• R:o)man1

    Dotaz na fullové odborníky – mám změřenu mojí jakous takous „optimální“ délku kola (můj název, nikoli technický), tj. vodorovně od středu sedlovky ke středu řídítek (tam, kde jsou uchycena řídítka v představci). Použil jsem metody optického zákrytu řídítek s přední osou předního kola + ruku od špičky sedla k představci). Vyšla mi délka cca 680 mm (prozatím „baj voko“) :-)

    A protože se se svými 178 cm u většiny kol trefuju přesně do rozhraní mezi velikosti M a L, resp. u jiných kol mezi 18" a 20", vyvstala mi otázka, jestli je lepší koupit delší rám s kratším představcem nebo kratší rám s delším představcem?? Mluvím o představcích 60–120 mm dlouhých.. Nebo je to jedno?? Nebo je to díky ještě úhlu hlavy řízení (nebo dalších parametrů) u každého kola jinak a nelze to obecně (ani přibližně) stanovit??

    Díky!

    0 0
    • R:o)man1  

      ..tak copak odborníci, tolik moc jste o víkendu jezdili, že tu dnes nejste? Tak se jen připomínám (přiznávám), aby to nezapadlo, je to pro mě docela stěžejní záležitost…

      Díííky!!

      0 0
    • BB  

      Zdar, ta délka mi nějak nesedí, efektivní délka rámu bývá na trail fulech (např. Blur LT, Mojo) okolo 580 mm u velikosti M a 600 mm u velikosti L. A záleží na tom, jak chceš takového fula stavět. Fully se zdvihem vidlice 140–150 mm mají už celkem dost položenou hlavovou trubku (68 – 69 stupňů). Takže pokud chceš takové kolo stavět spíše jako XC na pohodové celodenní ježdění, aby bylo obratné na rovině, tak musíš dát představec okolo 10 cm, abys řádně zatížil přední kolo. Pokud chceš, aby se dobře vedlo zkopce dolů, tak klidně stačí představec 8 cm. Takže když to shrnu, tak vem velikost M pokud budeš hlavně jezdit XC a do kopce a vezmi L, pokud chceš stabilní kolo do sjezdů. Ale při tvých 178 bych vůbec neváhal a u fulla se zdvihem (140–150) je to jasné M. Já mám 181 a prakticky všechny HT jsem měl delší rámy (cca 600 mm) a s přechodem na fully vozím kratší rámy (cca 580). Ale záleží na firmě, některá má 580 mm dlouhý rám jako M a některá třeba 587 mm už označuje, jako L. Takže ve specifikaci geometrie se zajímej o veličinu často označovanou jako ETT Efective Top Tube.

      0 0
      • tassajara  

        Trochu som nepochopil: do kopca je lepsie vziat mensi ram (v tomto pripade M) preco? Aby zatazil predne koleso? To ma aky mat zmysel?

        0 0
        • BB  

          menší rám s delším přestavcem lépe zatíží přední kolo v prudkých výjezdech.

          0 0
          • tassajara  

            No dobre, ale naco ma vo vyjazde zatazovat predne koleso?? :o)))

            0 0
            • Negr  

              aby vyjezd kopce neskoncil v polovine a nepokracoval sjezdem zase zpatky dolu, tentokrat po zadech

              0 0
              • tassajara  

                Tam totiz nie je podstatne zatazit predne koleso, ale nieco ine. Cize je v zasade jedno ci je ram dlhsi alebo kratsi. (inac v stupani je dlhsi ram vyhodnejsi lebo jednak bajk sam lepsie drzi smer, aj ma samozrejme bicykel tazisko sam viac vpredu co je zase v stupani plus)

                Dolezite totiz nie je zatazenie predneho kolesa ale len posun taziska od osy zadneho kolesa smerom vpred, pretoze osa zadneho kolesa je bod otacania, okolo ktoreho sa bicykel ma snahu v strmom stupani postavit na zadne koleso – teda predpokladam ze toto si myslel ako moment preco by vyjazd mal skoncit v polovine.

                Takze preto som sa pytal, preco by mal byt mensi ram v stupani vyhodnejsi…

                0 0
                • BB  

                  a o tom to přesně je, na menším rámu je těžiště blíže ose předního kola, o tom prostě není pochyb.

