• Canno

    Chtěl bych se zeptat, zda máte někdo zkušenosti s tímto fullem, nebo s kolem Cube v podobném složení. Přecházím z HT Commencal – velikost S, tudíž toho o full moc nevim. Měřim 170cm /81cm rozkrok/ podle toho, co jsem si tady přečet, jsem kandidát na velikost rámu 16"

    Klo si chci koupit do 14ti dnů, rozpočet do 50tis ± 5tis :), zda máte jiné alternativy /Trek, Specialized, Cannon/, budu rád za každý tip i na UK stránkách.

    Fox či Rock Shox?

    0 0
    • Hanzz  

      Cube se mi taky moc libi uvazuji taky o tom. Ale ja narozdil od tebe jeste nejsem rozhoduty jestli full nebo ne. A taky muj financni strop 35 tis je trosku nekde jinde. Mit tvoje finance jdu na 100 do fulla.

      http://www.kasa.cz/…anthem-x-2–2

      Co se tyka vidlice za sebe bych si vybral rock shox treba SID. Jinak me puvodne lakala fox ale financne a udrzbou je drazsi.

      0 0
      • dua  

        Podíval bych se na tyto kola:

        Epic

        Giant řekl bych,že lepší jak Epic co do osazení.

        96 Jezdím 96 a jsem uplně spokojený…

        Scott Stejný system jako 96, myslím, že horší osazení :)

        ještě něco z bazaru, nový Treck

        0 0
        • dua  

          Sry mělo byt na zakladající :)

          0 0
        • dua  

          Canyon

          0 0
        • John Tequila Lemon  

          Se obávám, ze to jsou kola z jiné kategorie … to Cube je tak v kategorii Trail bike, all bike (mimo extremu) … reba Epic je celkem tvrdy kolo ;-) …

          0 0
          • MlokCZ  

            Proti Epicu je AMS Pro pohodlnější, to jistě (ale zase tak moc velký rozdíl to není), ale každopádně je to také jasně chrtí full.

            Trail nebo AM bych ho neoznačil ani náhodou.

            AMS Pro jsem jezdil jako první full cca 2 roky a teď ho jezdím opět jako náhradu za HT, abych měl právě k AM biku něco více chrtího.

            Pro tazatele, o AMS Pro jsem tu toho v historii psal už spoustu.

            Jako trail nebo AM bike se dá označit u Cubu až AMS 125tka, což je ovšem chováním něco úplně jiného než AMS Pro.

            0 0
            • John Tequila Lemon  

              Vis co je zajimavy? mame navzajem posunuty limity vnimani kola … ja dycky rikam, ze to kolo s tim a s tim zdvihem te a te konstrukce jede tak a tak … a ty to mas tak, ze totez kolo je o level niz. Nebo abych to rekl naopak, tak ja rikam ze to kolo je o level vejs … hehe. Dobre ze jsme se zkalibrovali ;-)

              0 0
              • MlokCZ  

                To je sice možné.

                Jenže v tomto případě je AMS Pro prostě ta nejvíce chrtí kategorie fullů vůbec a jen pár konkrétních kousků je ještě nepatrně chrtější, ale jen s malým rozdílem. V podstatě bych řekl, že jen ten Epic a to jen kvůli brainu a ani tady není tak moc velký rozdíl (toho Epica jsem jel taky).

                Anthem, 96tka, Spark, všechno to jsou kola srovnatelné kategorie jako AMS Pro, všechno chrtí fully.

                Třeba takový Spark je možná dokonce nepatrně méně chrtí full než AMS Pro.

                Tedy pokud nazveš AMS Pro AM/trail bikem, tak tím tvrdíš, že na trhu vlastně jsou pouze AM/trail biky a vyšší (enduro/FR, atd.) a žádné chrtí fully.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A navíc pokud by vzal AMS Pro s RP23 s boost valve s high volume komorou, tak to bude totál chrt, protože to bude muset hodně nafoukat, sag bude hodně malý, první část zdvihu zabitá (takže se to bude chovat jako superchrt) a když si s tím poskočí, tak bude hned na dorazu.

                  Jak píšu detailněji v tom odkazu, co jsem mu sem dával, tak jsem takové chování nezkousnul ani u kola na chrcení a tlumič jsem prohodil s manželky AMS Pro, kde má ještě 2009 model s normální komorou a CT střed (ona jezdí tak opatrně a málo agresivně, že nechodí po dorazech ani při menším nafoukání a rozumném sagu, takže pro ni je to ideální).

