Elektrokolo - přínos pro cyklistiku?

1431 nepřečtených
  • PavelK10

    Co si myslíte o přínosu elektrokol pro cyklistiku celkově? Myslím že je zlomový rok letos. Myslím že i kola bez motoru časem pozitivně zasáhne aktuální situace kolem boomu elektrokol. Hlavně pro odolná terénní kola. Elektrokola mají vyšší nároky na pohonné ústrojí…a už je tady nová sada Shimano se snad 3× větší životností řetězu a pastorků. Zesilují se vidlice, brzdy, ráfky… V současné době je to teda aktuálně trochu tragédie, je nedostatek všeho a ceny se šponují výše a výše. Ale věřím že tržní ekonomika zafunguje. Už se prý staví další fabrika Shimano a věřím že i další výrobci na zvýšenou poptávku zareagují a časem se trh nasytí a ceny půjdou pak zase dolů. Otázka je kdy se to otočí. Většinou se píše 2–3 roky… Rád bych tomu věřil… Máte jiné prognózy?

    • WladiMir007  

      :D ty jsi tu novej viď?

    • Prasopes  

      konečně nějaké nové, klidné, oddechové téma, kde se rozvine přátelská diskuze plná podnětných myšlenek. Díky!!!

    • orm  

      Ano, je videt, ze komponenty pro ekola se vzdaluji od komponentu pro kola a konverguji ke komponentum pro motorky.

      • PavelK10  

        To není možné…motorka váží přes 100 kg … Ale myslím že by bylo fajn neměnit 3 řetězy ročně ale jenom 1 po sezóně…

    • TK75  

      Dovedu si představit přínos pro cyklistu po kovidu…na rozjezd třeba

      • PavelK10  

        Tak to je primární určení elektrokol usnadnit jízdu. A pár let už se naštěstí dají pořídit kola i pro sportovněji založené uživatele do těžšího a kopcovitého terénu.

        • snas89  

          Na sportovneji zalozene uzivatele do tezsiho terenu uz tu jsou normalni horsky kola.

          Pro lemry a stradajici na zdravi uz tu jsou elektromopedy.

          • Janes  

            Zase ve formě? Máš vycházky?

            • BabbaJagga  

              Něco konkrétního k tématu by nebylo? Nebo si jen potřebuješ splnit denní normu jakýchkoliv reakcí?

              • Janes  

                On je dneska nějakej generální pardon v léčebnách? :-)

          • PavelK10  

            Na mopedech se do terénu nesmí, ale na pořádném ebiku se dá zvládnout pořádný terén a je hlavně do kopce je to lepší vyjet než vytlačit kolo bez motoru…

            • Lišák  

              Dost kopců se dá vyjet i na kole. Tlačit se nemusí, pokud nevozíš nejlehčí 36 / 42.

              • Vuk  

                38/24 – 11/46 je ideal u 10kg mtb kola. Kdo nema alespon 36/26 – 11/46 pri 27,5" mu budou nekdy chybet tezsi nebo lehci prevody.

                Nekdo dokonce menil kazetu za 9–52 pri zachovani 2placky, jsem cetl na fb.

                • Lišák  

                  Na 29" mám 1×11 30×11–50. Na terénním kole nemám potřebu mít těžší převod. Lehký je podobný (o fous těžší), jako jsem měl na 26" 30/46 – to bylo stejné, jako 22/34 na dvoj/troj placce.

                  • MlokCZ  

                    Jak reaguji už níže, tak hlavní problém je v tom, že ten lehký převod to nezachrání. Vozím nejlehčí 24/42, tedy ještě nepatrně lehčí (i když opravdu jen o fous) a do prudkých výjezdů v opravdu terénu to neřeší nic. Do delších výjezdů po slušném povrchu je to pro mě super, jinak by to ani aktuálně s mojí patelární šlachou nešlo, ale v těch prudkých výjezdech v náročném terénu stejně většinou je potřeba řadit na těžší, protože v nich je třeba stejně větších rychlost.

                    Já jsem tedy ve výjezdech limitovaný fyzičkou opravdu hodně. Nikdy jsem neměl výkonnost top závodníků, ale teď je to v posledních pár letech ještě o trochu horší, jak mám menší nájezd než bych chtěl (mohl) mít se zcela zdravou nohou.

                    Snažím se jezdit aspoň ne tak málo intenzit jak to noha dovolí, když už nedovolí takový objem. Takže aspoň něco pořád ještě vyjedu, ale s ebikem by to byl úplně jiný svět.

                    Pár příkladů:

                    • žlutá na Radyni z Plzence (končící schody): můj hraniční výjezd, když jsem měl zdravou nohu, vyjel jsem ho jen jednou v životě (asi na 20. pokus a pak po zdolání jsem ho už přestal jezdit)
                    • aktuálně vyjedu červenou na Krkavec (ze strany od Košutky) a také ten souběžný neznačený výjezd (asi o 200m vedle), který má ještě malou část prudší, ale zase je o něco kratší

                    Tedy tady kolem baráku to ještě jde, ale v horách, kde je to s výjezdy ještě úplně někde jinde musím většinou cíleně volit lehčí výjezdy a ne ty zajímavé náročným terénem.

                    Na ebiku si dovedu představit, že by třeba šla jet směrem nahoru zelená značka ze Štěpánky (výjezd ze směru od Harachova). Na klasice jsem rád, že vyjedu modrou od Zvonku (na Štěpánku) a při tom skoro chcípnu.

                    A ty výjezdy v horách, kde na klasice jedu 5–6km/h třeba až 2 hodiny v kuse (když jsou to výjezdy k 1000m nastoupaných, tak to mám k těm 2 hodinách, na delší trase když potřebuju jet rozumnou intenzitu, tak jedu jen kolem 500 VAM), tak už je to také trochu otrava a místo toho jet takový výjezd jen hodinu by bylo super.

                    Namakaní to pojedou jen tu hodinu i na klasice, protože dají 1000 VAM.

                    • PavelK10  

                      Obrovská výhoda elektrokola je možnost přepínat dopomoc za jízdy. Kopec, kde se na kole bez motoru škrábu 6km rychlostí a koušou mě mouchy na elektrokole jedu např. v eku cca 8km rychlostí, mouchy létají kolem a přestávájí štípat, nebo na prostřední dopomoc cca 12km rychlost…mouchám jsem ujel, nebo spolujezdkyni chytne závodivá a tak na turbo valím cca 16km rychlostí. Nejvíce se zapotím na režim turbo, kdyby to někoho zajímalo…ale to zjistím až nahoře po zastavení 

                      • MlokCZ  

                        Já vím. Sice ebike zatím nemám, ale něco už jsem vyzkoušel a posouvám se k němu čím dál více. I když je motivací především moje problematická šlacha, tak i ten styl ježdění je dobrý bonus.

                        Nejvíc mi právě bavilo, že je možné zkoušet vyjíždět věci, kde jsem na klasice neměl šanci. A to ze dvou pohledů:

                        • na klasice je daný výjezd s fyzičkou na hraně a díky jízdě na limitu těla dělám technické chyby, které bych při nižší intenzitě nedělal (tedy na ebiku se to jede stejně rychle nebo jen o málo rychleji s o něco nižší intenzitou s možností se soustředit více na techniku)
                        • daný výjezd nejde bez udržení určité rychlosti vyjet vůbec, tam pomůže ebike hned 2×, jednak pomůže udržet vyšší rychlost a současně dovolí ještě jet více držící pláště

                        A na rozdíl od některých i je také jasné, že na delší vyjížďky je to opravdu o co největším šetření baterky. Zvlášť pokud někdy chci jet více než 1500m výškových (a počítám samozřejmě s baterií 600Wh+)…

                        • PavelK10  

                          Přesně řečeno, souhlas. I na ebiku je třeba se učit jak co vyjet, ale je to zábavné učení. Jeden kopec jsem trénoval cca 20× a furt to nešlo. Pak jsem někoho viděl to na ebiku vyjet. Vyzval jsem tam kámoše s ebiky ať to zkusíme.. Zařval jsem si pár krát a poprvé to vyjel… Je to super a nevzpomínám že by mi do kopce někdy navodilo kolo bez motoru takovou euforii.. Nechápu komenty že na ebiku si nelze kopce užít… Opak je pravdou. Ale to je třeba sundat klapky z očí a zkusit si to. Neříkám že zrovna tohle ježdění provozuje většina na ekolech. Ale tvrdím že tenhle způsob ježdění je super zábava i pro vysoce zdatné bikery…

                          • BabbaJagga  

                            To už dávno vymysleli, jmenuje se to motokros. Ale nejde to provozovat ve volné přírodě a když jo, tak musíš mít řidičský průkaz pro danou skupinu :-(

                            • PavelK10  

                              Srovnáváš jabka a hrušky… Ebike a bike je červené jabko a zelené jabko 

                              • BabbaJagga  

                                Nic nesrovnávám. Jen se ti snažím naznačit, že ani největší světové hvězdy MTB či cyklokrosu na závodech nevyjedou všechno a občas slezou a tlačí. A pak je tady skupina lidí, kteří s tím už předem počítají, a proto dělají motokros, aby si to víc užili, tu euforii…

                                • PavelK10  

                                  Euforie je většinou z překonávání limitů, rychlosti, překonání strachu a je úplně jedno, na čem se toho pocitu dosáhne…

                                  • BabbaJagga  

                                    Máš pravdu. Když pro výstup na Mount Everest potřebuju armádu šerpů a ve stejném čase tam vyleze někdo bez nich a ještě bez kyslíku, červíček hlodá…

                                    • PavelK10  

                                      Tak chápu kam míříš, ale když na biku vyjedeš kopec 1× a na ebiku 2× s dopomocí = tvému výkonu tak kdodal větší výkon? Ebiker, protože to není jen práce nohou, ale i práce zbytku těla… Takže sportovní výkon je zbytečné takhle porovnávat…

                                  • hawrda  

                                    Euforie z překonávání limitu výkonu motoru, to musí být úžasný pocit:).