                  0 0
                  • tassajara  

                    Na mensom rame je hlavne tazisko blizsie zadnej oske kolesa, cize nevyhoda, ale podla tohto vyberat velkost kola fakt nema zmysel – ine veci hraju vacsiu rolu (napriklad dlzka retazovej vzpery zadnej vidlice, kratsia rozmer sice sa skor stavia na zadne ale zas je tuhsia… aj tak niekedy je prosto vyhodnejsie zoskocit a potlacit :o)))

                    Este raz – predne koleso s tym nema nic.

                    0 0
                    • BB  

                      tak to určitě ne, pozice k zadní ose je stejná bez ohledu na velikost rámu, pokud výrobce nemění délku zadní stavby, podle velikosti rámu a to znám pouze jednu firmu a to je Ventana. Pozice vůči zadní ose je dána pozicí sedla a to nastavuješ podle délky stehenní kosti. Namaluj si rám, stejný úhel sedlové trubky, stejnou zadní stavbu a dáš mi za pravdu.

                      0 0
                      • tassajara  

                        Rozne velkosti rovnakeho typu ramu maju aj pri rovnakej geometrii zadnej stavby rozne vzdialene tazisko od osy zadneho kolesa – vacsi ho ma od nej dalej.

                        0 0
                        • mr.antik  

                          co myslíš tím těžištěm? vzdálenost „střed – zadní osa“ je např. u SC u všech velikostí stejná a (bohužel) u většiny výrobců je to taky tak

                          0 0
                          • tassajara  

                            Tazisko je tazisko, a stred (sliapacieho stredu predpokladam) je stred a kazde je nieco ine (aj ked pravdepodobne blizko seba :o)

                            Este v tom mojom predoslom prispevku – ked hovorim o tazisku ramu (resp presnejsie bicykla), nemyslim tym jazdca. A kedze bicykel tvori 10–20% sustavy jazdec+bicykel, zmena taziska sustavy jazdec+bicykel je vzhladom na podiel hmotnosti bicykla skutocne minimalna ak vymenime bicykel za vacsi/mensi, preto ako som pisal toto pri rozhodovani o velkosti ramu netreba brat do uvahy – ozaj tam maju prioritu ine kriteria.

                            Tazisko – cesky asi teziste :o)

                            0 0
                        • BB  

                          délka zadní stavby je shodná na všech velikostech (tečka), úhel sedlové trubky je shodný na všech velikostech (tečka) jezdec je shodný, takže má nastavenou stejnou vzdáledost sedla od středové spojky a stejnou předozadní polohu sedla (tečka). Na menším rámu má pouze více vytaženou sedlovku. Takže stejný jezdec, při stejně nastaveném posedu má shodně těžiště vůči zadní ose, pokud pominu vliv jiné váhy rámu, který je zanedbatelný (tečka). Pokud ti tohle nestačí, tak končím diskusi a tvrď si libovolnou hovadinu (tečka).

                          0 0
                          • tassajara  

                            Tak bud je to (tvojimi slovami) hovadina, alebo si len (znova tvojimi slovami) nieco pominul resp usudil ze vplyv je zanedbatelny? Sam som pisal ze vplyv to bude mat minimalny, ale princip ako som to na zaciatku napisal ani tymto popriet nemozes… (tecka :D)

                            0 0
    • tassajara  

      Neviem ako full, ale vseobecne povedane: dobre vychadzas z toho, ze ti vyhovuje urcita hodnota „dlzky“ bicykla, teda dlzka hornej ramovej trubky + predstavca. Pricom aj toto pri jednom jazdcovi moze zalezat od discipliny – na technickejsie kratsi posed, na plynulejsiu dlhsiu jazdu lahkym terenom dlhsi.

      Ked sa zmeni pomer predstavec vs horna ramova trubka, zmeni sa aj ovladanie. Skor je to vsak dane tym, ze pri jednom type ramu sa 2 velkosti lisia razvorom – vzdialenostou kolies, pretoze uhly sedlovej a hlavovej trubky ako i dlzka retazovej vzpery zadnej vidlice zostavaju +/- konstantne.

      Kratsi bicykel je lahsie ovladatelny do ostrych zakrut, je vsak nervoznejsi pri jazde v priamom smere, predne koleso je blizsie cize v strmych klesaniach musis doslednejsie prenasat tazisko za sedlo. Dlhsi bicykel je pokojnejsi, stabilnejsi, setri sily tym ze drzi smer, ale zas do ostrych tociek sa horsie posklada.

