• Matony

    Vybírám nově nějaké AM kolo se zdvihem viz nadpis. Mám už několik kandidátů vybraných, tak pokud by se vám chtělo, tak můžete vložit hlas, nebo ještě lépe napsat nějaký komentář ke zmíněným kolům, nebo i jiné možnosti.

    Můj největší kandidát byl, nebo ještě je CANNONDALE RIZE 2 CARBON, ale pouze v případě, že by se mi ho podařilo dovézt z USA,  otázkou je ale servis především Lefty, také clo a DPH? Další kandidáti jsou už víceméně v podobné cenové a váhové kategorii LAPIERRE ZESTY 514, CUBE STEREO R1 CARBON, SCOTT GENIUS 40, CANYON NERVE AM 9.0 (neznám ještě nové modely?)

    Díky za vaše názory a hlasy

     
    0 0
    • fluider  

      Omylom som zahlasoval za Nerve AM, sorry. Radšej by som hlasoval za Zesty alebo Stereo.

      0 0
    • Výběr z produktů

      Lapierre Edge 3.9 29 kolo, šedé Skladem 1 kus

      Lapierre Edge 3.9 29 kolo, šedé

      16 199 Kč -20% MOC 20 199 Kč

      GT Aggressor 29 Sport kolo, modré Skladem 2 ks

      Akce GT Aggressor 29 Sport kolo, modré

      od 11 599 Kč MOC 17 299 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • marapara  

      GT Force :)

      0 0
    • MlokCZ  

      Vybíral bych Zesty x Stereo. U toho konkrétního modelu Zesty by mě osobně chyběl Talas (což ale vadí pouze pokud máš zájem o snižování zdvihu).

      Chováním a průběhem zadní stavby jsem mírně pro Stereo (oproti Zesty), ale zase na druhou stranu Zesty nemá ty očividné nevýhody Stereo (hůře dostupná páčka na tlumiči a tlumič na ráně bordelu; sice se to dá bez problémů pořešit ten bordel létající na tlumič, ale samozřejmě v tomhle Zesty je lepší). U Sterea zase jde dát dobře jeden košík na láhev (pro někoho nezajímavé, pro někoho ano, já třeba vozím sice pořád camel, ale ten jeden košík na láhev oceňuji stejně).

      Tedy celkově je to mezi Stereem a Zesty z mojeho pohledu dost vyrovnané. Osobně bych v případě těchto konkrétních modelů vzal určitě Stereo, protože Talas bych neoželel. Kdyby ale i na Zesty byl Talas, tak by to i pro mě byla těžká volba, možná bych i tak vzal Stereo, ale musel bych si to ještě pořádně promyslet (kdybych mezi nimi musel volit).

      Toho Cannona bych osobně vyřadil jako prvního, na Cannona je tohle dobrá stavba, ale z mojeho pohledu nemá po funční stránce oproti Zesty a Stereu naprosto co nabídnout (z mojeho pohledu je daleko funčně za nimi).

      O Scottu bych už také moc neuvažoval, ten byl zajímavý do 08 modelu.

      Canyon vypadá, že pro 09 má o trošku lépe přepákovanou zadní stavbu než měl pro 08, líbí se mi kam změnou přepákování směřují, ale oproti Stereu a Zesty hodnotím tuhle zadní stavbu jako horší (i když také samozřejmě chodí slušně).

      0 0
      • MlokCZ  

        A z mojeho pohledu jsou Zesty a Stereo dva nejlepší rámy na trhu v dané kategorii. Je to ale samozřejmě subjektivní pohled, protože každý má jiné preference k chování zadní stavby a ocení něco jiného. Tedy je jasné, že to nemůže platit zcela obecně a pro všechny a na všechny styly ježdění.

        0 0
        • Matony  

          Mloku, díky za vyčerpávající odpověď!! U toho Sterea a Scottu vidím právě jedinej nedostatek právě to umístění tlumiče tzn. prakticky „nemožné“ přepínání propedálu u Sterea a u Scotta, tam by to šlo blbě i kdyby byl tlumič uvnitř rámu. Jde o to jak často bych chtěl něco přepínat, ale jak se znám, tak nejradši jednou nastavím a konec. Lapierre mám záměrně na prvním místě, protože to je kandidát č. 1 z tedhto čtyřech, byť nemá Talase. Nový design se mitaky líbí, ale to i Stereo a dokonce i ten Scott je ve skutečnosti o moc lepší než na obrázku.

          Ještě jsem ale zabrousil na jednoho Cube AMS 125 THE ONE

          0 0
          • vojtechposmourny  

            Ahoj, co se týče tlumiče na stereu, jezdím fritzze (takový odolnější stereo) a potřebu cokoliv přepínat nepociťuju. Prostě mi přijde, že zadní stavba chodí tak, že prakticky žádnej propedal nepotřebuje.

            0 0
            • MlokCZ  

              S tímhle jsem na tom stejně u Sterea.

              Kvůli houpání zadní stavby bych taky nemusel ani na upraveném tlumiči v TF tuned přepínat na platformu. Já to ale využívám do výjezdů kvůli snížení sagu na tlumiči (platformu mám také stále velmi aktivní, tedy ani tak to není žádné větší omezení tlumiče, ale tu službu do výjezdů kvůli geometrii to udělá a je to pořád o něco rychlejší než snížit Talas a navíc to s tím snižováním různě kombinuju).

              0 0
          • MlokCZ  

            U Scottu je problém v tom, že už to není to co to bylo za systém do 08.

            A ten dosah na tlumič je horší u Sterea, ale samozřejmě ne takový, že by se to nedalo. Musím se trošku ohnout a pak už tam dosáhnu v pohodě a nepoužívám přepínání zrovna málo (díky tomu, že tam mám upravenou Push platformu, tak ji používám poměrně dost).

            AMS 125tka je slušně funční full a je oproti Stereu levnější a je dobře že má už 130mm, ale Stereo i Zesty je po funční stránce zadní stavby lepší. 125tku bych řadil někam na úroveň toho Canyonu 09, ovšem nedají se říct, že jsou stejné, 125tka je i po mírném snížení progresivity u Canyonu pořád méně progresivnější než Canyon. To neříkám ani že je dobře, ani špatně, záleží na způsobu užití kola a stylu jízdy. Ale obecně po funční stránce je řadím na stejnou úroveň tyhle dvě stavby.

