• shelbys

    Dobrý den, studuji na VŠ Pardubice a ted píšu bakalářskou práci na česko-saské švýcarsko a cyklisté. Jedna z mých kapitol se týka přepravy kol vlakem. Jde mi o vaše zkušenosti s touto službou. Jaké jsou vaše zážitky, námitky, co jse vám líbilo nebo naopak nelíbilo, co byste i změnili? Moc mi by to mohlo v dalším psaní. Moc vám děkuji. Jana

    0 0
    • Carloss  

      co to máte za školy, že píšete o bajcích??..:D jinak dobré jsou oddělení na konci vagónu, určené pro cyklisty, sice tam často nejsou stojany, ale máš kolo aspoň na očích.. jinak v úschově během přepravy na něj nevidíš, takže záleží jen na průvodčím jestli ti ho slušně uloží, nebo s ním někde práskne…

      0 0
    • xshreck  

      :-D v osobácích se kola převáží parádně, teda pokud je to příslušný vagon s příslušným stojanem .-) sice se to tam divně gigle, ale na kolo si vidím :-) Zase nesmí být moc lidí.

      Potom v rychlíkoch se to može dávat jen do prvního a posledního vagonu, kolo se tam aj blbě dává :( celou cestu u něj většinou stojím. /teda furt :D ). Jendou mě dostal průvodčí, který mě poslal do h*** když jsem za ním přišel s tím, že poslední vagon je obsazený tak jestli můžu do prvního. Byla tam ale první třída, takže problém – i kdybych stál celou cestu u kola, tak bych si musel koupit druhý lístek s první třídou :D

      Btw většina rychlíků jezdí s úschovou během přepravy, o to mse tu dost psalo. Vezmou kolo, šlahnou ho do rožku a čau. Když jsem se zeptal jestli to náhodou nespadně, tak mi řekli neee to drží, to je dobré. Tak jsem jim věřil, při předání kolo kontroloval … kdyby mi ho odřeli tak bych chtěl asik náhradu.

      Nejlepší by bylo, kdyby v těch přepravních vagonech měli pořádný stojan přímo na kolo, který ho neponičí a hlavně by to kolo nějak šikovně podržel. No a dál nvm, radši jedu na kole sám než abych si kolo vozil :D

      0 0
    • lynxx  

      Zadej si do vyhledavače zde na webu „kolo ve vlaku“ a přečteš si tam zillion příspěvků na toto téma.

      0 0
    • marrier  

      Přeprava kol ve srovnání se zahraničím je u nás přímo šílená. Vysoké nástupní hrany vagonů, nízká nebo dokonce žádná nástupiště, málo prostoru ve vagonech. Nedovedu si představit skupinu cyklistů o 5 a více lidech, která by měla s koly cestovat někam dál než pár kilometrů. Je jen pár tratí, kde nasazují speciální vagóny. Celkově je to ale špatné, jako ostatně cestování na našich železnicích vůbec. Vagony jsou staré a nevyhovující celkově, nejen pro cyklistiku. Jó to třeba například Rakousko to je jiná – nízkoúrovňové vagony a prostoru habakuk… :-)

      0 0
      • Flegmatik  

        Je pravda, že vystupování a nastupování s kolem na tu plošinku, kam si můžeš vzít kolo (klasické zelenobílé vagóny), tak tam, kde nemají zvýšené (rekonstruované) nástupiště, tak to stojí za to. Dovnitř se to nějak dá, ale ven to jde hůř… Si pamatuju, jak jsem jednou vystupoval, kolo chytil do jedné ruky, otevřel dveře, tam už čekali lidi, já vyhodil rukou nejdřív kolo, abych pak mohl slézt (s kolem v ruce) ty schody + skok na nástupiště. Málem jsem tam sejmul nějakýho člověka, jak byl blízko dveří :)

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce