• jirkous3

    Zdravím brytoňáky. Nemá už někdo tento nový model. Do budoucna uvažuji o jeho koupi, tak bych rád nějaké zkušenosti.

    0 1
    • Kubajzik  

      Včera mi přišel domů. Moje první navigace tohoto typu, zatím působí trochu nepřehledně, ale uvidíme o víkendu v praxi…

      0 0
    • MirosPikos  

      Dneska jsem ho objevi…potřebuju něco jednoduchého. Nepotřebuju mapy ale zároveň ocením navigaci na slepé mapě. Vzal bych k němu rovnou i jejich radar. Ale zkušenosti s 460 zatím víceméně žádné. Co mě trochu mrzí je výdrž 32h vs. 35h u předchůdce. Cenově zajímavý na bikeinn.

      0 0
      • jirkous3  

        Papírově právě vypadá zajímavě. Ale chtělo by to nějakou nezávislou recenzi.

        0 0
    • Kubajzik  

      Dneska jsem ho konečně trochu vyzkoušel. Bohužel nemám srovnání s něčím jiným, tak jen asi takto:

      • čitelnost na přímém slunci úplně v pohodě
      • gps přesná a chytá se v podstatě hned
      • 4 okna, každé s max. 8 údaji, zatím používám jen 2 okna s asi 13 údaji, víc toho nepotřebuju
      • na první pohled trochu zmatené ovládání, ale dá se na to zvyknout
      • navigace mi za ty prachy přijde dostatečná, uvidím, jak se na ni budu tvářit někde, kde to neznám
      • aplikace pro iOS super přehledná
      • ovládání hardware tlačítky mohlo být logičtější, ale asi je to jen o zvyku
      • jak říkám, nemám srovnání, ale za trojku podle mě fajn kauf
      1 0
      • jirkous3  

        Ahoj, zkoušel jsi tu navigaci jak? Vytvořit trasu přímo v tom jejich programu nebo jsi ji tam importoval třeba z Mapy.cz. Docela by mě zajímalo, jak se bude navigace chovat u importované trasy při sjetí z trati. Zda se přenastaví na jinou cestu do cíle, bude se chtít vrátit nejkratší cestou zpět na trasu nebo prostě jen (jako třeba Edge 130) zahlásí sjetí z trati.

        0 0
        • MirosPikos  

          Vzhledem k tomu, že to nemá mapové podklady. Zahlásí to s největší pravděpodobností pouze sjetí nebo najetí zpátky na trasu. Což je pro mě vlastně značka ideál. Ale vařím z vody.

          Aha ono je to už vyřešený :) Takže to funguje jako třeba Garmin Forerunner bez mapových podkladů.

          No mám to košíku na bikeinn včetně radaru. Udělám si radost ať je ten den dneska hezčí.

          1 0
          • jirkous3  

            Pomocí jejich appky to asi umí i přeplánovat, ale jak píše Kubajzlik u importované trasy to nedělá, což je dobře. Naopak někdy se může i hodit to přeplánování, to pak bude stačit vytvořit trasu v jejich appce. Obě verze se mohou někdy hodit.

            1 0
      • xtonda  

        Co sem viděl nějaké recenze, tak se mi líbí, že na té navigační trase jsou vyznačeny odbočky / tvar křižovatek, což bezmapovou navigaci posouvá o velký kus dál. Je to tam i když je trasa původně vytvořená jinde nebo musí být vytvořená přímo v té aplikaci.

        0 0
    • Kubajzik  

      Trasu jsem plánoval v Mapy.cz a pak přenesl. Zkoušel jsem to i v Bryton aplikaci, ale není tak uživatelsky šikovná, jako Mapy. A ten přenos je pár kliknutí.

      Při sjetí z trasy to jenom hlásí, že jsi mimo, a grafika úsečkou naznačuje, kterým směrem je trasa.

      1 0
      • jirkous3  

        Díky, já se právě díval na nějaké video, kde se trasa sama přeplánovala – 460ka to neumí, ale udělal to mobil – ale to se týkalo právě trasy, vytvořené v té jejich appce. Tak jak to popisuješ je to lepší, asi do 460ky taky půjdu. Mám zkušenosti s Garmin 130, ten je velmi podobný. Jenže už mi v něm umírá baterie.

