• Air

    Kouknete na tohle: (mozna uz to nekteri z vas videli…) http://www.programcycle.cz/…3rohloff.php Co si myslite o techhle modernich technologiich? – mam na mysli razeni v nabe… je to jasna cesta kam speje vyvoj v MTB/cyklistice? Ja myslim, ze tohle by byla parada. Jedna naba a je vyreseno… :) prevodniky, kazety, saltry, smyky, serizovani a cisteni…

    0 0
    • zirecek  

      zas tak jasne bych to nevidel, tyhle komponenty uz jsou tu dele a ze by prevzali vetsinu trhu se rici neda. Ja asi navzdy zustanu u prehazovacky, je to takove naturalnejsi, drsnejsi/muznej­si.....:o)

      0 0
      • Air  

        No, jo, ale toho srani s tim… vis co myslim,musis to furt cistit (blato, bordel, pisek…), je to zdanlive jednodussi system (pro vyrobu), ale myslim, ze na pouzivani by tohle bylo urcite lepsi… Dyt ono staci nekde zavadit saltrem o parez a jdes si pro novej. Prevodniky + kazety – uspora vahy (i kdyz ta naba nebude asi lehka :) ale nebudes muset kupovat tolik spotrebniho materialu jako jsou treba kazety. Uprimne uz dlouho me zajima, proc Shimano netlaci ty jejich komfortni komponenty (Nexave, Nexus ap.) na MTB + cross. Nemyslim rovnou na profi zavody, to asi ne, ale pro hobby cyklisty by to mozna bylo o.k. Tezko rict. Nikdy jsem to na vlastni oci nevidel, natoz abych to vyzkousel… takze proto jsem vicemene zalozil todle wokno, abych zjistil co si o tom mysli ostatni.

        Uz ste nekdo meli sanci testnout ty vselijaky Nexusy a pod.?

        0 0
        • fousac  

          nexavem (castecne) sou osazeny treba letosni krosovy meridy… a nexus je turisticka snobarna, jak tu nekdo uz poukazoval hlavne nemecko a benelux… nemam potrebu automatickeho elektronicky razeneho sedmirychlostniho pohonu… i kdyz dynamo v predni nabe by se obcas hodilo… :)))

          0 0
        • martt  

          ja som mal tu sedemrychlostnu simanovsku prevodovku (tusim sa to vola nexus) a imho je to pre MTB nevhodne.

          vyhoda:

          • mozes prehadzovat aj ked stojis
          • bez problemov mozes pouzit taky schutzblech (teda retaz ide v kryte a nezasiera sa a ani nespini teba)
          • malo to v sebe velmi ucinnu kontru (brzdu) dokonale odolnu voci vode a blatu

          nevyhody:

          • mal som z toho pri mojej vahe (okolo 100 kg) taky makky pocit
          • neviem ako sa s tym meni plast pri defekte. Ircite to ale nemalo rychloupinak.
          • asi to vazi viac ako prehadzovac plus kazeta plus brzda

          mal som to asi dva roky a za ten cas som s tym bikom presiel asi 200 km :-))). Nakupna cena 5000,–ATS, predal som ho za 4000,–SKK :-(

          0 0
    • jecnak  

      Nechci ti kazit radost, ale tahle revoluce je vic ne pul stoleti stara a podobne kousky jako Rohllof byly k videni i na pocatku devadesátých let.

      Jeste jedna vec – dival jsi se kolik ten zadni naboj stoji? Ja jen, ze to opravdu neni levna zalezitost.

      0 0
      • Air  

        Hmm, tak to sem si fakt nevsim, ze uz je to tu tak dlouho… Ne, je mi jasny, ze to nestoji malo, ale vsechno je ze zacatku drahy… musi se zaplatit vyvoj… ale pak (muze byt treba za 8 nebo 10 let) by to mohlo slevnit. Kolik teda ta naba stoji at mam predstavu? A proc si myslis, ze se to neprosadilo od tech devadesatych let? Co teda ten Nexus aspol.? Stoji to za hovno?

        0 0
        • enjoy  

          ten rohllof stoji okolo 30000 tisic,takze mas asi jasno proc se to neprosadilo.jo a taky ta cena plati uz nejakou dobu takze nepocitej se zlevnovanim.

          0 0
          • Air  

            nemas nejaky link, kde je vice info? Zajimala by me zivotnost, jak to funguje ap. 30kkc je fakt husta cena, ale podle me to driv nebo pozdeji spadne. Jestli to je fakt na hovno, tak proc ted Shimano rekl bych urputne vyviji ty jeho komfortni komponenty??? Ma tam tolik rad, ze se v tom ani prase nevyzna… a vymysli furt nejake dalsi kravinky. Ty prehazovacky a smyky ve smyslu vnejsiho razeni tu podle me stejne dlouho nevydrzej. Pokrok nezastavis. Uprimne receno se docela divim, ze se vyrobci porad soustredi na ubirani 5.5 gramu z prehazovacky a delaj ji odolnejsi proti spine a nevim proti cemu vsemu misto aby se snazili vymyslet neco co fakt vydrzi a bude to fungovat dlouho. Predstav si auto s odkrytou prevodovkou a motorem aby na to pekne mohlo cakat…

            0 0
            • enjoy  

              podivej na googlu,osobne nevim kde je neco treba cesky. hele v trezoru nevim ktery firmy(good year nebo michelin) lezi nesjetelna pneumatika nebo neznicitelny silonky a proc myslis ze se bezne nevyrabi?

              0 0
              • Air  

                Jasne a benzinovej motor je od 50. let 20. stoleti zastaralej, auta (a nejen auta) se zamerne vyrabej tak aby se znicily a lidi si museli koupit novy… s kolama je to to samy, ze… o tomhle svinstvu a obchodnich taktikach se nema cenu bavit. Ale mel sem takovej pocit, ze kdyz uz podobnu vec prorazi Shimano, ze by to mohlo neco znamenat. I kdyz se fakt docela divim, ze to Shimano prosazuje (mozna opet nejake polo-funkcni komponenty s planovane omezenou zivotnosti :)))

                0 0
                • enjoy  

                  ono je to svinstvo jak se to vezme:-).kolik by nemelo praci kdyby se nemuselo dal spousta veci vyrabet atd…:-)

                  0 0
              • Air  

                jinak jak koukam na jejich cenik, tak tahle nejlevnejsi naba stoji asi 750 Eur, coz je ted asi 24000. Nevim, jestli je to kurzovym pohybem nebo cenovou politikou… ale kazdopadne kdyz sectes polozky za razeni, saltr, kazetu, zadni kot. nabu, smyk a prevodniky tak to taky neni zrovna nizka castka (takovy XTR se tomu mozna docela blizi, ale nechci to srovnavat…)

                0 0
          • Air  

            uz jsem nasel ten prostej link… rohloff.de :) jo, jinak promin, jestli uz nejak kecam od cesty… dneska uz mi to moc nemysli :) Jen jsem na to nahodou narazil na webu a zaujalo me to, protoze sem takovej fanda do nowot… :) Vim, ze to bylo na SportPrague nebo tak nekde ale vic jsem nevedel…

            0 0
            • jecnak  

              Mne se to taky libilo, ale ta cena je fakt husta. Zivotnost ale bude hodne dobra, protoze se to cely koupe v oleji a je to na prumyslovych loziscich. Celkem zajimavy se muze zdat, ze radit se da i pri slapani dozadu a taky na miste. Zajimavejsi (hlavane cenove) je ten system od SRAMU. Shimano taky nezustalo pozadu, ale jeho naboje jsou spis pro turistiky kola.

              Jinak oficialni dovozce do CR je: http:////www.pe­dalsport.cz/ Jestli te to nejak vic zajima, tak jim napis, s majitelem je docela dobra rec.

              0 0
            • Air  

              Bylo to na Sportlife v Brne :)

              0 0
    • lubos  

      Neco tomu chybi asi (krome nizsi) ceny ale vypada to zajimave docela dost. Si myslim, ze kdyby to nesatlo 30k, ale 5k, tak to uz bude hodne rozsirene minimalne na vyssi turisticke tride.

      0 0
      • MartinXC  

        Kdyby to stálo 5k, tak už jeden mám na zimákovi (žádné čištění :-)

        0 0
    • blue  

      mit na to penize, tak do toho jdu okamzite

      a co se tyka vstupni ceny, je sice vysoka, ale myslim, ze vzhledem k zivotnosti se zas tak moc celkovy naklady nebudou lisit od klasickyho systemu

      0 0
    • jeniik  

      Je to hned po kardanu nejlepsi reseni. Bohuzel je prilis drahe. (coz se o lehkem kardanu da rict take, ze ;-)) Jak uz rekl Blue, mit prachy, tak nevaham ani minutku.

      0 0
      • Caryfuk  

        To je vsechno hezky, ale hlavni duvod maleho rozsireni jsou mechanicke ztraty. Ty jsou u retezu temer nulove coz se u zadne prevodovky ktera ma mazaci napln neda tvrdit.

        0 0
    • zirecek  

      no, chlapi ja nevim. Ja osobne na razeni v nabe nevidim vyrazne lepsi vyhodu nez klasiku. Stejne je tam retez a 2 kolca, ktere musis cistit. Retez taky musis vymenovat normalne. Je tady napinak retezu, ktery mi pripada obdobne jak saltr, takze taky musis cistit, muzes urvat. Vyhoda je castecne v razeni bez slapani. Rozsah udavanyh prevodu je jeste lepsi nez 3×9. Bal bych se toho, kdyby se neco uvnitr rozsypalo…servis. Kdyby ta naba stala do 10k, dalo by se o tom uvazovat, takhle ne. Kdyz je to tady tak dlouho za vysokou cenu, proc by ji meli ted snizovat?

