Elektrokolo - přínos pro cyklistiku III

1120 nepřečtených
  • PavelK10

    A pokračujeme v přátelské diskuzi?

    0 6
    • MlokCZ  

      Možná bych přešel příště k jinému názvu vlákna, ať není zbytečně provokativní. Některé klasikáře to zbytečně dráždí.

      Ohledně éčka. Po dovolené musím říct, že vzadu 2,6" Rock Razor nestačí. I přes ten objem je to pro záběr a někdy i pro brždění v pořádném terénu málo, když se dá zkoušet vyjet opravdu o hodně více než na klasice. Originál HD v softu tam vracet sice nebudu. Kdyby byl ve speedgripu, tak bych ho prostě asi jen vrátil. V softu je to ale už zbytečně kotva a už i zbytečná spotřeba baterky.

      Zkusím Nobby nica 2,6" supertrail se speedgrip směsí.

      750Wh baterka s mojí hmotností se na dovolené ukázala, že vydrží opravdu luxusně. Vychází mi to na 1800m výškových (do úplného vybití jsem nezkoušel, ale byly tam jízdy s 1600m výškových a ještě zůstala rezerva ze které vycházelo dopočtem kolem 1850–1900m, takže jsem bral, že na konci to může zdechnout i mírně rychleji než to ukazuje), když baterku opravdu ani trochu nešetřím (větší část trasy s větší podporou, i více s maximální podporou). A když se snažím baterku trochu šetřit (což reálně znamená převážná část trasy s nastavením 35% podpory, tedy takové trochu vyšší ECO a přidat na více jen sem tam, kde je to nutné pro extra prudkou pasáž), tak to je až k 2500m výškových.

      0 0
      • Lišák  

        Možná bych přešel příště k jinému názvu vlákna, ať není zbytečně provokativní. Některé klasikáře to zbytečně dráždí.

        O provokaci přece Pavlovi jde v první řadě; nebo sis nevšiml, jak a co tady prezentuje?

        4 2
        • PavelK10  

          Provokace? Já za to nemůžu že některé lidi ebiky provokují… Je pravda že mě některé reakce pobaví, to nezapírám… Ale vlákno nebylo založeno za účelem provokace. Je zařazeno do sekce elektrokola a kdo nechce a ekola ho nezajímají tak ať to nečte

          0 2
        • Janes  

          Tak proč sem lezeš? Vždyť ty už se celej třeseš, abys těm lemrám dal za vyučenou…

          2 4
          • Lišák  

            Fakt? No to jsou mi věci…

            0 0
            • Janes  

              To jsem ti musel nastavit zrcadlo, jinak to nešlo :-)

              1 1
              • BabbaJagga  

                Už zase nastavujou zrcadlo? To je bída, neustálé reprízy, nic nového :-)

                0 0
              • Lišák  

                Ale na druhou stranu uznej, že tenhle koment se k mému, byť negativnímu postoji k baterkám, úplně nehodí?!

                smajl

                0 0
                • Janes  

                  Jenom Tě škádlím :-)

                  Zatím…

                  0 3
        • cioran-m  

          Klasikáře? To je dnes výraz pro ty, co jezdí na kole? Doposud se nám říkalo cyklisté…

          1 0
          • Georrge  

            Ja myslel ze se vam rikalo cyklobuzny :)

            sorry, musel jsem :D

            1 1
      • PavelK10  

        Ty výškové metry mám podobně, hodně záleží i na povrchu. Ty gumy na ebika do terénu asi fakt nejdůležitější věc pokud chce biker pokoušet výzvy a vyjíždět extrémy. Nejsem příznivcem měkkých směsí, za mokra moc nejezdím a nechce se mi 3× ročně měnit zadní gumu.

        0 0
        • MlokCZ  

          Za mokra jezdím také hodně málo, proto soft na zadní už ne. Na předním jsem ale soft nechal (i když také jen NN místo původní Magic Mary) i tak. S předním jsem byl spokojený.

          0 0
      • Prasopes  

        „Možná bych přešel příště k jinému názvu vlákna, ať není zbytečně provokativní.“ to nejde, je to jediný důvod proč ty vlákna zakládá:-)

        1 0
      • AussigBiker  

        Diky za realny zkusnosti!

        No uvidime.. kolena nemladnou…

        0 0
      • Vhalasta  

        „..s mojí hmotností ..“

        Víc než na hmotnosti záleží na trénovasti a tedy podílu vlastní síly. Ty čísla mohou něco napovědět někomu, kdo zná tvoji výkonost ale obecně jsou vcelku o ničem.

        0 0
        • MlokCZ  

          Na trénovanosti (nebo náladě jezdce jak moc zrovna chce dupat nebo ne) nezáleží naopak skoro vůbec. Tedy rozhodně ne u režimů s lineárním průběhem.

          Tohle ovlivní použitý režim přípomoci a pak právě hmotnost.

          Výkonnost (nebo nálada jezdce jak moc zrovna chce dupat do pedálů) nijak nemění poměr výkon jezdce vs výkon motoru. Příklad pro nastavení ECO režimu s 60% přípomocí.

          Je úplně jedno jestli:

          • budu dupat 100W sám + motor 60W po dobu 2 hodiny
          • budu dupat 200W sám + motor 120W po dobu 1 hodiny

          V reálu to nevyjde úplně přesně stejně, nebude pro ten příklad platit přesný dvojnásobek, ale bude to velmi blízké. Protože je to všechno do 25km/h, tak odpor vzduchu pro ty různé případy to nebude nijak dramaticky ovlivňovat (problém, že neroste lineárně).

          Jsou okrajové případy, kdy to tak vyjít nemusí. A to když někdo použije nějaký režim, který má zastropovaný na maximální podávaný výkon motor (nebo se dostane k maximálnímu výkonu motoru, který motor vůbec dokáže) a následně znatelně ještě navýší svůj výkon. Pak už motor nemůže držet nastavený poměr přípomoci a poměr výkonu jezdce a motoru se začne měnit.

          Nevím tedy jak ostatní jezdci, ale já se do takové situace dostávám jen ojediněle.

          0 0
          • MlokCZ  

            A ještě pro představu moje srovnání když jedu v partě s klasikáři vs sám a používám ± stejné režimy dopomoci na stejné trase.

            V obou případech spotřebuju z baterie ± stejně energie. Jediný rozdíl je, že sám to odjedu rychleji.

            Tedy když jedu sám, tak přidám na svojem výkonu i výkonu motoru (stejný režim dodává pořád poměrově stejnou přípomoc).

            Znatelný rozdíl na spotřebě energie z baterie na té stejné trase přijde ve chvíli, kdy to sám jedu po delší čas na vyšších režimech přípomoci. To změní poměr výkon jezdec vs motor.

            A mohu to jet klidně na stejném výkonu jezdce (tedy ta zmiňovaná trénovanost), ale spotřeba baterie bude jiná. Tedy přesně o tu výkonnost jezdce vůbec nejde, ale jen o použitý režim přípomoci.

            0 0
            • Vuk  

              Kam tak pospichas kdyz jedes sam?

              0 0
              • MlokCZ  

                Když jedu sám, tak je to jiné v mnoha ohledech:

                • sám jezdím převážně v týdnu, kdy je málo času (mám děti, nemůžu být permanentně na kole) a pak
                • jedu třeba jen 2 hodiny, takže si můžu dovolit jet s mojí problematickou šlachou o něco větší výkon jezdce (který na trase 4h+ jet nemůžu)
                • když můžu, tak není důvod, abych jezdil pořád dokola jen nejbližších pár km u baráku, když za ty 2 hodiny můžu stihnout dojet někam dál a jet tak zajímavější věci
                • jezdím náročnější výjezdy (které jsem jezdil třeba na klasice před lety se zdravou šlachou nebo na klasice třeba dříve i jen směrem dolu), takže využívám vyšších režimů přípomoci
                • jezdit výjezdy rychleji je daleko větší zábava než se v nich plazit 5km/h (což je realita u mě na klasice v náročných výjezdech)
                4 1
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • MlokCZ  

            U režimů s nelineárním průběhem (eMTB u Bosche a nově Tour+ u Bosche) je to pak trochu složitější, protože tam se mění i ten poměr výkonu jezdec vs motor v závislosti na výkonu jezdce.

            Dle praxe ani tohle to ale nijak extrémně v reálu neovlivní (trochu ovlivní, ale rozdíly byly překvapivě velmi malé). Reálná výdrž baterii je dle testování už více jezdců hodně blízká u těch nelineárních režimů původnímu lineárnímu režimu, který tím byl nahrazen.

            0 0
    • kovar  

      O závody na mopedech není valný zájem: https://mtbs.cz/…/cesky-pohar

      2 1
      • MlokCZ  

        To se vůbec nedivím. Už jen, že to je na stejné akci jako klasika a ne v úplně jiném termínu, tak všichni pojedou klasiku a kdo by pak po únavné klasice hned další den chtěl jet další závod.

        A pak je to stejně problematické s technikou. Sice je snaha to aspoň trochu upravit, tedy musí mít všichni stejnou kapacitu baterky. To je sice samozřejmě základní předpoklad, aby to vůbec mělo smysl, jenže současně je to problém, když se různé ebiky dělají s různou baterkou a tedy ta požadovaná často nemusí být vůbec k dispozici.

        0 1
        • Lišák  

          Proč by měli mít všichni stejnou baterku? Cyklisté taky nemají všichni stejnou výdrž. Kdo víc vydrží, je v cíli dřív. Kdo může ždímat z baterky víc a delší dobu, je v cíli dřív.

          Naopak bych nedával žádné mantinely kdo na čem pojede. Za chvíli by z těch strojů ty nepotřebné pedály zmizely, jezdilo by se větší rychlostí = bylo by to divácky atraktivnější = víc peněz. Samá positiva a sociální jistoty.

          0 2
          • MlokCZ  

            Není cílem z toho dělat motokros.

            0 1
            • ronda  

              To jsou možná ideály, ale stejně to k tomu směřuje, aby to bylo komerčně zajímavé.

              0 0
              • MlokCZ  

                Nespěje. Nejde tu o ideály, ale o to, že motokros už tu je.

                A co se týká komerční zajímavosti, tak si právě myslím, že to potřebují udržet právě v té kategorii, kdy se to považuje legislativně za kolo. Aby reklama byla na to, co se pak reálně a legálně prodává (tedy přesněji může legálně používat jako kolo).

                0 1
              • Janes  

                Ale elektro motocross je za dveřmi, elektroformule 1 se jezdí docela dlouho …

                A na e-kolech to bude naprosto nezávislé…

                0 1
                • ladys  

                  Z e-formule, už zdrhli automobilky.

                  Nikdo to nesleduje, stejně jako závody e-kol…

                  1 0
                  • Janes  

                    O tom všem rozhodnou sponzoři, ne diváci.

                    0 0
                    • pepek  

                      V normálním tržním prostředí by platilo: sračka závody-nejsou diváci+není televize-nejsou sponzoři-nejsou peníze. V eusocíku to ovšem může být jinak.

