• pajik

    Moc mě zajímají názory lidí na jejich miláčky endura, jestli jsou s nimi spokojeni tak, jak si představovali při nákupu… Hlavně mě zajímá váš bike (zdvihy a váha), styl jízdy, délka a profil průměrné vyjížďky, průměrná rychlost, využití uzamykacích prvků atd… Tak se prosím podělte o své zkušenosti :) díky

    0 0
    • TinkTink  

      Nevim jestli mam enduro, ale budiz :) …mam 150/150 , vepredu Manitou Travis Single, vzadu FOX Float R, jsem vic nez spokojen, je to konecne poradne fungujici bajk (od doby co jsem mel Giant AC :)) ), kterej mi sedi, styl jizdy – pohoda, zamykani nepouzivam, je zcela zbytecne a nici bajka, prumerna rychlost se neresi bo uz nemam tachometr. Profil vyjizdky – nahoru dolu :-D…

      0 0
    • Darkson  

      mám to sice víc do XC, ale do kategorie Enduro ho snad zařadit lze. Zadní zdvih 145/přední 115–145, regulaci často využívám. váha hádám kolem 14 kg, podle plášťů. styl jízdy prasácký, délka a profil jízdy od málo po hodně moc, AVS proměnlivá :-)

      0 0
    • panaczek  

      ja bych zase rad videl fotky terenu, kde tyhle kola pouzivate. mam totiz dojem ze 95% procent lidi, kteri tady prohlasuji ze 140/140 je akorat pro XC (v posledni dobe velice modni fraze, spolu s „az na to shitmano“), se na tech masinach z vesela prohani po polnich cestach a k jizde do kopce (mluvim o opravdovych kopcich) pouziva lanovku. Takovy kola jsou staveny na 2 metrovy dropy, pokud takovy zalezitosti nedelas, vozis sebou zbytecne 2 kila materialu…, ale jses in…

      cely ten humbuk kolem enduro kol povazuju za produkt reklamnich kampani. pocitam, ze pouze 10 procent lidi je na takovych kolech opravnene. Zbytku naprosto staci 10cm, coz je pro me standard pro XC jezdeni. na takovem kole se daj bezpecne delat metrove dropy, samozrejme ne pravidelne.

      takze me prosim poteste fotografiemi vasich endur v enduro terenu…

      0 0
      • TinkTink  

        Tak chvili pockej…pristi tyden na nem jedu DHckovy zavody :-)

        0 0
      • pajik  

        Odpusť jestli sem se tě dotkl slovem ENDURO, samozřejmě mě zajímají i tvoje zkušenosti a spokojenost pokud máš fulla… Jestli ne, tak si pro příště odpusť zcestný příspěvky, já se ptal na zkušenosti, ne na nějaký moudra o blabla… nic ve zlym

        0 0
        • TinkTink  

          Podivej se na jeho profil :))…myslim ze ma pravdu a ta zkusenost je naprosto realna…

          Zcestny to neni – s tou zivotnosti ma pravdu…

          0 0
        • panaczek  

          …neblazni, vubec ses me nedotkl. pokud te nezajimaji moudra, tak nevim, co tady vlastne delas ;-). to co sem napsal nema nic spolecneho s tebou, i kdyz castecne odpovida na tvuj dotaz. to ve mne bublalo uz delsi domu, ale abych ti odpovedel uplne:

          specialized stumpjumper, zdvihy 100/100, je v profilu chyby: meka zadni stavba (stranove), nizky stred slapani spokojenost: ano prumernA DELKA vyjizdky: 50–60 km profil: 1000 vyskovych metru nahoru, pak nejaky nahoru dolu, a pak 1000 zpet dolu. vyskomer nevozim. prumerna rychlost: vetsinou kolem 11 km/h teren: single tracky z 90 procent

          0 0
          • pajik  

            právě že mě zajímají moudra, ale k věci. Jestli tě dlouhou dobu trápilo, že si všichni kupujou endura i když je nevyužijou, taks to mohl pořešit ve vlastnim vlákně…

            jináč dík za tvůj „jízdní profil“ :)

            měl jsem to spíš založit všeobecně, pro všechny fully, ale to už se bohužel asi nedá změnit.. :(

            0 0
            • ota  

              to panaczek možná mohl řešit jinde,ale já mu za tento názor děkuji a plně se s ním stotožňuji.myslím si totiž delší dobu to samé.taky nemusím ty řeči „drsňáků“ o XC zdvizích 150 mm.

              0 0
              • TinkTink  

                No jo…jenze hodne temhle drsnakum ve sjezdu zavazis :)…a XC je XC…nevim od kdy je XC=skoro asfalt, jak se ted temer vzilo.

                0 0
                • ota  

                  zrovna u tebe jsem chtěl napsat něco o potrefené huse,když jsi reagoval na panaczka,ale polknul jsem.a ono znovu.moje představa XC určitě není asfalt.jelikož jsem v Beskydech 3krát týdně(2 dny makám,pak tři dny volna furt pryč)myslím,že jakousi představu o nezávodním XC mám.Můj CRX není rozhodně chrt,a jde sjet fakt dost.jako fula chci jednou taky,ale ne chrta,ale zase ,aby to mělo přes 15 kilo,přeci jen chci někde dojet.a k tomu brždění z kopce-divil by ses,kolik lidí na endurech jde předjet :-)..uznávám,jsou to ti,co moc neumí. já psal o těch drsnácích v uvozovkách.velké řeči od školních kompů, veškeré volno prosezené na BF,a pak zjistíš,že to vyhlášené FR sjedeš naXC pevňáku s vysunutou sedlovkou :-).tím nechci srovnávat nesrovnatelné,jen je třeba respektovat druhé.