                  0 0
                  • John Tequila Lemon  

                    Kdyz ja jezdim FR i na hardtailu … takze tak ;-) Na chti kolo mi tam nesedi ty riditka … ale dam na tebe.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jasně, řídítka rozhodně nejsou typicky chrtí. Ale to asi nebude komponent, dle kterého by se dalo zařadit kolo. Řídítka si stejně každý vymění jaká mu sedí.

                      Beru to vždy podle toho podstatného, co nejspíše nikdo měnit po koupení nebude (to by jinak mohl koupit rovnou celé kolo jinak), tedy rám + tlumič + vidlice + geometrie kola.

                      A třeba geometrie je chrtí při nastavení vidlice na 100mm až až (taky proto jsem vždy jezdil tenhle rám s vidlicí na 115mm, teď na 120mm).

                      A co jezdíš FR na HT, tak to HT bude mít jistě na to vhodnou geometrii a odolnost.

                      0 0
                      • John Tequila Lemon  

                        Jo to ma ;-). Vis, ale me ta geometrie toho Cube neprijde uplne ultra chrti …

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          70,5st. hlavový úhel ti nepřijde ultrachrtí na fulla? A pokud myslíš délku, tak tu nikdy neberu chrtí/nechrtí ale vhodnou na dané proporce nebo nevhodnou na dané proporce. Cuby jsou krátké a jsou pro lidi, co mají kratší ruce/trup a k tomu spíše delší nohy.

                          0 0
                          • John Tequila Lemon  

                            No vidi ja to pomeruju k sobe … pro me je tohle kolo posez vzprimeny ;-) Do kopce prepadavacka.

                            0 0
                            • fousek  

                              Nemusis bejt na kole natazenej jak na skripci, aby si neprepadaval. Taky dost zalezi na delce kyvky a asi nejvic na techice

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Navíc tu je snižování zdvihu vidlice, tedy pro ty co jim to tak vyhovuje.

                                0 0
            • Canno  

              pro MlokaCZ

              v čem spočívá to chování u Pro a u 125ky?větší rezervy ve sjezdu?

              kéž by to bylo jako u sjezdovek, vyberu all mountain, hupsnu s nima do prašanu, pak na ledovku a všude drží stejně a mám rohlík u huby, v těch označeních u kol se ztrácím :))

              0 0
              • MlokCZ  

                125tka se od Pro liší naprosto ve všem a hodně. V první řadě má úplně jinou geometrii, u Cubu u ní trošku kecaj. V reálu je hlavový úhel 125tky téměř 68st. a ne udávaných 69st. Geometrie už jasně na AM ježdění, vůbec ne na chrcení.

                Rozdíl ve zdvihu i když je jen papírových 30mm (starší model 25mm) je v praxi obrovský a je to znát ve všem. Tedy v rozbitějším terénu je 125tka úplně někde jinde. A vůbec nejde jen o sjezdy, ve sjezdu je to hlavně o jezdci a když se postavíš, tak i na nižším zdvihu nejsi až tak moc limitovaný. Největší rozdíl je v rovinatých šlapavých rozbitějších pasážích. Tam kde na 125tce se dalo jet tempo v sedle, tak to už na Pro nejde a občas tě to bude nakopávat (tedy nutit chodit ze sedla).

                Naopak při lehkém omezení tlumiče propedalem se na Pro dá slušně jezdit i více ze sedla. 125tku už bys musel na čast ježdění ze sedla omezovat tlumičem na dupání hrozně moc a to už pak zase stavba nefunguje téměř vůbec. Takže 125tka není vhodná na chrcení.

                U Pro je negativní projev změn geometrie ve výjezdu téměř neznatelný jako u většiny 100mm fullů.

                U 125tky je to už znát dost.

                Byl jsem v situaci, že jsem prodal HT a měl tu Stereo 2008 a 125tku a objednával nové Stereo (kvůli více věcem jako pevné osy, možnost dát dozadu pořádný plášť, u starého Sterea tam vadila vzpěra, atd.).

                125tka se dala srovnávat chováním spíše ke Stereu, geometrie skoro stejná, jelo to ± stejně, jen Stereo je o třídu lepší v těžším terénu.

                Takže na chrcení 125tka oproti Stereu k ničemu a do terénu taky horší, tedy vůbec bych ji nejezdil. Takže jsem ji zrušil.

                A AMS Pro je tak odlišné, že jsem právě na AMS 125tce jen pořídil nový rám AMS Pro na chrcení + Rebu a přeházel komplet osazení.

                A to já jezdil ještě AMS 125tku se 125mm zdvihu, teď má o 5mm více (i když tohle neudělá při zachování všeho ostastní žádný velký rozdíl).