                      2 0
                    • ladys  

                      :D

                      Největším sponzorem byli ty automobilky a na základě sledovanosti to vyhodnotili jako vyhozené peníze…

                      Stejné je to u elektrokol, sem tam zaplatí závod. Zaplatí někomu ,aby se na tom projel…

                      Ale nějak to nepřehánějí, spoléhají na lidskou lenost a blbost. A funguje to…

                      3 0
      • Janes  

        Bodejť ne, když jsou vystavení tlaku takových jelimanů, jako seš ty…

        2 1
    • psbiker  

      Já bych tu kategorii trošku rozšířil, někteří přeci jenom už nemohou ani předstírat šlapání a přitom nechtějí přijít o ty cyklistické zážitky. Všichni jim to přejeme, ale nesmí zapomenout na pravidla psaná i nepsaná a samozřejmě helmu.

      3 1
      • Bonebiker1  

        Něco podobného mám na prodej, ale nevím jestli to můžu dát sem na bazar.

        0 0
    • ZdenekP  

      Ano vidím jeden reálný přínos e-kol pro cyklistiku. Kola se budou méně a méně krást, protože bude větší zájem o e-kola.

      Jinak zeptám se upřímně a bez nějaké zášti:

      Otázka je na lidi co jezdili na kole a přešli na e-kolo a vyjíždějí třeba nějaké hezká sedla:

      Máte při vyjetí třeba na Dlouhé stráně nebo nějaká sedla v Alpách z toho stejnou radost na e-kole jako jste měli kdysi na kole? Já se bojím, že by mě to pak tak nebavilo.

      4 0
      • PavelK10  

        Za mě je vyjetí kopců zábavnější a rychlejší, pocity nahoře se neliší od normálního kola.

        1 8
      • dedek55  

        Nemějte strach Pane . V mém věku a fyzickém stavu (nic moc koleno a kyčel) je ta radost naprosto stejná . Ne-li ještě větší , že jsem se tam dokázal ještě vyškrábat :-) A zavzpomínat na to co kdysi bylo a bral jsem to jako samozřejmost .

        2 0
        • ZdenekP  

          Ok tomu rozumím. Ono se to asi opravdu v průběhu času / věku mění. Já elektrokola nezatracuji, u sebe mi to jen zatím nedává smysl (38 let). Chystám se koupit nové kolo a pořád jen klasické. Ale co bude za 10 let.. kdo ví :-) Nicméně nikomu nenutím ani to ani to. Neexistuje jedna univerzální pravda.

          0 0
          • Manas  

            Nedava mi to smysl ani u me – 43 :) .. a obzvlast kdyz se poustim do gravity disciplin a mam rad tezsi teren … tam se mi opravdu nechce tahat s kolem co vazi jak vagon. A nasolit do toho raketu aby to bylo lehci, to si snad radsi koupim neco jinyho.

            3 0
          • Spartak  

            Jsem na tom s názorem podobně,nové kolo jsem koupil před rokem. Je mi 79.

            0 0
        • hawrda  

          U tebe možná, ale Pavel je ještě mladas:D.

          0 0
        • pedrod  

          Taky tomu rozumím, a v tom vidím přínos, i na mě velmi pravděpodobně jednou dojde. Zatím mi to jde bez -e- – bylo mi 65 (podotýkám, že jistou zkušenost na éčku už mám).

          Mám trochu problém s mladými a zdravými uživateli éček, kteří to drtí tam, kam by se normálně nedostali a kde by bylo jinak skoro liduprázdno…, ale asi to tak je a jinak nebude. Ale pořád se dají najít místa, kde jsem sám a les…

          2 0
          • PavelK10  

            Tak záleží o jaké kategorii ecek biker uvažuje. Enduro a trailové ecka těžko využije jezdec naplno v 70ti letech… V 50 ti tyto stroje vidím jako parádní zábavu. Prostupnost terénem vynikající, na skákání už kašlu…chci se dožít ve zdraví důchodu. Takže mě ani ta vyšší váha nijak neomezuje…

            0 3
            • bessinka  

              To Vuk by si bunnyhop s chutí dal.

              0 2
      • MlokCZ  

        Baví mě to ještě o dost více než klasika. Pocitově to je jiné. Na klasice můžeš mít radost i z vyjetí náročnějšího výjezdu po snadném povrchu třeba i na biku, jen proto, že jsi to dokázal z důvodu nastoupaných výškových metrů.

        Na ebiku pokud budeš drtit snadné výjezdy s lehkým povrchem, tak logicky taková radost jen ze zdolání jako na klasice není, když pomáhal motor. I když v případě dlouhých výjezdů, kdy na větší přípomoc už nestačí baterka i tahle radost může být.

        Jenže na ebiku je to o něčem jiném. Na klasice jsem byl v horách v podstatě nucený jezdit co nejlehčí výjezdy. Tím myslím především povrchem a případně vybírat mírnější když to bylo k dispozici, příklad třeba Lysou jsem jezdil spíše po asfaltu nebo aspoň kombinovaným výjezdem a když to bylo na dlouhé akci, kde jsem byl na kole každý den, tak po jiných těžších trasách jako hřeben po červené přes Konečnou, kde se těžkým výjezdům vyhnout nejde, tak i ta Lysá po asfaltu dala zabrat.

        Na éčku si dokážu představit zkusit Lysou vyjet i po žluté od přehrady. Tohle jsou výzvy pro éčko, ne to vydrtit po asfaltu.

        Na ebiku je to úplně jiný svět, zejména při mojí výkonnosti. Výjezdy jsou zábavou úplně někde jinde (mnohem zábavnější než na klasice), protože už si můžu dovolit vybírat jakékoliv těžké teréní výjezdy o kterých se mi na klasice ani nezdálo (které bych z velké části tlačil a tedy nemělo smysl to vůbez zkoušet).

        Takže je to najednou obrovská zábava pestrostí výjezdů. A radost ze zdolání je pak úplně stejná jako u klasiky, protože ani na éčku samozřejmě nejde vyjet všechno, protože to nedám zatím technicky (co zkouším jsem na klasice nikdy trénovat nemohl, protože bych si ani neškrtl fyzicky). A v extrému jsou limity i fyzické i na éčku.

        Ve výsledku se na éčku tak zkouší limity úplně stejně jako na klasice a to i fyzické a technické mnohem více (jak to nekončí na fyzičce hned). A tedy té radosti i jen z vyjetí mám ve výsledku také více než na klasice, protože toho teď zkouším více.

        Pro představu ohledně stoupání, klasika:

        • na klasice dávám v dlouhém stoupání v horách jen cca 500–600 VAM
        • část stoupání jde o něco více, tak 700 VAM, ale nesmí to být celý dlouhý kopec (typu v horách 500m výškových a více)
        • v krátkém úseku se dokážu kousnout na těsně přes 1000 VAM, dokud nechcípnu (jenže pak to má následky, že jsem hotový i do sjezdů nebo na další den)

        Je jasné, že nabušení borci, kteří dokáží jet celý dlouhý kopec v horách 1000 VAM a tedy v krátké špičce vytočit i přes 2000 VAM jsou i na klasice někde jinde.

        Pro srovnání na éčku dokážu dát v maximu kolem 2500 VAM a něco pod 2000 VAM se dá jet i dlouhý kus (pokud vystačí baterka). To jen pro představu kam se mi posouvají možnosti pro výjezdy. Namakaní borci to budou mít zase ještě posunuté výrazně výše.

        A pak je tu jeden další hrozně důležitý faktor. Pokud se na éčku do výjezdu šetříš (což také někdy dělám, i kvůli svojí noze), tak pak nejsi hotový na následný technický sjezd. Na klasice v horách jsem byl už pak často vyřízený z výjezdů, že následný parádní sjezd, který byl k dispozici bylo více trápení než zábava.

        Dokonce si pamatuju jednu Lysou, kde právě po více dnech na náročnějších trasách (nějaké ty těžší hřebenovky a už i ta Lysá byla po druhé) jsem i na fullu po první části po červené dojel větší část sjezdu po asfaltu a pěkný sjezd jsem raději vzdal.

        2 3
        • hawrda  

          Tak hlavne, ze to umíš okecat.

          Jak to ted funguje v té vaši partě?

          Už to tvoje pripomocne ježdění akceptovali, nebo jezdíš sám?

          1 3
          • Cavendish  

            Ty můj by ti řekl že si ,,nemocnej osel”… :)

            1 1
          • MlokCZ  

            Úplně v pohodě, na rozdíl od BF nikdo z nich předsudky ohledně éček nemá. Dovolenou jsem odjezdil celou v partě. Kombinuju dva přístupy:

            • buď jedu dle ostatních, flákám se a šetřím tak svoji šlachu, aby vydržela najet více hodin než na klasice (díky tomu jsem se zase přiblížil nájezdu v hodinách, co jsem na dovolených míval se zdravou nohou).
            • občas se na některé úseky oddělím, kdy buď jsem si něco přidal navíc, nebo jsem jel cíleně těžší technický výjezd (zábava) nebo jsem pak někde na domluveném místě na ostatní počkal (druhý přístup, jak šetřit šlachu, jet stejnou vzdálenost na podobném nebo jen o málo menším výkonu než na klasice po kratší dobu)

            Ono je to i mírný přínos pro ostatní v partě. Předtím jsem na klasice musel část vyjížděk na dovolené zcela vynechat (to tedy mohlo být ostatním jedno) nebo dokonce se kvůli mě kolegiálně i sem tam něco upravovalo, aby to bylo lehčí (to už bylo pro ostatní škoda).

            A nic okecávat nepotřebuju. Je mi úplně ukradené, že tu někteří mají s ebiky problém. Když se slušně zeptal, tak jsem slušně odpověděl a pokusil se vysvětlit v čem je to jiné.

            1 0
            • hawrda  

              Aby nedošlo k omylu, já to tvoje ježdění se stávkující slachou chapu.

              Nechápu ty zdravé.

              A okecavani u tebe je v pohode, protože se to dá dobre číst:).

              2 0
              • Hedus  

                Hawrdo, jsi vážně chudák. Po milionu tvých hejtů, jakoby něco chápeš.

                Proto, že lezeš Mlokovi ( ve vší úctě k němu) do prdelky ?

                U dalších min 40% uživatelů, třeba i zdravých je to totiž podobné.

                Ale tomu ty opravdu nemůžeš rozumět.

                0 1
            • MlokCZ  

              A ani 25km/h omezení není žádný problém (o odlbokování ani neuvažuji). Roviny se často v partě jezdí právě jen kolem hranice přípomoci (zcela se motor odpojí až tak při 26km/h, od 25km/h to jen znatelně plynule ubírá přípomoc a to mám aktuálně ještě o chlup menší plášť než byl originál, tím jsem si to o cca 0,4km/h poslal ještě níže).

              A když se občas jede rychleji, tak někdy si máknu za svoje a držím se nebo je nechám ujet, když raději šetřím nohu. Rozdíl rychlostí je velmi malý, takže ujetí je zcela minimální a na sjetí zpět stačí i kratičký kopec.

              Asfaltu ale obecně stejně zase tak moc nenajezdíme. Na dovolené v podstatě jen hned po větším dešti, když nikdo nechce velké bahenní lázně (hodně bahna nemiluje v partě nikdo).