        0 0
        • MirosPikos  

          Ta baterie je trochu bída. A u nadcházející 140 se nedá počítat s nějakým prudkým zvýšením kapacity, co jsem tak hledal. Ale zase je to vaření z vody. Myslel jsem si, že budu chtít všechno Garmin. Jenže radar bez USB-C tak nějak z principu nesnesu. A navigaci, byť jednoduchou, která nedá ani den v kuse také nesnesu.

          Ještě by mě zajímalo jak je to s live segmentama ze Stravy, ale to bych chtěl asi moc :) viz. odkaz na zařízení, která to podporují. Škoda, že to nepodporuje ani Forerunner 255.

          0 0
          • jirkous3  

            Tak u 130ky mi segmenty ze Stravy fungují tak nějak po garminovsku. Někdy fungují a pak třeba z ničeho nic měsíc ne. A pak, ačkoliv se firm neaktualizoval zase fungují. Takže Garmin sice segmenty na rozdíl od Brytonu umí, ale je to docela bída. Já mám 130ku asi pět let a baterie s připojeným radarem a widgetem počasí mi vydrží v létě tak 4–5 hodin. A když je okolo 5 st. tak jen hodinu. Možná by šla vyměnit, ale zase bych přišel o vodotěsnost. Takže asi zkusím ten Bryton. Mně u něj vadí jen to, že neumí widgety. Docela jsem si zvykl na Smart Bike Lights a počasí se směrovou šipkou větru. Ovšem za ty prachy…

            0 0
      • jirkous3  

        Ještě bych měl dotaz. Upozorní Bryton nějak zvukově před odbočkou? Garmin vždy pipne, což je v provozu fajn.

        0 0
        • Kubajzik  

          Ty jo, ze začátku ten Bryton pípal skoro při každém zmáčknutí nebo potvrzení a strašně mě to s.alo, tak jsem všechno povypínal :-) Ale vyzkouším to.

          0 0
    • MirosPikos  

      Tak dneska přišel. Společně s bráchou O'Reylym. V rychlosti jsem to spároval mezi sebou plus tepák. Vše intuitivní, rychlý, spolehlivý, jednoduchý. Překvapilo mě zpracování. Nemám, co bych vytkl. I váha mě překvapila oproti radaru působí výrazně lehčeji.

      Trochu si teď jen namlouvám, že jsem měl vzít radar Garmin za tu cenu na Allegru, ale pozde. Beztak bych nepřenesl přes srdce microUSB, menší výdrž a absenci funkce, kdy radar bliká jen když jede auto.

      Víc jsem zatím nestihl, hlídám tak jsem s klukem na rybách.

      0 0
      • Jenda  

        Radaru bych akorát vytkl že mi furt hapruje párování s telefonem a tedy se mi blbě kontroluje baterka. Ocenil bych kdyby mi to ukazoval rovnou tachometr.

        Nebo to jde a jen jsem na to nepřišel? (Bryton 420)

        0 0
        • MirosPikos  

          Tohle ti asi udělá radost.

          0 0
          • jirkous3  

            Jen škoda, že to nejde hodit do datového pole. Ty by mohl Bryton novým firmware ještě doladit. Stejně tak stav baterie Brytonu.

            1 0
            • MirosPikos  

              Zkoušel si jim psát na nějakej support? Že bychom je zahltili požadavky, který nám chybí a který by mohly dávat vývojářům smysl.

              0 0
            • yorg  

              .

              0 0
      • MirosPikos  

        Tak první zádrhel. Nejde mi ztlumit zvuk tlačítek. Ani celkově zltumit. Vypnu, chvíli počkám než se zařízení synchronizuje, vyjedu z menu, vrátím se a přepínače jsou zas zapnuté.

        Existuje na to nějaký fígl?

        Tak beru zpět. Po restartu už to jde nastavit a celkově je to svižnější. Tak teď uz jen projet :)

        0 0
        • MirosPikos  

          Tak jsem včera zkoušel navigovat podle naplánované trasy. Dneska to musím vyzkoušet znovu, protože mám podezření, že se nějak špatně vygenerovala trasa a pokyny, páč to bylo naprosto nepoužitelné v porovnání s Forerunner 255.

          Např. rovina 5 km dlouhá. Garmin by mi prostě řekl, že po 5 km zahnu. Bryton mě celkem často otravoval, že pojedu pořád rovně a to tak, že nahodile. Nějakou závislost na křižujících cestách/pěšinách jsem moc nepozoroval.