                0 0
                • Canno  

                  Pěkně napsáno a doufám, že jsem to pochopil správně: tudíž na silnici a rovných lesních cestách bych se se 125 natrápil daleko víc než se 100 fullem, když říkáš, že je to skoro jako Stereo, které je na mě už dost ultimativní :)

                  jinak dík za ten odkaz na Radon, něco si o tom pročtu, ta cena je super!

                  0 0
              • MJ24  

                ted to bude trochu mimo mísu, ale k těm sjezdovkám bych řekl že all mountain budou supr, ale na tvrdé pistě nebudou nikdy držet jako tvrdé závodní tovární slalomky nebo obřačky a v hlubokém prašanu nikdy neponesou jako když máš 100–120mm pod nohou. Je to stejné jak u kol

                0 0
                • Canno  

                  samozřejmě máš pravdu, ale to se jedná o velký extrémy, jde mi hlavně o tu variaci použitelnosti, s betonovýma obřačkama v půl metrovým prašanu to jistě žádná sláva nebude, k tomu lyže nestojí 60tis, takže můžeš mít v klidu dvoje, či troje a nic tě nepřekvapí :)

                  0 0
                • Canno  

                  samozřejmě držet stejně jako slalomky na ledu nebo armady v prašanu nebudou, ale obstojně se s nima dá svézt v obou terénech, to jsem měl na mysli a hledám to samé i u kola :)

                  0 0
        • Hanzz  

          Uz jsem se tez dival na tu meridu 96 je za dobry peniz jen skoda ze ji nedelaji v cerne kombinaci bila se mi nelibi a momentalne ji cpu vsude.

          0 0
          • dua  

            Černý je 96 Carbon 3000 D nějákých 75 000 :)

            0 0
            • Hanzz  

              jj ale bohuzel ropocet je skoro o polovinu niz 40tis :-) :-)

              0 0
              • dua  

                50 ne? a co SUP možnost, ale určitě bych si ho nekoupil :)

                0 0
                • Hanzz  

                  kdybych mel 50 tak bych uz zebral asi radsi Epica. Nevim ale supik me moc nelaka

                  0 0
                • MlokCZ  

                  50 má zakladatel vlákna – Canno. Hanzz psal 35tis.

                  0 0
                  • Hanzz  

                    jj presne tak muj limit 35 – 40 tis. Stejne v te cenove relaci asi skoncim u klasiky bohuzel co se da delat :-(

                    0 0
                    • Hanzz  

                      potrebuji nove ptz sve stavajici kolo kupovane na rekreacni jezdeni jsem po dvou letech zavodniho jezdeni totalne znicil. Co jsem tez cekal od te cenove relace a osazeni Alivio :-)

                      http://www.vautron.cz/detail-ramu.php?id=4

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Ten Canyon XC5 se vejde do limitu bez problémů (s krabicí i poštovným cca 36,5tis. Kč) a je osazený velmi slušně, žádná vyložená slabina a základ parádní (Reba + slušný rám + RP23 tlumič).

                      U nás HT za podobné peníze nebudou osazené o moc lépe.

                      Nebo ještě lépe osazený a jen o trošku dražší Radon:

                      http://www.bike-discount.de/…60–2009.html

                      Akorát se vejde do 40tis. A z to Foxka F100 RLC + RP23 + slušný chrtí rám (funčně ± totéž co AMS Pro) + DT kola + Elixíry + XT zbytek.

                      Opět tohle budeš mít problém najít u nás i na HT za ty prachy.

                      0 0
                      • Hanzz  

                        a co na tohle rikas

                        http://www.bagbike.cz/…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          To si sám nejdřív musíš vybrat, jestli HT nebo fulla. Pokud to bude HT do 40tis., tak těch se najde více.

                          A taky bys měl začít více koukat na geometrii, jestli potřebuješ kratší nebo delší kolo.

                          Ten SUP za ty prachy celkem ujde.

                          0 0
                          • Hanzz  

                            kdyby to bylo tak jednoduche tak uz mam nove doma :-)

                            Kazdy den to mam jinak :-)

                            0 0
                        • brkoslav  

                          Ze je to hure osazene HT za stejnou cenu jako ten Radon, pripadne Canyon…takze ze to nema cenu…

                          0 0
                    • PatrikL  

                      ak by nevadil ťažší a lacnejší rám (ale nie je to šrot :) ) tak dobrý bike by bol http://www.poison-bikes.de/frame.php… /prípadne s inou sadou :)

                      0 0
              • MlokCZ  

                S tím limitem kolem 35tis. bych určitě dal do výběru Canyona XC5.