              0 0
        • MlokCZ  

          A pak jsou tu delší teréní vyjížďky. Na klasice i ještě před lety se zdravou nohou jsem dost často cíleně musel zařazovat nezáživné přejezdy po snadných cestách (asfalt, šotolina), aby se trasa udělala přijatelně obtížná.

          Příklad:

          Železná Ruda → Plzeň celé po červené značce. Jistě jsou tady tací, co to na klasice odjedou s prstem v nose. Je to cca 100km a 2000m výškových i když se startuje výše než je dojezd. Já už jsem to cíleně jezdil jen lehčí (kdysi dávno jsem to jezdil i celé po té červené), konkrétně po červené jen do Klatov a z Klatov nějakou z větší části méně záživnou jezdivou variantu, což byla na fullu velká škoda.

          Aktuálně na klasice s mojí problematickou šlachou jsem to nejel už ani tou lehčí variantou, už by to bylo moc. Musel bych jet asi jen do Klatov a pak znovu i zpět vlakem. To už by byl ale opravdu velký opruz.

          Na éčku si dokážu představit, že zkusím i tu těžší variantu po červené i s tou mojí problémovou nohou. Ono ani na éčku to nebude zadarmo, to bude akorát na hranici dojezdu baterky a bude potřeba už šetřit.

          1 0
          • šlapatko  

            Mloku: S toho co píšeš je mi smutno. Jasně že s přibývajícími lety jde zdraví do kopru. Pořídil sis éčko a najednou jezdíš náročnější tratě než v plném zdraví. To mi prostě smrdí. Éčkařů bude v terénu přibývat. To snad nepopřeš? Časem mohou být zákazy pro všechny cyklisty. Doufám že to chápeš.

            5 0
            • Janes  

              Nelíbí se mi to…

              0 2
            • Georrge  

              Zvladnout tezky teren zdaleka neni jen o tom tam vyjet.

              0 0
              • MlokCZ  

                A na éčku zvlášť. Mám hodně co zlepšovat v technice. Ono v reálu to pak vypadá tak, že ty davy na éčkách, když někdo z nich sem tam se dostane do aspoň trošku terénu, tak pak jede dolu krokem nebo i tlačí. A to nemyslím žádný těžký terén, ale třeba jen cesta typu na Smrk v Jizerkách ze strany od Smědavy. Taková trošku rozbitější široká cesta.

                A takový už tam nikdy znovu nepojedou.

                Samozřejmě je nějaká malá část, co jezdí opravdu terény, ale těch je asi ještě menší procento než u klasiky (jak jsou v celku u éček i ti, co by na klasice nejezdili vůbec).

                1 1
                • Georrge  

                  Presne tak. To vidim u nas doma – i kdybych vsem dal sebelepsi ecka, nikdo by ve vysledku nejel do tezsiho terenu, nez co projedes na trekingu. A presne takova mista podle me budou zatizena eckama nejvic, jak ty pises – lesni dalnice.

                  4 0
            • MlokCZ  

              To si nemyslím. Je to stejný jako u klasiky, pořádný terén nejezdí skoro nikdo. Tam kde jezdím stejně jako na klasice téměř nikoho nepotkávám.

              Éčkařů už dávno mraky přibylo, ale téměř všichni drtí lesní cyklodálnice. Tam je opravdu provoz v některých exponovaných místech větší než býval, protože to pro dost z nich bylo na klasice moc daleko.

              A pokud jde o zákazy, tak se to sem tam může na některých exponovaných místech stát, stejně jako se to dělo už dávno (zákazy tu byly dávno před éčky).

              Tady už jsme zase u protěžování jedné skupiny. To zase z jiného pohledu pěšáci by taky nejraději zakázaly všechna kola. Přijde mi, že máš trochu sobecký problém. Když ty jsi fyzicky nadupaný, tak bys měl být jediný, kdo se na některá místa dostane?

              Tahle problematika je nutna vždy řešit dle místních podmínek. Pokud někde je lidí příliš a je jedno jak se tam dostanou, klidně to mohou být někde i třeba jen pěší, tak je určitá regulace potřeba. S tím se nedá nic dělat. V tomhle je ale stále zdaleka největší zdroj přeplnění dostupnost autem, velká parkoviště u výchozích bodů a lanovky.

              Pak bys měl především lobovat za zrušení všech lanovek. Já to tedy i těm, co tam vyjedou lanovkou přeju.

              Stejně se tohle ale týká jen turisticky nejexponovanější míst. Na většině míst v lese není ani noha (nezávisle na typu pohybu, tedy včetně pěších) a naopak jak letos hodně prší a vše dobře roste, tak je přesně opačný problém. Obroské množství cest je zarostlých, protože je tam příliš malý pohyb.

              Trochu se to zhoršilo v době lockdownů a uzavření obchoďáků, to pak do přírody vylezl i ten, co tam nikdy předtím nebyl. Ale i tohle už dávno opadlo.

              1 1
              • Melvin  

                Když ty jsi fyzicky nadupaný, tak bys měl být jediný, kdo se na některá místa dostane? Ale vždyť tohle funguje na horách všude, kde není lanovka. Hodně lidí se třeba nepodívá na Gerlach, Kriváň a podobně. A o tom to je. Je to taková samoregulace a kdo se chce někam dostat, musí pro to něco udělat. Jenže v dnešní době je každý zvyklý mít vše hned a s co nejmenším úsilím. Ale tak to vidím já, jiní lidé to můžou vnímat jinak.

                7 0
                • MlokCZ  

                  U nás je lanovka téměř všude včetně nejvyšší hory nebo lze vyjet až na vrchol autem jako třeba na Ještěd. Těch výjimek z nejvyšších kopců jako třeba Kraličák moc není.

                  A když už tam nevede lanovka přímo, tak hned vedle nebo se dá parkovat hodně blízko vrcholu.

                  I jen na pár příkladů jsi musel vybrat ze zahraničí.

                  Kdyby to tak snadno dostupné téměř všude nebylo, tak by o nějaké samoregulaci mohla být řeč.

                  Kdybych si pomáhal přiblížit se autem, tak se dostanu kamkoliv mnohem snáz než tam dojet na éčku.

                  Samoregulace funguje pouze ve smyslu, že většina lidí buď není schopná naplánovat i jen trochu složitější trasu třeba po neznačených cestách nebo vyhledávají jen ty známé profláklé cíle.

                  0 3
                  • Melvin  

                    Jenže těch kopců kde se nedá dostat jinak jak pěšky je hodně. A díky tomu, že tam nevede cesta (pro auta) ani lanovka je tam klid. A kdo se tam chce podívat holt musí po svých. A to donedávna platilo i o kole. Jenže s vynálezem e-biku se to změnilo. Fyzická kondice už nepůsobí jako přirozený filtr. A to samé by nastalo, kdyby vynalezli e-pohorky. Najednou by byli lidi všude. Což by mohlo vadit ochranářům a vznikaly by pak zbytečné zákazy.

                    4 0
            • onuce  

              Mám naprosto stejný pocit. K panu mlokovi jsem vždy vzhlížel coby k etalonu cyklistiky. A teď, co říci? I Ty, Brute? Nedávno jsem se po delší době šmrdlal se svým ultralehkým převodem právě na Šumavě a byl to opravdu otřesný zážitek. Hustý provoz e-bikerů a to téměř výhradně. Ještě před pár lety byl v těch místech klid, zapadlá část Královského hvozdu. A povětšinou mladí. Ale i děti a porůznu otylí rádoby cyklisti. Dobývat hory vlastní silou, to se již nenosí. Ještě že končím, jinak bych se zbláznil.

              5 1
              • Janes  

                A to buď te rád, že jste nebyl v Třeboni. Žena tam byla na výletě a říkala, že ty tuny cyklistů (těch i těch) byly neskutečný a úplně jí to otrávilo. A to je od Mácháče zvyklá na ledasco…

                Jo, a nepatřil jste ještě nedávno k oněm otylým cyklistům?

                0 1
                • onuce  

                  Jistě, k otylým cyklistům. Tedy s čestným pohonem výhradně na vlastní sádlo.

                  1 0
                  • Janes  

                    Prosím prosím, co je na tom čestného? Vždyť i kolo už je berlička, čestné je chodit pěšky, minimálně do přírody…to pak člověk vidí věcí, co se na kole jenom mihnou…

                    0 2
                    • onuce  

                      Prostě vlastní silou. Když někdo nosí brýle, a trmácí se ve vedru k pyramidám, tak také může říci: Viděl jsem je na vlastní oči. Ačkoli má berličku brýle. Dojet někam na e-bike je jako vidět pyramidy v televizi.

                      2 2
                      • Cavendish  

                        Nad 25km/h jedeš těžce za svý…

                        1 1
                        • onuce  

                          To musí být do kopce docela dřina.

                          1 0
                        • Janes  

                          Může mi, prosím, onen anonymní palečkovat napsat, co na Cavově postu není pravda a co se mu na něm nelíbí? Tedy, pokud není srab..

                          0 1
                          • gerrard  

                            Já sem teda nepalcoval, ale když pojedu z kopce 40km/h bez šlapání, tak to bude těžce za svý nebo lehce. :)

                            1 0
                            • Vrci  

                              To záleží na tom, zda tě na kopec dostaly jen tvé svaly (při jízdě nebo tlačení kola) nebo motor (v kole, autě, lanovce, autobusu…)

                              0 0
                          • zhuffa  

                            Já jsem zrovna tady palec dolů nedával, ale rozmýšlel jsem se. „Nad 25km/h jedeš těžce za svý…“ a pdobné výroky, jsou pravda asi jako kdybys jel po dálnici 180 a komentoval to slovy: „Mám koupenou dálniční známku…“ Pravda to je, že…

                            Jinak mně vy, co obhajujete e-kola připadáte jako vesničani, kterým hoří vesnice, ale oni si opékají buřty se slovy: „Vždyť náš barák ještě nehoří!“

                            2 1
                            • Cavendish  

                              A nejedeš? Vypne ti přípomoc a najednou táhneš místo 12kg krásných 22kg.

                              Ono by nebylo co obhajovat, kdyby sem nechodili militantní bikeři a zbytečně nerejpali.

                              Ať se každý stará sám o sebe ne?

                              1 0
                              • Prasopes  

                                ty militantní bikery vám sem ale přitahuje PavelK10 těma svojema záměrně provokativníma názvama vláken:-)

                                1 0
                                • Cavendish  

                                  Ale nikdo je nenutí na to kliknout ;) to že neudrží svoje ego na uzdě je jejich problém. Mají si to hodit do blokovaných a nazdar

                                  1 1
                                  • Prasopes  

                                    to ano. Ale na druhou stranu, on ty vlákna zjevně zakládá ze srandy, tak to taky neberte tak vážně:-)

                                    1 0
                                    • Cavendish  

                                      Rád bych, ale pár místních jedinců z toho dělá těžký úkol :)

                                      1 0
                              • zhuffa  

                                No, vždyť jo. Ti vesničani se taky starají jen o sebe. Možná jen trochu překážejí hasičům, co přišli hasit.. Ale, co…

                                A tu „pravdu“ jsem taky nerozporoval. Jen uvedl do souvislostí.

