• Aqu Arius

    Hi, na jare mam v planu navstivit Kanadu[samozrejme na kole]. Urcite se to vytahne minimalne na rok, no a podle situace a financi bych rad pote z Vancouveru dojel dolu, na konec sveta, do Chile [takze to muzou byt i roky napr. 3 :D ]

    Problem vezi jen v tom, ze zatim nemam sampiona na kterem to pojedu. Urcite to musi byt tezka ocel, at se v pripade potreby da jednoduse svarit. Zadny odpruzeny vidlice, kotoucovy brzdy, aby opravy na cestach a nahradni dily byly v snaze k sehnani i v mene rozvinutych junglich…no, a ponevadz nechci zatezovat rozpocet, polemizoval jsem nad bikem KONA SMOKE. Ram vypada totiz naramne.

    Moc rad bych se poucil vasimi navrhy. Tesim se na reakce. Peace'n'Love

    0 0
    • Jenda  

      vem mechanicky kotoucovky Avid BB7, imho daleko lepsi a odolnejsi vec nez rafkovy brzdy a opravis na nich vse na koleni zrovna tak. Rafky muzes dat klasiku na vecka a na kole nechat navarky i na ne, v nejhorsim proste kotoucovku zahodis a budes brzdit veckama. Pro cesty opravdu mimo civilizaci se mi libi koncept co maj nektery snowbiky a to ze mas sirokou vidli a v ni narvany zadni kolo, orech mi porad prijde nejzranitelnejsi komponent. Ram je podle me dobry sehnat nejakej kde nosic je primo svarenej s ramem, podobne u vidlice.

      0 0
    • dancing dog  

      doporučuju nechat si udělat ram a vidlici z nezeslabované! oceli, jak uz bylo výše- s úchyty na kotoučovky i s návarky na V-brake.. a otvory na nosič, samozřejmě

      já něco takovýho pořídil na http://www.delfyn.cz/ výrobce tu i na BF pod nickem delfyn :) k tomu pevný krosový kola ( náby na kotouče, pevný V-brake ráfky od remerx nebo noxon, 36 drátů..), BB7 už mam připravený, jenom na to nějak nám čas a Véčka zatím stačí ;)

      můj kousek dělanej pro případný podobný vyjížďky ;) kolo je to úžasný

      0 0
      • Aqu Arius  

        Butted Cromoly ram, coz je psano prave u Kony Smoke, by teda nemel byt zeslabovana ocel?

        Jinak vubec me nenapadlo, ze si nekde muzu udelat ram na miru, za to opravdu diky, luxusni post.

        Musim vsechno poradne prostudovat.

        0 0
        • dancing dog  

          butted je právě zeslabovaný, ale to nutně neznamená zásadně nižší pevnost. Ta Kona Smoke je krásnej a asi i odolnej rám, kdybys na něj narazil, určitě ho ber..

          0 0
      • m.k.2  

        Mám dotaz mimo téma. Co to je za pumpičku?

        0 0
        • Smazaný účet  

          tady já ji vozil na mtb, když jsem ještě neměl bezduše. Občas měl někdo narážky na velikost, ale při defektu si jí půjčil rád každej.. Do batohu se mi vešla akorát, ale moc kompaktní není. Na druhou stranu má šlaufek, což já považuju za výhodu.

          0 0
          • m.k.2  

            Díky, řeším novou pumpu na zimáka a přemýšlím o něčem podobném do batohu, velikost a hmotnost v tomto případě neřeším.

            0 0
    • mikryn  

      Souhlasím s Konou :)

      0 0
      • Aqu Arius  

        hmmm, to je pohled. Jak jsem uvidel prvni foto, nemuzu ani oka zamhourit :D

        Je to 29 nebo 26 kola?

        Co teren, jemi jasny, ze na silnicich nebudu totiz vecne

        0 0
        • mikryn  

          Tohle je 26. Kolo jsem si poskladal na ramu z roku 1995. Terén to snese v pohode. V terenu toho zvladne hodne. Jen vse pomaleji. Mel jsem strach o nosic.

          0 0
          • Aqu Arius  

            26 bude asi lepsi prave na teren. nemam predstavu jak by to 29 davala. Coz me privadi k myslence, ze budu muset najit jinou variantu prave 26. Kona totiz uz 26 smoke prestala vyrabet.