          Naopak mě vůbec neupozornil 150 m předem, že budu zahybat ostrá vpravo (ostrá jako že 90°).

          Několikrát dokonce namísto vpravo ukazoval vlevo. Situace kdy jsem jel po sil. 3 třídy a měl jsem odbočit na vedlejší komunikaci.

          Takže když to shrnu, na rovinách mě to otravovalo tím, že mám jet rovně. Když jsem měl zabočit, tak jsem to v rychlosti přelítl, protože jsem o tom nevěděl (poslední informace byla, že pojedu po X metrech rovně) a občas si to pletlo levá vs. pravá. Najezdil jsem pár tisíc s hodinkama, kde mě to otravovalo minimálně a nikdy jsem neodbočil špatně kvůli hodinkám. Spíš kvůli nějaké komplikovanější křižovatce kdy nebylo úplně zřejmé, která cesta je ta správná, ale s tím si těžko na slepé mapě Garmin poradil.

          Má někdo podobnou zkušenost při srovnání Bryton vs. Garmin? Jestli se mám smířit s tím, že je to vlastnost a tím pádem rychle pryč a nebo to byla nějaká včerejší předbouřková anomálie :)

          Díky

          0 0
          • MirosPikos  

            Takže všechno špatné beru zpět :) Ufff…

            Naklikal jsem trasu na Locusím webu, exportoval včetně navigačních dat (nevím jestli to má na výsledek nějaký vliv), otevřel v Brytoní aplikaci, načetl, nechal doplnit navigační data a nahrál do navigace. Stejný .gpx jsem importoval do Garminů a vyrazil na test.

            Všechno v naprostém pořádku, už žádný brikule co včera. Naopak na 2 místech mi přišlo navigování Brytonu lepší jak na Garminech. Plus ty tenké vedlejší a ve městech názvy ulic. Konečně spokojenost. Jen bych rád věděl, co to včera způsobilo. Jestli generování trasy přes jejich mobilní aplikaci? Když dneska jsem to jel přes Locus a import .gpx? Asi to ještě jednou zkusím. Rád bych přišel na to, proč to byl včera takový epický fail.

            Jediná výtka. Nevím, zda je uživatelsky možné zoomovat tu slepou mapu. Na maličkých Garminech toho vidím podstatně víc. Dokázal bych si představit tenčí trasu na větší ploše. Pořád by to bylo dobře viditelné a člověk by měl trochu představu, co se bude dít následující kilometry. Možná další podnět Brytonu. Někdy to všechno napíšu a zkusím support. Třeba se tím budou chtít zabývat :) (vím, jsem naivní…).

            0 0
            • jirkous3  

              S tím měřítkem mapy máš pravdu. A stejné je to u grafu převýšení. Ukazuje 100 m na cca 1 cm. Garmin 130 má základ 15 m, případně nazomuje více. Další podnět na zlepšení.

              0 0
      • jirkous3  

        Buď rád, že jsi vzal radar Bryton. Já ho spároval s Garminem a jo, funguje to. Jenže aby to fungovalo, musí světlo v nějakém módu svítit. Pokud radar přepnu na nesvícení, radar se odpojí. U krátkých treků to nevadí, ale u celodenních baterie radaru sotva vydrží. Předpokládám, že s radarem Brytonu tento problém nebude.

        0 0
        • MirosPikos  

          Hele jsem rád, kdybych měl Edge, asi bych to chtěl mít pod jednou značkou. Takže přirozeně k Rideru jsem vzal Gardiu.

          Ty jejich mobilní aplikace jsou trochu divoký (náladový). Ale už všechno šlape jak má. Snad ještě časem naladím obrazovky, který chci vidět.

          0 0
    • jirkous3  

      Koho by to zajímalo, tak zde sepíšu rozdíly mezi používáním Garmin 130 a Bryton 460. Jak se dalo čekat, některé věci umí lepší Garmin, jiné zase Bryton.

      Začnu mínusy Brytonu:

      • s radarem Garminu spolupracuje, ale samozřejmě neumí pokročilé ovládání jako widget ve 130ce, takže světlo musí stále v nějakém módu svítit, aby radar fungoval.
      • neumí zobrazit stav baterie radaru. Stav baterie Brytonu lze zobrazit, ale musí se dlouze stisknout tlačítko Menu.
      • nezobrazuje linku trati a graf převýšení, pokud není zapnuta navigace
      • neumí spočítat čas dojezdu do cíle
      • plánování trati ve webové aplikaci je na prd. Nicméně export z Mapy.cz či Locusu je velmi jednoduchý. A se Stravou i automatický.