                                Trapnou poznámku o militantních bikerech nekomentuju.

                                0 0
                            • Hedus  

                              Nějak mi uniká pointa toho přirovnání požáru. Já osobně nemám potřebu e-bike obhajovat, stejně jako většina přítomných e-bikerů. Prostě na něm jezdím, užívám si ho a každému je po tom h.vno.

                              0 0
                              • zhuffa  

                                No, přesně, jako ti, co si v klidu opékají buřty na hořící chalupě:) Moje chalupa to, řekněme, není, tvoje taky ne. Ale ta vesnice, ta je nás všech.

                                0 0
                                • Hedus  

                                  Každý normálně uvažující jedinec, půjde přeci pomoct. Pak je pár těch co se otočí. Stejně je to i na kolech s daleko menší škodou.

                                  0 0
                              • zhuffa  

                                přirovnání k tomu požáru proto, že začínají zákazy vjezdu cyklistů. Ty „hořící chalupy“ jsou třeba Sněžka, Pálava a nevím, co ještě. Ale pořád je kde jezdit, že jo? Zatim.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Sněžka? Tam se nesmělo na kole nikdy…

                                  Kde jsou ty rychle přibývající zákazy kvůli ebikům bych tedy chtěl vidět. Já tedy ještě nikde neviděl ani jeden. Tím netvrdím, že nemůže dojít k nějakému konkrétnímu zákazu na nějakém přelidněném turistickém místě. Ono by to i na pár místech tedy za mě zákaz sneslo (nezávisle na nějakých ebikách, prostě moc pěších a kolize cyklista vs pěší), ale těch míst je opravdu jen pár.

                                  V reálu mimo hlavní turistické cíle není v lese ani noha a jak už jsem tu někde psal, tak letos jak dost prší a vše dobře roste, tak se ve velkém setkávám s přesně opačným problémem. Velké množství zarostlých cest, protože téměř žádný provoz (ať už pěších, klasikářů, ebikerů, …).

                                  A jinak mi to strašení zákazy přesně připomíná situaci před už dost lety. To se tu v souvislosti s Čembou také pořád strašilo, jak už za pár let nebude kde jezdit a ono se ani za 10+ let nic nestalo…

                                  1 0
                                  • Melvin  

                                    V lesích tady po okolí oravdu e-bikery nepotkávám a většina tras je spíš zarostlá. Problém vidím spíš v horách.

                                    1 0
                                    • MlokCZ  

                                      V horách je to stejně jen na pár exponovaných místech. Na většině míst z poslední dovolené v Krušných nebyla ani noha.

                                      Je jasné, že když se přijede třeba na Smědavu v Jizerkách, tak je to tam hlava na hlavě, jak je to startovací místo s dojezdem autem a obrovským parkovištěm.

                                      A i v těch Jizerkách jsou ty davy z tohoto startovacího místa především zase jen na pár největší cestách. K tomu vyberu jeden příklad. Zadní asfaltka blízko hranic kolem Vlčích kamenů (tedy asfaltka mezi červenou a hranicí).

                                      Ze Smědavy nebo Jizery (druhý velký nástupní bod dosažitelný autem s velkým parkovištěm) pořád co by kamenem dohodil, sjízdné pro každého (tedy i pro ty davy turistů, kteří nejezdí terén) a už ani tam skoro ani noha (v sezóně za pěkného počasí).

                                      Davy trvale pouze na přímé spojce na asfaltce Jizera – Smědava.

                                      1 0
                                  • Hedus  

                                    Pravda, předsedo. Na rozlohu ČR je to malé promile. Však se většinou všichni rozptýlí. Davové šílenství jsem opravdu ještě nezažil.

                                    1 0
                                    • MlokCZ  

                                      Jen je potřeba se vyhnout některým turistickým superexponovaným místům typu hřebenovka Pustevny-Radhošť v sezóně za slušného počasí. Tyhle extrémy jsou ale stejně ve většině případů přeplněné pěšáky.

                                      1 0
                                      • Hedus  

                                        Ale zase jenom pro to, že se tam dá jednoduše dostat autem. A my chytří e-bikeři :) umíme stoupat a klesat po stovkách jiných cest a cestiček a vyhnout se tak těmto místům. Stejně jako všude jinde.

                                        1 0
                      • Janes  

                        Jste velmi zdatný fabulátor a překrucovač, jen co je pravda…A navíc jste, jako obvykle MIMO MÍSU…

                        1 3
                      • palo7  

                        Pro slabší kusy je ebike jako pro někoho ty brýle. A nebo pak i jako sluneční brýle. Prostě skvělý pomocník ;-)

                        1 2
                        • Prasopes  

                          ebike by spíš byl dalekohled, než brýle:-)

                          1 0
                        • akruK  

                          A nebo autobus, kde není místo k sezení – taky z toho bolí nohy.

                          3 0
                      • radek.n1  

                        Janes má ale pravdu, i kolo bez motoru je berlička. Do kopce dejme tomu, že si to člověk odšlape skutečně za své, ale po rovině a z kopce? Tam taky pomáhá přípomoc, gravitace :-).

                        1 1
                        • Lišák  

                          Pokud se vracíš do bodu výjezdu, tak nastoupané a sestoupané metry budou shodné. Tudíž, to, kde ti gravitace pomáhá je anulováno tím, kde ti škodí.

                          0 0
                          • radek.n1  

                            Já to bral vzhledem k pěším. Ti šlapou za svoje i z toho kopce a z jejich pohledu už klasické kolo je berlička.

                            1 0
                            • Lišák  

                              Berlička dolů, koule u nohy nahoru. Si nevybereš.

                              Já třeba pěšky chodím raději do kopce. Dolů mně bolí kolena :-)

                              0 0
                            • psbiker  

                              Naopak, pěší umí ocenit, že se do toho kopce štracháš ‚bez motorku‘ a na kole šlapeš bez uvozovek.

                              0 0
                              • radek.n1  

                                Však já vím, jak umí pěší fandit a poplácat po ramenou, že jsem borec, když jedu na klasice do nějakého hnusného kopce. Člověka to potěší, ne že ne :-). Teď když potkám pěší a jedu na ekole, tak je to jen: „jo to je elektro, to jede samo co?“.

                                Na druhou stranu na stejné vzdálenosti bude výdej energie u pěších vždy vyšší, než u klasického kola.

                                0 0
                                • Lišák  

                                  Ale no tak! Nevím jak ty, ale já, když chci pálit tuky v nízkých tepech (což dělám v zimně, abych zhubnul to, co jsem přes léto nabral) tak chodím s hůlkama. Když jedu na kole, tak mám vždycky tepy o hodně vyšší, takže jedu více na cukry. Vyšší tepy = více vydané energie.

                                  Ano, když bude pojedu hodinu na kole po rovině rychlostí chůze, tak spálím méně kalorií, než když tu hodinu půjdu po rovině svižným tempem, nebo poběžím.

                                  A ano, když půjdu svojí rychlostí (6 km/h) 12 km, tak je půjdu 2 hodiny, na kole 12 km pojedu pohodovým tempem 20 km/h něco přes půl hodiny, tak těch kalorií vydám míň.

                                  0 0
                                  • PavelK10  

                                    Hubnutí v zimě mě ještě nenapadlo ;) Vlétě mi to hubne samo díky kolu, ekolu nebo jakémukoliv jinému sportu. Mám rychlý metabolismus a když uberu sacharidy tak váha letí dolů cca 3kg za měsíc, základ je mít dost bílkovin ať se nehubnou svaly ale tuk. Jen to jídlo je dražší než sacharidové …

                                    0 0
                                    • Lišák  

                                      V létě na kole přibírám. Nejsem sportovec, jen jezdím na kole, protože mě to baví. A mám rád pivo. A zahrádky. Do toho samá grilovačka, tak kila jdou nahoru.

                                      V zimě jsou zahrádky zavřený, do hospody nechodím a chůze s hůlkama mě baví.

                                      0 0
                                      • PavelK10  

                                        Tak to chápu, taky mi chutná pivo a té energie je v něm dost. A myslím že je i zdravější než limonády :)

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Já nikdy nepřibírám moc (optimální hmotnost 68–70kg, maximální co jsem kdy měl 76kg), ale přes léto také sem tam nepatrně přiberu, tedy konkrétně vždy na dovolené. Nájezd na klasice byl v posledních letech o hodně menší než bych chtěl (co dovolila noha) a grilovaček dost (pivo mi chutná, ale celkově ho zase tak moc nevypiju a na vyjížďce si ho někdy dám, ale dost často si dám nealko).

                                        A co se teď nestalo, na první ebikové dovolené jsem po pár letech nepřibral vůbec nic (jídlo a grilovačky ± stejné) :-)

                                        I když tedy na hodiny jsem dal výrazně více než na předchozích dovolených na klasice (stejně dlouhých na počet dní), tak pořád nejsem na počtu hodin najetých na dovolené na klasice ještě se zdravou nohou, ale už se docela blížím. Tak snad příští rok.

                                        1 1
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 3
              • Georrge  

                Co bys mel rict o mlokovi? Vubec nic. Soudit nekoho jen podle toho, ze jezdi na ebiku je hovadina. Zvlast nekoho tak uzitecneho, jako je prave mlok.

                1 0
                • onuce  

                  O panu Mlokovi bych si nedovolil říci vůbec nic. „A teď, co říci?“ byla řečnická otázka ke skutečnosti, že i on klesl k e-biku. Jinými slovy vyjádřený smutek.

                  1 1
                  • PavelK10  

                    Proč smutek?… Špatně je slovo klesl…

                    1 1
                  • Janes  

                    Nelíbí se mi to, ubohý a pokleslý názor.

                    1 3
                    • Hermod  

                      Prostě se smiř s tím, že pro někoho je motor v rámci cyklistického sportu něco absolutně, principielně nepřijatelného. (Mimo cyklisticku je motor v pořádku – ale v cyklistice nemá místo.) Pokud na kole nejede 100% svojí lidskou silou, je pro něho cyklistika mrtvá a ztrácí veškerý smysl.

                      (A co je mrtvé, se má pohřbít – ne konzervovat a vystavovat jako Lenin.)

                      1 0
                      • Georrge  

                        Zato mrskat se nekde na kriplkare, to je sport jako prase :) ale co nadelame, kdyz si ty nazory takhle blbe nastavil…

                        0 0
                      • PavelK10  

                        Vzhledem k prodejům ekol i přes jejich vysokou cenu takových lidí moc není. Sláva Mohykánům.

                        0 0
                      • Hedus  

                        Ty jsi opravdu troska, přecházet z jednoho tématu e-bikerů do druhého, pořád do kola blít nesmysli a hejty. Že tě to pořád baví. To nemáš jiný koníček, nějakou životní zábavu, něco jiného, co by tě mohlo uspokojit ? Vždyť už ani na kole nejezdíš. Proč nejsi na fóru s motorkářema a tam neprobíráš motorky, techniku, zábavu, proč tam nemáš kamarády? Nemáš jim snad co říct ?

                        Já to fakt nechápu !!!

