• miro

    Nazdar. Rad by som si rozsiril svoj bike park o nejaky full. No rozhodne neviem o aky, pretoze na fule som nikdy nejazdil. Nemam ani ziadny vyhliadnuty. Potesilo by ma, keby bol lahky. A keby sa dal v pohode prenasat na ramene, keby sa capy nevybili prilis rychlo. Mal by byt vhodny na dlhsie az dlhe celodenné tury s technickymi usekmi. A taktiez aby nebol moc tvrdy, lebo v tom pripade by som si vystacil so svojim Authorom Vision. Niekedy si dam maraton inak sa snazim jazdit dost sportovym stylom, pohodove vyjizdky neoblubujem. Dik

    0 0
    • BB  

      na to co chceš by mohl být dobrý GT XC iDrive

      0 0
    • lubos  

      Este povedz cenu :) Mozes mat fulla od 10k do 150k :)

      0 0
      • zirecek  

        dle specifik, to bude splnovat kategorie okolo 45–50k…

        0 0
        • Gatier  

          Rotwild RCC 1.0 ® Merida, Spesl…

          0 0
          • miro  

            Nemusite mi vymenovat vsetky modely znaciek. Ja hlavne potrebujem vase osobne skusenosti

            0 0
            • Gatier  

              Na tom Rotwildovi som sedel iba chvilu, ale bude to asi najlepsi maratonsky full co som do teraz videl. S Fox vidlou a XT vybavou asi 3500eur.

              0 0
      • miro  

        Okolo SK 70.000,–, viac nie. Alebo samotny ram s tlmicom tak do SK 30.000,–

        0 0
        • lubos  

          No, to , ja som myslel samotny ram iba :) Do 30k len ram … no tak to je asi tak co viem toto: Duratec, ci ako sa vola ta firma, .. robili sa z toho Dominatory, ram vyzera vcelku fajn, a pomerne lacny, Spyder sa to vola ? Cena asi okolo 10k aj s tlmicom. Ale vlastnosti neviem. Merida LRS, o tej si najdes tuna dost :) … cena okolo tych 18–30k podla modelu roku a tlmica (SPV). Dalej, Kona ma nejake ramy cena okolo 25k tusim. Giant NRS je az okolo 35k myslim. Dalej tak 40k za Specialized Stumpjumer (nadherny ram, to je moj favorit c.1 … ale na uzivenie nestacia Male Karpaty :), no a dalej vyssie uz teda nepojdem ;) … konci to podla mojich znalosti (Cannondale nepocitam) vysoko cez tych 100k u karbonoveho fulla od Scottu s vahou 2kg komplet. Jo, este som nespomenul Meridu big-air, ale to je docela hupacka ( ak teda nemas nejaky spesl tlmic), cena neviem snad do 15k max. Ak teda novy. Potom je sem-tam inzerat na fulla, napriklad, niekto kdesi predaval prave Specialized Stumpjumpera 2002, za dobru cenu, ale velkost L. Co je dost velky. Alebo Epic(brain) – za 40k v zaruke, doklady … No, ale je to na tebe :)

          0 0
          • nemo  

            rám Giant NRS (XC full) + tlumič NRS 29000 Kč,. rám |Giant VT (full spíš na pomezí freeride-enduro do drsnějšího terénu) + tlumič taky 29000 Kč. Sám jezdím rok Gianta (cca 3 kkm)a maximální spokojenost. myslím, že full je spíše o tom jak se budeš během jízdy cítit ty sám (rady neber až tak na 100%.:)

            0 0
    • Darius  

      Giant NRS, Merida Mission

      0 0
      • brubaker  

        Pokud čistokrevné XC, tak NRS od Gianta, rám s tlumičem 2600 g, jezdil sem to, paráda, do kopce vstojue se sám zamyká, pokud Meridu, tak spíše Trans Mission.

        0 0
      • BB  

        chlapi precte si, na co to chce, celodenni pohodlne vyjizdky, aby to nebylo tvrde a vy ho zenete do NRS, vzdyt je to XC special, ktery aby se zadni stavba pohnula musi dostat poradnou pecku. Jel jsem s tim jeden 10 km sjezd na Garde a nebyl to zas az takovy rozdil proti Morati 1.2 soft tailu, ktery jsem tenkrat jezdil. Je fakt, ze od slapani se to vubec nepohupuje, ale to musi byt tlumic radne nabouchany.

