DT Swiss Upgrade-Kit 3 Pawl to Ratchet LN

90 nepřečtených
  • Gwaihir

    Zdravím, narazil jsem na tento kit:

    https://www.bike-components.de/…t-LN-p84197/

    Je tam několik variant. Původně jsem si myslel, že je to upgrade, který mi umožní přechod na microspline ořech, abych mohl přejít na systém 1×12. To asi platí, ale netuším, proč bych měl chtít upgrade na ratchet (zubatka?) z 3-pawl (rohatka?) při zachování stejného typu ořechu. Píšou, že to z low end kol typu dt Swiss 1900 udělá high end kola. Prosím o vysvětlení. Děkuji.

    0 0
    • kadlec  

      Pokud mas naby 370 tak na prechod na mikro staci koupit orech, ale cena tohoto mi prijde docela dobra oproti samotnemu orechu. Ten stal kolem 2 litru.

      0 0
    • vysmátej bajker  

      pokud na 99% zustaneš u toho nového tipu ořechu proč ne. ale pokud tam budeš chtít opět něco jiného (XD) tak je tam nestandartní ořech na ratchet.přechod z pawl na ratchet má smysl jen pokud je třeba přejít na větší počet zubu-rychlejší záběr.

      1 0
    • PeterN  

      Zubatka má výhodu hlavně v možnosti mít víc zubů – rychlejší záběr. Pak může být pro někoho výhoda jiný zvuk.

      Je potřeba si ale ohlídat pár věci:

      • ořech pro LN je jiný, protože musí mít na sobě těsnění – takže nejde použít na jiné než předělané 3-pawl náboje. Běžné ořechy na ratchet zase nejdou použít na předělané 3-pawl náboje.
      • ořech pro LN jsem neviděl nikde samostatně, takže když budeš chtít jiný, musíš zase koupit celou konverzní sadu – ale to se třeba v budoucnu změní.
      • zjisti si jestli dokážeš povolit kroužek se zubama na stávajícím náboji. Dost často je to u jetých kol utažené šlapáním tak, že to nejde povolit. Je k tomu potřeba speciální klíč
      1 0
      • kubad  

        Sorry ale jeden nesmysl vedle druhého :)

        0 0
        • Gwaihir  

          Zkus to prosím ty, já do toho moc nevidím :(

          0 0
        • PeterN  

          Ano prosím, rozepiš se detailněji. Tuto konverzi jsem na podzim dělal na svém kole, tak mě zajímá kde jsou ty nesmysly.

          0 0
          • kubad  

            Pasuje to tam i zpět

            Koupit jdou všechny verze

            K povolení potřebuješ klíč vždy

            0 0
            • PeterN  

              A pak že kdo píše nesmysly:

              • LN ořech do klasického náboje nedáš – je delší o tu část s těsnením. Klasický ořech do 3-pawl náboje síce dáš, ale nebude dobře těsnit, takže ok, blbě jsem to formuloval, ale výsledek je stejný- není to dobré řešení
              • budu ti věřit, již jsem to nějakou dobu nezkoumal.
              • Já snad napsal že někdy není? Prostě někdy nejde povolit a je k tomu potřeba specíální klíč.
              0 0
              • kubad  

                Vyndaš kroužek s těsněním a ďas ořech 3pawl :)

                Proste to mezi sebou můžeš prosazovat v tom je nesmysl co píšeš

                3 pawl je OEM dostupnost je komplikovaná ale daji se sehnat

                0 0
                • PeterN  

                  Jak myslíš, já to zkoušel a fyzicky ta část na LN ořechu co drží těsnění kolidovala s tělem náboje. Třeba to tak není u všech, netuším, ale určitě to nejde vždy. A v druhém případě platí to co jsem psal – jde to udělat, ale netěsní to dobře, takže se na zubatku dostává bordel.

                  0 0
                  • kubad  

                    Nějak ti nerozumím. Tesnici kroužek z 350 pasuje do 370 a když ho vyndas tak ořech z 370 sedí v těle 350

                    Už sem jich par prohazel. Pokud by to tak nebylo nesla by 370 konvertovat na 350

                    0 0
    • Gwaihir  

      Díky všem. Tenhle klíč?

      https://www.koloshop.cz/…-naboje.html?…

      0 0
    • Yareck  

      Ahoj, trošku se napojím. Koupil jsem ten kit, podařilo se mi po náročném boji sundat z ořechu kazetu, ale vůbec se mi nedaří povolit ten kroužek se závitem v nábě. Nějaký figl jak na to? Diky

      0 0
    • Jenda  

      Jen se ujistím, ten ořech je tedy zcela identický jako je na 350 resp 240 nábách s oboustrannou rohatkou?