                        3 1
                        • Hermod  

                          A proč si tedy sami éčkaři zakládají provokativní vlákna na cyklistickém fóru za účelem podněcování tohoto hejtu???

                          Jestli o tyto diskuse opravdu nikdo nestojí, tak ať se to pozamyká, nové se nezaloží, každý ať si jezdí na tom svém a je klid…

                          Ale pokud tu chce někdo elektrokola propagovat (a zejméne tu nechutnou lež, že je to kolo a cyklistika), tak protichůdný názor bude minimálně stejně hlasitý.

                          1 0
                          • PavelK10  

                            Hloupý názor může být hlasitý jak chce…a stejně bude směšný

                            1 2
                        • Hermod  

                          A ještě druhá věc: Ještě víc než elektrokola chci hejtovat současný vývoj cyklistiky obecně, zvláště vytlačování kvalitních hobby kol z trhu a nedostupnost některých věcí pro ty, kteří to chtějí a potřebují (mnohokrát zmiňovaný karbonový rám pro konfiguraci s dvouplackou a přesmykačem). Tam by se snad mohlo něco změnit, pokud o ty věci bude zájem.

                          Prozože tento vývoj je také jedním z důvodů, proč už na kole nejezdím.

                          0 0
                          • palo7  

                            Dobře děláš

                            0 0
                          • Janes  

                            V životě jsem nějaký karbon na ježdění nepotřeboval, ani vzadu 52 zubů, blábolíš a omlouváš si svojí slabost. Můj táta projezdil celou republiku na kole s jednou rychlostí a falcovými plášti. Za mlada v sobotu v poledne v Jiříkově vypnul soustruh, sedl na to kolo, v batohu špinavý hadry za celý týden. Dal si přes 100 km domů do Polabí, hadry hodil na vyprání ségře a šel tancovat na čaje. Ráno se najedl, sebral vypraný hadry a mazal zpátky do Jiříkova do učení. A ty tady blábolíš něco o carbonu, jako překážce pro cyklistiku…je mi z Tebe smutno…možná i blujno…sorry…

                            1 0
                            • Hermod  

                              Karbon je nice to have, ale přesmykač je must.

                              0 0
                              • Janes  

                                Nic není „must have“, všechno je to jen ve Tvý hlavě…po letech ježdění na Pionýru 22 měl můj první Favorit jednotác a vzadu 4kolečko s tak malýma rozměrama, že se to už dneska pomalu nevidí.....a jak jsem se naparoval a proháněl ho.

                                Dneska umíte jenom brečet nad technikou,a přitom byste měli brečet nad sebou, kam až jste to ve své pohodlnosti dotáhli.

                                1 0
                                • Hedus  

                                  Je to přeci jednoduché, už od pravěku si člověk snažil všechno ulehčit. To není pohodlnost, to je pokrok. Nikdy jsi nic nevyužil pro to, aby sis práci, nebo život ulehčil ? Taky jsem jezdil na Pionýru a pak prostě postupoval za novým.

                                  0 0
                                  • Janes  

                                    No vidíš, začínáme si rozumět, e-kolo právě představuje Tebou vzívaný pokrok…už si to konečně přiznej.

                                    Tys jezdil na Jawě Pionýr a pokročils na mašinu, já jezdil na Velamos Pionýr 22, pokročil jsem na Favorita, potom na 29 MTB a teď na 29 E-MTB…to sedí…

                                    1 0
                                    • Hedus  

                                      Ne, ne mezi tím bylo spoustu dalších věcí. Brusle Botas pak Bauer. První auto 120, přes Passaty, Octávii. Desítky lyží a lyžáků A tisíce podobných věcí. Jen el. kartáčku pořád odolávám :)

                                      0 0
                                      • Janes  

                                        O první auto, ve kterém jsem jezdil byla otcova Š 1000, moje první vlastní Š 100 a to až ve 28mi letech, do té doby jenom vlak a samozřejmě kolo Favorit :-)

                                        Jo a moje první brusle byly na kličku a potom kožené „džeksny“,„kanady“ až později :-)

                                        0 0
                                        • Janes  

                                          Džeksny Kovopol a Columbusky na klíček :-)

                                          0 0
                                    • gerrard  

                                      Dovolím si malou filozofickou vsuvku. :) Píšeš to správně, jen se špatným závěrem. Ekolo není pokrok u kol, ale u babet, kozích dechů a různých kol s pomocnými motorky, kdy se povedlo usnadnit jízdu takovým způsobem, že nic (ani legislativa) nebrání jejich masovému rozšíření pro lidi bez ŘP. Nesmrdí to, neřve to, nemusí se tomu kupovat benzín a vleze se do legislativního rámce kolo i když to má motor. Pokrok u kola totiž znamená víc převodů, jinou geometrii, bezdrátové řazení, jiný materiál rámu, ale opravdu to neznamená přidělání motoru. To už pak není kolo, ale motorové kolo.

                                      6 0
                                      • Cavendish  

                                        Ne…je to elektrokolo :) Motorové kolo je treking s motorem z motorové pily vzadu na nosiči

                                        0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        3 1
                                      • scoty  

                                        Naprosto přesně.

                                        1 0
                                      • Janes  

                                        Jsi kompletně mimo mísu, jenom trollíš…

                                        1 2
                                        • gerrard  

                                          Ale vůbec netrolím. Naopak záměrně se vyhýbám nějakému konfrontačnímu tónu. Pro mně je základ porozumění nazývat věci pravými jmény. Když budeš o hrušce tvrdit, že to je jablko, tak z něho jablko nikdy neuděláš. Když budeš o ekole s motorem neustále tvrdit, že to je úplně stejné kolo, jako kolo bez motoru, tak to taky nikdy nebude pravda, protože normální kolo prostě motor nemá.

                                          Je klidně možné, že za pár let, tu budou normální kola v minoritě a na jezdce na nich se bude pohlížet, jako na nějaké nemoderní fosilie co se zbytečně dřou. Ale stejně pořád bude kolo a ekolo něco jiného.

                                          3 0
                                          •  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                            2 0
                                  • Hermod  

                                    Nic proti pokroku, ale třeba mít na paměti pár věcí:

                                    1. Není vše pokrok, co je nové (tak jako není vše dobré, co je nové)
                                    2. Pokrok (nebo vývoj obecně) by měl být prováděn pozvolna, s rozmyslem, a vše nové by mělo být důkladně testováno (vím to a říkám to, protože jsem programátor). Překotný vývoj nepříčetnou rychlostí nikdy nic dobrého nepřinese – akorát se vypouštějí do světa netestované věci (=s chybami) anebo radikální změny, jejichž celkový dopad není ani domyšlen.
                                     

                                    Pokrokem v cyklistice (od dob vysokých kol) se dá nazvat mnoho věcí (pneumatika, přehazovačka, odpružení, kotoučové brzdy, lehké materiály atd). Nikoli však elektrokolo, protože to zcela mění podstatu věci (od dob vysokých kol až do dneška byl a je základní podstatou jízdního kola pohon výlučně lidskou silou, bez ohledu na stupeň jejich technické vyspělosti). Elektrokolo však toto mění, skládáním lidské a motorové síly. Nelze tedy hovořit o dalším pokroku v cyklistice, nýbrž o zavedení zcela nové vývojové větve, na pomezí kola a motocyklu. To je prostě fakt, i když citovou a morální reflexi této záležitosti ponecháme zcela stranou. Proto máme takový problém s tím, že se elektrokolo nazývá kolem a jízda na něm cyklistikou.

                                    0 0
                                    • Hedus  

                                      Sakra, ty ještě pořád nemáš u motorkářů kamarády :)

                                      2 0
                                      • pepek  

                                        „Motorkář“, který chce na mašině automat? By byl ostatním pro smích.

                                        1 0
                                        • Hermod  

                                          Lžeš. Automat jsem navrhoval Janesovi, protože nemá řidičák A (tříkolky s automatem je možno řídit s B bez ohledu na obsah a výkon).

                                          0 0
                                          •  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                            0 0
                                          • pepek  

                                            Tak to jsem přehlédl. Tímto se ti omlouvám, taková věc se stane max: 1× za 20 let. Není to lež, nyní se tomu po novu říká: „pochybení“

                                            0 0
                                        • Hermod  

                                          Jinak, když jsme u motorkářů: Těm je pro smích třeba Honda NC s automatem, protože člověku všechno usnadní, ale zrovna tak je jim pro smích i každý chopper nebo cruiser, protože nejede, nebrzdí a nezatáčí (čti: neusnadní člověku vůbec nic). Dále každá motorka cenově pod 300 tisíc je rozpočtovka a je tedy pro smích taky. To si nevybereš.

                                          1 0
                                          • palo7  

                                            Máš to těžký. Kolo jsi mel šrot, tak jsi radši skončil, motorku máš šrot, tak nemůžeš mezi motorkáře a na ebike nemáš koule :-D

                                            Jestli to nebude spíš osobou, než na čem kdo jezdí ;-)

                                            1 0
                                            • Hermod  

                                              Spíš na internetu je pro smích všechno všem.

                                              0 0
                                              • palo7  

                                                To je pravda. Co naděláš, nemá cenu se tím trápit. Důležité je jak to pak funguje v realitě a tam mne zatím žádná velká nevraživost nepřijde a to jsem rád

                                                0 0
                                          • Hedus  

                                            Kurňa, prozraď nám, jak se tě zbavili :)

                                            1 0
                                            • Hermod  

                                              Uznejte, že elektrokolo není kolo, a nebude o čem dál diskutovat. :-)

                                              0 1
                                              • radek.n1  

                                                Uznávám, že to není kolo. Je to elektrokolo.

                                                2 0
                                                • Hermod  

                                                  ♡ To mi připomnělo hlášku ze slavného filmu Le Mans 66:

                                                  „Tell him, that he's not Henry Ford! He's just Henry Ford the Second.“

                                                  0 0
                                              • Hermod  

                                                Tohle už totiž není boj proti elektrokolům. Tohle je boj proti lživo-demagogickému newspeaku, kterým by některé skupiny tuze rády překrucovaly skutečnost.

                                                0 1
                                              • Hedus  

                                                Buď chlap a dodrž slovo. UZNÁVÁM, že elektrokolo není kolo, navíc jsem to už několikrát uznal a prezentoval. Myslím, že s tím nebude mít nikdo ze zdejších e-bikerů, taky žádný problém.

                                                0 0
                                              • Modus2  

                                                OK, uznáváme, že éčko je kolo s pomocným motorkem o nominálním výkonu max. 0,35 HP, do max. rychlosti 25 km/h. Z čehož mj. plyne, že to není moped, motorka atp. :-)

                                                0 0
                                    • Janes  

                                      Budeš se holt někdy muset na dobrým éčku projet, abys pochopil… motáš se v bludném kruhu svým pocitů a mylných domněnek

                                      2 1
                                      • cioran-m  

                                        „Dobrý éčko“. Dobrý háčko. Dobrý péčko.

                                        Dobrej podpůrnej prostředek. :D

                                        0 1
                                        • Smazaný účet  

                                          A na čem tedy jedeš Ty?