      0 0
      • Air  

        Ano, napinak bys taky musel menit, ale urcite by nestal 2 tisice. Retez tam je sice taky, ale to se da prezit a vymenit treba co 2 retezy ten jeden pastorek podle me taky tak hrozny nebude. Nezapomen, ze taky prijdes o 2 prevodniky… je to takovejch 300 gramu vahy. Ale sdilim s tebou tvuj nazor, ze si nejsem uplne jistej, aby se vevnitr neco nerozsypalo (skoky ap.), ale asi by to melo bejt reseny dobre. Kdyby to stalo 10kkc tak bych to urcite bral. Jen tak namatkou jsem secetl ceny komponentu, ktery bys uz nepotreboval. U XTR se cenou razeni, kazety, smyku, saltru, zadni naby a snizenou cenou za kliky (bez dvou prevodniku) dostanes v poho pres tech soucasnych 24kkc, ktere stoji ta naba Rohloff (prodavaji to na tom pedalsport.cz). A u XT by ses dostal na takovych 12–14kkc. A navic jsem cetl, ze udavana zivotnost je nekolik desitek tisic km (koupe se to v oleji a je to na prumyslech jak tu vyse nekdo psal)… rekneme aspon takovych 30 tisic by to vydrzet melo… takze kdyz bys za tu dobu to XTcko jeste aspon 1× vymenil, tak te to vyjde nastejno :) Tenhle pohled uz vypada docela jinak, ne? Navic ten Rohloff tvrdi, ze to neni zdaleka jen pro rekreacni pouziti, ale i na profi MTB (i kdyz to beru s rezervou, tak nam tady vsem by to asi stacilo… :)

        0 0
        • blue  

          ja bych to profi nasazeni klidne s rezervou nebral… jeden z kluku z Programu prave na tom letos zavodit bude, takze otestovany to bude na konci sezony az az… i kdyz pravda, profik ve smyslu licence neni :-)

          0 0
          • Air  

            to by bylo dobry, kdyby se pak prisel podelit o zkusenosti ;)

            0 0
      • Air  

        jo jeste ohledne toho snizeni ceny… jak jsem uz psal vyse. Tak to proste chodi. Novy veci jsou zpocatku drahy. Dovedu si predstavit ze ten vyvoj byl asi hooooodne drahej, nez vyvinuli takovouhle funkcni vec, ktera se neposere po 5 kilometrech a nevazi 5 kg. Ale to jiste chapes. Jde ti o to, proc jeste do ted vyrazneji nezlevnili? Ted prej vyrobili 30.000 kus. Kdyz chces zaplatit vyvoj, tak bud to jde rychle a to tak ze toho prodas hodne (napr. u novych top-procesoru na PC ty ceny padaj hodne rychle, ktera v tomhle segmentu automat. prevodovek asi moc velka neni) ale kdyz se to zpocatku nedari, tak to proste trva. Ono 30.000 ks uz je pomerne dost a pokud se bude zvysovat vlna zajmu o tyhle luxusni vecicky (treba u bohatych zapadoevropanu, amiku apod), tak ta cena sleze dolu. Snizej se jim tzv. fixni naklady kam patri mimo toho vyvoje taky organizace nove vyroby, najmy, prostedky na reklamu/1 prodany kus vyrobku… Myslim, ze kdyz Rohloff zapracuje na marketingu a rozsiri to do celeho sveta, tak si to brzo budem moct dovolit i my.

        0 0
        • zirecek  

          to jo, vse chapu. Nevim presne jak to saltruje vevnitr, ale rvat to v tahu – kdyz uz hovorime o profi MTB? Ale uz bylo receno, ze je to tady hodne dlouho, proc by az ted meli snizovat cenu? Dival jsem se na jejich stranku, bohuzel tam neukazuji vahu te naby, taky by to chteli zjistit ceny: naboje, napinaku, zadniho kolecka – vse je to tam samostatne. U fullu doporucuji takovy „nepohyblivy presmyk“, aby drzel retez… Chce to dlouhodobejsi MTB test s vyssi zatezi…

          0 0
          •  

            Funguje to jako planetova převodovka, tzn: kolem náboje obíhají zpravidla 3 satelity po 120 stupních a celek uzavírá prstenec, na jejich stránkách je tento ilustrační obrázek: http://www.rohloff.de/…eschnitt.jpg
            jinak hmotnosti sou celkem odstrašující pro xcčkaře 1700g (CC), 1800g (CC EX), 1825g (CC DB)

            0 0
            •  

              http://www.didaktik.cz/…/TM11_XL.jpg jo a ještě tech info rozteč rámu 135 mm 32 děr a převodový poměry: Gear # 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 poměr 0,279 0,316 0,360 0,409 0,464 0,528 0,600 0,682 0,774 0,881 1,000 1,135 1,292 1,467 s tím že převody menší jak 1 jsou do rychla, větší do pomala jinak ta cena je docela šílená 300 euro

              0 0
            • zirecek  

              odstrasujici, to je slaby vyraz, :-) Necele kilo pribrat na bika kvuli tolikati prachum, :-). Este by mne zajimaly ty ztraty vuci temer nulovym ztratam na retezu…

              0 0
              • kankrlicek  

                No jo, ale zapomínáš, že tady máš váhu celého kompletu a ty to srovnáváš pouze se šaltrem. Abych to zdůraznil: rohloffem nahradíš celé řazení na přesmyk + 2 převodníky + kratší (lehčí) osa; zadní nábu + přehazavačku + ořech + kazetu. Také máš lehčí (kratší) dráty v zadním kole = tužší výplet a lehčí řetěz (kratší). Můžeš si nechat udělat kolo se spec. napínacími patkami a nebudeš potřebovat ani napínák na řetěz :) Ale největší nevýhoda je v tom, že hodně dlouho nebudeš potřebovat obměnit pohon. Dost velká výhoda je taky v tom, že není indexace řazení v rukojeti – není třeba ladit napnutí lanka a při případné změně tření v bovdenech nedochází ke změně v řazení – lanko je pouze jedno, vede od náby přes rukoje? zase do náby.

                0 0
                • onegear  

                  Prosim dotaz na tve kolo – mas klasicke zadni koncovky ramu plus napinak retezu, nebo nejaky jiny system napinani napr. horizontalni koncovky nebo excentr ve stredu ?

                  0 0
                  • kankrlicek  

                    Mám klasiku + napínák. Po počátečních problémech (napínák se při velkých rázech nevracel) je vše v pořádku.

                    0 0
            • lubos  

              No, asi na XC to nebude … ale takova turistika, nebo snad i freeride, downhill, to nevypada spatne.

              0 0
              • MartinXC  

                Přesně – turistika, expedice, i delší maratony ve špinavém terénu, downhill, a pak lidi co nečistí převody a řetěz :-) Budoucnost to určitě má, jen je otázkou získání kritické masy uživatelů a zlevnění celého systému (viz hliníkové x ocelové rámy před 10 lety a dnes).

                0 0
    • la-da  

      Dalsi nevyhoda je ze se s tim blbe radi v tahu – je to holt prevodovka a zkuste nekdo v aute zaradit bez spojky.

      0 0
      • Air  

        no jasne, to mas pravdu… ale myslim, ze to nejak vyresej.. kdyz Shimano uz vyvinulo tu rekreacni samocinnou prevodovku, kde muzes radit i v tahu… tak myslim, ze to takovej problem zas nebude. Stejne je razeni v tahu prasarna, ktere se snazim vyhybat. Ten pripadny defekt by ale asi privodil vic problemu nez klasika (ale to by mozna vyresily dobre bezdusove rafky+plaste).

        0 0
      • lubos  

        Aha, tak to by mohl byt problem. A rozsypat prevodovku za tolik penez … no, mozna do toho daji spojku a bude :-)) Dalsi vec jak nekdo spomenul, co ztraty u prevodu. Dalsi vec … jeden jediny vyrobce nab … blby, zadna volba ? Ale to by se snad poddalo casem.

        0 0
      • kankrlicek  

        Řazení v tahu je v pohodě, když nejsi ňouma jako já. :) A už jsem se to taky naučil. Jediná výjimka je řazení přesně v prostředku, tam musíš povolit jinak ti to skočí na nejtěžší převod. Jezdím na tom od začátku roku a pořád jsem nadšený. Jen se trošku oteplilo tak jsem vyrazil do bahenních lázní :) a po příjezdu domů stačilo opláchnout. Mám tam kotouče, takže žádné čištění, š?ourání, omotávání hadru. Řetěz vydrží určitě déle než na přehazce. Jezdil jsem ještě 3kolečko a tam řetěz také vydržel déle. Pastorek vzadu nemá náběhy, po určité době jde otočit, což o kazetě říct nejde:). Váhově je rohloff asi o 200–300 g těžší než ekvivalent XTR, cenově je XTR malinko dražší. Nevýhoda je ta, že rohloffa musíš koupit celého. První dojmy z řazení – je tam těch převodů nějak moc, levá ruka chtěla taky řadit :). Ze začátku jsem se ze zvyku občas podíval dozadu na zařazený převod a on tam byl pořád jeden :) Estetická vada – některé převody jsou slyšet víc než jiné, ale pořád to není nic hrozného. Časem se to má zajet.

        0 0
        • visby  

          mas rohloff, alebo nejaky sram/shimano ekvivalent?

          kolko ta to vyslo?

          u nas jazdi jeden chalan nexus na FR, trochu to upravil na kotuce… moze radit v stoji, v zabere, hocikedy;-) len je to na konusoch :-) a vazi to tonu:-)

          0 0
          • kankrlicek  

            Mám rohloff, zbytek nemá vůbec cenu kvůli rozsahu řazení – musíš mít i převodníky, a potom to ztrácí půvab. Kupoval jsem celé kolo, nechal jsem si postavit svůj sen :). Ptal jsem se na cenu jen rohloffa – u mě to vyšlo na nějakých 28.000 Kč, ale cena se hýbe podle typu brždění, druh zadního odpružení a typ patek v rámu. Prý dělají několik desítek variant. Udělám trošku reklamu – kolo mi postavili v Hradci Králové v L.B. a s přístupem i cenou jsem byl spokojen. Jak jsem psal už výše, váha je o 200–300 g větší než XTR ekvivalent, ale nemám pocit, že by mi kolo padalo na zadek. Nejvíc to je cítit, když kolo vezmeš do ruky.

            0 0
            • Air  

              Tak ja jsem si dal tu praci a spocital vahy, ktery by vazila klasika a kolik Rohloff Redhub. Vse jsem pocital na V-brzdy a pocital jsem to tak, ze u Rohloffu usetrite zadni nabu, saltr, kazetu, 2× razeni, smyk a 2 prevodniky (predpokladal jsem usetreni cca 220 gramu za ty dva prevodniky, coz je myslim dobry predpoklad z klik ktere vazi 600–700 gramu bez osy). Ostatni veci, jako lehci osu, kratsi retez, spice apod. jsem uz nepocital. Spocital jsem to za sady Deore, LX, XT a XTR a spocital jsem kolik stoji vstupni investice do tech soucastek a kolik do Redhubu.

              Vysledek – vahy: Deore – cca 1950 g LX – 1850 g XT 1800 XTR 1700 g uz si z hlavy presne ty desitky nepamatuju, ale takhle nejak to bylo. Rohloff Redhub CC (verze pro v brzdy) vazi 1700 g!!! Kdyz zapocitate kratsi spice, retez, kratsi osu a mozna jeste dalsi veci… tak se urcite dostanete vahove na XT!!!

              A cena?