                                    • PavelK10  

                                      Je, souhlasím, už jsi to taky zkusil?

                                      • hawrda  

                                        Nezkusili,nemam potřebu ve svém věku jezdit na motor.

                                        Mám rad si šlápnout do pedálu pěkné za své.

                                        • Janes  

                                          Pokud máš aspoň 180 cm, můžu Ti ekolo na Mácháči půjčit na testovačku. Vždycky je přece dobré poznat věc, proti které tak brojím :-)

                                  • Vuk  

                                    Ja mam aspergera a myslim jako inteligentni stroj se senzori, ktere zjisti moznosti meho hardweru. Napojit 50W reproduktory na 1000W sesilovac a pridat hlasitost, tak urve membranu.

                                    Stejne jako by mi pod tim kramem praskla pater. At skubnu do bunnyhopu jak chci, ma musi vaha zpusobi ze to skubnuti nema poradny efekt.

                                    Zadnou euforii nemam a mouchy me jeste nestipali. Kudy to jezdis, ze tam mate tolik mouch?

                              • zhuffa  

                                V žádném případě. Ebike a bike je zavařené jablko a čerstvé jablko.

                                • Janes  

                                  Kompoty já rád :-)

                                  • zhuffa  

                                    Já některý taky, zvlášť třeba broskvovej, ale zrovna ten jablečnej asi za všech nejmíň :D

                                • yorg  

                                  Neremcej. Nakonec ještě budeš za ekolo rád.

                                  Zakážou auta (protože prý smrdí), eauta (protože když hoří, tak to stojí za to a do garáží jim postupně zakážou vjezd). Nakonec možná zakážou zelení i dýchat více, než bude norma. Protože vylučuješ nadměrně CO2.

                                  Takže si vyber jak se budeš denně dopravovat do práce (pokud dojíždíš) buď na ekole nebo pěšky. Na kole budeš se spotřebou kyslíku přes normu. :-)

                                  • zhuffa  

                                    Já taky nijak netvrdím, že jablečný kompot nepozřu. Když bude hlad a nebude nic jiného… Ale jabko je jabko. Dokud teda, pravda, mám zuby, kterýma ho ukousnu :D

                        • hawrda  

                          Mlok na éčku, čeho se tu ještě člověk po letech nedožije.

                      • Vuk  

                        Nejvíce se zapotím na režim turbo…

                        Tos ani nemel psat. Ja to taky zjistil ze treba slapat vyssi kadenci aby motor pomahal. Vyssi kadence mi je neprijemna.

                        • PavelK10  

                          Proč ne…Režim turbo používám jen v nejprudších krpálech aby to šlo vůbec vyjet…a už se mi i stalo že i s turbem jsem musel odpočinout abych mohl jet dál.

                          • Vuk  

                            Mne nedela problem sesednou a tlacit. Navic jsem usetril 100k za zbytecnej tezkej doplnek na kolo.

                            • BabbaJagga  

                              Nejsi sám. Normálnímu cyklistovi taky nedělá problém sesednout a tlačit, protože tlačí třeba max. 15kg. Ale těch 10kg navíc u elektrokola už je znát.

                              • MlokCZ  

                                Co je to ten normální cyklista? Teď zcela nezávisle na ebikách se tu tahle debata vedla už mnohokrát. Tím myslím ježdění na klasice vs tlačení.

                                Někdo na kolo chodí jezdit a tlačí nerad a vyhýbá se mu co může, někdo to zkousne a nevadí mu a někdo i klidně raději tlačí než by prudký výjezd jel. Pro žádnou z těch skupin bych si nedovolil paušalizovat, že to tak má každý.

                                A ti co nechtějí tlačit, tak to není o hmotnost kola, ale třeba o tom, že ne každého baví chodit do prudkých kopců v tretrách nebo o jiných důvodech.

                                Já třeba jdu rád někdy i na pěší tůru, ale na to si neberu kolo a vezmu si k tomu vhodné boty na chození.

                                Co se týká pak samotného tlačení ebiku, tak těch navíc 10kg znát moc tedy není, když ti walk režim s tím tlačením pomůže a tlačí se to tak lépe než lehčí klasika. Tedy do chíle dokud jde tlačit než se to musí někde přes něco přenášet.

                                • BabbaJagga  

                                  Mloku, já nepaušalizuju. Je mi srdečně jedno, kdo, na čem a jak jezdí, pokud mě tím neohrožuje. Ale vadí mi osvěta ve smyslu, jak jsou všichni, kdo z jakéhokoliv důvodu nechtějí e-kolo, zaostalí, protože je to budoucnost. Není. Spousta lidí si e-bike může finančně dovolit, ale radši pojedou za své a občas zatlačí. Nepotřebujou být všude a první. Neopovrhuju lidmi jezdícími s přípomocí, mně vadí, když se někdo chová jako hovado, s přípomocí nebo bez ní. To samé mám třeba i na běžkách, jezdím převážně klasiku a potkám spoustu bruslařů, kteří nemají problém se vejít mezi stopy, ale i spoustu hovádek, která nutně musí ukázat, jací jsou frajeři a rozbruslí stopu.

                                  • Modus2  

                                    +1 Asi tak, žít a nechat žít :-)

                                    • Vuk  

                                      Zi a nech zit. Nesmime upozornovat lidi aby nekupovali to co nevyuzijou. na to, na co je to urceno.

                                      At se spali a prijdou o penize. At milionar vydela. Na podvody smejdu se taky upozornuje.

                                  • Janes  

                                    Tomu se dá rozumět, za mě není u kol a ekol problém s tím, co máš pod zadkem, ale s tím, co máš mezi ušima…

                                  • PavelK10  

                                    Je možné že statisticky se chovají hůře bohatší a namyšlenější lidé, ale naštěstí to není pravidlo. Blbečci se najdou všude, i na kolech, i na lyžích

                                  • Vuk  

                                    Spousta lidi se da obalamutit reklamou motor bez ridicaku a povinneho ruceni za cenu 2× vyssi nez skutecny motocykl. Pak se jim doma na to prasi a jednou za mesic si vyjedou kdyz je hezky, na silnici, kterou by zvladli i na obycejnem kole. Kdyz ma ekolo soused a chlubi se nim, tak oni taky.

                            • bessinka  

                              Jak si těch 100k smysluplně investoval? Procenta a tak.

                              • Vuk  

                                ja tech 100k ani nemel. Mysleno to bylo tak, ze jsem na to ekolo nemusel setrit z duchodu. Koupil jsem si v bazaru normalni kolo lip osazeno.

                                • Nitroglycerin  

                                  Tebe ty peníze nějak štvou. 100k není v dnešní době zase taková suma. Pochybuju, že mezi ekolisty a nebo prostě lidmi s dražším kolem dominují lidé s nákupem na splátky:-)

                                  Lidi si prostě chtějí udělat radost. Někdo jede na trochu lepší dovolenou, někdo si za 100k koupí kolo, jinej kytaru. Stačí se vzdělávat, snažit a vydělávat trochu víc.

                      • hubertůvka  

                        Jsem netušil, že mouchy mají své rychlostní limity kousavosti

                        .

                    • Vuk  

                      Jde o to komu vyhovuje jaka kadence. Nekdo ma radeji silovou kadenci 30, jiny zas lehkou 90.

                      • Janes  

                        Silová kadence je lepší… na zničení kolen…

                        • Vuk  

                          Ja jsem pod zatezit 3 hod slapal na trenazeru kadenci 45 a v podode.

                          Kdyz jsem chcet vyzkouset jakou kadenci zvladnu za minutu, napocital jsem 88 bez zateze pri odpojenem valci. Srcde mi busilo jako na infarkt. 2 minuty bych tak tocit jako krecek nechtel.

                          • PavelK10  

                            Jste zcela atypický příklad cyklisty

                          • Janes  

                            Ty už si ani nepamatuješ cos nám tady vyprávěl za bludy, kde je ta kadence 15? :-):-):-)

                            • Vuk  

                              Kadence 15 mam urcitou cast jizdy venku. U ekola to neni mozne, protoze by motor nepomahal.

                              Kdyz jedu na kole setrvacnosti bez slapani a kolo spomaluje, tak zaberu malou kadenci a drzim to na 12km/h. Ekolo na takovou jizdu kasle. Motor nezapne a tak tezkej kram je pocitove tezkej i valivy odpor.

