• JBC

    Docela mě to pobavilo a vzpomněl jsem si tady na vás…

    https://blogovna.sportovna.cz/…ektrokolech/?…

    0 0
    • PENE  

      :)

      „Maximální rychlost, při které vás motor ještě podpoří je však 25 km/h, takže pokud chcete letět raketu, už je to jen na vás.“

      0 0
    • Kuba78  

      jak rika klasik.. moment, dojdu si pro popcorn, tady to zacne byt za chvili zajimave.

      0 0
    • kovar  

      a šup s tou fekálií do blokovaných.

      0 0
    • mantis  

      popcorn time!

      0 0
    • Lišák  

      Mýtus je, že si lidi kupují motorové kolo, aby si zamakali víc, než na kole jízdním. ;-)

      0 0
      • JFtryall  

        Proc by ne?

        0 0
        • gerrard  

          Tak ty si vyjimka ty musis pac si za to placeny ne? :) Ale jinak je to samo blbost o normalni clovek si ekolo kupuje proto, aby se nenadrel. Teda az na jednoho mistniho exota a tim nemyslim tebe. :)

          0 0
          • vaclaw  

            Myslím teda že konkrétně s tímhle argumentem by se dalo dost úspěšně polemizovat.

            0 0
          • Bandicoot  

            Většinou to tak je, ale například můj otec je živoucí výjimkou, že si elektro koupil právě kvůli makání. Sám jsem měl předsudky, že je E-kolo pro lemry a pro lenochy a tak, ale kupoval značku nevím, s nějakým adaptivním bosh motorem asi za 80k, a jezdí na tom bez pomoci popřípadě na EKO – a to ti pomáhá v závislosti na to jak šlapeš, takže pokud šlapeš jak lemra, motor na tebe se*e, pokud makáš tak dopomůže (ale jen velice vlažně, prakticky jen dorovnání váhy oproti normal MTB) Co se týká vyšších stupňů jezdí s tim převážně průdké svážnice, které by člověk zvládal i na obyč XC horko těžko a nebo vůbec. Takže pro mě E-kolo není, já rad svou klasiku, ale už nemám předsudky, že tj jen pro lemry.

            0 0
            • Vuk  

              Elektrokolo je jenom marketing. Byt miliardar, zridim si prodejnu a budu prodavat jenom nejlepsi karbonovo titanova klasicka kola, celopero 8,5kg a budu je prodavat za 20 000kc. Fabio Wibmer mi na nich bude pred prodejnou skakat na paletach. Na prodejne budu mit neprodejna testovaci 32kg elektrokola s nejhorsima komponentama na ukazku jakej je to smejd. Budu usporaduvat reklamni testovaci dni. V arealu budou schody do 3 patra, pul metrovy potok, cez ktery budou muset zakaznici projet a bude na nem cenovka 150 000kc a prodam ho jenom detem nebo dospelim do 50kg, kteri predlozi doklad o invalidnim duchodu a ze bydli na sidlisti v 7 patre s vytahem pro 1 osobu. Lide ho budou muset vynest po schodech, sjezdovat prudky sjezd plny blata a kameni a pak ho vylozit na sve auto. Povinne budou muset jedzit po arealu 10km do kopce bez baterky. To vse, aby sem jim pak prodal to 8,5kg celopero (350 000kc) za 20 000kc. Vpoustel by sem jenom lide, ktere bych si proklepnul ze se kolam rozumeji jak koza petrzeli. Dosahl bych u nich odpor k elektrokolum.

              0 0
          • JFtryall  

            Za co? :-)) Me spis zajimala ta argumentace, ja znam docela dost lidi, kteri si lepsi ecko koupili hlavne kvuli rychlymu efektivnimu treninku „do mrtva“ pri nedostatku casu. Hobby sfera je jasna, tam neni o cem, ale u tech realnych kol je to uz dost diskutabilni. Pojem normalni kolo a normalni clovek je podle toho, v jake bubline zijes. Ja to treba beru tak, ze mit MTF a jezdit do lesika do kiosku a zpet normalni neni, ale dela to hodne lidi…:-))

            0 0
            • michomin  

              Takže podle tebe je normální, že si lidi kupují e-kola, aby se víc nadřeli. A aby měli čipnutý kola a byli tak rychlí. No, tak takhle to normálně není, tedy s tou dřinou, s tím čipnutím ano.

              0 0
              • JFtryall  

                Asi to uplne nechapes. Jde o to, ze pak zvladnes svuj lokalni trail nekolikrat a efektivne si zatrenujes. Nejde o to, ze jedes 25 nebo 35 po rovine. Navic i do technickyho kopce si pak clovek dava realne vic, nez na beznym kole. Sice to neni uplne mainstream zalezitost, ale prave ja doufam, ze to aspon takhle zacne vic lidi pouzivat.

                0 0
                • Tomcat  

                  Jasně všichni jsou blázni jen já sem letadlo… …zajímalo by mě když vezme fyziku na Zemi proč by měly na z X>50% mizerných eBikách toho dávat na lokálních trialech víc..... Lidí ktří si koupí trailový ebike je neprosté minimum viz „krize“ s velo-materiálem. I i tak i trailový ebike má tu váhu , odpor a těžiště jinak jako negativum.

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Nevim kolik toho mas najeto, ale bezne ses na trailu srovnatelne rychly s ebikem. Ty kola se daji kombinovat uplne bez problemu a treba v San Remu jsem s Eckem byl rychlejsi diky pruzine a te stabilite a setrvacnosti. Jasne neni to zalezitost pro levny kola na stezku, ale tohle ja fakt neresim. To je proste zbytecnej boj, lidi musi sami pochopit, ze nakupem odpadu se to z mista nehne. :-) Ale je to smysluplne vyuziti, jak to vidim ja, skrz vsechny nacerpane zkusenosti, tak teze, ze na tom nemuzes dobre trenovat a „nadrit se“ je proste mylna. Ale mam ty jiny bubliny. :-)

                    0 0
                    • mr.garisson  

                      Takže to vlastně používáš místo lanovky, abys nemusel šlapat do kopce a mohl sjet kopec vícekrát. Je tak?

                      0 0
                      • JFtryall  

                        V podstate to tak muze byt, ale pravy trenink na ecku je v technickych stoupanich, ktere bezne vyjet nejdou, takze spis na kopci bez lana a v tezke technice smerem nahoru i dolu.

                        Orientacne:

                        https://www.instagram.com/p/BayxXk3BASO/?…

                        0 0
                        • Lišák  

                          Čili trénuješ něco, co na kole vyjet nelze. Takže kdybys trénoval na kole výjezdy, které na kole vyjet jdou, tak by to bylo špatně?

                          0 0
                        • Lišák  

                          A ještě jako bonus jezdíš tam, kde by ses normálně nedostal. Takže je to jak jsem psal – víc lidí se dostane tam, kde by normálně nebyli a z toho mohou pramenit zákazy. A nemusí jít jen o ty nesjízdné cesty hore, ale v obou směrech, nebo v uzavření celé lokality pro kola. A, jak už se tady taky mockrát psalo, kolo a motorové kolo je pod rozlišovací schopnost úředníka.

                          0 0
                          • Romancero  

                            a teď si uhodil hřebíček…!

                            právě o tom to je, že se e-bikeři cpou tam, kam se jinak na normálním kole nedostaneš, už třeba z důvodů omezení fyzičkou..Nemám proti nim nic, ale když potkám e-bikera v lese na lesní pěšině, jak „hrabe“ na plný „výkon“ do kopce, musím se dost ovládat, abych ho nesposlal do pekel..

                            0 0
                            • bessinka  

                              Jaký máš názor na bajkery, kteří jedou stejnou trasou dolů a zanechávají za sebou podstatně horší stopu agresivním brzděním, jak je běžné k vidění.

                              0 0
                              • Vrci  

                                O něco málo lepší než na e-bikera, který cestou dolů na mnohem těžším kole nechává stopu ještě výraznější.

