Elite vs. Tacx v kategorii s virtuální realitou

19 nepřečtených
  • petrdoubek

    Ahoj,

    po prohlédnutí fora, jsem došel (možná k mylnému) závěru, že zde není probírána otázka trenažerů Elite a Tacx, které se „chlubí“ tzv. virtuální realitou.

    Konkrétně jsem si vybral následující modely od těchto dvou značek a byl bych vděčný pokud by se našel někdo kdo by dokázal u těchto modelů poukázat na jejich výhody i slabiny, nebo někdo kdo má vlastní zkušenost.

    (bohatost „výbavy“ virt. reality, možnost nahrávání nových tras, hlučnost apod.)

    Elite RealTour

    Elite Realaxiom

    Tacx i-Flow T2250

    Tacx i-Vortex T2160

    Předem díky všem :)

    0 0
    • Mig_all  

      Když už bych měl ty hříšné prachy, chtěl jít do těhle virtuálů tak rozhodně spolu s tím zatáčecím modulem → s tou novou tacx verzí kdy se nemusí sundávat přední kolo (který ***** tohle vymyslel? :D) ale otáčí se na takové točně… A samozřejmě virtuál spolu s multiplayerem aby se člověk taky nemořil jenom sám. Bez toho zatáčení a multiplayeru mi to příjde za ty prachy neuvěřitelně osekané…

      0 0
      • petrdoubek  

        tak to přední kolo nemusím sundavat u žádného … jenom je pravděpodobně pouze ve „statickém“ modulu. Jinak k Tacxu, co jsem pochopil tak za mulťák a google maps se platí roční poplatky …

        0 0
        • Mig_all  

          Myslím že ano, jak říkám, celkově je to stašně strašně drahá sranda… to já bych radši za naspořené peníze šel do válců e-motion od Elite, ty se aspon snaží simulovat opravdovou jízdu venku a ne jenom hraní si na něco a treninkově toho člověku asi dají více…

          0 0
          • Tina  

            Koncom roku som riešila nové valce a chcela som Elite real e-motion. Bohužiaľ stále neboli dostupné a nikto mi nebol schopný povedať kedy budú. Tak som vzala iba E-motion bez reality. Musím povedať, že sú to tie najlepšie valce aké som kedy jazdila. Jazda na nich je fakt skvelá a aj nástupy v pedáloch sú vďaka pohyblivému mechanizmu podobné ako pri skutočnej jazde vonku a nemusím sa báť, že by som z nich vybehla ako na klasických valcoch.

            0 0
      • McBlacky  

        jinak teda zatáčení je podle mě skoro k ničemu. VR jízda mě osobně nebere a pro real video to je jen k rozhlížení doprava a doleva.

        Když chceš jet trénink, tak tě oboje akorát nasere, zatáčení ve VR spolehlivě, místo abys řešil kadence, intervaly a waty tak řešíš mezi který virtuální stromy a silnice zatočíš. Což navíc má efekt, že trasy nejsou shodné a nelze se srovnávat (zlepšení, zhoršení formy).

        Multipila je ok, ale musí se to brát tak, že prostě jedeš mega šrot. Na to potřebuješ mít další doplnky jako silnej větrák, obalení kola proti potu, ideálně pokoj kde je pod 18 stupnů atd.

        0 0
        • Mig_all  

          Venku je zatačení taky k ničemu? Když vidím na videu zatačku tak zatočím ne? Ty jenom sedíš a nakláníš hlavu žejo? Real jak cyp. :-D Větrak snad pouzivam i normálně, chladnou místnost a kolo obalené proti potu mam taky normalně, obcas jedu šrot i normálně nechapu moc co řeší? :-D

          0 0
          • McBlacky  

            tak točit si tím můžeš, ale nemá to na nic vliv – reál to nebude nikdy. hlavu nekomentuju :)

            a to, že ty to máš takhle neznamená, že na to má každý extra místnost. Navíc jezdit v zimě šrot je možná dobrý pro zábavu, z hlediska tréninku ztráta času. A jakmile je venku jen trochu hezky snad na to nikdo normální neleze…

            0 0
            • Mig_all  

              reál to nebude nikdy to je jasné ale na reál si to hraje, a když se chci na tom stroji kdomě dřiny i bavit tak to k tomu bych řekl patří. Jak říkám s tím účelem zábavy a třeba i celoroční je třeba to kupovat, protože pokud ti jde jenom o trénink tak je celý tacx s celým svým virtuálem leda tak nahovno… Válcům se to v simulaci jízdy venku nevyrovná, pokud ti jde pouze o zimní najíždění…

              0 0
              • petrdoubek  

                Mluvis tu o valcich, muzes to prosim vice srovnat ? A s jakymi mas zkusenost, resp. jake by jsi doporucil ?