                  0 0
                  • TinkTink  

                    No jo…ale Ty tu pises o tom, ze to sjedes…sjet se da cokoli na cemkoli (temer)…ale enduro je hodne o tom, si to i uzit a to na HT obvykle dost dobre nejde…jses vyklepanej, roztresenej a rad ze jsi rad :)…a potrefena husa jsem…nesouhlasim s temer pausalnim zavrhnutim endur jak se tu ted zacina vyskytovat…sou­hlasim s tim, ze se to hodne casto nevyuzije, ale o tom to prece jenom neni…kdyz budu chtit, tak si koupim treba Duru na silnici i kdyz mi v pohode slouzi 105…to je z meho pohledu stejny (to byl jenom priklad…to rikam dopredu :)) )… :)

                    HT je z myho pohledu ciste vykonostni vec – nic moc si na tom neuzijes, ale pokud chces zachrtit, tak neni nic lepsiho nez HT…(ted si jedno budu stavet…)…CP DH jsem jezdil na HT a byla to sranda…po kazdym sjezdu zjistit ze jsem jeste zivej a jit do toho znova – uz bych do toho ale nesel, protoze si to clovek proste neuzije tak jako na FS…enduro vs. XC HT a XC FS je pro me zcela stejny problem.. (u XC FS je problem s nedostatecnym pohodlim :) )

                    0 0
                    • ota  

                      no já to rozepsal asi nějak moc.mě se enduro taky líbí ,já to nezavrhuji-já vlastně nezavrhuji žádnou kategorii,sám jezdím i silnici a klidně bych bral i vysokozdvihové FR kolo,kdyby to šlo.s tím vyklepáním souhlas. šlo mi o tu soudnost,nejezdit 150/150 kolem Labe,stejně jako nebrat XC jako jízdu po asfaltě,jak píšeš.

                      0 0
                      • TinkTink  

                        Toz at si klidne koupi enduro na jizdu kolem labe – mne to vadit nebude – je to kazdyho vec…akorat je vyssi pravdepodobnost, ze to nevyuzije. Soudnost bych do toho radej nedaval…clovek si nakyho bajka zamiluje a pak uz neni soudny :-)))

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        No jo, ale využít pohodlí kola se 130/130 se dá prakticky všude. Na to stačí obyč rozbitější polňačka nebo jakákoliv cesta v lese, kde jsou sem tam větší kořeny. A takové cesty jsou v ČR snad úplně všude, i kolem toho Labe by se nějaký našly.

                        Moje první dojmy, když jsem přešel na fulla nebyly, že toho projedu více, jen jsem si říkal, že všechny ty obyč cesty o kterých píšu výše někdo musel upravit a zdají se mi víc jako s tvrdým rychlým povrchem bez překážek. Ovšem pořád ne úplně všechny, i na některý ty úplně obyč cesty je to pro úplnou pohodlnost pořád málo (těch mojich 115/100).

                        0 0
                      • BB  

                        150/150 je přesně to, kolem toho Labe potřebuješ, to myslím vážně, ne jako srandu. Já jezdím od Neratovic do Vestce u Karaného a to je rozbitá navigace a tam to „enduro“ využiju. Je to ideální terén na testování funkčnosti zadní stavby bajku.

                        0 0
                        • TomasN  

                          Můžu jen potvrdit že „Labe“ jezdím teď na 130/130 a fakt si to užívám. Před tím na HT to bylo téměř utrpení. Jinak souhlasím s názorem, že jízda na MTB je především o technice. Na HT jsem dal to samé co teď na celopéru, ale dnes si terény mnohem víc vychutnávám, vydržím déle na kole a nejsem tak vyklepaný jako dříve. Co na tom že sebou tahám 2kg navíc když sám vážím kolem 90.

                          0 0
                        • wroum  

                          to je fakt, nedavno sem jel od probostskejch na mlikojedy a byl sem i pres 13/14 cm zdvihu docela natresenej :-)

                          0 0
                        • Jenda  

                          jo konecne to nekdo napsal – hlavne u nizssich zdvihu se ani tak nejedna o to ze by to clovek mohl z kopce pustit vyrazne vic nez na pevnaku ale o to ze na rovine po polnackach jedes pohodlne v sede takze ve finale i casto rychleji nez na HT. O lepsi trakci zadniho kola do kopce nemluve – jenze tahle vyhoda se zase asi zacne ztracet se zdvihama nad tech 130.

                          0 0
                          • cabbage  

                            omyl, aby byla jízda po rozbytý louce pohodlná tka potřebuješ často větší zdvih než na sjezd páč to často drncá i na sjezďáku;)

                            0 0
                            • cabbage  

                              uf, ten češtin…

                              0 0
                            • dada  

                              tos mne potesil dneska sem jel po rozoranym ztvrdlym poli na krosu a prisel sem si jek magor jak to drncalo ale ted si mne uklidnil a ja z toho udelam ten zaver ze po tom poli priste nepojedu :)

                              0 0
                          • MlokCZ  

                            A zvlášť pro výjezdy a menší rychlosti potřebuješ ještě větší zdvih. Nemůžeš mít totiž nastavený žádný full (nezávisle na zdvihu) tak, aby při velmi nízké rychlosti šel do větší části jeho zdvihu – pak by při větší ráně šel brutálně na doraz. Takže full s malým zdvihem nemá pak šanci při malých rychlostech něco moc pobrat.

                            0 0
                            • Jenda  

                              jenze velkej zdvih se ti zacne zase prilis vlnit pod slapanim a efekt je zase pryc – ale co znamena „velkej“ zalezi na konkretnim systemu, tlumici a jeho nastaveni:-) Protse kazdy ma neco do sebe (teda krome myho biku kterej pri zdvizich 100/80 vazi jak endura na 150/150 :-)

                              0 0
                              • Jenda  

                                jeste doplnim ze vzhledem k tomu ze pri prudkym vyjezdu ma clovek skoro vsechnu vahu na zadnim tak tlumic reaguje prekvapive dobre i u malyho zdvihu

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                S těmi ztrátami to není tak strašné ani u zdvihů kolem 150/150, pokud je to rozmný systém + jezdec umí aspoň trošku šlapat do kruhu (což má na zbytečné houpaní dost velký vliv).

                                Ale nějaké tam samozřejmě jsou, taky to není pro XC závodníky, to je jasné.

                                0 0
          • Radek Broz  

            2 enduro fotky na mym enduru mas v bikerech v akci.

            0 0
      • Dijck  

        Celkom si mi prehovoril z duse:) Mas pravdu v tom ze ludia co maju zdvih okolo 150 ho malokedy aj vyuziju:) Ja mam ten problem ze vacsinou fotim ja, takze som na malo fotkach… ale nejake prikladam.. moje ac zatial ustalo max 3m drop;)

        0 0
      • MlokCZ  

        Ještě nám napiš na jakých kolech smíme do jakého terénu a na jakých ne.