                                0 0
                                • laembert  

                                  a ani jeden na tý cestě možná nemaj co dělat

                                  0 0
                                  • Vrci  

                                    To mě, jako silničáři, nevysvětluj. Ale ten, kdo jede za svý, tu cestu projede méně krát než ten na éčku (pokud budu akceptovat argument éčkařů, že si dávají stejně do těla jen toho najedou víc) a vzhledem k vyšší váze soustavy (vždy těžší kolo a většinou těžší jezdec) zanechají větší stopy.

                                    0 0
                                    • Vuk  

                                      Na 6,5kg silnicce pri bezvetri pojedu dele s prumerkou vetsi nez je dopomoc elektrokola. Ani baterka tolik km neda. Dejte si na cipnutem elektrokole (28kg haibike 2,8" enduro plaste) rovinatou etapu TdF. Ostatni pojedou na silnickach. I kdyz pojedou ostatni zavodnici na stejnych watech jako vy, elektrokolo ma sve limity. Elektrokolo do terenu neni kolo pro duchodce.

                                      0 0
                                • bessinka  

                                  Neodpovídej, když si nebyl tázán! Vrco.

                                  0 0
                                  • Vrci  

                                    Jde o veřejné vlákno, ne soukromou zprávu. Reagovat může každý, kdo má k věci co říci. Stejně jako ty seš obrátila na Romancera, i když on na tebe nemluvil.

                                    0 0
                              • Romancero  

                                máme kus lesa..občas tam někdo projede na motorce i na kole..v pohodě­..pokud tam nejezdí celý den :-)

                                Ale je fakt, že ke klukům, kteří si ten kopec vyjedu „za svý“ jsem tolerantní a hodně jim odpustím. Lakatoše udělají v lese větší bordel:-)

                                0 0
                                • TK75  

                                  Nezapomeň občas své poddané zbičovat, aby nezapomněli na feudální útlak :,–)

                                  0 0
                          • romanino  

                            1+

                            0 0
                        • gerrard  

                          Promiň, ale ty jen potvrzuješ to co píšu. Taky ti ekolo pomáhá, protože kdybys ho neměl tak si za stejný trénink sedřený podstatně víc. Takže taky si s ním ulehčuješ život. A to je úplně mimo místní lidi co tvrdí, že si koupí ekolo a pak si dají přípomoc jen aby kompenzovali váhu kola. To ty rozhodně neděláš. A mezi náma, takové použití ekola jako máš ty je teda silně okrajové a mainstream je někde jinde.

                          0 0
                          • Lišák  

                            To mě taky vždycky pobaví, to tvrzení, že jezdí jen na minimální přípmoc, aby kompenzovali váhu kola. Za ty prachy, co je to stálo by mohli mít kolo o 15 a víc kilo lehčí a nemuseli by nic kompenzovat.

                            0 0
                          • JFtryall  

                            Jasne to beru, ze to neni mainstream, ale v mem okoli je tohle bezne a neni kvuli tomu potreba obecne ecko zazdit. Jinak s tim vyjezdem uplne nesouhlasim, protoze proste nektere sklony jsou pro normalni kolo uz limitni, nezrychlis na mokrem povrchu nebo pisku, ale na ecku to zvladnes a fakt to hodne pomaha pak i na normalnim kole, ver mi. :-)

                            0 0
                            • vaclaw  

                              Ono taky se vydrápat na kopec s tepovkou lehce pod 200, deset minut to rozdejchávat, jednou ho sjet a jet domů nebo to párkrát vyjet s ještě rozumným bpm je hodně velikej rozdíl v efektivitě tréninku.

                              0 0
                              • Lišák  

                                V tom případě jsem rád, že nejsem sportovec a nemusím trénovat, jen jezdit na kole protože mě to baví.

                                0 0
                                • vaclaw  

                                  V tom případě bych čekal, že budeš mít radost z toho, že na kole strávíš víc času a víc toho projedeš.

                                  0 0
                                  • Lišák  

                                    Ano. Protože nejsem sportovec a netrénuji, tak počítám hlavně čas, který na kole trávím. Kilometry jsou podružné.

                                    Jeden chlapík od nás z dědiny, letos bude mít 66 let, loni dal 17 949 km. Vycházelo mu to na 49,2 km/den. Jezdí opravdu téměř denně. Průměrky má kolem 20 km/h. Jezdí po šotkách, širších lesních cestách, asfaltkách. Merida 29" 2×10. Bez motoru. Těch 50 dá za cca 2,5 hodiny. Já jsem na kole taky kolem 2 – 2,5 hodiny, ale najedu tak 25 –30 km. Mám raději terén a tam ty kilometry tolik nepřibývají. Nicméně i tak je tento člověk pro mě vzor. Na rozdíl od sportovců na motokolech.

                                    0 0
                                • Romancero  

                                  trefa! +1

                                  0 0
                              • JFtryall  

                                A hlavne se jezdi odlisne lajny a to pak hrozne pomaha zpetne, clovek ziska ve vyjezdech vetsi sebeduveru. Vi, jak ma pracovat s tezistem, kdy tam nacasovat zrychleni atd. Ja bych byl treba mnohem radsi, aby lidi treba na Dolni Morave jezdili nahoru eckama technickym trailem, nez sedet na lanovce.

                                0 0
                                • pitos  

                                  S těmi výjezdy v parku na kole na baterky mě to napadlo už dávno. Takové smysluplné využití tohoto kola v terénu po legálním trailu nahoru, místo lana. Nahoře šup na normální kolo a užít si jízdu dolů.

                                  0 0
                                • vaclaw  

                                  Jj, smysluplnýho využití myslím si se najde dost, ale mě osobně stačí, že prostě projet se na ebiku je zábava, zase jiná než na obyč kole, můžu zkoušet nový věci a tak a těch pár zážitků, co mám na ebiku, jsem si vždycky užil.

                                  0 0
                            • gerrard  

                              Napíšu tady něco naprosto otevřeně a tak jak to vnímám. To co mně na tom přijde nejvíc na pováženou, že ty jako vzor pro mladé v roli propagátora elektrokol jim dáváš příklad, že je naprosto v pořádku používat v životě zkratky, něco si pořád ulehčovat a snižovat námahu nutnou k dosažení cíle. Jsme rozdílná generace a já tady pokaždé vidím, že stárnu. :) A na příkladu svého syna vidím, jak je složité pro mladou generaci držet dlouhodobější snahu, která nevede k cíli hned. Propagovat ekola pro mladé je z mého pohledu to samé jako pro ně propagovat cigára nebo redbull. To jak to máš všechno strašně rozumově zdůvodněné je pro mně fascinující. Tys pro mně tímto udělal z ekola ten pravý dopravní prostředek pro krysí závod. Rychle, rychle pojďte ke mně zážitky, ať si za hoďku užiju to kvůli čemu jsem musel v práci 10 hodin trpět. Čím dál tím víc si vážím Pavla Horníka, že pevně drží stanovisko, že zážitky se musí zasloužit. Neber to jako kritiku elektrokola. Proti němu nemám výhrad je to z mého pohledu pro spoustu lidí užitečný pomocník. Ber to jako pohled skoro padesátníka na měnící se pravidla hry, kdy se z geniálního stroje na lidský pohon stává přetechnizovaný stroj na zážitky s podstatně větší ekologickou stopou. Ani to neber jako začátek nějakého „flame“. Je to jen pokus o trošku globální pohled a spíš povzdech než začátek dohadování. Jinak díky za rozumnou komunikaci. To se tu moc nenosí.

                              0 0
                              • Tomcat  

                                Ono hlavně v té „argmentaci“ z jeho strany cítit marketing a podnikatelský záměr. Takže to je PR a bude vrdit, že to černé kolo je bílý čtverec :)

                                0 0
                                • JFtryall  

                                  Ja zadny PR nedelam, nic neprodavam a nebudu, jen davam k dispozici informace, ktere normalni jezdec nema a nezazije. Zavodil jsem 13 let na motorce, jel jsem i ebikove zavody nejvyssi urovne a dokazal je vyhrat. Fyzicku bych taky nemel mit uplne spatnou, skrz zavody v enduru, XC a gravelu. Takze zkusenosti mam dostatek na to, abych udelal urcite souvislosti a data, ktery muzu prezentovat. A fakt nemam duvod valit reklamni PR kecy. Spis je dulezity vnimat realitu. A ta je takova ze ebiku bude raketove pribyvat a ja bych prave byl rad, aby to slo aspon tim rozumnym smysluplnym smerem. Neni to ulehceni v pravem slova smyslu, spis jina disciplina. A to je problem, ze ebiky jsou tak zamichane a tlacene obchodniky na ukor normalnich kol. Pavel na Rychlebkach dobry, ale to je jen otazka casu. Fakt. :-) Stanovit tam pro to nejaky fungujici pravidla.