            0 0
          • Madrid  

            U Scotta je přepínání právě nejjednodušší, protože to děláš z řidítek pomocí poplocku. Navíc scottí tlumič (prý jim ho vyvýjí DTSwiss) nepracuje s propedalem, ale se změnou velikosti komory tlumiče, která se ve výsledku projeví nižším zdvihem a hlavně změnou chrakteristiky – při modu sníženého zdvihu je tlumič hodně progresivní, na kolo se dá v kopci postavit, přitom na kraji chodu je pořád dobře citlivý na menší nerovnosti. Ale já nový model neznám, mám 08, a 09 model je přepracovaný co do rámu i co do tlumiče. No a hlavně cena povýšila, už to s ní vážně přehánějí…

            0 0
    • BB  

      Nevím tvůj cenový limit, ale kandidátem by mohl být i IBIS Mojo. Velkou výhodu vidím v tom, že lze postavit kolo se zvihem 140 mm tak okolo 11 kg. Lze ho postavit  buď směrem k XC, když vezmeš menší rám a dáš představec okolo 10 cm, nebo ho stavějí blíže k AM s představcem 5–7 cm. Univerzální kolo, Brian Lopez na něm jezdí dokonce 4X a sjezd.

      0 0
      • Tušnak  

        tak ten 4X bych chápal, ale sjezd?! To je frajeřina!

        0 0
        • hanz  

          to není frajeřina to je lež :-)

          a i s tím 4X to není uplně pravda…a zaplat pánbůh, ty bys chtěl jezdit enduro na 4X kole?..si zkus na nejaký sednout a uvidíš že je to blbost.

          0 0
          • BB  

            víš prd mladej, koukni na tohle

            http://ibiscycles.com/lopes/

             
            0 0
            • hanz  

              naposledy sem videl fotky lopeze dokonce na pevným ibisu…a to že se obeví nekde na trati neznamená že se ten sjezd na tom dá jezdit..to kolo má pro sjezd naprosto nevhodnou geometrii. až se Lopez nafotí na okruhu tak začneš psát že s tím jezdí aj formuli 1? 

              0 0
              • hanz  

                tím nechci říct že je to blbý kolo…naopak muže to být výborne AM..ale nemotat hrušky s jabkama v zájmu výjmečnosti.

                0 0
    • Lucke  

      zdarec taky si ted neco vybiram, ale u me vede MARIN WOLFE RIDGE 6,9 nebo 6,8 pak sem se dival jeste na Lapiere spicy 316 a Trek remedy 

      0 0
    • daymaker  

      http://www.mojekolo.cz/…-lector-7700-

      hmmm…??? ale jinak lapierre super…

      0 0
      • MlokCZ  

        Pro to platí to samé, co jsem pral AMS 125tky (a tady mám srovnání obzvlášť dobré, protože 125tku už jezdím dva roky). Tyhle dvě kola chodí úplně stejně.

        0 0
    • mr.antik  

      Santa Cruz Blur, Giant Trance X…  Spíš odolnější kousky :-)

      0 0
      • Matony  

        Na Blura jsem taky koukal, ale zdá se mě to už dost skoro 50 tis. za rám tady u nás, ale pořád může být ve hře, takovej leštěnej hliník!!

        0 0
    • gmbiker  

      Omylem jsem hlasoval pro Cannondale, sorry.

      0 0
    • Deathklaat  

      Hlasoval jsem Scota,ale když už Scota,tak RANSOM.

      0 0
    • jecnak  

      To zalezi kde a jak na tom chces jezdit a jak moc to kolo musi byt obratny. Momentalne vyprodava Progresscycle testovaci Trance a Reigny.

      0 0
    • Lister  

      Zesty – škoda že nemá Tallas. Akorát ty pláště zrovna netrefili – RK je dobrý dozadu, ale vepředu bych se na něm bál…zvlášť na takovém kole, tam podle mě nepatří vůbec.

      0 0
      • Matony  

        Jo souhlas, škoda Talase a pláště, když už, tak Moutain King, ale ty mám z čeho přehodit.

         
        0 0
    • Gomez35  

      Liteville 301. Vítěz většiny testů. Super tuhej rám. Možnost použít vidli až 160mm. Zadní zdvih 130mm.

      0 0
    • Oakey  

      což takhle zkusit třeba Nicolai, když už sme u těch specialit? Anebo si dát postavit na zakázku RB, pokud ti vyhovuje jednočep…

      0 0
    • dancing dog  

      a co podle mě neprávem opomíjený Ghost ? Třeba tohle, nebo jinej z široký nabídky…

      0 0
      • Lister  

        vzhledem k zamýšleným konkuretnům bych spíše volil AMR plus

        0 0
        • dancing dog  

          jasně, začal sem tim nejmenšim…120 mm, na my AM bohatě by stačilo..sem srab…tvuj typ super..jo, zdravím Tě, kolego…

          0 0
    • hanz  

      rozhodne bych popřemýšlel nad tím Blurem LT. Cena pře slovenskýho dovozce je o dost nižší jak přes cz.

      Jezdím ho pár mesíců a už dlouho mě žádný kolo nenadchlo jako todle. Pohodlný, výborná reakce na pedál, dobrá stoupavost (se 160tkou vidlí), klidná stopa ve sjezdu, výborná žravost ve sjezdu..pořád říkám že je to o třídu lepší kolo jak nomád co se týče šlapání atd a stejně dobrý jako nomád co se týče sjezdů.....tento názor se oběvil i nekde v usa, bohužel sem ho měl zprostředkovaně tak už nevím v kterem časopisu to bylo.(imho to stejne nic neznamená)

      0 0
      • wartburg  

        Reklama reklam reklama

        0 0
        • hanz  

          ano reklama na cizí firmu..ty seš fakt ubožáček, popřemýšlej nekdy nad sebou a přestan si tady lečit komplexy.

          0 0
        • hanz  

          minule sem delal reklamu na intense že..ted delam na santu..hm…ještě mam cuve silničku tak až neco napíšu ohledně cube tak to asi taky bude reklama.

          0 0
      • Matony  

        Takovej Nomad to je moje krevní skupina! Ale bohužel bych ho nevyužil, a mít dvě kola je nad moje možnosti. Proto hledám nějakýho univerzála, klasika po práci a o víkendu vyjedeš na vyjížďku a dvakrát do roka do alp, tam by se Nomad vyřádil!! Kdyby tohle bylo za mých mladých let, to bych si  zarajtoval a zaskákal!!

