• Petrs

    Včera jsem zjistil, že mám praskej rám v místě zeslabení za středem na obou stranách, delší dobu v něm vrzalo a nemoh jsem to najít. Kolo má 2 roky a 3 měsíce, najeto cca 8k, velikost 21, vážim tak 75. Prodejce se tváří, že to vyřídí v rámci reklamace. Já už žádnej rám od Authora nechci. Na jakej rám mi to doporučíte přestavit? Řešil jste někdo něco podobnýho?

    0 0
    • vlk  

      RB, Rock Machine, Duratec-to jsou mí favorité.Jistě bude někdo oponovat, tyto značky-to je můj osobní názor.v dnešní době asi vzhledem k ceně RB.Nebo Rock Machine rám z výprodeje.Akorát u RB CRX co si kamoš koupil se mi zdá nízko střed nad zemí a 70 stupňů hlavový úhel mi připadá taky moc kolmý-hlavně při sjezdu.Chtělo by to asi 120 vidlu.Na té 1000 mni to nesedí.

      0 0
      • vlk  

        Jo pokud by jsi šetřil tak mongoose a swin moab taky nemusí být špatné.

        0 0
      • jakub  

        Tak ja ho mam teda na 100 (CRX) a sem uplne spokojenej, ti co tvrdi, ze by tam mela byt vetsi vidle ho podle me poradne nevyzkouseli – je to fakt v poho, dokonce bych rekl, ze ani necpu tak daleko teziste jako na predchoyim biku…

        0 0
    • vlk  

      ještě bych dodal-pokud chcete aby rám dlouho vydržel vyhněte se rámům s označení ultralight.Po­klepejte vždy nehtem na rám a když to zní jak plechovka od piva tak na něj kašlete.Ty ultralehké rámy jsou opravdu tak na 1 sezónu.Hodně štěs­tí

      0 0
      • lubos  

        Muze byt i 10cm hruby ram, jednou jak je spatny zvar, praskne.

        0 0
    • Gospeed  

      To abych se zacal bat :-(… ted jsem koupil Visiona a to je skoro ten samej ram tak jsem zvedavej co od nej muzu cekat – zatim je v pohode az na inverzni razeni na ktere jsem si doted nezvykl. Jinak k dotazu ja bych sel pokud mas love do RB nebo Durateca pokud nemas tak Rock Machine nebo Superior.

      0 0
      • vlk  

        to je právě to smutný.Dobrý rockmachine dnes přijde skoro co ten RB.Ale superiory jsou docela levný

        0 0
        • Gospeed  

          to je fakt.ale pak na druhou stranu to plati aji u toho Monogose. jeste si dost lidi pochvaluje Kellyse a Meridu

          0 0
          • vlk  

            právě u kellys bych se s tou výdrží bál.Co jsem zatím měl možnost vidět tak to bylo jak ta plechovka od piva-na mě moc zeslabované.

            0 0
      • J.A.V.  

        Já Visiona mám dva roky, rozhodně ho nešetřím – závody MTBO, technické XC po Jizerské žule i sem tam nějakej lehčí sjezdík a drží naprosto v pohodě, takže žádný strachy. Prasknout může cokoliv na značce to nezáleží, viděl jsem prasklý RB, Durateca i Morati.

        0 0
        • vlk  

          ale utlrilight apodobně značené zeslabované rámy jsou na to náchylnější než klasika třeba DB T6.Teď se nebavím o author.Profíkům vydrží ultralight rám jen pár měsíců.Pak dost vyměkne a láme se.

          0 0
          • J.A.V.  

            No nemám pocit že by profíci ty rámy nějak moc lámali. To že je mění každou sezónu má jednak význam preventivní aby ten rám nerupnul když se jede hrana a druhak dost často reklamní a testovací pro sponzora – třeba Merida jezdila letos na těch karbonovejch rámech 2005.

            Ale jinak je jasný, že 3× zeslabovanej rám co má 1.4 kg vydrží méně než dirtovej speciál co má ve stejný velikosti o kilo víc. Ale zase to nezáleží na značce. Dy? to stejně všechno vaří jedna linka na Taiwanu :)

            0 0
            • vlk  

              profíci to mění z důvodu vyměknutí materiálu, nečekají až se to dostane tak daleko, že se zlomí.Zeptej se Kaňkovského-uvidíš co ti na to řekne.

              0 0
              • J.A.V.  

                Vždy? si přečti co píšu, že to mění preventivně. Ale zase si myslím že se to s tím stárnutím hliníku zbytečne zveličuje. Znám lidi co jezděj ten samej hliník už pár let, dost zvostra a drží…

                0 0
                • vlk  

                  o tom právě mluvím on není hliník jako hliník.A extralehké ultralight jsou dělané tak na jednu sezónu.Ono to třeba rupne až za 4 roky, ale po půl roce je to měkký a žádný profi-závodník by na tom nejezdil.Jiný hliníková rám např.DB T6 rám ti vydrží klidně 5 let tvdrý a praskne po 10-to jen odhaduji. Je mnoho slitin hliníku a navíc různě zeslabované trubky.Doufám, že se se mnou nechceš hádat že trubka se stěnou 1mm vydrží to samé jako 3mm stěna u trubky.