                                  0 0
                                  • Lišák  

                                    … spis jina disciplina. A to je problem, ze ebiky jsou tak zamichane a tlacene obchodniky na ukor normalnich kol.

                                    Do kamene tesat! (a o hlavu omlátit motorovým „cyklistům“ :-) )

                                    0 0
                                    • yorg  

                                      Slavný filozof Sokrates kdysi prohlásil: „Naše mládež miluje přepych. Nemá správné chování. Neuznává autority a nemá úctu před stářím. Děti odmlouvají rodičům, srkají při jídle a tyranizují své učitele.“

                                      Takže nic nového pod Sluncem. My „staří“ budeme vždycky remcat, že to ti mladí chtějí všechno hned a zadarmo. :-)

                                      0 0
                                      • orm  

                                        Uz se to tu resilo nekolikrat. Zdroje (priroda) nejsou neomezene. Roky tu fungovala prirozena regulace, at pesich, tak cyklistu, ze se nekam mohli dostat jen diky sve fyzicce. Fungovalo to. Ted se ta prirozena regulace prolomila tim, ze se nesmyslne zaradilo kolo s motorem mezi kola a dostalo jejich vyhody. To zarazeni kol s motorem mezi kola melo drive svoje opodstatneni a vetsinou se to tykalo kola s dodelanym jendoduchym benzinovym motorem. Ucel techto kol byl ciste pracovni. Nikdo s tim nejezdil pro zabavu po lese. Teto berlicky se chytnuly vyrobci a cele se to zvrtlo. Resenim je ty kategorie oddelit. At si kola s motorem klidne jezdi po silnici jako dopravni prostredky, at si klidne jezdi v uzavrenem bikeparku a nahoru jezdi technickym trailem misto lanovky. Myslim, ze proti tomu nikdo nic nema. Mezi kola to ale nepatri, stejne tak bych lidi co na tom jezdi nenazyval cyklisty. Fakt si nemyslim, ze je to problem stari vs. mladi.

                                        0 0
                                        • cioran-m  

                                          Velmi dobře.

                                          0 0
                                        • yorg  

                                          Tisíciletí nebyla auta, letadla a dnes jsou. A jak tyto čerpají zdroje, to najednou nevadí?

                                          Jinak řečeno, je a bude to problém staří/mladí. Má generace jezdila na kolech Ukrajina a jak jsme z toho byli silní. :-) Dnešní chcípáci ;-) jezdí na lehkých kolech z karbonu. Takže podle téhož pohledu jsou to flákači a navíc se na těch kolech cpou tam, kde my jsme na Ukrajině nejezdili. To je přece do nebe volající, jak si to mohou dovolit! Karbony jim sebrat a Ukrajinu na ně a pořádný kopec k tomu a pak ať ukážou co umí. :-)

                                          Předchozí odstavec je samozřejmě pro odlehčení, ale proč nemůže platit „žij a nechej žít“, tomu už fakt nerozumím. Asi jsem už vážně starý. Na druhou stranu, není to jen záležitost bajkerů. I v jiných oborech Oldies bráni ryzost toho, co oni dělali – bo je to enem to jedine bylo to spravne.

                                          0 0
                                          • psbiker  

                                            Karbon je karbon a Ukraina je solidní kolo. Já třeba provozuju kolo favorit tourist ala 1×1. Dát tam motor mám mopeda a to už koupím raději další relikt babettu.

                                            0 0
                                            • yorg  

                                              Proč ne? Klidně ho tam dej. Babeta smrdí. :-)

                                              0 0
                                              • psbiker  

                                                To bych favoušovi neudělal, takovýdle ponížení, naštěstí se tu válí ještě starý Autor :)

                                                0 0
                                                • yorg  

                                                  Já taky ne. V tom plně souhlasím. Mi bohužel umřel na rozlomení rámu, kdy byly zanesené spodní odkapávací dírky a shnilo to zevnitř. :-(

                                                  0 0
                                                  • psbiker  

                                                    Mě se teda ulomila rámová trubka zcela bez narušení rzí, jenom to luplo a kolo bylo jakoby gumové, únava materiálu.

                                                    0 0
                                          • scret  

                                            jenze tohle prirovnani trochu kulha… Ukrajina nema motor, karbon taky nema motor… Porad se pohybujes vlastni silou…

                                            Na ebiku mas motor a neslapes jenom vlastni silou…

                                            0 0
                                          • Vuk  

                                            Nekdy jsou to zbytecne vyhozene penize za ekolo. Nadrete se na tom vic, protoze si muzete ten kopec vyjet. Po rovince pekne pripomoc eco at to dorovna tu hmotnost ekola. Porad hlidat kolik mam stavi a dat za ekolo 100kacek kdyz kopec vyjedu jednou za mesic.

                                            Porad slapat do kopca jako krecek jinak pomoc vypne. Nadrete se vic a ani si to neuvedomite. Pak vas prekvapi padlej strom a otacite nazpatek. S ekolem se da jezdit po stezkach ktere zvladne i motocykl simson.

                                            Kuosky jake dela Fabio Wibmer na nem nedate.

                                            Fabio Wibmer

                                            https://youtu.be/rAHQY2FHcOo

                                            Kolik skutečne vydrží ebike?

                                            https://youtu.be/gvXm4u-AYMA

                                            Souboj ekolo vs klasika

                                            https://youtu.be/iW5PtRAQdpI

                                            Hmotnost ekola je na pritaz

                                            https://youtu.be/Nmo0GJnp5Uk

                                            0 0
                                            • mais  

                                              Člověče dík za řadu evidentně máš e bikem skutečně bohaté zkušenosti, tak proč mi sakra po 65km o byla stále jen jedna Carka z baterky? A jo protože někdo holt ví co dělá a jezdí a kiny tlachání moudra na forech

                                              0 0
                                            • DaSnail  

                                              Tieto tvoje príspevky sú tak absurdné, až budia dojem že si predajca ebajkov a skúšaš nejakú reverznú psychológiu alebočo :-D

                                              0 0
                                    • Jáchym 1  

                                      E-biky tlačené obchodníky na úkor normálních kol?

                                      Myslís,že příjde zákazník do prodejny pro kolo za dejme tomu 30tisíc a obchodník ho ukecé na éčko za 80tisíc?

                                      0 0
                                      • JFtryall  

                                        Spis ma komunikaci obecne tak nastavenou, hodne tomu „pomahaji“ ty necyklisticke brandy typu Crussis a spol, ktere udelaly na trhu zasadni zasah a tradicni obchodnici se tomu trendu dost podrizuji, protoze vidi ty prodeje. A hodne je znat i Haibike syndrom atd., marketing je nastaveny tak, ze proc si vlastne kupovat normalni kolo, kdyz ecko je ve vsem lepsi a jeste se mene nadres. Realita je pak ale o dost jinde a ebiky by se proste mely vic oddelovat.

                                        0 0
                                        • Jáchym 1  

                                          SZ

                                          0 0
                                        • scret  

                                          A pritom se zkus nekdy pustit na sockach do debaty s ebikery. Vsichni se budou do krve hadat, ze si to elektro koupili k tomu, aby si vic zamakali:))))

                                          0 0
                                          • Janes  

                                            No šak, a co se ti nezdá?

                                            0 0
                                            • Lišák  

                                              Pokud teda mluvím za sebe, tak to na nich není moc vidět, když je potkávám. Ale třeba makají, když není nikdo v dohledu a když někoho uvidí, tak zvolní a točí 30 ot/min a valí přes 20 km/h. :-)

                                              0 0
                                              • Janes  

                                                Ale víš, jaká je to pro nás XXXL facha?