              Redhub (ale nevim ktera verze jestli CC nebo DB-disc brake ale vzhledem k cene to bude asi CC) stoji u Pedalsportu.cz 24000.- Sada obsahuje napinak retezu, razeni i to jednokolecko, takze vsechno potrebne… dosti blbe jsou ceny nahradnich dilu… ten napinak stoji 50 E, to jednokolecko 15 Eur, ale kdyz se da i otocit a vydrzi dyl… (retez nepreskakuje, neopotrebovava se tedy tak kazeta i retez ktery jede furt na jednom pastorku).

              Ceny Shimano komponentu u P.Langeho (uznavam, ze jsou predrazene, ale je to oficialni) XTR cca 26000! XT 12000 LX 8500 Deore 6500

              Ted je diskutabilni jak to pocitat s opotrebenim. U Rohloffu jsou prumyslova loziska, ktera se daji vymenit. Da se predpokladat, ze to vydrzi hodne (v Nemecku s tim jezdi normalne i downhill). Obcas se asi stane, ze urvete napinak, budete muset vymenit ozubene kolo… U Shimano klasiky budete menit zase saltry, smyky, zadni naby… tezko rict kolik to vydrzi protoze se to lisi clovek od cloveka, podle terenu ktery jezdi, stylu jizdi a jak se o to stara. Nekomu vydrzi Deore saltr 12000 km a nekomu se rozsype po 3 000 km, ze… takze to uz si musi spocitat kazdy sam. Z Ultrasportu mi psali, ze budou poskytovat jedno kolo pro testovaci projizdky (kdo jste z Prahy, tak tam utikejte! :) a taky jedno kolo pujci k otestovani nejakemu casopisu – asi VELU. Letos pry budou jezdit Rohloff dva profi zavodnici (vahove si oproti XTR vubec nepohorsi…) a pak budou moct sdelit svoje zkusenosti (pry je budou moct poskytovat z Ultrasportu behem sezony,az to testnou :) Takze je na co se tesit!!!

              To zirecek: myslim, ze mi predchudci, ktery maji narozdil ode mne dar vyjadrovat se strucne uz dostatecne vystizne popsali, proc a kdy se muze ocekavat slevneni Rohloffu.

              • viz ceny hlinikovych ramu drive a dnes
              • ceny kotoucovych brzd (i kdyz jsou stale predrazene na to, ze na tom nic moc neni. Srovnejte si to s cenama brzd u auta. Dyt XT hydry stojej jak brzdy na zapadni autak!?!) Ale v brzke dobe se da podle me ocekavat jeste dalsi snizeni… protoze se zacaly prodavat levnejsi „shity“. Treba zakladni Shimano 475 mechaniky se daji sehnat za 1000 kc/kus. To je cena drive proste a jednoduse nevidana na kotoucove brzdy. Ale nemam takove zkusenosti, mozna uz to slevnuje delsi dobu. Moc dlouho ty ceny nesleduju.
              • ceny odpruzenych vidlic taky pojedou dolu (viz. Suntour – nechci vyvolat diskusi, ale pomer cena/vykon u tech levnejsich neni vubec spatny si myslim).

              Proste tak to u kol je… vsechno jde dolu. Neco drive a neco pozdeji a jak uz nekdo psal vystizne vyse, jde o to ziskat urcitou kritickou masu lidi, po ktere uz se firme vyplati jit s cenou dolu. Exkluzivita zmizi (uz to bude mit vice nez par lidi z republiky :), vyvoj se zacne pomalu splacet (firma bude splacet uvery atd. atd.)

              Takze asi takhle, no :))

              0 0
              • Air  

                Sorry za tu delku :))) ale myslim, ze to neni zas tak nezajimave ctenicko :) Jsem presvedceny, ze do 5 let to bude rozsirene mezi bajkery a do deseti let se to bude montovat i pro rekreacni cyklisty. To je proste vyvoj.

                0 0
              • RomanH  

                To je pekny, diky za tu praci.

                Otazka je, zda by firma nemohla splacet uver rychleji, kdyz by o nakych 20% zlevnila a koupilo si to vice lidi. Ne kazdy vozi XTR, ale XT se uz vozi hodne. Na druhou stranu – je to asi jen otazka ceny u nas, napr. ve Svycarsku ma XTR skoro kazdy, kdo to mysli s bikem vazne.

                0 0
                • Air  

                  Ja bych v tom videl i firemni marketingovou politiku. Holt je to podle me luxusni zbozi a to se vyznacuje exkluzivitou – „proste ja se odlisuju, mam to a to“ treba jako Aston Martin, Porsche, Mercedes a pod. ale treba ten posledne jmenovany se snazi orientovat i na ty ne zrovna nejbohatsi… Jsou to jenom moje dohady. Tezko rict. Tu firmu vubec neznam, mozna maj hodne dobry jmeno v zahranici a muzou si ty ceny dovolit. Mozna chteji zaplatit ten vyvoj a to tim zpusobem, ze to nejdrive exkluzivne zpristupni tem bohatsim (BTW Svycari jsou dost prachati, ze :) aby na te exkluzivite vyrejzovali co nejvice penez a pak, az bude vazne dotahovat konkurence ceny snizej… ale to jsou fakt jenom dohady,no.. Je zase pravdou, ze Cesi vzhledem ke svemu platu utrati mnohem vice penez nez zapadoevropane! V CR je mnoho Cechu ochotno dat za kolo mesicni plat, treba v SRN uz to tak neni (taky nemusej tolik davat, pokud nejsou blazni do bajku :) Treba ti Svycari si muzou koupit kolo cele na XTRku za 1 mesicni plat (takovy kola zacinaj cenove okolo 80kkc a vyse), takze proc ne? Oni uz stejne nevedej, co s tema penezma delat. Je to jedna z mala zemi na svete, ktera si muze dovolit temer 100 % recyklaci odpadu, cesty maj v cajku vsude, vsude cisto… nejlepsi dostupne technologie. Ani se nemusej hrnout do EU, kdyz se jim nechce :) Ale je pravdou, ze by me zajimalo jak je se na to divaji movitejsi bajkeri v Evrope. Proc nevozej Rohloff a radsi sypou Yakuzovi do Japonska za Shimano. Jak uz jsem psal, vyrobilo se zatim 30.000 ks. Ze by spatny marketing Rohloffu? Nevidim moc duvodu proc by to nemelo jit prosadit, krome financi. A snad jeste, ze to kolo s klasikou od Shimana vypada preci jen asi lip. Ale ja osobne na vzhled docela kaslu. Jde mi o funkci. Kola za tri tisice z Tesca nevypadaj zase tak zle, ale ta funkce…

                  0 0
                  • MartinXC  

                    Nejen marketing je za tím. Ono je to přece jen trochu náročnější na výrobní technologii než zubaté plíšky a pružinky fy Shimano. Valit na trh víc planetových převodovek by znamenalo :

                    1. čůrat proti silnému větru Shimano (a tam je v marketingu víc peněz než má Rohloff tržeb za rok)
                    2. těžce nainvestovat do výrobní technologie, aby toho šlo dělat třeba desetkrát víc – tenhle růst firmy není snadné zvládnout tak, aby z toho nebyla katastrofa.

                    Takže se drží zatím svého segmentíku trhu a pokoušejí se na něj nenápadně nabalovat další klienty. Vyšší cena jim zaručuje, že přetahují ty movitější, až pak se půjde s cenou pomaličku dolů. Mimochodem jim to jde docela dobře, je-li životnost 5× vyšší než klasiky – klasiku kupují lidé po opotřebení dokola, Rohloff prodává novým klientům. Dal bych jim tak 3 roky (v Evropě) na silnější prosazení, jen to nesmí zprasit neuváženou inovací v diktátu trhu :-)

                    0 0
                    • Air  

                      Naprostej souhlas. Na silne az temer monopolni postaveni Shimana jsem zapomnel ve svem prispevku. Mas pravdu. Shimanu by se moc nelibilo, kdyby se jim nekdo zacal masivne srat do byznysu. Podle me maji ten skoro-monopol uz jen v razeni, saltrech a smykach a mozna i kazetach (i kdyz tam uz je Sram). Kliky, vecka + kotoucovky + paky, retezy uz dela taky hodne vyrobcu. Takze to je posledni segment v MTB, kde si jeste fakt muzou diktovat podle svyho gusta :) Tema dualama si pekne nahravaji k tomu, aby si svoje postaveni udrzeli :) Kdyz jsem premyslel o zivotnosti toho Rohloffu, tak me napadlo, jestli se da skutecne pocitat s zivotnosti treba 50kkm. Ono to sice mozna fyzicky vydrzi (kdyz budes menit loziska, ozubene kolo…), ale neodpises to drive moralne? Hodne zalezi na tom, kolik toho clovek najezdi za rok. Kdyz najezdis 10tisic, tak je to podle me jasna volba. Ale pokud najezdis kolem 3 nebo 4 tisic, tak by ti trvalo vice nez 10 let, nez bys to ujezdil. A ruku na srdce, nevymenis to drive z duvodu moralniho zastarani? Vyvoj proste nezastavis. A novinky, ktere by pak mely polovicni vahu (treba takovych 900 g), lip radi, vetsi rozsah prevodu… tomu se pak tezko odolava. Je to jako s diskusi, ktera se vede vedle o titanovych ramech Morati. Jeden tam psal, ze je to ram na celej zivot. Takze kdyz mas rad novy geometrie a dalsi vychytavky, je lepsi zustat u klasickych materialu protoze ty obmenujes castejc a mas prilezitost si pri tom vybrat co zrovna chces podle nejnovejsich technolog. moznosti

                      0 0
                      • zirecek  

                        Musim rict, ze jsem asi zastaraly. Osobne se mi mnohem vic libi saltr, je to takove naturalnejsi, kdyz nekdy rvu ve stoje hebl a kukam jak radim, :-). Ale to je jen takova uchylka…:-) Ten Rohloff z hlediska funkce bude lepsi. Te srovnatelne vaze s XTR neverim. Nize v prispevcich je uvedena skutecna vaha te naby (oficialne je uvedena bez oleje). Na kole miluju taky jednoduchost, funkcnost. Moc me nelaka vec do ktere nevidm a nemuzu si osahat tu funkci uvnitr,:-). S ostatnim s vama suhlasim… :-]

                        0 0
                        • Air  

                          Jo, tak to s tim olejem jsem nevedel. Myslim, ze tam je cca 200–250 ml. Takze takovejch 300 g (olej bude asi tezsi nez voda :) No, ale jinak tem vypoctum verit muzes. Nedelal jsem to jak blb nadarmo. Jeste ale usetris na kratsi ose, retezu a dratech, coz taky da nejaky ten gram. Taky Shimano uvadi myslim hmotnosti nabu bez rychloupinaku a Rohloff je myslim s upinakem. Myslim, ze kdyz zahrnes i tohle, tak to zase o neco vylepsi skore pro Rohloff (co se tyce hmotnosti). Jinak ti rozumim, ono je to naturalnejsi. Da se to vselijak improvizovane pospravovat a tak… ale mas pocitac taky odkrytovany aby se ti na nej hezky prasilo jen abys videl dovnitr? A co auto? Naco karoserie, hlavne jak je videt ten drsnej motor a napravy, at si na to chcije jak chce :))))) Ne, vazne, rozumim a souhlasim s tebou. Je to estetictejsi, je to takovy zvyk a tak. ***** jen me sere, ze musim sedet furt ve skole kvuli DP misto abych ted jezdil nekde na bajku!