                                          0 0
                                          • cioran-m  

                                            Já? Na kole.

                                            1 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Já to tušil a na starým že?

                                              0 0
                                              • cioran-m  

                                                To by mne nenapadlo, že můžeš zrovna něco takového tušit. Pozoruhodné.

                                                Na starým, na novým, na jakým se mi zrovna zachce, mám jich trochu víc. A všechna ta kola budou pravděpodobně podstatně zajímavejši, než kterékoli, cos třeba ty snad kdy mohl mít. :)

                                                0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  Jsi zkrátka dobrý, až budu velký, taky chci byt tak skvělý. Můžeš nějak poradit jak toho dosáhnout?

                                                  0 0
                                                  • hawrda  

                                                    Vezmi to pro začátek přes ZDŠ.

                                                    0 0
                                                  • cioran-m  

                                                    To samozřejmě nemohu. Mohu ti však poradit, abys si tedy zatím, než dospěješ, vybral ke svému psaní tady raději někoho sobě mentálním věkem podobného a ne mne. Jinak vždycky dopadneš zhruba tak, jako zrovna teď. :)

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Až tak? Teda to jsem ale dopadl hrozně :-)

                                                    0 0
                                                  • cioran-m  

                                                    Normálně. Však už musíš být i z běžnýho svýho fungování asi zvyklej. :)

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Tak jo Zdeněčku, když myslíš :-)

                                                    0 0
                                                  • cioran-m  

                                                    Co už ti taky jinýho, než tohle, zbývá… :)

                                                    0 0
                                      • Hermod  

                                        I kdybych se na něm projel, tak to na výše uvedeném faktu nic nezmění. Promiň, ale o tomhle vůbec nejsem ochoten ani diskutovat, to je prostě objektivní skutečnost a žádná domněnka.

                                        0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          1 0
                                    • bessinka  

                                      Nech odpadne, čo je kolísavé, nech odpadne, čo je oportunistické, ale nech v tej strane zostane, čo je pevné, čo je charakterné, čo chce za tento národ zápasiť.

                                      Gustáv Husák, 28. 8. 1968, reakce na výsledky jednání v Moskvě

                                      1 1
                                      • Hermod  

                                        A co to má společného s elektrokolem?

                                        0 0
                                        • bessinka  

                                          Husák si taky myslel, že je polobůh, třeba jako Hermod. Ale to Ty nemůžeš pamatovat.

                                          0 0
                                          • Hermod  

                                            Spíš si myslel, že si musí svou tragickou roli v dějinách dožrat až do konce (v té době po 9 letech věznění už nejspíš věděl, co je komunismus zač).

                                            0 0
                          • Modus2  

                            Kdo nechce hledá důvody, kdo chce hledá způsoby.

                            1 0
                            • Janes  

                              Kde je vůle, tam je cesta…

                              2 0
        • Melvin  

          Na éčku si dokážu představit zkusit Lysou vyjet i po žluté od přehrady. Tohle jsou výzvy pro éčko, ne to vydrtit po asfaltu. A to je přesně to co mě na e-bikách vadí. Najednou se objevuju lidi na „kolech“ kde předtím nebyli a kde by bez motoru ani nevyjeli.

          5 0
          • MlokCZ  

            Jenže tak to není. Na klasice jsem tam jezdil úplně stejně. To samé v jiných místech.

            Rozdíl je v jediném. Na klasice jsem to jezdil směrem dolu, což je třeba z hlediska pěších ještě horší.

            A tak jako tak jsou to místa, kde stejně skoro nikdo nejezdí ať už na klasice nebo éčku.

            3 1
            • Melvin  

              Jen pro info žlutá TZ protíná NPR Mazák, dole vede pak souběžně s PR Mazácký grúnik, takže bys tam na kole ani neměl jezdit, jestli se nepletu.

              0 0
              • pepek  

                O žluté se tady 10–15 let píše s nadšením. O NPR nikdy nepadlo ani slovo. Ale jakmile se objeví ekolo, tak žlutá najednou není košer?

                1 1
        • Jasam  

          Stačilo krátce napsat, že e-moped narovnává kopce, žes neměl topovou fyzičku a že se chystáš napomoci erozi na Lysé, ne? ;)

          2 1
          • Janes  

            Nelíbí se mi to…

            2 2
            • Jasam  

              ..mně se to taky nelíbí.

              0 0
      • Georrge  

        Zalezi co te bavi nejvic. Nekdo jezdi hlavne pro radost z pohybu, tam to tedy bude jedno.

        Pokud jezdis hlavne aby sis neco dokazal, bude te vic bavit klasika.

        Pokud jezdis hlavne aby sis uzil sjezdy, bude te vic bavit ecko, protoze si kopec zvladnes vyjet vicekrat. Pokud ti tedy nebude na obtiz vyssi hmotnost.

        A tak by se dalo pokracovat v dalsich scenarich podle toho co te nejvic bavi.

        Me by treba k smrti nebavilo funet na asfaltu do kopce a pak to zase po asfaltu sjet dolu. Takze pro me dava vetsi smysl eckove MTB nez silnicka.

        1 0
        • ZdenekP  

          Jasně, mě zase nebaví sjezdy terénem. Prostě mě to nebaví. Ani výjezdy po šutrech. Nepotřebuji asfalt. taková hezká šotolina, gravel je asi ideální.

          Ale díky, je to daleko složitější téma, kde se opravdu nedá říct co je lepší, ale jako ve všem co je lepší pro toho konkrétního jedince. Pak nechápu proč někteří jedinci mají potřebu říkat, že jen ta jejich pravda je nejlepší.

          Ještě jedna věc co mě asi na e-bikech vadí. Jak jich přibývá na klasických turistických trasách, kde jsem jako turista. Pěkně jste to srhnuli výše – na normálních kolech se tam moc lidí nepustí protože náročnost, ale na e-kolech tam přibude plno lidí. Vím, že jsem na bike foru, ale jízdu na některých turistických stezkách bych zakázal.

          1 0
          • Georrge  

            Rozhodne se neda rict, co je lepsi. Ja tu obhajuju ecka, pritom zadne nemam, nechci a jel jsem na nem jen parkrat. Ale vzdy to byla dobra zabava, proto je nezatracuju. A ze si na nich nemaknes? To je taky blbost.

            Pamatuju si jak jsem zkusil ecko poprve. Bylo to na test festu, vyzkouseli jsme par klasickych kol a ke konci, kdy uz bylo mene sil, jsme si pujcili ecka. Mysleli jsme si, ze se budeme uz jen flakat, no nakonec jsme si na tech eckach dali vic do tela, nez na klasice. Je opojne, jak to leti do kopce a to te nuti jeste vic a vic slapat. Sice jsi nahore rychleji, takze by se dalo rict, ze jsi spalil mene kalorii, jenze na ecku si to vyjedes vicekrat a ve vysledku spalis stejne. Jen si uzijes vic zabavy. V trail centru to samozrejme muze byt pro ostatni nevyhoda, protoze se jim vic motas na trailu.

            Pokud se nekdo s eckem plouzi na cyklostezce, tak toho samozrejme moc nenasportuje. Ale ruku na srdce, takovy clovek by hovno nasportoval i na klasice.

            2 0
            • MlokCZ  

              Ohledně trailcenter to bude jak kde. V Krušných třeba:

              • Klínovec, o víkendu mraky lidí a skoro vše klasika, protože lanovka a když už to není klasika, tak je to cokoliv, tedy např. i koloběžky
              • Klínovec ve všední den už je to lepší, o něco méně lidí
              • Klínovec mimo sezónu když nejezdí lanovka (ale přitom to bylo těsně před sezónou za krásného počasí), lidí naprosto minimum
              • Plešivec poměrně málo lidí pořád
              • Rabenberg mimo víkend sporadicky sem tam někdo, skoro vše klasikáři, ale opravdu téměř ani noha jak tam není lanovka (éčko jsem tam neviděl kromě svojeho ani jedno)
              0 0
              • Hedus  

                O víkendu (sobota), jsem dal Orličky, Šerlich – Pastvinská přehrada. Od parkoviště asi dva km hafo turistů, dále už jen bikeři, kterých kupodivu nebylo moc. E-bikerů bylo také jenom pár. Zajel jsem se podívat na vrchol lanovky Zakletý. Sem tam pár mladých klučinů na treilech, jinak klid. Myslím, že to tady pár jedinců zbytečně hrotí. Jezdím také spíš po lesních cestách, občas nějaký výjezd po zpevněné cestě a zase lesem dolů. Nikdy by mně nenapadlo, že by mi to mohl někdo zakázat. Jak asi ? Jednou cedulí na kraji lesa? Že by někdo obklíčil všechny lesy ?

                0 2
                • BabbaJagga  

                  Podle této logiky bych mohl jezdit autem po obci třeba 130 km/h, pokud bych do obce nevjel po silnici s cedulí označující začátek obce, ale např. po polňačce nebo jak tomu mám rozumět?

                  1 0
                  • Hedus  

                    Neřeš logiku a neporovnávej v tomto případě neporovnatelné

                    0 2
                • Melvin  

                  Tak v Jeseníkách máš normálně zákazové značky pro kola na hranicích NPR. A zrovna předminulý víkend mě tam míjel týpek na biku. Ale měl smůlu, že byl ten den strážce na obhlídce. Takže třeba se jednou dočkáme, že bude na horách zákaz jezdit na kole mimo cyklostezky a veřejné komunikace. A turistické stezky budou pouze pro pěší.

                  0 0
            • Lišák  

              Sice jsi nahore rychleji, takze by se dalo rict, ze jsi spalil mene kalorii, jenze na ecku si to vyjedes vicekrat a ve vysledku spalis stejne.

              Opět a furt to samé. Díky motoru jedeš stejnou trasu vícekrát, než bys to jel na kole. Takže tu trasu zatížíš víc = větší eroze = více peněz na údržbu cesty, nebo zákaz pohybu kol. Všech. S motorem, i bez. :-(

              1 1
              • Janes  

                Neviděl bych to tak černě, je to jen přechodná vlna. Lidi zase začnou cestovat do ciziny a bude klid, osobně si myslím, že ten enormní zájem o cyklistiku (jakoukoliv) je dán situací kolem covidu19.

                0 0
    • Hedus  

      Pojďme se o tu přátelskou diskusi pokusit :) A jako administrátora tě prosím, můžeš případné „troli“ hned z kraje autovat ?

      0 0
    • makimaki  

      Poslední dovolená mě trochu poučila – pokud někdo jede na elektrokole kdekoliv, bez helmy, v teplákách je to fakt šumák. Prostě to tak je, není to klasika, nedá se to porovnávat atd. Ale co mně vadí, dost vadí, je ježdění terénních motorek v lese, v krajinné oblasti, zcela bez zábran a bez nějakých ohledů, bez represí policie – v tomhle se situace změnila a stává se normou, prasata na motorkách nebo autech v lese.

      Lidi na elektrokolech jsou standard, větší problémy jsou jinde než v elektromotorku …

      3 1
      • embi  

        Nerozumím jak někdo dokáže napsat paragraf, kde si vylejva srdíčko nad ježděním motorkářů po lesích a nezmini lesáky, který jsou schopni dokurvit le taktikou, že by to motorkáři nezvládli ani za 10 let ježdění na jednom svahu.