                                                0 0
                                                • Lišák  

                                                  Trochu si to dokážu představit. Já se vyžral na XXL a bylo to znát. Hlavně na silničce v dolním úchopu. :-)

                                                  Teď osciluju mezi L v zimě a XL v létě a je to lepší.

                                                  0 0
                                          • Prasopes  

                                            mě by zajímalo kde všichni ti makající ečkaři jezdí. já vždycky potkávám velmi zrelaxovaně působící jezdce, i na velmi sportovně vypadajících ekolech:-) ani zadýchaní většinou nejsou, makáči:-)

                                            0 0
                                            • Peterko  

                                              Určitě máš obrovskou kliku, že je potkáváš zrovna po svačině, takže vypadají čerstvě jako jarní cibulky…

                                              0 0
                                            • Tomcat  
                                              • Haná , Polabí , Jižní Čechy jich je plné . Sportovně vypadají , přímo „vollimpijsky“ když mají tu raketu Jardy. To jestli jsou relaxovaní se projeví často podle komunikace s personálem občerstvení, restaurace, kavárny… Asi v pohodě jako https://www.youtube.com/watch?… jenže řeší tak leda smažák v troj obalu :)
                                              0 0
                                          • psbiker  

                                            Motorek je hlavně posilovač sebevědomí. E-bike pak status symbol progresívního ‚sportovce‘. E-bike je radno jenom chválit.

                                            0 0
                                      • MartyM  

                                        jeden místní úspěšný prodejce mi říkal, že přijde strejda, že by chtěl kolo. Při nabídce a ukázce nějakého obstojného klasického v relaci ±20tis se ho pokoušejí mdloby, že to je úplně mimo jeho představy a možnosti, ale v momentě kdy přejdou k éčku, tak stejný strejda vytahuje bez problémů 40tyček a odjíždí. Případně x2 s manželkou po boku…

                                        0 0
                                        • Jáchym 1  

                                          Přijde pro kolo za 10tisíc a má v kapse 80 tisíc? :-)

                                          0 0
                                          • TK75  

                                            Dobrej postřeh:-)

                                            To jsou jen takové pohádky a pověry…ano všichni hned ožijou a cálujou, když se přejde od „nudnýho“ kola k tomu super produktu …cha cha tohle fakt žeru

                                            0 0
                                            • gerrard  

                                              Ono to tak ale asi trochu je. Osobni zkusenost s rodici. Za kolo by to nikdy nedali za kolo s motorem to daji, protoze to nemaji ve stejne cenove kategorii.

                                              0 0
                                              • Jáchym 1  

                                                Jasně,ale jdou si prvoplánově koupit E-kolo za cenu na kterou jsou připravení.

                                                0 0
                                            • scret  

                                              ono to tak ale je, alespon co se bavim s klukama od nas z cyklokseftu. Driv meli problem udat kolo za 80tycek… Dnes stojej lidi na ebiky za 150 u nas v prdelakove skoro frontu…

                                              0 0
                                            • scret  

                                              ono to tak ale je, alespon co se bavim s klukama od nas z cyklokseftu. Driv meli problem udat kolo za 80tycek… Dnes stojej lidi na ebiky za 150 u nas v prdelakove skoro frontu…

                                              0 0
                                              • Tomcat  

                                                Otázka zní jestli to pořídili za své úspory nebo na splátky\půjčku. A jak se trh zachová v momentu kdy se budou zbavovat kol s vymlácenou baterkou.

                                                V prodeji to mohlo udělat hezkou vlnu , kolo prodejny prodali za krátkou dobu ani né to co za x možná i xx let a co bude dál. Zákazníky se tam zase xx let neukáže a vrátí se to tam kde to bylo. Možná hůř pokud se na trhu naskytne tolik ojetých kol.

                                                Připomíná mi to rozhovor s jedním podnikatelem. Pokud se tam zákazník 180dni díky VC19 neukázal neznamená, že teď ta přijde o 180krát víc.

                                                0 0
                                              • Vuk  

                                                Na tomhle dojedete za 8hod do Chorvatska. Na ekole nikoliv. A jeste se nadrete.

                                                0 0
                                                • Janes  

                                                  Že Ty sis dneska zase zapomněl vzít prášky? Tak šup…

                                                  0 0
                                                  • Vuk  

                                                    Ekolo za takove prachy nestoji. Neprida tolik na uzitkove hodnote jako rozdil vuci klasice.

                                                    Jenom pomuze vyjet nejstrmsi kopce. Kdyztak ten kopecek vyjedu pesky. Kvuli rychlejsi jizde zpousta trapeni. A to nemluve o potrebe ho odblokovat.

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Jenom pomuze vyjet nejstrmsi kopce.

                                                    Jenom? Pro mě tedy podstatné, na rovinu ho nepotřebuju, ale kopce už neudejchám. A chodit v tretrách po asfaltu fakt nebudu, a vlasně nikde pěšky chodit nemíním, když jedu na kole, nikdy jsem to nedělal.

                                                    0 0
                                                  • Vuk  

                                                    Ja zatim vsechny kopce vyjel bez motoru a trety mam force tourist jako normalni boty. 80% jizdy bych jel temer po rovine.

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Abych ti mohl seriózně odpovědět, potřeboval bych nejdřív seriózně odpovědět: Kolikpa ti je let synku?

                                                    0 0
                                                  • bessinka  

                                                    Ještě musíš alespoň čtrnáct dní makat, aby si ho mohl koupit.

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    A další týden, aby si ho mohl nechat odblokovat …

                                                    0 0
                                                  • Vuk  

                                                    Za ty penize by to melo jet bez slapani a nejmin 300km.

                                                    Pri artrozi patere musi takovej tank rozlomit 50kg jezdce vejpul. Do vytahu se nevejde, zbyva zamknout retezem o plot vedle baraku a dat prez nej nejakej prehoz, nebo pokazde platit sousedovi 2 stovky za vyneseni do pateho patra.

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Proč do patra, Ty nemáš garáž?

                                                    0 0
                                                  • Vuk  

                                                    bydlim v necem takovemhle https://www.cas.sk/…ahu-zabijak/,

                                                    i ti co maji auta parkujou na ulici.

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    To seš potom ale marnej případ, mít 50 kg a navíc nemít garáž, tak o e-kole ani neuvažuju, ale ani o něm nepíšu na odborné fórum…

                                                    0 0
                                                  • ladys  

                                                    Tak to musíš na e-kolo.cz :D

                                                    0 0
                                                • Kos_CZ  

                                                  Jsem sice odpůrce elektrokol, ale tohle je HODNĚ mimo!

                                                  0 0
                                          • MartyM  

                                            to že ty je nemáš neznamená že strejda nejede v balíku! Já jim při tom nesvítil, ale pointa je v tom, že člověk co se o kola vůbec nezajímá, má doma podpultovou třírychlostní libertu a viděl maximálně, že „běžná“ kola se v tescu nebo globusu dají pořídit za 2,5–4tis, tak je pro něj nemyslitelné dát za normální kolo 20tis. Ale za ten nový objev samohybu se všemi benefity co to pro člověka přináší je ochoten klidně 40 vysypat, nebo o tom aktivně uvažovat. A je úplně jedno, jestli měl ty peníze v kapse, na kartě nebo si pro ně zajel domů do polštáře… Jen prodávám jak jsem tehdy nakoupil a vůbec bych se tomu nedivil, že se to tak běžně děje.

                                            0 0
                                            • Jáchym 1  

                                              Tak až tohle zažiju,tak se Ti tady veřejně omluvím.

                                              0 0
                                              • orm  

                                                Ty to tak nemas ve svem zivote? Ja mam podobny blok utracet za auto, servis, dily. Pri tom je to stejne drahe nebo i levnejsi nez kolo. 2000kc za gumu na auto, silene. 2000kc za gumu na kolo, no problem.