                              • bessinka  

                                Jak to máš s autem? Jezdíš stále na 6tku? Nebo máš elektromobil.

                                • Vuk  

                                  nemam zadne auto, jenom ridicak udelany pred 25 lety.

                            • Modus2  

                              Nešlo by toho Vuka nějak odstřihnout? To co tu píše jsou strašný hámotiny, to fakt nedávám :-(

              • PavelK10  

                Ano, samozřejmě se dá s dobrou technikou vyjet i na kole bez motoru dost prudký kopec, ale s motorem se dá vyjet ještě větší, 2× rychleji a tím pro mě zábavněji

                • Lišák  

                  Pro tebe zábavněji, pro mě naprosto zbytečně, pokud mě nahoru vystrká motor.

                  • Janes  

                    Ty Tvoje převody jsou taky k smíchu, celou republiku jsem projel s 47×26. I Ještěd, a s báglem na zádech.

                    • Lišák  

                      Raději pomalu a za svoje, než rychle s motorem.

                      Jako mladej jsem měl taky silničku 52/39 × 11–23. Teď jsem silničku osadil dvojplackou 40/28 a kazeta má 11–26. Je to super! :-)

                      • Janes  

                        Pěkná slabota, skoro přípomocná. 28 talíř? Bych blil, velebnosti…:-)

                      • Vuk  

                        Na silnicnim rychlostnim 52/36 – 11/28 a silnicnim na horske etapy 50/34 – 11/32 nebo 11/36, kde je zas nevyhoda velkych skoku mezi pastorkama.

                    • MlokCZ  

                      To jsi ale asi jel po asfaltu ne? To je něco zcela odlišného než ježdění v terénu. Ono tedy i po asfaltu se najdou daleko horší výjezdy než Ještěd, ale není jich v ČR moc. Z Jizerek hned kousek vedle třeba Tanvaldských Špičák.

                      V terénu je to ale pořád ještě někde úplně jinde i než ten asfalt na Tanvaldský Špičák. V terénu se často sejde kombinace, že je to ještě prudší a současně k tomu nemůžeš jet tak pomalu jako na asfaltu a ještě řešíš techniku výjezdu (což s tepy u maximálky jde někdy dost blbě).

                      • Janes  

                        Tak určitě, on se ten Favorit do terénu moc nehodil :-).

                        Já Lišáka jenom dráždím, on to ví :-), tedy, doufám…

                        • Lišák  

                          Jasně ;-) A jak říkáš – u piva bysme to probrali naprosto v pohodě!

                • rvnk  

                  ojebavaš akorat sam sebe…buď to vyšlapu nebo zeslezu a jdu pěšky.

                  • Janes  

                    Opravdu si myslíš, že Tvůj názor je jediný správný a všeobecně platný?

                  • PavelK10  

                    Nechápu v čem je lepší jít pěšky než vyjet

                    • psbiker  

                      Nejlepší je to asi vyjet, ale s motorem vždy nakonec zvítězí ta lenost. Nejede to – šup větší přípomoc. Není to tak?

                      • PavelK10  

                        To si každý musí nastavit sám a ne vždy je to o lenosti. Někdy se musí dopomoc přidat, aby se to vůbec dalo vyjet. A raději přidat dopomoc, než tlačit…

                        • Murray  

                          Ale když provozuješ běžecký tréninky, pripomoc nemáš, to je ten pravej sport, kolikrát jsem nemohl, cíl byl ještě daleko, berou tě křeče, nemůžeš dejchat, píchá tě v boku, snažíš se ovládnout mysl, kdybych tam měl tlačítko, asi bych na něj macknul…ale nemám, nemacknu, dobehnu a to mě posune jak fyzicky tak psychicky výrazně na jinej level, to je ten pravej sport, styl nemůžu pomůžu si, ještě víc ještě víc nemá opravdu s podstatnou sportu a zlepšování kondice moc společnýho

                        • rvnk  

                          JE TO JENOM O LENOSTI…neni to O překonávání sebe sama,posunovani svych limitu.......

                          • Janes  

                            Aha, takže když si třeba po úrazu kolene z fotbalu koupím e-kolo, je to proto, že jsem línej…máš to vidění nějak hodně zestručnělý…

                            • rvnk  

                              ja mam po urazu kolene…

                            • PutzmeisterPumi  

                              Půl republiky je po úrazu kolene?

                              • Janes  

                                Čemu nerozumíš na slově …pouze…, na které reaguji?

                            • petrx  

                              Můžeš chodit pěšky je to i zdravější než ničit přírodu motorovým vozidlem.

                              • Janes  

                                Ale já do přírody chodím pěšky, e-kolo opustilo asfalt pouze výjimečně a jenom po značených cestách.

                                Co tam máš dál?

                          • PavelK10  

                            Není, na normálním biku jsem jezdil aktivně 30 let a posledních 10 let už jsem se nikam neposouval. Na ebiku jezdím 2 roky a překonávám zase sama sebe, zkouším nové výzvy a trochu se opět posouvám. Že to je jen o lenosti je u aktivního ebikera nesmysl…je to o větší zábavě…

                            • Murray  

                              Tak já myslím že se tady nakonec shodneme, v drtivé většině je ebike o zábavě, o sportu v pravým slova smyslu (trénování, zlepšování kondice, překonávání sebe sama jak fyzicky tak psychicky) to prostě není. A tím neříkám že si ho nikdy na zábavu nepořídím.

                              • Opylovac  

                                Mylis se ve svem myšlení, coz ti nezazlivam ale fyzicka, zejmena cardiovascular se na ecku da velmi efektivne rozvíjet. Ovsem musi se chtit a neco o tom vedet a to bolí.

                                • Murray  

                                  „Mylis se ve svem myšlení“ – To je fakt sranda, tyhle konstatování, někdo má velký sebevědomí

                                  Se zbytkem co píšeš souhlasím, ale je podle mě je to mimo drtivou většinu jak ostatně píšu, rozhlédni se kolem sebe kdo na tom jezdí a kolik lidí si hlídá tepovky, zbytečně nemačká na tlačítko pomoci a opravdu to dělají za účelem zlepšování fyzické kondice, tzn. porovnává v čase, jak se zlepšují, určitě takový lidi jsou ale je jich tak 1%, ostatní na tom jezdí proto, že chtějí zažít zábavu, dojet dál nebo se pochlubit

                                  • Opylovac  

                                    Rozumim, ale mluvit o procentech kdo je kdo je vesteni z křišťálové koule. Asi zalezi kdo se kde a s kym pohybuje. Ja cely zivot lital v cyklistice, ted jsem rad za soucasne dary a jsem rad, ze me okolí, ktere si poridilo ecko jej vyuziva smysluplne. Ale chapu, ze na cyklostezkach ve mestech i jejich okolí, včetně proflaklych horskych mist to musi byt peklo.

                                    • Murray  

                                      Naposledy si vybavuju Poledník na Šumavě a na něm divný lidi na elektro fatbikach bez helem v žabkách, pochybuju že bys je zdravil :-)

                                      • Opylovac  

                                        To jsou bohuzel smutne obrazy. Asi bych se otocil a jel bych tam kde je mi dobře.

                                • Vuk  

                                  Ti co chteji trenovat na to ekolo nepotrebujou. Jestli maji cas jenom hodinu, jak na klasickem, tak i na ekole budou trenovat jenom hodinu. Na ekole jde o emoce a zazitky. Zacali jezdit i ti, co driv travili volnej cas u televize. Jizda na ekole je jako jizda na motocyklu. Necekejte ze se pri tom zabavite jako na cyklokrosu, kde v zatacce seskocite z kola a s kolem na zadech pobezite schodama nahoru pres plot a pak skok na 5 palet. Ekolo obycejna nudna jizda. Jedine rozptyleni je sledovani poctu carek baterky a pocitani kolik km to jeste zvladne. Na silnicce premyslite jak si ulehcit posed, kdy zabrat, kdy polevit, aby se vam lip jelo a nebyli jste tak unaveni, starostlive vybirate trasu a pak se vam odvdeci hmotnosti pri manupulaci, bezudrzbovosti a usetrenima penezma. Silnicka je levnejsi nez baterka do ekola.

                              • PavelK10  

                                Drtivá většina cyklistů jezdila taky pro zábavu…ebike je jedna z dalších možností jak se bavit ve volném čase. Buďme rádi že ta možnost je a že má prakticky stejně pozitivní přínos pro tělo ( vždy záleží jak to je v hlavě) jako kolo bez motoru

                                • Hermod  

                                  Zkyslá zábava, toto! Ta možnost (resp. její využití) tomu v podstatě bere smysl a tvrdit, že to má stejně pozitivní přínos pro tělo jako kolo bez motoru, je demagogie (tzv. lhaní si do kapsy).

                                  • Janes  

                                    Hele, proč chodíš na cyklistické fórum, když jezdíš jenom na smradlavé motorce? Nějaká forma masochismu? Nech se vyšetřit.

                                    • Hermod  

                                      Přece proto, abych haněl elektrokola a propagoval motorismus mezi těmi, kdo uvažují o elektrokole. :-) Když někdo z nich koupí místo elektrokola motorku, ulehčí se přeplněným cykotrasám v lesích a horách a dotyčný se bude cítit líp, než když neustále hlodá červík tušení, že je to šajze, když si někdo usnadňuje sport motorem, aby jakože dokázal víc, a že skuteční cyklisté jím proto pohrdají.

