Nejlehčí závodní kola do 20t co něco vydrží

60 nepřečtených
  • Turbo

    Pomalu, ale jistě se chystám na upgrade kol na mojí ALMU.

    Jezdím XC, vážím do 65 kilo a vozím bezdušáky.

    Chtěl bych závodní zapletená kola a hledám co nejlepší a zároveň velmi lehký set (ručně zapletený).

    Zatím jsem u varianty:

    Náboje: DT Swiss 240s Center Lock

    Ráfky: NoTubes ZTR Alpine Disc

    Dráty: DT Swiss Super comp

    Co by se dalo na tomto setu zlepšit, a co by mi to přineslo?

    Ještě koketuju s myšlenkou se praštit přes kapsu nebo spíš zkusím pumpnout sponzora :-) a jít do DT 190 ceramic, ale cena je přeci jen už o dost vyšší, ale zase by to už opravdu letělo :-)

    0 0
    • Hnoj  

      20 Litrů limit? A co jít třeba do TUNE? A nebo si raději doplatit za plochý dráty?

      0 0
    • kubad  

      190 jsou vyhozene prachy jedina vyhoda je vaha a krramika. A to zase neni tolik pokud das do 240 keramicke loziska budes mit super kola co poleti :-)

      0 0
      • Turbo  

        Hmm, taky jsem si to říkal, ale na kolik by tak ty ložiska mohli přijít? Přeci jen to je 6 kousků…

        0 0
    • Honza321  

      na 190 ceramic se vyser :-D vzal bych 240s osvědčenou klasiku (ložiska ponechat originální), ráfky FRM XMD333 (cca 320g, ale mají nýtky a asymetrický profil ráfku) našel jsem je tady http://www.netbike.cz/…91FRM333.jpg , dráty jak máš napsáno. Minimálně přední kolo bych dal na tlustý 9mm upínák případně i zadní.

      0 0
      • McBlacky  

        u takových výpletů je 9mm upínák na nic. Díky tenkým drátům a ultra light ráfkům to upínakem fakt nezachráníš.

        0 0
        • Honza321  

          kecy…napletený FRM xmd333 ráfek je tužší než od American Classic celá kola mtb 26" disc (hlavně přední kolo) a určitě výplety s tímto ráfkem budou tužší než třeba ZTR Alpine nebo Crest.

          0 0
          • McBlacky  

            vzhledem k tomu, že mám srovnání u stejných ráfků /sice 717 ale to je jedno/ jaký rozdíl udělá drát 2,0 ; 2–1,8–2; a 2–1,5–2 tak ti můžu s klidem napsat, že nemáš pravdu.

            navíc frm je kalíškovaný a ve stejné váze jako ZTR crest. Takže logicky materiálu na ráfku bude ještě méně, nehledě na to, že má vyšší patku než nový systém ZTR použitý u Alpine/Crest – xmd333 je okopírovaný systém ze ZTR Olympicu. Proto také v USA se nesmí prodávat, díky kolizi s patenty ZTR.

            0 0
    • Trog  

      Koupil bych Cross maxy…teď stoji 14 k za tu cenu sou super.

      http://www.kupkolo.cz/…sc_2210.html

      Než si kupovat njáky tyhle šmejdy:)

      http://www.kupkolo.cz/…80_1934.html

      0 0
    • Trog  

      A tyhle sou nej

      http://www.kupkolo.cz/…ic_2340.html

      0 0
      • roud  

        1500g u kol je dnes spíš šedej průměr u AC je super cena toť tak vše…

        0 0
      • Neddy  

        Za ty prachy rozhodně… AC mám taky a spokojenost, jede to skoro samo :)

        0 0
      • lidumil  

        Mi přijdou hodně kolotočový

        0 0
      • .Kubas.2  

        kola tak max. na rok. Pak do nich nateče voda a můžeš je zahodit.

        0 0
        • raceman  

          to je zas blabol :-)

          kdyz natece, tak i vytece ;-)

          0 0
          • JakeF  

            Vysvětli to mýmu středovýmu složení :-D.

            0 0
            • raceman  

              pak je nekde chyba… si prinejhorsim vrtni dirku do ramu…

              0 0
              • JakeF  

                Nebudem spamovat téma. Ale ani to by nepomohlo, do lisovanýho středovýho voda z rámu nenateče, nateče jedině od klik, odkud neni prakticky těsněný a zůstane v ložiskách.

                0 0
                • raceman  

                  no tak to je jina.. tak to ti zbyva uz jenom vzit fen a vyfenovat ;-)

                  0 0
    • Turbo  

      OK, takže kombinaci asi zůstanu u toho původního.

      Teď mi poraďte, co za kotouče (160/140-CENTRLOCK!) nějaká slušná váha.

      Budou k ELIXIR CR MAG, co třeba origoš AVID XX? nebo spíš nějaký s lepším poměrem váha/cena?

      Ale ne, zas aby byly ultra lehký a po chvíli se zvlnily!

      Mám doma XTR, šly by použít? Nejsou na něm moc malý dosedací plochy?

      0 0
      • Hnoj  

        Hope + adaptéry, což je vysoce dementní řešení. IS je IMHO výrazně lepší systém než CL.