                                                0 0
                                                • TK75  

                                                  To mám stejně (protože máme to kolo rádi)

                                                  Ale strejc co přijde do obchodu pro kolo určitě ještě lásku k elektrokolům vypěstovanou nemá.Proto nevěřím, že při pohledu na něj zahodí zábrany a vytahuje z kapes najednou nalezený desetitisíce…no­tabene když šel původně pro kolo za deset.

                                                  Stát se to jistě mohlo, ale i tak je to legrační povídka pana prodejce

                                                  0 0
                                                  • MartyM  

                                                    Neměl jsem jediný důvod mu nevěřit. Šlo spíše o takový jeho povzdech, nikoliv veselou příhodu z natáčení, protože v té době jednoznačně sám tlačil klasická kola! Strejda má „přehled“ v cenách obyč kol viz výše, zatímco o elektrokole slyšel jen zprostředkovaně jaká to je bomba, jede to samo, jezdí na tom Jarda Jágr v bedně a Tonda v hospodě říkal, že Mirek z vedlejší vesnici má nové elektro za 80tis, to je stroj, vyjede všechno, bez dřiny, jak motorka. Takže éčko za 40 od místního prodejce, který má dobrou reputaci je vlastně super Kauf. Víš kolik může mít peněz takový strejda… :-)

                                                    0 0
                                                • Jáchym 1  

                                                  Ano,za plášť na kolo dám litr.Vím,že ho za sezonu ohrkám.Ale vím do čeho a za kolik jdu.

                                                  Když obouvám Fábku,tak dám taky litr za gumu×4 a vím,že 5 let mám klid.

                                                  Nikdo mě ale neukecá na gumu za 5 tisíc.

                                                  0 0
                                              • Jasam  

                                                Příhoda 14 dnů stará – kamarád si šel s manželkou vybrat nová kola. K prodejci, u kterého bere kola a lyže + veškeré vybavení pro celou rodinu snad dvacet let. Kola vybraná s tím, že budou naskladnena v červnu. Na odchodu jim nabídl k vyzkoušení přes víkend éčka a že kdyby se náhodou zalíbila, do čtrnácti dnů je mají. Po víkendu objednávka na „klasiku“ zrušena a berou si éčka.

                                                0 0
                                                • palo7  

                                                  Tak to má vypadat. Zkusím a pak se rozhodnu.

                                                  0 0
                                                • Jáchym 1  

                                                  Jasně,tihle nešli pro kola za 10tisíc.

                                                  Berou tam kola,lyže.Ivestují pravidelně velké sumy do sport.vybavení.

                                                  Já jsem schopnej vysvětlit,proč si má zakazník připlatit nějakej tisíc a co mu to přinese.Nebo i naopak,ale,,zlo­mit,,z 10 na 40tisíc.Asi je málo dusím.

                                                  0 0
                                                • jirkazb  

                                                  Ale ještě než si je vyzkoušel a objednal, stihl do všech diskuzí napsat jak je to na hovno a že by to nikdy nechtěl :)

                                                  0 0
                                          • psbiker  

                                            Na běžné e-kolo je freecoolin trendy příplatek, ani stréc nechce být out :)

                                            0 0
                              • Kolo_mlynsky_za_4_rynsky  

                                Mě je 27 a nějaký nárůst E-kol tady v ČR nevidím v mé generaci..Nevím, jak je to u mladší generace, ale E-kola potkávám (uff) ve věkové kategorii (odhadem!) 40+.

                                Jinak s tvým pohledem musím částečně souhlasit..já si na kole užívám i to, že člověk tu činnost vykonává sám za sebe:)

                                0 0
                                • psbiker  

                                  Pro mladší jedince je jízda na mopedu většinou neatraktivní. Výjimkou jsou e-motogangy mladistvých, kteří to vnímají jako náhražku krosových motorek.

                                  0 0
                                  • Lišák  

                                    Neatraktivní je hlavně kvůli tomu, že nestojí úplně málo, není moc líbivý a jede pomalu. Až tyto limity padnou a je jasné, že padnou, tak už atraktivní bude.

                                    0 0
                                    • Tomcat  
                                      • drahé
                                      • nehezké
                                      • moc váží
                                      • nepřirozené umístěné těžiště
                                      • dlouho nabíjí
                                      • malý dojezd na baterku
                                      • větší opotřebení řetězu
                                      • vetší opotřebení brzd
                                      • vetší opotřebení pneu
                                      • dražší servis

                                      …proč by takové limity měli vůbec padnout? Přání opravdu není samotným důvodem.

                                      0 0
                                      • Lišák  
                                        • drahé – kolik stál noťas před dvaceti lety?
                                        • nehezké – motor i baterie se zmenší tak, že to půjde hezky schovat
                                        • moc váží – baterie budou muset být na jiném základu, než dnes. I motor bude jistě vylehčen, zmenšen
                                        • nepřirozeně umístěné těžiště – při nižší váze baterky a motoru to nebude velký problém
                                        • malý dojezd na baterku – baterie budou muset být na jiném základu, než dnes.
                                        • poslední čtyři body souhlas, nicméně pohodlnost a touha najet maximum kilometrů a mít maximum zážitků za minimální čas při minimálním úsilí to naprosto vyřeší.
                                        0 0
                                        • orm  

                                          Proc si uz rovnou nevzit motorku do lesa misto hrani si na cyklisty a maskovani toho, ze jedu na kole s motorem?

                                          0 0
                                          • tomfree  

                                            Protože jedna motorka otráví svým řevem život spoustě dalším lidem,ale pokud si to neuvědomuješ.......

                                            0 0
                                            • Vrci  

                                              Elektromotorka bez pedálů je stejně hlučná / tichá jako elektromoped s pedály.

                                              0 0
                                            • orm  

                                              Jak psal Vrci, tak existuji i elektomtorky, respektive puvodne elektrokolo, ktere nekdo odblokoval a uz se nevejde do parametru elektrokol, je motorka. Vzhledem k tomu, jak caste je odblokovani a ze uz e-cykliste breci nad limitem 25km/h, tak se obavam, ze brzo bude tlak na slouceni tech kategorii. Samozrejme s privilegii kola, jak jinak.

                                              0 0
                                              • Janes  

                                                Tlak je pouze na to, aby ten limit nebyl na 25 km, ale na 20 majlí, jako v Emerice, což více odpovídá skutečné potřebě ebikera…

                                                0 0
                                                • orm  

                                                  Tak ebajker s touhle potrebou si muze udelat ridicak, sehnat znacku a nechat si to odblokovat.

                                                  0 0
                                                • psbiker  

                                                  Silniční e-bajkr by klidně podle mě mohl jezdit min. 32–45, ale zase by protestovali majitelé plnohodnotného mopedu, že oni musí mít papíry a éčko ne :)

                                                  0 0
                                                  • stařík  

                                                    Při režimu booster neuvisíš na silničce ani za elektro celopérem, pokud nedáš trvalé přes 40. A do kopce platí pravidlo „nikdy nezávoď s elektrokolem“, když nedáš nad 25. Ale éčko je o jiných věcech, než o rychlosti a předhánění.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    ale uvisíš…když podmínka bude 200km vyjížďka

                                                    0 0
                                              • tomfree  

                                                S limitem nemám problém a souhlasím s tím,klidně bych to pořádně pokutoval,pokud to lidi odstraní.

                                                0 0
                                      • stařík  

                                        Tak mě se reálný dojezd ve vrchovině 176 km a v kopcích (2300m nastoupaných) 135 km zas tak málo nezdá. A to je jen s 500Wh baterkou. Pochybuju, že průměrný výlet bude u většiny nad 150 km.

                                        0 0
                                        • Vrci  

                                          U těch co jezdí na e asi ne. Ale vyrážím několikrát do roka z Budějovice na Kvildu na kafe na otočku.

                                          0 0
                                        • bessinka  

                                          Nějak se mi to opravdu nezdá a nebo musíš mít fyzičku, že by si dal bez baterky jednou tolik, než s baterkou.

                                          https://elektro-kola-ktm.cz/…ny-bosch-new

                                          Myslím, že ta kalkulačka docela sedí.