        Už jsi jezdil delší dobu nějaký kolo 130–150/130–150 nebo ne?

        Já jezdím čistý XC, žádný enduru, dlouhý výjezdy mám rád.

        A přesto lituju, že jsem koupil jen 115/100. Pokud bych vzal podobný kolo s větším zdvihem kolem 130–145 a s dual poplockem jako mám teď (konkrétně mám na mysli např. Ghost ERT 7500 model 06 se 145/140), tak i do kopce se na něm jede stejně dobře jako na současném mojem Cubu (to jsem si už vyzkoušel v přímém porovnání, jediný rozdíl byl +1 kg navrh, což nebylo nijak moc znát) a vyšší zdvih je super, hlavně to větší pohodlí. Vůbec tu nejde o nějaký dropy.

        Jo a lanovkou s kolem jsem jel 2× v životě, takže tu opravdu normálně nepoužívám.

        0 0
        • raceman  

          nevím ale mi asi 115/100 stačilo. a tvoje kolo se mi líbí úplně hodně moc. prostě když ho vidím tak začínám slintat :-)

          0 0
      • Darkson  

        nevim, nevim, ale zaměření biku se nedá hodnotit jen podle zdvihu. spousta Endur je se zdvihy 130/130 laděno do XC a jiný 150/150 na regulérní FR. třeba Maroši „lítá“ na Reignu s Pikem. Ty prvně jmenovaný zdaleka neustojej 2metrový dropy. S čistým doskokem ustojíš třeba i 3metrovej na XC, ale kdo to dá našisto, že jo.. panáčku Panaczku, o kopcích si nenechám vyprávět ani od tebe:-)

        0 0
      • Smazaný účet  

        myslim ze sem presne ten pozer o kterym tu mluvish :)) nestitim se jet i po silnici nebo cyklostezce, dyz po ni jedou ostatni, bavi mi totish jezdit s lidma, kazdopadne spolu s endurem sem nasel opravdovou chut jezdit, ukrutne me to bavi a 2kila navic mi nevadi :-)) odmenou za tu vahu sem ziskal pohodli, zabavu a nehoraznou prostupnot terenem :-)

        0 0
        • JJ  

          No, s timhle se naprosto stotoznuji… Jen uvazuju, ze neni spatny mit dva pary kol, jeden lehky s rychlejsimi plasti a druhy odolnejsi s traktory

          0 0
          • MlokCZ  

            Jenže kdo to má prohazovat, k tomu ještě se piplat s tim, aby po výměně kol přesně sedla kotoučovka a ještě jsou to prachy navíc. Takže to určitě pro někoho je dobrý, ale taky to není zrovna ideální. Já nakonec skončil u kompromisních plášťů kombinace RR/NN 2,25 a jsem teď spokojený jak v terénu, tak nemám problém s tím jezdit i po silnici. Ty dvoje kola maj ještě jednu zásadní nevýhodu, často nevim předem jaký bude celou vyjížďku povrch, takže bych stejně nevěděl, jaký si vzít.

            0 0
            • JJ  

              No to je jasny, idealne by to chtelo stejny naby. Ja uvazuju o tom, ze si postavim jeste par lehcich kol nez mam ted, ale nevim jestli by nedostavaly moc zabrat. Preci jen ted na tom GT jezdim trochu ostreji nez driv na pevnaku:) O RR jsem taky uvazoval, ale kdyz slysim,jaky jsou s nima problemy.. A tady v Jizerkach dost casto jezsi clovek mezi sutrama. A to nemluvim o tom miniaturnim vzorku. Az bude NN ja 400 jako Ralph, tak ho mozna zkusim:)

              0 0
        • Zlatka  

          Moje řeč…:-), u mne ale 3kg navíc.., 1kg kvalitní rám, 1kg vidla, 1kg rohloff. Ale to pohodlí a jak říkáš prostupnost terénem je neocenitelná, navíc toto kolo jen tak nerozlámu, to rychleji spíše sebe na něm.

          0 0
        • dada  

          a mne zas bavi na tebe nahore cekat, vydejcham se a v klidu se porozhlidnu po vokoli…a taky je dobry kdyz se mi nechce chrtit taky slapu nahoru s tebou a muzu se rozhlizet za jizdy..to taky neni spatny

          0 0
      • chupas  

        souhlas. ja jen myslel ze kde neni technika jizdy, tak to zachranuje naddimenzovany zdvih

        0 0
      • hanz  

        myslím že vůbec nechápeš co je enduro, tudíš nemáš šanci pochopit proč si ho spousta lidí koupí.

        0 0
        • panaczek  

          hanzi, mas sanci tady takovou definici endura napsat. a budu za ni rad.

          0 0
          • hanz  

            jedna cesta-tři kola xc full 80/80-prostě na rychlost

            full(třeba tvuj) tuším 100/100-jedeš ještě celkem svižně, netáhneš 2kg navíc a jedeš relativně pohodlně.. nějaké extra pouštění v rozbytých sjezdech, nebo příležitostné dropnutí není zrovna to co to kolo zvládne ale je to dan za rychlost a váhu.

            full(třeba muj(spešl enduro)) 150–150-mam dvě placky s napínákem,jedu pomaleji(táhnu 2kg) než ty zato pohodlněji, sjezdy mě baví, „naseru“ to kamkoliv a dropy seskoky atp si užiju bez obav o kolo.

            vše se dá sject na všem, na některých endurech se ale už nedá vše vyject takže občas tlačím což mi vůbec nevadí protože moje pojetí biku je už méně výkonostní a více požitkářské.

            prostě enduro je hlavně o pohodlí a o možnosti když k tomu máš vlohy si někde super zasjezdovat, zaskákat bez obav o bika. A je uplně jedno jestli skočíš drop jednou ročně nebo nikdy.

            To že enduro biky jsou dělaný na dvou metrový dropy je nesmysl, 99,9% to lidí na takovým kole neskočí kuli nastavenýmu posedu a žádný z endur by to opakovaně nevydrželo..ta­kovýdle věci jsou už čistě dh/fr záležitost.

            další věc je že není 150 jako 150 ale to už by jsme byli zase jinde.