        0 0
    • wartburg  

      Ten Cannondale ostatni prevysuje o nekolik trid.

      0 0
      • kubad  

        vzhledem mozna jinak nevim cim, jo mozna cenou :-)

        0 0
      • Lišák  

        Nějak vysvětlit čím ty ostatní převyšuje už bude asi nad Tvé síly, že? :-)

        0 0
      • Smazaný účet  

        hm ale docela by mě zajímalo, který c-dale by se tady lidem zalíbil (kromě scalpela a možná rushe)

        ale asi žádný, protože skončila doba jednočepu, že?

        0 0
        • kubad  

          mě se ten C – Rize líbí, ne že ne, ale s tím co píšeš přesně souhlasím

          0 0
          • Matony  

            mě se právě Rize líbí taky. Ještě hloupý dotaz, proč je jednočep pase? Nebo v čem jsou jeho výkody, nevýhody, stačí mi to nějak zjednodušeně. Jestli to chápu dobře tak má pouze jeden otáčivý čep u středu, a celá zadní stavba působí přímou silou na tlumič, bez jakých koliv různých pák.

            0 0
            • MlokCZ  

              V systémech se nedá paušalizovat, není to tak jednoduché. Přepákovaný jednočep už umožňuje hraní si s průběhem stejně jako FSR/horstlinky. Takže průběh vždy záleží na konkrétním provedení a už i u přepákovaných jednočepů existují špičkové průběhy.

              Já osobně ale zastávám takový názor, že ke každému přepákovanému jednočepu lze vyrobit FSR/horstlink s totožným průběhem a podobným nebo lepším chováním, který navíc bude mít těch pár výhod FSR/horlstinku (chování pod brzdou, možnost navíc velmi ovlivnit chování daného rámu polohou horstlink čepu). A proto přepákovaný jednočep bude vždy horší.

              Ale samozřejmě neplatí obecně, že FSR/horstlink je lepší. Dobře udělaný přepákovaný jednočep bude určitě lepší než mizerně udělaný FSR/horstlink.

              0 0
              • Smazaný účet  

                hm ale tak dá se říct, že cannondale patří v tomhle na špičku ne? například takový prophet se vyráběl hodně dlouho.

                0 0
                • vojtechposmourny  

                  Prophet byl obyčejnej jednočep. A zrovna c-dale zrovna moc pokrokovej, alespoň co se systému odpružení týče, není.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Já to tak nevidím s tou špičkou. Prophet není ani přepákovaný jednočep a podle mě nejen, že nepatří tenhle rám ke špičce, ale z mojeho pohledu nedosahuje ani průměru. Nepřepákovaný jednočep z vysoko a více vepředu položeným hlavním čepem, to je z mojeho pohledu téměř to nejhorší, co vůbec systémy nabízí. Tohle řešení spojuje nevýhody snad všech systému dohromady. Má to ohromný pedalkick a přitom všechny nevýhody jednočepu, podle mě ta nejhorší kombinace.

                  Pro mě jezdit na Prophetu by byla noční můra (a jet jsem na něm samozřejmě jel).

                  Narozdíl od Prophetu ale ten Rize bych už zkousnul (i když bych si ho sám nikdy nevybral ani v případě, že bych musel vzít přepákovaný jednočep; u přepákovaného jednoču mám jasného favorita a to Yeti 575).

                  Tohle je ale můj subjektivní pohled založen na mojich preferencích toho, co od fullu požaduju a není to tedy žádné dogma.

                  Třeba já nejsem příznivcem ani vpp jako je třeba Blur, i když tohle je vynikající rám a někomu sedne naprosto skvěle (mně tam vadí ten pedalkick, za který ale už ten rám má pouze samé výhody a zbytek je po funční stránce perfektní a ne jako Prophet, který si s pedalkickem může s Blurem podat ruce a přitom za to nenabízí naprosto nic pozitivního). Samotný pedalkick je ale hrozně rozporuplná vlastnost, někomu vadí hrozně, někomu trochu, někomu vůbec (a těm co vůbec, tak to mají super, protože pak mají kolo dobře jdoucí za pedalem bez nevýhod pro ně).

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    tady bych se chtěl zeptat na ten pedalkick. Já mám tu Meridu AM, někde v historii jsi myslím psal, že jsi na ni jel. A ani by jsi ji nedoporučil, ale to neřeš, mám co mám, je to přepákovaný jednočep jestli jsem to teda dobře pochopil, takže by moje kolo taky mělo mít pedalkick ne? Já tedy nic takového nepozoruji, vím, že ty se tím oháníš celkem často, ale přesně nevím jak se to projevuje, snad jen jednou se mi to stalo, když v nějakém sjezdu mi pedály jakoby lehce škubly dozadu, ale vzhledem k tomu, že terén byl značně rozbitý tak to mohl být i tím, že kolo už nestíhalo brát nerovnosti. Tobě vadí pedalikick i při drobných nerovostech, nebo je to jen výjmečná situace?

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      a proč zrovna ten Yeti? jo a ještě bych měl jeden dotaz, který systém je podle tebe nejlépe žehlící drobné a střední nerovnosti, vydrží i občasné skoky a jde za pedálem? v kategorii 120–150 mm. Pedalkick můžeš asi zanedbat, na tom u mě asi nezáleží.Popřípadě existuje vůbec takový?

                      Dík za odpověď

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Pedalkick zanedbat rozhodně nelze, protože má dva projevy. Ten vždy negativní projev a to kopání do pedálů (který se ale při určitém stylu jízdy nemusí někomu moc projevit) a pak druhý projev a to zamykání zadní stavby při šlapání. A to zamykání vždy zhoršuje žehlení na malých nerovnostech při šlapání, ale zase díky němu jde kolo lépe za pedálem.

                        Další hrozně podstatná věc je tlumič a třeba u Foxe jeho nastavení. U Foxe při compression tune na max. to zabije každý rám a nikdy to žehlit perfektně nebude.

                        A pak perfektní žehlení a to, že jde dobře za pedálem, to jsou dvě protichůdné věci a zcela dokonalé to tedy být nikdy nemůže a tedy ideální rám není.

                        Je to vždy o tom, co z těch vlastností více preferuješ a také jak moc dobře šlapeš do kruhu (když šlapeš hodně dobře, tak můžeš mít mnohem houpavější a žehlivější rám a přitom za pedálem půjde pořád slušně).