                          0 0
                          • lubos  

                            olej je myslim lehci … ale nejsem si jist

                            0 0
                            • Air  

                              Mas pravdu, ma mensi hustotu (plave na vode), takze asi bude lehci pri stejnem objemu i kdyz se mi to o hustem oleji nejak porad nehce verit..

                              0 0
                          • zirecek  

                            me to sere este vic, porad ve skole a ked sa na vikend dostanu dom, tak ma zase valit! Porad dokola – do patku jasno – vikend dest a od pondeli zase skoro jasno a teplo, :-)

                            0 0
                      • fousac  

                        jenom neco k zivotnosti… jak asi vypada 18-ti rychlostni prevodovka na tahaci, ktera zvlada 400konovy soky po 200kkm??? beha… dneska na osobnich autech prevodovka vydrzi 500kkm bez udrzby (ani olej se nemeni…) a to ty zubaty kolecka nejsou zase nijak extra velky… ja bych se toho nebal… i vzhledem k nekolikaletenmu vyvoji… sazim na zivotnost presahujici 100kkm… dyt se podivejte do historie co bylo za, rekneme divnosti, a taky to behalo… motorka s 640ccm motorem v predni nabe??? to nic neni… 15 valcovy hvezdicovy motory i s tim co ma byt vackova hridel??? normalka… Rohloff vlastne o nicem co se tyce revolucnosti a pokroku… proste ty predvalecny veci dali par kvaltu navic… ale chci to!!!! :)))

                        0 0
                        • lubos  

                          Jo, jenomze treba brzdove desticky na auto vydrzi pres 20tisic km, kotouce i dvojnasobek (bezne). Coz se o stenych vecech na bajku rict neda :-))

                          0 0
                          • Zdyn  

                            No jo,ale taky kotouce jsou daleko sirsi a desticky maj taky nesrovnatelne vice materialu na oblozeni.

                            0 0
                            • martt  

                              to auto ale tiez vazi o nieco viac.

                              Na mojom aute s celkovou vahou 1.9 tony som behom 210 tisic km menil trikrat predne brzdove dosticky, raz kotuce, raz zadne bubny a zadne oblozenie.

                              0 0
                              • Zdyn  

                                to je fakt

                                0 0
                              • fousac  

                                a kolikrat se ti vysypala prevodovka???

                                0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Taky bych dokazal vyrobit dvoutunovy kolo, ktery by neco vydrzelo a ani by nebylo drahy :) Nekdo tu srovnaval ceny brzd u auta a biku a trochu zapomel na to, ze bike je jednak modni zalezitost a takova fetis pro zabavu a proto jsou tam ceny 3× vetsi nez kdyby to byla vec denni potreby jako treba rohliky. Taky okrajova zalezitost proti automobilum. Ale hlavne porovnaval, jak nam rikali na zakladce, jabka s hruskama. Aby mohl nekdo srovnavat ceny kol ve svetovem poharu musel by je srovnavat s Formuli 1. A ruku na srdce, jen tezko se bude skladat byt i sjezdak pres pul milionu korun… a kolik stoji formule? Presne nevim, v Tescoletaku v me schrance uz dlouho zadna nebyla :)

                                0 0
                                • lubos  

                                  karoserie na mclaren roku 1989 stala asi 500tisic liber, nebo tak nejak. jeden motor pres milion, nebo nekolik milionu ? uz nepamatuju. jedna pneumatika tusim tehdy stala kolem 5000$ dolaru, ale taky si nejsem jist. ovsem ale nedovolil bych si srovnavat tohle versus F1. Spis ceny tuningovych komponentu do aut.

                                  0 0
                                  • Gatier  

                                    Tie ceny si napisal uplne presne :-)

                                    0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    Myslis vsechny ty veci v hypermarketech s napisama tuning? Jako treba konzervu s tuňákem? Ja vim, ze jsem to jako vzdycky nadsadil, ale at je uplne jasny kterym smerem mirim. Proste nejvyssi bikovou soutez s nejvyssi (nejprestiznejsi) automobilovou soutezi. Odpovidajici srovnani by bylo treba Fabie se supermarketovym kolem, kdyz chces neco tobe blizsiho :) Ted vazne. Melo by se to (XT sada:) srovnavat treba s necim jako Ferrari Chalenge.

                                    0 0
                                    • Air  

                                      To Padlo>Chjo… Padlisto, jeste zes uznal ze to „obcas“ nadsazujes :) Ty tvoje hrusky s jabkama jsem asi srovnaval ja, ale nechtel jsem tu dlouze reagovat a obhajovat svuj nazor, pac znam tvy humorny prispevky a chapu jax to myslel. Ale tedy: Nesrovnavej prosim te F1 s top-koly… To jsou hrusky a jabka, priste se zamysli co pises… Ma snad Shimano nejakou svou exkluzivni XTR staj, kde ma par zavodniku, kterym dava svoje supaexklusive componenti a ostatnim je vystavuje na obdiv? Vyviji neco specialne pro ne, tak jako to dela treba McLaren pro svoji extra staj? A wwwo tom to je. Pak se nediv, ze je to tak drahy. SHimanko si to volne nabizi vsem zavodnikum,kteri na to maj. Jinak ja jsem nesrovnaval auta a kola, ja jsem jenom PRIROVNAVAL. V tom je trosku rozdil, nejsem slovickar, ale nech si to vysvetlit, kdyz ti to nedocvaklo z toho myho prispevku. Ja to prirovnaval, abych docilil neceho, tedy abych na neco poukazal, neslo mi o prime SROVNANI. CHtel jsem jenom poukazat na to, ze asi kazdy logicky uvazujici clovek by ocekaval ze konretne ty ceny brzd u kola a auta proste budou vystihovat narocnost na ne kladenou. Vezmi si co znamenaji brzdy u auta, a co u kola. U kola se muzes sice taky pekne vysekat, ale asi to nebude takova hruza jako u auta… tam muzou v zatacce sbirat nejen tebe ale taky tvy 4 spolujezdce a nemluvim o dalsich autech, ktery muzes sejmout kdyz ti selzou brzdy. U auta brzdy musej pracovat bezpecne a spolehlive, naprosto presne po nekolik desitek tisic km a musej ubrzdit treba dvoutunovy kolos… vzdy a vsude, bez pardonu… u kola zas o tolik nejde. Tim nemyslim, ze vysekat se na kole nestoji za rec, ale u auta je to proste bez pardonu, chapes? (ted me zrovna nepolibila zaadnaa muza basnirka, ale zkus me vzit s rezervou a trochu si domyslet jak jsem to myslel..) Podivej se proste poradne na ty brzdy, zkus bejt trosku objektivni a rekni mi co na tech XT kotoucich je ze st"jej 14 tisic Kc (P.Lange)? A jaktoze brzdy na autak stojej srovnatelny prachy? A kdyz uz jsi mluvil o tech cenach „kompletnich vozidel“, tak si spocitej procentni cast, kolik delaj brzdy na celku u auta a kolik u kola. Jak muzou stat kvalitni kotoucove brzdy skoro tolik jako zavodni kolo zakladni urovne? (pro info – srovnavam s mym kolem komplet Deore za 17kkc)… o to me jde.. a vidle to samy… co je treba na marzochach tak drahyho, ze nejlevnejsi stoji zhruba 8–9klacku (oficialne). Ale kdyz jdes v ceniku dal, tak zjistis, ze to je normal protoze jsou i za 25kkc… Chapu, ze bajking je fetis, ale to jsou chlape auta taky… Vsak za chvilku uvidis ty mlady frajirky s vytuningovanyma autama (spoilery,vyfuky, tonovany skla, jiny svetla, lepsi motory…) a neni zrovna malo lidi, ktery jsou „blazni do aut“. Ja takovej znam hodne. Ze spousta chlapu svy kary bere jako druhy manzelky ti snad povidat nemusim… Proste fetis je to taky. Zkus me nebrat prilis doslovne, pac priznavam, ze obcas to vypada jako blbost, i kdyz to myslim dobre… proste to pyshu jak me to zrovna napadne, no..

                                      Kuuuaa to je dlouhej pryzspevek… sorrac hosi za tu dylku, halt me zas ujela huba :)

                                      0 0
                                      • Pá-dlista1  

                                        Treba Honda vyviji kola jen pro par vyvolenych ostatnim na odiv :) Cena 14 tisic za brzdy XT je nesmyslna, to je pravda, ale je to proste modni a Lange ma monopol. Kdyz jsme u te fetise. Nic lepsiho nez Hope M4 (krome mono M6 :) u nas asi nesezenes a stoji 7 tisic. Kolik si myslis, ze stoji nejlepsi brzda na nejaky vytuneny faro? Myslim skutecny auto a ne vozitka typu Golf II. A to mas jenom brzdic bez kotouce, vedeni a brzdoveho pedalu :) V aute si muzes dovolit mit brzdu radne predimenzovanou. Na vahu moc nehledis a muzes pouzit levnejsi materialy (u obyc. aut), ktere by sis na kolo nedal. Vetsina z vas hledi v prvni rade na vahu a az potom na cokoliv ostatniho. To tlaci vyrobce, technologie, material ⇒ ceny. Krom toho MTB a jeho ruzne formy momentalne prozivaji obrovsky boom a na tom se da vydelat. Na kole se taky muzes zabit. Bud rad, ze se treba nepotapis. Tam jde taky o zivot „jen“ jednoho cloveka a marze 300% zadna mira. Ze si beres na paskal zrovna Marzocchi se mi moc nelibi, protoze M je zrovna to nejlevnejsi co drzi ceny pri zemi (relativne). Kdyz se podivas na ostatni tak bud kvalitativne srovnatelne vidlice vubec nevyrabi nebo jsou o hodne drazsi.