      0 0
      • PeterN  

        Zcela identický není, má na sobě drážku pro uchycení těsnění. Na DT350/DT240 je těsnění na náboji, na DT370 na ořechu. Klasický ořech ale jde použít na konvertovaném DT370 náboji, ale za cenu horšího utěsnení.

        0 0
        • Jenda  

          A opačně, tedy tenhle ořech na s těsněním na 350 nábu by šel, nebo se tam to těsnění bude plést?

          0 0
    • luisman  

      DT SWISS nabízí více variant a druhů záběrových ořechů, které lze na všech nábojích DT jednoduše měnit! V dnešní době je potřeba vždy jen určit, zda je náboj se standardním RATCHET záběrem ( 2× volná zubatka + 2× volná pružina – gumové těsnění nalisováno na náboji ), nebo RATCHET EXP ( 1× volná zubatka, 1× našroubovaná zubatka v náboji + 1× pružina – gumové těsnění nalisováno na náboji ), dále pak RATCHET LN ( 2× volná zubatka + 2× volná pružina – gumové těsnění nasazeno na ořechu ) a případně poslední možnost jsou náboje s 3 praporkovým záběrem! Vše jde jednoduše zjistit, stačí jen vycvaknout ořech z náboje.

      0 0
      • Gwaihir  

        Pro mě je těžké představit si přínos takové výměny. A ev. za jaký typ to vůbec měnit.

        0 0
        • kubad  

          Co nechápeš na tom , že je něco lepší, spolehlivější…?

          Pokud to nepotřebuješ tak si kup stejný systém jak máš jen na daný typ kazety co potřebuješ,

          0 0
          • Gwaihir  

            No pokud je něco spolehlivější, tak to chápu, ale nevím, jestli to poznám.

            Mám kola X1900, kde jsou 3 praporky a existuje vylepšení:

            DT SWISS UPGRADE-KIT 3 PAWL TO RATCHET LN

            No a já nevím, jak se to projeví. Zatím se mi ty tři praporky jeví tak, že když šlapu, tak je tam ze začátku jakási vůle, pedály nepěkně cvaknou a jedu. Pokud šlapu plynule, tak žádný problém, ale když střídavě šlápnu a pak nic a zase šlápnu, tak to zase cvakne. Předpokládám, že je to normální chování. No a co nevím je, jestli mi to vylepšení v tomto pomůže nebo ne. Nebo jestli to poznám i jinak. Za mě amatéra je 60 eur relativně dost peněz, tak chci vědět, jestli to potřebuji :)

            Dík.

            0 0
            • kubad  

              proč to DT dává na lepší modely kol?

              ano to co popisuješ to zlepší,

              1 0
            • ToMášMarný  

              Pokud se budeme držet tvého dotazu na dt swiss tak:

              Spolehlivost: ne, ani ratchet není bezúdržbový a rekreačnímu jezdci poslouží 3-pawl i ratchet stejně.

              Upgrade kit: ano, popisovaná “jakási vůle” souvisí s POE – body záběru. Čím je jich víc, tím menší je mrtvý chod mezi šlápnutím do pedálu a přenosem síly do pohybu kola a tím menší je to kopnutí. X1900 mají těchto bodů 24, upgrade kit to zvedne na 36. Dalším upgradem je možné to zvednout na 54.

              1 0
            • tomxxx  

              Představ si to, jako bys řešil rozdíl mezi XTR a SLX.

              Prostě DT má jako top řešení rohatky a můžeš ai koupit až 54z.

              Jiné firmy mají zase top produkt praporky, ale mají jich třeba 6.

              Za HG bych to neměnil, kdybych stejně musel kupovat ořech, asi bych už koupil tu rohatkovou konverzi, cenově se to liší už o málo, ne?

              0 0
              • Gwaihir  

                Liší se to málo, takže až se dokopu na 1×12, tak to budu řešit. Díky všem.

                0 0
    • vysmátej bajker  

      nechce někdo konverzní Ratchet XDR s 5osou.je to model na 370 3pawl pro změnu na Ratchet.

      0 0
    • jonti  

      Jde nějak použít ořech microspline EXP na náboj DT 350 Classic? Chybí tam to těsnení a je tam vůle. Nejde tam doplnit podložka nebo těsnení?