                  0 0
                  • lubos  

                    Zalezi na prumeru trubky. Pokud nedostane ranu kamenem a pokrivi se. Urcite spis ohnes trubku o prumeru 1mm, i kdyz stena je 3mm, nez trubku o prumeru 30cm s 1mm stenou.

                    0 0
                    • vlk  

                      OK furn nechápete, že.Dobrá příklad RM rám Ultralight 1400 g i slakem a RM d.b. T6. 2050g i slakem.Oba stejná geometrie i velikost- který vydrží víc.Ten ultralight od rockmachinu vydrží sotva 1 sezónu než vyměkne-všimni si záměrně neříkám praskne ale vyměkne.Já opravdu už nevím jak Vám to mám vysvětlit.

                      0 0
                      • lubos  

                        Ale ja jsem sem dal priklad na fyzikalni dokazatelnout vec, ze to neni jenom veci tloustky steny. Misto toho ty mne davas priklad na neco naprosto subjektivni vec. Rad bych vedel, jak meris meknuti ramu. Navic jeste puvodne se tady psalo o praskani ne meknuti.

                        0 0
                        • martt  

                          ramy nemaknu – toto tvrdenie je blbost podporovana cyklopriemyslom.

                          Niekde som videl laboratorny test, ktory to dokazuje.

                          0 0
                          • lubos  

                            Mozno byva problem so zvarmi. Tomu by som aj veril.

                            0 0
                          • náčelník  

                            „Měknutí“ je asi opravdu nevhodný termín. Ale každému materiálu se absorbcí namáhání s časem zhoršují mechanické vlastnosti, říká se, že materál degraduje. Hliníkové slitiny degradují oproti oceli mnohem rychleji.

                            0 0
                            • lubos  

                              Mas to necim podlozene, tvrzeni, ze alu slitiny degraduji rychleji ? Ja bych si ti nebyl tak jist :)

                              0 0
                              • náčelník  

                                Je to pravda, mám to podloženo studiem odborné literatury :) Je zde přítomen nějaký odborník, aby mě podpořil?

                                0 0
                                • lubos  

                                  Neco jsem sveho casu cetl a spis bych rekl to co Martt. Makne tesne pred prasknutim, pokud se ohyba.

                                  0 0
                                • BH  

                                  nemas pravdu, vetsinou zavodnim mekne neco jineho(mozek.a pod.), ale AL ram nevymekne pokud ho nejak tepelene nezpracujes(na­priklad vypalovanim pri strikani-uz jsem to zazil).

                                  0 0
                                  • náčelník  

                                    Mám pravdu. A nemluvím o „měknutí“, ale o zhoršování mechanických vlastností vlivem naháhání. Též se používá termín „únavová životnost“, která je u Al slitin daleko nižší než u ocelí. Nemluvě o titanu.

                                    0 0
                          • J.A.V.  

                            Neřekl bych že je to úplná blbost, to tvrzení má reálnej základ jak píše Náčelník, ale 100% souhlas s tím že je to strašně nafouknutý a zveličovaný. Spousta hobíků to pak používá, třeba jako argument pro sebe, když si člověk potřebuje obhájit ty investice do novejch komponentů.

                            0 0
                          • vlk  

                            není.Měknutí je subjektivní pocit.Dá s ei změřit.Já se bavím s profesionálními závodníky a každý tvrdí že ultralight rámy mění kvůli měknutí.A povídají mi to jako kamošovi.Klidně i zkritizují sponzora apod.Takže asi nekecají.

                            0 0
                            • martt  

                              pred casom som cital o testoch podla DIN 79100 a tam pisali, ze Alu ramy nemaknu ale po urcitom case sa rovno zlomia. Pricom poslednych niekolko stoviek cyklov skutocne „zmakli“ ale to uz bolo tesne pred zlomenim – typicky vydrzali niekolko stoviek tisic cyklov.

                              Takze vymenit ram ma urcite zmysel napriek tomu, ze sice nie je maksi ale jednoducho nespolahlivejsi.

                              Velmi detailny popis toho testu so vsetkymi nameranymi hodnotami uz bohuzial neviem najst a to uz hladam asi pol hodinu. Asi by som mal zacat pracovat :-(

                              Hura, uz som to nasiel http://www.efbe.de/tour1098.htm kto ma radsej po anglicky http://www.efbe.de/etou1098.htm

                              Detaily o MTB ramoch (po kolkych cykloch sa zlomili) su na http://www.efbe.de/hard.htm bohuzial iba pre par ramov, ktore pre nas nie su zaujimave.