            0 0
            • TheIF  

              :-)

              0 0
              • TheIF  

                Tak znova… Jste zapoměli na All Mountain to budou ty kola 130/130

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jo, ale u většiny výrobců jsou ty modely All mountain a Endura hodně blízko u sebe. Třeba Ghost má All Mouitain 130/120 a Enduro 145/130. Když to srovnám zrovna s ES6, tak ta je tak někde mezi těmi Ghosty (taky Canyon tam udává rozpětí celé). No a modely ESX má taky Canyon spíš jako All Maintain označený a u jiných výrobců už to bývá zase už Enduro. Takže je to stejně takový slovíčkaření.

                  0 0
                  • TheIF  

                    To je fakt, ale já bych mezi enduru dal právě ty modely ESX (protože mají pevnou osu)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já je taky vidím víc jako Enduro, ale Canyon je značí do All Maintain úplně přesně stejně jako ES modely (aspoň ten ukazatel, jako si dával v obrázku maj úplně stejnej).

                      0 0
                • hanz  

                  asi jo, ty sem nezohlednil…ale u AM asi nejvíc ze všeho jde podle mě o system …protože takových 130 VPP bude docela tvrdých, pocitově třeba jako fsr 100(odhadem dle zkušeností se systemama na vyžších zdvizích) tak jak tak stejně budeš muset posuzovat kolo od kola protože takovej reign a spešl enduro sou naprosto rozdílný kola i když maj stejnej zdvih.

                  0 0
                  • vifon  

                    130 VPP pocitove tvrdych? Si robis snad srandu. Jazdil som oba a so speslovym fsr 100 sa to vobec neda zrovnavat. Zdvih ide o hoodne hlbsie a o tvrdosti nemoze byt ani reci.

                    0 0
                    • vifon  

                      Pozri si recenzie napr. santov. V nich sa dozvies, ze napr. BLT ma pocitovo vyssi zdvih.

                      0 0
                    • hanz  

                      píši tam dle zkušeností na vyžších zdvizích, vpp pod šlapáním zavřeš, m3, v10 a nebo reign a glory se na svuj zdvih vůbec netváří..naopak třeba turner, comencal se tváří jako by toho zdvihu měli 2× tolik než maj.

                      0 0
                      • TinkTink  

                        Dneska ho mel nak malo…jsem uplne na blby rovince jebnul oba dorazy a hned chvili na to zas oba na ABSku…to je rano todlecto :-)

                        0 0
                • cabbage  

                  někteří výrobci to uvádějí obráceně…

                  0 0
      • fousek  

        No a co teprve ja jezdim skoro silnice na Freeridu:-)

        0 0
      • Radek Broz  

        I kdyby to ti lide nevyuzivali, co je ti po tom a proc te to stve? Je to jejich vec.

        10cm mozna staci na zavodni XC, ale i na maratony je to uz sakra malo. Na to, co si ja predstavuju pod pojem „teren“ 10cm uz opravdu nestaci. Myslim, ze ja svych 130/150 vyuzivam vei nez na 100%, potreboval bych zejmena vepredu vic.

        0 0
        • cabbage  

          nebejt geometrie a nedostatku převodů, tak seš vlastně chrt;-P

          0 0
          • Radek Broz  

            Vcera jsem tak enduroval po kopcich a je fakt, ze mit tam aspon dvojprevodnik, tak vlastne chrtim… Dolo by se to, mozna tak mit ten ram o cislo vetsi. I kdyz nevim, co pravoverni chrti na nektery ty sjezdy a hammertrail, pres kterej jsem jel, rekli;-)

            0 0
            • cabbage  

              // I kdyz nevim, co pravoverni chrti na nektery ty sjezdy a hammertrail, pres kterej jsem jel, rekli;-) // „to je ale krásnáá procházka“ ;)

              0 0
        • Jenda  

          prosim te kdy ty jsi jel maraton:-)))))))))

          0 0
    • vasil  

      jezdil jsem půl roku giant trance a byl jsem spokojený (ne že by to bylo enduro :-)) jednu vyjížďku (60 km) jsem vyzkoušel reign a šlo to taky, ale tak nějak líp jsem si připadal na trancu teď jsem pro změnu vyzkoušel anthema (sudety), jsou na něm nižší zdvihy a vůbec nic se nedělo-jelo se mi dobře (vždycky záleží na terénu) ale na té reklamě možná něco je uznávám, že z vyšším zdvihem je ta cesta z kopce pohodlnější, ale zase jsem si to tak neužil-z terénu se stal asfalt :-) (o dropech u mně není žádná řeč, ale nevím, jak je to u vás) foto-můj oblíbený terén z baraniej gory v polsku-miloš cienciala to nazval xc projížďka

      0 0
    • black.horse  

      momentálně jezdím něco na pomezí XC/enduro, prostě dle mě univerzál na vše, zdvihy 130mm předek, 125mm zadek, váha cca 13,5kg, lehký kola, gumy střídám dle nálady povrchu, posez univerzální kompromis… no, moje zkušenost s tímhle kolem je taková, že to bez problémů stačí na 70–90% terénu v čechách (imho Panáček má recht, s trochou techniky se dá sjet skoro vše i na Ht:-) ), je to univerzální kompromis a sem momentálně max. spokojen… Trasy jezdím od 0km do 100km (nejčastěji ale tak těch 30–70km), heslo čím víc terénu tím líp, jezdím pro zábavu a hraní si s kolem v lese, nehoním se za průměrama a kilometrama, ale bohužel vzhledem k bydlišti se nudným přejezdům nevyhnu… jinak Lockouty nepoužívám, Poplock z vidle sem sundal a SPV na tlumiči „vypnul“, full je proto aby se houpal a všechny tyhle systémy jsou na úkor pohodlí:-) jinak pro jezdivější tvory bych chápal Lock, ale spíš nad oběma koly a radši formou stavitelného propedalu a podobně, nic stálého… Každopádně do budoucna zvažuju zvětšení zdvihů, ale tak na 150/150, víc je zbytečné a třeba něco více „endurofilního“, baví mě na kole blbnout a užívat si terénu, ale zase se nechci (a nemám na to fyzičku), tahat s metrákovou mrchou, kterou v čechách prostě ani nevyužiju… no, snad asi nějak takhle… jinak dá se polemizovat co má význam a co nemá, ale myslím, že každej kolo vnímá jinak a pokud se někdo chce houpat na vysokozdvihý krávě, ať se klidně houpe, taky bych ledascos sjel na chrtím HT kole, ale nechci a když se někdo ptá proč? prostě proto;-)