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            se kruci divím, proč se na případné old school BF vyjížďky 100+ km v terénu nehlásí víc ebikerů

                                            0 0
                                          • rob7  

                                            Tak nějak se mi nezdá ta tabulka. Manželka má asi dva měsíce elektrokolo TREK s novým motorem BOSCH, baterie 500Wh. Při vyjížďce 47 km, převýšení 650 m, kdy část jela na eco a část na tour a asi dvakrát zapla na chvíli režim sport tak jsme měli podle kompjůtru Bosch dojezd baterie 20 km. Myslím že ty max. dojezdy v tabulkách jsou „trochu“ přehnané.

                                            0 0
                                            • Janes  

                                              Souhlas, jedině z kopce a světrem v zádech :-).

                                              0 0
                                              • Peterko  

                                                Tomu nevěřím, že by se s tou spotřebou inspirovali u výrobců automobilů?

                                                Tam to taky trošku lítá, ale jak se říká: Papír snese všechno.

                                                0 0
                                            • bessinka  

                                              Není to tabulka, ale kalkulačka a docela sedí. Vyzkoušeno. Musí se ovšem všechny faktory ovlivňující spotřebu správně nastavit.

                                              0 0
                              • scret  

                                Smekam pane! Krasne a slusne jsi to shrnul.

                                Ja tomu rikam instantni zabava.

                                Fascinuje mne i ta dnesni zvlastni logika. Ten samej typek si koupi „ekobio“ kelimek na kafe a pak ve volne chvili seda na e-bike, s 5kg baterkou ze „sra.ek“, aby se „vyřádil“.

                                0 0
                      • Breakpain  

                        Ja nikdy nepochopil, proc tohle lidi resi :) … at si kazdy jezdi na cem chce, nikomu nelze diktovat co a jak ma delat se svym kapitalem ;) …

                        0 0
                  • Vuk  

                    Fyzika ovladani 28kg elektrokola 45kg hubenym klukem pri technickem sjezdu. 90kg biker si tohle neuvedomi, ze se ten kluk vic nadre a do bunnyhopu ho nezvedne vubec. V zatacce ho elekrokolo shodi na mokrem listi. Taky ho sam nezvedne kdyz ho chce dat na stresni nosic.

                    0 0
                    • stařík  

                      A to ten nosič musíš mít za přední kolo, klasický hák za rám nejde, éčko je mimo maximální rozměr. A zacvičíš si, to jo, i když sundáš baterku.

                      0 0
                  • Vuk  

                    Ekolo si porizuje porad vic lidi, i kdyz ho nutne nepotrebujou. Proste masirka. Radsi si pujcit u nejake chaty v horskem prostredi a nemam starost se servisem, nabijenim, uskladnenim.. Lidi se daji namotat a kupujou ekola za 50kacek i kdyz vyjedou kopec jednou za mesic a zbytek jizdy je bezna silnice, na ktere by si vystacili s normalnim kolem.

                    0 0
                    • Janes  

                      Půjčovny jsou největší zlo!!!

                      0 0
                      • Vuk  

                        To jo. Vyzkousi, pak to koupi a jezdi i to co by zvladli na normalnim kole za polovinu. Driv jezdili na stare herce a vsechno nove co nema motor, neni pro ne k uspokojeni.

                        0 0
                        • Janes  

                          Právěže nekoupí, protože to jsou socky, jako Ty. Nebýt půjčoven, byla by e-kola výběrová, a v exponovaných oblastech by s nimi nebyl problém. Ta dostupnost je právě problém.

                          0 0
                          • Vuk  

                            dat 500tisic kc za ekola pro celou rodinu je docela dost, pokud si vyjedou jednou za mesic na nejakej ten kopecek, ktery by klasicke kolo vyjeli pesky.

                            0 0
                      • Peterko  

                        hm… Satanisté už překreslují pentagramy na půjčovny e-kol a místo Belzebuba vzývají Specialized Turbo LEVO… :-)

                        0 0
                • michomin  

                  Z toho, co říkáš, vyplývá, že pro zvládnutí technického kopce je nutná rychlost, tedy výkon motoru. V malé rychlosti za vlastní síly nezvládnutelné, v e-rychlosti pohoda. To beru. Získá motorkářské dovednosti. Ale tvrzení, že se do kopce nadřeš na e-kole víc než na normálním kole, neberu.

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Od toho jsou nastesti watty a data. :-)

                    0 0
                    • mr.garisson  

                      Když to teda shrnu, tak jezdíš stylem, že máš ve výsledku stejný průměr W/kg, ale jedeš to rychleji, abys stíhal víc sjezdů? To mi dává celkem smysl, ale je to fakt leda pro sjezdaře, co nemají podmínky a čas. U XC mi to smysl vůbec nedává. Ve výsledku ty lidi stejně nemakaj, protože se můžou vozit.

                      0 0
                      • Tomcat  

                        Ve výsledku opravdu stejný průměr W/kg nemá :) Stejně nemá ebike stejně kg/m² stejně ebike nemá stejné g…

                        0 0
                        • JFtryall  

                          Vahu kola neberes v potaz, beres jen tolik kolik sam vydas. A ano v tezkych kopcich mas na ebiku vyssi watty, protoze udrzis jet v kadenci a v technickych mistech udrzis porad posilat vysoky vykon, na normalnim kole se clovek vetsinou vic sekne, spadne kadence, zvysi se sila, ale vykon je ve finale nizsi, nez kdyz jedes frekvencne bez zaseku. Nevim jestli s tim mate realne zkusenosti, ale verte mi, ze ja je mam bohate. :-) a prave timhle stylem by se na ebiku melo trenovat.

                          0 0
                          • Vena280  

                            Nechápu proč tady meleš takové h vna proč bych měl jako na normálním kole trénovat v kopci který vím že nevyjedu maximálně si v tom kopci můžu potrénovat techniku ale jinak si pojedu kopec kde si tu kadenci udržím tím pádem si máknu za svoje a nenechám se tam vyvézt.

                            0 0
                            • JFtryall  

                              To spis meles ty a v terenu si toho asi moc nenajel. Pisu, ze prave smysl vidim nejvetsi v tomhle a potencialu budovani odlisnnych specifickych vyjezdovych trailu pro ebiky v trailcentrech, bikeparcich atd. Jsou to proste rozsirene moznosti a spravna aplikace toho produktu, plus i zavodeni na odlisnych tratich. To ale bez realnych zkusenosti a zakladnich skills asi poznat nemuzes.

                              0 0
                              • Janes  

                                +1

                                0 0
                                • Vena280  

                                  Pokud jste si do této chvíle nevšimli toto fórum se jmenuje bike- fórum nikoli E-bike-fórum tak si pište ve své komunitě jak se na těch vašich Tramvajích do kopce nadřete a nezasírejte nám tady místo a nemarněte náš čas.

                                  0 0
                                • Vena280  

                                  Pokud jste si do této chvíle nevšimli toto fórum se jmenuje bike- fórum nikoli E-bike-fórum tak si pište ve své komunitě jak se na těch vašich Tramvajích do kopce nadřete a nezasírejte nám tady místo a nemarněte náš čas.

                                  0 0
                                  • jiboy  

                                    Celé toto fórum je o kolech.

                                    Toto jedno vlákno je o e-kolech.

                                    Za mě je dobře, že aspon jedno vlákno tady pro porovnání je.

                                    Když se ti to nelíbí tak do tohoto vlákna nechoď a nespamuj tady.

                                    Jsou zde určitě lidi co mají kolo i elektrokolo a spoustu lidí si časem i e-kolo koupi. Za mě super, že toto jedno vlákno na tomto největším serveru o kolech je. Lidi zde píšou i srovnání mezi koly

                                    0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Nezasírejte nám tady místo? Stačí říct a vyčištění zařídíme, teda pokud jsi už moc ******** :-) Jen s tím marněním času ti asi nepomůžem, to musíš sám zmáčnout tlačítko odhlásit :D

                                    0 0
                                  • JFtryall  

                                    Borec je tady od roku 2019, prazdnej profil, ale bude poucovat o cyklistice. To chces. :-D

                                    0 0
                                  • Romancero  

                                    zase bych to tak dogmaticky nebral! podívej se třeba na „zasírací“ vlákno o koronaviru:-)

                                    Já jsme naopak rád, žesem pravověrní éčkaři chodí-rád bych pochopil jejich životní filozofii..