      Chtěl bych to použít na trailové kolo kam nechci moc investovat a spíš bych tam použil SLX kazetu než XX1.

      0 0
    • feuerman  

      Ahoj, mám náboj DT 370 Ratchet LN 18, ořech HG. Při jízdě na trailu se z náboje chvíli ozýval cinkavý zvuk (zhruba na 1 otočení), aktuálně již bez zvuku, ale přijde mi, že má náboj od té doby sice lehce, ale slyším tam nerovnoměrný cvrk. Chápu, že až po rozebrání zjistím více.. Rád bych ale kvůli záběru a i zvuku upgradoval na 36z. Lze sehnat na Ratchet LN? Nikde sem nenašel… Díky.

      0 0
    • Motyll  

      Zkusím tohle vlákno, nenašel jsem lepší.

      Lze rozebrat ořech (potřebuju vyměnit ložiska) DT SWISS 3 praporky 11s ?

      0 0
      • duk  

        Však už ho máš rozebranej ne? Teď už jenom oškrábat tu rez, kouknout jestli ložisko nedrží segrovka (myslím že u tohoto ořechu není) a pak ložisko vyklepnout na stejnou stranu, jako to první.

        0 0
    • Motyll  

      Segrovka tam je. Ok, tak zkusím jen vyklepnout. Ložisko je po smrti.

      0 0
      • KRoser  

        tady máš video jak na to.

        https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • Motyll  

          Díky, to jsem taky našel. No večer to zkusím.

          0 0
          • jakub_kencl  

            Teď jsem to dělal o víkendu, segrovka tam je a pokud to u ní vypadá stejně jako na fotce, tak to bude asi chtít trochu WD aby povolil bordel a šla ven. Pak už jen nástavec na golu a vyrazit ven ložisko.

            Vyčistit a nasadit nová ložiska… nezapomenout při montáži na vymezovací kroužek a tu segrovku :-)

            Ložiska jsou to 6802 2RS (zadní, menší) a 6902 2RS (přední, větší)

            1 0
    • Jaaaan  

      Ahoj, přifařím se tu s dotazem. Dělal sem čištění a mazání dt 350 36 zubatek. Dal sem tu originální vazelínu jak na zubatky, tak na ty protikusy. Funguje to jak má, akorát (jestli je to tím chladem), tak při točení klikou dozadu jde slyšet jak řetěz jak šustí, jakoby chytal o vedlejší pastorek. Je to kvůli tomu, že sem to zapatlal moc a je to stuhlé a řetěz se prověšuje?? Předtím to nedělalo…říkal sem si že to nemám dělat v zimě…Mám to rozdělaat a úplně to otřít a nechat to na sucho??

      0 0
    • stanik48  

      Ahoj, chci se zeptat, zda na naboj kde je original ratchet (zubatka) pujde nasadit 3-pawl orech. Jinymi slovy na kola dt m1700 chci da orech microspline z dt m1900. Diky

      0 0
      • novas752  

        Leda bys vyměnil závitový kroužek v těle náboje za verzi pro praporkový ořech. Ale nemá smysl to dělat – zubatka je daleko lepší/spolehli­vější.

        0 0
        • stanik48  

          Ok, diky, asi bude pro me jednodussi koupit novy zubatkovy orech

          0 0
        • kubad  

          Kroužek, distanční podložka, a těsnění, jinak souhlas je to nesmysl

          0 0
        • vlk  

          Vždy jsem měl za to, že zubatka (ratchet) je lepší díky více polohám kdy klika zabírá, ale nějak mi uniká smysl proč by měla být u DT Swiss lepší zubatka ve veri s 18 „zuby“ než 3-pawl, když 3-pavl má více zoubků, tedy záseků, kdy zabírá.

          Proč vůbec tu 18 verzi dělají. 3-pavl systémy, v životě se mi nezničily a to byly bez jakékoli údržby a na starých kolech najely nesmysly. Když si vezmu , že bych měl zubatku pravidelně rozdělávat a mazat-tedy aspoň to majitelé tvrdí, že je to nutnost.

          Mám právě DT Swiss zubatku 18 a na druhém kole klasiku DT Swiss 3-pawl. Když jsem přemýšlel, zda nevyměnit díly, aby měl u zubatky víc než 18, tak jsem na fórech vždy narazil na informací, že čím méně zubů tím zuby menší a je menší životnost, především, když občas někdo šlape silově. Tak mi to nějak nesedí s obecným tvrzením, že je obecně lepší.