      Co je lepší oproti 130ce?

      • po zapnutí hned ukáže ujeté kilometry za poslední měsíc
      • mimo celkové počítadlo km má ještě další dvě nezávislé, takže lze snadno sledovat třeba ujeté km na vícedenní akci
      • umí zobrazovat teplotu
      • čára navigační trasy ukazuje i odbočky
      • navigace ukazuje u šipky i názvy ulic

      Co je jiné?

      • lehce se dá propojit se Stravou, Kommotem apod. kam i odesílá ujeté trasy. Automaticky z nich taky načítá navigační trasy, které si v nich předem připravíš.
      • jiný je hlavně styl navigace. Bryton má dva druhy navigace. Pokud trasu vytvořím v Brytonu, funguje vše jako u 130, ale navíc po sjetí z trasy Bryton přepočítá trasu a navádí zpět na ni. Když ale trasu vytvoříš třeba v Locusu, Bryton sice podle ní jede, ale neukazuje navigační pokyny v křižovatkách. Trasu ale můžeš nechat v Brytonu „přeložit“ a pak navigační příkazy fungují. Zkusil jsem to na problematické trase přes Vídeň a Bryton mě upozornil, že udělal drobné změny. Tak jsem to hledal a vypadá to, že jednu ulici objel. On mě ani Locus přes ni nechtěl pustit, ale vypadalo to, že v ní je cyklostezka, tak jsem mu ji vnutil ručně.

      Samotná jízda na kole je v pohodě, pípání radaru je slabší, ale stále dost zřetelné, navíc Bryton signalizuje i „volnou vozovku“ když všechna auta odjedou.

      Trochu zmatené (alespoň zatím) jsou u Brytonu body zájmu. Jednak se musí zadávat pouze na obrazovce telefonu a kupodivu klepnutím na graf převýšení a ne do mapy. To není u dlouhé trasy moc pohodlné. Navíc je tam několik typů bodů a na některé mě Bryton upozornil, na jiné ne. To budu muset ještě prozkoumat.

      0 0
      • MirosPikos  

        Díky za shrnutí. Trochu mě zarazil import trasy z Locusu/Mapy.cz a absence navigačních pokynů na křižovatce. Nečekal bych, že v tom bryton vymyslí nějaký problém. Budu muset rychle vyzkoušet a zjistit jak to tedy funguje a jak to jednoduše „přeložit“ pro Bryton. Očekával jsem že to bude navigovat stejně jako Garmin, tzn. když sjedu z trati nebude mi to samo nic přepočítávat a jednoduše se někde zpátky napojím na trasu.

        0 0
        • Tuplak  

          Problém v tom žádný není. Pokud do aplikačky Brytonu naimportuješ trasu z map.cz, tak aby fungovaly navigační pokyny, tak musíš u zvolené trasy před exportem do tacháku zvolit možnost převedení trasy do souboru s navigačnímy pokyny. Je to u té trasy vpravo nahoře. Vytvoří se nová trasa, která už ty pokyny obsahuje a tu šoupneš do tacháku.

          0 0
          • MirosPikos  

            Jasný, díky. Takže je to viz. obrázek níže. Ono zřejmě tohle samé dělá i Garmin, když si tam člověk importuje GPX, jen o tom člověk neví, protože se to děje automaticky. Já mám spíš obavy, aby se podklady z kterých čerpá Locus (v kterém plánuji primárně) nelišily od podkladů OSM, z kterých čerpá Bryton. Vyzkouším a uvidím.

            0 0
            • MirosPikos  

              Takže to bude ještě asi malinko jinak. Protože i samotný export z Locusu nabízí možnost exportovat bez nebo s navigačními pokyny. Otázka co tedy s nimi dělá Garmin, jestli je ignoruje a vymýšlí si svoje nebo je použije. A pokud je použije Garmin, tak proč je nepoužívá Bryton a vytváří si vlastní. Jestli to ve finále nesouvisí s tím, že Garmin mi nedopočítá trasu když s ní sjedu a jede tvrdě podle toho, co importoval z Locusu. Naproti tomu Bryton si počítá svoje pokyny a pak dokáže trasy dopočítat když je potřeba.

