Lehká karbon kola na závodní HT

68 nepřečtených
  • Bumblebeee

    Ahoj,

    než mi dojde nové HT, vymýšlím, jaká kola bych na něj pořídil.

    Mám 70 kg a plánuji jezdit závody typu PrimaCup, různé méně technicky náročné maratony…

    Vyplatí se zainvestovat řekněme 40k do top karbon kol s váhou pod 1200g nebo mám jít raději do něčeho odolnějšího s váhou řekněme 1350g?

    Do oka mi padly následující:

    https://www.bikepart.cz/…ghtpull-exp/

    https://r2-bike.com/…-Carbon-Rims

    https://r2-bike.com/…-BOOST-1185g

    Z dostupnějších variant bych si nechal uplést něco na ráfcích od EIE nebo Nextie…

    Jde mi o to, zda vynaložené peníze na akceleraci a svižnosti poznám… přeci jen rozdíl 150 g na kolech už může být znát… na druhou stranu ráfek s váhou 300g už bude mít určitě tendenci se kroutit

    Díky za jakékoliv připomínky a rady

    0 0
    • TJK  

      300g karbon neni jako 300g hlinik.

      u tehle vahy uz pujdes imho nekam k extralite nabam a podobne… nedava mi to smysl, radsi bych sel do neco odolnejsi jako i9 torch / hydra s lehcim rafkem… vaha celku je dobra tak akorat na vahu kola, pokud budes mit tezky kola diky nabojum ale stejne lehke rafky, rozdil nepoznas v tom jak to jede ale v tom jak a co ty naboje vydrzi nez neco umre…

      volil bych smart cestu odolnejsiho naboje a lehkeho rafku

      0 0
    • JakeF  

      Poznáš to prvních 5 minut, pak si zvykneš.

      Lehčí kola se snáz roztáčí, ale zase hůř drží rychlost na rovinách a hůř drží stopu v technických pasážích. Na výsledcích v závodech to nepoznáš.

      Dnešní závody se posouvaj víc a víc do terénu, moderní geometrie umožňují jezdit ve sjezdech fakt rychle. Vzal bych spíš odolnější.

      2 0
      • grafik  

        Dnešní závody se neposouvaj víc a víc do terénu.

        2 1
        • JakeF  

          XC a maratony? Co jsem viděl třeba letošní mistrák v Harrachově, tak mi to přišlo docela přísný.

          A i když budeš jezdit stejný tratě, tak dnešní XC bajky maj geo trail biků pár let zpátky a dá se s nima jet ve stejným sjezdu výrazně větší palba. Takže riziko poškození ráfku je větší i na stejný trati.

          0 0
          • Vilém  

            „závody typu PrimaCup, různé méně technicky náročné maratony…“

            1 0
            • JakeF  

              Harrachov je v Prima Cupu… Stejně tak třeba Trilogy…

              0 0
              • roud  

                Ale Notak vybral jsi dva největší extrémy co se u nás jedou :D

                0 0
                • JakeF  

                  Tak pochopitelně si jako příklad závodu v terénu nevyberu nějakou šotolinovou časovku :))

                  0 0
    • snas89  

      Hele já nevím…

      Mám výplety ve váze lehce pod 1 500 a vlastně bych už níž ani nešel. Dala by ušetřit nějaká váha na nábách (mám st 350 a drátech).

      Jezdím asi něco lehce technicky náročnějšího (např. sudety), ale i tak to nebylo ještě potřeba centrovat a je to stabilní. A to jsem na techniku docela dřevo, takže to kolo občas požere fakt hodně.

      Jednou za rok v rámci servisu nechám utáhnout výplet.

      Na závodech poslední dobou skoro vždy potkám někoho, kdo zrušil výplet, prasknul ráfek a nedojel.

      Šel bych spíš do odolnější varianty.

      Např. dt 350/240 + nextie premium a dráty sapim x ray

      2 0
    • JachymP  

      Linky ti nefungujou, ale nevadí.

      Jak píšou ostatní, rozdíl 150 g na zápletech nepoznáš ani pocitově a už vůbec ne na čase v závodě. Mnohem víc záleží na jiných věcech, třeba na pláštích a tlaku.

      To ale nic nemění na tom, že koupit si pořádný záplety na kolo je naprosto správně. Záplety co dávaj výrobci na kolo jsou většinou nejslabší místo. Jinak ale tvoje otázka je něco jako „Uvezu to, pane Lorenc?“ Je pravda, že z hlediska trvanlivosti nemá cenu přehánět a já bych se taky držel hmotnosti přes 1300g. Jinak ale vyber co se ti líbí a na co máš peníze. Je to jedno.

      Nakonec, v zimě jezdím na origo zápletech a i když jsem si přechodu všimnul, nakonec se to taky dá ;)

      0 0
    • grafik  

      S hmotností 70 kg, bych se nebál lehčích, ale i tak bych vzal odolnější variantu, strightpull dráty/náboj a pojedeš jako fretka.