                                        0 0
                                        • Air  

                                          Souhlasim. To je krasny, kdyz se lidi shodnou, ze? Neztracej cas nekde na forech :) Ne, ale s brzdama na autech mas samozrejme pravdu. Je to ale spis na pokec u pifka, nez to drtiti do klavesnice… Vse je ale o tom co spotrebitel „unese“ a proto jsem jenom chtel vyjadrit svuj postoj – ze me se to teda moc unaset nechce… S hmotnosti 100% souhlas, ale slo mi o to, ze Shimano proste za ty gramy chce sakra moc. A kdyz vezmes tu XT brzdu a ukazes to ne-bajkerovi, reknes mu cenu tak se mu zjezi hruzou vlasy na hlave… Jasne je to dusledek monopolu. Pravda, pravdouci, i kdyz predrazuji i jine firmy v cykloodvetvi. Zdaleka ne jen Shimano (napr me napada Crankbrothers triple ti za 10kkc :) S marzoskou jsem to asi trosku prehnal, ono ja se v tech vidlicich zase tak nevyznam, jen jsem tak koukal, co si koupim za rok nebo za dva za vidli a nestacil jsem se divit. Rock Shox je ale asi o dost drazsi vzhledem k funkci, servis…

                                          Jinak co se tyce potapeni, tak to je muj newoblibenejsi konicek. Vim o cem mluvis. Je to nejnebezp.sport :) Otec je zkusenej potapec a co mi navykladal… staci mi jen kolik lidi se kazdorocne jen v Chorvatsku utopi, kdyz si tam na dovoleny zaplati 4denni kurz na jehoz zaveru pak slavnostne lezou nekam do 20 metru do jeskyne a tam nezkusene zazmatkujou, ztrati treba cestu a… Je to fakt sranda, kruta sranda. Otec se ted vratil z potapeni z Egypta a tam prej nemecti potapeci,kdyz slyseli, ze na pravoboku lodi je zralok tak okamzite naskakali do vody… holt je to rarita, za zivot to stoji ne? Ale nutno dodat ze zraloci nejsou zas takovy svine jak se o nich mluvi, ale to jen tak na okraj, to uz je na jinou debatu :)

                                          0 0
                                          • Pá-dlista1  

                                            To je nahoda. Muj otec je taky potapec :)

                                            0 0
                                            • Air  

                                              no to je nahoda :) a co ty, tebe to nechytlo? Ja bych si docela rad udelal zkousky, pac jeste nemam prukaz, ale ono ted pri skole neni moc penez, tak snad pozdejc… jinak v tom Egypte je to prej ted fakt cool a za dost pomerne peniz (10 dni, potapeni na vracich, 2 dny na lodi, nocni ponory, vsechno ale s dozorem – kvuli ochrane koral.utesu a tak.. – cca 14tisic, letecky, coz za Rudy more stoji :) No, ale to uz je fakt offtopic, ted me tu budou lidi kamenovat (jestli tuhle diskusi jeste nekdo krome nas dvou cte :)

                                              0 0
                                              • Pá-dlista1  

                                                Potapeni si muzu nechat na stary kolena, ale obcas si do vody vlezu. Treba v Rudym mori jsem uz byl. Krom toho na to neni ted cas ani penize.

                                                0 0
                                                • Air  

                                                  Pravda, je to v poho prave i pro starsi, i kdyz otec ve svych padesati uz ty dva ponory (s presunama a tak) denne docela rozdejchaval… A navic on to uz taky dneska neni zrovna levnej konicek… i kdyz dneska uz je drahej konicek vsechno co beres vazne. Videl jsem predvcerem v TV junior reprezentanty v lukostrelbe s lukama pres 70 tisic… kdyz i ty luky uz stojej tolik… :)

                                                  0 0
                                    • Air  

                                      Jo, jinak zapomjel jsem zminit, ze kdyz uz srovnavat, tak bych spise mel namysli XT vs. tuningovany sport kary (jako treba BMW M3 nebo Subaru Impreza…, ale i treba s Peugeoty 307,Mazdama a Mitsubishi – samo s lepsima motorama se jezdej dost slusny mistrovstvi… ale nejsem zas takovej odbornik na zavody rallye apod.) Ale Ferrari asi fakt ne…

                                      0 0
                                    • lubos  

                                      No, ty nejmeksi pneumatiky na kolo se mozna uz daji porovnavat s temi na F1, ty jsou taky na jedno pouziti … ale porad je tady ohromna propast v technologii. Hlavne tedy ale kvili o nekolik radu vyssi rychlosti. Ovsem, umel bych si mozna neco srovnatelnyho predstavit .. treba nejakej vylepsenej Cannondale :) .. nebo ty specialy, kde se testuji tusim ramy na ohybani, maji vsude po rame ruzne tensometry nebo co .. No, nechme F1 byt .. spis bych to kdyz-tak prirovnaval k rallye.

                                      0 0
                          • Air  

                            Presne tak! Myslim si, ze to je proste obchodni politika, delaji to schvalne – planovana zivotnost. Myslim, ze ti co plati za XTR by si zaslouzili aspon 3× vetsi zivotnost nez treba u LX, ale… Myslim si, ze u aut se to deje taky, ale jen castecne (proste by nektere komponenty mohly vydrzet i vice). Ale tam si to proste vyrobci nedovolej delat tak jak to dela Shimano.

                            0 0
                            • BH  

                              Hele „air“ tak jsem jenom tak ocima prelitl tu Tvoji diskusi a hlavne nadseni pro vec. Uz Ti to psalo vice lidi, planetova prevodovka je stara jako lidstvo samo-tedy skoro, uz se to pouziva hodne dlouho.Konkretne Rohloff osobne znam uz 10 let.Osobne to sice nejezdim, ale znam par lidi co do toho investovali a navic jsem uz resil montaz techto prevodovek do kola a i par problemu.

                              1. netahej do toho ceny hliniku a nebo politiku Paul lange. V prvni rade je technicky a vyrobne dost narocna vec,a proto je to drahe tedy neocekavej nejaky masovy rozvoj systemu Rohlloff 2.Z mechaniky je znamo, ze ozubeny prevod nepracuje se 100% ucinnosti, ztraty teto prevodovky jsou podstatne vyssi nez uz retezoveho prevodu. 3.Technicka slozitost ma za nasledek dost vysokou poruchovost a velmi obtizny servis (u nas jen vyrobce).To toho spada nutnost vymeny oleju a pod. 4.podstatne jednodusi a levnejsi system pouziva Shimano Nexus a nebo i Sachs, ale i presto nedoslo k masovemu rozsireni 5.Idealni je to totiz pro tzv. kola typu Dutch a city a i tam je tento system v cene kolem 4 tis. Kc (7 mi stupnova prevodovka) pro nasince prilis drahy. V zemich jako je Nemecko, holandsko a pod. je to nejrozsirenejsi system pro mestka kola (ovsem ne Rohlloff, ale Shimano, Sachs)

                              0 0
                              • kankrlicek  

                                k bodu 2. – níže najdeš odkaz na srovnání účinnosti řazení 3×9 a rohloff. Vysoké poruchovosti jsem si zatím neměl možnost všimnout, po ročním provozu naprosto bez problémů, výměnu oleje svedu i v paneláku na koleně, ale protože jsem líný, dám to do servisu :)

                                0 0
                                • kralovek  

                                  Jaky konkretni typ tedy mas? A presne kolik to stalo? Kdes to koupil? Primo u vyrobce, nebo v distr. siti? Na jejich strankach jsou ceny od 740–950€

                                  0 0
                                  • kankrlicek  

                                    Mám typ pro kotouče (asi CC ? nevím), nechal jsem si postavit celé kolo v Hradci Králové u Lucky Bike. Konkrétně ten můj speedhub stál 30kkc, ale celkově jsem dostal velmi pěknou slevu asi 18kkc :) (za celé kolo). Nějak bych nedoporučoval si koupit nábu sám. Těch verzí je opravdu plno. Záleží na typu patek, brzdách, druhu odpružení. Myslím, že nejlevnější je pro véčka. Až budeš mít cestu přes Pardubice, dej vědět, můžeš se svézt :)

                                    0 0
                                    • kralovek  

                                      Diky za nabidku … budu-li mit cestu, dam vedet, ale ted jsem asi 1500 km daleko :o). Vsim jsem si ze co ram, to typ (skoro) ;o)

                                      0 0
                                • BH  

                                  realizoval jsem prodej 2 ks tohoto naboje, vzdy se jdnalo o system pro V brzdy.Uz samo nastaveni razeni je celkem dost slozite. jak vis,I zpusob propojeni radicich lanek s nabojem je dost komplikovany a prijit na to jak to sparvne nastavit (zarazeny prevod- vzdalonost lanek od konvky) je celkem „porod“.I stalo se, ze doslo k uvolneni tech svorek na lanku behem vyletu a pro uzivatele to byl konec vyletu. Nastesti je nestratil.Co je vsak zasadni, je jednak hlucnost zejmana nekterych prevodu.Po dotazu u vyrobce a 2 reklamacich uz vim, ze je to normalni. Co asi nebude uplne normalni je to, ze prevodvka silene „unasi“,a to na vsech prevodech. Je to stav, kdy na volnobeh(neslapes za jizdy) dochazi k prenosu setrvacne sily kola na retez a pedaly.A ten odpor toho naboje je hodne silny.Je fakt , ze uzivatel ten naboj nijak nesetri, absolvoval s nim nekolik cyklloexpedic a vyhovujeme mu prave ta absence prehazky a velky rozsag prevodu.Ovsem je to zase „vyvazeno“ velkam odporem naboje jak pri slapani, tak i na volnovbeh.Rychlejsi jizda je hodne fyzicky narocna a nemozna (tak 30 km/hod)A jeste k udrzbe. menili jsem nedavno olej a jak vis je tam pouze jeden nalevaci otvor. Kdyz tam ten olej nalevas (Hadiska -a telo inekcni strikacky), vzduch s naboje nema kudy odchazet a plneni naboje je dost komlikovane nechapu proc tam neni odvzdusnovaci ventilek . S druhym nabojem takove potize nejsou, nebot je nam najeto tak 500 km. Tak jsou me konkretni zkusenosti.Prin­cipilne je to dobra myslenka, ale tak jako vetsina technicky slozitych veci na kolech to moc funkcni neni.