      Aby som citoval klasika – na vsetko si zvyknes :o) Jeden aj druhy typ ramu ma vyhody aj nevyhody, jazdec sa po nejakej dobe adaptuje na dane vlastnosti, a posed sa da prisposobit – predstavec roznej dlzky / sklonu, sedlovka s rovnym zamkom alebo zahnuta… Takze vela zalezi ake mas s tym kolom plany – ak maratony, asi je lepsi pri nerozhodnosti ten vacsi, naopak na nejake „radeni“ a technicky obtiazny teren asi ten mensi (ale tam by aj posed bol kratsi)

      Pripadne napis medzi cim sa rozhodujes, co jazdis a kolko merias, ludia tu maju rozne ramy tak ti pre dany typ mozno priamo poradia.

      0 0
      • tassajara  

        Este taka drobnost: niekedy zaciatkom 90. rokov byvali na ramoch na XC bezne predstavce 13–15(!) cm, dnes je taka norma hadam max. 12… pri endure a fr asi pod 10 cm pokial viem.

        0 0
      • kubad  

        píše 178cm a chce kupovat fulla v kategorii 140mm zdvihu, myslím že se rozhoduje mezi SC Blur LT a Ibis Mojo

        0 0
        • BB  

          Takže BLT je v M o 7 mm kratší (573 mm) než Mojo v M (580 mm). Takže Mojo určitě v M, BLT možná v L. Ale BLT v L bude vysoká koza. 

          0 0
          • MlokCZ  

            Souhlas. A pokud by měl kratší ruce, tak bez problům i ten BLT v Mku i s rozumně dlouhým představcem kolem 9cm. Jak mám ruce hodně krátké, tak mi to i na 182cm vychází na Mka (v mojem případě dlouhá kolem 585mm) + 9cm představce přesně akorát.

            0 0
            • BB  

              asi máme hodně podobnou figuru, po ránu mám 182, večer 181, normální poměr nohy trup a přesto se cítím mnohem lépe na kratších rámech. Musím mít asi kratší ruce jako ty.

              0 0
        • tassajara  

          Som si az neskor vsimol, ze sa pyta R:o)man :o)) Cize z dilemy ci 100 alebo 120 mm a ci Specialized alebo Trek vzislo 140 mm a snobska exotika z USA… :o))))

          0 0
          • R:o)man1  

            …tak teď jsi mě Tasso trochu zklamal…vůbec nechci snobismus!! A jestli jsou tahle kola snobská, pak už je nechci!! :o((

            0 0
            • tassajara  

              no dobre, tak nie su :o) Rozhodne by som ta nerad nejak sklamal ;)

              0 0
              • R:o)man1  

                to je totiž to, co bych fuckt nerad!! – někde zastavit v zahradní restauračce nebo na nějakym pěknym náměstí mezi cyklistama a aby si na mě ukazovali a šuškali, co to je za idiota a mastňáka, kterej vypadá jak sud (oproti všem cyklistickým 50ti kilovým chrtům) a nestačí mu olpran z lídlu…:o)

                0 0
                • tassajara  

                  Toho sa vobec nemusis obavat – to nie je ako hayabusa, tu si lahko pozhanas nalepky Author a prelepis to Ibis. Pripadne to ibis aj tak velmi nikomu nic nehovori :o)))))))

                  A Santa Cruz, s tym zas nechod na namestie zaciatkom prosince, to si deti budu od teba darky ak sa im to podari precitat :o))))

                  0 0
        • R:o)man1  

          ..už poněkolikátý píšu, že jste tu skvělí, díky!!:-)

          Tak tak, můj výběr se zúžil na SC Blur LT a Ibis Mojo SL (ve hře je ale stále i Cube AMS 125..), s předkem Talas (100/120/140). Měřím 178 cm (100kg), ostatní parametry (délky rozkroku, rukou..) změřeny nemám, ale nejsem úplnej racheťák. Přecházím z trekingovýho neodpruženýho dědka (na kterém jsem dodnes trpěl!! rozměr od sedla k řídítkům 730mm, tj. horní trubka 590 + představec 140!!). Jsem zvyklý jezdit za den, když sednu na kolo, 30–80 km (podle terénu). Teď mě velmi nadchla možnost jezdit i větším (opravdovým) terénem, takže to má být můj 1. celoodpružák.