                                      • Opylovac  

                                        Proboha !

                                        • Hermod  

                                          V klidu … někdo musí explicitně vyjádřit to, co podvědomě cítí všichni. Já naprosto neuznávám, odmítám a odsuzuji celou tu ideu, proč byla elektrokola vymyšlena.

                                          Prostě buď 100% lidská síla (a pak je to sport), nebo 100% motor (a pak je to cestování nebo zábava). Ale nic mezi tím!

                                          • Vuk  

                                            Takhle by jsem to nebral. Treba se drzet faktu a zevrejnovat nevyhody bez emoci. Ekola jedou na dracku, kvuli legislative. Jsou mene hlucne, o neco lehci nez motocykl, muzete si vypit i 5 piv a 2 vodky, muzete jezdit klidne v podchodu hlavniho nadrazi mezi lidma a po cyklostezce 100km/h bez helmy. Zkuste to na motocyklu, prijdete o ridicak a skoncite ve vezeni pri takove hodnote alkoholu. Pokud pistole vypada jako propisovaci tuzka, muzete ji prinest temer kdekoliv, aniz by jste vzbuzovali podezreni z drzeni zbrane. Na elektrickem skutru do 25km/h co vypada jako benzinovy skutr, mivaji lidi silnicni kontroly. Vzbuzujou pozornost, ze se jedna o motocykl.

                                            Za to jsou lide ochotni priplatit i 4nasobek ceny kola, nebo motocyklu a hlidat stav baterky, i kdyz se nabiji 7 hodin.

                                            • scoty  

                                              Přesně toto poskytuje je ebike. Pocit motorky s legislativou­ kola…

                                              • Hermod  

                                                POCIT MOTORKY? Dovol, abych se zasmál. :-D Tohle přišlapávání v rychlosti 25 km/h má do motorky stejně daleko, jako onanie do manželství …

                                                • Vuk  

                                                  Vzdyt to temer vsichni maji precipovane. Offroad kolobezky jezdi 80–100km/h a vyjedou s ni na cyklostezku.

                                                  • Cavendish  

                                                    Čip má možná tak 10% lidí ;)

                                                  • Vuk  

                                                    https://www.seznamzpravy.cz/…-tisic-72142

                                                    "většina e-kol na českém trhu je přečipovaná, aby mohla jezdit rychleji. „ Ano, děje se to. I my to nabízíme. Pokud bychom nenabízeli čipování středových motorů, tak bychom asi zbankrotovali. Zákazník to chce. V okamžiku, kdy si vyzkoušíte elektrokolo, jste nadšená, že vám to pomáhá. Pojedete na první výlet a zjistíte, že v těch 25 kilometrech to kolo najednou cukne, dál už nejede a předjíždí vás, úsměvně, normální cyklista. A vy si říkáte: Tohle nechci. Nedá se s tím něco udělat?“ říká Ditrich

                                                  • petrx  

                                                    Jenom mě překvapuje, že se firma v odkazu veřejně chlubí porušováním zákonů.

                                                  • Janes  

                                                    Prober se, oni NIC neporušují…

                                                  • Jasam  

                                                    Nejsem si úplně jistý, ale myslím si, že porušuje až uživatel, který s takto upraveným strojem vyjede.

                                                  • Janes  

                                                    Bingo :-)

                                                  • Vuk  

                                                    Prodat odblokovane kolo muzou. Zakon porusujou az ti co s nim jezdi, kde se nesmi.

                                                  • Janes  

                                                    Mlho…

                                              • bessinka  

                                                „Blázen si myslí, že je moudrý, ale moudrý člověk ví, že je blázen.“ — William Shakespeare

                                                • Vuk  

                                                  Staci sledovat okoli jak se chovaji zmetci na velice silnych elektro zrudach, ktere nemaji nic spolecneho s puvodni dopomoci 25km/h, bez helmy 80km/h po cyklostezce plne lidi. Kvuli nim takove stroje zakazou vsem a pouzijou to jako argument na vybirani dalsich poplatku. Stejne by se tomu nedalo vyhnout. Vetsi pocet lidi na silnici se rovna vice nehod. I zkuseni jezdci na tak tezke kolobezce mivaji nehody na obycejne silnici, kde by ve 20km/h k nehode nedoslo. 55kg kolobezka v 80km/h ma delsi brzdnou drahu a kolobezka nabada delat mysky mezi lidma.

                                      • pepek  

                                        Ale když se ty furt šouráš po silnici na mašině a furt tě někdo předjíždí, tak tebou ostatní řidiči taky hluboce pohrdají. Tak jaký je v tom rozdíl?

                                        • Hermod  

                                          No rozdíl je v tom, že většinou předjíždím já.

                                          • Opylovac  

                                            Hlavne dodrzuj predpisy, ktere jsi stvrdil svym podpisem pri převzetí ŘP.

                                            • BabbaJagga  

                                              Nepleteš si to s podpisem vazaciho aktu s STB? Já tedy mám ŘP už od 1989, tak si to tolik nepamatuju, ale myslím, ze jsem podepisovat jen jeho převzetí.

                                  • Hedus  

                                    Á pánečku, motorkář se nám probuďkal. Zajděte si s VUKem do lesíčka, obejměte se u ohníčku a společně si poplačte, jaký je ten svět ale sviňa :) A až se ti VUK ožere, snadno ho s jeho váhou odneseš na zádech domů.

                                    • Opylovac  

                                      … na zadech domu v tom lepsim případě ;)

                                    • Hermod  

                                      :-) To by mě stejně zajímalo, proč máš tak strašnou averzi zrovna k těm táborovým ohníčkům. Neojel tě náhodou táborový vedoucí?

                                  • Jasam  

                                    Ty jo, tak na bikeforu vidíme souboj elektromotorů kontra spalovacího motoru. I když..

                                    Navař tam dva pedály, třeba Tě vezmou na milost. ;-)

                      • Vuk  

                        At si kazdy vyjede mirnej kopec na kole a pak si nan nanda 2 postranni kapsy plne cihel. Pochopi k cemu je dobre zhubnout, jako jsou hubeni profi zavodnici. Ziska i mensi grip a neprobori se hluboko do blata.

                        Komu se to nedari, nebo je linej zhubnout, at jezdi na ekole a vsichni budou spokojeni. Jenom nesmi vsem vykladat jak je ekolo suprove a kdo ho vyzkousi uz se ke klasickemu nevrati, coz je hloupost.

                        • Janes  

                          Ekolo ale JE SUPROVÉ :-))

                        • Cavendish  

                          Se tu pořád oháníš váhou, ale dokážeš pochopit fakt, že všichni nemůžou mít tvých 50kg? U někoho je to zkrátka fyziologicky nemožné…

                        • Hedus  

                          Vypadáš, že jsi rezignoval na e-bika, novou ledničku a žrádlo do ní !!! Chudák Tvoje děti. Ty nejsi socka, ty to akorát nemáš v palici v pořádku. Tak jak žiješ, nemusí žít přeci ostatní.

                          • Cavendish  

                            Ale měli by. Protože když nebudeš mít ledničku, nebude mít jídlo. Nebudeš mít jídlo, budeš mít 50kg. A když budeš mít 50kg, nemusíš jezdit na e-biku :D

                            • Nitroglycerin  

                              … a prodejci éček nebudou mít na výplaty, tudíž si nekoupí ledničku, nenaplní ji jídlem a po čase budou mít taky 50 kilo. To bude krásnej svět …

                        • bessinka  

                          Konečně jsi přišel na to, co s Tvojí malou hmotností. Cihly do kapes a můžeš na ebajk.

                  • Vuk  

                    vsechno ma sve vyhody a nevyhody. Kdyz ma nekdo pod 50kg a kolo ma 8kg s 2plackou, nahustene na 8bar a jiny ma 130kg 1placku, 18kg kolo, 1,2bar 2,8DH plaste, nebo 36kg ekolo, ten rozdil je oborvskej.

                    Ted jsem nasel takovejhle neaktualni inzerat, https://www.mtbiker.sk/…-r-2016.html

                    kdyz tomu vymenis za 1000kc kazetu za 32z, nebo 36z, pak vyjedes vsechno co je asfalt, jestli mas 50kg. Videl jsem i za 800€ takovej focus na ultegre 7,1kg celokarbon. Po rovine se povezes 200m bez slapani. Temer nulovej odpor, pokud nefouka vitr. U ekola mi vadi ze je prodrazene, tezke a treba porad tocit v eco modu po rovine, jinak to po 10ti metrech zastavi.

                    • Janes  

                      Vuk for president !!!

                    • MlokCZ  

                      Podle toho nafoukání na 8barů ale máš spíš přes 100kg než pod 50kg…

                      • Vuk  

                        ne mam 50 a jezdim na slickoch 700×25

                        • MlokCZ  

                          Ale foukáš jako bys měl přes 100kg…

                          • Cavendish  

                            Víš jak to na 8 barů musí pod 50kg frčet? Ty blááááááho

                            • MlokCZ  

                              A když má něco s páteří, tak ta ho taky musí milovat za ten tlak.

