• drozi

    Zdravím všechny bajkery. Mam problém s přední brzdou na Tektro Auriga comp. Mám tam 180 kotouč, najeto cca 500km. Poslední dobou se potýkám s problémem, že mi to skoro vůbec nebrzdí. Napadá mě, jestli to není zimou (prosím, nekamenujte mě za případný blbosti, co napíšu). Koutouče vozim první zimu, předtím jsem měl Včka. Zkrátka, když vyjedu, tak místo toho, aby brzdila, řve jak nakopnutá hyena. Když se jí pak snažim zahřát, tak se to zlepší akorát v tom smyslu, že neřve hned od začátku, ale když na ni víc šlápnu, když chci třeba dobrzdit, tak zas začne strašně vřískat. V létě jsem s tím neměl absolutně žádnej problém. Když bylo mokro, tak třeba párkrát zapískala, pak se zahřála a bylo to v richtigu. Čím to je??? Resp. jak to odstranit… Zavzdušnění bych vyloučil. Kolem pák ani expanzky, třmenů, zkrátka nikde ani kapička oleje, stoprocentně sem je nepřehřál, a na řídítka sem to taky nikdy nepostavil. Je to hnus, velebnosti..nevim, co s tim…

    Díky všem za případné nápady.

    0 0
    • Fak  

      mozna mastny kotouc, necim jsi ho zasral (pro mazani retezu, vidle???) tezko rict, ale je divne ze skoro vubec nebrzdi. Zimpu to podle mne byt nemuze.

      0 0
    • Honza729  

      Kotoucovky mi rvou vzdycky jen po tom, co kolo umyju wapkou, voda na kotoucich. Staci parkrat ostreji zabrzdit a je to pryc.....u tebe to bude mozna mastnota.....jeste me napada:jak jsi zajizdel brzdy ?

      0 0
    • assassin  

      sjety nebo nejak povyskoceny/spraj­cly desky? pripadne teda zamasteny kotouce/desky

      vetsinou je z nejakeho uhlu videt jak se desky priblizuji ke kotouci a dosednou na nej … kdyz od tohodle okamziku jde paka jeste hodne zmacknout a ma takovej „houbovej“ chod tak je to zavzdusneny…

      0 0
    • Sobi  
      1. zkontroluj destičky jesti nejsou sjetý nebo zamaštěný
      2. zkontroluj kotouč jestli není mastný
      3. doporučuji odmastit kotouč např. cyklostarem a pak technickým benzínem a destičky pokud je tam vrstva mírně obrousit jemným smirkem
      4. pak to opatrně znovu zajet a měla by to být pohoda

      P.S. V zimě mi píská kotouč od vody ( déšť a sníh ) ale s tím nic neuděláš

      0 0
    • drozi  

      Tak jsem to zkusil odmastit. Výsledek víceméně žádnej:(. Tak pude do servisu, tam s tim snad profíci něco vymyslí…

      Desky jsou SNAD OK, je to odmaštěný, zavzdušněný na 1000procent ne, tak už nevim…

      Každopádně všem díky za rady.

      0 0
      • prodi  

        nemáš zapečený desky?

        0 0
      • fousek  

        Ja bych desky nechal ohrat na velkou teplotu, ja to delam horkovzdusnou pistoly ale pujde to i v troube, ta mastnota se vypali, samotny odmasteni cimkoliv moc nepomuze

        0 0
        • dieegoo  

          Tak tak… kotouč jsem očistil perchlorethylenem nebo tak nějak se to jmenovalo, desky jsem chytil do kombinaček a zapalovačem nahřál kovovou část, pak byly jak nový.

          0 0
    • jIrI___  

      Jedna prihoda ze zivota pro pobaveni, lae tyka se tematu. Kamos mel taky problem s tim, ze mu nebrzdi kotoucovka. No a pak se zjistilo, ze mel kotouc 160mm a na trmenu adapter na 180mm. :-)) Nemas to nahodou taky tak?

      0 0
    • lutte\'  

      to budou asi nějaký kšunty … :-X

      0 0
    • stan222  

      Sice ti neporadím, ale přesně tenhle problém mám se svejma XT na 160 kotoučích. Začalo to dělat v zimě když jsem to protáh sněhem a vodou. Teď to nebrzdí a když to přišlápnu tak to řve jak sviňa. Odmašťuju jak steklej a brousím desky a pořád nic.

      0 0
      • Milenius  

        Mam LX a mel jsem to podobny na zadni brzde, porad jsem to nejak solichal, vzdy to na chvili ustalo az tam nakonec koupil novy kotouc a od te doby je klid. Koupil jsem ten nejlevnejsi za cca 300 a zda se mi dokonce lepsi nez ten drahej, sice zadny odlehcovaci vyfikundace, ale porad kus materialu jak ma byt :) Je na nem tak 3tis. km a zatim drzi, ten predchozi mel cca 10 tisic

        0 0
        • stan222  

          To bych mohl zkusit, plánuju 180 dopředu tak se uvidí. Co to máš prosím tě za ten kotouč? Aligator?