        0 0
        • blue  

          no jenze on si v tech pozadavcich podle me dost odporuje, nebo ja aspon nechapu ty pozadavky…

          ne moc tvrdy X vhodny na celodenni tury x nekdy si dam maraton, jezdim sportovne X pohodovy vyjizdky nemam rad

          0 0
          • miro  

            Priznavam, s tymi poziadavkami som to prehnal, ale ja si to asi tak skutocne predstavujem. Jedine co nejazdim su skoky, freeride a pod. Mohol by som to upresnit takto. Nechcem aby bol tvrdy, ale pozadujem dobru odozvu na sliapnutie do pedalov a zaroven aby bol sportovo zamerany Dufam sa nejaky taky full da zohnat, ci nie? Myslim, ze v tom nie je ziadne protirecenie.

            0 0
        • brubaker  

          no, jezdil sem to celou sezonu při různých tlacích a v různých terénech. Vše je o nastavení, navíc m.04 mají mírně přepracovanou zadní stavbu k větší aktivitě. Navíc – jedná se o systém, který se jezdí s mírnými změnami 6 let. Na celodenní vyjížďky je NRS jako dělaný.

          0 0
        • Charles  

          kecy kecy kecy … zalezi jak to mas nafoukany: podle navodu – tvoje vaha v librach + 10 PSI – pri slapani nehoupe, pocitove trochu tvrtsi ja tech 10 psu vynechavam – taky nehoupe, ale uz dost citlivy

          zadny pecky na rozchozeni, netreba tlumic radne bouchat funguje to jak tvrdi: pri nasednuti se tvoje vaha a sila tlumice vyrovnaji – dalsi sila zespoda pruzi pri slapnuti pusobis proti tlumici a tak to nehoupe

          souhlasim s tim, ze pozadafky sou trochu protichudny ale muzu doporucit

          0 0
    • rich  

      pozri na toto http://sweb.cz/ravmond/ specialized enduro 2003 za 40.000 Sk

      0 0
      • Banjo  

        Jsou vsechny ty kola kradeny, nebo se mi to jenom zda?

        0 0
        • rich  

          hmm to prave neviem, preto som pisal „skus“ ak by to bol jediny bike, poviem si – chce sa ho zbavit z akazdu cenu, je pri prachoch . netusim

          0 0
        • MARIN  

          To uz si corkari delaji i sve stranky?

          0 0
      • Meesha  

        Akorat sem nepochopil, co ti cyklista chtel rici: U toho speslu je vidlice Mar. Black ikdyz na fotce je Psylo ?! Asi novej model…

        0 0
    • Yann  

      Schwinn Rocket s ISO-Drive. Podle me na XC akorat. www.schwinnbike.com nebo http://www.schwinnbike.com/…category.php?…

      0 0
    • cabbage  

      osobne sem pro NRS, mam ho rok a sem spokojenej pri nizsi rychlosti(do 20km) sice moc nereaguje ale pak zacne a žehlí spolehlive vse na co staci jeho 95mm

      0 0
      • BB  

        to je divnej full, kdyz do 20 km moc nefunguje, presne to odpovida moji zkusenosti, navic se zadni stavba zavira tahem retezu, takze je v zaberu neaktivni. Na zavody asi dobry, ale pohodu jako napr. na FSR si na tom neuzijes.

        0 0
      • lubos  

        O NRS sem pred rokem uvazoval, a jak vidim, dobre jsem udelal, ze jsem do nej nesel. Tohle by mi absolutne nevyhovovalo, ze stejneho duvodu jsem zavrhnul aj Epic-Brain (tez tam byla az moc vysoka cena).

        0 0
        • Darius  

          jak vyse zminuje brubaker „vse je o nastaveni“

          0 0
          • BB  

            to mas pravdu, ale NSR je tzv. no sag system, to znamena, ze tlumic musi byt nafoukan na takovy tlak, aby pri nasednuti nepoklesnul. Tak retazu totiz tlumic natahuje, pokud by tam bylo poklesnuti, tak se kolo bude pohupovat pri slapani. Takze NSR bud nastavis tak, ze je „no sag“ a nepohupuje se, ale je to v podstatě HT (krome velkych kopancu, ktere pretlaci tlak tlumice), ne tam das menzi tlak, kolo je pohodlnejsi, ale pohupuje se od slapani.

            0 0
            • lubos  

              To je prave to, co nechci. Mne malinke houpani, co mam u LRS (vidno podle toho jak pracuje zadni stavba) nevadi. Nema vlastne ani jak vadit. Zato velice ocenuju kopirovani pri slapani rozbiteho povrchu. Ale je fakt, ze nic jinyho jsem nejezdil, tudiz posoudit neumi. Zatim jsem spokojenej dost. Menil bych jenom pokud bych jezdil vic drsnej teren, a to vepredu asi 120 vzadu 100. To uz Merida nezvladne, resp. zvladne ale dokdy.

