Stokilový cyklista - jaké kolo?

45 nepřečtených
  • Tomula

    Jsme mladá rodina, která se rozhodla pořídit si kola na rekreační účel. Využití: víkendové výlety po cyklostezkách a vedlejších silnicích v Brně a okolí, Vysočině apod. Spíše pro aktivní dovolenou a odpočinek, rozhodně ne pro divočinu někde v lese. Samozřejmě s občasným využitím i polních cest apod. Jen pro úplnost uvádím, že s námi – zatím v sedačce budou jezdit děti. Kamarádi mají crossová kola Author Reflex model 2005 a jsou s nimi moc spokojeni. Rozhodli jsme se tedy taky pro ně. Prodejce byl velmi ochotný a snažil se nám poradit. Naši volbu nám schválil, navíc jsme se dozvěděli, že modely Reflexu 2006 jsou opět o něco vylepšené, např. mají uzamykatelnou vidlici, kterou mě doporučuje vzhledem k mojí váze (aby se se mnou kolo i na asfaltových cestách nehoupalo). A tím se dostáváme k jádru toho na co se chci zeptat. Při výšce 180 cm, vážím cca 110kg (váha se podle fáze diet:-)) pohybuje mezi 100 – 115 kg). Manželka je „normální“:-)) (60kg). Prodejce mi totiž řekl, že by vzhledem k mojí váze bylo možná dobré uvažovat spíše než o crossovém (Reflex) kole o horském kole, které je přece jenom "pevnější"a dítě v sedačce bych tak mohl vozit já a ne manželka. Jako alternativu k Reflexu mi doporučil Kinetic (má také uzamykatelné vidlice). Pročetl jsem různá int. fóra a opravdu si raději pro sebe pořídím horáka. Potřeboval bych však radu jakého horáka? Zvažuji 2 varianty:

    1. tzv. racionální: Tzn. koupím “levnější“ kolo, které by pro mé současné účely mělo být dostatečné a pokud mě cyklistika chytí trochu víc, vyměním některé komponenty (až ty původní začnou dosluhovat) za lepší. Taky se totiž může stát, že mě to až tak „nechytne“ a na kole vyjedu jen parkrát za rok. Je možné, spíše pravděpodobné, že vidlice v těchto cenových kategoriích nebudou na moji váhu ideální. Pak bych to řešil asi takto: cyklistika mě chytne – připlatím si za lepší. Cyklistika mě příliš nechytne – vyměním původní za vidlici pevnou. Taky počet převodů 24 v této kategorii nevidím jako problém. Naopak si myslím, že 8 kolečko a tím pádem i silnější řetěz mi déle vydrží.

    V této kategorii se rozhoduji mezi: Author Kinetic (13 990,–) x Meridou Matts Sport 300 V (14 990,–) x Kellys (Quartz 11 990,–, Oxygen 13 990,–, Salamander 13990,–)

    1. tzv. trochu si “dopřeju“

    v této kategorii, ve které si nejsem jistý, zda úplně využiji a tudíž jestli má cenu si trochu připlatit, se rozhoduji mezi: Authorem Traction (16990,–) x Merida Matts Sport 500 V (17990,–) x Kellys Magnus (17 990,–) Jen pro informaci uvádím, že v rodině máme zkušenost dosud jenom z Authory (9 let Author Horizon a dva Reflexy 05 a naprostá spokojenost) Rád bych všechny zkušenější cyklisty poprosil o radu při výběru. Pokud možno i kola seřadit v pořadí, jaké byste volili Vy. Také by mě zajímal Váš názor na manželčinu volbu: Author Reflex. Díky

    www.author.cz www.merida-bike.cz www.kellys-bicycles.com

    0 0
    • GTman  

      Nejdůležitější na kole je RÁM. Určitě při tvé váze jdi do MTB. Ty crossy by asi nebyli to pravé. Ptej se po hodně kvalitním rámu a za ten rám dej max peněz co můžeš. Klidně trochu vojebej komponenty. Je úplně jedno pokud jezdíš do pohody cykloturisticky jestli to máš postavený na XT nebo třeba na Aliviu. To Alivio Ti bohatě stačí. Další věc jsou ráfky. Vyhni se lehkým výkonnostním ráfkům. Kup si ráfky, co jsou pořádně pevný i když těžší a maj pořádnej výplet. Nešetři na nábojích a na středový ose a klikách. To je tak základ. Když tě to chytí tak to můžeš postavit třeba na XTR, ale rám Ti zůstává. Všechno je to jen o penězích. Z těch biků o které bys měl zájem bych volil Authora Traction a naopak bych nevolil Kellys (i když jsou designově hezký ale mám z nich takovej divnej pocit). Je to ale jen můj subjektivní pohled.