      0 0
      • TheIF  

        Tak tohle přesně sedí i na mě. Jen bych dodal, že moje příští vidle bude pružinovka neboť ta vzduchovka chodí jen tak 100–110mm :-(

        0 0
      • JJ  

        Jak to zvladaji ta lehka kola pod tvoji vahou? Premyslel jsem, ze taky poridim neco lehciho. Teda az potom, co usetrim na Revelation:)

        0 0
        • black.horse  

          zrovna v sobotu sem byl s kámošem na výletě a pojezdili po kopečkách kolem Děčína, teda jeli sme tam hlavně kvůli sjezdům a blbnutí po lese na „singltrejlíkách“ a upřímně si troufám říct, že sem tomu chtě-nechtě, v některých kamenitých pasážích dal nažrat jak už dlouho ne a ty kola žijou:-) takže spokojenost a milé překvapení… jinak mám na nich tak 1000km, víc určitě ne, spíš 700–800km… a zatím šlapou, ale zpočátku sem se o ně bál… jinak už sou snad konečně na cestě druhý kola na agresivnější pojetí jízdy…

          0 0
    • pajik  

      Mrzí mě, že jsem to téma založil asi trochu s podtextem ENDURO forewer… Pište prostě profily ať máte fulla jakýhokoliv :)

      0 0
    • MlokCZ  

      Tak ještě jednou a teď jen moje zkušenosti.

      Od koupě Cuba, co mám v profilu jsem očekával přibližně to, čeho se mi dostalo. Rychlostně a náročností ujetých km (tím myslím, kolik mě vyčerpá stejná ujetá vzdálenost) je to téměř shodné s bývalým HT. Pohodlí a vychutnání sjezdů a rozbitějších úseků neporovnatelné (proti HT paráda). A taky teď už nemám problém jezdit i dlouhé vyjížďky (na mě dlouhé) ke 100 km celé v terénu (teda pokud zvládám fyzicky), na HT jsem toho měl vždy max. po 30km dost (když byly trošku rozbité cesty) a musel jsem víc dávat silnici. Na silnici taky s Cubem není problém, zamknu tlumič (nebo v delších stoupáních když jdu dýl ze sedla i vidlici) a pohoda.

      Jediný co mě trošku mrzí (jak už jsem psal výše), že jsem nešel do vyššího zdvihu. Už při koupi jsem se rozhodoval zda větší nebo ne a pořád nevěděl. Rozhodnutí za mě nakonec udělala super výhodná cena, co jsem měl na Cuba. Jinak už bych rovnou šel do vyššího zdvihu. Teď už bych do něj šel každopádně.

      Terén nejezdím nikterak příliš těžký a možná úplně vše by určitě vše šlo projet i na HT (taky jezdím podobné trasy jako dříve) a když ne, tak ten kousek většinou nedám ani teď na fullu.

      Dělka vyjížděk 30–120km, profil to je těžký, např. teď v Jizerkách 2 vyjížďky s převýšením téměř 3km. Dříve nevim, protože to nemám čim měřit (v Jizerkách měl kamarád GPS). Průměrná ryhlost hodně záleží na konkrétní trase, ale často tak kolem 13–17km/h. Pokud bývá vyšší, tak jen proto, že část trasy je po silnici.

      Zamykání využívám dost protože mám vše z řídítek:

      • vše plně aktivní – používám nejvíce
      • tlumič na floodgate + vidlice plně aktivní – používám poměrně dost, hlavně na táhlé výjezdy, které nejsou příliš rozbité + na asfaltu
      • tlumič zamčený + vidlice na floodgate – tohle používám pouze na asfaltu když jdu na delší chvíli ze sedla
      0 0
      • MlokCZ  

        A ještě dodám, že i přesto, že bych se mi líbil větší zdvih, tak jsem stále ještě po půl roce z Cubu nadšený.

        0 0
        • tomek  

          Měl jsem stejné dilema se zdvihem (130/130 , 100/100). Byl jsem ale přemluven na 130/130 a jsem nadšen. Mám CUBE STEREO, vzadu RP3 a vepředu Marušku AM3. Ta ale půjde pryč a chci FOX TALAS X. Oproti pevnému kolu je to naprostá pohoda, dnes jsem dal Lysou Horu (90km většinou v terénu) a nejsem takový umlácený jako na hardtailu… Nejdřív jsem tam měl crossmaxy s lehkýma gumama ale ve sjezdu to nabylo ono. Hodil jsem tam širší ráfky a gumy 26×2,3 a je to super. No budu to dál testovat..

          0 0
    • Pavlos  

      od mojeho fullu jsem ocekaval zvetseni pohodli a predevsim me prestaly bolet zada:) Sedim na nem jako v kresle;) pohodli ale taky zalezi na plastich a tlkaku v nich. Mam WTB TimberWolf2,3" a kolo jede trosku vic z tezka ale zase se nebojim pustit to rychleji dolu a navic do beskyd idealni plaste (treba z lyse po modre dolu:)) ale ted jsem tam soupnul ralfiky a jak na me kamosi vzdycky cekali tak s ralfikama nestihali:) ale zase ty plaste nedrzi(oproti wtb) a ve sjezdu to neni takova prdel:)

      Celkove jsem spokojeny ale chtelo by to tlumic s nastavenim progresivity.

      0 0
    • speedy gonzales  

      kolo> iron horse mk.trojka zdvihy> 130/130 vaha>nejak pres 14 (predtim kanon prophet 140/140,vaha 13kg) spokojenost> velika, min mm bych nechtel

      styl> „nahoru jezdime proto abysme mohli jet dolu“ tady v coloradu je enduro prakticky nutnosti (a ani panacek me nepresvedci o opaku:-))), ne ze by se to nedalo projet na ht, ale v typickych velice rozbitych kamenitych sjezdech si proste uzijete nejvic zabavy kdyz to muzete poradne pustit. a min mm znamena min zabavy…ne nadarmo je tu nejoblibenejsi kolo yetina 575 se 150mm… na druhou stranu v cesku je trochu jina situace,ze. jo,casto se trochu nudim a rikam si ze bych klidne bral 100mm a kilo dolu. ale vyssi vahu registruju jen na svizich ve vysokem tempu s xceckovymi zavodniky, pro moje „usporne“ tempo na epic rides (hrebenovky,sin­gletracky,80–100km) to nejde poznat.

