• F1L

    Zdravím,

    prosím, poraďte mi s výběrem brzd pro pořádnýho chlapa – 130kg s kolem. Má na kole Shimano MT500, podle mě v pohodě brzdy, ale pro něj mají nedostatečnej brzdnej účinek..vyměnil jsem mu desky a kotouče za lepší (SM-RT66). Má klasiku 180 vpředu a 160 vzadu. Teď jde o to, čím mu pomůžu nejvíc:

    • zvětšit kotouč?
    • lepší kotouč?
    • lepší desky – sintry?
    • výměna brzd – 4 pístky?

    Asi řeknete, že ideální je kombinace všeho..ale nechce do toho nějak enormě vrážet (starší kolo). Zatím si myslím, že nejvíc pomůžu výměnou brzd za 4-pístky (cenově přijatelná je BR-MT520) a možná dozadu 180 kotouč. Větší se mi dávat nechce, má QR vpředu i vzadu a mám strach ze škrtání.

    Díky za rady, ať to jezdí! :-)

    0 0
    • -b-n-x-  

      Urcite bych dal vetsi kotouce. No a asi i ty ctyrpistky. Stejne by mi nedavalo moc smysl davat ctyrpistky na male kotouce.

      0 0
    • puka  

      A co má za kolo? Co jezdí? Ať neroztrhá vidlici s 4 pístkem a 200mm kotoučem )

      0 0
    • va-bo  

      Napíšu svůj názor, i když s ním nemusí řada riderů souhlasit. V současnosti mám biky s brzdami Sh SLX (180/180), SRAM Quide RS (180/180) a SRAM Code (200/200). Dvoje poslední jsou čtyřlístky. Destičky používám originál – Shimano a SRAM. Na čtyřpístkách jsem dal organiku, protože má rychlejší nástup a nejsou tady kopce, kde bych je utavil. Sintrované destičky , podle mne, jsou odolnější, ale potřebují zahřát, aby podaly výkon. Nejlevnější možnost jak zvýšit výkon brzd je zvětšit kotouče, ale na rychloupínáky je 200 mm kotouč asi fakt moc. Na zadku, podle mne, bude 180 mm až až, protože kolo jde stejně do smyku a brzda se použije jen k regulaci směru. Co neubrzdí předek, tak není. Rozdíl mezi účinkem dvoupístku SLX a čtyřpístkem sice trochu je, ale není to až tak zásadní. Navíc brzdy SRAM jsou náročnější na seřízení, protože mezera mezi destičkami je fakt malá. Tam by to s rychloupínákem asi škrtalo často. Kvalita kotoučů je otázka. U Shimana bych dal SLX – nejlepší poměr cena/výkon. S kotouči jiných značek než SRAM a Shimano nemám zkušenosti, snad s výjimkou Formula, ale brzdy Formula RS skončily v propadlišti dě­jin.

      0 0
    • Markony  

      TO va-bo ukamenuji tě něco podobného sem napsal že mam SLX 675 a ZEE 640 a moc nepozoruji velký brzdný rozdíl a to byl mezi těmito brzdami. A proč jsem si koupil ZEE jen proto že jsem je chtěl vyzkoušet,

      Kotouče 180 brzdy ZEE desky jsem měl obyč a ubrzdilo to a Suntour Auron 2015.

      0 0
    • F1L  

      Jo kolo jé důležitý. :-) Má GT Zaskar Comp 29 2015. Takže možná zkusíme 180 kotouče SLX oba a 4 pístkový MT520. To zní fajn. :-) Díky.

      0 0
      • hrota  

        Ono je otázka jak myslí ten nedostatečný brzdný účinek, brzdy hoří, vadnou? Svého času sem používal Slx675, 180mm kotouč předek/zadek a na xc, popřípadě blbnutí tady na točné nebo rychleby, to bohatě stačilo. V té době sem s kolem vážil taky okolo 130kg.

        0 0
        • F1L  

          Musí vynakládat větší úsilí (déle a víc mačkat páky) na ubrždění. Když na jeho kolo sednu já (65kil), tak mi přijde, že jsou jedovatý dost. Ale je vidět, že má už opotřebovanej kotouč (SLX) a desky, i když jezdí velice pohodově (XC ježdění, spíš cyklostezky, žádný vraždy). Má na nich cca 1500km. Je mi jasný, že to je asi už na kotoučích / deskách znát, taková porce, ale já na stejným brzdovým setu mám najeto 3000 a opotřebení mám daleko menší. A to jezdím agresivněji. Z toho my plyne, že to chce asi účinnější brzdy. :-) Teď možná otázka, jestli jít do 4-pístku, nebo třeba vzít komplet nový SLX? Máte třeba někdo srovnání Deore / SLX? Jestli to udělá rozdíl?