                        Ideální kompromis a nejlepší dva rámy jsou z mojeho pohledu právě Zesty a Stereo. Obě tyhle kola jdou slušně za pedálem i se supercitlivým tlumičem. U Zesty je to docílené kombinací průběhu stavby a umístěný horstlink čepu, u Sterea je to daný především průběhem a tou specifickou konstrukcí. Stereo má z mojeho subjektivního pohledu ještě o něco lepší průběh než Zesty a je díky tomu pro mě lepší na středních nerovnostech.

                        Ale ani Zesty, ani Stereo není to naprosto nejcitlivější na drobné nerovnosti v této kategorii co by se na trhu našlo, tady by se našla o chlup lepší kola a vždy je to pak na úkor výrazně většího pohupování a horšího průběhu. Proto také Stereo je citlivější na použitý tlumič a nastavení compression tune na max u něj vadí více. S upraveným tlumičem, jak to mám já to je pak z mojeho pohledu zcela ideální.

                        0 0
                        • kloubik  

                          Možná zkusim přihodit jako návrh další kolo Ellsworth Moment a zároveň by mě zajímalo (pokud se k tomu bude chtít vyjádřit) Mlokův názor na tenhle systém odpružení. Na svých stránkách tenhle systém odpružení hodně vychvalují (i v odkaze v článku je docela popsáno a navíc česky), zároveň se mi docela líbil rozhovor s Tony Ellsworthem ve Velo Technika. Já sám jezdím Giant Trance X, ale tlumení comprese na max. navíc v souvislosti se zamykáním stavby při šlapání mi přijde, že malé nerovnosti zas až tak nepohlcuje. Škoda že v mém okolí skoro nikdo fulla nemá, abych mohl porovnat, ale i tak dám přes zimu do TF na Push úpravu a už se těším na rozdíl.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Ellsworth Moment je velmi zajímavá a poměrně specifická zadní stavba (i když se to tak nemusí na první pohled zdát). Tenhle rám jsem nikde neviděl v reálu, natož měl možnost na něm jet a detailnější hodnocení bez vyzkoušení si u tohoto rámu ani nedovolím. Průběh se mi celkem líbí, ale mám extrémně umístněý horstlinkový čep a to způsobuje tu specifickou vlastnost, že až někam k převodu 32/17 má pedalkick dokonce opačnou hodnotu. A pro nejlehčí převody má zcela minimální pedalkick (ještě mnohem menší než třeba Stereo). Tohle je až tak atypické, že to bude způsobovat dost specifické chování.

                            Pokud necháš upravit tlumič s požadavkem na minimální kompresi a maximální citlivost, tak rozdíl bude oproti tomu co máš obrovský. A zrovna u Trance X bych to tak rozhodně nechal nastavit, ten pojede slušně i tak.

                            0 0
                        • Luke288  

                          vím, že otvírám poměrně staré téma, nicméně chtěl bych si ujasnit ten pedalkick (zejména u zesty 714 a sterea, který jsou teď v mém hledáčku). při šlapání do stoupání, kdy jezdím téměř výhradně v sedle a na lehké převody to bude dělat co? houpat zadní stavbou nebo nějak nepříjemně kopat do pedálů? lze to nějakým způsobem eliminovat přepnutím zadního tlumiče (třeba u zesty hodně dobře přístupného)?

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            pedalkick se projevuje tak, že když ti půjde kolo do zdvihu, tak zadní stavba zatáhne za řetěz pootočí ti kousek s pedály v opačném směru než šlapeš. To se projevuje hlavně na nejlehčích převodech.

                            Zesty má podle linkage max pedalkick kolem 18 stupnu, coz je mozna i docela dost, ale nekdo to treba ani nepozná (já) Stereo má díky specifické konstrukci pedalkick asi 1,8 stupne. (A existují i kola s mírně negativním pedalkickem)

                            Omezením tlumiče dosáhneš akorát zhoršení citlivosti na jemné nerovnosti, ale pokud půjde kolo do zdvihu tak bude pedalkick stále stejný, nedá se tlumičem nijak omezit.

                             
                            0 0
                            • kubad  

                              souhlas, ale zase pokud tlumič nepustí tolik do zdvihu, nebude takový pedalkick takže teoreticky zapnutý propedal to častečně omezí,

                              Realita je zase ale taková, že v lehkém terénu nedochazí k takovému propružení, takže to nekope, a pokud je členitější výjezd je blbost jezdit se zapnuým propedalam :-)

                              0 0
                              • kudlanka32  

                                Cece ja do clenityho kopce (hlavne prudkyho a clenityho) s propedalem jezdim rad. Je to jeho jediny vyuziti na mym kole. Kdyz mam malou pilu tak na velkych nerovnostech taha za retez. Zapnutim propedalu (na stupen 2) se tenhle jev uplne eliminuje, ackoli velky nerovnosti zkopiruje tak tahani za reten skoro nepocituju – asi se min zhoupnu.

                                 

                                Na rovine uz propedal nema smysl pac mam vetsi pilu, kde se to neprojevuje (na nejvetsi uz vubec) a PP zbytecne snizuje citlivost na drobne nerovnosti. Velky verovnosti ani se zapnutym PP nehrajou roli, neb prepakovani od 1/2 zdvihu ho stejne jakoby pretlaci. Mozna tak maraton na stupen 1 by daval smysl. Stupen 3 propedalu je na nic, nebot kolo skoro zamkne.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  A jaký máš compression/pro­pedal tune na tlumiči? To jen pro upřesnění toho příspěvku, protože při CT min a max to vyzní naprosto jinak ten příspěvek.

                                  0 0
                                  • kudlanka32  

                                    jo to nevim…standartni RP23, dole je nejaky obdelnicek se trema carkama z nichz prostredni je oznacena…je to ono? Vyfotim, ted ho jdu vencit :)

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Ano, jde o ty obdélníčky u kterých je napsáno buď comporession tune nebo propedal tune (dle ročníku tlumiče to je různé). Na některých tlumičích jsou ty obdélníčky dvoje, jednou compression tune, jednou rebound tune.

                                      Fotit to není třeba.

                                      0 0
                                      • kudlanka32  

                                        Obdelnicky mam jen  jednou – propedal tune.