                0 0
      • Canno  

        no já taky nejsem rozhodnutý na 100 procent, nejezdím žádný bláznoviny, ale natřesenou prdel mám pokaždý,když si vyrazim do hor, tak proto :))

        0 0
        • Hanzz  

          ja zase potrebuji neco rychleho na zavody o to mi jde, ale samozrejme trosku komfortu by neuskodilo tak je to tezke, ale ty mas mnohem lepsi finance tak i jednodussi si myslim :-)

          0 0
    • MlokCZ  

      16tka u Cubu ti bude podle mě s velkou pravděpodobností malá, i když bez dalších údajů se nedá přesně říct. 81cm je dostatečné na 18tku na výšku a na délku jsou Cuby dost krátké.

      S RP23 s boost valve a high volume komorou to není moc dobré na AMS Pro, to jsem už popisoval tady:

      http://www.bike-forum.cz/…t-valve.html#…

      Rám je jinak chováním totožný už více let, takže pro něj platí vše, co jsem v historii o AMS Pro psal, jediné co se změnilo je tlumič a ten řeším v tom odkazu.

      0 0
      • Canno  

        To už jsem tady taky vyčetl, že jsou Cuby na délku krátké, měl jsem Commencala, ten byl v S velikosti strašně krátkej, na sjezd teda super, ale jak jsem vyrazil na 60–80 km denně, 5 dní v kuse /60 terén, 40 silnice/ tak mi z toho šlapání málem shořely stehna. Proto hledám spíš něco na delší vzdálenosti, ale chci to i pustit z kopce a nebát se si s tím trošku skočit…

        Je to dost amatérsky popsaný, ale jinak to říct nedokážu :))

        0 0
    • Canno  

      jinak k tomu rozpočtu,bylo by super koupit xt Fulla do 40tis, ale ceny jsou poněkud jiné, nekupuju kolo každej druhej rok, tak to beru jako investici, která se snad vyplatí, pokud se trefím do černýho :)))

      0 0
      • MlokCZ  

        Toho fulla na XT do 40tis. máš výše, toho Radona. Akorát pozor na to, že Radony jsou ještě o chlup kratší než Cuby.

        0 0
        • Canno  

          ten Radon vypadá hodně dobře, bohužel už je vyprodanej :( a jestli říkáš, že je ještě kratší, tak pak už nevim… příští týden budu moct ozkoušet 16" Cube, tak se uvidí…

          jinak jsem moc neporozuměl tomu, cos psal o těch tlumičích, asi jen to, že na AMS Pro stojí tlumič za starou belu :)) co bych teda měl koupit jinýho?

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak ten tlumič lze následně snadno pořešit. Stručně řečeno pouze nutně potřebuje zvýšit progresivitu.

            A to jsou dvě možnosti, vyměnit komoru za standardní, komora bude k sehnání tak odhadem za 1000–1500Kč.

            Nebo jen zmenšit komoru zásahem do tlumiče, což jsou schopni třeba v Bikelive a bude to o něco levnější než výměna komory.

            Jakmile bude progresivnější, tak to dovolí foukat na rozumný sag, počátek zdvihu už bude chodit ok a nebudeš při tomto nafoukání díky té vyšší progresivitě chodit po dorazech.

            Jen jsem nepobral, kdo u Cubu vymyslel použití této varianty tlumiče. U Sterea ten stejný problém, hned jak mi dorazí, tak to taky budu muset řešit.

            To vyprodání jsem přehlédnul, to pardon, jinak bych sem ten odkaz ani nedával.

            Nedávno kamarád kupoval Cuba, sice HT, ale geometrii mají podobnou. A bral právě 16tku, padla mu jako ulitá, ovšem je ještě výrazně menší než ty (nevim přesně ale má kolem 162–165cm).

            Když můžeš vyzkoušet, tak to je ideální.

            0 0
            • Canno  

              ozkoušet jsem myslel tím, že si na něj asi sednu jen v krámu, nemyslim si, že mě na něm nechaj svést 50 km, abych poznal, zda je to dobrý. Já měřim 169cm a myslím, že mám celkem krátky ruce a kratší prsty jsem na nikom živým ještě v mým věku neviděl :)) nevim jak je mám změřit, jako od ramena k zápěstí?

              0 0
              • MlokCZ  

                Pokud máš hodně krátké ruce, tak by ta 16tka monla být ok. Jsem podobný atypický případ, takže mi i na 182cm sedí 18tka u Cuba perfektně.

                Když máš ale 81cm nohy, tak to budeš mít horší na výšku. Já mám 84,5cm a jsem u 18tky na hraně s 35cm sedlovkou a to vozím vysoké sedlo. Takže počítej, že 400mm sedlovku budeš potřebovat pro 16tku (což samozřejmě nevadí).