                              0 0
                              • martt  

                                Tu je este dobry clanok (zase DE/EN) kde najskor praskor ram legendarneho a super draheho vyrobcu DeRosa a Merlin toho tiez moc nevydrzal: http://www.efbe.de/tour1097.htm http://www.efbe.de/etour109.htm

                                A tu je este par detailov ako s tymi meraniami zacinali http://www.efbe.de/zm0397.htm

                                0 0
                              • Volf  

                                Taky jsem to četl a je pravda, že už v osmdesátejch letech se říkalo, že největší nebezpečí hliníku spočívá v tom, že není schopen deformace, ale přímo bez varování praskne. Proto se přišlo s velkými průměry trubek a tím vlastně k výraznému předimenzování rímu právě z hlediska mechanického namáhání. Já osobně si myslím, že měknutí hliníku je trochu virtuální realita, protože slitiny hliníku, protože to je asi možné pouze u čistého hliníku. Duralové slitiny jsou používány bez problémů v leteckém průmyslu, takže pokud se jedná o výměny rámů u profíků, jsem téměř přesvědčen, že se jedná o prevenci, která je dána sponzorskými penězmi, které jdou do klubových pokladen. No a taky kdo jinej by už měl jezdit pořád nové rámy když ne oni.

                                0 0
                            • lubos  

                              Jo, profesionalini zavodnici. Kteri nedaji dopustit na pevnou titanovou vidlici, jakoze nesmirne pohodlnou. Pak se zvezou na odpruzene vidlic a zacinaji shanet Sida. Jo, to jsou ti profesionalni zavodnici.

                              0 0
                              • vlk  

                                to je ubohé.neříkám, že tento byl profi závodník.Jinak ta titanová morati vidlice opravdu není nic moc.Mám více kámošů.Ale nebudu je jmenovat.Nerad bych jim dělal problémy u sponzorů.Ale pokud na tom tak moc trváš.Pokud Vím tak to samé mi tvrdil otec Kaňkovských v Olomouci.Doufám, že jsi tak znalý a víš kdo jsou jeho synové.

                                0 0
                                • lubos  

                                  ???? Jenom prebiram (konkretne) z jineho threadu. Ale dobra, kolik myslis ze zavodniku vi vubec co je odpruzeni ?. Myslim odpruzeni skutecne, ne nahrazky typu loklej Sid.

                                  Tohle neni jedinej pripad. A vubec, jakou asi ma vahu vyjadreni profesionalniho zavodnika o vlastnosti slitiny hlinika ? Jo, kdyby rikal neco ,z e mu radne nebrzdi nejaka brzda, nebo ze trha nejake konretni retezy. A tak. A co kliky ? Ty jsou porad drzaky ? A co sedlovka, riditka, brzdove paky. A co rafky, meni je preventivne ? Jsou totiz z hliniku, co kdyby zacali maknout. To by mel vetsi komfort, fujtajbl :) Co huginy, co jezdi. V poradku ? Jsou totiz na hlinkove osy a drzi vetsinu vahy. A co ramena brzd, nebo prase na hydrach. Nemeknou ? Co takhle predstavec. Taky ho meni ? Mel by, mekkej predstavec neni buhvico.

                                  Nejde tady o to, spochybnovat subjektivni dojmy. Jednak v prvni rade se to da odfiltrovat, testem, klidne je mozne, ze je problem jinde. Dejme tomu, ze neco spatnyho tam je. Ale vis ty, jestli to neni spis temi zvary ? Proste je to lehke, je to hlinik, je to plechovka, nejak mi to neslape, no tak je to holt vymekle, no.

                                  0 0
                    • Volf  

                      Nějak si pořád nemůžu vysvětlit, jak trubka se sílou stěny 3 mm může mít průměr 1 mm. Já se pořád dopočítívám 6 mm plus něco na otvor, jinak to nemůže být trubka.

                      0 0
                      • martt  

                        asi antihmota

                        alebo zakrivenie casopriestoru

                        0 0
                      • lubos  

                        Hmm, vis ze ani nevim ? :o))) Vypadla mi 0. 0 je ale nic, tak co :o))

                        0 0
            • McBlacky  

              s tou hranou, já myslím, že nejenom profíci jezdí hranu. Když se podíváš na výsledky závodů, tak o tolik hobíkům zase nenakládaj, a ve sjezdech jedou většinou všichni stejně (prvních cca 50 racerů). Samo že někdo je rychlejší, někdo pomalejší, ale myslím, že i u hobíka dostane rám za sezonu pěknej nářez a možná i víc, protože kdo má jen jednoho bika pošle na něm 6tkm a víc. Profíci maj hodně objemů na silnici. Závěr je takovej, že když může hobík na rámu UL dát tři sezóny, tak to asi něco vydrží…

              0 0
              • J.A.V.  

                Právě proto píšu, že to profík mění hlavně preventivně a kvůli sponzorům. Kdyby si to kupovali sami, taky by to podle mě jezdili víc jak půl roku. Prostě podle profíků se člověk nemůže řídit – kdo matroš fasuje má k němu úplně jinej vztah než ten kdo se na něj v potu tváře lopoti.

                0 0
    • McBlacky  

      RM jsem měl dva a dva nezlomil :-) ale už bych do něj nešel a hlavně nevim jak 2005, ale 2004 byly hodně těžký…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.