                                         

                                        Jinak to tahani za retez v kopci hodne zavisi i na sagu, yeti radi 20% pro chrty a 30% pro pohodare. Ochota tahat za kaspara je pak ruzna. Ve svahu je zadek jinak ponoreny, coz propedal taky uplne minimalizuje. Jedinej neduh to ma ze tlumak vydava legracni zvuky.

                                         

                                        Ono mi taky ruzne vadi…v nekterym kopci PP zapnu, v jinym o tom ani nevim. Dost blbe kvantifikovatelna velicina je ta mira otravnosti tahani za retez.

                                        0 0
                            • MlokCZ  

                              Jenže je problém, že si porovnal každé kolo na jiném převodu a tedy srovnal zcela nesrovantelná čísla a z toho pak vychází výsledky špatně.

                              Zásadně porovnávám vše na 22/34, kde se to projevuje nejvíc. Pro maximální zdvih a 22/34 má Stereo 25° a Zesty 32°.

                              Pro srovnání pro tento zdvih, co je pod 30° hodnotím jako velmi nízký pedalkick. 32° u Zesty je pořád celkem dobré, i když o trošku horší než Stereo.

                              Kola s velkým pedalkickem a stejným zdvihem mívají klidně 40–50°.

                              Negativní pedalkick existuje v podstatě pouze pro těžší převody. Na nejlehčím převodu je vždy do pozitivních čísel a v podstatě až na pár vyjímek pro tento zdvih a 22/34 převod nic pod 20° neexistuje (ty vyjímky jsou většinou kola měnící vzdálenost sedlo/střed, kde jde udělat pedalkick téměř nulový).

                              A druhý vliv je ten, že na drobných nerovnostech se stavba zamyká (tam šlapání dokáže udržet sílu působící na propružení). Na větší nerovnosti jde stavba do zdvihu vždy, tam není šance to šlapání udržet.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                A já třeba vnímám pedalkick i na Stereu, ale je to v mezích, se kterými se dá v pohodě žít.

                                V praxi ve výjezdu na velké překážce to propružení je ze sagu někam na 50–70%, takže tu hodnotu pro max. zdvih, kterou jsem uváděl si u všech kol lze cca vydělit dvěma a dostane se reálné číslo o kolik to v praxi může protočit kliky zpět a tedy jak moc to kope.

                                Pokud se moc na nejlehčí převody nejezdí, tak se tím není třeba moc zabývat, na těžší se to už více znatelně neprojeví.

                                0 0
                              • Smazaný účet  

                                aha, no já jsem vzal defaultní nastavení v linkage, já v tom zas tak neumím pracovat :) myslel jsem, že je tam ten pedalkick vždy počítán na stejném převodu, dík za upozornění.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Převod je tam vždy takový, jaký tam nechá autor modelu a je to skoro vždy jiný převod. Tohle jde asi měnit i v demo verzi.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    hm tak teď jsem to linkage prozkoumal ani jsem nevěděl co vše se tam dá pod F3 editovat :)

                                    zběžně jsem si vyzkoušel u pár kol ten pedalkick se stejným převodem (32/32) a vše co jsem si pamatoval je hned jinak :)) a u něčeho ten pedalkick opravdu dost narostl. No člověk se pořád učí. Jinak mě osobně ten pedalkick nevadí a ani to v linkage moc nehrotím ale je zajímavé jak ta kola po stránce kinematiky fungují :)

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      taky sem si myslel že mě nevadí, ale minule když sem testoval nastavení tlumáku mě to na jednom hupu nahoru pěkně nakopalo :-)

                                      aspoň už vím co to je ten pedalkick

                                      0 0
                            • Luke288  

                              díky. takhle to zní skoro až hrozivě. tzn když pojedu výjezd na nejlehčí převod a ve strmým stoupání bude velký kořen, přes který jakmile se přehoupnu zadním kolem, tak se mi pedály a kus protočí zpět?

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                podívej se na úhloměr kolik je 20 stupňů :) zas tak hrozné to není, a možná to ani nebudeš registrovat, protože když už jedeš v tom terénu tak máš plno jiných starostí (výběr stopy, přejezd nerovností, v kopci musíš přidat aby jsi ho vyjel) no a tím pádem to třeba ani nebudeš vnímat. Já třeba když na svém kole chci cítit pedalkick tak se na to musím pekelně soustředit abych si toho všimnul během přejíždění nějaké překážky. Během normální jízdy si toho nevšimnu vůbec, a ani mi to nijak extra nevadí (co bych s tím taky mohl udělat, max vyměnit rám :))

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Na rámech s malým pedalkickem nemusíš strach vůbec, tam to moc neregistrují ani ti vnímavnější. U těch s větším už je to horší, tam to vadí jak komu. Hodně také záleží na stylu jízdy a použitých převodech.

                                Ale jinak ano, o příslušný úhel se protočí kliky zpět a tedy tě kopnou, z toho vzniknul ten název.

                                A také závisí na průběhu stavby, na nafoukání, tedy kolik reálně jde na tom kořenu stavba do zdivhu a jak velká část je to z té celkové pro max zdvih.

                                0 0
                                • scret  

                                  ptam se ciste ze zvedavosti, kolik je pedalkick u „novyho“ Reigna? ja ho tam teda cejtim, ikdyz mi to az tak extremne nevadi… mozna casem budu „zhyckanejsi“…

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Bohužel novější verze Reignu nejsou k mání (nikdo model nevyrobil). A zrovna Reign má takový typ přepákování, kde i drobné změny mohou udělat poměrně velký rozdíl, takže dokud někdo model neudělá (a nejlépe co nejpřesnější), tak nelze říct.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Tenhle rozdíl je dobře vidět třeba pro nový Blur LT II, kde pro 22/34 převod a maximální zdvih se snížil pedalkick na 31° z původních 46° co měl Blur LT. A na první pohled jsou tam čepy posouvaný opravdu jen decentně a hned takový rozdíl.

                                      0 0
                                      • scret  

                                        tak to je sila… vim ze jsi uz nekde psal o vetsim pedalkicku na Reignovi, pokud porovnas se Stereem, je to velky rozdil?

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Nového Reigna jsem nejel a nevím kdy (a zda) došlo k nějaké zásadnější změně. Starší Reign má větší pedalkick než Stereo, rozdíl poznám (a ještě bych to asi zkousnul, ale už by to nebylo ono), ale oproti právě jiným vpp s opravdu velkým pedalkickem jako byl starší Blur LT je na tom lépe. Mám tu jeden model 2005, co měl 36st. (zase pro 22/34 a max zdvih).