                Jak co měřit třeba tady:

                http://www.competitivecyclist.com/za/CCM…

                0 0
                • Canno  

                  já kupoval 400cm sedlovku i na toho S Commencala, takže asi vim, co myslíš a taky myslim, že to vadit nebude, budu jistě chytřejší, až si na to sednu..

                  jinak co se týče cen v Čr a Německu, je to asi nastejno co?

                  když to srovnávám s Anglií tak při dnešním kurzu to vychází na chlup stejně…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Hrozně záleží jaké máš v ČR podmínky, to se liší u Cubu jak prodejce od prodejce, tak dle toho kdy objednáš, jestli jsi stálý zákazník nebo ne, atd.

                    Mně by třeba Stereo vyšlo v Anglii znatelně dráž při tom jakou mám cenu tady.

                    0 0
                    • Canno  

                      podmínky mám v cr takový, že žádný nejsou :) takže budu muset vzít tu cenu, co mi oni nabídnou nebo bejt malinko drzej a říct si o případnou slevu, v čemž moc dobrej nejsem :)

                      Pročet jsem si něco o těch Radonech a vypadá to, že jsou to levnější Cube kola, pokud se to tak dá napsat, stejný osazení, podobný i když malinko kratší rámy a za zajímavější cenu…

                      ještě k tomu tvému předchozímu dlouhému příspěvku o tom stereu mi prosím napiš odpověď, díky moc !

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jestli myslíš na příspěvek 10.05.2010 21:05:43, tak ano pochopil si to správně.

                        Já to pochopil jako konstatování, takže jsem žádnou otázku nezaznamenal.

                        0 0
        • Canno  

          tak jsem koukal na ty rozměry Radonu a v 16" rámech jsou ty Radony o chlup právě delší než Cube a sice Radon od hlavového složení ke středu sedlovky 565mm oproti 561mm u Cube a od hlavy k patě sedlovky Radon 547mm a Cube 541mm, tak teď nevim, nespletl ses nebo blbě čumim?

          http://www.bike-discount.de/…lixir-r.html

          http://www.bike-discount.de/…race-70.html

          0 0
          • MlokCZ  

            Je to tak, pro Sko je to obráceně.

            Když porovnávám obecně délky rámů, tak koukám na více velikostí a skoro vždy na ty nejčastější, tedy M a L (18 a 20) a tam je Cube o pár mm delší.

            A dokonce v tomto případě je i 20tka dlouhá úplně stejně (a delší je u Cubu jen 18tka a stejně jen o 3mm). U HT, kde jsem na to koukal naposledy bylo to srovnání o pár mm jinak.

            0 0
            • Canno  

              tak super! škoda, že toho novýho Race Radona nemaj v černý a tu 6,0 z roku 2009 už nikde neprodávají, tu bych bral hned.

              Jinak nemáš zkušenosti s obchodem Ebola v Plzni?tam právě jdu ozkoušet toho Cuba…

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak trochu mám :-)

                Všechny Cuby kromě HTčka včetně nově objednaného Sterea mám z Eboly a jsem tam velmi spokojen. Nadávat můžu akorát přímo na Cube, protože nedokáží včas dodávat to co by měli (letoš prý hodně rozšířili trhy a přitom nějak zapomněli i dostatečně rozšířit produkci, takže některé předobjednávky ze září včetně té mojí váznou ještě teď a některé už se ví, že nebudou dodány vůbec).

                Já jsem teď v situaci, že v Ebole na prodejně mám rezervované Stereo v bílo-černé (přišlo cca před 3 týdny, kdy poslali z Cubu špatnou barvu, bohužel to není anodizace, jinak bych to vzal hned, designově je v pohodě) dokud nedorazí v černé (tak bylo v září na předobjednávku objednané).

                V té černé ale není úplná jistota, že vůbec bude, proto ta rezervace bílo-černé varianty – když by černá nebyla, tak ji vezmu i když to není anodizace jako ta černá. Takže ze strany prodejce výborný přístup.

                AMS Pro ty by měly být v pohodě k mání, tam jsem bral právě taky letošní rám a ten už delší dobu jezdím.

                0 0
                • ememem  

                  no ty brďo koky – tak to bych uz bol poriadne nastvany, to uz aby si to pomaly stornoval a pockal co daju von na rok 2011. inak ja fakt neviem ale bikov sa nejaka kriza asi fakt netyka, kamos ma podobny problem z nejakym speslom, dalsi sa uz tiez par mesiacov natahuje s canyonom…a mne zas tie sikmooki zmrdi z dealextremu uz tri mesiace visia dodavku za celych 8 USD!!

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Stornovat a čekat, to by znamenalo dočkat se za rok. Každopádně o 2011 nemám zájem vůbec, protože třeba Talas 2011 je pěkně pokurvenej tou změnou rozsahu změny zdvihu.

