• Daník

    Tak jsem včera zavítal do obchodu pokoukat na jeden z rámů patřících mezi mé favority – Cinelli Lucille s karbon. vzpěrou (ve slevě:) a po předchozích zkušenostech s křivou vyreklamovanou magnesiovou meridou jsem vytáhl nit a začal měřit. A ejhle – při niti natažené standardně po obou stranách rámu od hlavové trubky k zadní stavbě (do úchytů zadního kola) byla vzdálenost nitě od sedlové trubky na jedné straně +2mm. Takže opět křivá zadní stavba…?.. Prodavač na to, že takhle měřili rámy mockrát a pak na stolici byly rovné. Mě to přijde ale docela přesné a u Meridy se to ukázalo na zapůjčeném rámařském pravítku.Jsou snad rovné rámy výjimkou?

    0 0
    • wroum  

      2mm a ty hned reknes ze ten ram je krivej. jak bys chtel svarit ram aby byl na milimetr presnej? myslis ze ty 2 mm budou znat? nebudou. ja mam kolo jak paragraf a poznam prd.

      no kazdopadne jestli to delas u kazdeho ramu, tak si asi nezajezdis.

      0 0
    • BH  

      mozna u Cinelli ano,ale jinak urcite ne.Ovsem nitova metoda je blbos, podle meho ty 2 mm mohou vzniknout provesenim a nebo vetsim tahem za nit uplne v pohode.Jinak bych chtel videt obchod (mimo vyrobce ramu, treba Sterba), ktery ma nejakou stolici na ramy?Neblafobal?Tre­ba myslel stolici na rovnani automobilovych ramu :) Urcite se sparvneho vysledkeu doberes ramovym pravitkem.

      0 0
      • kovar  

        Blbost to není ani náhodou.Ve větru vlající ni? při měření by mohl mít jen snad nějaký humanista

        0 0
    • Matts.  

      Absolútny amaterizmus = meranie dåžok ni?ou.

      0 0
      • kovar  

        absolutně jsi to nepochopil, ale dnes je tu takových více :-)

        0 0
      • BH  

        taky si to myslim, ze je to blbost.je to naprosto nepresne.je vsak vic takovychm,kteri si mysli ze nit ma cejch presneho meridla.To jako kdyz se merila rychlost uzly na provaze,take to neco ukazalo…

        0 0
        • kovar  

          to snad není možný, nějaké erupce na slunci? nikdo tu nenímí měřit vzdálenost nití, ale vzálenost nitě od trubky.

          0 0
      • martt  

        ak je ta nit napnuta, tak je imho ta metoda vemi presna. Na druhej strane si myslim, ze 2 mm urcite este nebudu mat ziaden vplyv.

        Dolezita je aj rovnobeznost hlavovej trubky s ramom a to netusim ako by sa dalo matersky zmerat.

        0 0
    • ddd - andy  

      COZE? 2mm! To je ale strasny! Pardon, ale z podobnych prispevku mi cukaj koutky.. 8-)))

      0 0
      • kovar  

        jen takový příklad- cituji ze znaleckého posudku: „.....odchýlení zadní stavby o 3,5mm doleva od podélné osy, což může mít významný vliv na stopu…“ A taky že má.

        0 0
        • ddd - andy  

          …muze mit… :-) a taky nemusi. A jakej to ma podle tebe vliv? Skoro mi prijde nesmysl ti prece rikat, kolik se zadni stavba hejbe pri slapani a jaxe celej ram vlni..
          Nenutte me abych se o tomhle tematu rozepsal – prosim vas – vezmete si do ruky pravitko a podivejte se kolik to jsou 2mm :-)

          0 0
          • cabbage  

            no kdyz sou ty 2mm mezi dvouma castma svaru jako na lemplovim sovereignu, tak se to projevi fakt hodne, ani to nemusej bejt 2mm staci min.

            a klidne se rozepis, od toho je forum.

            0 0
            • ddd - andy  

              O svarech zadna. Tady to bylo o krivosti zadni stavby. A fakt se mi to nechce rozepisovat – pak byste me nemeli radi :-)

              0 0
          • Pá-dlista1  

            Bez toho co si o tom myslim… ty dva milimetry byly namereny u sedlove trubky, takze na zadni stavbe to bude asi vic, ne?