          Pokud bych se měl rozhodnout, zda chci víc blbnout v terénu, či jezdit delší trasy, tak raději ty „delší“ trasy-terénem (nesmějte se, pro mě je „delší“ fakt kolem 50..:o) + si rád k tomu i zablbnu v terénu když na to přijde (u mě ale „terén“ znamená něco jinýho, než černý sjezdovky a skoky ze skal u 20ti letých kluků.., tzn. pro mě to je lesy, louky, pole, kopce nahoru a dolu…).

          Už jsem tak zmagořenej z toho vybírání, že mám v Excelu tabulku s rozměrama různých kol, kterou pořád dokola porovnávám a ze které vyzobávám: 

          SC Blur LT, vel. „M“ – horní délka 566mm, SC Blur LT, vel. „L“- horní délka 597mm

          Ibis Mojo, vel. „M“ – horní délka 580mm, Ibis Mojo, vel. „L“ – horní délka 600mm

          Cube AMS 125, vel. „M“ – horní délka 588mm, Cube AMS 125, vel. „L“ – horní délka 605mm

          • samozřejmě k tomu přibude představec, který si mám zvolit, jak dlouhý chci. A k tomu, abych dosáhl „své optimální délky“ celkové (cca 680mm), tj. horní délka (od sedlovky k hlav. trubce) + představec, potřebuju rozhodnout, jak dlouhé kolo + jak dlouhý představec…

          Ale ztožňuju se naprosto s tím, co píše Tassajara – na všechno si člověk zvykne a přizpůsobí se!!:o)

          0 0
          • BB  

            u Bluru ve velikosti M máš stopro chybu. Jestli se dobře pamatuju, tak je to 22.5 palců, což bude okolo 572 mm. Blur je v Mku troch ktratší, proto jsem ho měl v Lku a štvalo mě, že je to vysoký (hlavová trubka). Mojo je v M skoro o cenťák delší, takže jsem si mohl dopřát kolo ve velikosti M. Je to obratnější a že by to bylo dolů z kopce nějak nervozní jsem si nevšiml. Naštěstí jsme měl možnost M a L vyzkoušet v terénu.

            0 0
          • tassajara  

            Romane, 1) 140 mm predstavec pri tvojej vyske – to musela byt (ako tusim aj inde pises) riadna vrazda! :o) Ked na tom kole este planujes jazdit, vymen to za kratsi, uvidis ovela lepsie sa ti bude jazdit.

            1. Z toho predosleho kola budes mat asi isty navyk na dlhsi posed, to ber do uvahy – nie je nutne tuto zvyklost za kazdu cenu menit, len na to mysli ked budes skusat dalsie kola pri vybere noveho.
            2. Dohodni sa s niekym tu z fora, maju kola o ktorych uvazujes, nech sa ti dovolia previezt aspon symbolicky – to ti da ovela viac, podla parametrov z netu a diskusie sa neda vybrat… Ides do toho dat dost penazi, tak naozaj radsej vyskusaj ak je taka moznost, hlavne pri tych co si pripadne budes objednavat z USA. Zistis viac nielen o posede, ale aj o celkovom pocite z kola – to je neocenitelne.
            3. Sice pisem ze zvyknes si na takmer cokolvek, ale nedaj na to, nepristupuj k tomu teraz symto systemom. Ked mas moznost vybrat si optimalny ram pre seba, urob tak, venuj tomu cas – v sedle toho bajka potom stravis nezanedbatelne hodiny, tak ked mozes, pohraj sa s tym. Totiz, je velmi prijemne jazdit na niecom co ti sedi ako uliate. Vazne. Mam teraz bicykel s ktorym sa mi uzasne jazdi lebo mi sadla geometria aj velkost a posed mam asi optimalny. Neunahli vyber – skutocne sa ti 100× vrati cas ktory tomu teraz venujes.
            0 0
          • kubad  

            u kola s 140mm zdvihem nemůžeš mít posez na jaký si zvyklý na starém trekingovém kole!!!

            s tvou výškou bych asi volil:

            Ibis – M ko

            Cube – M ko

            Santa to je otázka asi spíš M ko, L bude strašně vysoké

            délky představce 80–100m ti budou vycházet, ale to je potřeba skusit co a jak sedne

            jinak má Santu v L ku a 183cm 100mm představec, kolo mám spíš stavěno jako jezdivější

            0 0
            • mr.antik  

              a s delším představcem než 10 ani v duchu nepočítat! zlatej střed bude tak 70mm plus mínus.