          0 0
          • vysmátej bajker  

            klasický ratchet při správné udržbě téměř nezničitelný. s větším počtem zubu čatějji,

            0 0
          • Hrabex1  

            Za me jsou v pohode oba systemy, Ratchet ma velkou vyhodu, ze kdyz ho rozeberes, nemas co ztratit :-)

            1 0
            • benobiker  

              Já mám teda s praporky od DT problémy, přeskakování v ořechu denní chléb…

              0 0
              • vlk  

                Tak já to mám na dt 370, už to má také něco najeto a přeskočení jsem nikdy nepozoroval. Podle mě, pokud to přeskakuje, tak už buď něco prasklo nebo to musí být na kaši a je třeba vyměnit. Ale v mládí jsem jezdil klasické praporkové STX nebo LX náboje a to vydřelo detítky tisíc km, nikdy nerozděláváno, nemazáno a nikdy s tím nic nebylo.

                0 0
                • Hrabex1  

                  Obcas se to delo na vsech praporkovych systemech, co jsem kdy mel, vcetne shimana.

                  Nic na kasi nikdy nebylo. Nedelo se to moc casto a na funkci to nemelo vliv. Myslim, ze to bylo tim, ze obcas nezaskocily vsechny praporky.

                  1 0
                • benobiker  

                  Nic tam prasklé není… Prostě slabá pružinka, malé nepřesnosti, plus se to kroutí a jakmile se trefí jen jedním praporkem hrana zubu ráčny, tak v tom prostě lupne… Klasika u všech levnějších variant praporkového systému…

                  0 0
          • novas752  

            Však taky 18z už je jen na Ratchet LN nábojích = 370, což je prostě primárně OEM náboj aby „to bylo na DTčku“. 350ky už mají 36.

            Způsob šlapání je z principu nesmysl, když je volnoběžka sepnutá tak je úplně jedno kolik má zubů a kdo na tom jak šlape. Pokud jsou v pořádku ložiska (typicky v ořechu), pokud nejsou, tak se to pod tahem (typicky na velký mtb kazetě) kroutí a drážkování obvykle hliníkovýho ořechu jde do háje.

            Při volnoběhu po sobě zoubky kloužou a rohatky v drážkování neustále kmitají do stran. Proto to musí být mazaný. Jednak se snižuje opotřebení zubů, za druhé opotřebení drážkování.

            Při záběru do sebe rohatky zapadnou, pokud jsou namazaný moc a je například zima = vazelína ztuhlá, nemusí se do sebe hryznout hned, ale dojde k protočení o několik zoubků, hrany zoubků timhle můžou být stržený.

            0 0
            • vlk  

              Schválně jsem šel spočítat cvaknutí zadního kola při otáčení, zda jsem se nespletl. Mám starší 370 na 3 pawl 24 cvaknutí a o něco novější 350(kupované samotné náboje) a ty mají ratchet – 18 cvaknutí, takže to není jen u OEM. Ty 370 jsem nikdy nemazal, i když jezdím brody, kde jsou náboje pod vodou, tak když jsem nedávno měnil ořech na jiný typ, tak byly jako nové vevnitř úplně čisté, zcela neopotřebované. Nikdy jsem nepostřehl, že bych zabral a přeskočilo mi to a zabralo až na další zub a to sem tam šlapu i hodně silově. Pocitově těch 18 u ratchel jde proti lepším 24 trochu poznat až, když se na to člověk vyloženě soustředí-ale žádná hrůza. Kvalitativně, co se ložisek týká nebo pevnosti náboje mezi nimi také nejde poznat rozdíl. Chvíli jsem přemýšlel upgradovat tu 350 na vyšší počet zubů, ale nakonec jsem to nechal, když jsem četl, že se to pak musí častěji kontrolovat a mazat.

              0 0
              • novas752  

                To máš ještě ty starší. Aktuální generace má 36z. https://www.dtswiss.com/…hubs-mtb/350

                Já mám vlastně všechny – dva zadní náboje 350 starší s 18z, v jednom z nich mám vyměněnou za 54z. A pak jedny novější 350 se 36z. A ke všem z hlediska servisu přistupuju stejně – jednou za půl roku = cca 100h ježdění to rozhodim, očistim, namažu. Na léto vazelínu, na zimu olej nebo vazelínu s olejem. Je to práce na 5 minut…

                Navíc větší počet neni vždycky lepší – na celoodpruženym kole to víc tahá za nohy. Z toho 54z upgradu jsem se rychle vrátil na 18z (a 54z mám v pevňáku). Teď tam mám ty novější 350 s 36z a stejně trochu přemýšlim že tam dám ty původní 18z rohatky.