      0 0
      • tomxxx  

        Straight pull je odolnější konkrétně v čem?

        0 0
        • grafik  

          Nevím.

          0 0
        • grafik  

          Myslel jsem to tak, ze jdou pocitově pěkně do tahu za pedalem. Ale kážu vodu, piju víno, na novém bajku mám J-bend : )

          0 0
          • tomxxx  

            Placebo. Nemáš šanci to poznat. Na zapletech nejvíc poznáš hmotnost, šířku ráfku a na kolik napneš dráty.

            1 0
        • novas752  

          jsou o dost lehčí takže se něco dá ušetřit tam. Byť to teda už skoro neni rotační hmotnost.

          0 0
    • tomxxx  

      Koupil bych ráfky třeba od toho nextie. Hmotnostně záleží taky jak široký a vysoký ráfek vezmeš. Na XC bych bral šířku cca 25mm, při takové běžné výšce 25, ti vyjde rozumná hmotnost 350 až 390g. Vykašlal bych se na nějaké ultralight ráfky, buď jsou moc nízké, málo široké, nebo strašný papír.

      Na nějaký normální použití bych nevymýšlel kraviny, vzal DT350 nebo DT240 náby.

      2 0
      • jonti  

        Co mam skusenost, vyssi rafky jsou prilis tuhe a nejezdi se na prilis dobre, nizsi rafky lip filtruji drobne vibrace. Mam predchozi generaci Rovalu, sirokou 25mm, a na ht se na jinych kolech s nizsim rafkem(newman) jezdi lip.

        0 0
        • nomecz  

          Rafky nejsou od toho aby filtrovali vibrace, naopak tuha kola povazuji za velkou vyhodu

          1 0
        • tomxxx  

          Já nevim, mě někdy přijde, že máte na BF až senzibilní schopnosti. Já spíš poznám jak jsou napnuté dráty a hmotnost ráfku. Nějaké pohlcování nerovnosti, díky vidlici, nemám šanci rozpoznat. Ale je jasný, že bych si na bika nedával loukotě nebo ráfek 40mm

          1 0
          • JakeF  

            Pokud se s tím napnutím drátů nebavíš o totál povoleným výpletu, tak máš senzibilní schopnosti taky :)). Někde tu na to bylo měření, že předpětí v běžně používaným rozsahu prakticky nemá vliv na to, o kolik se drát protáhne, když na něj začne působit další síla.

            0 0
            • tomxxx  

              Tak je divný, že profíci to napnutí celkem řeší – ve smyslu že každej to má rád jinak.

              Ale myslel jsem spíš nedotažený výplet. Rozsah dotažení 80 až 110 kg fakt nepoznám.

              0 0
          • jonti  

            Když je střídám výplety na stejném kole, rozdíl poznám. Není ale nijak zásadní, ale je tam. Je to taky tím, že ty starší 25mm Rovaly jsou na XC a maratonské ježdění velmi předimenzované. Nikdy předtím jsem neměl karbony s tak těžkými ráfky, co jsem počítal, tak váží asi 450g.

            To je úplně jiný typ pohlcování nerovností, spíš než nerovnosti jde o vibrace.

            0 0
    • jonti  

      Koupil bych kola, u kterých ti nebude příliš líto, když rozstřelíš ráfek. Na HT dozadu nejaky odolnesi rafek urcite pres 300g.

      0 0
    • Velomiwookie  

      Vem od toma ty eie, mam za dvacku nejakych 1450g na dt350 a jsem s nima spokojenej, hobby xc s nejakym nova/primacuoem a kolemprozivot

      0 0
    • Bumblebeee  

      Všem děkuji za reakce. Asi vezmu racionalnejsi volbu, tj. těžší a odolnější kola

      3 0
    • Bumblebeee  

      Respektive na objednanem kole budou Crossmaxy Carbon SL s váhou 1550g tuším. Trochu mě od nich odrazuje šířka 25mm a jen 24 dratu.

      Otázka je, zda si je nechat nebo vyměnit za výše zmíněné Eie/Nextie s váhou pod 1400g

      0 0
      • Smazaný účet  

        Prachy neřešil? Jak to vychází cenově?

        Prodat nové Crossmaxy a koupit skladané kola?

        0 0
        • Bumblebeee  

          Přesně jak píšeš. Nevím, jak je na tom teď Mavic s kvalitou obecně.

          Ty Crossmaxy by mohly jít za 25k prodat

          0 0
          • kubad  

            ty Crosmaxi si koupí jen magor a na 25 asi zapomeň

            4 0
            • Bumblebeee  

              Takže je poslat raději do světa, jo?