              0 0
              • jakub  

                se te zeptam jestli jsi taky jakoja zaznamenal, ze se na ty meride vic nadres nez na HT, ja vim je to logicky, ale prekvapilo me to vo kolik…

                0 0
                • K2  

                  Pokud jedeš na fulu, tak se ti nepřijde, ale po té co sedneš na HT, tak ti málem ujede z pod zadku – žádné ztráty menší hmotnost…

                  0 0
                  • jakub  

                    teda panove, sem zjistil ze do fulla bych asi uz nesel, letos sem koupil Meridu XC mission speed – lonskej model (uz to zas pisu) a mam takovej nijakej pocit, proste jezdim do terenu protoze si ho chci uzit a na tom fullu mi to ubyra pozitek z hrani, proste to vychyta kazdou diru a ja se tak technicky nevyblbnu jako na HT proste do toho vletim a jedu dal – neni to vono, kdybych chtel takovou pohodu, budu jezdit po silnici chtel sem fulla abych byl dravejsi ne pohodlenejsi – je fakt ze sem na tom este moc nenalital v terenu protoze ho v tech srackach setrim ale nak mi to pohodli nesedi, snad si zvyknu, nebot jinak me moje sqav zabije…

                    0 0
                    • enjoy  

                      dobre ti to doslo,jenom trochu pozde:-) ja mam teda zkusenosti jenom s jednim fullem(merida nighthawk 01) a to je houpacka jak ma byt:-),na to si sednes a je to jak do perin,nejak me nestvalo ze by bylo nejlepsi kdyby se to nehlo,proste full.jezdilo se s tim pekne,akorat to melo divnou geometrii,jakobych sedel moc vzadu,asi spatna velikost.akorat jsem vetsinu veci bral v sede,protoze to proste vsechno vybralo,slusne me to zlenivelo:-).nad hardtail neni:-)

                      0 0
                      • jakub  

                        dost zvazuju ze na nej nacpu SPV od vinetoua ale tim to asi vo moc nezlepsim, treba sem este nejel ten spravnej teren ale kdo si chce s kolem radne vyhrat tak mu fulla fakt i po tak malinky zkusenosti jakou mam ja nedoporucuju

                        0 0
                        • enjoy  

                          ja se ani hardtail nepokousim nijak zmekcit,akorat u vidlice,u ty bych byl rad kdyby brala malinky nerovnosti,skareb comp,ac se o nem rika ze zobe,tak ja si to nemyslim,ze zacatku zdvihu dokonce docela pridrhava,ale jenom kdyz ho zkousim pomalu stlacit na miste.ale to jsem uz zase u vidlic:-)

                          0 0
                    • lubos  

                      Ty ses fakt divnej :-))), ja kdyz jsem zacal s LRSkem, tak jsem hledal vsude mozne diry kde jenom lezeli, uz se mi kamosi smali, ze jsem jako dite, co hleda kazdou kaluz … ale vazne, kde byla na asfaltu dira, tam jsem vbehnul … tak jsem si zas ja vychutnaval fulla … jako mi krasne ozehli diry, kde jsem predtim stracal kosticky. Ja mam z tebe pocit, ze jezdis moc pomalu, nebo tam nemas zadnej teren. Vychutnavat si teren s HT … to je cirej masochizmus :-))) dej si tam jeste pevnou vidlu, to je pak to prave pro tebe :) Ne vazne, teren se vychutava prave s fullem, a LRS neni houpacka, to je XC full. Mozna mas moc mekky tlumic, nafoukej si jej tak, ze pokud mas 80mm zdvih, a nasednes aby ti zajel 2cm (dle te gumicky). Pri 60mm to bude mozna jenom 1.5cm. To je myslim zavodni foukani. A pak di na tu diru :)

                      0 0
                      • zirecek  

                        to pak nevim, kdo je vetsi eman z vas obou. Ale vic perverzni mi pripada koupit si fulla na to, abych mel radost z toho, ze budu na !silnici! zehlit vsechny diry co vidim, :-). To uz radeji tu pevnou. Na HT je to opravdivejsi boj, protoze kdyz vjedes kam nemas, nabijes si hubu, ale na Fullu nemas zadne tvrde bariery…

                        0 0
                        • fousac  

                          a na fullu kdyz vjedes kam nemas si taky hubu nabijes… co je to tu za antifullovou kampan??? no ja mam jasno: NO MORE HT!!! :)))

                          0 0
                          • zirecek  

                            zadna kampan!! Jen rikam, ze s HT je souboj s prirodou mnohem lepsi…z meho uhlu pohledu a pojeti bajka.

                            0 0
                            • lubos  

                              A co takhle jenom pevna vidle .. pro boj ? o:) Ale ne … ja to docela i chapu, bohuzel ja jsem byl nucen jit do fulla … otresy mi delali s telem paseku daleko za hranici unosnosti.

                              0 0
                            • BB  

                              „boj s prirodou“, to je zajimave pojeti. Na fullu o nic neprijdes, tam, kde jsi jel 30 jedes 50 a je to zase boj s prirodou, kdyz to beres takhle.