        0 0
        • Honza321  

          pokud je dobře udělané nýtování na CenterLock kotouči, tak na něm není nic dementního :-D jestli tě baví montovat a demontovat těch 12 šroubků (při výměně kotouče nebo při potřebě vložení nového drátu případně hrozí zalomení hlavy šroubu u titanových nebo u starých klasických šroubů nebo stržení závitu v nábě) proti dvěma maticím tak bůh s tebou ;-)

          0 0
          • Hnoj  

            Nebaví, ale Shimano kotouče jsou skutečně jen málokdy udělané dobře, takže ze systému, kterej má možná potenciál stát se dobrým a rozšířit se, se stává spíše problém a pro mě osobně postrach…

            0 0
            • .Kubas.2  

              a kolik si už těch shiman na cl měl, že je tak zatracuješ? Nejsou to žádný špičky, ale jako závodní spotřebák, co se týče poměru ceny a kvality je to asi to nejlepší.

              0 0
              • JakeF  

                :-) Je vidět, že máš na B-F přehled.

                0 0
              • roud  

                Myslím že mu jich prošlo rukama už hafec vzhledem k tomu že prodává cyklomateriál ;o]

                0 0
              • Hnoj  

                ja na stesti ani jeden, ale servisem kol se zivim, tedy vim jake mnozstvi shimano cl kotoucu ma blbe udelane nyty pripadne spatne vyziznuty ten tisicihran. moc me nebavi ze se vsichni kasaji nakupovanim odpadu kterym postupne zamorujou planetu, ve jmenu dobre ceny zavodniho spotrebaku. Kupovat kvalitni veci je sice o neco drazsi ale ve vysledku levnejsi…

                0 0
          • roud  

            Vem hope kotouče hlavní rozdíl je v tom že jsou plovoucí o tom si můžou shimana nechat jenom zdát ;o]

            0 0
            • juli  

              Že jsou Hope fajn o tom žádná, jen mi řekni, co je na nich plovoucího ;-)

              0 0
              • pardalis  

                Ten překlad je fakt zavádějící :) Plovoucí nejsou všechny jen Hope Floating (kotouč s unašečem)

                0 0
                • juli  

                  Tak znovu. Co je na Hope Floating plovoucího?

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Plovoucí zavěšení brzdné plochy na hliníkovej unášeč…

                    0 0
                  • pardalis  

                    Tak znovu – floating = český vžitý překlad je plovoucí. Prostě se jim tak říká, nic na něm neplave, jestli se ptáš na to… :) Řekl bych, že to bude tím, že kotouč je s unašečem spojen nýty a při zahřátí se rozpíná kotouč nezávisle na unašeči.

                    0 0
                    • kubad  

                      to uložení je právě volné – plovoucí proto možná ten název, stejně jako u motorek :-)

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Tak jak to teda je, hejbe se to nebo ne?

                        0 0
                        • Neil100  

                          Ano v nýtech je vůle, která kotouč centruje po zahřátí a následném schladnutí do polohy, kdy nebude škrtat= ta nejpodstatnější vyhoda, mimo toho že unašeč je z Al, kvuli lepšímu odvodu tepla.

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Takže by se mi to na Formulky R1 mohlo hodit, že jo? Ale zase jsem někde četl, že tyhle kotouče v nich nějak o cosi drhnou, či co.

                            0 0
                      • mr.antik  

                        No a má to nějakou výhodu? Já na těch svých zatím žádnou nepozoruju :-))

                        0 0
                        • pardalis  

                          Nevím co jsi měl předtím za kotouče, ale já proti avidu G3 (203/185) pozoruju zásadní rozdíl. Neškrtají, nepiští a brzdí o poznání víc… Navíc po sjezdu v nich parádně cinká jak se chladí :)

                          0 0
                    • juli  

                      Jo, tahle interpretace je dobrá. Snad to zboří mýtus, že mají možnost se pohnout stranově.

                      I když… můj zadní vlastně možnost pohybu má, ale ve směru otáčení :-) bohužel.

                      0 0
                  • Neil100  

                    Najdi si to v historii, už je to tady po milionté :-P

                    0 0
      • scret  

        muzu se zeptat, proc se drzis porad toho CL? pokud budes volit neShimano brzdy, nevidim jediny duvod proc nevzit IS (6der)

        ohledne nab bych sel do 240tek, je to osvedcena klasika ktera vydrzi dost anebo se placnout jeste vic pres kapsu a jit do neceho libovyho jako ChrisKing… Na Tune jsem slyse, resp. cetl snad jen negativni ohlasy, hlavne na orech… snad nekdo by napsal vic, samotnyho by me to taky zajimalo…

        0 0
        • Neil100  

          Novější konstrukce ořechu by už měla být bez problému, ale je třeba počítat s tím, že je to už extremně lehký, tak k tomu i tak přistupovat…Když pominu to, jak na hovno jsou ty naby utěsněný. Za rok závodního ježdění prince/princess měl Hanes 2× meněnou tu karbon osu …

          0 0
          • kubad  

            podle manuálu Tune se ložiska mění jednou ročně, tak na co by řešili zatěsnění :-)

            0 0
    • Neil100  

      240s mám, od Richarda :-) a super náby, doporučuju, jak už psali jiní, na ty 190 ser, maj menší pruměr ložišsek=nevydrží tolik, je to kvůli o par g nižší váze…

      Jako ostatní, pokud dáš plochý dráty, tak je to jen dizajn, navíc aerolite od DT, tak jsi v tom za 5500 jen ve vypletu…

      Hlavně ne tune nábu, ale myslim, že když máš pulku váhy, toho co „žebroví závodníci“ na bicy, tak by Tě to asi unselo :-))

      Jen ta utěsněnost je slabota, roud Ti poví, jak to vypadalo za ořechem na Kongu :-)

      0 0
    • onik  

      moje crosmaxy v bazaru :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.