet o com hovorim…

          0 0
          • fousek  

            No tak to vyjde zhruba nastejno:-)

            Pokud jsou dobre zatesneny loziska tak je to nasejno jako treba stred, nebo odolnejsi, par blativejch zavodu sem jel a vim o cem to je.

            0 0
            • vifon  

              nastejno asi tazko v podobnej vybave…inak boli tam DT Swiss kola. Nechajme to ale tak…ja som vybral HT aj ako nahradu za silnicku (ktoru nemam). Na druhy par kolies nahodim slicky a mozem zaciatkom sezony brusit zakladnu vytrvalost na asfalte.

              Co sa tyka udrzby, kazdy mame vlastny nazor. Ja zatial na SC (tu-tuk) problemy s loziskami nemam, ale vytaca ma neustala vymena klznych puzdier na tlmici…Len SC ma ulozenie a utesnenie lozisk vyriesene excelentne (myslim tym VPP2).

              Ako som uz pisal, nechcelo sa mi vysolit na drevo za slusny chrti full tolko bubakov a po naslednom zohladneni moznosti a urcenia mi HT plne postacuje. Inak by bol doma asi Epic.

              0 0
              • fousek  

                Ja mam nahradu za silnicku prave chrtiho fulla se silnicnima kolama.

                Ty futra se daj vyresit tak ze se tam da prubezna vlozka a ne ty 2 konstrukcni zmetky.

                Jj SCko ma vyborne udelany cepy

                Proc ne Blur carbon?

                0 0
                • vifon  

                  uz tam mam TF Tuned kit.

                  Blur Carbon by som bral (pytalo sa ma to viacero ludi, kedze som SC ready), ale tie prachy by som vedel lepsie zuzitkovat. Samotny ram je poriadna palka a stavat dalsie „drahsie“ kolo je u mna momentalne mimo. Ram je to ale samozrejme chutovka a postvit ho medzi 10–11 kg by ani nedalo nejaku velku namahu.

                  A zas som ten typ, co by sa neuspokojil s ekonomickou variantou nejakeho chrtieho fulla-mam blbu povahu :-) A fulliky, co by pripadali do uvahy boli cez limit, co som si predbezne stanovil. Takze to je komplet moja anabaza s vyberom chrtieho biku.

                  0 0
    • kali222  

      nemate nekde tip na toho anthema X4 2010 v Mku za min nez 31tacu? to osazeni je desny i v tech ostatnich verzich, jetinu nechci, neco mam v planu :P, ale asi z toho nebude nic diky cene.

      0 0
    • richard_majer  

      nehoupavy je Maverick (nebo starsi Klein palomino)

      0 0
    • roud  

      Jen kdyby to někoho zajímalo teď na svěťáku první HT druhej FULL třetí 29 hehe (každej ať si z toho odvodí co chce) ;o]

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.