                                    0 0
                        • mr.garisson  

                          Já jsem měl na mysli čistě matematicky, když odečteš přípomoc, kolik teda dává výkonu do pedálů, jestli by to bylo stejné, jako u nějakého ze sjezdových kol, které by použil. Dalo by se to změřit wattmetrem a porovnat data, co ukazuje počítač v jednotce kola. Ale spíš bych to vnímal jako zajímavý experiment, než běžnou praxi.

                          0 0
                          • JFtryall  

                            Hele na rovine to zmerene mam, tam dobre poskladany ebike 29er na rychlych kolech jede velmi dobre i bez pripomoci. Jedes 28–30 na rozumnych wattech bez problemu. Problem je akcelerace a kopec, kde ta vaha vyzaduje desitky wattu navic. Ale dobry ecko na rovine jede fakt dobre i bez motoru. Jinak s 23kg endurem se v terenu do kopce moc neda. To ten sjezdak na tom bude lepe. Ale zalezi hodne i na pneu a nastaveni.

                            0 0
                            • mr.garisson  

                              To sice ano, ale jaký je teda přesný rozdíl? Jak říkám, zajímavý experiment. Přípomoc poměrově vyjádřená ve watech k jezdcově výkonu. Pak se dá tedy vypočítat za celou vyjížďku, kolik jsi měl reálně W/kg. Samozřejmě relativně ku hmotnosti jezdce ne celé soustavy.

                              0 0
                              • JFtryall  

                                Jezdec ma dane zony, kde se pohybuje. Kdyz vezmu treba 250W, coz je rekneme nejakych 3,67 W/kg v mem pripade, zakladni tempo, tak na rovine na aero silnicce jedu nejakych 34–35. Na gravelu to je kolem 33 a na top biku to je treba 32. Na 18kg ebiku, ktery je poskladany smysluplne- lehke zaplety a top plaste, tak jedu kolem 28–29. Porad beru idealni podminky a rovinu. Na obycejnem starem kole je ta rychlost treba kolem 26 na tomhle vykonu. V kopci je ten ekvivalent mnohem horsi a tam tezky ebike ztraci vyrazne. Abych dorovnal rychlost normalniho dobreho mtb na asfaltu v 7–8% sklonu, tak ten narust bude urcite kolem 40–50W. Ale jsou to ciste steady zateze, kdyz se bude akcelerovat, tak ebike na tom bude samozrejme jeste hur. Kdyz jsem delal test na zakladni pripomoc u Shimana, tak jsem jel svoji kompenzaci 185W na 120 tf a do kopce to vychazelo ekvivalentu 430W na silnicce. Realne ta ebike souprava jela kolem 480W, aby plus minus stacila silnicce.

                                0 0
                                • mr.garisson  

                                  Takže vlkastně jedeš svůj běžný trénink ve výkonových zónách relativně ku FTP, jen jsi díky motoru rychlejší? Jestliže to vypne nad 25 km.h-1, tak je to asi dost na pytel, na co pak tahat takovej těžkej krám na průměrnou trasu XC, kde mám vyšší rychlostní průměr, než dopomoc a tím pádem bych jel celou dobu za svoje? To se fakt vyplatí max na prudší stoupání, kde tu rychlost s přípomocí využiješ.

                                  Jinak si opravdu myslím, že tréninkový potenciál e-kola využije opravdu setinový zlomek těch, co si e-kolo pořídili. Z mého pohledu potřebuju ke kvalitnímu tréninku XC určité stupně intenzity po časovou jednotku a jestli to samé jedeš s e-kolem, na rotopedu nebo na lehkém závoďáku je šumák.

                                  Jak jsem už jednou napsal. Opravdový smysl bych viděl při tréninku techniky sjezdu, kdy potřebuješ eliminovat časové prodlevy výjezdu. Tím bych to asi z mojí strany uzavřel, ta čísla jsou docela jasná.

                                  0 0
                                  • JFtryall  

                                    Jasne na asfalt a lehky teren to s 25 limitem smysl nedava. Na lokalnim kopci to je uz jiny kafe a muzes proste jezdit vyjezdy jine, nez na normalnim kole. A o to jde. Clovek objevi nejaky novy mista, zatrenuje si a poladi techniku nahoru i dolu. Ono porad je to tak, ze minimalne 70% ecek se pouziva hlavne na asfalt.

                                    0 0
                                    • Janes  

                                      Ano, a proto ten limit nedává smysl, soudruzi v Emerice to již zjistili, jen Evropa je zase papežštější, než papež.

                                      0 0
                                      • orm  

                                        Tak muzes jezdit za sve rychleji nebo si tam dat znacku, odblokovat a zase rychleji. Nevidim duvod proc zrychlovat ekola a zaroven jim stale priznavat vyhody kol. Na silnici at si takove stroje klidne valej stovkou, to mne nevadi.

                                        0 0
                                        • Janes  

                                          Víš o tom kulový, ale opakovaně sem pereš svoje nepravdivé výplody.

                                          Já nechci Speed pedelec. Chci jen limit pro schválená e-kola zvednout z 25 km/h na 32 km/h, jako v USA (20 mph).

                                          A Ty si o tom samozřejmě můžeš myslet svoje, ale prosím,. nefabuluj, zjisti si skutečnosti, ty značko…

                                          Ty vole, čím vás to v Brně krměj, že jste takový přemoudřelý…

                                          0 0
                                        • JFtryall  

                                          32 je proste nejlepsi kompromis. To je celkem jasne dane. Realne se stejne jezdi pomaleji, tam kde se ebiky pohybuji. 32 je uplna pohoda a uz to aspon utika a da se aspon vyrazit s normalnima kolama, kde ta cestovni rychlost na rovine je ustalena kolem tech 28km/h.

                                          0 0
                                          • laembert  

                                            A navíc je 30ka často ve městech, to znamená kolo nebude zdržovat, nebude se muset objíždět.

                                            0 0
                                            • BabbaJagga  

                                              Jedoucí kolo není překážka, aby se objíždělo, nýbrž ho predjíždíš.

                                              0 0
                                              • laembert  

                                                děkuji komisaři

                                                0 0
                                                • BabbaJagga  

                                                  To jen pro pořádek, protože bys takto mohl při předjíždění cyklisty přejet plnou čáru s argumentem, ze objíždíš překážku, což nefunguje. A taky kvůli tomu, ze tady uvádíme na pravou míru terminologii jízdních kol, elektrokol, skútrů a motocyklů, tak abychom nepůsobili další zmatky, že? ;)

                                                  0 0
                                                  • laembert  

                                                    bylo to myšleno naprosto bez ironie :-)

                                                    0 0
                                                  • Tomcat  

                                                    Zajímavé je , že tohle se řešilo mediálně a kolo a dle PČR takle přes plnou čáru „objet lze“.

                                                    0 0
                                                  • mr.garisson  

                                                    Dle zákona nelze pane. Objíždíš stojící vozidlo, to přes podélnou čáru souvislou lze. Můžeš taktéž předjíždět motocykl nebo cyklistu i v zákazu předjíždění za podmínky, že nepřejedeš onu „plnou“ čáru.

                                                    0 0
                                          • orm  

                                            S tim ja nesouhlasim. Chces jezdit rychle, tak si porid motorku, chces mit vyhody kola, tak jezdi do 25km/h. 28km/h neni normalni rychlost lidi, kteri bezne uzivaji ekola. Fakt nevidim duvod, proc touhle salamovou metodou posouvat rychlost ekol a priblizovat je k motorkam, ale zaroven, aby jim zustali vyhody kol. Co je to normalni kolo? Je kolo a ekolo.