              0 0
              • mr.antik  

                a ještě upozoronění na vlaštovky, taky dost zkracují posed (záleží ještě na šířce) – pokud to poměřuješ s trekingem a rovnýma řidítkama!

                0 0
              • R:o)man1  

                když vidím Tvojí fotku, myslíš ten kratší představec na takovéto Tvé ježdění – kamikaze sjíždění nebo obecně pro mojí výše popsanou celodenní jízdu terénem s občasnýma – ne tolik kamikaze sjezdama??

                A ještě se zeptám – co Tě vede k tomuto názoru? Že by delší představce byly náchylnější k praskání nebo těžiště kola nebo…?

                Díky!

                0 0
                • mr.antik  

                  jistější do sjezdů (těžiště trošku vzadu), lepší zatáčení, hravější (motání se nejen z kopce ale i po rovině a dokopce). Věřim, že s tim snižovacím talasem půjde i do kopce vyjet všechno.

                  Nejezdim kamikaze jen opatrně a najistotu a navíc jezdím rád i do kopce i z kopce a to je výsledek kompromisu.

                  0 0
                  • tassajara  

                    Asi takto – kratsi posed (nielen predstavec, cize trochu ine nez rovnaky posed na vacsom alebo mensom rame skomninovanom s kratsim alebo dlhsim predstavcom) zarucuje, ze v strom zjazde nemas problem dat zadok az za sedlo, alebo pri jazde po rovine zdvinut predne koleso.

                    0 0
              • BB  

                Tak to asi záleží kolo od kola. Já mám přímo citaci konstruktéra Ibis Mojo, kde říká, že při konstrukci rámu měli na mysli představec 9–11 cm. A vysvětluje, že nemá cenu na Mojo aplikovat poslední módu krátkších představců. Konstruktérovi bych docela věřil. Zejména když při krátkém představci tam musíš dát hodně široké vlajdy, abys ses na to poskládal. A to je možná dobré do sjezdu, ale ne na XC. Tam bych bral jako nejšírší rodla tak 27 palců, cca 68 cm.

                0 0
                • tassajara  

                  btw pozeram na foto v profile - k tej velkosti M si prosim ta ako dosiel? A sedi ci nie? Roman riesi teraz podobny problem.

                   
                  0 0
                  • BB  

                    půjčil jsem si na jeden víken Mko a na druhý víken Lko a projel stejné tratě. Mko mi přišlo ovladatelnější a z kopce s ním nebyly problémy, tak jsem šel do něj. Hlavně se na něm lépe stoupalo, v prudkých výjezdech v kamenech lépe drželo stopu.

                    0 0
                    • tassajara  

                      Tak to si to vzal poctivo :o) Pri pohlade na fotku som si este davnejsie hovoril ze „tomuto by mozno bol lepsi vacsi ram“, snazim sa vypestovat si nejaky odhad a cit pre posed, ale zas tuto cloveka klame ta stavba ramu, nie je to ani HT ani klasicky ram, aj jazdenie na tomto asi nie je cisto v medziach XC – musim si poopravit usudok :o) Inac mojo sl – to musi byt fantasticke jazdenie! ;)

                      0 0
                    • tassajara  

                      Prosim ta, to ma zdvih vpredu aj vzadu 140 mm?

                      0 0
                      • BB  

                        oba zdvihy shodné, ale dávají na i vidlici DT Swiss se zdvihem 150 mm.

                        0 0
                        • tassajara  

                          no dik, to je riadne kladivo na teren, a pritom to vyzera tak krehko, az nevinne :o))

                          0 0
                • mr.antik  

                  To už záleží na preferencích, co od toho čekáš. Lopes rozhodně 9–11 cm nejezdí, ale v týhle kategorii se extrémy projevují na obě strany…

                  0 0
                  • BB  

                    Jasně, těch 9–11 je míněno na XC s vlajdama 25–27 palců.

                    0 0
                    • R:o)man1  

                      ..no myslím, že pro mě bude nejlepší uvažovat o velikosti takové, abych k délce rámu (horní trubky) přičetl představec v rozmezí těch zmíněných 90–110mm, což je tak někde kolem středu hodnot běžně dostupných představců a aby to hodilo těch mých naměřených „optimálních“ 680mm celkem – od středu sedlovky ke středu řídítek. Což mi skutečně vychází u všech kol velikost M + příslušně dlouhý představec v tomto rozmezí. Rozdíl to tak jako tak bude pro mě obrovskej, když jsem vydržel 15 let občasných bolestí zad na kole, které je od teď mnou uvažovaném o 50–60 mm delší..!!