                0 0
                • vlk  

                  Dík za info, to tahaní u fullu mě ani nenapadlo, nechám to, jak to mám.

                  0 0
              • Mafa07  

                Zdravím, mám na kole náboje DT swiss 350 klasický HG ořech a uvažuji o přestavbě z 3 zapadky na ratchet 36 zubů a ořech microspline kvůli předělání na 1×12.Po přečtení příspěvků, ale koupím asi jen ořech microspline s 3 zapadky se kterým jsem spokojen. ????

                0 0
                • Vilém  

                  Pokud mas 350, tak neni co prestavovat.

                  4 0
                  • Mafa07  

                    Mám na mysli změnu z 3 západek na ratchet s 36 zuby a místu HG ořechu dát microspline abych mohl dát dvanácti stupňovou kazetu Shimano.

                    0 0
                    • novas752  

                      Jenže v DT350 neni 3 praporková volnoběžka.

                      0 0
                      • Mafa07  

                        Tak úplně dokonale nejsem v těch typech a značení kovaný, ale volal jsem s někým z Bottico kde se na DT Swiss specializují a bylo mi řečeno, pokud je těsnící kroužek na ořechu a chci přestavbu z 3 západek na ratchet, tak se jedná o typ 350 a doporučil mi, který kit bude pasovat. Možná jsou ještě jiná značení? Fak nevím, jen říkám co mi bylo řečeno ????

                        0 0
                        • Metrick  

                          Rohatky/ratchet systém mají náboje 350 a vyšší řady, praporky používá dt swiss 370 (obvykle OEM náboj). Předělat to jde ale není to levné, kromě správných dílů musíš mít i speciální klíč. Zda se to vyplatí je na posouzení uživatele :o)

                          0 0
                          • Mafa07  

                            Ok.Diky za vysvětlení ????jedná se o GiantAnthem1 a na náboji jsou jen písmena a ne označení. Celý kit levný není, ale půjdu do toho. Co se týče těch klíčů na povolení toho kroužku, tak mám oba, jak na 3 pawl tak I na ratchet.

                            0 0
                            • Venda  

                              Ja jsem na svym Giantu menil ořech z HG na Sram. Taky tam OEM Giant naboj na zapadky ala 370. Tak jsem koupil DT orech a nepasoval. Mel mensi prumer. Musel jsem poridit speciální orech od Giantu na tenhle naboj a stal 2k.

                              Tak si dej pozor, abych mel opravdu naboj 370…

                              0 0
                              • Mafa07  

                                No to jsi mě moc nepotešil ????uvidím no.Ten ořech jsi našel prosím tě kde? Na jejich stránkách asi ne co?

                                0 0
                                • mirorek2  

                                  tak ořech sundej, nafoť a poměř, někdo to bude mít a napíše ti, co to je…

                                  0 0
                                  • Mafa07  

                                    Asi jo, třeba to někdo má ????

                                    0 0
                                    • Mafa07  

                                      Tak jsem si udělal v rychlosti rozborku/sborku ????kdyby jste náhodou někdo měl doma stejný ořech? Potřeboval bych zjistit co to je za náboj? Předem moc děkuji za odpověď.

                                      0 0
                                      • Venda  

                                        Tak jsem ted koukal a neco nameril. Ten rozmer z tve první fotky, kde mas 27,51mm, tak ja na tom puvodnim orechu od Giantu mam 29,5mm. A na tom orechu xd, co jsem si koupil na vymenu a myslel, ze bude pasovat jsem nameril 27,5mm. Takze bych rekl, ze uz to v tomhle nastesti u tebe Giant sjednotil. Skoda, ze to nebylo i u mne, nemusel jsem mit ted dva zbytecny orechy v supliku…

                                        0 0
                                • Venda  

                                  Objednal mi ho ten, u ktereho jsem kupoval kolo. Jeden garazovy prodejce z Jaromere.

                                  Na netu jsem to ja sam nikde nenasel. Ale jsou to taky ctyri roky.

                                  0 0
                          • Johny.Merida  

                            No já mám tedy Roval C38 carbon.kola s náboji DT 370 a mám ratchet .....

                            0 0
                    • jIrI___  

                      DT350 má jen ratchet systém. Můžeš si tedy vyměnit rohatky s jiným počtem zubů a samozřejmě i ořechy na rozdílné typy kazet, ale vždy to bude ratchet.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.