                                  0 0
                                  • Air  

                                    a kolik bylo najeto na tom druhem? vyrobce udava zivotnost nekolik desitek tisic km, co myslis? myslis ze se bude projevovat vetsi opotrebeni na nejvice pouzivanych prevodech ve funkcnosti systemu? jinak je videt, ze to neni jeste uplne vychytany, ale pokud to neni revoluce, tak timto smerem urcite smeruje evoluce…

                                    0 0
                                  • blue  

                                    a co strcit do plniciho otvoru s hadickou treba kousek spejle? a hned ma vzduch jit kudy ven…

                                    0 0
                                  • kankrlicek  

                                    Můj mechanik z Lucky bikes byl na školení u Rohloffa, a proto (se domnívám) nemám naprosto žádné problémy tebou popisované. ,,Unášení" náboje pozoruji v podstatně menší míře než u přehazovačky. Rychlejší jízdu (více jak 30 km/h) praktikuji dosta často a limituje mě pouze má trénovanost, nikoliv způsob převodů. Shodou okolností jsem včera četl na stránkách rohloffa o srovnání účinnosti řetězového pohonu s nábou. Tvrdí tam, že při ,,volnoběhu" na rozdíl od přehazovačky nedochází ke ztrátám. Tak nevím. Moje zkušenosti zatím hovoří pro to, abych spíše věřil ofic. údajům, čímž neříkám, že tvé zkušenosti nemůžou být diametrálně odlišné :)

                                    0 0
                                    • BH  

                                      my jsem take absolvovali skoleni na stanku Rohloff, takze neco o tom take vime.Na tom naboji muze byt 10–15 tis. Km, ale ta hlucnost je tam od zacatku. To unaseni se zhorsuje, ale jak jsem jiz psal bylo to 2× primo ve fabrice a problem unaseni a hlucnosti se neodstranil. Ma to sve mouchy.Ja to uplne nezatracuji, ale myslim, ze to neni vychytane na 100% a navic to urceni je fakt pro turistiku, uz jenom ta hmoznost.

                                      0 0
                                      • Pá-dlista1  

                                        Jenze to nahradi dva prevodniky, presmykac, temer komplet kazetu, prehazovacku a razeni pro presmyk.

                                        0 0
                                      • Air  

                                        cetl jsi to tu opravdu cele? ja jsem porovnaval hmotnosti tehle naby a hmotnosti ekvivalentiho poctu soucastek, ktere to nahrazuje a opravdu to neni problem – je to jen predsudek, ktery vznikne kdyz zjistis ze „TO“ vazi nejakych 1,7 kg (uz si to presne nepamatuju) ale 100 % vychytane to rozhodne neni – napr. u fullu na XC to nejak zhorsuje cinnost zadni kyvky (ztraci to citlivost nebo tak neco – cela vaha je na zadni nabe).

                                        A ty prevodovky co se pouzivaji na DH kola (2 retezovy system a naba nad stred.slozenim-napr. Nicolai) jsou min. z 90 % prave Rohloffy (presnejsi procentualni vyjadreni doplni urcite rad Padlista :)

                                        0 0
                                        • Pá-dlista1  

                                          Ano zvysuji se tim neodpruzene hmoty.

                                          Procenta? Z prodanych kusu netusim, ale procentuelni zastoupeni modelu s Rohloffem a jinymi je o dost mensi. Popravde si vzpominam jen na Nicolaie co pouziva prave Rohloff. Ostatni pouzivaji bud uplne jiny system nebo planetovky vlastni nebo jinych vyrobcu.

                                          0 0
                                          • Air  

                                            no myslel jsem modelove zastoupeni. videl jsem i par obrazku jinych stroju s timhle provedenim, ale ty znacky vubec neznam, takze uz si to nepamatuju… nepouziva Honda na ten jejich vesmirny stroj taky rohloff?

                                            0 0
                                            • Pá-dlista1  

                                              Presne to vi jen nekolik sikmookejch panu, ale myslim, ze Honda ma variator, takze ne-e. Jake dalsi si videl? GT? To ma razeni od Shimana. Canonndale? Myslim Sachs. B1? Klasicka kazeta s necim jako prehazovacka pouze uzavrena v ramu. Evil 2013i? Ma vlastni prevodovku G-Boxx. Fakt nevim kdo jiny to pouziva.

                                              0 0
                                              • Air  

                                                uz je to nejakou dobu a fakt se nepamatuju… ale neco mi rika ten G-boxx. Nekde jsem na to narazil, asi to byly nejake fotky z vystavy nebo nejaka garazovka/spe­cialka. Ty DH a FR znacky nejak nejak moc neznam. ale pekne ses rozjel :)

                                                0 0
                                            • Pá-dlista1  

                                              Ten Evil pouziva prevodovku od e-thireen, ktera z Rohloffa vychazi.

                                              0 0
                                          • BH  

                                            to zvyyseni neodpruzene hmoty je dobre a nebo spatne?

                                            0 0
                                            • Pá-dlista1  

                                              Spatne.

                                              0 0
                                              • BH  

                                                duvod?

                                                0 0
                                                • McBlacky  

                                                  čím je to těžší tím horší jsou tam momenty setrvačnosti, takže ta stavba je línější. a bude toho víc, včetně námahy tlumiče atd…

                                                  0 0
                                                • Pá-dlista1  

                                                  No neni to odpruzeny :) Zjednodusene asi jako rozdil mezi odpruzenym predstavcem a vidlici nebo mezi sedlovkou a fullem. V mensi mire jako mezi klasickou koncepci teleskopicke vidlice a upsidedown. To je taky jediny duvod (aspon ja jiny neznam) proc se USD vidlice delaj. Proste jako kdybys mel misto tlumicu na aute jenom mekky sedadlo ridice. Cim mensi neodpruzeny hmoty tim maji nizsi setrvacny sily… treba… proste to snaz uhyba terenu a pritom si celek zachovava hybnost… to uz by snad mohlo byt jasnejsi :)

                                                  0 0
                                                  • BH  

                                                    Hm u toho auta , to chapu,je to znama snaha konstrukteru snizovat hmoznost neodperobvanych casti vozidel(zadni polonapravy a pod.), ovsem nejsem si tak zcela jist zda to hraje nejakou podstanou roli u kola pri relativen malych hmotnostech a silach, podle meho je to zanedbatelne.

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Nechapu z ceho tak soudis. Vis jaky je procentualni podil neodpruzenych hmot u toho auta? A stale se to snazi snizit. Proc by to u kola melo byt jinak?

                                                    0 0
                                                  • BH  

                                                    vychazim z absolutnich hodnot a praktickeho dusledku. Pokud dam prevodovku cca 1,5 kg na ram a nebo do naboje co se vyrazne zmeni?ovladatel­nost?jsou horsi jizdni vlastnosti? vetsi namahani- ceho?diky za vysvetleni nejlepe nejakym empirickym vypoctem

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    já mám pocit, že tady pitváš nesmysl.. čistě teoreticky mezi stavem kdy zadní stavba bude mít nulovou hmotnost a když bude vážit řekněme 10kg rozdíl bude. Z fizikálního hlediska budeš potřebovat větší sílu na uvedení do pohybu a větší sílu na zastavení u té těžší, tyto síly budou přenášeny na tlumič a na čepy zadní stavby kde u čepů bude docházet k většímu opotřebéní. Tlumič u těžší varianty bude muset peacovat s větším kopresním tlakem/předpětím, aby vrátil zadní stavbu zpět ve stejném čase jako u varianty v nižžší váhou, zákonitě ztratí citlivost chodu. v Praxi by se jednalo o přesunutí cca 400gr -váha smyku a dvou pil + šrouby- ze středu na zadní stavbu, protože zbytek už na zadní stavbě je. Některé fully mají čep před středem, tak zde by se jednalo pouze o přesunutí váhy na páce zadní stavby. Osobně bych tedy neviděl v rohlofu na fullu velký problém, ale určitý dopad tady bude

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    …tak příště zkusím něco bez gr. chyb :-)

                                                    0 0
                                                  • kankrlicek  

                                                    Jsem líný to zjiš?ovat, ale rohloff nedoporučuje svou převodovku pouze na zadní odpružení HorstLink (jestli jsem to napsal dobře). Mám dojem, že to je (mj.) 1 čep na vodorovné zadní šavli.

                                                    0 0
                                                  • Air  

                                                    jen maly dodatek – k tem 400 g pridej jeste vahu leveho razeni (na smyk), jinak jsem chtel napsat to samy… vetsina vahy uz tam je (zadni naba, prehazovacka a kazeta jsou na tom samem miste – z hlediska pusobeni sil „paky“)

                                                    0 0
                              • Air  

                                jo, diky netreba mi tedy znovu opakovat, ze planetova prevodovka je system jiz davno objeveny. kdyz jsem zakladal pred cca 9 mesici tohle forum, tak jsem to jeste nevedel… ja proste nejsem zadnej technik ;-) ale predevsim proto me to tak nadchlo :-) ad bod 5 – muj nazor je, ze drive nebo pozdeji se proste od retezu a prehazovacky ustoupi a nahradi to kardan (nebo neco podobneho) a prevodovka v nabe nebo stredovem pouzdre ap. Asi tak… Jinak s tvym prispevkem souhlasim, i kdyz ne uplne se vsim…, ale uz se mi to nechce dal rozpitvavat. Myslim totiz ze vsechno uz bylo vicemene receno :) Ale diky za reakci

                                0 0
                                • Air  

                                  jo a jen upresnim, ze mi nejsem hotovej konkretne z rohloffu, ale spis z te koncepce a obecne snahy udelat nejaky pokrok ve stojatych vodach… Vsechny soucastky na kole se vyviji, ale retezovy system je furt klasicky a na MTB, kdy se jezdi casto ve spine, snehu ap. to proste neni idealni reseni.

                                  0 0
                                • BH  

                                  neodpistim si jeste poznamku, vsechno tu uz bylo, tebou zminovany kardan,ozubeny remen, coz je otazka zpusobu prenosu hnaci sily na zadni nabu. Zkouseli a zkousi ruzne typy menice prevodu- prevodovky, vis, ze treba nektera DH kola maji prevodovku u slapaciho stredu.zatim ale zustava klasika , retez prehazka asi nejucinnejsi. Urcite do kol vstoupi elektronika, nakonec SHimano jiz ma nejake modely z automatickym a nebo elektronickym razenim.Ja jsem nedavno daroval znamemu system elektronicky rizene zmeny prevodu na prednim taliri(neco jako vyhybka na vlacku s pohyblivym segmentem -kruhova vysec trojtalire). je od z roku 92 a delala to firma Suntour.Take se to ale neujalo. Nechme se prekvapit, co prinese dalsi vyvoj.Ja vsazim na elektroniku a princip variatoru

                                  0 0
                        • kankrlicek  

                          Životnost jsem posuzoval ze zkušenosti – nový šaltr za 4,5 kKc jsem urval po měsíci a vůbec nevím jak. Prostě to ruplo. A u roholoffa takový konec řazení nějak nepředpokládám. Ten poslední výkřik ,, ale chci to!!!! :)));" jsem v sobě nosil asi 5 roků a teď musím být spokojený :)

                          0 0
              • blue  

                jen bych upresnil, ze pokud jde o bikeshop, tak uz to hodne davno neni Ultrasport, ale Program Cycle… to jen aby nebyl nekdo z toho zmatenej

                0 0
                • Air  

                  Ooops! Sorrac, to jsem se spletl. Samo, mas pravdu je to Program Cycle.