                    Letos se čeká ale na všechno. Kromě Sterea čekám také na zadní kolo (SXko, už pár měsíců u Kastaru není a je otázka jestli bude, ve chvíli kdy dorazí kolo na Kastar kašlu a objednám na CRC), také 2,4 NN UST nejsou.

                    Když ale není kolo, tak je fuk, že není ani to ostatní, na čem jezdit mám.

                    0 0
                • Canno  

                  jsem si to tak trošku myslel, když jsem viděl, že jsi také z Plzně :) Už jsem slyšel i od jiných zdrojů chválu na Ebolu, tak doufám, že se mi to jen potrvdí. Budu v Plzni jen krátce cca týden, tak doufám, že budou mít všechno a složí mi kolo v co nejkratší době, snad to není utopie…:)

                  jinak s těma dodávkama od Cube máš celkem nezáviděhodný pech, asi jsi je zasypal moc dodávkama, že z toho maj kluci něměcký trošku zamotaný hlavy :)

                  ještě budu otravnej a zeptám, zda tam mám nechat na tom AMS tu rebu, popřípadě volit něco jinýho…

                  0 0
      • Hanzz  

        jj vim co myslim taky chci proste neco poradnyho ptz vim ze mi to bude muset vydrzet nejaky ten rok. Nechci neco na pul proto radsi asi hard … jeste nevim … uvidime snad zvolim spravne

        0 0
        • Canno  

          přesně tak, kupovat něco napůl, to bych se pořád užíral, že jsem měl přišetřit a koupit to, co se mi líbí na první pohled :) určitě zvolíš správně, svědomí tě nedovolí koupit nějakou herku :)

          0 0
          • oTo  

            Dnes jsem viděl v Praze prodávat AMS PRO 2010 (červeno-bílé) s Fox vidlicí za 39900 Kc v 18 vel. možná by nebylo marné, když ještě nevíš jestli 16 ti bude sedět, vyzkoušet tu 18 v Praze a popř. ji vzít než jet až do Plzně.Jestli budeš mít zajem tak ti pošlu adresu.

            0 0
            • Canno  

              Noo super, v Plzni ho maj za 55900, měly jenom 18" rámy ?za tu adresu ti budu vděčnej, do Prahy se dostanu ale až v úterý příští týden,tak snad je nevyprodají…

              0 0
              • oTo  

                OK tak ti dnes zkusím zjistit tel.číslo, aby jsi se s nimi domluvil. Je to sice poslední kus, ale jak mi říkali za tu cenu ho tam mají již 14 dnů tak snad ještě pár dnů tam zůstane.

                0 0
                • Canno  

                  super, díky moc!

                  0 0
                  • oTo  

                    Mám pro tebe adresu i s tel. číslem. Tak sem napiš mail adresu a já ti to pošlu, nebo to můžu zveřejnit zde, záleží na tobě co upřednostňuješ.

                    0 0
                    • Canno  

                      Díky moc ale už jsem koupil , Cube LTD CC full, dostal jsem dobrou cenu, tak jsem neváhal :)

                      0 0
                      • oTo  

                        Super tak ať dobře jezdí, doufám, že časem sem dáš nějaké postřehy :)

                        0 0
                        • Canno  

                          Díky, už jsem to projel, nikdy jsem na fullu neseděl a musim říct, že oproti hardtailu je to labutí jezero :)) skoro jsem nemusel vstát ze sedla (zatim jsem to nehnal moc mimo lesní cesty) ale na menších kořenech se přehoupnu jak peříčko, ostrým testem to proženu za dva měsíce v Krušných horách, tak pak sem hodim víc info, jestli se to nerozsypalo :))

                          0 0
    • Ezop  

      Nějakou chvíli už pokukuju po CUBU, jen nevím jestli AMS PRO, nebo STEREO. Projel jsem toho na BF celkem dost, hodně věcí od mloka a jsem trochu na vážkách..měřím k 190cm, vážím 90 Kg a příjde mi, že se moc neslučuju s popisem " kratší ruce/trup a k tomu spíše delší nohy". Ani tlumič RP23 s boost valve ve mě nezanechává příliš dobrej pocit(se svou váhou bych mohl mít celkem problém s dorazy)

      Pokud mi můžete mé obavy vyvrátit, budu jen rád :)

      0 0
      • Palo TT  

        Pozri si aj AMS 125, tieto ramy su dlhsie ako AMS.

        AMS maju vysoko stred. Ja mam 189cm dlhe nohy a ram 22". Paradoxne ram 20" a 22" (56cm) maju rovnaku vzdialenost stred – horna trubka. 22" ma len dlhsiu sedlovku nad hornou trubkou a kratku sikmu spevnujucu vyztuhu. Rezervu nad sedlovou trubkou nemam velku. Neviem si predstavit nizsieho cloveka, co ma ram 20" a hornu tubku ma pritom nad zemou tak isto vysoko ako ja.