                                          Mám tu hranici kde je to ještě úplně ok někde na 30st. pro 22/34 a max zdvih. Třeba AMS 125tka má pedalkick téměř totožný co Stereo, ale přitom má menší zdvih (takže ta konstrukce je na tom ohledně pedalkicku hůře).

                                          A na tom Bluru se to také velmi významně promítnulo do jeho chování. Já jsem Blura LT II nejel, ale už tu bylo majitelem, který jezdil obě verze dlouhodobě srovnáváno (a přesně to sedělo k tomu, co bych dle modelu čekal).

                                          Taky nový Blur LT II je první vpp, které by mně sedělo svojím chováním.

                                          A ten rozdíl si každý musí posoudit sám, prostě každý je na to citlivý jinak a tedy bude i jinak vnímat ten rozdíl.

                                          0 0
                                • Luke288  

                                  takže na rámech zesty nebo stereo to není žádná tragedie. zeptám se kamarádky, koupila si loňskýho stumpa, jestli něco při výjezdech na nejlehčí převod pozoruje.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Stump by také měl být na tom poměrně dobře. Ono u FSR se hodně velký pedalkick v podstatě nevyskytuje (také proto se některé FSR více pohupují, tady záleží i na dalších věcech mimo pedalkick). A také to vždy pro stejný systém roste se zdvihem.

                                    0 0
                                    • Luke288  

                                      tak v tom pořád nemám nějak jasno. myslel jsem, že čím víc se zadní stavba bude v záběru pohupovat, tím větší pedalkick bude. píšeš, že u FSR se velký pedalkick v podstatě nevyskytuje, protože se více pohupují…

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Pedalkick má dva důsledky. Na velké překážce stavba jde do zdvihu vždy a může tedy na nejlehčích převodech kopnout do pedálů.

                                        Ale také má opačný důsledek. Při šlapání zabraňuješ řetězu, aby se natahoval, u většího pedalkicku se musí natahovat více. Takže šlapání pak naopak zabraňuje jít stavbě do zdvihu a omezuje pohupování.

                                        Kola s malým pedalkickem méně při šlapání omezují zadní stavbu a tedy mají tendenci se více pohupovat.

                                        Samozřejmě je to trošku složitější, protože pedalkick není jediný vliv na pohupování.

                                        A to jak se pohupuje zadní stavba při šlapání, to nemá na tu část kopání do pedálů žádný vliv. Ke znatelném kopnutí dojde pouze v případě, že je současně zařazený lehký převod a stavba jde do zdvihu pořádně (takže třeba po přejezdu větší překážky ve stoupání).

                                        A tohle není správný závěr, to nepíšu: u FSR se velký pedalkick v podstatě nevyskytuje, protože se více pohupují…

                                        Platí to přesně opačně, tedy: Protože má FSR malý pedalkick, tak proto mají tendenci se FSR obecně více pohupovat při šlapání (ale jak píšu, není to vliv jediný, proto existují i FSR, která jdou dobře za pedálem i když mají malý pedalkick).

                                        0 0
                                        • Luke288  

                                          aha. opět díky za tvou trpělivost s lamou jako jsem já :) tohle všechno mě stále utvrzuje v tom, že nejvhodnější pro mě bude fakt stereo nebo zesty (koukal jsem i na x control- výhoda s úchytem na flašku, ale v jiným threadu jsem našel vypsané nějaké nevýhody proti zesty v odpružení, takže flašku oželim)

                                          jen se zeptám, existuje nějaký držák, který bude pasovat na zesty na pumpičku?

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            To netušim, na Stereo se vejde dobře, lépe než třeba u AMS 125tky, kde v 18tce velikosti už trošku vadí tlumič při vyndavání/vklá­dání láhve.

                                            0 0
                              • kudlanka32  

                                kdyz nad tim tak premejslim ja musim pres takovej koren vic zabrat abych se pres nej prehoupnul…o kop­nuti pri vyjezdu nic nevim. Vylozene kde se to na mym biku projevi je kdyz bych sjel obrubnik na prase s nohama v zaberu…pak mam jakoby volnej retez. To je co pozitivni nebo negativni? :)

                                0 0
                              • misuge  

                                Jazdim jednocap so zrejme docela slusnym pedalkickom. Prejazd jedneho korena alebo sutru je v pohode, da sa s tym pocitat a to kopnutie do pedalov tak neprekvapi. Horsie je to na kompletne sutrovom povrchu, slapat do kopca klasicky rockgarden uz je docela opruz, clovek ma pocit akoby mal stvorcove prevodniky :)

                                Takze doraz na stavbu s mensim/vacsim pedalkickom zalezi aj od toho, kde vacsinou jazdis. Ked mas vsetko hladke ujazdene traily s obcasnym sutrom alebo korenom, tak to neries. Ak sa pravidelne skrabes hore kopcom po rozbitych sutroch, hladaj minimalny pedalkick

                                0 0
                    • MlokCZ  

                      Ta Merida žádný velký pedalkick nemá. Pokud je systém jednočep (a v tomto ohledu je jedno, jestli přepákovaný nebo ne), tak na pedalkick má vliv jediná věc a to poloha umístění hlavního čepu a platí hrozně jednoduché pravidlo. Čím blíže je čep ke středu, tím menší pedalkick. Přepákované jednočepy se snad nedělají žádné s tím extrémně vysoko a vepředu umístěným hlavním čepem jako má Prophet a tedy velký pedalkick nemívají nikdy.

                      Yeti pro jeho průběh zadní stavby, která se průběhem a chováním poměrně dost blíží Stereu.

                      Pedalkick mi vadí téměř výhradně ve výjezdech a to nejvíc v prudkých technických výjezdech, které jedu na nejlehčí převod. Tam mi velký pedalkick po přejezdu větší překážky dokáže až téměř shodit z kola a výjezd je pro mě na takovém kole zcela nejetelný. To je jedno kopnutí za druhým. Pokud někdo jezdí třeba hodně těžké převody, tak tenhle problém mít vůbec nemusí, já jezdím lehké hodně frekvenčně, takže 22/34 převod v technických prudkých výjezdech je u mě na dením pořádku. Čím lehčí převod, tím víc se pedalkick projeví. Na středním převodníku už s pedalkickem problémy moc nemám ani na kolech, který ho mají velký.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        aha, díky za vysvětlení a za trpělivost :) až mě něco zase napadne tak se zeptám :) budu si to muset trochu nechat projít hlavou a asi si i nainstaluji linkage abych pochopil jak se co projevuje.Nicméně zatím dík.