            0 0
            • Rubi  

              29 je na teren prave mnohem lepsi :)

              0 0
              • Aqu Arius  

                hm…:D

                jinak bych si urcite moc rad vybiral neco tady od ROTOR

                http://www.rotorbikes.com/…kes/reiserad

                to jen pro zlehcei situace…2500euro si ale schovam na horsi casy :D

                pri me vysce 177cm je vhodnejsi bike 18'' nebo 20'' [palcu]

                nebo je to ciste individualni ?

                0 0
                • mikryn  

                  29 mas lepsi

                  s tou velikosti nevim, zalezi na geometrii vyrobce

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Pri jeho vysce je hlavne 29 uplny nesmysl! Nemluve o to, ze na expedicnim kole zadny narez nikdy jezdit nebude a pomalu projedes cokoliv i na skladacce.

                    0 0
                    • vlk  

                      Přesně tak.Navíc je otázka zda v jižní americe sežene spíše náhradní ráfky,pláště,duše na 26 nebo 29 kolo(to je hlavní dle čeho bych se rozhodoval).

                      0 0
                      • MaroH  

                        tk to pak lepsi spise cross ne? precejenom silnicni rafky jsou stejne velke vsude ve svete a rozsrenejsi nez 26/29

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Není náhodou průměr ráfku u 29" stejný jako u krosse?

                          0 0
                          • Martin  

                            bohužel je, takže argument předřečníka je neplatný :)

                            na 29" MTB jdou krosové pláště bez problémů

                            0 0
                            • zichis  

                              jdou na MTB 29" stejně dobře dát i blatníky? ;-) Expediční kolo potřebuje blatníky, s ním si hezoučíčký počasičíčko nevybereš, s ním musíš jet ať je jak je.

                              0 0
                              • zichis  

                                Mimochodem do MTB 26" jdou taky dát krosový kola. S pláštěm menší šířky (t.j. do 35mm) je obvod 27" a to se na místo 26" vleze vždycky.

                                Bohužel tohle řešení vylučuje použtí ráfkových brzd, nebo by musel mít navařený na vidlici dvoje čepy.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                Nějaký rozumný důvod, proč by nešly namontovat?

                                0 0
                                • Martin  

                                  pokud pomineme absenci oček na vidlici a zadní stavbě, tak s tím teoreticky problém není

                                  praktickou překážkou je malý výběr „echt“ 29" celoobvodových blatníků. kamarád, co má 29" jako zimáka a celoobvodové chtěl, je kupoval až kdesi z ameriky na amazonu – u nás prostě nesehnal kloudný blatník, který by pobral plnotučné 29" gumy

                                  pokud tazatel osadí krosové pláště, pak asi nebude problém s krosovými blatníky

                                  0 0
            • jonti  

              26 i 29 te odveze stejne dobre.

              U expedicniho kola bych se bal hlavne o zadni kolo, tam by mela byt 26 o neco odolnejsi. Pokud nechces jezdit s velmi velkou zatezi, je to jedno.

              0 0
              • dancing dog  

                taky si myslim, že rozměr kol není to hlavní. Hlavně odolný náby, pevný ráfky a nezeslabovaný dráty, aneb žádné gramaření :)

                0 0
    • Jakobo  

      Toto kolo jsem si letos postavil na mesicni putovani po Korzice. Bohuzel je to 2× zeslabovana Tange ocel, ale osvedcilo se. Osazeni nesmrtelne Exage. Driv jsem jezdil na takove putovani na trekovem kole, ale horak je jistejsi. Z rozsypani naboju jsem mel velky strach, vezl jsem nahradni konuse a orech, ale ani to by nemuselo byt 100%. Skoro bych si priste vzal cele nahradni naby. Rafky doporucuji rmx panther, jsou sirsi a pevne nebo aspon Dragon, Gr.hammer. Samotne kola mely skoro 6 kg, holt tezke Marathony plus. Predni nosic je nutnost. Jinak bych ti doporucil vyjet prvne treba na 2 dny a pak na tyden nekam v CR, chce to nasbirat trochu zkusenosti.

      0 0
      • mikryn  

        Proc je predni nosic nutnost?

        0 0
        • Aqu Arius  

          protoze, pokud mas narachlej zadek, je s predkem lepsi vyvazeni a nevlajou ti riditka jako siditka ,] na poradnou cestu musi byt

          0 0
      • Aqu Arius  

        mam projetou celou evropu, a to na mtb Apache Blackhawk:D

        Ted bych ale milerad zkusil neco jineho. Samozrejme, nez vyjedu, prozkousim si, co mi prijde pod prdel :D Jen teda tapu mezi 18'' a 20'' ramem

        0 0
        • Jakobo  

          Aha, tak to jo, to mas vic zkusenosti nez ja.