                              • Cavendish  

                                Tys to nepochopil. On si tím provádí auto masáž zad :) jak to drncá, tak mu to ta záda vlastně napravuje :D

                            • Vuk  

                              Na spolecnem vyjezdu (150 lidi) jsem jel na silnicce. Silnicka ma spodni ramovou trubku 50mm a ostatni 30mm. Na pohled to vypada trochu jako ekolo.

                              Za zadama jedne (asi 65kg) divky na novem MTB, jsem 2× poradne zaslapnul a bez slapani jsem ji do mirneho kopce predjizdel. Kdyz jsme pak zastavili na parkovisti zeptala se „to mate elektrokolo?“ Symapticka holka, Neodsuzovala me pro ekolo. Zajimalo ji ze to tak lehce jede.

                • PhoenixKarel  

                  Naprosto souhlasím. Kdyby někdo změřil kalorie , či co výdáváte, tak oba vydáte stejně . Tak je úplně jedno , jestli někdo vydá 500 kcal a dojede do poloviny kopce a nebo někdo vyjede až nahoru (díky pomoci ekola) a vydá stejně (možná i více) Mám ho jen pár měsíců, díky ekolu už mne neomezuje zdraví a ujedu víc jak 20km a dokonce i do kopce .

                  • Vuk  

                    Mne omezuje zdravi pouzit na jizdu ekolo.

                  • Prasopes  

                    ti elektrokolisti co potkávám já fakt nevypadají že vydávají stejně energie:-)

                    • cioran-m  

                      Ani já. :)

                      • Jasam  

                        Nesouhlasím. Ten, co vynášel svůj stroj z podchodu pod ulicí Vídeňskou v Brně, do toho evidentně dal více energie než já.

                    • Opylovac  

                      Tak je jasné, ze nemuzes byt vsude a na cyklostezkach nevydava pozitivni energii nikdo.

                      • Prasopes  

                        jezdím hlavně v kopcích, tady by se právě měli ti sportující ečkaři úplně rojit, když jim to éčko konečně dovolí dát si pořádně do těla:-) ale pořád tu potkávám jen vyflusaný týpky na klasice a občas nějakej zrelaxovaně vypadající přípomocňák

                        • Opylovac  

                          Kdo chce, da si do těla i na ebike. Je to oproti klasice zabavnejsi v tom, ze jizda je podstatne dynamictejsi a lip, resp efektivneji se rozvrhuji sily na jednotku. Nekdy ty pridany hodnoty zkus a mozna budes prekvapeny. Ja treba byl.

                          • Lišák  

                            Kdo chce, da si do těla i na ebike.

                            Kolik procent, jen tak, hrubým odhadem, myslíš je prodaných elektromotorových kol za účelem dát si na něm do těla a kolik za účelem jezdit a přitom se moc nezadýchat?

                            • Hedus  

                              Úplně stejně jako, kol normálních :)

                            • Opylovac  

                              Zatim tak jedno procento ale bude se to lepsit, u nas je to uz pomerne markantni.

                              • Lišák  

                                Tvůj odhad se ovšem dost liší od odhadu Heduše. Nicméně s tebou bych i souhlasil.

                                • PavelK10  

                                  Zrovna v mém věkovém okruhu ±50 si většina mých kolegů ebikerů koupila za účelem vyšší zábavy, akčnějších a zábavnějších výjezdů. Před tím aktivně na biku jezdili. Teď jezdí více bo je to zase chytlo a baví je to více. Pro fyzičku není podle mě fakt žádný zásadní rozdíl mezi koly s motorem a bez… Za mě je nevýhoda ebiku pouze vyšší cena a vyšší riziko poruchy. Pokud si koupí ebike někdo kdo předtím aktivně nejezdil, tak tam to může být trochu jinak…ale myslím že i tam ti lidi najezdí více než když to elektro neměli…

                                  • ratel  

                                    tak to vlastně nechápu, jak jsme vůbec mohli jezdit před vynálezem emopedu. A v mém okruhu všichni (55–60) nad emopedama kroutí hlavou…

                                    • PavelK10  

                                      Hlavama kroutit můžou, doporučuji ale místo keců si půjčit pořádného ebika, nejlépe s nějakým zkušenějším ebikerem vyrazit na nějakou pořádnou trasu. Potom napiš kolik z nich nezměnilo názor…

                                    • babkanakole  

                                      Počkej, až jim bude tak o deset víc. Ne každý má štěstí, že mu pak síly a klouby drží. A každý další rok tam bývá nehezky znát, pokud dotyčný nemá kliku.

                                      • Hermod  

                                        Pak je na čase skončit se ctí a nedělat z cyklistiky zakonzervovanou mrtvolu, jako dělali komunisti z Lenina.

                                        • Modus2  

                                          Proč skončit? To jsou názory jak před 50 lety. Báby a dědky uklidit do důchoďáků, ať nepřekáží budování socialismu. 

                                          • Hermod  

                                            Uklidit ne. Ale každý by měl dělat něco důstojného s ohledem na svůj věk a stav. Když už to nešlo na kole, osedlal jsem motorku. Až to nepůjde na motorce, budu třeba rybařit. Ale ne, abych se za každou cenu nutil pokračovat v něčem, na co už prostě nemám, byl směšný sám před sebou a tu činnost zdegradoval.

                                            • Hedus  

                                              Máš pocit, že to takhle musí mít nastavené každý ? Někdo prostě není taková sračka, aby se lehce jako ty vzdával.

                                              • Hermod  

                                                Nemůžeš soupeřit s časem … a umění je vědět, kdy přestat (dřív, než to začne být tragické).

                                                Ne kompenzovat to něčím, co absolutně popírá podstatu a smysl celé té činnosti … to je ještě tragičtější.

                                                Naproti tomu najít si jinou činnost je prakticky možné kdykoli.

                                            • Modus2  

                                              Máme v oddíle dědka, letos mu bylo 80 let. Éčko má asi 6 let, jezdí s náma na Brdy, do Alp, Sicílii, Andalusii atd. Kdybys mu řekl, že to je nedůstojné, tak ti nejspíš řekne že jsi blb a pošle tě do pr**le. Takže asi tak. 

                                              • Hermod  

                                                No, tak já bych na jeho místě tam všude jezdil na staré motorce se sajdou, ve stylové otevřené helmě, mával bych na kolemjdoucí a cítil se hezky.

                                                Kdežto na éčku, to bych se styděl i podívat do zrcadla… Tak nekonečně je mi idea předstíraného sportu s dopomocí odporná!

                                              • Hermod  

                                                Buď čistý sport, nebo žádný sport … přes to prostě nejede vlak.

                                                A teď mě omluvte, jdu si dát 30 bazénů do Podolí, sice pomalu, ale poctivě za svý … protože na to ještě stačím.

                                                • Vuk  

                                                  Na ekolech jezdi zdatni chlapi ze stejneho duvodu jako na 4kolkach, taky je to tahne do terenu. Pocit z jizdy, ne sport. 4kolko je hlucna, ma legislativni omezeni a ekolo tohle vsechno resi. Cpou se ke kolum aby je neomezili.

                                                  • Hermod  

                                                    Dobrotivé nebe! Jaký pocit z jízdy může dát člověku něco, co jede 25 km/h legálně, nebo řekněme do 50 km/h po nelegálních úpravách? Vždyť i ten Simson jede rychleji a lépe, i stará stopětadvacítka značky Yuki, která mezi motorkáři vždy byla terčem posměchu! Ten svět je už úplně postavený na hlavu – na jednu stranu chtějí lidé na kole jezdit dál a zdolávat větší kopce, ovšem šlapat se jim nechce … a na druhou stranu pro POCIT Z JÍZDY jim stačí něco tak nicotného, že silnější pocity dodá i kolotoč na pouti.

                                                  • Vuk  

                                                    Ekolo do 50km/h je to najlepsi co pro ne vytvorili, i kdyz je to slabsi, je to lehci a temer nehlucne. Nebudi pozornost jako motocykl. Opileho motocyklistu bez helmy na prechodu pro chodce nebo na pesi zone si vsimnou hned vsichni ze neco porusuje.

                                                    Spatrit ho na ekole, reknou „vzdyt je to jenom kolo“.

                                              • cioran-m  

                                                Perfektní. Však to je takto naprosto v pořádku. Přináší to starším a (nebo) jinak hendikepovaným lidem pochopitelně větší kvalitu života v tom jejich, jinak v mnoha fyzických činnostech již značně alterovaném stavu.

                                                Vždyť právě pro tuto klientelu motokola s přípomocnými elektrickými motory jsou.

                                                Nebo se snad nějak pletu? :)

                                        • DaSnail  

                                          A ked ti partner(ka) citlivo oznámi že pozoruje nejaký pokles výkonnosti, tak s kopulací se ctí skončís a kúpiš si povedzme balalajku… ;-)

                                      • Vuk  

                                        Ja to ekolo neuzvednu ani ted, ne v 60letech. Kdyz jsem delal ridicak na auto, chtel jsem soucasne i na motocykl. Nedokazal jsem ho vytlacit z garaze at jsem se jakoliv do nej zapiral. Instruktor mi kurz A zrusil.