      0 0
      • mara53  

        souhlasím s Tebou,já měl taky po posl.Vánocích téměř metrák a jezdím Authora Versuse a jsem, naprosto spokojený, jen bych mu poradil, ať si nechá hned vyměnit standartní pružïnu ve vidli za tužší, zkrátka vidli poladit na váhu-jináč ji rychle vyrychtuje a zbyde mu fakt jen ten rám..

        0 0
      • Lišák  

        Píšeš to sice pěkně, ale myslím, že tazatel to kolo nebude skládat a takový kolo, co popisuješ v „konfekci“ najdeš těžko.

        0 0
        • mara53  

          Žádny kolo nepopisuju !! Píšu jen, co jezdím. A snad výměna pružiny ve vidlici není zas takový problém pro solidného prodejce, nebo je … ?

          0 0
        • mara53  

          asi jsi chtěl řadit příspěvek výš, viď …

          0 0
          • Lišák  

            Pokud se podíváš na řazení, tak jsem odpovídal GTmanovi.

            Mrkni se na tohle a kliknni na: (^ odpověď na 2× ^) :-)

            Lišák (14.07.2006 11:35:43) 85.13.126.xxx 3×> Stokilový cyklista – jaké kolo? (^ odpověď na 2× ^)

            0 0
            • mara53  

              nono, ses nikdy neuklik, viď, beeeru vše zpět, blbnu z vedra – tady má už podle radaru pršeta zatím se tu smažíme!!

              0 0
        • GTman  

          Tys byl vždy spokojenej se všim na biku, který sis koupil na 100%? Nebo sis řek stejně jako já. „Jo todle je dobrý to koupim, ale hned tam dám jiný ráfky, nebo házečku, pláště atd.“ To je myslim úplně normální, navíc když to koupíš a řekneš v tom bikeshopu svoje požadavky, tak ti to rovnou všechno přeházej, to starý si nechaj a ty jen doplatíš cenu. Takhle jsem to myslel, víš. Rozhodně jsem nemyslel, že si Tomula bude doma v garáži dávat bika po částech sám do kupy, i když je to asi nejlepší (i když dražší) možnost, jak to mít přesně dle svých představ.

          0 0
          • Lišák  

            Jasně, chápu to, ale pokud tazatel není moc obeznámen s tím, co by mu vyhovovalo, tak stejně vezme kolo na krámě a pokud bude z nějakých debat trochu poučen, tak nechá max. vyměnit vidlu. Těžko řekne, že chce na konkrétní ráfek zaplést konkrétní nábu konkrétníma drátama a že chce zrovna támhle ty kliky, neboť ty stávající nejsou dost tuhý.

            Myslím, že by si rád nechal poradit, které kolo by bylo pro něj ,dle (zdejších) odborníků, to nejlepší a pak, pokud ho cyklistika skutečně chytí, bude vyměňovat to, co odejde za něco lepšího. Sakra, to je souvětí… :-)

            0 0
            • mara53  

              tak už to shrnem – ať se tady při pátku neshádáme – koupit standartní kolo – nechat na váhu upravit vidli, jak jsem psal výš (jiná pružina,elastmer popř.celá vidle) a pokud Tě Tomulo bajk nadchne, určitě Ti tady na B-F poradí,co jak upravit a vyladit … Co nejvíc najetých kilometrů bez defektů…

              0 0
    • shurty  

      Jsem stejná váhová kategorie – Author Traction mi slouží už 5 let. Před třemi roky jsem si dopřál lepší vidlici Marzochi mx comp eta – a jsem navýsost spokojený. Najezdím ročně kolem 4k km.

      0 0
    • elbi  

      Na metráku jsem byl ještě v zimě taky, ale už jsem sundal cca 12 kilo. Bral bych MTB, já přišel za skvělý prachy k AUTHOR VISION a spokojenost náramná. Já se rozhodoval mezi Kellys a Authorem, s mojí volbou jsem naprosto spokojenej.