                        0 0
                      • pepek  

                        Už sem si dříve všiml, že to trochu zjednodušuješ. Nevim jestli se tomu všemu dohromady říká pedalkick, ale to kopání do pedálů na nerovnostech při záběru podle mně záleží hlavně na tom. zda je, nebo není čep kyvky jednočepu ve výšce náběhu řetězu na převodník. A protože toto lze splnit jen pro jeden převodník, tak na těch druhých to pak kope, nebo tahá za nohy. Je to vlivem napínání a povolování řetězu quli nestejné poloze (nerovnoběžnosti) kyvky a horní větve řetězu. (Nastává i u motocyklů, kde se to právě ten Leitner snažil původně odstranit.) Myslím, že tento vliv je větší, než prostý uhlový posun řetězu na pile, vlivem otáčení kyvky.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Jenže on ten prostý úhlový posun způsobený protahováním řetězu je hrozně velký. Tohle je krásně vidět v Linkage. Právě ten prostý úhlový posun je na nejlehčím převodu při propružení třeba do 70% zdvihu (což je běžně možné při přejetí větší překážky ve výjezdu) u kol s velkým pedalkickem (a teď je jedno jestli to je jednočep nebo ne) je klidně 40st., což už je hrozně moc.

                          A podle mě tohle je pro ty nejlehčí převody, kde se tahle záležitost daná čistě protažením řetězu dominantní vliv a ten je prostě největší v případě jednočepu s vysoko a hodně vepředu umístěným čepem, protože to je případ maximální protahování řetězu.

                          Ono to ale i trošku spolu souvisí, když se umístí čep, tak že je v místě náběhu řetězu pro malý převodník, tak je současně i blízko středu a tedy současně to právě způsobí i malé protažení řetězu a tedy i malý pedalkick.

                          A např. v Linkage je pedalkick přímo definovaný jako pouze ta geometrická závislost, tedy čistě jako úhel o který se při propružení kliky protočí zpět vlivem protažení řetězu.

                          Mně ale vždy vadil především ten čistě úhlový posun na nejlehčích převodech a já si naopak myslím, že tento vliv je větší. To co ty popisuješ si myslím, že nikdy neudělá adekvátní kopnutí jako je to protočení klik o třeba těch zmíněných 40st. Mně aspoň nikdy nic nevadilo tolik jako to chování na 22/34 převodu.

                          Samozřejmě třeba na velké pile a těžkém převodu je ten vliv úhlového posunu zcela minimální, v postatě zanedbatelný. Také na velké pile jsem nikdy větší problém s kopáním do pedálů neměl (ani u žádného jednočepu s jakkoliv umístěným hlavním čepem).

                          0 0
                  • Wilhelm  

                    Ahoj, protože budu řešit podobný výběr, chtěl bych se na něco zeptat… potřeboval bych znát názor na odpružení vzhledem ke stylu jízdy. Při sledování světového poháru v XC jsou na dvou případech (Sauser, Absolon) hezky vidět dva různé styly ježdění ve výjezdech (a částečně i na rovinách). Sauser (Epic) jezdí tyto úseky v drtivé většině v sedě, kdežto Absolon (HT) dává tyto úseky naopak vestoje. Pokud člověk má styl blížící se Absolonovu stylu a nechce v krátkých stoupáních ztrácet rychlost (vsedě ji ztrácím rychleji), bude v tomto případě lepší jednočep, který, jak se mi zdá, je při tomto zrychlování „pevnější“? Sám jezdím HT (a dál budu), ale chci si taky pořídit druhé kolo – odpružené, jako alternativu na cesty na celý den.. Z toho co jsem jezdil jsem hned vyřadil zdvihy do 120, budu volit 130 – 150, systémů jsem zkoušel většinu (všechny se mi zdály dobrý, ale nezkoušel jsem je na místech který znám tak nevím a navíc nemám moc prostor (časový) na dlouhodobější testování).. Druhá otázka, co říkáš GT (Force) nebo Mongoose (Teocali, toto kolo mě zajímá víc..), ty jsem nejezdil, o těchto systémech se tady toho moc nenapsalo, na testy v časopisech dám jen zčásti.., díky za názor. Jinak trochu vybírám mezi (co kolo to jiný systém odpružení) Liteville 301, Ibis Mojo, BMC Trailfox, Cann. Rize, Mongoose Teocali.. Cena není rozhodující, styl jízdy jak jsem psal, moc nebudu jen tak skákat, stavět bych to chtěl na rychlost, jak do kopce, tak z kopce.. Snad to bude pro Matonyho (jemuž lezu do vlákna), za což se omlouvám, taky k něčemu..

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      hlavní rozdíl mezi sauserem a absolonem je v tom, že jeden jezdí full a druhý ht ne? já na fullu vyjedu/projedu/sje­du skoro všechno v sedě

                      0 0
                      • Wilhelm  

                        no to bych neřekl, dosaď si místo Sausera kohokoliv jiného ze špičky na HT a máš to stejný srovnání (jen bych řekl že oni jsou pro různé styly ježdění typický..), Absolon se v tomto od většiny docela liší. Možná jsem zbytečně psal že jeden jezdí HT a druhý full… Navíc si myslím, že Sauser ve výjezdech zamyká (dělal to na Scalpelovi a řekl bych že i teď na Epicovi)

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Tohle je už kategorie fullu, která jde poslední dobou dost mimo mě. V kategorii AM až lehké enduro, která mě zajímá, tedy pohodové 140mm fully, tak tam je potřeba se naučit jezdit prostě vše především v sedle, protože i když náhodou ze sedla se nerozhoupe moc zadní stavba, tak vidlice zcela určitě.

                      U malého zdvihu to tak tragické s rozhoupáním nebude u žádného systému díky tomu nízkému zdvihu, takže obecně tady nedokážu až tak srovnat, 100mm a nižší zdvihy už delší dobu vůbec ani nezkouším.

                      Obezně se nedá říct, že jednočep bude lepší nebo horší na častější ježdění ve stoje. Obecně potřebuješ systém, který se bude více zamykat, což se najde u všech systému a záleží na konkrétním rámu.