              0 0
              • kubad  

                za 25 máš EIE/Nextie dle volby na DT240 + CX Ray a složené přesně jak chceš vása / tuhosdt / šířka

                šel bych touto cestou

                CMaxy prodat on se někdo chytne mas jméno

                0 0
                • jIrI___  

                  Ty čínské „noname“ ráfky na slušných nábách budou vy výsledku lepší než Crossmaxy? :O Jsem vrcholné řady Cmaxů vždy měl za to nejlepší, co se dá pořídit… Pokud je však překonají už i čínské levné ráfky, tak to je celkem smutný příběh :(

                  0 0
                  • roud  

                    Pokud se nepletu tam u maviku prejmenovali skoro všechny modely na crossmaxy :(

                    0 0
                  • andy97  

                    Nemyslím si, že by EIE/Nextie byli noname Čína. Recenzi na internetu najdeš hodně o nich.

                    4 0
                  • tomxxx  

                    Tak ony ty karbonové ráfky nejsou žádná atomová věda a často je nějaká noname Čína lepší než velká značka. (Viděl jsem rozříznutý enve a žádná krása to není) Stačí nechtít něco fakt nesmyslně lehkého.

                    Ono když se dá jezdit na hliníkovém ráfku, který sám o sobě nemá žádnou tuhost, tak vyrobit to z karbonu jde jen o to, aby se to nerozlepilo, neprolezly niple dírama a mělo to ovalitu.

                    2 0
                    • ladys  

                      Už se to učí péct nějaký rok tak už se to naučili, bůhví kde to vyrábí Mavic…

                      Jsou lidi co na odlehčených verzích z Číny i závodí a ty dolů z kopce moc nebrzdí.

                      Al slitiny jsou vyzkoušené a výrobci dobře ví co si můžou dovolit. Má i své výhody, když dojde na nejhorší.

                      0 0
                      • tomxxx  

                        Já právě viděl rozstřelený karbony na závodech a byly to vždy nějaký ultralight. Ono už asi vypovídající bude i to, že DT Swiss taky ty svoje topové záplety na XC dělá v nejlehčí verzi kolem 1400g a důvodem je právě ráfek, který není nějak psycho lehký.

                        Ono dost záleží, co myslíš těma závodama :)

                        1 0
                        • ladys  

                          Rozbil jsem i AL ráfek, jediný vážná defekt za pět let. Ale po zapilování ostrých hran i bezduše šli nahodit.Hodně záleží kdo na tom kole sedí. To co tě drží při životě je plášť a technika.

                          Ty závody myslím hnojáky jako Trilogy,Sudety,mí­le.

                          0 0
                          • tomxxx  

                            To jsou zrovna hnojáky, kde ti jsou ultralight ráfky úplně k prdu. Míle úplně konkrétně nejvíc. Jestli na tom jel Raf nevím, ale ten zrovna jeden ultralight rozjebal na KPŽ, kde není přeci žádná technika :)

                            Al ráfek se dá zničit o dost snáz. Karbon furt drží, drží a pak rovnou praskne.

                            0 0
                            • jonti  

                              Míle na UL ráfcích třeba Raf vyhrál. Ale on moc neváží.

                              0 0
                              • tomxxx  

                                On vezl i strašně málo zátěže. Ale zrovna míle jsou všechno možný, ale o lehkých ráfcích to fakt není.

                                0 0
                            • JakeF  

                              Al ráfek se dá snáz poškodit, ale většinou nedáš totálku a dojedeš na tom závod. Na EWS se z toho důvodu lidi vrací na Al ráfky.

                              0 0
                            • Raf  

                              No bylo to na Brdech v nějakým kořenovým sjezdu, říznul jsem plášť a než jsem stihl zastavit, tak na prázdném kole lupla patka :D

                              Míle jsou blbý, že jsou „na oči“, nechceš pořád brzdit, zároveň nevíš co a kde bude. Plus to kolo má bagáží o pár kilo víc a to třeba při bunnyhopu přes nějaký bordel poznat je. Ale přežily to vždycky :D

                              Sezonu před přechodem na karbon jsem spotřeboval 3 Cresty, takže spokojenost :D

                              0 0
                  • novas752  

                    To neni úplně noname čína, Nextie například vyrábí docela dost pro Spešl. Některé ráfky mají úplně stejné rozměry, fonty sériových čísel, QC štítky, váhu, akorát jeden stojí 5 a druhý 20 no. :-)

                    0 0
            • yetti  

              Bez ironie – co je špatného na karbonovych crossmaxech? Hliníkové rafky jim občas praskají u niplu, ale to by karbon neměl, ne? A náboje jsou z řady infinity z jednoho kusu, takže se nerozlepi jako dvoudílné naby na kolech nižších řad.