      0 0
    • Daf  

      Horak bude asi opravdu lepsi volba. Kvalitni ram je sice zaklad, ale kvalitnim ramem se muze taky rozumet odlehcenej ram ktery toho nemusi tolik vydrzet. Muzes pocitat s tim ze liziny sedla mozna ohnes a sem tam prdne nejakej drat. Idealni by bylo kolo poskladat, ale vzhledem k tomu ze nevis jak moc te to bude bavit to asi nema cenu. Tak snad te obcasne problemy od jezdeni na kole neodradi :)

      0 0
    • djano  

      Kolega s podobnou hmotnostou (<=120kg) si kupil Specialized Hardrock a ten drzi (aj na pohlad je robustny). Je s nim spokojny. Pritom cena je velmi prijemna. Komponenty su z nizsich tried, ale on ich jazdi uz druhy rok.

      0 0
    • mara53  

      tak už to shrnem – ať se tady při pátku neshádáme – koupit standartní kolo – nechat na váhu upravit vidli, jak jsem psal výš (jiná pružina,elastmer popř.celá vidle) a pokud Tě Tomulo bajk nadchne, určitě Ti tady na B-F poradí,co jak upravit a vyladit … Co nejvíc najetých kilometrů bez defektů…

      0 0
    • kurýr na bajku  

      Crossy sou normálně koncipovány do 130kg, takže bych se toho nebál. Na crossu se mnohem míň nadřeš, což bys při tvé váze asi uvítal. Nicméně je vidět, že už si rozhodnut pro bajka, tak tě nebudu přesvědčovat. Z těch pleček cos nadhodil na výběr bych nevolil nic. Nech si postavit www.spyder.cz

      0 0
    • kurýr na bajku  

      Na stránkách Spyder je cenový kalkulátor, kde si doladíš kolo podle představ. Přeci jen přesvědčovat prodejce aby ti dal do vidle tužší pružinu, která nemusí bejt ani k sehnání ? Nebo snad jezdit elastomer ? Nepřipadá v úvahu ! Ty můžeš mít pouze vzduchovou vidli, kde si nastavíš tlak dle své váhy, takže Spyder + sada Alivio + RS TORA vzduchová verze, uzavíratelná = 17000,– a to se vyplatí ;-)

      0 0
      • Lišák  

        Jj, tak nějak bych to taky viděl.

        0 0
      • Radek Broz  

        S tim bych taky souhlasil – lepsi reseni nez ty sekacky nahore, mezi kterejma stejne rozdil neni, takze vybirat z nich je dost zbytecny.

        0 0
    • Mamut  

      Ten Spyder na vzduchovke bude asi najlepsi. Ak chces usetrit, tak u Spydera sa zobrat pevna vidlica. A ak ta chytne, tak tam vrazis inu. Pri tej vahe sa sustred hlavne na rafiky a naboje. V cenach okolo 13000 byvaju jednostenne „spevnovane“ rafiky. Nebrat. Mne take rozumne nevydrzali, ani ked som vazil 85. Rozhodne 2-stenne a kludne tazke. Pri tej vahe ti asi aj tak o raketove starty nejde, obzvlast s deckou sedackou.

      0 0
    • Max  

      Jsme starší rodina :), ale výškou (181) a vahou (110–115) jsem celý ty. Na kole jezdím většinou podobným terénem jaký si představuješ, tedy cyklostezky, silničky, polňačky atd. Jezdím na krosovém kole Merida s obyčejnou odpruženou vidlicí (nějaký Suntour cca 3000Kč). Tahle vidlici zpříjemní jízdu po drobné dlažbě nebo polní cestě. V těžším terénu je na nic, ale i tak s ní sjedu pár schodů apod. Jediné slabé místo pro mou figuru a ježdění (i tvou) jsou ráfky a výplety. Ty jsem, musel vyměnit, ale až když jsem byl častěji v servisu než na vyjížďce (vycentrovat kolo nezkouším). Mrknul jsem se také na stránky Spyderu. Chystáš se s cyklistikou začít (těžko tedy posoudíš rozdíly mezi jednotlivými komponenty – na tom se neshodnou ani „materiáloví“ odborníci zde publikující), tak rada pro tebe, nechat si kolo postavit, není nejvhodnější. Fuj to jsem se rozepsal, sory. Moje rada: Rozhodni se zda horáka nebo krose, cenovou relaci máš zvolenou, snaž se koupit tam, kde si zkusíš alespoň posed na kole.

      0 0
      • kubad  

        Rozumný názor. Kolo by mělo 100–110 kg. zvládnou v pohodě. Vyber si kolo které ti sedne, a když tě to chytne tak časem občas něco vyměníš.Nejdů­ležitější je asi kde kolo koupit, než jaké. Poptej se po dobrém obchodě v okolí se slušným servisem.

