• Yatza

    odkaz

    Tak uz zbyva jen bezdratovy pohon a bezdratove rizeni :)

    3 5
    • Hrabex1  

      misto aby se zamerili na lepsi davkovatelnost, system slibujue ostrejsi odezvu…

      0 0
    • Jurawood  

      Řešilo se to hodně u motorek před 15–20 lety. Pamatuji jsme montovali kamaráda závodní speciál rok 1990, kde už měli kontrolu trakce, monitoring tahovými potenciometry na odpružení, sběr dat a laptimer v origo řj. Dnes u kol nazýváno chybně telemetrie?

      Ale plně el. brzdy se NIKDY neprosadí ani v motogp.

      Uplynulo 40 let a dávno se ví, že to je slepá ulička.

      Už vidím jak to někdo na kole solí 70kmh a řj se brickne.

      Běžně se to stává u auta na dlybywire plynu. Ale zde je min. 5 potenciometrů a při chybě ihned nouzák. U brzdy co? Plná?

      0 0
      • Slash  

        I v F1 ten jejich systém „brake by wire“ na zadní kola, kde to řídí rekuperaci, tak jsou s ním problémy, někdy prosě přestane fungovat správně, nebrzdí, nebo naopak brzdí hodně :-D

        0 0
        • ladys  

          Nějak jsem nezaregistroval nějaké problémy v F1.

          0 1
          • Georrge  

            Ale jo, byly a nebylo jich málo. Ve zdi končí jen malá část případů, většina jich skončí probrzděním a výletem mimo trať. Ubývá jich, ale sem tam se to vyskytne nebo si někdo jen postěžuje do rádia. Na okruhu ve čtyřstopém vozidle pohoda, ale na kole v lese nemyslitelné.

            1 1
            • ladys  

              Většina probrzdeni, je jaksi na přední nápravě… To že si jezdci někteří jezdci stěžují skoro na vše je taková tradice.

              0 0
              • goofy  

                Tak když ti nebrzdí zadek, tak probrzdíš předek, bo na to víc dupeš… Nejednou se stalo, že blbě spolupracoval systém rekuperace se zadními brzdami, a pak to dělalo problém… Ono to brzdilo, ale méně nebo později nebo víc, nebo ten výkon různě kolísal. Někdy to šlo poladit rozložením brzdných sil na volantu, jindy se holt pilot musel přizpůsobit, výjimečně musel auto odstavit, bo to smrdělo průserem…

                0 0
              • Georrge  

                Když ti nebrzdí (nebo brzdí blbě) zadek, tak v panice probrzdíš předek.

                F1 má ten systém samozřejmě komplikovanější, protože většinu brzdění na zadku dělá rekuperace a BBW se musí přizpůsobit míře rekuperace. Takže většinou jsou ty chyby způsobené špatně kalibrovaným systémem, než vyloženě nefunkčním BBW. Ale i ten občas selže a v historii F1 jsou případy, kdy jezdec musel ze závodu odstoupit kvůli poruše BBW.

                0 1
                • ladys  

                  Ale prd. To se stávalo i před zavedením BBW.

                  Většinou je to špatně nastaveným vyvážení. Mění se dle váhy vozu a toho jaký styl jízdy preferuje. To že by musel někdo odstoupit kvůli BBW je možné, ale v rámci poruch vozů to je minorita poruch. Více problémů spusobi bordel na trati a upani chlazení brzd. Systém BBW musí počítat i s množstvím rekuperace, nabití baterie.

                  0 0
            • tomxxx  

              F1 nemůžeš porovnávat s reálným světem, tam u některých věcí počítáš, že se to může pokazit, třeba koeficienty bezpečnosti jsou o dost nižší než u produkčního auta, někdy i pod 1. Tím neříkám, že jsou bezdrátové brzdy k něčemu, za mě je to holej nesmysl.

              0 0
              • goofy  

                Ano F1 je v podstatě výkladní skříň technologii. Díly často optimalizované na pár závodů. Ale se současnými rozpočtovými stropy a určeným množstvím některých komponentů se tak na krev už dávno nejede. A zrovna u brzd bych to tak o to víc neviděl… Tam si na optimalizaci fakt moc nehrají. Bo nechceš, aby ti ve 320 km/h na konci rovinky nezafungovaly brzdy.

                0 0
                • tomxxx  

                  Spíš bych F1 označil jako výkladní skříň neuživatelských řešení. Jasný, že neudělají brzdy na 2 závody, ale na optimalizaci se hraje u každýho šroubku.

                  1 0
      • Vilém  

        Asi jsi to necetl, ze?

        0 2
    • kovar  

      Pokud to má pojistku proti selhání, tak je naprosto jisté, že to selže.

      2 0
    • va-bo  

      Pokud dojde k selhání systému, bude aktivován nouzový režim, který umožní nouzový dojezd do servisního střediska, které bude v Holandsku. :-)

      0 0
    • kubad  

      tak nějak v tom moc potenciál nevidím, ale nechejme se překvapit :D mám obavu že serie je ještě hoooooodně daleko :D

      0 0
    • Jurawood  

      tím se chlubí ta firma co zatím neumí zatím vyrobit ani přehazku co vydrží alepspoň 2 sezóny bez vyjebání hliníku, poté co se vyjebou ty plastový kluzný futýrka, hlavní je ušetřit 15,– Kč za bronzový bushingy s kalenou hřídlekou… říká bezdrátový brzdy jo? :-)

      Ještě před nějakým rokem neuměla ani hydraulický co brzdí, ale chlubili se úplně stejně.

      1 5
      • puka  

        U sram platíš více za marketing než cokoliv jiného.

        1 0
    • va-bo  

      … je to asi jiná cesta, jak zapojit ABS/ESP do produkce (asi hlavně elektro) kol. Regulace brzdné síly pomocí elektroniky. Absence brzdových hadiček bude jen takový bonus. Producenti baterií všeho druhu budou jásat.

      0 0
    • Tomcat  

      A rozdíl o řazení nečekám , že to bude takový úspěch .

      Nedivil bych se kdyby to dokonce neprošlo homologací

      0 0
    • Vrci  

      „Pokud by nastala jakákoliv porucha, pružinový mechanismus automaticky aktivuje kontrolované a progresivní brzdění. To zajišťuje, že nedojde k náhlému zablokování kol ani k úplnému výpadku brzd“

      Prázdná baterka u třmenu nebo páky je selhání, takže se přitáhnou destičky a ani kolo neodtlačím nebo to jen přestane brzdit?

      0 0
      • goofy  

        Už vidím, jak při nájezdu na skok ti to začne brzdit… :-D :-D :-D

        0 0
    • tomxxx  

      BTW vám ten odkaz na článek funguje?

      1 0
    • yetti  

      Bezdrátové brzdy od firmy, která dodnes neumí udělat pořádné hydrauliky, to bude věc. Ale možná je podceńuju a když neuspěli s klasickýma kotoučovkama, tak třeba udělají díru do světa s brzdama elektrickýma ;-)

      2 4

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.