                                    • Hedus  

                                      No v hospodě u piva se hlavou kroutí nad vším :) !!!

              • MlokCZ  

                Lehký převod pomůže do dlouhých/prudších výjezdů po dobrém povrchu. Prudké náročnější výjezdy v terénu ale nijak neřeší, protože ty bez udržení určité minimální rychlosti technicky nelze vyjet.

                Pak pokud nejsi opravdu extra nadupaný, tak toho moc nevyjedeš.

                Samozřejmě lze jít cestou, že se takovým výjezdům prostě vyhýbáš a technické náročnější/prudší věci jezdíš jen směrem dolu.

                • Vuk  

                  Zhubnete na 45kg a zjistite ze se vam pojede do kopce lip i ve velmi pomale rychlosti v technickem terenu. Tezky 100kg pytel posazeny v sedle zpusobi, ze kola zapadaji mezi kameny a treba vetsi tocivy moment. Proc vyhravaji horske etapy 50–60kg jezdci na TdF? Nemusi do kopce vlacit 30kg masa navic.

                  • Janes  

                    Jak se dělá, aby měl chlap na 185 cm 45 kilo? Recept ala Osvětim, pane chytrej?

                    • MlokCZ  

                      To by mě taky zajímalo. Já tedy mám 182cm a aktuálně 70kg a to už si dost hmotnost hlídám právě, abych šetřil mojí problematickou šlachu. Nejméně jsem před mnoha lety míval 67kg a níže by to opravdu nebyl dobrý nápad.

                      • Vuk  

                        Ja jsem o hlavu nizsi. To bmi je spatne, ale ne zase tak moc , jako pri 185cm

                        • DaSnail  

                          Písal si že vážiš 49kg a máš bmi 15. Z toho vychádza výška cez 180cm. Nejak sa vtých číslach zamotávaš :-D

                          • Vuk  

                            Na odvodu jsem mel 15,39. 45kg. Za 25 let jsem se zmensil o 3cm poskozena ohnuta pater ale nabral 4kg

                            • DaSnail  

                              Takže si mal 171cm a teraz máš 167. Mlok má 182 a je o hlavu vyšší od teba takže výška tvojej hlavy je 15cm. Správne?

                            • bessinka  

                              Fotka by nebyla?

                              • Vuk  

                                Prohledni fotky z koncentracnich taboru. Nejake takove proporce.

                    • BabbaJagga  

                      130kg na tuhle výšku je taky drobet over limit.

                  • PavelK10  

                    Samozřejmě že váha je Tdf důležitá…stejně jako u běžců maratónců. Ale tady nejsme profi závodníci a někteří neděláme jen kolo. Tvé rady jsou opravdu unikátní. Pochop že se fyzicky vymykáš průměru běžné populace

                    • Vuk  

                      A na cem mam jezdit? To si mam dat na zakazku za 5mil udelat 12kg full ekolo.

                      Trek ecaliber 9.9 15kg 29" do 130kg 240 000kc.

                      Osadit ho 27,5" a limit praskani ramu snizit na 70kg.

                      Mozna by se vesli do 12kg.

            • Vuk  

              Ja mam tretry force tourist za 1000kc a bezne jedu pesky i s kamaradem. Jemu pomuze walk rezim ale az na rozhlednu se nedodstane. Kdyz jedu sam, na rameni vynesu karbonak. Kdyz s kamaradem na ekole pohlida mi ho. Nemuze nechat bez dozoru 150k ekolo a na vyhlidce se sesune po napadanem listi. Nekdy se tam posmyknou i pesi bez kol. Kdyz jsem tam uz chci videt i jeskyni, prostoduche jezdeni me nudi. Ja jdu kouknout kachny a nemuzu nechat ekolo na hrazi, nekdo nan nasedne, vsude ho beru se sebou a pri posledni jizde jsem prekladal kolo pres 3 padle stromy. Zkousel jsem odlepit od zeme 25kg ekolo a soucasne obe kola se mi nezdarilo. Jako ty kdybys mel zvednout najednou 4 pytle s cementem. Nezvednes je holyma rukama.

              • PavelK10  

                Ebike se dá zvednout nad hlavu jednou rukou

                • Vuk  

                  36kg nedas nad hlavu jednou rukou. A 25kg to muzes na souteze jako vzperac.

                  • Janes  

                    Normální ebike nemá 36 kg.

                  • PavelK10  

                    25 kg musí zvednout každý zdravý muž, i ten co do fitka nechodí

                    • Vuk  

                      A co zena? I oni chteji jezdit na kole. Navic vyrobci nepocitaji s hravosti v bikeparku (kdyz je tam lanovka) a prestali temer ekola osazet 27,5 kolama. Dirt kousky maji 26"

                      Jak se pise v recenzi na haibike xduro 9 (28kg) na vylozeni na strechu auta, bude potreba 2 silni chlapi.

                      • MlokCZ  

                        28kg kolo na střechu nebude zvedat nikdo, protože to nedává žádný smysl. Držáky na střechu jsou na trhu maximálně do 20kg. Lehce překročit jejich nosnost problém v reálu není, když se s tím pak jede opatrně, ale 28kg bych tedy už do toho opravdu nedával.

                        V reálu tedy vyndáš baterku (pokud máš něco rozumného do 25kg, tak úplná pohoda s vyndanou baterkou) a v klidu můžeš dát na střechu. Nebo případně můžeš použít nosič s upnutím za vidlici. Pak to bude bez baterky a ještě bez předního kola bude ještě o něco lehčí.

                        A jinak proč by na naložení na střechu 28kg kola byli potřeba dva silní chlapi? Silný chlap to dá v pohodě sám. A právě kdo je slaboučký, tak se to vyřeší ve dvou. Sám jsem hodně slaboučký a 18kg kolo (těžší do sjezdu zaměřená klasika) jsem sám na střechu už několikrát nakládal a šlo to, i když už to nebyl žádný med. S ebikem bych si také i když jsem slaboučký poradil (baterku bych vyndaval v každém případě i jen kvůli nosnosti nosičů). Pokud je někdo ještě o něco slabší než já, tak ve dvou pořád nemůže být problém.

                        • PavelK10  

                          Zatím jsem se nedokopal nosič na kola vůbec koupit. 90 % jezdím přímo z baráku. Kola dávám do auta zatím do kufru. Jedno vleze bez rozborky. Když dávám 2 tak vyndat přední kola. Mezi kola hodím molitan a nic neklepe. Ale o nosiči uvažuji, ale určitě za kouli. Na střechu je to naprd i kvůli spotřeby . A na kouli váha ecka na zvedani problém nebude…

                        • Vuk  

                          Tu recenzi sem nepsal ja. Velikost L na prodejne bylo navazeno 28kg.

                          https://techbox.dennikn.sk/…om-na-tvari/

                          „Manipulácia s týmto bicyklom je veľmi náročná, keďže jeho hmotnosť dosahuje až 27,5 kilogramov a to aj vďaka ťažkej hmotnosti motora a batérie. Na zadný stojan auta ho ešte pripevníte, no na ten strešný ide skôr o výzvu pre dvoch silných jedincov.“

                      • Nitroglycerin  

                        Když je chlap normálním chlapem a ne 50kilovým podmírákem, 25 kil na střechu zvedne bez problémů sám.

                      • PavelK10  

                        Moje žena jezdí na elektrokole a hravě ho zvládá a hodně jí to začalo bavit. Pravda je trochu sportovní typ a zvládne i Silnou motorku kterou by Vuk s hrůzou obešel. Ale půjčil jsem ekolo i své 14 ti leté dceři, neměla tedy za úkol ho zvedat na střechu auta, ale při jízdě jsem žádné reklamace na váhu neslyšel

                    • BabbaJagga  

                      Takoví si obvykle elektrokola pořizovat nemusí…

                • Vilém  

                  Chtelo by to podporit nejakym selfickem.

              • Janes  

                Jezdíš s kámošema, který umějí stejný kulový, jako ty.

        • hubertůvka  

          Správně, potkáš tlustou bábu tam, kde dřív ani nedošla a to je velký přínos pro cyklistiku..

    • kiwaf  

      Ja zadny prinos v podobe elektrokol pro cyklistiku nevidim.

      • PavelK10  

        Aktuálně ještě ne, ale vývoj nových komponentů a stavba nových fabrik by se jednou měla promítnout do většího sortimentu a snad i nižším cenám. Takhle už je dlouhodobě cyklistika docela nákladný sport na pořízení, i na servis. Nemyslím tím kola do hospody…

        • orm  

          Na cyklistiku to do budoucna bude mit takovy vliv asi jako na to ma vyroba komponent pro motorky.

        • kubad  

          :)

        • ronda  

          Jo, vliv to bude mít asi podobný, jako má vliv trend jednoplackový na nás, kterým vyhovuje přesmykač. Výběr se zúží, pokud vůbec bude, výroba v menším rozsahu se nevyplatí, nebo podraží.

          • Vuk  

            Podle jednoho vyrobce se 2placky prestali vyrabet, kvuli jednoduzsi vyvoji ramu a taky, aby mene zdatni koupili radsi elektrokolo. Na 1placke chybi mene zdatnym lidem tezkej, nebo lehkej prevod, podle vyberu velikosti prevodnika.