            0 0
          • kovar  

            může a nemusí. Ale většinou má. Že se vlní rám, to jo, o tom žádná,ale je to trochu něco jiného a vliv vlnění na dvoustopost jednostopého vozidla je nulový. Klasický případ vyšinuté geometrie kola je chování při jízdě bez držení řidítek, kdy se kolo chová jednak značně nestabilně a jednak jezdec musí při jízdě rovně mít kolo položeno na jednu stranu nebo musí být v sedle posunutý do boku, jakože musí sedět jen na jedné půlce ******- pořád mluvím o jízdě bez řidítek. To jen tak pro příklad. Další vliv je psychologicko optický. Ony i ty dva mm za zadní stavbě mohou být vidět. Stačí se při jízdě na kole podívat dolů na zadní kolo a vzhledem k sedlovce se zdá, jako bys neseděl nad kolem ale dost vedle kola. Což není hezký pohled. Vůbec není hezký.

            0 0
            • wroum  

              moc to dramatizujes.

              0 0
            • ddd - andy  

              To s jezdenim bez riditek, mas pravdu a to je asi tak jediny moment, kdy se to da mozna poznat. Jinak to ze vliv slapani na tu dvoustopost je nulovy, doufam nemyslis vazne..? A dal uz nekolikrat se mi stalo, ze sme nekam dojeli autem, vyndali kola a sli jezdit. Kamose (clovek co na kole sedi fakt dost casto) sem v pulce vyjizdky upozornil, ze ma nejak sejdrem zadni kolo a taky jo. Bylo spatne upnuty v patkach. Myslis ze si ztezoval ze mu to nejak nejde, nebo ze se to kolo chova divne? Ne. A vy tady chcete resit 2mm na zadni stavbe…

              0 0
              • kovar  

                myslím to vážně. Však s tím, že se pružně deformuje rám díky působícím silám si to neodporuje.

                0 0
                • ddd - andy  

                  No prave ze ano. Videl jsi nekdy ze predu zpomaleny zabery pri sprintu?

                  0 0
                  • kovar  

                    Mám dojem, že jsem vlající kolo při sprintu na jakémsi záběru viděl.

                    0 0
                    • ddd - andy  

                      V tom pripade je zbytecny dal debatovat ne?

                      0 0
                      • kovar  

                        Ano, pružné deformace nepatří do tohoto tématu. Debatujme raději zase o křivosti rámu:-)

                        0 0
                        • ddd - andy  

                          Co na tom chces dal rozebirat? Z tvojich a okolnich prispevku mi prijde, ze pokud byste meli 2 naprosto shodne potaveny kola a jedno melo o 2mm „hejbnutou“ zadni stavbu tak to pri testovani poznate.. V tom pripade, to nemate jednoduchy a vybrat si nejakou vec na kolo dle vasich dimenzi, asi nebude jednoduchy :-) Ale budiz, ja vam to preju. Taky by se mi libilo, mit vse na kole naprosto presny a tak by to taky samozrejme melo byt. Nicmene to tak vzdycky neni..

                          0 0
                          • kovar  

                            Ale ty jako vítězící závodník potřebuješ jednostopé kolo, ne?, aby ti neházelo vlnu při zvednutí ruk nad hlavu při průjezdu cílem :-)

                            0 0
                            • ddd - andy  

                              Pravda, na tech fotkach to pak vypada blbe kdyz na tom kole sedis nakrivo.. :-)

                              0 0
              • MartinXC  

                Ještě je vícestopost poznat při ostrém brzdění na kluzkém – bike táhne „divně“ na tu stranu, kde je mimo osu.

                0 0
                • ddd - andy  

                  Coze? Ja uz toho radsi necham, protoze tohle uz je na me pri pondelku moc..

                  0 0
                •  

                  hm a kdyz brzdis kotoucem tak to taky zataci… a komu to vadi?? Me stacilo kdyz sem videl jak 180 mm kotouc krouti starou judinu…

                  0 0
                  • MartinXC  

                    Že by ty křivé zadní stavby dělali kvůli chování s kotouči ? :-O

                    0 0
            • Mamutt  

              Scalpely s jednou nožiškou vpředu při jízdě bez držení také znatelně táhnou na stranu (vlastně to kolo zatočí, hned jak pustíš opratě :-)

              A přitom je to skoro modla..