        0 0
        • kurýr na bajku  

          Mám za to, že pokud ani ty a ani max nevíte o kolech ani prd, tak byste sem vůbec neměli přispívat.

          0 0
          • kubad  

            Sorry, že někdo řekne názor zkušenost – a někdo s ním souhlasí.Sem zapoměl ty si tu ten nejchytřejší

            0 0
            • kurýr na bajku  

              Správně, děkuji za uznání. Taky to tak cítím.

              0 0
            • kurýr na bajku  

              Přeci jen myslím, že pokud by dotyčnému 110kg člověku mělo kolo jak ty říkáš „sednout“ tak opravdu není jedno co si pořídí. Ovlivní ho to i do budoucna, protože ho to na každým kole taky nemusí bavit a pak nebude jezdit vůbec.

              0 0
              • kubad  

                Můj názor je – na základě doporučení a zkušeností jiných najít slušný obchod s dobrým servisem, pokud možno v okolí a tam řešit tento nákup. Souhlasím s tebou v tom, že není jedno co pořídí. Ale z těch rad a zaručených doporučení tady jde hlava kolem a člověk by ztratil chuť k ježdění. Je tady spousta rozumných věcí, ale taky hodně … Můžete mu pooradit co chcete ale každý jsme jiný a nevhodné sedlo může odradit od cyklistiky úplně.A to by byla škoda. Nadruhou stranu je pravda , že ve spoustě obchodů prodávají za každou cenu a bezohledně.

                0 0
                • kurýr na bajku  

                  Ovšem zakázkovou stavbu zvládne každej obchod a do ceny by se měli vejít. Na každém dílu se dá předem dohodnout. My taky teď necháváme stavět 2 SPYDERY přímo v obchodě a nikoliv přímo u Spydera ve fabrice.

                  0 0
      • Mamut  

        U Spydera su cele doporucene rozumne navrhnute sady, takze si moze vyberat podla ceny. Iba k tomu vezme pevnu vidlu a pevne rafiky.

        0 0
    • norman  
      1. Šel bych do horskáče a nikoli do crossu, pokud uvažuješ o jediném kole. Bike = no limits, nespoléhej na to že tě bude šlapání po cyklostezkách uspokojovat donekonečna.Stejně jsem to řešil předloni v případě mojí ženy a dnes jsem za tohle rozhodnutí rád.
      2. Žádné zeslabované rámy.
      3. Vyhnul bych se – v tvém případě – Meridě.

      Mám podobné proporce ( jsem o něco větší a o něco lehčí :-)) a jezdím Mongoose Rck LTD/MX comp ETA, kolo drží a schytalo už něco ran. Author mi obecně přijde jako poměrně dost nevýhodná značka z hlediska poměru cena/výkon.

      0 0
      • mara53  

        áá, další, co haní Authora …

        0 0
      • Tomula  

        to Norman: Píšeš,že žádné zeslabované rámy a vyhnout se Meridě. Můžeš být konkrétnější? Které rámy ano a proč Merida ne?

        Všem doposud reagujícím na moji původní otázku děkuji za rady a názory. Zároveň bych však poprosil o subjektivní pořadníky mnou zamýšlených kol ve dvou cenových skupinách. Sice se nakonec musím stejně rozhodnout sám, ale zajímalo by mě i to, jak by volil někdo jiný.

        Díky a užívejte léta Tomula

        0 0
    • Thorn  

      Kona ma specialnu radu „Clydesdale“ (Hoss, Hoss Dee Lux), ktora je urcena prave „robustnejsim“ cyklistom. Akurat, ze su cenovo trochu inde; zase mas ale zarucene, ze je to optimalizovane na vyssiu vahu (jazdca) a vydrz (materialu).

      0 0
    • dancing dog  

      mám stejné váhové rozmezí, 5 let bez větších problémů užívám CUBE bike, u CUBE se najde několik typů pro nás tlusťochy..ale také 4 roky sedlám crossové kolo, Author Airline- ještě bez uzamykatelné vidlice, najezdím na něm 2500–3000km ročně- horší asfalt + polňačky, šterkovky, jednou za rok nechám vycentrovat zadní ráfek, a hlídám řetěz, cca 3 na 2 sezony. Jinak běžný servis a zatím vše bez problémů. Zastak moc bych se toho crosse nebál, pokud budeš jezdit fakt na pohodu…

      0 0
    • dancing dog  

      jo,ještě- jak už bylo výše uvedeno- asi bych možná fakt zkusil to sestavení kola na www.spyder.cz …

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.