                  0 0
              • JOE  

                1700g váží u Rohloff SpeedHub CC pouze samotná nába bez oleje. Reálná váha je 2000g až 2300g dle http://weightweenies.starbike.com/…mponents.php?…

                0 0
          • kankrlicek  

            Jo, a ještě hlavní důvod, proč jsem tolik toužil po rohlofovi – řadí to furt, i když je řetěz obalený bahnem, žádné problémy se sukováním řetězu na převodníkách.

            0 0
        • lubos  

          Urcite by se ta vaha dala snizit, nejakym titanem … ale ta cena by asi povysila 10× … to by byl asi des :) Tu vahu myslis jako tezsi nez to co se usetri na zbylych komponentech ? Jinak to asi trochu vadi, kdyz zadek je o hodne tezsi nez predek, ne ?

          0 0
          • Gatier  

            Keby to bolo take super,tak uz to vyrabaju viaceri a aj na tom viac ludi jazdi. Nechcem teda na vsetko nadavat, tiez sa mi to celkom paci. raz som videl na fotke pohon zad. kolesa hriadelou. To by bolo tiez fajn!

            0 0
            • lubos  

              Hmm … a kolko trvalo kotucovym brzdam, nez sa zacali vo vacsom predavat ? Aj to len vdaka tomu,ze nahodili na trh lacne mechaniky, ktore prd brzdia. Kolko trvalo, nez sa zacal presadzovat karbon do MtB. Kolko ludi jazdi titanove komplety ? Osobne tuto planetovu prevodovku by som pre beznych ludi povazoval za prinos, nemusia nic menit, mazat, starat sa. Len jazdit. Lenze cena je sialena.

              0 0
    • brubaker  

      do 10 let to bude běhat běžně, rozšíří se to a abych pravdu řekl, docela se na to těším. Odpadne spousta problémů. Vidím v tom velkou budoucnost.

      0 0
    • Vóca  

      Kdyby to nestálo takový prachy tak bych do toho šel hned. Těch pár gramů navíc by mě určitě nezabilo

      0 0
    • metronom  

      Nemuzu si pomoct, ale vypada to jako ukrajina. Mela by tam byt aspon naka plastova prehazovacka.

      0 0
    • P.B.  

      Je to vyborny, taky bych to moc chtel, ani ne kvuli usetreni vahy, ale hlavne kvuli podstatne mensi nutnosti udrzby. Mam takovy pocit, ze ale UCI presne specifikuje, jak ma vypadat zavodni kolo na „jejich“ zavodech a tam jasne stoji, ze to musi byt venku a mozna je to popsany i podrobneji. Takze to bude asi dalsi velka brzda, zadny profik to nemuze vozit, tak aby to vsichni videli a kupovali, protoze na zavodech nemuze. Takze s propagaci to u Rolhoffu nemaji jednoduchy.

      0 0
      • lubos  

        to je fakt, uci brzdi hodne veci.

        0 0
      • Air  

        No, to asi ma Yakuza z Japonska pekne zaplaceny… Copak na tom tolik zalezi? To je pak jasny, ze to brzdi dalsi rozvoj. Ten konzervatismus me nekdy fakt pekne stve.

        0 0
    • kankrlicek  

      V sobotu jsem dal konecne vetsi test – objizdeli jsme maraton Manitou Zelezne hory a naprosta spokojenost. Zadne problemy s razenim a nasledna ocista kola byla o dost snazsi :)

      0 0
      • Air  

        To su rad, preju ti at ti to dlouho vydrzi, kdyz uz si za to dal ty penize. Az bude po sezone a najdes trochu casu a bude se ti chtit, muzes treba na bajk.cz napsat nejakou recenzi i pro ty co o tom jeste neslyseli. Urcite by to byl docela zajimavy clanek.

        0 0
    • kralovek  

      No covece me se to zda jako dobra myslenka … Dokonce i kdyz to cele stoji jak tady nekdo pise 30kkc, to je samozrejme moc, ale jen si to zkuste porovnat.

      Pokud to vydrzi 10kkm tak porovnejte naklady a klasickym systemem:

      1. Porizovaci naklady: kazeta + prehazka + presmykac + packy + bovdeny + lanka + zadni naboj + 2 prevodniky … V zavislosti na modelove rade uz muzeme byt klidne na polovine ceny, mozna i na 2/3
      2. Provozni naklady: kolikrat za 10kkm menite retez, kazetu, prevodniky, bovdeny (od presmyku), lanka. Kvuli temhle nakladum z nas teco prachy jak velka voda … a nevim jak vy, ja se snazim nad nima moc nepremyslet, jinak bych snad muse chodit pesky.

      Navic … to jedine ozubene kolecko co to ma, muze byt mnohem silnejsi, tj odolnejsi, stejne tak retez, ktery tak muze vydrzet celych 10kkm.

      3. Udrzba … ciste teoreticky trea je to dobre skonstruovany a fakt to nic nepotrebuje. Navic prehazka jde v bahne do kytek … tohle … proc by melo?

      4. hmotnost … at pocitam jak pocitam, muselo by to byt tezsi nez jako krava aby to POZDSTATNE prevysilo vsechno to, co to nahrazuje.

      Ja v tom nevidim chybu … teoreticky samozrejme. Ze se to prakticky neujalo bude mit jiste nejaky duvod, ale proc nesmerovat budocnost timto smerem.

      0 0
    • Volf  

      No je to pěkně fousatá revoluce. Naráží na podle mýho dva zásadní problémy. Prvním je cena a druhým konzervatismus cyklistické obce. Podívej na silničky GT jak vyšuměl do ztracena ten jejich Triple Triangle. Další problém je potom možná i v tom, že se výrobci kol nevzdají bez boje prodeje spotřebního materiálu.

      0 0
      • RomanH  

        Pak by treba zacalo Shimano vyrabet i ramy, aby si vykompenzovalo ztraty. Rohloff je urcite dalsi alternativa k vyssim sadam. Je pravda, ze je zde velky konzervatizmus (me by treba predsvedcili 2–3 kamaradi, kteri by to vozili, jinak bych do toho nesel).

        0 0
        • kralovek  

          kdyby se ukazalo ze to fakt funguje, tak bych do toho klidne sel … to to spineni kazety a prehazky a presmyku me leze krkem

          0 0
      • Air  

        presne tak, tu cenu by zapadni kolegove treba zkousli, ale konzervatismus cyklistu do velke miry brani rozvoji novych technologii. myslim, ze Shimano se toho chtelo ujmout, ale narazilo prave na konzervatismus, takze to ted prosazuje akorat na citybiky v podobe nexusu… skoda no… ono jak jsem psal pred tim pul rokem, kdyby se to zacalo vice pouzivat, klesla by cena na prijatelnejsi hranici a kdyby to bylo i na kolech kolem 30000, tak by do toho slo dooost lidi

        0 0
        • kralovek  

          Jeste me napada … co jsem videl obrazky vnitrku, jestli to nebude nastiru se ztratami prevodu sily slapani na pohyb. Ta soustava zubatych kolecek uvnitr me docelal desi … tak nevim nevim. Kdyby ale nekdy byla moznost se na tom projet … to by bylo …

          0 0
          • cabbage  

            soustava kolecek to sice je ale uzavrena. kdyz se podivas na kazetu,prevodniky+ prehazku s kladkama a presmykacem tak je to taky poradna „soustava“

            0 0
          • Air  

            chjo, ja bejt z Prahy, nebo tam mit aspon za posledni rok cestu, tak uz to mam davno v Programcycle otestovany!!! :) Jo, pujcujou to tam na vyzkouseni… aspon mi to na jare nekdo od nich rikal, takze utikej tam :) Jo a taky – jejich 2 zavodnici pry letos jezdili na rohloffech takze s nima muzes hned pokecat i o jejich zkusenostech ze sezony. Na jare taky slibovali, ze poskytnou kolo s touhle nabou nejakymu casaku do testu, ale nevsiml jsem si ze by to udelali.

            0 0
    • Radek Broz  

      stary…

      0 0
    • Pekáček  

      Poznate nekdo co to ma nazuty za plaste? Na zminenem www.programcycle.cz/…3rohloff.php Vypadaj docela dobre! Dik za odpovedi.

      0 0
    • bikemanx  

      Šílený

      0 0
    • grafik  

      houby revoluce a cyklo revoluce uz vubec ne, prava revoluce teprve nastane az bude stat auto s motorem na vodu(vodik) stejne jako ‚benzinova‘ klasika … :) (jestli se dozijem)

      0 0
    • zwwak  

      To chci jen pro tu srandu. Až to bude ne za 25 000,– ale za 2 500,– tak pro to poběžím

      0 0
    • R.1  

      Tak ked pojdem do noveho bika, toto tam isto budem mat! Je to pecka. U mna je spolahlivost a vydrz na prvom mieste, gram sem gram tam ma nesere.

      0 0
      • kankrlicek  

        Nech si udělat posuvné patky, a? nemusíš mít napínák řetězu a je to dokonalý!

        0 0
        • Pá-dlista1  

          samozrejme s posuvnym uchytem kotoucovky nebo jeste lepe excentricke ulozeni stredoveho slozeni. Blby na tom je ze se meni wheelbase nebo trebas vyska stredu nad zemi. To pro nekoho muze znamenat hybani se sedlem, meneni predstavce, podlozek pod nim atd… to jen pro ty co si zakladaji na posedu :)

          0 0
    • BH  

      zkusim tam vtesnat jeste svou odpoved. tedy no prave proto, myslim si, ze je to oproti automobilu zanedbatelne a nevidim v tom takovy problem, navic od kola DH pozaduji jine vlastnosti kola pro CC, ta vetsi setrvacna hmota tadniho kola nemusi byt vubec na skodu. Ale souhlas s Padlistou, pokud chci mit konfortene odperovane kolo tzv. „kocar“, dam maximum hmotnosti na jiz odperovanou cast kola.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Myslim, ze mit odpruzeni a nesnazit se mit co nejmensi podil neodpruzenych hmot je blbost u jakehokoliv dopravniho prostredku, kola na CC nevyjimaje. To neni tak, ze by to fungovalo jako setrvacnik. Prave naopak. Ta tezka neodpruzena cast se zastavi o prekazku misto toho, aby ji za pomoci pruzeni uhla.