              Sám mám nově Mavic Crossmax Carbon Pro, tak jsem zvědavý co mě čeká ;-)

              0 0
              • roud  

                Bohužel po pár letech naprostá nedostupnost náhradních dílů :(

                0 0
                • jonti  

                  Nejsou soucasne crossmaxy uz docela standardni kola? Teda rafek i draty by meli jit vymenit klidne i za jinou znacku?

                  0 0
                • yetti  

                  A není to spíš obecný problém všech továrních kol? Předloni jsem měnil rafek n Ksyriich SLS z roku 2012 a sehnat šel bez problémů. Seženeš více náhradních dílů na Mavic, Rovaly nebo tovární DT?

                  Řeč tady byla o karbonovych Crossmaxech, které mají klasické rafky i celkem obyčejné ocelové stright pull dráty a Kubad naznačoval, že by si je koupil akorát idiot. Jsem idiot, který je má a zajímá mě co je na nich špatně. O tom, že ruční záplety jsou snáze servisovatelne nepochybuju.

                  0 0
                  • roud  

                    Schanel jsem loni ořech na cosmiky sls a bohužel nesehnal a před lety když mi praskl ráfek na crosmaxech slr stejnej problém pak člověk může ty kola akorát vyhodit :( jinak sem na těch kolech jezdil mnoho let v podstatě maximálně spokojen :)

                    0 0
                    • yetti  

                      Měl jsem za to, že Mavic má tři typy ořechů podle roku výroby FTS, ITS a ID360 a používá je na všech kolech (vsechny se dají sehnat naprosto v pohodě). Netušil jsem, že má Cosmic SLS něco jiného.

                      Ohledně rafku naprostá většina sehnat jde, ale jsou drahé. Nedávno jsem čuměl, že na BikeInn mají pořád skladem i 26" rafky

                      0 0
                  • novas752  

                    Na DT záplety seženeš bez problému úplně vše od dílů nábojů po ráfky (akorát ty budou s jinou grafikou).

                    U Mavicu zaprvé aby se v tom prase vyznalo – na technických strankách mají bordel. A za druhé už před koronakrizí byla dostupnost dost mizerná, zvlášť u starších kusů. Kde to zároven často byli dost netypické díly (ráfky se závity, jejich Al nebo Cf dráty atd.)

                    0 0
              • kubad  

                Pokud je dostaneš asi nic. Ale už to není to TOP co kdysi Mavic znamenal průměrně náboje standard dráty jen 24 nechápu proč ty kola nejsou extra tuhé. Jak sem psal radši složit než tohle

                0 0
                • yetti  

                  Souhlas s tím, že Mavic už není co býval, i že za ty prachy se dají poskládat bytelnější a i lehčí kola.

                  Ale že by to byl zase takový *******, že zakladatel vlákna něco získá tím, že je nahradí „no name“ karbon ráfkama z číny si nemyslím.

                  0 0
                  • kubad  

                    Řeší váhu a šířku hlavně

                    0 0
                  • McBlacky  

                    Otázka je, čemu říkáš no name Čína, něco na Ali bez udaní kdo to vyrábí tady neřešíme, ale značkové jako EiE, Nextie, LB jsou dávno celkem top. Chce to zkusit a mít srovnání s továrníma.

                    4 0
                • ms82  

                  Mam Mavic Carbon Cosmic SL a tuhe mi prijdou v pohode. Najeto maji pres 50k a problem s nema nebyl, dotahovat nebo centrovat je nebylo treba. To centrovani by uz mozna chtelo, ale nechce se mi na to sahat.

                  1 0
    • MatyW7U  

      Ahoj, mám tyto ráfky

      https://www.bikepart.cz/…apim-cx-ray/

      Vážím od 90–98 Kg dle ročního období :) a nemám s tuhostí výpletu žádný problém,jsou vážně hezky lehká a myslím že nepoznáš rozdíl zda váží 1320g či 1265g jezdím je na HT a po roce mi praskl jeden drát na zadku vyřešeno za 1 den a 200Kč v servisu, z bikepart prišli opravdu hezky zapletené narozdíl od fabrických kol kde je většinou potřeba dotahovat výplet či centrovat.

      S náboji DT SWISS mám nejlepší zkušenosti (silniční kolo mám DT240– najeto cca 15000 bez servisu,HT mám DT350 najeto cca 6000 také bez servisu)

      Také jsem uvažoval o zapletení nextie apod ale rozhodla za mě jednoduchost nákupu,záruka i přístup bikepart. Ačkoli věřím že by se dalo něco ušetřit při vlastím nákupu komponentů a poté nechat zaplést i věřím že váhově by vycházeli lépe tak bych opět sáhl po bikepart nebo fabrických kolech (DTSwiss,Mavic­.....)

      Při tvé váze bych se nebál ani tohoto kde už je váha opravdu TOP

      https://www.bikepart.cz/…ghtpull-exp/

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.