        S tou prilisnou linearitou (tlmic je standard RP23 2009 ct mid, rebound low) problem nemam ziadny. Asi jazdim moc setrne (v kazdom pripade neskacem ani drobne skoky)

        lebo pri sagu 25% mam stale dost velku rezervu na zdvih. Odhadujem vyuzitie tak 80% max 85% zdvihu.

        Ale mozno sa pri vyssich vahach (a tlakoch) pri spravnom SAGu tlmic sprava progresivnejsie ako pri jazdcoch s nizsou vahou. (mam skoro 100kg a 210PSI). Skoda ze v testoch nebyvaju aj taketo porovnania.

        0 0
        • MlokCZ  

          S tou vyšší váhou a nafoukáním by to opravdu dle těch čísel mohlo být na AMS 125tce mírně progresivnější. Na 72kg mi stačilo 130–140psi na 20% sag. A takhle jsem to na doraz občas poslal (ale nic hrozného, co by vadilo a dorazy nebyly tvrdé, tedy energie na dorazu už malá)

          0 0
      • MlokCZ  

        Už mám nějaké to srovnání starší a nové Stereo a je tam pár znatelných změn v praxi.

        Nové Stereo i když papírově má udanou délku o pár mm kratší, tak je jednoznačně z těch všech 18tek Cubu, co jsem kdy měl nejdelší. Ten jejich rozměr je udávaný ke skutečné sedlové trubce a ta je na novém mírně více vepředu, takže pro totožné předozadní nastavení sedla bych měl na novém Stereu sedlo v zámku o něco přes 1cm více vzadu (a pak už by byla reálná délka posedu skoro o 1,5cm delší). Vyhovuje mi ale dát sedlo ještě více dopředu než jsem vozil na starém Stereu, takže tím jsem se dostal na skoro stejně dlouhý posed s tím, že teď mám oproti zadnímu kolo těžiště více vepředu a je to lepší do výjezdů.

        A do sjezdů také v pohodě, protože ten rám je reálně skoro o 2cm delší (měřený rozvor kol v reálu).

        Tohle ale platí pro 18tku velikost a nemusí být pro větší velikosti úplně stejné.

        Tím chci hlavně říci, že bych se toho moc nebál, že to bude až tak krátké. Ideálně ale vyzkoušet.

        AMS Pro mám teď také 2010 rám a pokud tam vozím Rebu na 120mm (což vozím), tak není delší než Stereo. Zdvih vidlice má podstatný vliv na délku posedu, protože s vyšším zdvihem vidlice se položí sedlový úhel a to následně způsobí, že je třeba posunout sedlo více dopředu (aby bylo pořád stejně vůči středu).

        Při vidlici na 100mm bude už asi nepatrně delší AMS Pro (vše to srovnávám pro totožně předozadně nastavené sedlo vůči střed).

        Co se ale liší hodně je výška řídítek. U Sterea jsem snížil podložku na 0,5cm (originál 1cm) a s řídítky co vozím (zdvih 4cm) mám řídítka o 2cm výše než sedlo.

        Na AMS Pro jsem stavěl na rámu s vidlicí, takže jsem si řezal krk vidlice sám a nechal si ho schválně hodně dlouhý, takže tam mám 2× 1cm podložku + Rebu na 120mm. Hlavové jsou na obou kolech ± stejně vysoké. Řídítka tam mám také totožné. A ještě k tomu má AMS Pro o 1cm delší hlavu.

        I přes tohle všechno díky nižšímu zdvihu má řídítka jen 1cm nad sedlem a k tomu to je velmi umocněno ještě rozdílem sagů.

        Na AMS Pro na Rebě vozím sag skoro 3cm a na zadní stavbě tak 2cm. tedy tohle za jízdy pošle řídítka ještě mírně níže.

        Na Stereu mám sagy ± vyrovnané vepředu a vzadu.

        Na originál kole bude jen 1cm podložka, takže při totožný řídítkách budou na AMS Pro řídítka o hodně níže, což udělá o hodně chrtější posed i při té podobné délce.

        A pak ještě jeden postřed. Nové Stereo je nepatrně méně citlivé než starší (rozdíl je ale velmi malý), na oplátku jde ještě trošičku lépe za pedálem. S originál tlumič s high volume komorou a Boost valve, který je nutno hodně přefoukat, tak samotná stavba jede snad dokonce lépe než u AMS Pro (samozřejmě geometriea pláště to zase trošku zbrzdí).