          Ja mam jeste jeden presne takovy klasicky CrMo ram, ale nezeslabovany a mensi, odhadem 50 cm, ten na fotce ma 60. Budu na nem stavet expedicni kolo pro nejakeho znameho, ale odsud ho do Cech nepovezu. Kolik meris a na cem jsi jezdil doposud? Jo a butted=zeslabovany, double 2×, triple 3×.

          0 0
          • Aqu Arius  

            apache blackhawk, ram double butted 6061 alloy. Dal jsem vsechno, ale kdyz je v planu neco nesrovnatelnyho s Evropou, obmena je nutna. Vypada to tedy, ze si budu muset bike slozit po posledni sroubek. Zeslabovana ocel se tedy svaret neda tak lehce? 29 kola jsou tedy na me moc?

            0 0
      • pee.tr  

        Přijde mi dost divný takto ověnčený nosiče a v rámu místo na dvě pr… Pořídil bych nejakou mega kapsu do rámu. Jinak co se týče brzd, mám dobrý zkušenosti s machanickými kotoučovkami Hayes MX2. Nezničitelná bezúdržbová záležitost. Stačí pár destiček do zásoby, ale i ty vydrží dost dlouho, pokud jim člověk nechá větší vůli pro případné nečistoty. Už se to tu dříve řešilo, že véčka nebudou to pravý pro takhle zatížený kolo, protože uvaříš ráfky i na českých silnicích, natož někde v Andách…

        0 0
        • notobi  

          to mi teda vysvětli jak mohl v Včkama Dostál objet celou Zem v letech 94–96 viz jeho kolo v Národním technickým muzeu

          0 0
          • Rychlej turista  

            Tehdy ještě nikdo nevěděl, že to není možné :-)

            0 0
          • kamaro  

            Kdyby to byly véčka, ale toto jsou ještě cantíky :-) Vždyť na tom se snad ani nedá jezdit :-)

            0 0
          • Jenda  

            tak ono v ty dobe moc velkej vyber kotoucovek nebyl takze vlastne ani jinou variantu nemel. Druha vec je kolik spotreboval za tu cestu rafku? Ja to nevim a mam obavu ze Vita o materialu tak vselijak podaval velmi specificky informace, napr. Trek pretrenej na Velamos a pod.

            0 0
    • TJK  

      Hele a co ONONE Inbred 29 ocel s jeji ocel pevnou.. je to takovej ingot a festove postavenej, jede to pekne.. 29er by nemusel byt na skodu celkove pri tve velikosti a cela ramovka te vyjde relativne rozume… dalsiho svareni bych se nebal

      jinak jak bylo napsano vyse… Avid BB7 jasna volba.. na takovej bike bych o nicem jinym neuvazoval!

      Tu mas expedicni bike pro Kopku.. vepredu ma SSnabu s orechem a 1 pastorek na dojeti.. taky dobra volba!

      http://www.bicyclecafe.cz/cz/galerie.php…

      0 0
    • scret  

      urcite bych sel do 29ky s pevnou vidli a nejakou ocel samozrejme… Kotoucovek bych se nebal – mechanicke BB7 brzdi vyborne a poruchove budou stejne jako vecka, tak jako tak budes muset vozit nahradni spalky, desticky taky nejsou problem… ale asi je nesezenes nekde v tramtarii… Zas to nevazi tolik…

      0 0
    • kamaro  

      Moje vysněné kolo na delší výlety vypadá asi takto: http://www.englishcycles.com/…divide-ride/

      Vzadu je řazení v náboji (zde Alfine 11s, není problém to postavit na Rohlhofu), převod řemenem (který je bezúdržbový a zvládne toho daleko víc do další výměny). Pro případ poruchy řazení je přední kolo připraveno jako rezerva v jednorychlostním provedení. Celý rám je navíc skládací pro lepší transport letadlem (na monostayi se to rozpojí a okolo středu s excentren se to otočí). K tomu pohodlná atypická řidítka.