                              0 0
                            • kovar  

                              jo, jo. Boj – to je to spravne slovo vystihujici jizdu terenem na HT.

                              0 0
                            • zirecek  

                              Nejsem ryzi zastance HT. Z meho uhlu pohledu a pojeti bajka=chrt, nevidim ted fulla jako dobry kauf. Az me prestane bavit chrceni, tak si kupim fuulla se 100 nad obema kolama… :-) Tim nerikam, ze se neda chrtit na fullovi, at to nekoho nevezme zase za srdce.

                              0 0
                          • jakub  

                            jo to je pravda, tak jako dneska sem na kole pres riditka uz fakt dlouho nesel, mno muj bajk je pokrten… muj loket taky a zacina mne i ten full celkem bavit

                            0 0
                        • lubos  

                          No kdybys videl rozbite asfaltky (v lese i ve meste) u nas, tak bys sel radeji jezdit po kameni do lesa :-(( To byl zacatek … kdyz jsem testoval fulla. Ted pres diry nejezdim.

                          0 0
                      • jakub  

                        esli se ti zda teren po stopach sudet dost mekej tak pak teda nevim, ale co jsem tu prezentoval je jenom muj subjektivni nazor a jesli ty mas jinej tak kvuli tomu nemusim bejt este divnej co myslis??? chytraku

                        0 0
                        • lubos  

                          Ja nevim kudy jezdis :) … ale divnej ses :) Jenomze, kazdy jsme divny, tak to tak neber :)

                          0 0
                • lubos  

                  Nenadru :-)) prave naopak. Do kopce jenom to, o co byla tezsi (to uz neplati :), cili normalne tezko poznas, ten 1.5kg je stejne nezajimavy, kdyz vozis camelbak se tremi litrami vody :) Delsi rozbite vyjezdy – lepsi, sjezdy – skoda mluvit, rovinky – pokud je rzbity, skoda mluvit, jestli asfalt … no porad je to lepsi, pac mi to neskace. Ruzne vibrace a nerovnosti kolesa, nebo spatny slapaci mi zadni stavba vychyta. Ja nevim, jestli jsi zamenil fulla za HT najednou, nebo jsi byl na HT naposled pred tremi mesici. Pak je logicke, ze se nadres vic :-))) Ja jsem zamenil fulla za HT ze dne na den. Bez toho abych poznal nejakej rozdil krome toho, ze me konecne prestal bajk kopat do ******, jak se obrazne pise. Jenomze, ja jsem od zacatku vozil tlumic pomerne dost nafoukanej a na 60mm. Ted ho mam sice teky hodne nafouklej ale 80mm. Jinak minulej rok jsem ho dost vozil na 80mm a normalni tlak, na 60mm jsem daval na maratony, pokud nebyli moc rozbite. Jinak s vlastni zkusenosti … predtim 100km na HT bylo hodne namahave na telo (nemyslim ted nohy jako kondicku) , bolelo me leccos z tech otrasu, pak na fulle co jsem dal pres 100 a pozdeji 150km jsem necitil vubec zadnej problem.

                  0 0
                  • zirecek  

                    to je obecna pravda, ze 100km na HT budu unaveny vice z otresu na biku; kdezto na fullovi pohoda. Ale pak je tu pristup cloveka-bikera, ja, ve svem veku, preferuju velkou radost z prenosu sily, ze si vyrvu nejaky hebl, apod.. Vim, ze az budu starsi a prestane me to bavit a zacne me stvat, ze furt chrtim, koupim si fulla (skutecneho) se 100mm nad obema koli, :o). Tedka ale vitezi radost z rychlosti, :o).

                    0 0
                    • MartinXC  

                      Člověče, asi jsi to vystih: HT se ještě nechcu zbavit, ale pohodlí bych už uvítal ⇒ zřejmě jsem v přechodu :-)

                      0 0
                      • sharkcom  

                        Já jsem též zastáncem Fullů. Fousáč, to? kamarád.

                        0 0
                        • Pavlos  

                          Mit na nejakeho tak si hned koupim:)

                          Ale asi bez SPV nebo podobnych systemu. Nejvic se mi libi meridy lrs nebo gt i drive

                          0 0
      • Charles  

        hm, asi mam jiny kolo(to spis jinak nastaveny) nevim proc by zadni stavba nemela fungovat pri maly rychlosti..

        a ‚bb‘ – zda se ze na NRS jel jednou jeden sjezd na Garde – pote co mu ho pucil nekdo tesi – teorii o tom systemu zna dobre, ale o ‚velkych kopancich‘ ma veeeeelmi spatnou prectavu

        0 0
    • miro  

      nebudem to mat lahke.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.