              0 0
              • kovar  

                třeba za to vidle nemůže, a na vině je proslavená křivost rámů cannondale :-)

                0 0
    • Mamut  

      U Meridy by som to mozno aj pochopil a 2mm ospravedlnil, ale pri Cinelli mi pride maximum 0.5mm. Nehovoriac o tom, ze ak je to ocelak, tak to nie j eproblem zrovnat, ale chcem vidiet toho machra, co zrovna karbonovu stavbu.

      Pre tych, co vobec netusia, co to nitova metoda je, nech si ju najprv nastuduju: http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?…

      0 0
      • Karaya  

        Ja mel u Forta křivou zadni stavbu skoro o centimetr a poznal jsem to akorat u serizovani brzd…

        0 0
        • Daník  

          Vidím, že každý druhý je tu těžký profík a každý druhý si nosí do obchodu rámové pravítko nebo rovnou stolici.Hlavní asi je, co je na rámu napsané za značku a jakou má barvu, jestli je rovný bude nejspíš fuck.Nevím, co může být nepřesného na vzdálenosti napnuté niti od rámové trubky. A jak jsem psal výše – na zadní stavbě to pak dělá 4mm. Přesně takovou odchylku jsem měl a jelo to ZATRACENĚ šejdrem. Stačilo pustit řidítka.Je to jako pohnutá geometrie u bouraného auta.Kdyby se jednalo o kolo za 20t, tak do beru, ale rám s pc 20t by měl vykazovat kvalitu.Na moje amatérské ježdění by to možná bylo jedno, ale nechci si vyčítat, že jsem vrazil spoustu peněz do křivého kola.

          0 0
          • ravo  

            To myslíš vážně? Ty jedeš na kole, pustíš řídítka a podle toho poznáš, jestli máš jedno nebo dvoustopé vozidlo? Buď jsem to špatně pochopil nebo mi vysvětli, jak to děláš, že neovlivňuješ chování kola když na něm sedíš…

            0 0
            • pivař  

              Já jsem měl nabouranou silničku (na 1. pohled křivost nebyla znát) a bez držení jsem pochopitelně dokázal jet rovně, ale kolo bylo trochu šikmo k silnici.

              0 0
            • Daník  

              Jistěže ovlivníš – nakloníš se na druhou stranu. A to poznáš. Stejně šlo poznat, že při intenzivním záběru, např do prudkého kopce jsem musel tlačit levou ruku mírně dopředu, abych vyrovnal tah kola vlevo.Nejznatel­nější jsou tyhle odchylky při klidné jízdě např. na rovném asfaltu.Na druhou stranu znám lidi, kteří mají opravdu už od pohledu okem dvoustopé vozidlo a nijak jim to radost z jízdy nekazí. Š?astná nátura..

              0 0
              • ddd - andy  

                V tom pripade ti tvoji citlivost vubec nezavidim..

                0 0
              • BH  

                Co si vsechmo lidi nevymysli, aby si nasli duvod proc jim to moc nejezdi…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Hmmm… hned jdu změřit rám! Čím jiným by to bylo? :o))

                  0 0
                  • Manas  

                    Ja si to zmeril, a podle jejich meritek ma muj favorit stafle jak brno, cca 1,5cm. Je to celkem sranda, kdyz mi jeste trosku uhnulo kolo tak to byla jak kdyz jedes bokem. Na valcich ucinena sranda :-) Aspon se na nich nenudim ..