              U Locusu se mi líbí, že si mohu část trasy plánovat pro MTB, část pro Gravel a mohu mít jakoužtakouž jistotu, že mi to Garmin nezmění při importu. Otázka jak moc to změní Bryton vůči Graminu. Vyzkouším a dám vědět.

              0 0
              • jirkous3  

                Garmin je nepoužívá a Bryton taky ne. Stejně tak i s body zájmu. To je u obou společností stejné. S těmi kombinacemi to asi fungovat bude, mně Bryton přeplánoval trasu jen v úseku, kudy nechtěl vést ani Locus, ale já mu to vnutil ručním kreslením. Ale třeba u MTB jsou ty pokyny stejně k ničemu a úplně stačí jet podle linky a tu Bryton importem nemění.

                0 0
              • xtonda  

                ty navigační pokyny v exportu z Locus web plánovače jsou specificky pro Locus.

                1 0
            • jirkous3  

              Rozdíl je v tom, že Garmin to dělá automaticky a trasu nikdy nemění. Prostě se jen podívá kde se trasa zatáčí a tam dá pokyn. Proto taky neukazuje názvy ulic.

              0 0
              • MirosPikos  

                No, to mi právě celkem vyhovuje. Mít jistotu, že trasa bude taková, jakou jsem viděl na pořádný obrazovce u PC a zároveň budu mít pokyny typu za „5km pojedeš vlevo“. Přece jen názvy ulic mě v lese až tak nezajímají :) No co se dá dělat, naučím se s tím žít.

                0 0
            • xtonda  

              Locus taky používá OSM, ono ani nic jiného neexistuje co by tyhle aplikace mohly používat a nestálo to majlant.

              1 0
          • jirkous3  

            Přesně tak, jen to možná malinko upraví trasu, ale je to spíš opravdu výjimečně. Zkoušel jsem to asi na dvaceti 100 km trasách.

            1 0
        • jirkous3  

          Napřed mě to taky zarazilo, ale ono se to může i hodit. Ne vždy člověk potřebuje ty navigační pokyny, úplně stačí ta linka. V Locusu stačí dát „sdílet jako GPX“, vybrat Bryton a trasa se načte automaticky. Pokud chceš i pokyny, pak do menu a zvolíš to přepočítání podle Brytonu.

          0 0
      • MirosPikos  

        Tím přeložením trasy z Locusu/Map do Brytonu je myšleno toto?

        1 0
        • lith  

          přidá to navigační pokyny

          0 0
          • xtonda  

            Otázka je, pokud to naplánuji v mapy.cz nebo něčem co má jinou verzi OSM, tak jestli Bryton v místech, kde nemá cestu to nepřeplánuje jinudy po cestě.

            0 0
            • Qeex  

              Pretahuje, ale jen uplne minimalne, bordel mi to udelalo jen jednou a to bylo jakesi divne gpx, a vzdy se da pouzit varianta vez vlozenych doplnkovich informaci

              (Nemam 460, ale 420, uz nejaky ten rok, ale apka je jen jedna)

              0 0
              • jirkous3  

                Tu appku by ještě trochu poladit mohli. Třeba ty POI, které najdou zadat kliknutím na trasu, ale jen posuvem na grafu. U 100 km trasy to je dost těžké.

                0 0
      • Qeex  

        Ja bych jeste doplnil (aspon pro 420, ale predpokladam ze 460 na tom nebude jinak) neuveritelnou odolnost proti ztrate dat. Zatim co u garminu je potreba pro nahrani nove trasy ukoncit aktivitu, nebo pri pripojeni napajeni ji ukonci sam(kamarad letos pri bikepackingu dobijel hodinky a rozpulil si tim svoje prvni dvoukilo), tak Bryton muzu pri zastaveni vypnout, dat obed a zase zapnout a pokracovat v zaznamu, vybiti baterky taky zaznam neprerusi a pokud napojim napajeni zase se zapne a pokracuje dal. Jednou uz mi i zamrzl a po vyresetovani chvaty a hmaty dle manualu nabehl a zeptal se, jestli chci pokracovat v zaznamu.

        To je za mne velke +

        0 1
    • Jan D.  

      Nějak se mi nepodařilo najít žádné srovnání 420 vs 460. Nějaký tip kde se něco dočtu?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.