                      Když tu čtu všechny příspěvky (za všechny ještě jednou dííík!!) a prohlížím vaše kola a parametry a že L-ka mají čahouni o 10 cm vyšší než já, asi bych se zbytečně cpal do kategorie, kam nepatřím, takže M pro mě bude asi to pravé (jak jsem tu psal jinde – víkend jsem jezdil na SJ Elite vel. L a záda mě bolela hodně…

                      Současně se budu snažit se na zmíněných kolech projet, co to nejvíc půjde. Problém budu mít sice trochu se svědomím, když budu chtít půjčit kolo, které si nakonec dost možná nekoupím.., ale tak snad to s tím ti dovozci dělají, že ne všichni ho koupí a té příslušné prodejně pak dám vydělat aspoň na servisu a doplňcích.

                      Díky, díky, díky!!:o)

                      0 0
                      • tassajara  

                        Rozumny pristup. Ja len jeden detail – neporovnavaj Lko jednej znacky a inej, mozes dojst k mylnym zaverom, pri Specialized totiz sa vyskytuju aj niektore ozaj dlhokanske Lka co by stacili aj 190cm dlhanom :o)

                        A s tym poziciavanim u obchodnikov, to si myslim ze mozes mat uplne ciste svedomie ked si kolo len pozicias a nic nekupis – na to ich tam predsa maju. A kde s tym maju nejaky problem tak maju system ze za vypozicanie sa plati a pozicovne ti potom pripadne odrataju z kupnej ceny, ak sa rozhodnes u nich kolo nakoniec aj kupit. Dnes ked bicykle stoja bezne 50.000 a viac sa uz neda kupovat kocku vo vreci, a ti obchodnici su si toho vedomi.

                        Mimochodom, v Brne u Velo Hanak nejak pozlacnovali, pripadne si pozri ci tam nie je nieco o co si mal zaujem (http://www.velohanak.cz/…PRUZENA.aspx ) Napr niektore GT sli dole celkom dost.

                        0 0
                        • R:o)man1  

                          Jj, díky! Přístupy různých značek na půjčování jsou různé, ale zatím jsem se setkal spíš s ochotou, než neochotou (Cube…grrr!). Ono jim musí být jasné dovozcům, že určité procento lidí se sveze, pak objednají z e-shopu nebo neobjednají nebo koupí jinou značku. Od toho to porovnání vlastně je, že?:o)

                          Mně se osobně příčí ten přístup (taky jsem tu psal) tahat z prodejců info a pak koupit jinde. Ale taky jsem psal, že když se bude jednat o +/- pár tisíc – kameňák oproti e-shopu nebo zahraničí, tak nebudu řešit nic a koupím v kameňáku a rád podpořím místního podnikatele a tudíž i hospodářství. Ale že tady koupím Mojo SL v XT výbavě za +/- 90 a v USA či Kanadě za 60, mi přijde opravdu už frajeřina být patriotem… Ale neříkám, že cesta sem bude lehká! Buď se to povede nebo ne, uvidíme:o)

                          0 0
                          • tassajara  

                            To je az tolko?? Kua vzdy som sa chcel odstahovat do Kanady :o)))

                            0 0
                          • BB  

                            tak to ti přeju hodně štěstí, až k těm 60 tis. připočítáš DPH, clo a dopravu, tak budeš na 80 tis. Rozdíl 10 tisích byl akceptoval jako pojistku na klidné spaní a případné záruky řešené v on line a na místě.

                            0 0
                            • kubad  

                              to kolo mu právě ze Států někdo doveze, takže se asi bez cla dph a dopravy obejde

                              0 0
                              • R:o)man1  

                                tak tak, buď se to povede dovézt nebo koupím tady a samozřejmě si dopřeju klidný spaní..:-)

                                0 0
                                • tassajara  

                                  Pri takom cenovom rozdiele si myslim uz len z principu sa oplati si pre to kolo niekde do USA / Kanady urobit vylet a spojit prijemne s uzitocnym :o) Alebo sa poobzerat ci v zapadnej Europe Ibis nema nejake zastupenie a ci tam nie su nahodou lepsie ceny nez v CR. Potom mas v dosahu aj ten servis (a je mozno rozumne na servis + udrzbu myslist, kedze to nie je HT)

                                  0 0
                                  • R:o)man1  

                                    už to tu proběhlo v jiném vlákně – to Ti je prd platný, když si pro něj pojedeš (mimo EU) Ty sám – při návratu zaplatíš clo+dph. Když si ho sem doveze občan té země pro svojí potřebu, on neplatí nic. A servis myslím, že Ti tu udělá každý, o to bych strach neměl.