                    0 0
    • Volf  

      S jakou přesností myslíš, že tou nití měříš? Pokud bude mít nit 1 m, tak mám dojem, že ty 2 mm jsou 0,5 %. Tak by jsi si měl asi zjistit, jakej průtah tý nitě uvádí výrobce. Jinak jednou větou měřit rám nití je minimálně bláhovost.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Prutah na to prece nema ani nejmensi vliv. Stejne jako tvuj vypocet presnosti mereni. Jeste jednou si precti kapitolu „postup mereni“ v protokolu o merenim uvedenem vyse :)

        0 0
        • Volf  

          No asi neumím číst, ale pokud píše, že z každý strany rámu od hlavového složení po patky táhne nit, tak se jen ptám, jak měří stejný napětí měřící nitě. Nevím jak ty, ale myslím si, že pokud chceš něco měřit s určitou přesností a nejde o jednotky, ale o i poměrové měření, tak základem přesnosti je měřidlo z materiálu, který nepruží minimálně na délku.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            :) Stejne napeti mas zaruceny tim, ze pouziva nit v jednom kuse. Nejspis meris ram v poloze rekneme tradicni, tudiz muzes eliminovat i vliv proveseni, protoze bude na obou stranach stejny a hlavne stejnym smerem od sedlove trubky. Tezko tam naaranzuje nit nejak volne, protoze ti sklouzne po hlavove trubce. Ze ta nit pruzi na delku ti muze byt ukradeny pri komparacnim mereni a i kdyby jsi pocital s tim, ze se zmensi prumer te nite… o kolik to asi tak muze byt?

            0 0
            • BH  

              Hele Padlisto, tak to vyklop jak se to vlastne meri a neutahuj si z toho, ze to nekteri (i ja) nepochopili.Uz jsem to psal i ja jsem si take myslel, ze se meri delka od hlavove trubky po patku. tak me to pripadalo logicke. Opakuji tedy znovu: uvazu jeden konec niti na jednu patku, pak tu nit obtahnu pres hlavovou trubku a ukoncim na dalsi patce. merim pak vzdalenost niti od sedlove trubky. U rovneho ramu by mela byt stejna.Jak jsem jiz psal problem muze byt v provedeni patek, ktere nemusi byt na obou stranach stejne. pak je ta metoda stejne na nic.

              0 0
              • Vrci  

                Já to pochopil tak, že se měří vzdálenost nitě od sedlový trubky.

                0 0
              • Andrzej  

                kdyz mas tu nit uz natazenou, tak se podivas zeshora na sedlovou trubku (pudorys) a vidis (pokud si odmyslis sedlo), jak daleko probiha nit od sedlove trubky, to je ta merena vzdalenost jinak:meri se vzdalenost osy nite od sedlove trubky

                delka nite samozrejma vubec neni podstatna a nehraje roli...........

                0 0
            • Daník  

              Tak jsem mohl smazat svůj rozepsaný příspěvek, nebo? mě Pádlista předběhl. Snad jen k mé osobní technice: Nit vedu volně okolo hlavové trubky a napínám co nejvíce levou rukou po protažení úchyty pro zadní kolo.Rám je nastojato, takže případný průvěs u nekvalitních nití, které se zřejmě vyskytují v některých oblastech, směřuje vlivem gravitace svisle dolů, tzn.nemá vliv na vzdálenost nitě po obou stranách hlavové t. Navíc musí být na obou stranách stejný, není-li nit v různých místech různě průtažná a na 1m délky rámu dělá cca 0,000prd…Měření opakuji s různými polohami nitě na hlavové trubce i zadní stavbě, abych eliminoval možné nepřesnosti a vyhýbám se nerovnostem navářek.Neuvě­řitelné..

              0 0
          • wroum  

            veril bys ze existuji nite (snurky s temer 0 prutaznosti? sam mam doma nekolik set metru podobneho materialu, prutaznost je cca 20cm na 100m.

            0 0
            • Volf  

              To je na 1 m 2 mm a jsme zase na začátku. Pro mne jako pro strojaře je nemyslitelný měřit s přesností na mm provázkem, to nechme zedníkům.

              0 0
              • Daník  

                Promiň, ale pokud jsi dosud nepochopil princip metody, který je v podstatě na průtažnosti nezávislý (možná v řádech desetin mm), pak bych tu strojařinu tady moc nevytahoval :)))))))

                0 0
              • Pá-dlista1  

                Malicko taky zalezi na metode. Nejaci mongolci nebo cinani meri v tovarne holou rukou vady na vyrobcich s presnosti 0,02mm. Proste jen tak na to sahnou a reknou dobry/spatny. Kdyz zjistuji jestli tam neni prilis velka hrana nebo vrub tak staci hola ruka i na takovouhle vec.

