• Laborec425

    Dobrý den,

    vlastním elektrokolo Haibike Trekking 1.0. Od začátku jsou s ním velké problémy a každou chvíli je v servisu.

    A asi mám i smůlu na servis, protože po první opravě kolo začalo celé vrzat, po druhé opravě nebylo opraveno, co jsem potřeboval a po třetí opravě mi přestalo fungovat odblokování elektrokola nad rychlost 25 km/h.

    A to byl asi vrchol mého zkoušení ježdění na elektrokolech. Ono se dá na takových kolech opravdu jezdit? Můžu mít skromný dotaz, jestli někdo jezdí na elektrokole zablokovaným na rychlost do 25 km/h?

    (Já osobně pokud mi ho zpět neodblokují tak kolo prodávám a nikdy na elektrokolo už nesednu, protože abych jel do práce a kolo mi při rychlosti 26 km/h začalo brzdit, tzn. prakticky hned a z kopce to stejné.. to opravdu nelze).

    1 9
    • onuce  

      Ekektrokolo je brzda veselosti.

      1 1
    • Smazaný účet  

      Ty event peripetie ber jako Boží varovani a to bych rozhodně nepodcenoval.

      1 1
    • Vilém  

      Mluvis soucasne o odblokovani a elektrokole? To se ale tak nejak vylucuje.

      0 1
    • Bonebiker1  

      Jaké odblokování?? To je přece nelegální. Kupte si moped.

      2 1
      • petrx  

        Ono se z elektrokola stává po odblokování dle zákona moped.

        0 1
        • Bonebiker1  

          petrx: samozřejmě, ale taky je to typická česká vychc…t, jsem borec, ojeb..l jsem zákon.

          4 1
          • scalar  

            Tak třeba si vyřídil dle zákona SPZ, platí povinné ručení a teď mu to jede 25 km/hod. :-)))

            2 1
        • xtonda  

          Neschválený moped.

          1 1
    • nooski  

      Staci slapat za sve a kolo pojede jak vitr. Pokud je clovek fyzicky slabsi nebo ma nejake postizeni, musi mu legalni limit stacit.

      1 1
      • va-bo  

        Myslim, ze s limitem to nema co delat. Jde o to, aby se pri prekroceni limitu motor odpojil bez ohledu jake cislo to bude. Maly odpor tam bude vzdy, zvlaste u starsich Boschu, kde je maly prevodnik a prevodovka. Pokud to brzdi i pri „volnobehu“ z kopce, bude problem jinde..

        0 1
    • roman 3D  

      32 km je ideál

      1 0
      • va-bo  

        Jasne, USA norma, 20 mil.

        1 3
      • Smazaný účet  

        Ja to mam na te regeneracne- rehabilitacni elektromotovjecy nastaveny diky Shimano motoru takhlenc : Eco 40km/65% pripomoci, Trail 28km/110%, Boost 20km/hod/125%, kroutaky na max. Na celoperku GhostSlamrHybride ;) z 99% jezdene v terenu pro mne ideal, silnici na ecku nesnasim.

        0 1
      • Smazaný účet  

        Jak kde a jak kdo. Mi se libi kdyz na rovinoidnich sotolinach moturek pricmrndava do te ctyricitecky. Naopak v kopcich staci pripomoc do te dvacky, nekde je i to moc. Nastesti Steps s dokoupenou licenci lze ladit detailne k naší neskromne spokojenosti.

        3 1
    • xtonda  

      Tak si kup jiný kolo, kola co legálně můžou 45 km/h existujou.

      https://mtbs.cz/…y-turbo-vado

      Akorát to pak je se vším všudy braný jako moped, má to techničák, musí to mít RZ, ty musíš mít řidičák, platit POV, mít na tom moto přilbu a smí to jen tam, kam můžou motorky, takže žádná cyklostezka, žádný les.

      Jako jo, ta legislativa co tady je není moc dobrá, takže to odblokování plně chápu. Ale člověk si musí uvědomit rizika s tím spojená a nebejt blbej a koupit kolo u kterýho to lze prostě nastavit jako u některých Bafangů ne Bosche, kde se to musí hackovat a přehráním firmware o ti to může zmizet.

      0 2
    • Laborec425  

      xtonda: Děkuji za odpověď :-)

      1 0
      • va-bo  

        Pri rychlosti nad 25 km/hod kolo zacne brzdit, i kdyz vyhodis cip? To by nemelo, pokud ano, bude tam jiny problem, nefunkcni spojka napr. Jaky to ma motor ? Taky muze byt cip nespravne zapojeny. Zkusil bych jiny servis.

        0 2
        • Janes  

          Je to chyba e-kol, kdy se dokonale neodpojí motor. Můj Bosch to taky dělá a je to cesta do pekel. Nechápu, že takovou triviálnost, jako odpojení pohonu nedělají seriově.

          Takhle je to na makovici a každej rozumnej cyklista si to nechá odblokovat, aby měl z jízdy radost a nemusel furt čumět na tachák, kdy ho to začne zase chytat za prde..l.

          0 1
          • onuce  

            Dělá se to seriově. Ačkoli podle toho co píšete je Bosch zřejmě ruční kusová výroba.

            0 2
          • mais  

            ten problém ale není problém elektrokola – to je normální fyzikální věc – jakmile je motor v pohotovosti, tak je vybuzené magnetické pole a s tím se pereš – pokud se toho chceš zbavit, musíš holt trochu pracovat s přípomocí – u mě je to třeba o tom, že je třeba s intenzitou přípomoci sjet na nulu (zmačkneš tlačítko) a hotovo je to jen těžké kolo. Odblokování netřeba, to tenhle problém neřeší, jen ho posouvá do vyšší rychlosti

            0 1
    • Dvojan1  

      Jestli jezdíš do práce po silnici, tak nevím proč jsi si pořizoval takovou hrůzu. Lepší je el. silniční nebo el. gravel, tam není problém nad 25km/h.