        Aneb jak poznat etatisty. Vše co se mi nelíbí zakázat a vše co se mi líbí nechat ostatní zaplatit:)))

        1 3
        • gerrard  

          :) To je zas moudro, jak od chlapce z města. Ti lesáci v tom lese těží, obvykle tak jednou za 100 let. Jak skončí, tak tam po sobě uklidí, nasadí nový a znova budou těžit zase za 100 roků a mezitím se o ten les budou pěkně starat. Srovnávat to co je v lese normální a prostě to jednou za čas proběhne, ať je to jakkoliv nepříjemné s ničením lesa pro zábavu ve stylu po mně potopa je poněkud nevhodné.

          1 0
          • Hedus  

            Tak u nás v Hostýnkách se mi zdá, že už 100let těží. Máš sice pravdu v tom, že to udělat musí, jsou to však čuňata. Nikdy po sobě, nic do kupy nedali. Je otřesné, jakou spoušť za sebou nechávají.

            2 1
            • gerrard  

              Tak je to kontinuální proces, každý rok něco. :( Tady jsem jednou viděl tak vyčištěný les, že sem si říkal, že to už ani není normální a je to zbytečně moc. To snad vzali nějakou frézou a navrch naaranžovali štěpku. Teď je spíš děs kolik lesa zničil kůrovec, to je na některých místech jednoduše katastrofa.

              0 0
              • Janes  

                JJ, sucho a následné přemnožení kůrovce je masakr…

                0 0
                • PavelK10  

                  Po lesácích jsou často zničené cesty pro pěší i pro kola a málokdy vidím nějakou snahu po těžbě dřeva to uvést do lepšího stavu… Samozřejmě je to jejich práce, ale měli by po sobě zahladit stopy…měla by to být jejich zákonná povinnost…

                  3 0
                  • gerrard  

                    Je a normálně to dělají, ale až skončí. Do té doby to nedává smysl.

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Pravda je, že kolem Velkého Dářka to bylo dlouho na sračku. Pak najednou, z ničeho nic…cesty opravené, vysypané štěrkem, srovnané. Ale chce to vydržet rok, možná déle.

                      1 0
                      • gerrard  

                        JJ, je to tak.

                        0 0
                      • Hedus  

                        Problém je, že nikdo nezná časovou hranici. Kde je vůle, tam je cesta. U nás na to opravdu kašlou donekonečna. Vždyť ty brutálně rozježděné cesty by mohli jen párkrát projet a srovnat to. Mám pocit, že tam nikdo prostě nepřemýšlí.

                        0 0
                        • Cavendish  

                          Spíš se s tím nechcou *****. Vytěžit, vydělat a pryč.

                          0 0
                • BabbaJagga  

                  Nech brouka žít…

                  0 0
                  • Janes  

                    No, hochu, chodím do toho lesa padesát let, když jsem tam letos dorazil, měl jsem skoro slzy v očích.

                    Tady byl ještě před nedávnem krásný les, kde jsem sbíral houby…

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Takhle vypadá každý druhý les na Žďársku :(

                      0 0
                    • Georrge  

                      Vsak neboj. Myslim ze uz jim doslo, ze smrky jsou na hovno a moc to zere kurovec. Casem zase budou klasicke smisene lesy a tyhle puste planiny se uz snad nebudou tak casto vyskytovat.

                      0 0
                      • Janes  

                        Doufám, jenomže pro mě už to nebude :-(

                        0 0
                      • Hermod  

                        Lepší smíšené lesy, než smíšené cyklostezky. :-)

                        1 0
        • kovar  

          blbost. Stačí pár motorkářů a 6 dní. S velkým odstupem nad lesáky zvítězí v disciplíně zkurvení.

          https://www.idnes.cz/…c-zpravy_the

          0 0
          • Janes  

            Pár motorkářů? Skoro 400 závodníků plus nějaký ten doprovod, a taky, cituji.. „Do Krkonoš závodníky následovali i amatéři. Tratě denně projížděly stovky motocyklistů nejen z doprovodných týmů, ale i návštěvníků.

            A závodníci to jeli dvakrát…takhle si "pár motorkářů " nepředstavuju..

            1 0
        • makimaki  

          Tak zakázáno už to nějaký ten rok je a bude – podle mně asi tu motorku budeš mít taky … ? Takže možná trefa … Na polích taky nechodí řada sekáčů s kosama a neváží se snopy.

          0 0
    • Spartak  

      Dost dobře nevim, proč se elektrokola spojují s cyklistickou. Rozdíl je podobný, jako mezi osobním autem a autobusem.

      2 3
      • Cavendish  

        A c čím by se měla spojovat? S traktory?

        3 3
      • Janes  

        Nelíbí se mi tento názor…

        a jestli nevíš, co kola a e-kola spojuje, pak jsi stižen sněžnou slepotou, nebo seš úplně blbej, nebo troll…

        2 4
      • Melvin  

        Však on ti tu někdo zase napíše, že je to defakto kolo a že ten motor v podstatě ani nepoužívá a jede za svoje. A pak se dočtěš že krosí po lese po turistických stezkách (kde by na kole ani nevyjel) a nejlepší by bylo, kdyby e-biky mohly jezdit 30–40 km/h. Samozřejmě bez povinosti mít papíry jak na motorku.

        3 1
        • Janes  

          A proč si myslíš, že nenapíše pravdu? Všechno, cos napsal je v podstatě pravda, u e-kola je totiž príma, že jaký si to uděláš, takový to máš. Proč rozporuješ, že takoví uživatelé e-kol neexistují?

          A proč papíry jako na motorku? Na skůtru do 125ccm taky můžeš jezdit jenom s řidičákem na auto a ten má výkon podstatně vyššší a rychlost taky.

          Takže zanech blábolení a uklidni se …

          1 1
          • Melvin  

            Ja věřím, že třeba ty jezdíš na e-biku tak jak většina e-bikerů na výlety či cykloturistiku. Což je v pohodě. Ale jak vidíš i zde, tak někteří s nově nabitou sílou (kterou nemají v nohách) se pouštějí do míst kde by normálně na kole ani nevyjeli nebo kde by se ani neměli s „kolem“ pohybovat. Jistě se najdou i bikeři co se pohybují v těchto místech, ale s nárustem e-biků se tato skupina rovněž rozšiřuje.

            1 0
            • MlokCZ  

              Jestli narážíš na mě, tak já jezdím na ebiku úplně to samé co jsem jezdil na klasice. Ještě jsem na ebiku nebyl na jediném místě, kde jsem už někdy dříve nejel na klasice. Jediný rozdíl je v tom, že na klasice jsem některá z těch míst nevyjel celá a kus tlačil a nebo některá jezdil jen směrem dolu a nahoru jsem šetřil síly snažším výjezdem, abych na sjezd byl rozumně ok. A na ebiku zkouším něco z toho vyjet.

              A pokud jde o sjezd žluté z Lysé řešený výše, tak to tady jezdí polovina BF a budou tam jistě převládat (a to výrazně) klasikáři. NPR to tam opravdu jen sporadicky lízne a lze z toho případně i skoro vše objet souběžnou cestou o pár metrů vedle.

              Já tedy běžně do NPR na kole (ať už na klasice nebo ebiku) nejezdím. Co si vybavuju, tak jsem snad jel jen 2 úseky za celé svoje ježdění na kole (100tis. km+) v NPR, kam bych jet při striktním dodržení neměl a to právě to nepatrné líznutí na žluté z Lysé (a i tam jsem byl jen 2×) a pak jednou mordou v Jizerkách z Bílé Kuchyně na Ferdinandov, kde jsem tenkrát nevěděl, že to vede přes NPR (tam už to vyloženě protíná NPR a jezdit by se tam fakt nemělo) a pak už jsem tam více nejezdil, když už jsem zaregistroval, že to je v NPR a že by se tam nemělo.

              Tohle ale vůbec nesouvisí s ebiky. Tady na BF je spousta jezdců, co jezdí běžně celé úseky v NPR, kam se správně nesmí. A zatím o všem, co se tu řešilo z takových úseků, tak to bylo vždy ježdění na klasice. Vůbec nechci nikoho jmenovat, je to každého věc, jak se chová, já tu za moralistu být nehodlám.

              Jen zmíním nějaký probíráný úsek, kam se nesmí a někteří ho tu běžně jezdí. Třeba žlutá z Šeráku v Jeseníkách. A tam je to o to výraznější, že je i na ní na začátku dokonce cedule zákaz kol. Mně třeba hodněkrát už lákala taky, ale nikdy jsem ten sjezd nejel. I když tam ve vhodnou dobu ve všední den není ani noha, tak právě kvůli tomu, že je celá zakázaná tam nejezdím a vždy jsem nakonec jel dolu buď červenou (která se smí) nebo souběžnou sjezdovku.

              V reálu jsem pak vícekrát potkal nějaké enduristy (vše na klasikách) i na hřebenu z Šeráku, který je celý také v zakázané oblasti (pro kola). Já tam byl pěšky. Tedy tohle opravdu není o ebikách, ale o lidech a s diskuzí ebike vs klasika to nijak nesouvisí.

              3 0
              • MlokCZ  

                A ještě bych dodal, že obě ty místa v NPR, co jsem zmínil a někdy jel, tak jsem projel na klasice. A oproti tomu na ebiku jsem tedy zatím nikde v žádném místě, kam kola nesmí, nebyl (a tedy ani se cíleně nikam nechystám).

                Z toho bych pak mohl taky třeba udělat závěr, že zlý klasikáři jezdí kam nemají a ebikeři zákazy dodržují :-)

                0 0
                • Melvin  

                  Já jsem na horách celkem často jako chodec či běžec a poslední dobou potkávám v místech kde by neměli být cyklisti víc e-bikerů. Ale hlavně takové ti výletníky, nebo starší, kteří by tam na kole ani nevyjeli. Né nějaké enduro týpky. Ale může to být tím, že ti jezdí v méně exponované časy né v poledne o víkendu. Jinak já bych asi neriskoval jezdit v NPR. Za tu pokutu mi to nestojí. A prudit mezi turisty na TZ by mě asi taky bylo proti srsti.

                  1 0
                  • MlokCZ  

                    To co jsem zmiňoval já, tak to vše byl opravdu terén, takže tam z těch zmiňovaných nepotkáš nikoho. Ti zmiňovaní jezdí jen snadné široko cesty.

                    A ty zmiňované úseky když už někdo cíleně zákaz porušuje, tak se asi většina snaží jet mimo exponované časy, kdy je tam minimum chodců. Technický sjezd plný chodců není nic příjemného ani pro ty jezdce.

                    Na cyklodálnicích v turisticky exponovaných místech to ani jinak být nemůže (tedy souhlasím, že je to tak jak píšeš), protože prostě klasikářů obecně výrazně ubývá mezi výletníky a staršími a éčkařů přibývá. Časem je klidně možné, že klasikáři budou ve výrazné menšině a u klasiky zůstanou už jen zejména sportovci s větším nájezdem.