                0 0
          • Mamut  

            Pri napati 220V sa meranie spresni. Napatie 380V je uz dostacujuca presnost aj pre profesionalov.

            0 0
      • Vilém  

        Mohu rict,jako profesi metrolog,ze tato metoda je v amaterskych podminkach,dos­tatecne presna. Tak ± 0,2 mm to zmeris.V tomto pripade je nit lepsi jako treba drat.Jak pise Padlista,naprek si precti jak se to meri a pak tady pocitej protazeni niti:)

        0 0
        • BH  

          nemylsis meterolog?Jinak bys nemohl hvorit o 0,2 odchylce u mereni provazkem.Jako orientacni mereni proc ne, ovsem tvrdit, ze provazkovou metodou zjistil , ze vsechny ramy jsou shit(2 mm!) je ponekud odvazne, to si zase myslim ja.A vubec doporucuji vsem, kteri tuto metodu povazuji za tak presnou, at si doma promeri sve milacky, jsem zvedav na vysledky mereni.I ja si beru spagat a odchazim merit rovnost ramu na svych kolech… asi budu prekvapen…

          0 0
          • náčelník  

            Musíš to změřit provázkem, který má nonius :)

            0 0
          • Daník  

            Je docela komické, že po 50 příspěvcích někteří dosud nepochopili, jak se tou nití měří.Přeci vůbec neměřím délky. to ddd-Andy: Ty 4mm na zadní stavbě mohou znamenat ještě větší posun zadního kola k jedné straně ve vidlici. Určitě bys to poznal i ty (tak, jak se kolo chovalo:)). Jinak mi to přijde, jako koupit si hnuté bourané auto a nepozastavovat se nad tím, že když pustím volant, jsem rázem v protisměru.Pokud je to někomu jedno,asi mu spíše jde o image jeho značky nebo o co, než o jízdní vlastnosti..tomu asi nerozumím, nebo neměl tu čest na takovém křivě táhnoucím biku jet.Nicméně za tu legraci tady ten příspěvek docela stál.

            0 0
            • BH  

              takze kaji se, donutil jsi me precist si tu predchozi diskuzi, for je skutecne v tom, ze se nemeri delka, ale vzdalenost niti od sedlove trubky pokud ji umazi na jednu patku vedu pres trubku hlavoveho slozeni a skoncim na dalsi patce. To ma logiku, tam skutecne neresim protazeni nite a nemerim tedy delku.Stacilo pro nas „nepolibene“ touto informaci upresnit v cem to spociva a mohli jsme s e v klidu venovat „problemu“ zda je 2 mm moc a nebo malo. pak 2 mm na sedlove trubce(tedy vzdalenost nite od teto trubky) predstavuji mozna 4 mm na patce a to je dost. Ovsem , kdyz nad tim tak premyslim je bicni profil patek uplne stejny? Pokud pouzivam ramove pravitko, tak to merim az celu patky, ktere je dosedaci plochou pro RU (z vnejsi strany), ovsem patky mivaji ruzne „nalitky“, ktere nemusi byt identicke na strane u menice a druhe strane. Pak nemusi nitova metoda vubec fungovat!Takze bych to take tak uplne presne nevidel.Jinak se omlouvam, ze jsem tu metodu hned nepochopil..

              0 0
              • Vilém  

                Ta nit je provlecena zevnitr patek, v miste kde sedi naboj.Tam se dopustis jen male chyby.Pokud chces byt co nejpresnejsi musis si dat pozor aby nit byla protazena na obou patkach ve stejnem miste.Neni to sice mereni z ktreho Ti vyjdou konkretni cisla o tom jak je patka hnuta,ale na orientacni zjisteni to staci.

                0 0
      • ravo  

        Já si myslím, že tady nejde o přesnost, ale o to, že pokud tam nějaká hmatatelná nepřesnost je, tak je změřitelná čímkoliv. Jen různá „měřidla“ prostě naměří jinou hodnotu.

        0 0
    • JMT  

      ja mel dh dudak a kdyz sem projel louzi tak sem mel stopu zadniho kola o 4 cm jinde nez stopu predniho (a jezdilo se mi hezky…)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.