      0 2
    • Dan205  

      S elektrokoly nemám zkušenosti, ale měl jsem za to, že při 25 km/h končí podpora motoru. Že by kolo při překročení téhle rychlosti samo začalo brzdit i z kopce, slyším poprvé.

      3 1
      • Floydie  

        Mu to tak prijde, protoze odvykl slapat ;-)

        6 2
        • Dan205  

          To mě pak taky napadlo, že jestli jezdí na nejtěžší převod, bez elektriky to vypadá, jako když kolo brzdí. Ale z kopce to snad jede samo. Snad poslední kolo, které nejelo setrvačností z kopce, byla ukrajina :)

          0 1
          • Janes  

            Nejede to samo, pohon se plně neodpojí, je to pakárna.

            0 1
    • michomin  

      Máš pozoruhodný stroj – elektrokolo, které brzdí středovým motorem.

      0 2
      • onuce  

        Zřejmě rekuperace.

        1 3
      • xtonda  

        Pokud jede z kopce, svěsí a chce se vézt, tak to samozřejmě nebrzdí. Ale pokud si chce přišlápnout, tak je známý fakt, že některá elektrokola při odpojeném motoru kladou odpor, který významně jezdce zpomaluje, pak to má stejný efekt jako by to kolo přibrzďovalo.

        1 1
    • mais  

      Jo jezdím na elektrokole, co má přípomoc do 25km/h a nijak mě to neomezuje – je to přípomoc…pokud chceš hlavní pohon motor, kup si motorku – fajn vynález.

      1 2
      • psbiker  

        Mě se ba elektrokole líbilo to zrychlení. V městském provoze, kdy je nutné pořád brzdit a zrychlovat k nezaplacení. Na klasice si snažíš udržet hybnost a jet plynule, ale není to vždy možné.

        1 1
        • Janes  

          A i v tom městě by se těch 32 km/hod moc hodilo.

          0 1
          • J1RKA  

            po dnesni zkusenosti bych nejradsi kolo ve meste zakazal uplne, nechapu jak nekoho muze napadnout se snazit predjizdet zprava, a jeste ve zuzenym miste, to proste nepochopis

            0 1
            • Janes  

              To ale není o kolech, ale o tom mezi ušima.

              1 1
              • J1RKA  

                to souhlas, akorat tech co maji mezi usima snuru na pradlo nejak pribejva :(

                0 1
                • mais  

                  Tak statisticky je to v tomhle národě něco mezi třetinou a polovinou – což vůbec neodpovídá klasickému rozdělení společnosti.

                  0 1
            • psbiker  

              Předjíždím zleva, jak někoho třeba napadne předjíždět kolonu kamionů zprava moc nechápu.

              0 1
              • Janes  

                Stojící kolonu smíš na kole předjíždět zprava.

                0 1
                • psbiker  

                  Zleva mě každý vidí a dá pozor.

                  0 1
                  • Janes  

                    Tak určitě ,'-). To ti ještě nikdo neotevřel dveře?

                    0 1
                    • psbiker  

                      Že by jako vstoupil do silnice? Střední dvojitá je moje cyklostezka :)

                      0 1
                      • liborg1982  

                        Ajaj a jezdíš 70–90km/h v háku za autobusy?

                        0 1
                      • Janes  

                        Stačí, aby si řidič auta bez klimatizace otevřel dveře za účelem vyvětrat…a letíš.

                        0 1
                        • J1RKA  

                          blbost!

                          0 4
                          • Janes  

                            Hochu, mojí oblíbenou trasu Mělník – Doksy teď pořád opravujou. Za světlama se tvoří docela dlouhé fronty. Dveře otevírané do obou stran jsou tam v létě k vidění opravdu často.

                            1 0
                        • psbiker  

                          Jednou to přijde, rizikové situace nevyhledávám, ale jednou si mě zase někdo najde.

                          1 1
              • liborg1982  

                Je to někdy lepší opatrně po pravé straně (může se) než mezi stojící kolonou a vozy jedoucími ve volném protisměru.

                2 1
    • Kalic  

      Souhlas, elektrokolo prodat a nikdy už na to nesednout.

      2 3
      • va-bo  

        Jasne, hospoda to jisti.

        0 1
      • va-bo  

        Davas v Marianskem udoli treily i do kopce? Treba po zlute ke hrbitovu, nebo druhou zlutou pres Hornek?

        1 1
        • Kalic  

          Nevím, tam nejezdím. Jak to souvisí s chválihodným záměrem tazatele elektrokolo prodat a už na něj nikdy nesednout?

          0 1
          • va-bo  

            Ptal sem se proto, jestli davas bez dopomoci to Marianske udoli, kdyz zavrhujes ecka. Jsou Slapanice na druhe strane dalnice od Podoli?

            1 0
            • Kalic  

              Nevím jestli to dávám, nepřipadá mi důležitý to vědět.

              Asi jsi to trochu popletl, já elektrokola nezavrhuju, pouze souhlasím s tazatelovým záměrem elektrokolo prodat a už na něj nikdy nesednout.

              Ano.

              0 2
              • va-bo  

                Tak jo, nemam s tim problem. Nekdy to Marianske udoli zkus, mas to kousek, jen podjet dalnici. Je tam pekne. Akorat pres vikend moc lidi, lepsi kdyz je destivo.

                0 4

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.