          0 0
          • Milenius  

            Klasicky Shimano, nevim presne typ, desticky modry BBB Pokud chces ale 180, tak ty se asi v ty levny verzi delat nebudou, ja tam mam 160, nejak nemam potrebu na vetsi kotouc, brzdi to dobre a zase nejaky dlouhy sjezdy na brzdy u nas nejsou, abych mel problem s teplotou

            0 0
      • drozi  

        Jo, pane, to je přesně vono…

        0 0
    • claid  

      nejpravděpodob­nější..destič­ky..zkus vyměnit..

      0 0
    • KRAJIC  

      Na 99 procent to máš mastné. 1. kup si čistič brzd – mi se osvědčil jedině od firmy Würth – měl jsem i čistič od jiné firmy a ten mi to akorát zhoršil. Nastříkej tím kotouč i desky, nech to vytěkat(odpařit). Pak si najdi nějaký hodně prudký kopec a tak dlouho zkoušej brzdit až se to chytne(zpočátku to bude ještě horší) 2. poslední možnost, která se používá je demontáž destiček a vypálení nad plamenem. Chyť desku do kombinaček, hoď to nad plamen a až se z toho začne stoupat tmavý dým tak to dej pryč. Pokud jsi to nějak zamastil fest(třeba jako já od minerálního oleje) tak to je v prdeli a nic ti nepomůže – kup nové desky. Prý se to dá dost dobře zamastit při umývání kola saponáty – jar apod. Hodně štěstí.

      0 0
      • fousek  

        Souhlas, sice tem odmastovacum moc neverim, ale nic s nima nezkazis, podle me je nejlepsi to vypalit

        0 0
    • nobody  

      ty tekra vypadaj jako starý deore 525

      0 0
    • nobody  

      může se kolo s hydraulikama otočit vzhůru kolama? Konkrétně ty Tektry?

      0 0
      • kubiik  

        to by me taky zajimalo, kazdopadne, ja to udelal a mam dojem, ze se nic nestalo a je vsechno OK

        0 0
      • mr.nobody  

        může, ale nesmíš v týhle poloze mačkat brzdový páky :-)

        0 0
        • JMT  

          muzes a dokonce muzes i mackat paky (odzkouseno)

          0 0
          • mr.nobody  

            pokud máš dost kapaliny tak jo, jinak hrozí zavzdušnění (odzkoušeno) :-)

            0 0
            • nobody  

              teď jsem se díval do návodu na kotoučovky shimana z Langeho stránek a kolo se nesmí otočit vzhůru kolama kvůli zavzdušnění, takže jak to je?

              0 0
              • miki  

                Měl jsem kolo otočený na řidítkách na dovolený ve stanu cca týden a brzdí to normálně .Když máš páku naplněnou podle návodu bez vzduchu tak se tam žádnej nedostane.Není s tím u Shimana žádnej problém.

                0 0
    • krhac1  

      Na krosce,když jsem měl mastný desky(většinou od přeních šavlí),tak jsme to vypalovali na el.plotýnce.Přímej oheň může desky zničit.

      0 0
    • drozi  

      Tak jsem to rozebral. Pošplíchal sem kotouč jakymsi spešl odmašťovačem, trochu sem pod nim zatopil a navrch sem ho tak decentně ošmirgloval. To samý čekalo desky. Teď to brzdí o 200 procent líp, ale stejně je to tak 40 procent normálního brzdnýho výkonu…:( Inu, objednám nový desky a pro sichr asi i kotouč(e). :‚(:‘(:'(

      0 0
      • krhac1  

        A když jsi pod tím zatopil,šlo z toho něco?Ta mastnota musí vyvzlínat,jinak se to furt mastí.

        0 0
    • stan222  

      Tak jsem to zkusil dle místních rad vyškvařit. Nad svíčkou jsem nahřejval destičky. Nejdřív viditelně vyvzlínala mastnota a čoudilo se z toho. Nechal jsem tu mastnotu odpařit nebo co, ještě jsem to nechal chvilku čoudit. Pak jsem to otřel, nasadil trochu rozbrzdil a valí to jak drak. Takhle to nebrzdilo nikdy. Udělal jsem to jak s organickou tak s metalickou deskou. I když jsem toto vlákno nezakládal tak mě velice pomohlo a děkuji všem za ochotu podávat informace.

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Nad svíčkou?? To se tam musí napařit ten vosk, ne? Kdyby nad svíčkou vedle plamene, tak to chápu…

        0 0
        • dieegoo  

          Dyť vosk teče dolů, tak jak by se ti napařil do destiček? Chytneš desky do kleští, dáš je kovovou stranou na špičku plamene a chvíli necháš. Žádnej vosk se ti tam nedostane.