                0 0
    • kesu  

      hele mám od ledna I-magic, což je původní verze Tacxu. Nemám ani zatáčecí modul ani neplatím multiplayer, jezdím pouze real life videa. Koupil jsem ho jetý, takže jsem to neřešil. Ale kupovat si nový, místo zatáčecího modulu a miltiplayeru bych spíš vzal ten s motorovou brzdou, tedy Fortius. Protože ty elektromagnetický brzdy mají omezený výkon a v kopcích pak přicházíš o reálnost, protože na stejnej převod a stejnou kadenci jedeš cokoliv od 7 do 15km/h.. :-(

      0 0
      • McBlacky  

        on i ten motorový má kompenzaci sklonu softwarově, je to díky tomu, že při větším odporu už ti začne prokluzovat plášť na bubnu. V tomhle jsou lepší Elite, nebot jejich buben je pogumovaný. Výdrž nemohu posoudit, ale i do toho kovového vyjedeš drážku, díky brzdění, takže gumový pošleš kukat asi rychle. Na obyč jízdu bez změn ten gumový ale vydrží tisíce km.

        Mě to osobně až tak nevadí, na výkony co jezdím mi to stačí a ten kopec by stejně neubíhal rychleji a je to pak fest nuda, nejlepší je jezdit 5–7% to sviští. Zvláštní je, že ne všechny videa mají stejnou rychlost (při stejné reálné tacho – ne červené), zajímavý bug.

        0 0
        • Mig_all  

          tomu kovovému válečku se říká „buben“? :-) Ten elastomerový má ještě jednu obrovskou výhodu, snížení hluku, nechapu že to vyrobce napadlo az celkem nedavno. S výdrží nevím, ale napadlo mě, co takhle ten kovový váleček něják šikovně obalit rozříznutou starou duší?

          0 0
          • McBlacky  

            myslím, že jsem to někde četl jako braking drum, tak mi to utkvělo v hlavě.

            To hned probrousíš, musel bys to udělat z něčeho o řády tvrdšího než samotný plášť.

            Ta hlučnost je trochu problém, ale dávám to v paneláku a když to nekosím ve sjezdu přes 50km/h tak to není slyšet za dveřma interiérovýma, kopce uphill můžeš jezdit i o půlnoci podle mě (nezkoušeno). Přijde mi, že hodně hluku dělá samotné roztočené kolo než to tření.

            0 0
        • kesu  

          já bych řekl, že některý videa ten motorkář jel v reálu pomaleji než jiný. No a někde to už evidentně hnal do hospody:-))

          jako mě to nežere, jezdím spíš tak, abych to měl přes hodinu aspoň dvakrát tejdně a na ostatní nekoukám, neberu asi ani tepák, protože jsem stejnak jezdil stejný tepy ať na to koukám či ne.

          S hlukem žádný problémy nemám

          0 0
          • McBlacky  

            oni to natáčeli autem myslím – navíc je kromě tacx pár nezávislých výrobců obsahu do videí. My je potkali u lago di Como a dokonce na videu jsem vidět osobně, je tam Medunka, GungHo, Ječnák, Darkson, Sharka, Ota… :)

            Na videu z Malorky jsou zase z Cyklotreninku :)

            vtipný

            0 0
    • petrdoubek  

      Zatim to tady vypada na vyrovnany souboj, Elite ma asi vyhodu, co jsem tak pochopil, ze by mel byt tissi. Par prispevku tu bylo i o valcich, nad temi jsem zatim neuvazoval.

      0 0
    • scoo  

      Mám RealAxiom a je to hodně v pohodě jak v zimě, tak v sezóně- umí to naplánovat tréninkový plán na měsíc, podle toho co chete trenovat-sílu, objemy i tréninky " když jde člověk do formy" – v tom je to lepší než jízda venku, kde se člověk uplně dokonale neuhlída.

      ja to používám občas i s těma videama, je to takový lepší zpestření, že to lépe uteče. V zimě si vyjet Galibier mě baví i když je to na ergáči, zkkouším pořád lepší čas. :)

      no a potom to taky hlavně umí trošku zjistit aerobní a anaerobní prah pro nastavení treninku, asi to neni uplne presny, ale je tam i Conconyho test, kterej by mel bejt presnejsi.

      V zimě na tom jezdi hodne Italu se kterejma muzete jezdit zavody na tom race Multiplayeru.

      takze celkove(kdyz pominu ty hodne vysoky penize) je to v pohode.

      0 0
      • Mig_all  

        Ta cena je problem no :-( se divim ze si to treba neporidi nejaky majitel jako vybavení do fitka, chodil bych :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.