        0 0
        • McBlacky  

          no a zastaví se protože má velkou setrvačnost směrem vpřed :-)

          0 0
        • BH  

          to vse je v oblasti pocitu, zajimal by skutecne prakticky dusledek u DH kola, tedy porovnani kola s planetovym nabojem a kola s planetovkou na ramu. U aut se to resi pomoci tzv. dynamickeho modelu o 2 st. volnosti, vysledkem je pak urceni kmitavych vlastnosti soustavy. To je dulezity prvek z hlediska zajisteni hygieneckych limitu frekvence kmitani (vyhl.MZ 13/77).To je prave to co zajistuje komfort jizdy a jizdni vlastnosti vozidla a asi i kola, ne?No je to celkem veda. Pokud by jsi mel zajem to nastudovat, tak napr. Frantisek Vlk (VUT Brno)Dynamika motorovych vozidel.kazdopadne pokud ty vztahy aplikuji na kolo, je podle meho vzhledem k danam absolutnim hmotnostem ten dopad odpruzene a neodpruzeen hmoty vlastne zanedbatelny.

          0 0
          • McBlacky  

            jsem to pochopil tak, že neřešíme primárně jestli se to rozvibruje, ale že to bude hůře kopírovat terén, v důsledku vyšší hmotnosti posunuté na páce zadní kyvky. trochu to je jako s rotační hmotou na kolech. váha na nábě je mín důležitá než za ráfku. Tak taky váha na kyvce je důležitější než váha na středu rámu – tedy pro vlastnosti kola.

            0 0
            • Air  

              myslim ze jsi na to sam prisel – cim bude hure kopirovat teren a vyrovnavat nerovnosti, tim bude vic vibrovat (hazet s tebou). To slovo vibrovat asi ale neni nejstastnejsi.

              0 0
              • McBlacky  

                já měl na mysly spíš to přirovnání k vibrování auta. U kola se to tak nenazývá, prostě jde o schopnost absorbovat nerovnosti terénu, nebo taky o přenos rázů z nerovností do rámu…

                0 0
          • Pá-dlista1  

            Hele vlka tu uz jeden mel a tvrdil, ze se desticky vracej pomoci hazeni kotouce :) Nechci to nastudovat. Pokud bych si mohl vybrat uz vubec nechci studovat :) Stejne se tu resi vicemene blbost, protoze pri stejny hmotnosti planetovky a vsech standartnich komponent co nahradi se jedna pouze o presunuti hmotnosti dvou malych prevodniku, ctyrech hlinikovych sroubu, presmykace a jeho razeni. Takze, kdyz si vemes misto spiku slicky a lehkou dusi mas to zpatky. Nebo kdyz to pouzijes na jednocepu (pokud je lehci) misto na ctyrcepu, tak jsi na tom stejne co se tyka neodpruzenych hmot a pritom stejne ztracis na kvalite pruzeni :) Krom toho Rohloffa nechci. Jezdil jsem na tom a v soucasne podobe ho proste nechci.

            0 0
            • Air  

              ja bych taky bral treba neco vymakanejsiho… ono to proste neni dokonaly… a za ty prachy by si uz clovek zaslouzil neco dokonaleho… ale kdyby to stalo polovic, tak bych tomu nejakou tu nedokonalost odpustil :-) ) kazdopadne si myslim, ze to ma minimalne prinos takovy, ze se do zapoji i jini vyrobci a budou se snazit vyresit neco jako prevodovku ve stredovem slozeni. To by bylo asi nejvhodnejsi. Ale to by zase dost navysilo vahu systemu (potrebovalo by to nejake specialni ulozeni v ramu, uz by to nenahrazovalo zadni nabu…= dost velky narust hmotnosti) Proste na lepsi system razeni s prijatelnou cenou i vahou si jeste asi chvilku pockame.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Ja nemusim, ja uz ho vidim :) http://www.evilbikes.com/…xx/2013i.htm Ale porad to jeste nechci, ackoliv jsem na tomhle ani nejel.

                0 0
                • Air  

                  Ja ale psal i vahove prijatelny (pro XC pouziti). Ale to resi v podstate jen presun rohloffa nad stredove slozeni + nejaka jeho modifikace = g-boxx. Vahove je to tak akorat na FR/DH a na prvni pohled v tom nevidim nejaky prevratny rozdil oproti Nicolai (akorat tam nevidim 2 retezy a je to cele schovane). Ale jeste na to mrknu poradne az bude cas. Kazdopadne diky za link. Zatim zdar.

                  0 0
                • jizby  

                  Eště tomu chybí k dokonalosti kardan místo řetězu. A nechci slyšet, že ten už to tady byl. Planetovka tady taky byla a vždycky znovu, když přidali další převod. Jenže teprve nyní je jich tolik, že je to použitelná bez nutnosti vnějších převodů. A to je to novum, který mění situaci a umožňuje užití kardanu, na kterým se nedá řadit. Je to další logický krok vývoje tohoto zatím stále nedotaženého, ale nadějného řešení.

                  0 0
                  • Air  

                    a pokud nebudem takovy konzervy, tak se toho mozna dockame i v dohledne dobe

                    0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Jestli neni problem v ucinnosti. Nasel jsem nejaky cisla a ty tvrdi, ze valeckovy retez ma ucinnost kolem 98%, zatimco kardan maximalne 94%.

                    0 0
                    • Air  

                      no ale ty 4 % prece nejsou takovy rozdil – pro neprofesionalni cyklisty

                      0 0
                      • wroum  

                        je to rozdil. mozna vetsi nez to jestli jezdis na ramu kterej vazi 1500g nebo 2200g. pro profiky je to rozdil primo propastny.

                        0 0
                        • Air  

                          ano dalo by se rict, ze na 100 km trati by stejne fyzicky zdatni zavodnici ujeli nestejnou vzdalenost za urcity cas. Jeden by ujel 98 km a druhy jen 94 km. Ale je taky bezudrzbovost taky nejak nepali – opravi jim to mechanik a hotovo. Ale pro nas hobiky, kteri nemame cas ani penize na to rejpat v kole a porad neco menit by to bylo imho ok. Mozna by se to dalo prirovnat i jako bys mel o 4% mene tuhe kliky nebo kazetu a nebo vyplet. Tam muzou byt taky propastne rozdily. Takze ztraty z pohonu muzes dohnat na jinych castech. Treba tim ze das zapletene kola.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Ono hlavne by to nejdriv museli jezdit profici. Jenze to kvuli UCI nebudou. Pak nema smysl pro vyrobce takovy kola vyrabet, protoze proc by si nezavodnik kupoval uplne jiny system nez ten co pouzivaji ti nejlepsi. Spis by to mohlo prijit z druhe strany od citybiku. Jenze to uz tu bylo nekolikrat a zrejme jeste neni spravny cas. Pak taky cena tech biku by byla zrejme vysoka (na jejich pouziti) a vyvoj by se musel zaplatit z neceho jinyho.

                            0 0
                            • Air  

                              jo to mas pravdu… profici jsou vzor… a ze citybiku se to bude protlacovat horko tezko… jedine ze by lidi co zacinaji na citybikes zacli pak prechazet na zavodni cyklistiku a vyzadovali to na co jsou zvykli :) )

                              0 0
                          • wroum  

                            nepresvedcils me. myslim si ze prevod kardanem se na kolo nehodi. z vice duvodu nez jen kvuli ucinnosti. navic si myslim ze ty 4% nedozenes tuzsima klikama a kolama. a i kdyby, proc bys to delal, kdyz bys s lepsima klikama a kolama na tom byl v podstate uplne stejne jako s horsima, ale s retezem. dalsi vec je jak by to bylo s prevodama? s cenou (nutno zohlednit vsechny atyp. soucasti…). takze kdyz to shrnu: zlatej retez

                            0 0
                            • Air  

                              jasne takze je to jak se snizovanim vahy bajku vs. jezdce… proc snizovat jen svou vahu a neshazovat taky drahe gramy na bajku? kilo za ctyricet tisic… to se vyplati. budu rychlejsi. U retezu taky necim zaplatis. Vetsinou je to tak, ze je neco za neco. A lepsi je, kdyz si muzes vybrat to co chces, co je ti milejsi.

                              0 0
                      • jonas  

                        Taky bych rekl ze 4% tak moc neni. Ale z druhe strany to znamena, ze ztraty jsou oproti retezu trojnasobne. A to uz vypada docela jinak :)

                        0 0
                    • jizby  

                      To s tou účinností je podstatný argument, ale ono bude asi hodně záležet na provedení. Když ty zuby budou jemný, tak je to prakticky totéž, jako čelní ozubení a není důvod, proč by to mělo být horší než řetěz. btw u toho řetězu -nerostou ztráty s opotřebením?

                      0 0
            • BH  

              Vis co rikal Komensky, ucit se…,ale jsem rad , ze jsi nakonec uznal ze mam p r a v d u ja, a to me tesi :). Co se tyce tech desticek ten clovek nemel Vlka asi nastudovaneho.Vlk je celkem zajimavy typek, co se automobilove konsrukce tyce. A vis proc se ta desticky vlastne vraci? Ostatne ja bych Rohloffa take nechtel prave z duvodu ktere jsem drive uvedl, Na sve mestske kolo(stylu old bike) si budu davat 8 stupnovou nabu od Shimana. Jeste me zaujala poznamka o systemu co pouziva Honda- variator, mas k tomu neco blizsiho?

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Nejbliz k tomu maji asi ctyri lidi v anglii, co jsem cet :) Pravdu mas v tom, ze v tomhle konkretnim pripade neni celkem proc to resit, ale rozhodne ne v tom, ze by to nemelo vliv nebo ze by se tim nemelo vubec zabyvat.

                0 0
                • BH  

                  fajn, kteri ctyri lidi?, nebo jinak p o l o p a t e… jsou nekde na netu informace o systemu variator, ktery pouziva Honda?

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    nikde? Nebo jestli jo, tak by me to taky zajimalo :)

                    0 0
                    • BH  

                      to jsi napsal ty: „Presne to vi jen nekolik sikmookejch panu, ale myslim, ze Honda ma variator, takze ne-e ", tak proto se ptam. No ,tady se sice nechytas, ale protoze mam pocit, ze travis spoustu casu brouzdanim na netu a zjistujes tam nejruznejsi ptakoviny o kolech..pos­lechni, mas vubec cas jesdit na kole?…, nemas nejake info o pouziti systemu variator na kolech? Nemusi to byt zrovna "DAF“..

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.