                    Kolik je těch, co by tam jinak vůbec nejelo (nebýt ebiků) těžko říct. Nějací jistě jsou, ale nepřijde mi jich nějak moc. Ono je to často pak tak, že vyjedou někam na co nemají, pak se cesta třeba zhorší a není to tak pěkná lesní dálnice jako na začátku. Pak mají velký problém to sjet a příště už tam nejedou.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      1 0
              • hawrda  

                Tady se ale poukazuje na skutečnost, že s motorem roste chuť.

                2 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • radek.n1  

                K poslední odstavci a k poslední větě. Trochu to souvisí.

                Aktuálně klasikáři jsou v nějakém rovnovážném stavu, kdy na pár míst ofiko nemůžou, ale na většinu míst můžou a díky tomu, že jich po horách jezdí relativně málo, tak to nikdo neřeší a nikoho to moc netrápí.

                Pokud by díky ekolům na tato místa začalo jezdit lidí více, tak hrozí, že míra trpělivosti dojde a nebudou tam moct jezdit ani oni. A nebo že zákaz nepřijde, ale začne tam jezdit tolik lidí, že z opuštěného místa bude komerční masovka.

                To je podle mě největší obava u těch ortodoxních klasikářů.

                4 0
                • zhuffa  

                  Dal jsem palec nahoru. Až na ty „klasikáře“ a dokonce „ortodoxní“ :)

                  0 0
                  • radek.n1  

                    Já to nemyslel nějak zle, chtěl jsem tím vyjádřit cyklisty na klasickém kole, co kolem žijou :-).

                    0 0
                • Prasopes  

                  ono se dá předpokládat, že ekolisti zase hodně zmizí, stejně jako se objevili, protože módní vlna – imho většina lidí, co nemělo klasiku a koupili si až ebike u toho stejně nezůstane. Pár takových případů už kolem vidím, po 2 letech nadšení z easy cyklistiky jsou ebiky na bazaru. Ale ty zákazy už asi zůstanou:-(

                  3 0
                  • radek.n1  

                    Jo to určite jo. Ono to zase dojde do nějakého rovnovážného stavu, všichni si na to zvyknou, přizpůsobí se a tak pořád dokola :-). Ortodoxní pěší turisté, kterým vadil nástup MTB kol v horách, dnes po horách buď už nechodí nebo nežijou, a nebo jich je tak málo, že už nejsou vůbec vidět a slyšet.

                    1 0
        • Modus2  

          Když jedeš na kole 30+ tak potřebuješ ŘP? Asi blbost. Takže když jedeš na kole s pomocným motorkem 30+, proč bys ho měl mít, furt je to kolo a ne motorka.

          2 1
          • Melvin  

            Za prvé, pokud jsi schopný jet na kole dlouhodobě víc jak 30 km/h tak se dá předpokládat, že už toho máš dost najeto a umíš kolo ovládat. E-bike si může půjčit člověk co nikdy na kole pořádně neseděl a najednou by lítal 30 40 km/h. Navíc na babetu taky musíš mít papíry. A řekl bych, že pokud by e-biky měli jezdit 30–40km/h, byly by určitě blíž k babetě než ke kolu.

            1 1
            • MlokCZ  

              Proč zmiňuješ dlouhodobě? Pokud řešíme případné způsobení problému (nehody, rizikové situace, …), tak to nijak nesouvisí s tím, že jedeš takovou rychlostí dlouhodobě. Na to stačí pár sekund a třeba jen z kopce, není tedy potřeba žádný vyježděný jezdec s mnoha tisíci najetých kilometrů, ale dá to úplně každý i když na kole vůbec běžně nejezdí. Tedy žádné umění ovládání kola není zaručeno u nikoho.

              Na druhou stranu já tedy také nejsem příznivcem toho, aby e-bike mohl jezdit 30–40km/h s dopomocí motoru. Tedy ne takový, který patří do legislativní kategorie jako kolo. Tam je omezení rychlosti zcela na místě.

              A i když je otázkou, jestli by ten limit nemohl být mírně vyšší než 25km/h, tak se pomalu začínám přiklánět k tomu, že neměl. I těch 32km/h, co mají v US mi přijde teď už moc. Když už by to mělo být více, tak maximálně do 30km/h.

              2 1
              • psbiker  

                Málokdo by těch 25 km/h po rovině za své na obdobném biku z našich hrdinných ebikérů dal déle než 0.5km..

                (Pokud nezáleží na dlouhodobém průměru rychlosti, nechme bez řidičáku a helmy také plnohodnotné mopedy, jako je babeta.)

                0 0
            • Hedus  

              Takže z toho vyplývá, že nemůžeš všechny házet do jednoho pytle. Ono se to vytřídí, neboj. Je to stejné jako u normálního biku.

              0 2
      • palo7  

        Odpověděl jsi si sám hned na začátku: nevíš. A podle blábolu dále jsi evidentně říkal pravdu :-)

        0 1
    • ratel  

      Téma blokováno, děkuji adminovi za tuto možnost, dokud tu ještě je.

      0 1
      • Janes  

        O jednoho prudiče méně, bude ho ještě někdo z nich následovat?

        2 2
    • PavelK10  

      https://youtu.be/oa-8INf3cIo

      Na sjezďáka slušná váha

      0 1
      • Prasopes  

        toto v poho, DH stejně není žádná cyklistika:-)

        1 0
      • MlokCZ  

        Tedy recenze jak noha.

        Cituji:

        „Na ráfkách se nešetřilo, vypadají hodně masivně. Šířka je taková sjezdařská, 25mm…“ V podobném duchu je celá představení. Tedy informační hodnota nula (pokud tedy zrovna dokonce neříká zavádějící nebo zcela nesmyslné věci).

        Co se týká kola, tak aspoň integrovanou baterku by to dnes sneslo, i když rozumím, že to je cílené na cenu a ošizené úplně ve všem.

        A kolik že váží? Video jsem viděl cca z poloviny (přeskakoval jsem na části, které mi zajímaly více), takže jestli zmiňoval hmotnost, tak jsem to neslyšel/neviděl.

        V odkazu ve specifikacích není. Dle osazení se mi nezdá, že by mohla být nějaká moc nízká, i když jen 500Wh baterka.

        0 0
        • PavelK10  

          Nevím už přesně 21,5 cca + 3kg baterie

          Ty ráfky mě taky zaskočily..

          0 0
    • MlokCZ  

      Když jsem u testů, tak nějaké testy motorů:

      EP8 vs Brose MagS vs Yamaha PWX2 vs Bosch GEN4

      https://www.youtube.com/watch?…

      Bafang vs Bosh:

      https://www.youtube.com/watch?…

      Pro EP8 trochu lépe kontrolovaný test za různých podmínek (hlavně kadencí):

      https://www.youtube.com/watch?…

      Tady Shimano dopadlo slušně.

      0 0
      • MlokCZ  

        V tom posledním testu mi dost překvapilo, že EP8 dopadnul lépe pro nižší kadence. U Shimana bych čekal přesný opak, i když ze všech zdrojů už bylo jasné, že narozdíl od starších Shimano motorů už EP8 není závislé na hodně vysoké kadenci (aby motor podal větší výkon). Ale, že se to dostalo až do přesného opaku, kdy je na tom lépe na o něco nižší kadenci, tak to je tedy opravdu překvapení.

        1 0
        • Hedus  

          Jezdil jsem dlouhodobě oba motory EP8 a E8000. V té kadenci zase tak velký rozdíl není, u obou motorů se musí dobře a často řadit, tím to lze dost ovlivnit. Velikosti motorů okem nepostřehnutelné, stejně jako hlučnost a váha. Největší rozdíl jsem poznal v odporu motoru, údajně až 35%. Zase, pocitově šlapání při vypnuté baterii, nebo ECO módu, odpor není až tak moc poznat. Ve výsledku se ale dostává spotřeba baterie do celkem znatelného rozdílu. Měl jsem možnost porovnat na stejné trati, za podobných podmínek.

          0 0
          • PavelK10  

            Ep8 má lepší spotřebu?

            0 0
            • MlokCZ  

              Ano, EP8 je na tom velmi dobře u dobře postavených ebiků. Přikládám dva testy, kde EP8 vyhrál nastoupané metry na jednu baterku. Kapacita baterek je v tom pro srovnání zase nejlepší ta dle naměřených hodnot, kolik energie po úplném vybití bylo potřeba na úplné nabití (lepší srovnání než teoreticky udávané kapacity), tedy je tam také vidět.

              Druhý Rotwild co jezdím, tedy s Brose SMag motorem. Třetí a čtrvrtý vyrovnaný Scott a Trek s Bosch 4 gen. s reálně mírně menší baterií. Při přepočtu o kolik mají menší baterii vyjdou o prsa za Rotwildem (třeba ten Scott při přepočtu kapacity na kapacitu Rotwildu by dal 1778m výškových).

              Takže je to teď mezi motory v tomhle ohledu hodně vyrované.

              Ale také záleží na konkrétním ebiku. V tom druhém testu je také např. Canyon Neuron On s EP8 a ten dopadnul výrazně hůře u Canyonu, přitom v tom stejném testu opět výtězný Stevens také z EP8. Test na dalším obrázku.

              Když přepočítám Canyona na kapacitu baterky Steavensu, tak by dal 1736m a byl o něco horší než ten Stevens.

              V každém případě ty rozdíly nejsou mezi všemi testovanými ebiky s nejlepšími současnými motory různých značek (EP8, Bosh 4 gen, Brose SMag, Yamaha PW-X2) nijak výrazné, když se to srovná a přepočte na stejnou kapacitu baterie.

              2 0
              • MlokCZ  

                V tom druhém testu třeba ještě Husqvarna Mountain Cross 5 je s EP8, výsledek skoro stejně dobrý jako ten výtězný Stevens s EP8. Přepočteno na kapacitu baterky Stevense by Husqvarna byla na 1873m výškových.

                Případně je možné to srovnat jen dle té části co dal motor, ale většinou to ± odpovídá, že poměr motor vs jezdec byl všude podobný, takže to zase vyjde podobně.

                1 0
    • Hedus  

      Ano, řekl bych největší rozdíl proti E8000

      0 0
    • šlapatko  

      Mloku, testy plášťů a odpružení mě vždy bavily. Že budeš plácat o motorech mě nenapadlo.

      1 0
      • MlokCZ  

        A proč tedy lezeš do vlákna o elektrokolech, když jsou testy motoru pro tebe plácání? Jak překvapivé, že do vlákna o elektrokolech dávám věci ohledně elektrokol…

        1 0
        • šlapatko  

          Na forum jsem dlouho a sleduji různé vlákna.

          0 0
          • Janes  

            Právě proto bys to neměl takhle komentovat…

            0 0
            • šlapatko  

              Ečkaři se množí stejně rychle jako slimáci. Po stezkách jezdí v protisměru, neumí se chovat v přírodě. Mám s nimi špatné zkušenosti. Ohrožují sebe i okolí. Před pár lety bylo jednodušší projet přes Olomouc. V poslední době je na každém kroku nějaké E-hejble. Jak rád píšeš. Nelíbí se mi to.

              <