        Jak psal Palo TT, tak AMS Pro a Stereo mají od sebe už příliš daleko, abys vybíral mezi těmito dvěma koly.

        AMS 125tka je pak také slušné kolo, ale pokud jsou finance na Stereo, tak bych o 125tce neuvažoval vůbec. Nové Stereo už jede nepatrně lépe než 125tka (a předtím to bylo ± nastejno) a přitom v pořádném terénu je o třídu lepší. Tady není co řešit.

        A AMS 125tka 2007 je jednoznačně kratší než Stereo a rozdíl je oproti současnému Stereu poměrně velký. Ty údaje geometrie pěkně klamou. Opět srovnání z praxe pro totožně nastavené předozadně sedlo na 18tce rámu.

        Akorát u Sterea nevím, jesti ho někde seženeš.

        A tlumiče s Boost valve a high volume komorou bych se nebál. Pro vyšší váhu jezdce se to nemusí chovat stejně jako mně.

        I kdyby to ale nebylo dobré, tak tohle po koupení kola pořešit přeci není problém. I dražší verze úpravy, tedy s výměnou komory není cenově nijak drastické když se srovná s pořizovací cenou kola.

        0 0
        • Ezop  

          Díky za podnětnou reakci!Alesoň mám teď víc jasno v tom, na co se soustředit.

          Ve světě „celopér“ jsem nováčkem, takže můj výběr mezi Stereem a AMS PRO vycházel čistě z vituální stránky věci.

          CUBE má jednoznačně nejhezčí rámy a ceny v poměru cena/výkon.

          Teď už nezbývá než navštívit prodejce, vyzkoušet si to na ostro a podělit se se svými pocity :)

          0 0
        • Kabi.lk  

          Ahoj,

          tak to bych měl dotaz. Nyní mám základ CUBE Atention a byl jsem na rychlebských stezkách, kde jsme zkoušeli fulla od Meridy se 120mm vpředu a vzadu 200.

          Celkem fajn, nemělo to propedal a BV. Na sjezd bylo těch 120 vepředu fajn(ani jednou jsem nešel nadoraz a to samé vzadu), ale jízda porovině byla utrpením.

          Mám 195cm, 92kg a byl jsem dost napřímen což mi nevyhovovalo. Sem tam jezdím XC maratony a tam předpokládám, že 100mm vidle a tlumič tak do 200 by měl stačit. Respektive spíše než sjezdy preferuji XC maratony.

          Můj výběr byl původně byl ve fullech cca od 45tis do 55tis, ale vzhledem k XC závodům spíš preferuji 100mm vidli a tudíž mi zbylo:

          AMS PRO RX – celý fox vpředu 100, vzadu 165

          AMS 125 RX – celý fox vpředu 100/120/140, vzadu 200

          AMS PRO ELIXIR R – vpředu reba race 90–120, vzdau fox BV 165

          Spíše bbych preferoval AMS 125 RX díky stavitelné vidli a zadnímu tlumiči o 200mm…

          Jaký je rozdíl mezi tou zadní stavbou u AMS 125RX a PRO RX+PRO Elixir?

          Není ta zadní stavba u AMS125RX větší z důvodu použití většího tlumiče(200mm) oproti obou variantám PRO kde je pouze 165mm?

          Díky předem za tvoje posouzení.

          0 0
          • Palo TT  

            Uvadzanych 165 a 200 je dlzka tlmica a nie zdvih zadnej stavby!

            Vo vseobecnosti plati, ze cim dlhsi tlmic tym vacsi zdvih zadnej stavy, ale tie pomery mozu byt rozne, podla konstrukcie ramu a zdvihu (nie dlzky) tlmica.

            Tlmic 165mm je spravidla pre XC biky. Ma zdvih 38mm a pri prepakovani napr. 2.5 (moze byt viac alebo menej, podla typu ramu) je to zdvih vzadu cca. 10cm.

            0 0
    • georgio  

      Trochu ozivim stare vlakno..

      Nemate prosim nekdo tabulku s geometrii AMS Pro 100, rok tusim 2009 nebo 2010, nemuzu ji na webu najit…

      Uvazuji o tomto ramu pro pritelkyni, ve vel. 16", meri 163, delka nohou 75cm, ruce 56cm. Myslite ze je to vhodna velikost?

      Nasel jsem jen obrazek kde je na ramu napsana delka horni ramove trubky – 561mm, predpokladam ze pujde o virtualni delku…

      Dopurucili byste mi toto kolo v teto velikosti? Damska geometrie by asi byla prihodnejsi,ale treba cube AMS WLS v 15" mi prijde uz hodne malinkej, 17 naopak…

      Budu rad za komentare, J

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.