      To kolo je osazeno velkou brašnou v rámu a pod sedlem. Já jsem spíš příznivec brašen na nosič, což ale není problém. V případě zadního nosiče bych se asi přiklonil k jeho integraci do rámu, bude to tužší a nebude to mít tendenci u šroubů povrzávat. Náklad rozložit do zadních a předních bočních brašen, zde bych volil osvědčený Ortlieb (naše Sport Arsenaly pomalu dosluhují a to toho moc najeto nemají). Ten přední nosič bych už dal klasicky na šrouby, aby se dal sundat, když nepojedeš úplně na těžko.

      Protože je to už totální atyp, nezbývalo by nic jiného než zakázková výroba. Obrátil bych se na Delfyn nebo na SingleBe. Trubky CrMo nezeslabované.

      Jinak s tebou naprosto souhlasím co se týče pevné vidlice. Odpružená je na tento typ kola nesmysl. Naše kola na delší výlety vypadají asi takto: http://www.kamaro.cz/index.php…

      Chystá se ale jejich budoucí upgrade, toto je levnější varianta na které jsme si chtěli jen pár věcí ověřit.

      Jinak moc závidím tu cestu.

      0 0
      • TJK  

        jj tohle mi rob ukazoval a povidali jsme si o tom… jen cena komplet Custom ramu byla nekde u 4tis USD se vsim vsudy… ram je castecne ze zeslabovane oceli… paradni zalezitost!

        0 0
    • jecnak  

      Ze zkusenosti. Vyvaroval bych se nestandardnich ramu, prevodu a vseho. Ram klidne s kotoucema, ale aby mel i cepy na Vcka. Jinak Vcka. Odpruzenou vidli zahodit a dat pevnou. Ram je fuk jestli ocel nebo dural, on stejne spis nepraskne, problemy budou jinde. 26kola jsou pevnejsi ka 29. Spolehlive naby a kola – tezke pevne rafky s klasickym vypletem. Ke kolu si nebudovat zadny citovy vztah.

      0 0
    • vlasto  

      Ja osobne bych zadny sjezd trvajici dele nez deset minut na veckach nejel. A myslim, ze takovych te na te trase potka dost.

      0 0
      • dancing dog  

        no já nevim, já jezdím na bajcích a krosech od půlky devatesátejch, kdy tady ještě žádný kotoučovky( který já osobně na mtb používám asi od 2006) nebyly, najezdil jsem toho mnohem tehdy více než teď včetně sjezdů v horách,i fakt dlouhejch např. z Klínovce, a taky to ty véčka zvládaly. neříkám že stejně jako kotouče, ale zvládaly. A myslím, že podobnou zkušenost má tady každej nad 40 let věku..

        0 0
        • Lahvis  

          A ne jen nad 40. ;o) Kamarádi (29 max) mají za sebou několik cest z Francie do ČR i přes průsmyk Col d´Iseran a jejich kola s véčkama, hliníkovými rámy, nosiči přidělanými normálně šrouby to hravě zvládla a jezdí dodnes. Naposledy dojela z Norska do ČR. A co vím, tak se na těch kolech zase tolik neměnilo, na druhou stranu jsou osazena na tehdejší dobu (před cca 20ti lety) kvalitními komponenty.

          0 0
        • vlasto  

          ja mam taky na starousovi vecka a nad 40:-), prave proto bych na takovou streku, kde ho potkaj kopce za kazdeho pocasi a dlouhe kopce, proste nejel. Mi tady muzete jeste chvili vypravet o ucinnost vecek pokud snezi a mrzne:-)A s nalozenym kolem. Jsem prsty nevyhral v loterii.

          0 0
        • Jenda  

          tak nejde o to ze by to vecka nezvladly ale otazka je proc kdyz existuje stejne spolehliva a imho funkcnejsi varianta. Dalsi vec je ze na normalni silnici mas klesani tak do 12–16%, pokud se ale dostanes nekde do mene civilizovane casti sveta tam se s tim kolikrat neserou a pak brzdit v kuse neco co ma treba 20–25% muze byt problem.

          0 0
          • dancing dog  

            já chápu, že všichni tvrdíte, že kotoučovky jsou lepší než véčka, protože prostě jsou,jenom se úplně neztotožňuju s takovým tím většinovým, občas až hysterickým míněním, že V-brake jsou úplně neúčinný a neschopný ubrzdit cokoliv…

            To já prostě nemůžu akceptovat, když si vzpomenu, jak mi shimana LX a XT dlouhá léta sloužily a co ubrzdily

            o tom, že vývoj nelze zastavit, samozřejmě žádná diskuze ;)

            0 0
    • bagr  

      Urcite ocel z toho duvodu jak si popisoval.Tu ti svari kde kdo.Muj znamej takhle jezdi po svete s ramem od Kovarika a jednou ho tam rozstrelilo auto,nic se mu nestalo ale vylezl tam z chyse domorodec se svareckou,zavaril a pokracoval dal.To s karbonem nebo alu by byl v prdeli.

