• dhmiki

    no tak kolik špic? co ma jaké výhody?

    0 0
    • Daf  

      Ber 32. Ja si myslim ze ty ctyri draty navic v nicem nejak vyrazne nepomuzou.

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Vozim 36. Nechapu proc vozit min :)

      0 0
    • preacher  

      to je fuk, vozil jsem 36, teď 32 a rozdíl v tom není žádnej. Těch 32 mám proto, že zrovinka byly velice levný ráfky s 32 dírama. A jestli to tak pude dál.....no pod 24 bych asi na MTB nešel…

      0 0
    • ivovi  

      Bych rekl ze to neni nijak zasadni rozdil – vozim co koupim, rafek koupim takovej jakou mam nabu a nabu kdyz je potreba nova tak zas podle toho co zrovna maji. Takze ted mam vpredu 36, vzadu 32.

      0 0
    • Brouk_Pytlik  

      Čim míň drátů, tim větší klacek by se ti tam mezi ně mohl teoreticky vrazit :-). Jinak bych řekl že 32 je lepčí než 36, je to lehčí, levnější, blabla to je jasný. Systém 36 drátů dnes výrobci navrhujou už jen pro Pádlistu.

      0 0
      • goofy  

        a pro mne… :o)

        0 0
      • Pá-dlista1  

        Pro me delaj 48, ale zatim jsou na pul cesty. Az bude vetsi vyber sel bych spis do toho.

        0 0
        • Dumbo  

          to ano… na freerajd a zjazdovanie by som tiez cim viac tym lepsie…

          momentalne mam vzadu 32 vpredu 36 ziaden rozdiel… ale radsej by som 36 ale ked akurat mali zlacnenu nabu z 1999sk na 1490sk :-) tak som siel do 32......

          ale uz som videl na mtb 48 dratov co kolko toho je… take tusim jak sa vozy na dirt ci naco.....

          0 0
      • Smazaný účet  

        eště pro mě. abych nemusel dyž mi odejde ráfek měnit i nábu. není nad poctivejch 36 ocelovejch 2 mm drátů. :o))

        0 0
        • dhmiki  

          no ja sem zatim vozil en ty 36 a je to vpohodě,takže asi na nich budu aj pokračovat

          0 0
    • McBlacky  

      výplet 32 je lehčí než 36 o cca 38gr (2–1.8–2) a o 63gr (2.0) rozdíl ve výdrži poznáš spíš použitím drátů (typ, zeslabování, utažení výpletu) než rozdílem 4 drátů)

      0 0
    • fousac  

      24 ;)

      0 0
      • McBlacky  

        uvidíme jak dlouho :)))

        0 0
        • fousac  

          me tak napada, komu na vystavisti vybehly draty z X-maxu?? ja to nebyl..

          0 0
          • McBlacky  

            mě taky ne používám kvalitní výplet žádný nacvakávací šméčko :) doufám že to Jakubovi opravili jinak je pěkně v hajzlu

            0 0
    • jonti  

      na XC je standard 32, robia sa aj 28 dierove rafiky. Na predne koleso by som to v pohode robral. Myslim ze rozdiel len tazko pocitit.

      0 0
    • wroum  

      jednoznacne 36.

      0 0
    • Radek Broz  

      36 a radši dráty než špice;-) Podle mě neexistuje rozumný důvod, proč vozit míň.

      0 0
    • Bleda tvar  

      jestli xc tak 32 a jestli neco jinyho tak 36 a vic… cim vic tim lip, je to tuzsi a lepe se to centruje

      0 0
    • Pekáček  

      Já začal na 36 a pokračuju dál, je to takovej dědičnej hřích, pořád se kupuje jen nába nebo jen ráfek a tak se asi na 32 nikdy nedostanu :o))) Na druhou stranu, ještě mi nepraskl drát vyjma vyčesanejch řetězem nebo přehazkou.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Nápodobně. Ještě bych dodal „nebo pařezem“. Kdysi mi jeden asi 10 cm tlustej krásně prošel zadnim kolem. :o)

        0 0
    • Mata.Lan  

      18 vpředu 20 vzadu. Když člověk neni prase, tak to vydrží a rozdíl v hmotnosti je nepřekonatelnej – bereme v úvahu to, že kola jsou části, ktery se stále točí a nárůst hmotnosti se u nich projeví daleko výrazněji než u statických částí. Ale tvá otázka, 32 nebo 36? … určitě 36, zas takovej rozdíl v tom není, ale ty čtyři špice navíc ti můžou zachránit rozraženej kokos, líp se to centruje a když náhodou nějaká špica vypadne, až zas tak to neva:)

      0 0
      • Andrzej  

        zadny clovek neni prase, ale nekteri se tak nekdy chovaji, treba ja mam 36spic :)

        0 0
      • jonti  

        ty mas nejaku divnu logiku, preferujes fakt minimalny pocet spic, ale ked sa jedna o to ci 32 alebo 36 tak 36. Mohol by si to potom brat tak takto: 32 alebo 36 =>lepsie 36 28 alebo 32 =>lepsie 32 24 alebo 28 =>lepsie 28

        takze z toho vychadza ze 24 je horsie ako 36, nie? :)

        0 0
        • Mata.Lan  

          To že já sám mám na kole 18/20 špic s otázkou nesouvisí. Pokud by se tazatel rozhodoval mezi 32 a 36, doporučil bych 36. Kdyby ale uvažoval o nějaké jiné variantě s nižším počtem špic (<=24), musel by uvést konkrétní model. Tak nízký počet už nejde obecně zařadit.

          Kdyby platila tvoje (resp. moje) logika, proč bych si pak kupoval kola s 18ti špicama, když už 24 je o mnoho horší jak 36? bych si rovnou mohl pořídit loukotě:)

          0 0
    • Siddha  

      pokud volis mezi tema dvema tak 32. vaha a univerzalnost…

      0 0
    • vlk  

      já preferuji 36.Aby to něco vydrželo.

      0 0
    • Tomcat  

      Na počtu drátů vlastně „nezáleží“ tedy skoro. Jenže co potřebujeme od výpletu:

      Tuhost nízkou váhu výdrž malou cenu atd…

      Takže ideální výplet neexistuje . Nejlepší by asi bylo 28 plochých špicí radiálně , materiál titan, ráfek vysoký materiál karbon s keramickou brznou plochou…. Hmmm cenu si domyslete. Pokud bude tuhý(pevný výplet) tak brzo dojde k trvalé deformaci ráfku, nebo poškození ložisek. Odpružená vidlice s tím moc nezmění.

      Dalším důležitá věc je servisovatelnost. Sebelepší highend výplet je dobrá věc, jenže často po tom co vymetete kanál je zjistíte, že je prakticky na vyhazov nebo servis je na bodu mrazu. Nebo svazkové výplety pokud se trefíte mezi tak ste nahraný.

      Jak to je s výplety si člověk může udělat představu z sortimentu firem VueltaUSA , SunrimsRingle, Mavic , Rigida a jiných a nebo proč to Rolf „zabalil“.

      Osobně sem měl 32 radiál( odešly ložiska) , 32 klasika, 32 zeslabovaný , 36 klasika (a mám) , 28 „klasika“ (nešel centrovat), vše to bylo na MTB , utažené dráty „na krev“ ,nikdy duralové niple.

      0 0
    • Volf  

      Asi je důležitější jaký dráty než jestli 32 nebo 36.

      0 0
    • wraftler  

      sranda ze sa tu ece nikto nevyjadril k 20 palcovym rafom… neskusi to niekto? trial, zadne koleso

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.