      zaver> full? jiste! enduro? ano ale. pro ty kteri jezdi agresivne, neboji se to „pustit“, jsou casto v horach, je robustnost, pruchodnost, vydrz proti xc fullu znacnou vyhodou. vysledkem je vetsi zabava..a o to nam jde ne?:-)

      pozn> podle me by enduro rozhodne nemelo mit pres 15kg, optimal je mezi 13–14kg

      foto dodam zahy

      0 0
      • TinkTink  

        Kurna…tu vahu jsi dal limitujici…co mam teda ja? :o)

        0 0
        • Zlatka  

          Kurna…tu vahu jsi dal limitujici…co mam teda ja? :o) :-D

          0 0
        • Pavlos  

          by me taky zajimalo to moje ma 15,5–16

          0 0
        • speedy gonzales  

          chlapi sorry…:-))) no jasne ze furt mas enduro akorat nemas „lehke enduro podle speedyho definice“

          0 0
          • TinkTink  

            No to nemam…to jsem dneska poznal…hlavni co musim udelat, je vyhodit nejvetsi prevodnik a prostredni nahradit 36 zubama… :))

            0 0
    • kafac  

      Nevím jestli mám vic XC nebo Enduro, ale asi spíš Enduro 120/120 Merida Transmisson Speed hmotnost asi 14kg. S kolem jsem spokojen, jezdím prakticky všecko co se dá. Jel jsem i 175km po asfaltu, vyjíždky od 50 po 150km v terénu, mám rád hlavně solidní terény – spíš sjezdy než výjezdy, nejsem žádnej závodník, ale když jedu jednou za rok nějakej závod tak nedopadnu zas tak špatně :-)

      0 0
    • cabbage  

      neni enduro jako enduro, protože to může bejt cokoliv v rozmezí 11–16(17)kg 120–175mm zdvihu a ještě hodně rozdílů je v geometrii.

      protože je enduro definovaný jako nezávodní XC tak jezdim hodně nezávodnim tempem;) terén stejnej jako na HT(hodně lehkej) enduro mam hlavně kvůli pohodlí, vyjížďky okolo 100km(jak kdy), avg jak kdy…:/ uzamykání používám jek když vim že bude hladněk asfalt a já i zvednu zadek ze sedla, jinak uzamykat cokoliv nemá smysl, obzvlášť když neni lock na řidítkách. spokojenost velká, ikdyž… dovedu si představit pohodlí na něčem s 160/160..:o)

      bike je v profilu

      0 0
    • black.horse  

      jo, když sme u endura… napíšu něco za mýho kámoše, co nechodí na B-F: Jezdí totiž na Spešlu Bighit s Juniorem 170/170 a váha 18–19kg, kliky s dvoplackou, Singletrack ráfky a Gazzalodky 2,5gumy a 24" kolo vzadu… na DH a FR si dá krátkou sedlovku a starší sedlo a občas si dá dlouhou sedlovku a XC sedlo a jezdí na tom na enduro… v okolí Prahy a spol jezdí až kolem 100km výlety a teďka sme byly na Děčínsku pořádně zaendurovat a vyřádit se na kopečkách a dali sme 65km… ten kluk je s kolem spokojenej, má ho rád a neměnil by ho, páč k němu má skoro už citovej vztah… takže když enduro, tak jedině pořádný:-) jinak vyjede na tom vše, skoro víc než já na Ghostu… a tempo má více než důstojné… to není v kole ale v tom, kdo na něm jede…

      0 0
    • wroum  

      tak ja sem se pres zdvihy 8/10 (jednocep), 10/10 (jednocep), 13/16 (jednocep) dostal na 13/14 (FSR) a prijde mi to optimalni. nejsem chrt, mam rad pohodli, jezdim radsi z kopce nez do kopce a terenu se nebranim zadnymu, jen ten asfalt fakt nemusim. plaste vozim 2,1 az 2,3 a zadny slicky ala RR, ale poradny brutalni gumy, momentalne i mekka smes (super). kolo vazi cca 14–15 kg. prumerna vyjizdka je tak kolem 50–70 km pohodovym tempem (z kopce nadoraz). ujety km a prumerna me vubec nezajimaj, comp nemam. vidlice ma ETA a obcas to pouziju kdyz musim po asfaltu do kopce nebo mam pred sebou nejakej stoupak zadajici upravu geo (Maturita napriklad :). s kolem sem naprosto spokojenej a nedovedu si predstavit ze bych sel z5 na nizssi zdvihy. 130 je podle me takovy univerzalni optimum a min je pro chrty. vic bych asi taky uz nechtel (ted), ale uvidime :-D. myslim ze sem si takovy kolo nekoupil zbytecne.

      muj oblibenej trail je napriklad Posazavska, Čap (cesky stredohori) a okoli, ale hlavne ten sjezd z nej je labuz, koreny, sutry, sisky, pisek a zatacky v kudle dolu…

      0 0
      • Peslezedirou  

        Pokud pojedeš posázavskou tak se dej v Pikovicích po zelený na Medník (tlačing:)) a pak si to sjeď, za tu námahu to stojí. Krásný sjezd z vrcholu po kořenech :)

        0 0
        • cabbage  

          s tim musim souhlasit, je škoda, že tam nevede nějakej přímej výjezd- z Přívozu sice vede na Medník značka, ale nestojí za projetí:-/

          0 0
        • wroum  

          jel sem to vcera :-) teda ne tu zelenou, ale porad po cerveny do Davle-Olesko-Vrane-Tocna-domu. Ale dik za tip, nekdy to zkusim :-)

          0 0
        • McBlacky  

          dá se tam vyjet v pohodě, z mostu rovně do vesnice nahoru z Pikovic po kostkách a pak mezi chaty vlevo (v tý ostrý serpentině doprava) a cestou podle chat až na Medník z druhý strany… ta zelená nahoru se dá vyjet taky skoro celá, jen to chce trochu makat :)

          0 0
          • Peslezedirou  

            Nejhorší je začátek u toho zavřeného kiosku, přes tu skalku nebo balvan jsem se nemohl přenést (musel bych lítat) a pak mi před vrcholem stála v cestě docela velká kláda, tu taky nedám :) Paráda je pokračovat po žlutý na Slapy a pak přes Ztracenku do Štěchovic.