      0 0
      • kulix  

        že by Honza Tajč v Asii :)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Mě dostalo, jak ho skolila malárie v Africe, dojel 300 km do nejbližší nemocnice, tam snědl hrst chininu a jel dál :-)

          0 0
    • Neunzikger  

      Cesta kolem světa není „Kopka závod“, abys to musel absolvovat s jedním materiálem. Řešil bych to zálohováním. Tzn. postavit zhruba tři obyč identická kola. Na jednom vyrazit, jedno nechat doma (v domovském servise) – ať se dá kdykoliv kamkoliv poslat a jedno poslat k plánované obměně třeba na sever Jižní Ameriky. Ojetiny na konečné prodat.

      Využít k tomu např. rámovou sadu Amoeba Hussar http://www.globtrotero.cz/…-hussar.html

      0 0
    • Aqu Arius  

      tak mam zrejme vybrano

      ram ROTOR BERING 50CM, vidle SANKO CROMO 26" CANTI

      brzdy V jeste nevim zda-li SHIMANO DEORE BL/BR-M590 VBREAK 1,5 FINGER nebo 3 palcovy, prehazovacka SHIMANO DEORE SGS RD-M593 10FACH , kazeta SHIMANO TIAGRA CS-4600 10FACH 11–25, dopredu SHIMANO DEORE FC-T551 44X32X22 175MM naby SHIMANO DEORE FH-M590 32dir

      dobros?

      0 0
      • Jakobo  

        Hele, hod sem prvne par fotek toho kola Apache, na kterem jsi projel Evropu, at si udelame trochu predstavu, tady je posledni dobou nejak hodne vtipalku.

        Jinak za me Shimano naby klidne, ale precti si tady, jak spravne seridit konuse. Razeni bych dal jen 8r, je to zatim nejspolehlivejsi system a retez muzes pouzit jakykoliv od 6 po 11 rychlostni. Nejlehci prevod by mel byt aspon 0.8, podle tvoji vykonosti. Vyplet maximalne pevny, takze 3×36. Kliky bych dal Alivio, maji ocelove prevodniky std roztece a pri pouziti kvalitni osy ti oboje vydrzi klidne 20000 km. Riditka ocelove, zkus sehnat Tange, rafky jak jsem uz psal Rmx Panther. Brzdy jsou na tobe, ja bych asi koupil paky Avid FR-5 a celisti SD7, spalky samozrejme koolstop vymenne.

        0 0
        • Jakobo  

          Klidne i SD5, ale u tech SD7 uz mas vymenne botky a cena je skoro stejna, ale je to fuk.

          0 0
        • Jakobo  

          Jeste ke klikam. Idealni expedicni kliky na 26" i do hor by byly 24–34(36) a nejvetsi klidne jen 42. Byl by to idealni kompromis, retez by sel pres vice zubu, prevodniky by jeste nebyly tak tezke jak krosove a kazeta by stacila 11–28(30). S prostredni pilou bych navic byl posunuty vic doprostred kazety. Premyslim, ze si takove kliky poskladam a vyzkousim.

          0 0
          • Aqu Arius  

            dobra scandinavii jsem nejel a dal na vychod nez slovensko take ne. Cela evropa byla recena v nadsazce. Italie, Rakousko, Nemecko, Francie, Benelux, Spanelsko…ale krom pneu a dusi jsem snad nic menit nemusel :D

            0 0
    • oddie  

      Vždycky když někde vidím podobnou otázku a v odpovědích ty šílené bláboly, jak na V-čkách „nejde“ jet víc jak 10 minut z kopce, vzpomenu si na to kolo, s kterým jsem jezdil na expedice před 15–20 lety. Jak jsem mohl s naloženými bágly jet 35km dlouhý sjezd ještě s cantilevery, když to jde přeci jen kotoučovkami :D Dvojče tehdejšího kola, resp. původní rám a zachovalejší STX osazení, mám doma dodnes, byť jen na popojížďky po Praze a asi jej dám pryč, protože nemám moc místa, ale kdyby na to přišlo, klidně bych si na tom tu expedici přes celou Ameriku střihl taky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.