                                    0 0
                                    • tassajara  

                                      OK, v tomto neviem velmi chodit :o)

                                      0 0
                                      • R:o)man1  

                                        je to tak, i podle názorů tady, i podle celníků. Když si to necháš poslat zásilkovkou nebo dovezeš sám, je to stejný – platíš. A je to dobře – aspoň sem lidi netahají levný nefunkční imperialistický braky :o))

                                        0 0
                                        • tassajara  

                                          No a keby si to dostal darom pri navsteve? Alebo tvrdit ze je to obchodna vzorka :o) Alebo mat doklad na povedzme 1/3 ceny… at atd atd Ale to vsetko isto uz je vyskusane. Alebo tvrdit ze je to jazdene.

                                          0 0
                                          • R:o)man1  

                                            když jukneš na vlákno clo+dph, tak to tam je probrané (tuším na 2. stránce někde)

                                            0 0
                                            • tassajara  

                                              Tak to potom sa uz len vystahovat niekde do okolia k tomu vyrobcovi… ale nevadi, tereny tam nejake mosia mat! :o)))

                                              0 0
              • MlokCZ  

                Delší přestavec než 10cm bych také nedával, ale klidně bych dal delší než 70mm. Já jsem posunutý oproti Tobě nepatrně více do XC a ustálil jsem se na 9cm jako optimální délce. Do sjezdů bych samozřejmě mít kratší mohl, ale do výjezdů při kratším než 9cm už je na můj vkus příliš odlehčené přední kolo (a pak to není v technických výjezdech ono), přesně jak to popisoval BB.

                0 0
                • zichis  

                  v kopci si chyť si svýho berana za rohy ;-) Od toho tam jsou.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Technický výjezd za rohy jet moc nejde (minimálně mně tedy ne). A pokud není technický, tak tam ta méně zatížená vidlice už zase ani nevadí (nebavím se o zvedání předního kola, od toho je tu snižování zdvihu na vidlici a je to úplně jiný problém, na který ta volba nebude mít v postatě žádný vliv, jak už psal správně BB výše).

                    Co je ale nejpodstatnější, tak jakákoliv změna úchopu přední kolo nikam neposune, to bude pořád stejně. A na kratším rámu s delším představcem i delším rámu s kratším představcem můžeš měnit úchop úplně stejně, zatížení předního kola bude pro stejný úchop pořád rozdílné.

                    A nevim co jezdíš za kolo, tahle problematika se týká až vyšších zdvihů hlavně, někde cca od těch 140mm to začíná být výraznější (možná je jezdíš, netušim) díky delšímu rozvoru a menšímu hlavovému úhlu.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      u reigna mě podrží zadní stavba která je tak dlouha, že na zadní převrátit nejde, což má samozřejmě i jiné nevýhody

                      0 0
                      • tassajara  

                        btw Ake?

                        0 0
                        • mr.antik  

                          třeba že to nejde na zadní když já chci :-)

                          0 0
                          • tassajara  

                            aha vidis, to mi nedoslo… A este co take? (Pytam sa, lebo teoreticky hypoteticky uvazujem o Giant Trance, ten ma tiez zadnu stavbu 435 mm, momentalne jazdim naopak kratku zadnu stavbu, tam sa to naopak ochotne v kopci stavia na zadne, ale neviem co mam potencialne cakat od opacneho extremu. Teda zhruba viem, ale radsej si to este overim u niekoho kto to ma doma – tak dik ;)

                            0 0
                            • mr.antik  

                              Ta moje stavba má 440, kratší by to mohlo líp zatáčet. Ale to je spíš problém u nás malých lidí a velikosti „S“, pro M a víc už to bude ok.

                              0 0
                              • tassajara  

                                A este ked prechadza clovek s kolem cez dvere, tak ked je taka dlha stavba tak nedociahne na klucku ked chce za sebou zavriet :o)))

                                0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak je fakt, že ta stavba je u Reigna fakt dost dlouhá, ještě o 1cm delší než mám u Sterea.

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.