          0 0
          • K2  

            Deorka jsou poměrně slušné brzdy rozdíl vůči SLX není moc velký. Je pravda, že SLX jsou trochu lepší

            (dají se dohledat testy na zahraničních webech)

            200 + 180 mm snesou i rychloupínáky.

            Za sebe doporučuju následující postup:

            • Koupit větší kotouče a vyzkoušet účinnost: 200mm+180mm
            • Pokud brzdy budou pořád nedostačující, tak jít do těch levných Shimano 4pístků, které se doporučují na elektrobiky (jsou mimo standardní řady, mají dobré reference a jsou levné)
            0 0
            • F1L  

              Odmašťoval jsem, dal nový desky, ale je to velice podobné. Takže spíš než SLX jít do Deorka, ale 4-pístku? Plus teda zkusím větší kotouče..tam předpokládám, že ty SLX kotouče už jsou taky slušný a asi nemá cenu víc investovat?

              0 0
              • -b-n-x-  

                Kazdopadne vetsi kotouce pomohou citelne (vetsi paka). Osobne ale nevim jestli to budee vetsi pomoc nez ty 4pistky.

                0 0
              • K2  

                Nechat stávající brzdy, pouze zvětšit kotouče na 200+180 a otestovat – nejlevnější varianta, nárůst síly bude znatelný

                0 0
              • F1L  

                A není to už moc chapi 200 kotouč na tu vidlicu s QR? Navíc je tam jen obyčejná RS30. A jak je to s kotouči? Vyplatí se připlácet za vyšší řadu – SM-RT 10, 30, 54, 64, 70 atd.?

                Říkám si, jestli nenechat kotouče (SM-RT 54) a nepořídit raději ty 4 pístky. Asi nejde úplně o cenu, ale hlavně o efekt.

                0 0
                • -b-n-x-  

                  No, ale jestli se ti zlepsi sila te brzdy, tak to pro tu vidlici bude jedno, jestli je to vetsi pakou, nebo silnejsim stiskem ctyrpistu ne? Pokud teda bude zvetseni sily stejne.

                  0 0
                • K2  

                  Ten kotouč i lepší brzda budou dělat stejnou věc: Více brzdit a více namáhat vidli.

                  Pokud ji považuješ za dostatečnou pro 130 Kg chlapa a jeho styl jízdy, tak je to zbytečné řešit.

                  Až odejdou futra, tak se vymění…

                  Velké kotouče mají tendenci se po dlouhých sjezdech vlnit. Někdy stačí po vychladnutí párkrát zabrzdit a zase se vrátí do původního tvaru.

                  Za sebe preferuju Shimano kotouče na hliníkovém unašeči (SLX+XT), které se vlivem brždění vlní méně (skoro vůbec)

                  0 0
                  • G.B.  

                    Ano, SLX nebo XT kotouč je fajn … jenom je nedávat k těmto brzdám (MT 500)

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      Proč ne?

                      0 0
                      • Mart7  

                        Lepší kotouče jsou nižší a hrozí tam, dle Shimana, možnost kontaktu brzdového třmene (vyššího, myslím M425) s loukotěmi kotouče.

                        0 0
                        • Kouba_2005  

                          Aha, díkes. Dal jsem ženě na kolo s MT500 XT kotouče a neštrejchá to, tak asi dobrý

                          0 0
                • kolond  

                  Větší kotouč i lépe chladí.

                  54 by měly stačit.

                  0 0
          • -b-n-x-  

            No a nema jen lehcee zamastene desky a kotouce? Se mi zda, ze tohle v praxi dela snad nejvetsi efekt.

            0 0
            • Cavendish  

              To máš pravdu. Na biku mám obyčejné Shimano 365 a kotouče SM-RT10 160/160mm. Nebylo to nic moc. Tak jsem to poradně odvzdušnil, odmastil desky a kotouče a dost se to zlepšilo.

              0 0
    • Markony  

      Jestli máš tuhle vidlici ROCK SHOX 30 tak tam dáš max 180 mm do zadu dej 180 mm a to je asi vše co sítím mažeš udělat nebo ještě dat lepší desky .

      0 0
    • Jiří999  

      U brzd shimano mt500 stačí vyměnit jen třmeny za mt520 ( 4 pistek) a ušetříš na lepší (nové) kotouče.

      0 0
    • bajaja  

      Ako prve by som vymenil platnicky. Skus vyrobcu FASTOP, sam som bol prekvapeny ako sa zlepsil brzdny ucinok oproti orginal shimanam (organiky)

      0 0
    • Atilla  

      MT520 za 3000kc super brzdy

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.