            0 0
        • dodydody  

          Jak tlacing to normalne jezdime kdyz davame posazavskou se svatojanskejma proudam letos asi byla zaverecna :(

          0 0
    • vifon  

      Pridam aj ja trosku do mlyna. Mam full 140/135 neviem ci zrovna enduro, vystiznejsie je all-mountain. Robime svihy do cca. 100 km, v priemere 60–80 km na jazdu. Fulla som si kupil pre pohodlie a zazitok z jazdy. V rozbitejsich pasazach je to fest citit, mozem sa s bikom viac vyhrat a nesustredovat sa tak na cestu :-). Paradoxne robim obvykle trasy rychlejsie ako so starym HT (XC Giant a RS Sid) aj ked je bike o zhruba 3 kg tazsi. S Pikou som sa zo zaciatku hrajkal a zosrobovaval zdvih, momentalne neriesim. Jazdim vsetko na plny zdvih. V prudkych stupaniach sa len viac nahnem nad vidlu. Uz by som nerad „degradoval“ na HT. V buducnosti ale nevylucujem prechod na tvrdsie enduro 160–165 mm.

      0 0
    • filipes  

      130/120 FSR, vaha 12–12, jezdim co nejvic singliku v prirode. Do kopce sportovne, z kopce se snazim jezdit ciste a neprasit kvuli defektum+rafkum. Na vyjezdech casto snizuju zdvih a zamykam predek/zadek, jde tak chrtit i ve stoje s minimalnim handicapem proti HTcku. Z kopce me brzdi hlavne nedostatek techniky a moralu.

      0 0
    • kesu  

      jezdim spešla enduro(zdvih 125/132),snažil sem se ho naladit na co nejnižší hnotnost a nakonec sem se dostal na 12,7kg.Rád jezdim v rozbitém terénu ale vlastně neskáču.Delká vyjiždek je nekde mezi 30 až 100km průměrem mezi 18–20km/hod.Zamykání považuju za velkej přínos a péužívám ho,ale nemám inteligentní tlumení a FSR se houpe opravdu vždycky.Pokud jde o to proč vozim takovejdle tip biku tak je to hlavně kvůli pohodlí na polňačkách a lesních cestách a maximálně čas od času pro vetší toleranci při nejakym pokaženym dopadu.Pro příšte plánuju výmenu vidle za neco se 140mm a kdybych menil rám bylo by to za něco se 150mm.řekl bych že volba enduro kola pokud to má bejt jako jedinej bike je hlavne o ochote trosku zpomalit a víc si jízdu užít.jinak se na tomdle tipu biku dá podle me ujet vícemene totež co na XC fullu jen pomalejc

      0 0
      • Peslezedirou  

        Pokud jde o to proč vozim takovejdle tip biku tak je to hlavně kvůli pohodlí na polňačkách a lesních cestách a maximálně čas od času pro vetší toleranci při nejakym pokaženym dopadu

        Krásně napsáno…

        0 0
        • kesu  

          njn aspon si to umim priznat:) ,taky je to ale tim ze mam problemy se zadama a jet terenem vic jak 30km na ht je pro me utrpeni.

          0 0
          • Peslezedirou  

            Taky jsem pořídil fulla kvůli zádům a přátelům koňákům :o)

            0 0
            • kesu  

              jak tak koukam k tobe do profilu váha byla taky asi hlavní požadavek…

              0 0
    • Hynas  

      Něco přidám i já…včera jsem ještě s dvěmi mi podobně postiženýma absolvovali výlet z Oldřichovic s výjezdem po asfaltu přes Tyru na Javorový, potom přes vrchol na Slavíč, odtamtud přes Lačnov na Malý Polom přes Muřinkový vrch kolem Velkého Polomu po zimní trase zpět na muřinek a dolů po žluté do Lomných a po asfaltu zpět k autu. Řeknu vám, do nynějška jezdím na fullu sugar s 10cm vzadu a u-turnovou rebou 85–115. Protože jsem i nadšený maratonec (dojíždím tak v prvních 20% startovního pole), tak mám kolo, se kterým není problém švihat cca 30kmh po asfaltu, stejně tak není problém (při závodě i při švihovější vyjížďce) naplno využít odpružení pro lehčí terén. Včera jsem si ale říkal, že v určitých úsecích (přejezdy a příčné přeskoky příkopů, potůčky, mokré šutry, šlapavé výjezdy a technické hraní si na singletracích, obzvláště i sjezd z Velkého Polomu) bych plně využil i kolo 150/150, mám vyhlídnutého fat possuma (značková závislost…). Rozhodně bych si však takové kolo potřeboval v takovém terénu v přímém souboji se sugarem vyzkoušet, abych pochopil… . Případně si ke svému švihovému sugaru takové enduro pořídit bokem…a pak si jen vybírat. Jinak to včera byla paráda, kdo tam ještě nejel, doporučuju…cca 70km. :o) To ale jenom tak na okraj :o)

      0 0
      • tomek  

        Ahoj, na víkend 7/8 října organizuju takovou akcičku na Třinecku i s testováním kol… tak se můžeš přidat… Budem mít ubytko v Nýdku za 70,–Kč a pojede se v sobotu na Čantoryji a do Polska a v neděli spíš něco kolem Velkého Polomu. To se ještě upřesní. je to taková nezávazná akce…

        0 0
        • Pavlos  

          coze coze to by me zajimalo

          0 0
          • tomek  

            ještě se ozvu…

            0 0
            • Hynas  

              Paráda, a co tam budeš mít za kola, respektive z čeho se bude dát vybírat pro zkoušku? Bohužel tahle otázka, ale kvůli ničemu jinému bych nepřijel. A musím vzít na oplátku i své kolo, nebo nějaké dostanu a pofrčíme? :o)

              0 0
              • Pavlos  

                jasne tomek nakoupi bajky a jedem:)

                0 0
                • tomek  

                  Tak nakonec se akcička bude konat 7–8.10.2006. Všechna testovací kola se už vyprodala, takže smůla. Program je následující: Sobota: sraz je v 9hod u skokanských můstků v Nýdku www.mapy.cz/#… trasa: Nýdek-Velká Čantoryje-po hranici směr Stožek, pak Kiczory a na Kubalonku do Polska, Istebna, Jaworzynka, Hrčava, Gírová, Mosty u Jablunkova, pekárna v Dolní Lomné a zpět do Třince večer pivo v Nýdku..... Neděle: snídaně v 10hod v pekárně v Dolní Lomné a výlet v okolí…

                  0 0
                  • Pavlos  

                    kolik to je km?