            Pro podporu trhu s elektrokolama. Klasicka kola za ekola meni i ti co do ted jezdili na kole.

            Napsal jsem 8 vyrobcum pozadavek na 2placky a odepsali jenom dva a jeden distributor.

            Jeste jsem resil zvysenou hmotnost novych kol. Vysvetleno bylo levnejsi vyvoj bez omezovani navrhu a drazsi kontrol na praskani ramu a taky pro prodporu elektrokol. Ultralehke ramy si nechali na drazsi kola, ktere kupujou aktivni jezdci, kteri vy proc to chteji aby je oddelili od levnych kol.

            • Janes  

              A teď ještě tu o Sněhurce, prosííím.

            • DaSnail  

              Výmysly Und Klamstvá :-)

              • Vuk  

                …Snižování hmotnosti při navrhování našich kol není podmínkou.

                Vývoj se pak může zaměřit na jiné vylepšení a snižuje se riziko praskáni rámu…

                …Dvoupřevodníky u celoodpružených kol jsme přestali osázet, kvůli omezování výrobnich návrhu s použitím přesmykače a jednodušší výrobě.

                Kola s jednopřevodníkem jsou na trhu zcela dostupné a není třeba se jich bát.

                Dostupné sa stávaji taky i elektrokola pro kondične slabší zákazniky…

              • TK75  

                To je pravda...... všichni to říkali

                :-)

        • kiwaf  

          Aha, takze prinos zadny, jen nekdy v budoucnu nejaky ocekavas :) Ja ani ne, maximalne pro obchodniky, vyrobce.

    • Vilém  

      Prinosne je dat si to do blokovanych.

    • Phantasma  

      Přínos není. Naopak. Na kolo teď sedají lidi, kteří nikdy předtím nejezdili a nebo díky elektrokolu vyjedou do takových míst, kam by to sami nezvládli a tam jen překáží ostatním cyklistům a ve stoupání rádi ukážou, jak jim to jede rychleji.

      Další skupinou je pakáž, která si to nechá načipovat a dokážou na tom jet třeba 50km/h a pak jsou nebezpeční účastníkům silničního provozu a přírodě v CHKO …

      E-bike jedině pro lidi, kteří milují cyklistiku, ale vlivem třeba zdravotních problémů nezvládnou co předtím. Zbytek bytostně nesnášíma. Když vidím dvacetiletého nebo třicetiletého špekouna na e-bajku tak opravdu nerozumím tomu, proč takový člověk koupil e-bajk …

      • david25  

        A vis kolik stalo si vypestovat takovou peknou vanu a ty by si po nich chtel a by se ji pak hned zbavovali? Moped do kazde rodiny.

        • PavelK10  

          Tloušťka nemusí být jen z nadbytku financí. Naopak kvalitní jídlo s vyváženým poměrem živin je dražší, než knedlíky a cukr…

          • Jezevec70  

            Sice nemá na kvalitní jidlo, ale má na elektrokolo. :-))) To pak jo.

            • ratel  

              po volbach budou urcite socialni davky nejen na bydleni, …ale i na emopedy…bo mobilita

            • PavelK10  

              Někdo má prachy a stejně jídlo neřeší. Každý člověk to má jinak. Pro ty co sere že jsou tlustí a nedokáží si držet stravu tak aby zhubli, je to elektrokolo aspoň částečné řešení. A třeba je to chytne a pár kg zhoubnou. A i kdyby nezhubli tak se jim aspoň zlepší fyzička.

              • ronda  

                jj, protože jsem tlustej, tak se přestěhuju z přízemí do sedmého patra, s výtahem.

              • BabbaJagga  

                Píšeš nesmysly. Obézního pár kilo dolů nespasí.

                • Janes  

                  Definuj pár kilo:-)

                • PavelK10  

                  Co je nesmyslného na tom že se díky kolu snadněji zhubne a zlepší fyzička?

                  • BabbaJagga  

                    Jak, díky kolu??? Psal jsi o jízdě na elektrokole. Zkus si vyhledat jiná vlákna zde, kde se toto tvrzení již diskutovalo.

                    • PavelK10  

                      Na elektrokole se dá budovat fyzička a hubnout úplně stejně jako na normálním kole, ale zábavněji. To je snadno měřitelný fakt a je to už dost studií na webu. Můžu se flákat na kole bez motoru a makat na krev na elektrokole.. Je to o tom co člověk chce a jak si to nastaví v hlavě. Nejsem žádný profi cyklista, ale pár hobby maratónu jsem na kole bez motoru ujel, trénoval jsem na ně a vím jak moje tělo reagovalo. Teď jezdím 2 roky už jen na elektrokole a tréninkový efekt elektrokola je aspoň pro mě ještě lepší…protože mě to více baví a více motivuje vyjet něco, co dříve vyjet nešlo … Každý rok chodím na sportovní lékařství na zátěžový test na rotopedu z důvodu zaměstnání…a přínos elektrokola je i tady více než znatelný. A jestli nějaký pochybovač nevěří, tak ať si domluví s nějakým vyježděným elektrocyklistou a dá si s ním celodenní švih v kopcích a v terénu… a pak 100% změní hloupý názor.

                      • ronda  

                        jj, je to tak. Na TdF už jinak než na elektrokole netrénují, neměli by šanci ;-)

                        • PavelK10  

                          To asi ne, ale sjezdaře už jsem na ebicích trénovat viděl. Ale asi jsi stejně nepochopil smysl mého příspěvku. Nebavím se o profi zavodnících ale o běžném rekreačním ježdění. A tam opravdu může zábavnější jízda na ebiku druhotně způsobit vyšší tréninkový efekt než pro rekreačního cyklistu spíše nudné plahočení do nekonečného stoupání…

                          • MlokCZ  

                            Tak závody ebiků tu už jsou taky a někteří bikeři ze světové špičky na klasice se jich také občas účastní. Ať si o těkových závodech myslí kdo chce, co chce, tak to nic nemění na faktu, že už také existují.

                            • ronda  

                              E-bike je veliký kšeft, potřebuje pořádnou reklamu…

                              • Vuk  

                                A kvuli nemu slabi a hubeni nemaji na cem jezdit.

                                Klasickym kolum zvedaji hmotnost a sebrali jim 2placku, at si taky koupi ekolo. :(

                              • MlokCZ  

                                Tak jistě, že jde i o reklamu, stejně jako u klasiky.

                          • BabbaJagga  

                            Jasně, dál, výš a rychleji… Ale dovedeš si představit, že na druhou stranu existují i tisíce a miliony lidí, kteří ač by si mohli koupi e-biku finančně dovolit, se raději dál budou nudně plahočit do nekonečného stoupání a občas třeba i sesednou a pokochají se výhledem? Protože takový je jejich naturel, oni nemusí být všude a za každou cenu první?

                            • MlokCZ  

                              Vždyť to je také zcela v pořádku, ať si každý jde tou cestou, která ho baví a uspokojí. To jen tady se neustále najdou nějací militantní jedinci, kteří nechtějí připustit, že to někdo může mít jinak. A je jedno jestli ze z řad klasikářů, ebikerů nebo uživatelů obojího.

                      • Vuk  

                        Hebeni uz nemuzou hubnout a tem ta vaha na hravosti neprida, jenom bude pritezi.

                  • Vuk  

                    Nevhodne sportovni naradi vede ke zranenim. Kdyz na ekolo fyzicky nemam tak nan nebudu zkouset sedat.

                    • Janes  

                      Nojo, ale ty jsi ultraloser, já na něj sedám rád, ale já jsem chlap a ne atrapa.

                  • Cabasekxxx  

                    Na kole ano. Na ekole už dost těžko, protože většina „bikerů“ na tom jezdí s maximální přípomocí, ideálně to má načipované, takže o nějakém budování fyzické kondice nemůže být ani řeč.

                    • Modus2  

                      A to si myslíš a nebo to najisto víš? Můžeš tu většinu nějak doložit?

                      • Janes  

                        Nech ho bejt, cabejška, je to nula.

                        • Cabasekxxx  

                          Zato ty budeš mistr světa co.

                        • Modus2  

                          Plácá nesmysly a nic o tom neví, jako kdybych já tvrdil, že většina cyklistů něco zobe, Kdyby éčkaři jezdili jen na maximální přípomoc a navíc rychleji než 25 km/h, tak mají takovou spotřebu watů z baterky, že nikam nedejodou.

                          • Cabasekxxx  

                            Když myslíš.

                            • Janes  

                              On nemyslí, on ví.

                            • Modus2  

                              Nemyslím, vím, na rozdíl od tebe jsem už na éčku jezdil a manželka ho má 3 roky. Musí se sakra snažit, aby se mnou ujela stovku.

                          • PavelK10  

                            Přesně řečeno. Člověk se musí s ečkem naučit soužít. Na celodenní vyjíždky ( přes 100 km) to ještě bude chtít větší baterie, zatím se to dá řešit dobitím při obědě např.

