• tnet

    Ahoj,

    hledal jsem marně v diskuzích.

    Nejde mi nyní o koupi kola ale o zkušenosti jaké kolo na XC závody. Myšleno jízda v terénu, samozřejmě občas jsou i silnice, nebo cesty, to si nevyberete.

    Momentálně mám full XC, karbon, zamykatelné tlumení – LOCK v předu i vzadu. Klasifikace kola je jako „závodní“ ovšem to jsou takové ty popisky výrobce.

    Řeším otázku zda vyladěné kvalitní celopérko je pro závod výhodou, že víc sedím a šlapu na nerovném terénu, nebo spíše nevýhodou, že do kopců ztrácím výkon díky zadnímu pružení. Ano je tam LOCK, ale nikdy to není tak pevné a mám nejistý pocit.

    Díky za zkušenosti:-)

    0 0
    • kubad  

      kup si HT s pevnou ideálně 29Er a budeš o 0,00597% rychlejší

      0 0
    • RUSH  

      Podle mého, jediný vyzkoušený závodní full je Epic. Většina kol na XC závodech jsou ale HT a těch pár fullů ve světovém poháru je z donucení od sponzorů (výrobců).

      0 0
      • Rubi  

        to psali ve VELU, nebo kde si na takove „moudro“ prisel?

        0 0
      • nox159  

        kdyby jezdil jarda na Demu tak by byl jediny vyzkouseny zavodni full Demo… to vi prece kazdy maly kluk :D

        0 0
        • RUSH  

          Fajn. Jmenujte jiný full, dobrovolně masově používaný na XC závodech.

          0 0
          • Rubi  

            merida 96 se jezdila sveho casu hodne…

            jinak cink na sve meride 99 jezdi svetovou spicku, jde spis o to ze vetsina elite jezdcu uprednostnuje HT, i kdyz jsou vyjimky jako kulhec a cimbal a nemyslim si ze by jim to firmy prikazovaly jestli full nebo ht, max tak ze maji vozit 29

            jinak na ceskych maratonech a xc jsou pak znacky kol krom socialu znacne rozptylene, takze moc jinych masovek najit nejde

            0 0
            • RUSH  

              … nemyslim si ze by jim to firmy prikazovaly … nemyslím, nebo vím?

              Pokud vím i Štybar musel jet CX na hlíně, protože vhodný carbon od spešlu nebyl. A co si budem povídat, Cink není Štybar.

              0 0
              • Rubi  

                taky ta hlina se delala proto ze pak mel crux o 300g min nez v karbonu :) ten ram je kvalitni, tak nevim co resis

                a do managementu firem jako merida a specialized fakt nevidim, ale argument ze musel jet na hline je fakt smesny, stejne jde jen o vahu, tak je jedno jesi pojede na hline, karbonu, nebo treba papiru

                0 0
                • JakeF  

                  Naopak o váhu prakticky nejde. A máš nějak podložený, že hliník je o 300g lehčí? Moc se mi to nezdá, pokud nejsou výrazně rozdílný vlastnosti.

                  0 0
                  • Rubi  

                    proc by neslo o vahu?

                    specialized crux: vahy ramu bez vidlice se sedlovou objimkou a patkou

                    1480g; 52 velikost; 2011; pro carbon

                    1275g; 56 velikost; 2012; hlina

                    1230g; 52 velikost; 2013; karbon

                    0 0
                    • JakeF  

                      Protože váha je brutálně přeceňovaná na BF. Co získáš na zrychlení, to ztratíš na setrvačnosti a navíc u rámu je daleko klíčovější tuhost.

                      Byl koukám ten starší slušný těžítko, ale už to s 2013 vyřešili, jak je vidět…

                      0 0
                      • Rubi  

                        ja na vahu az tak nehraju, ale nekteri elitaci to hroti dost..

                        to je jasne ze to vyladili, lide chcou karbon uz z principu, prece nebudou kupovat za x tisic hlinik a dalsi + je zvyseni pohodli, alespon papirove, realny prinos moc nevidim…

                        0 0
                        • JakeF  

                          Jak u kterýho rámu… Třeba zrovna Spešly na pohodlí dvakrát nehrajou, u S-Worksu jsem na to čet i celkem negativní ohlasy, ale zase ta tuhost do záběru je paráda. Třeba u SC Highball nebo 26" Flashe to bylo znát hodně výrazně, že ta zadní stavba dost utlumí.

                          Cyklokros je zase trochu jiná situace, krátký závody a nástup za každou zatáčkou, tam se na pohodlí nehraje už vůbec, tuhost v první řadě (+ odolnost), nejspíš proto jsou nakonec tak těžký i ty karbonový rámy.

                          0 0
          • jonti  

            Cannondale Scalpel, hodne se jezdil taky Giant Anthem 26 nebo Trek Top Fuel.

            0 0
      • JakeF  

        A to ještě toho Epica na XCčko vozej tak, že se zadní stavba skoro nehne :). Ale podle toho bych moc nesoudil, požadavky hobby jezdců jsou úplně jinde. Osobně bych to viděl na XC jasně hardtail, na maratony klidně full.

        Jinak letos sleduju kolem sebe poměrně zajímavej trend, že na XC se od fullů dost ustupuje, z hlavy mě napadaj 3 lidi, co přesedlali na 29 HT a vlastně už mě kromě vrcholnejch Elite napadá jen jeden člověk, co má fulla a to je stejně S-Works Epic :).

        0 0
        • JakeF  

          Vlastně ještě Franta Žilák na Ghostu, ale to je zaměřením spíš maratonec a ze Sudet, tak u něj to má spíš jiný důvody, než XC závodění…

          0 0
        • Rubi  

          bouda?

          0 0
          • JakeF  

            Bouda podle tebe nepatří do vrcholnejch Elite?

            0 0
            • Rubi  

              neumim cist… ale na cp jsem nake fully zahlidl, jen uz nevim co to bylo za kategorie…

              0 0
    • Rubi  

      to uz si kazdy musis ujasnit ve sve makovici sam, jestli je pro nej lepsi a prijemnejsi full, nebo HT v kteremkoliv rozmeru…ja osobne uprednostnuju full, ale jini uprednostnuji HT, v tomhle se proste radit neda, projed se zavodne na obojim a uvidis…

      0 0
    • Kubiczech  

      HT i full. Na rubačku HT, na dálky full.

      0 0
    • tnet  

      No momentálně jiný XC kolo s pevným v rozumný kvalitě nemám, jinak bych to hned otestoval. Musí se srovnávat porovnatelný. Třeba obdobná váha kola. Jinak z toho nic nepoznám.

      Píšete koho jste viděli, že na čem jezdí. Spíš by mě zajímalo kdo jezdí závody a zda to někdy řešil / testoval.

      Vyzkoušeno mám, že na rovince nebo z kopce v jemně hrubém terénu co akorát pobere tlumení jedu výrazně rychleji než jiní. Ale samozřejmě že otrlí bikeři to asi snesou i když dostávaj pořádně na prdel:-)

      Pro pohodlí jsem to ale nekupoval, cíle bylo mít technickou výhodu;-)

      0 0
      • Azmir  

        Technickou výhodu získáš spíš pilováním techniky než koupí fulla :o)))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.