                                            0 0
                                            • yorg  

                                              Mám na to stejný názor. Mimo to je tady často zdůrazňováno, že ekola jsou vhodné max pro penzisty. A přiznejme si, pro některé je i těch 25 moc. A najednou je toto zapomenuto a je požadováno zvýšení limitu?

                                              Má to být jen dopomoc, ne náhrada svalů. A osobně těch 30 až 35 dám ve svých 63 letech na krosovém kole jen na kvalitním asfaltu a bez stoupání a protivětru.

                                              0 0
                                              • Janes  

                                                Mimo to je tady často zdůrazňováno, že ekola jsou vhodné max pro penzisty.

                                                Opět jeden naprosto mylný a amišský blábol…

                                                A mimochodem, v 61 naprosto v pohodě rozhýbám svýho bika po rovině nad 40…a přesto mám už dva roky e-kolo…a včil mudruj…

                                                0 0
                                                • Tomcat  

                                                  Ano není pro většinu seniorů a ni mnohé neseniory. I mezi mladší populací jsou lidé pro které jsou rychlosti okolo 25km/h už nebezpečné.

                                                  Jedna vlaštovka totiž jaro nedělá a nedělal bych si iluze o průměrném zdravotním stavu populace který ovlivňuje nejen výkon ale pozornost řidiče. Lidí „frnk frnk a želvy pryč“ je dost. Pokud nejnižší mopedy dle EU mají požadavky na řidičák a patřičnou zdravotní způsobilost a turbo ekola by měla taky.

                                                  0 0
                                                  • Janes  

                                                    Na „turbo“ e-kola, neboli speed pedelec, ty nároky jsou, takže se uklidni…

                                                    Já třeba na svým kole nic turbo neshledávám, a to ani n a odblokovaném, když nešlapu, nejedu a když to flákám, nejedu ani přes 25. Na to už si musím docela přišlápnout, zvlášť když chci někam dojet a nejen fofrem do nejbližší hospody..

                                                    0 0
                                                  • Tomcat  

                                                    Turbo ebajky v ČR nejsou povolené vůbec vůbec ani s papirama. V nemecku ano jinde . cela legislativa ohledně ebike neni v Evrope sjednocená a v USA také ne.

                                                    0 0
                                                • yorg  

                                                  Rozhýbat a udržet průměrnou rychlost jsou 2 různé pojmy. K tomu mudrovat nemusím. :-)

                                                  Jinak aby nebyla mýlka, já s „mopedem“ počítám během pár let:

                                                  1. doslouží aktuální kolo
                                                  2. dosloužím já a už se budu trápit víc, než by mi bylo milo.
                                                  0 0
                                                  • Janes  

                                                    Tak pokud udržíš průměr přes 30 na dejme tomu padesáti km, tak se hluboce skláním :-).

                                                    A neboj, rozumím Ti. Já už holt neudýchám kopce a chodit je v tretrách nebudu :-). U nás v Polabí ho, ještě nepotřebuju, tak střídám.

                                                    0 0
                                                  • cioran-m  

                                                    Tak – kdysi jsme mívali průměr zřetelně přes třicet (ve Waldviertlu, Kirchbergu, Regennsburgu a tak podobně) i v podnicích na dvestěpadesát kilometrů. Pravda, nebyl to teda sólo švih a bylo to po silnici. Ale na kolech, ne na elektromotorkách­. :D

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Právě…kdysi…taky jsem nebýval taková lemra…

                                                    0 0
                                                  • yorg  

                                                    Na 20 km v hanácké rovině na cyklostezce se slušným asfaltem to problém není. Na 50 km už určitě ne, nejsem mimozemšťan. Jsem rád, když to na 65 km okruhu s pár kopci v cestě dám nad 24 tak jednou za sezónu. A to se musím hodně snažit a vítr by měl být kamarád.

                                                    Takže se sklánět nemusíš a i těch max 25 na ekole, až na něho dojde někdy řada, bude pro mě tak akorát. ;-)

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Věř, že nebude. Ale jinak furt dobrý :-)

                                                    0 0
                                              • Vuk  

                                                A co tak pri rychlosti nad 25km/h odepnout za jizdy motor a podat ho doprovodnimu vozidlu. Kolo pak bude mit 10kg, pojedu 40km/h. Prijedu ke kopci, mechanik mi za jizdy nacvakne motor a jedu dal.

                                                Kdyz se tohle nevyresi, elektrokolo nechci ani zadarmo.

                                                Neco takeveho uz je. Akorat se to neda udelat za jizdy. https://www.trekbikes.com/…axs/p/34710/

                                                15,75kg s motorem, 12,2kg bez motoru. Nemam 13 000dolaru na takove ekolo. Tech 15,7kg bych jezdil i pri vypnute pomoci a manipulace s nim i ovladani teziste, by bylo snadnejsi.

                                                0 0
                                                • bessinka  

                                                  Tak co tady trolíš, když nemáš love ?

                                                  0 0
                                                  • Vuk  

                                                    Jake love? Ja jsem vychrtlej. Kazdej gram navic vnimam vic nez vsichni ostatni. Nech udelaji i jeho levnou verzi. Do vseho cpou 625–756Wh baterky a 85Nm motory. Proc? Ja chci jenom drobnou vypomoc. Nepotrebuju elektronicke razeni ani XTR, XX1, ani elektr.teleskopku. Je to novinka, proto je to drahe. Kdyz to zlevni budu v duchodu.

                                                    0 0
                                                  • bessinka  

                                                    Slangový výraz. Hej more dej sem love. Po cikánsku se peníze řeknou love.

                                                    0 0
                                                  • TK75  

                                                    Voblož mi jednoho frajera v kůži

                                                    0 0
                                                  • Vuk  

                                                    vim co jsou love, jen nesnasim tyhle tezke motocykli s 756Wh a 85Nm motorem. Vsude to cpou. I ram pak musi byt robustnejsi a tezsi. Nakonec se dostaneme na hmotnost ekola 50kg jak maji terenni kolobezky a ekola budu jezdit i bez slapani. Ja jezdim nezavodne cyklokros na trailovem kole.

                                                    0 0
                                                  • Vrci  

                                                    A víš co je hrad?

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    A víš, co je to důl?

                                                    0 0
                                                  • Vuk  

                                                    To co jsou za otazky? Bavime se o elektrokolech, ne?

                                                    0 0
                                                  • Vrci  

                                                    Hrad je vzor pro neživotná podstatná jména, rodu mužského. Motocykl, bez motocyklu jako hrad, bez hradu, Učivo prvního stupně základní školy.

                                                    0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    Vuk neni Čech ;-)

                                                    0 0
                                                  • Vrci  

                                                    V profilu má prdlajs a já mám křišťálovou kouli v opravě.

                                                    0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    Vpoho, napr mna tá gramatická vložka obohatila. Takže v pátek jsem byl na hradě v Praze a v sobotu na motocyklě v Mělníku? Zaujímavé.

                                                    0 0
                                                  • PENE  

                                                    Kdybys byl v Praze na hradu, mohl's byt v Melniku na motocyklu.

                                                    0 0
                                                  • kejda  

                                                    Na Mělníce :)

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Yes!

                                                    0 0
                                                  • kejda  

                                                    Víme ne? Jsme tam předloni cosi dělali a slečna v hospě mne poučila :))

                                                    0 0
                                                  • BabbaJagga  

                                                    Tady v Polabí se odjaktěživa chodilo/jezdilo na Mělník, bo je na kopci, starší generace dokonce ještě na Melnik.

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Já se na Mělníce narodil :-)

                                                    0 0
                                                  • TK75  

                                                    Já ožral

                                                    Každý rok na vinobraní, takže ani nevím jak Mělník vypadá

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    O vinobraní mi ani nemluv, mé mládí by bez něj nebylo kompletní. Těch zážitků, to je na román..:-)

                                                    0 0
                                                  • TK75  

                                                    No a to si vem, že moje parta v mládí pak musela autama zpátky směr Bezno :-D

                                                    Ale žijem, co pamatuju tak bouračka byla jednou

                                                    0 0
                                                  • hawrda  

                                                    Mělník je nej, pac je to kousek na Kokostezky:).

                                                    0 0