                            • BabbaJagga  

                              Já, moje žena, sestra i rodiče 70 let dáme přes stovku zcela běžně i bez přípomoci. Zvlášť rodiče bych vyzdvihnul, bo jezdí hlavně Krkonoše, Podkrkonoší a Orlické h. Soužití se snad už za těch 50 let co jsou spolu naučili …

                              • PavelK10  

                                Dát 100ku na asfaltě zas takový problém není. Pro mě ale elektrokolo není o hltání km po asfaltě, ale o možnosti daleko více si užít technické pasáže a stoupáky v terénu…

                                • BabbaJagga  

                                  Zajímavé, jak přesně víš, kudy ostatní jezdí… V jiném příspěvku tady píšeš, že ani Tvoje žena nemá problém s Tebou dát stovku atd. Tak buď blbě kecáš nebo jen trolíš.

                                  • PavelK10  

                                    Nevím kudy ostatní jezdí. Pokud ale rodiče dají tu 100ku i klidně po asfaltě v 70ti, tak klobouk dolů…moc takových není.

                              • Vuk  

                                Kdyz mate pred barakem Krkonose tak jo. Nebudu se kvuli koupe ekola stehovat do hor.

                      • Vuk  

                        https://www.google.com/…2142%3famp=1

                        Z clanku:

                        „Realita je ale jiná a většina e-kol na českém trhu je přečipovaná, aby mohla jezdit rychleji. „ Ano, děje se to. I my to nabízíme. Pokud bychom nenabízeli čipování středových motorů, tak bychom asi zbankrotovali. Zákazník to chce. V okamžiku, kdy si vyzkoušíte elektrokolo, jste nadšená, že vám to pomáhá. Pojedete na první výlet a zjistíte, že v těch 25 kilometrech to kolo najednou cukne, dál už nejede a předjíždí vás, úsměvně, normální cyklista. A vy si říkáte: Tohle nechci. Nedá se s tím něco udělat?“ říká Ditrich.“

                        A kdyz horska sluzba pomaha bikerum kterym dosla stava v baterce, tak ji v turbo modu vyzdimali.

                    • PavelK10  

                      Neznám nikoho kdo by jezdil tak jak píšeš…Při současných kapacitách baterií tak ani na delší trasy jezdit nejde. A fyzička roste naprosto stejně na ekole tak na normálním kole…

                      • hawrda  

                        To je vidět, jak ta naše civilizace vzkvétá, v padesáti lézt na éčko.

                        Co budeš dělat za deset let člověče, jezdit na vozíku jako pan Onuce?

                        • PavelK10  

                          Doufám že budu dál aktivně sportovat, nemám jen kolo, ale více náročnějších sportů než je kolo. Dlouhověkost ve sportu je bohužel daná i geneticky, hodně může ale člověk ovlivnit sám. Není jediný rozumný argument, proč by elektrokolo mělo aktivní věk zkrátit, naopak…

                          • ronda  

                            Další náročné sporty jsou motorový člun a horská turistika lanovkou.

                          • hawrda  

                            Některým jedincům éčko zajistí aktivní věk třeba už od 15let, to je prima.

                            • PavelK10  

                              Raději aktivně v 15ti na ebiku, než u PC online zábava…

                              • BabbaJagga  

                                Aktivně :-DDDDDDD

                              • Vuk  

                                Ja ako asperger radeji studuju kvantovou fyziku u pc. Solitaire co mi nabidnul windows jsem hral jednou.

                                Pri koupe kola bylo rozhodnuti hodne muziky za malo penez. To zadne ekolo pri mem telesnem hardweru neda.

                                • PavelK10  

                                  Myslím že každý má takový tělesný hardware, jak se o něj stará…Samozrejmě artroza a úrazy nebo jiné problémy být můžou, ale tvrdit že aktivní sportovec nezvládne elektrokolo , které zvládnou i důchodci a děti je trochu dost neobvyklé

                                  • Vuk  

                                    Co kdyz latentni dm1, celiakie apod nedovoluje pribrat? Jako invalidovy na koleckovem kresle tlacit do hlavy blabloly ze vyzkousej haibike xduro 8 v Krkonosich a nebudes litovat.

                        • Opylovac  

                          Za deset let, resp výrazně dříve se uz budou jezdit seriozni zavody na ebike. Bude se jednat o hoodne dynamickou atraktivni disciplinu cyklisticke odnože.

                          • MavasH  

                            Tak závody se jezdí už teď a je jasný, že diváky si to najde. Publikum kolem trati nebude muset poslouchat funění jezdců a střílení řetězu, všude se bude linout příjemné bzučení, něco jako u Formulí E :-)

                            • Jasam  

                              A u delších závodů budou třeba i zastávky v boxech kvůli dobití baterie. :}

                              • Janes  

                                Nesmysl, budou se měmit celá kola vybité za nabité, na neokruhových závodech budou nejen občerstvovačky, ale i servisní zóny. Nic, co by se nedalo běžně dělat.

                                • Vuk  

                                  U motokrosu je mnohem vetsi dojezd a doliti benzinu je temer okamzite.

                                  • Janes  

                                    Jenže už dneska dělat závody benzínových motrek v přírodě je daleko složitější , než u e-kol…

                            • Opylovac  

                              Ty trate co jsem videl na kterych soucasni profici zavody jeli, staly zaprd. Videl bych to na pulmaraton, tedy aspon 50km / aby vydrzela jeden aku/ velka převýšení a co nejvic technickych useku dole, hore i po rovine. Funet budou porad, bo pojedou logicky na max. Ty watty z motoru jenom zrychli celkovy prumer a znarocni technicke useky.

                              • PavelK10  

                                Taky si myslím že pro atraktivitu tratě na ebike jsou základem pořádné stoupání, běžné tratě mi moc smysl pro závody nedávají..

                                • Opylovac  

                                  Lamat chleba se bude v technickych pasazich kde bude zalezet na dovednostech jezdce. Takovy stometrovy prudky kopec s kameny koreny, jizda bahnem, potom treba nejetelny useky kde bude ultralajt jezdec v nevyhode a pod. 250w/32km/hod limit. Kroutaky a kapacitu baterie bych neresil.

                                  • psbiker  

                                    Všichni budou muset mít stejný motor a příslušenství, snaha si přilepšit v rozporu z pravidly je v tomhle odvětví téměř esenciální.

                                    • MavasH  

                                      Tady je právě to „stejný motor a příslušenství“ ošemetný, protože když přidáš 250W někomu, co váží 60kg, bude „výsledný“ W/kg jinde, než když má jezdec 80kg (beru, že bez motoru maj W/kg stejný). Leda, že by se pak jezdci dovažovali jako třeba u dostihů :-D

                                      edit: vidím, že to už řešíte níže :-)

                              • Murray  

                                Chce se mi z toho zvracet ale asi máte pravdu, pro další vyrejžování peněz udělají prodejci a pořadatelé maximum, jako příklad mladejm to asi většina současnejch sportovců asi těžko překousne

                                • Opylovac  

                                  Ja mam rad terminus : je mi ponekud blivno. Jinak clovek je poměrně adaptabilni zivocich a zvykne si, kor kdyz nebude mit moc na výběr.

                                  • Vuk  

                                    Invalida by si na zakaz koleckovych kresel nezvykl. Bohati neresi lidi vymykajici se prumeru.

                                • Vuk  

                                  Vzdyt to porad rikam, nekoho zlatej dul zpusobil celej tenhle tyjatr kolem ekol. Pro hubene je motor jenom dorovnani hmotnosti ekola, zadna vydrz, zadny cyklokros, po serpentinach rockgardenu, jenom bezduche jezdeni jako na silnicni motorce. Uz pridelavaji motor i krosovym kolum urcenym pro jizdu na rovinkach. To neni mestske ekolo, ktere se vyrabi za jinym ucelem.

                              • MavasH  

                                Tak je jasný, že jezdci funět budou (nadřou se víc, jak na ne-e), ale nebude to slyšet přes to bzučení ;-)

                                • PavelK10  

                                  Jak jsem příznivce ebiku, tak smysl závodů až tak úplně nechápu…je to hodně i o síle motoru a váze jezdce, lehká váha a silnější motor bude mít výhodu…

                                  • BabbaJagga  

                                    Čili závody jako dělané pro Vuka…

                                    • kovar  

                                      Přesně tak. Minulý rok jsem se byl na tu taškařici, MČR na mopedech v disneylandu Dolní Morava, podívat, startovalo se do kopce a první na kopci byl takový mladý ultralehoučký klučina. To se to té baterce táhne, když nemá skoro co táhnout. Bych navrhoval hmotnostní kategorie, před závodem by se nejenom kontrolovalo kolo, ale i jezdec, zda neschovává v tělních dutinách olovo.

                                      • Opylovac  

                                        … nebo Venusiny kulicky ;)

                                        • BabbaJagga  

                                          Hoši neblbněte. Dovedete si představit, jak dlouho by ty závody trvaly, než by jednu jedinou disciplínu odjely všechny váhové kategorie krát všech asi 78 pohlaví??? To by trvalo dýl než TdF nebo MS v hokeji.

                                          • DaSnail  

                                            Stačí dat do pravidiel minimálnu hmotnost súpravy bike+jazdec a vyzábliny dovažovat. A pohlavia nerozlišovat, akurát v kategórii M by biker musel mat maternicu a v kategórii P nemusel.