                    0 0
                    • tomek  

                      asi tak 60–80km. Záleží jek se budem cítit a kudy to přesně pojedem

                      0 0
                  • goofy  

                    Co se tak asi planuje na tu nedeli, a jake bude tempo? ;o)

                    0 0
                    • tomek  

                      hlavně pohodka a nějakých 50–70km…

                      0 0
                      • goofy  

                        No ja bych si pak pripadne zavolal doprovodne vozidlo, a sjel nekde do doliny, kdybych mel pocit, ze uz fakt umiram :-)

                        0 0
                        • tomek  

                          V neděli vše upřesníme na snídani v Dolní Lomné v pekárně v 10hod. Presíčko, bábovička a pak se uvidí…

                          0 0
                      • Andrzej  

                        vys jsi psal neco o ubytovani za 70,– mozna by nas par prijelo..... kdyztak dej kontakt na to bydleni, dik

                        0 0
                        • tomek  

                          to platí, už jsem psal cenu, ale to se upřesní na místě. Klasika je kilčo, ale pokud bude chatka plná, tak kolem 70kč Kdo nestihne lůžko, tak spacák a karimajdu sebou.

                          0 0
        • goofy  

          Nakonec jste to presunuli na 7/8? Tak to bych mohl dorazit v nedeli… Protoze ten patek a sobote bude u mne zabity :-(

          0 0
    • JJ  

      GT I-Drive 5, bez zamykani vidle nebo tlumice(o vidli uvazuju).Vaha tak 15kg? Od koupe jsem ocekaval hlavne mnohem vetsi pohodli a moznost jet rychleji z kopce. To se potvrdilo a ani do kopce neni kolo o moc pomalejsi. Styl jizdy: rekreacni vyletnik:) Prumerna vyjizdka: odpoledni vylet kolem 30–40km po Jizerkach. Minimalne jednou stoupani na Bedrichov(400 m­etru) terenem, potom nekdy dolu a jeste jednou jinudy to same, nebo neco po hrebenech a az dolu jen jednou. Dolu vzdy tezsim terenem – koreny, skalky, skoky.. Prumerna rychlost 13–20km/hod.

      0 0
    • tomek  

      Tady je pozvánka…

      0 0
    • black.horse  

      no, po dnešku v Praze a po min. víkendu na horách začínám litovat, že místo 13cm zdvihů sem nekoupil tak 15cm:-) no, námět na příští kolo…

      0 0
    • MartinXC  

      Mám Spec.Enduro, zdvihy 110–150/150 nebo 135mm vzduch (podle toho, co tam namontuju a jak nastavím), uvažuju o 170/170 v péru, váha 14–15kg (podle plášťů). U 36ky používám snížení zdvihu na 110mm všude kromě hlavního sjezdíku, u DHXair střídám propedal max+ a max-. Když jsem kupoval, myslel jsem že jej vyladím víc jako AM kolo (takového težšího Stupmjumpera), ale nedá se. Typická vyjížďka na něm je sólo, cca 50km, převýšení 1000–1500m, průměr cca 12–13kmh: většinou 10–20km přesun terénem pod zajímový kopec, pak někudy piánko nahoru (5km) a někudy zase dolu (500–600m) a to i víckrát abych si to vychutnal – pak (někdy hospoda) zase přesun k domovu. Občas si zkusím maratonskou trasu, ale to nějak není ono, Enduro nemá ten odpich a vazbu od terénu: moc to žehlí, odlepit se od země je taky fuška a každý kopec v tempu mi tepovku žene moc nahoru. Zamykání bych moce neřešil, podle mě stačí snížení zdvihu vidle a přituhnutí tlumiče na přesuny a výjezdy.

      0 0
      • TinkTink  

        Nejsem si jistej, ale spis zkus jinej ram se stejnym zdvihem…ty 2cm navic nemusis vubec poznat a taky Ti nemusi vubec pomoct…copak by jsi rad? :)

        0 0
        • MartinXC  

          Já bych je dozadu kvůli předku a doladění geometrie – jinak Enduro stačí vzadu i se 135mm, když se vypne propedal. Na předek mi to co nabízí 36ka moc nesedí (na pomalý přesun je moc tvrdá, na velkou ránu je na konci moc progresivní) – asi otestuju nějakou 66ku. To jsou takové moje fantazie… ale rám nedám, na chrtění mám jiné strojky.

          0 0
          • TinkTink  

            Pokud budes mit moznost, vyzkousej Travise Single…to je muj aktualni favorit (ktereho nehodlam zatim prodat :)) )

            0 0
            • MartinXC  

              150mm nebo ten nový Intrinsic ?

              0 0
              • TinkTink  

                Jsi chtel rict TPC nebo Intristic :)…ze…ja mam TPC a lebedim si…funguje to lip nez Nixon s TPC :)

                0 0
                • Pavlos  

                  a vaha? myslim realnou.

                  0 0
                  • TinkTink  

                    Skutecne nevim, tu u endura na vetsine mist absolutne uz neresim…ale ma okolo 3kg…

                    0 0
                    • Pavlos  

                      takze proti pikovi nejake to pulkilo navic:( Stejne dlouho nevydrzis a testnes Lyrika:)

                      0 0
                    • speedy gonzales  

                      jooo kde sou ty casy kdy tink laskyplne laskal brzdove paky vrtackou aby byly o 4gramy lehci

                      0 0
                      • TinkTink  

                        Neboj, uz zacinam stavet HT XC s veckama apod…tak uvidime jak to dopadne :)…ale tezky to pocitam uplne moc nebude…na 100% se vlezu do 15 :)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak to bude fakt hodně moc lehký, 15 liber je super.

                          0 0
                          • TinkTink  

                            To bych dal myslim jenom s vypetim vsech sil a vsech komponentu co mi tu lezi :)…ne ne…bude to hodne levny stroj…takovej polozimak, polo XC, ram zatim neni jasny, vidle bud Marathon nebo Tora, pak od Alivka (razeni, chci to na osmicce) po XT (kliky, brzdy a tak…) :) a kola naky od Mavicu asi :)

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.