                      Tady bych asi zkusil nějaké vpp a jen se ujistil, že mi nebude vadit pedalkick. Na malém zdvihu se projeví pedalkick ale mnohem méně, takže tam je dost pravděpodobně, že s ním problém nebude.

                      A když chceš volit větší zdvihy kolem 140mm, tak tady je podle mě nutná změna stylu jízdy a časté chození ze sedla prostě vhodné nebude nikdy.

                      Ono je to třeba pro mě právě zábavné na každém kole jezdit jiným stylem. Na fullech ze sedla nechodím téměř vůbec (samozřejmě teď se nebavím o sjezdech) a zase na celopevňáku si tohle užívám a ze sedla chodím opravdu hodně.

                      A i když některá 140mm kola jedou pořád celkem slušně, tak to ale nikdy nebude chrtí raketa.

                      0 0
                      • Wilhelm  

                        Díky za odpověď, asi to bude jak píšeš.. Pro mne je tento styl ježdění taky trochu řešení z důvodu, že pokud moc sedím, tak se paradoxně cítím víc unavený (záda, sedací partie), řeším víc sedlo, posed… Pokud se donutím víc střídat polohu za řídítky a tedy jezdím víc ve stoje, tak se sice celkově unavím dřív (nevydržím držet tempo tak dlouhou dobu jako v sedě), ale záda a sedací partie naopak šetřím (třeba pro další dny). Takže těžko říct… Co to Teocali, nebo tomu podobné GT Force, jezdil jsi toto někdy?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Force jsem nejel, jen starší i-drivy. Ty fungují celkem dobře, ale nadšený jsem z idrivu nikdy nebyl a od té doby mě ani nelákalo se někdy povozit na novějších modelch.

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          A Teocali je opět velmi specifický systém, tady si naprosto neodvažuju cokoliv o něm tvrdit bez vyzkoušení (a jet jsem na něm nejel).

                          Ale to, že se mění vzdálenost středu od sedla (a to tak, že poměrne dost, rozdíl mezi zatíženém kole na rovině a polovinou zdvihu změní vzdálenost středu o 1cm, rozdíl ve výjezdu, když je sag menší je pak až skoro 2cm když stavba půjde do poloviny zdvihu), to ho z mojeho pohledu rovnou vyřazuje (mám otestováno, že mi to vadí a to hodně). Tedy nejen že dojde ke změně při propružení, kde to někdy až tak nevadí, ale rozdíl výšky sedla pro mírný sjezd a výjezd bude také o skoro 1cm odlišný, což je naprosto šílené z mojeho pohledu.

                          Díky tomu je zase dosaženo minimálního pedalkicku.

                          0 0
                      • hanz  

                        zeptám se te tady, nahoře je to už dost nepřehledný…nemáš prubeh novýho blura LT?…přijde mi totiž že proti starýmu má právě ten pedalkick o moc menší..i proti nomadovi. Jestli ten prubeh máš někde napiš pls co si o tom myslíš, zajímá mě to z duvodu že mě to kolo neskutečně sedlo do rukou jak pruběhem tak geo.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Bohužel nový Blur LT model k dispozici není. Nebýt pedalkicku, tak mi Blur LT také bude velmi sedět, průběh, ostatní vlastnosti, geometrie, tohle všechno je výborné (i když průběh mi na Stereu sedí o něco více, na Bluru LT je konec zdvihu zbytečně progresivní – což ale zase pro jiný styl jízdy než mám já bude naopak dobře). Bohužel já jsem prostě na pedalkick hodně citlivý (většině lidí vadí mnohem méně než mě) a tedy i když bude o něco nižší na novém modelu, tak mi bude pořád vadit.

                          Já vnímám pedalkick i na Stereu, i když je tam velmi malý (není to rám s nejmenším pedalkickem, existují ještě i rámy s nižším, ale pořád má pedalkick hodně malý) a klidně bych bral ještě menší (ovšem samozřejmě už ne na úkor jiných vlastností).

                          0 0
            • kovar  

              mimo jiné hlavní nevýhoda takového jednočepu je, že zadní stavba většinou působí větší páčení tlumiče (do boků) a ty různé páky u přepákovaného jednočepu a dalších systému proti tomuto namáhání tlumič chrání

              0 0
    • burnout/syndrome1  

      Z uvedených nejspíše za mě ten Cube.Ještě více mi vyhovala AMS,nejsem na nějaké velké divočení.Scott G jsem měl možnost zkusit 07,též mi vyhovoval,ale ten 09 je strašně drahý

      0 0
    • ddd - andy  

      RB IQ

      0 0
    • Matony  

      Všem Vám děkuji za vložení hlasu a za příspěvky. Ačkoliv tady zaznělo dost negativních názorů na C RIZE, k mému překvapení zatím v anketě vede o 2 body před ZESTY. I přes toto všechno se  mi naskytl ještě jeden kandidát a to díky pročítání testů na bikeradar.com a tím je YETI 575 , který tam dost vychvalovaly. Toto kolo jsem letmo znal, a měl jsem ho pořád před očima v té jejich tyrkysové barvě, která se mě právě nelíbí(mám rád klasiku, černá, bílá, stříbrná) a právě černý se mě moc líbí. Lehký, pevný a jednoduchý rám trochu se sjezdovou geometrií. Asi bych si nechal poslat rám, a tady to dostrojit. Koukal jsem, že ho tady i letmo zmínil Mlok, a pak že ho tady má postavenýho Kudlanka23. U mě teď favorit č.1 , i když ten CUBE když bych ho vzal z CRC, tak fantastická výbava za ty peníze.

      0 0
      • vojtechposmourny  

        No, kudlankův Yeti je na vlastní oči fakt paráda…

        0 0
      • RUR  

        V srpnovém britském MBR je celkem pěkný test, jak oni říkají Dream Machines- tedy „trailbíky“ z uhlí :-).  Rize2 je je tam vedle Stumpjumperu, Whyte a GF Hi-Fi.  Někde se mi to válí doma. Jestli si pamatuju, tak Rize bylo hodnocené nejlépe pokud se odezvy na šlápnutí týče a taky rozložení váhy a vyvážení gripu kol za mokra. Celkově nejlépe dopadl Stump. Pokud jsem to ale pochopil, oni ta kola brali spíš jako XC/maraton cross over.

        0 0
    • kudlanka32  

      muj nazor znas :-D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.