          0 0
          • stan222  

            tak tak

            0 0
          • nobody  

            takže desky se opalují kovovou stranou nad plamen, ne brzdovou. Chápu to správně?

            0 0
            • krhac1  

              jasně,jak jsem psal,jde to i nad plotýnkou,sice to dýl trvá ale jde to.

              0 0
            • dieegoo  

              Jo aha, nenapadlo mě, že bys je opaloval z druhý strany :) Jo jo, z kovový strany nad plamen, nechal vystoupat černej čmoud, nechat vychladnout, dát do třmenu a šup brzdit, brzdit.

              0 0
    • drozi  

      A mám to tu zas:( To už je tajemný jak hrad v Karpatech. Sem zas tam, kde sem byl. Přední řve a nebrzdí. Abych to shrnul, tohle už jsem předtím vyřešil, jak sem psal výše, pak to brzdilo jak čert. A teď to zkusim a najednou zas nic. Když sem naposledy dobrzdil, bylo to OK. Mezitim sem nejezdil, nic sem s bajkem nedělal (kromě výměny klik, ale bez ježdění, ani mazání, zkrátka jenom kus za kus) a teď sem zas tam, kde sem byl. Už sem z toho vcelku zoufalej:( Mam 4 variany, jak se to děje:

      1. Z brzd teče olej – není vidět, zkusim tam dát papír nebo něco
      2. Prostředí – bike je ve sklepě, třeba špatná vlhkost bo tak něco..

      3.¨Nebydlim v paneláku, po sklepech a venku se furt toulá sousedův kocour. Že by se srstí otíral a mastil tak kotouč? Vim, že psi na ně chčijou, tak proč by se kočky neotíraly… 4. Vyšší moc…

      Dík všem za rady a nápady.

      0 0
    • pilousl  

      "Sousedův kocour " – srst kotouč ? ":-):-):-) dlouho jsem se nezasmal . ale k veci zkusil jsi lechce obrousit kotouc smirg papírem ?

      0 0
    • přejetá_veverka  

      dneska jsem si pochcal brzdu silikonovým olejem na vidle – pomůže mně ještě něco nebo vyhodit desky? 8)

      0 0
    • Smazaný účet  

      jěště nikde sem tu neviděl měděnou pastu, zato ale 100× odmaštění.

      Jestliže i po důkladném očištění dochází k nadměrnému pískání brzd, pomůže ve většině případů podmazání brzdových destiček měděnou pastou, kterou lze zakoupit v prodejnách pro motoristy. Aplikuje se pouze na kontaktní místa mezi samotným pístek a destičku, pozor na potřísnění samotné brzdové plochy! 

      0 0
    • marc.eu  

      Tak taky nevím .....mladému to vpředu na brzdě divně „chrochtá“ takový vrčivý zvuk ???Nevím co to je ?

      0 0
      • Carloss  

        Drozi: zkus prstě brzdit a brzdit a zase brzdit.. ono to jednou povolí..:) mě ještě parádně pomohl odmašťovač na okna auta, pořádně to nastříkat a ještě za mokra brzdit.. ale už nevím značku.. tak leda zkusit okenu :D

        0 0
      • Carloss  

        nečistoty zaražené v destičce? jinak nevim

         
        0 0
        • marc.eu  

          No  je to možné,jezdili jsme super bahno.Zkoušel to „probrzdit“ nic. Když šáhne na přední brzdu tak to brzdí dobře stejně jako moje ,ale vydává to nějaký vrčivý zvuk,opravdu takové vrrrrrrrrrrrr­rrrrrrrrrrrrrrr… :-))),trvá to už 2 dny,jelikož nejsem vzdělán v hydraulických brzdách ,tak asi to ukážu servisákovi.Kola jsme umývali jen zahradní hadicí bez saponátů.

          0 0
          • pepek  

            Konec pružinky sklouzlý mezi desku a kotouč, nebo desky nepřesahují díry na obou stranách?

            0 0
      • XC-biker1  

        a nevydává ti ten vrčivý zvuk kotouč ? jako myslím tím jak je vyřezaný… protože mě ashimy tak trochu vrčí, todle jsem videl i na pár koutoučich A2Z (ne na klasických ale na těch pilách)

        0 0
        • Smazaný účet  

          když sme u těch zubatejch, tak vlastně ani nechápu, proč se vyrábí. to je jen na styl, brzdná efektivita nízká a rychle při tom odchází destičky. celkově nízká životnost ve stovnání s klasikou.

          0 0
        • marc.eu  

          žádná pila,normální kotouče,vzadu bez potíží,vpředu vrčivý gumový zvuk.

          0 0
      • obda  

        Pokud to dělá i po vyndání destiček, tak se to občas děje u centerlockových nábojů – dostane se tam bordel. Pomůže oddělat kotouč, vyčistit, vrátit kotouč. V opačném případě už víš, kde hledat problém. Třeba se zparasily pístky a nezajíždí zpátky. Pomůže je očistit a rozhýbat – viz historie.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.