Zkušenost se silničním elektrokolem

357 nepřečtených
  • lalajda

    Zdravím, ma někdo osobní zkušenost se silničním elektrokolem (colnago e64, Orbea… )

    Díky za rady, doporučení.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Mám Wilier Cento 10 hybrid od července a jsem s ním spokojen. Najeto přes 2 tis.km. Dá se jet i přes 100km, přirozeně záleží na profilu trati.

      Nedávno tady byl dotaz s tímto odkazem na Bianchi Aria E-Road. Přečti si to, hlavně „Všeobecně“, jsou tam i zkušenosti majitelů.

      http://www.bianchi.wz.cz/

      0 0
    • Smazaný účet  

      Pánové, až tohle téma objeví trolující biobikeři, tak na Vás nenechají nit suchou.

      0 0
      • exxonvaldez  

        Hejbnout zadkem a nit by suchá nebyla:D

        0 0
        • petrx  

          Na silnici pokud je člověk lenoch lze legálně provozovat plnohodnotný elektrický skútr bez omezení rychlosti, tak mě motorizovaná silnička nedává vůbec smysl, když to v silničních zákonech nedává žádnou přidanou hodnotu.

          0 0
          • psbiker  

            3/4 e-kol fungují v ilegálním režimu. Delikventi na e-kolech si na internetech vyměňují návody, jak odstranit nebo obejít zákonná omezení. Počítám, že zakladatel vlákna by zde na BF chtěl řešit něco podobného. Pokud se ukáže, že mám pravdu, prosím zodpovědné moderátory, aby zavčas zasáhli, jinak zde budou mít fórum delikventů s návody, jak porušovat platné zákony.

            0 0
            • Cavendish  

              3/4? Tak určitě :)

              0 0
              • psbiker  

                I kdyby polovina, ukazuje to výstižně morální bahno e-kol. Pak můžem vyžadovat kvalitní zákony, když si je podle potřeby stejně porušíme. Proto je nakonec nutné pro všechny přípomocné vehikly vyžadovat řidičák a povinné ručení, jak bylo prozatím schváleno pro ty rychlejší a těžší.

                0 0
                • DonE  

                  Morální bahno nejsou e-kola, ale část jejich uživatelů. Situaci neřeší RP a POV, ale brutální postih těch, kteří upravují či jezdí na upravených kolech. To znamená zabavení upraveného e-kola a trestní řízení s uživatelem a úpravcem.

                  0 0
                  • psbiker  

                    Pravda. Prozatím by myslím stačilo, aby ilegální úpravy nebyly prezentovány jako něco chvályhodného, co stejně má každý..

                    0 0
                  • pepek  

                    Brutální postih? Není to málo, soudruhu? Soudruzi z Iráku a Levanty navrhují věřejnou popravu. Džihád! :-)

                    0 0
                    • DonE  

                      Zkus si nechat vypnout omezovač rychlosti v autobuse. Jde to udělat, ale až tě chytí, budeš se divit. Legislativa je taková jaká je. Až na upraveném e-kole způsobíš dopravní nehodu a poškozená strana bude mít opravdu dobrého právníka, tak budeš rád, když odejdeš s náhradou škody a podmínkou. Mohlo by se ti stát, že půjdeš sedět za obecné ohrožení.

                      0 0
                      • pepek  

                        Nemám ekolo a dokonce ani autobus.

                        0 0
                      • skaj  

                        Jit sedet za obecne ohrozeni pri jizde na upravenem elektrokole?:) To bych trochu brzdil s americkyma pravnickyma serialama:):) Kolo fakt neni autobus a nasi soudci nejsou uplny idioti.

                        0 0
                      • yetti  

                        Naprostá většina e-bikeru s vypnutým omezovačem si dobře uvědomuje, že to není správné, ale je to přestupek na úrovni piva během vyjizdky nebo třeba jízdy po chodníku, což občas dělá naprostá většina cyklistů. Zahrádky plné cyklistů jsou toho jasným důkazem. Každý, kdo si to pivo na kole dá ví, že kdyby došlo k nehodě, tak má *******, ale bereme to jako přiměřené riziko. Demonizovat cipnute elektrokolo mi tedy přijde značně pokrytecke.

                        0 0
                        • psbiker  

                          Zahraniční zkušenosti vedou k výrazným trestům, třeba až chipnutý e-biker do chládku. Takže se asi bude demonizovat :)

                          0 0
                          • Janes  

                            V Česku? Jsem nemyslel, že jsi tak naivní.:-)

                            0 0
                            • psbiker  

                              V Česku je anarchie :)

                              0 0
                              • Janes  

                                To přímo ne, na to nemáme koule, ale takový to vochcávání, na to jsme veltmajstři.

                                0 0
                        • orm  

                          Cipnutim se z ekola stava obecny moped. Jizda na mopedu bez prilby, bez registracni znacky, bez povinneho ruceni je podle tebe na urovni prestupku?

                          0 0
                          • DonE  

                            Oni to prostě nechtějí přiznat. E-kolo je motorové vozidlo, které za splnění jistých podmínek zákon staví na úroveň kola. Pokud tyto podmínky nejsou splněny, tak jde o standardní motorové vozidlo, se všemi důsledky, které z toho vyplývají.

                            Napíšu to tučně. Mně e-kola nijak nevadí, vadí mi porušování platných zákonů. Klidně lobujte za jejich změnu. Ale dokud platí, je třeba je dodržovat. Tečka, konec.

                            0 0
                            • yorg  

                              Furt se tady někdo opírá do elektrokol. A co jsou ty hlučné a smradlavé věci, kdy je do běžného pánského kola pod trubku zabudován. spalovací motor? O nějaké přípomoci se tam mluvit nedá, jede to za výrazného zvukového projevu samo a nevšiml jsem si, že by to pomahače a chrániče nějak vzrušovalo.

                              Že by proto, že jsme stále ještě ve fázi, kdy nemusí být na každý prd zákonný paragraf a kdy se spoléhá na rozum člověka a když ho nepoužívá a něco způsobí, tak za to zaplatí? Je jedno čím, zda penězi nebo zdravím. Pomalu se bojím se toho dne, kdy bude zákon i na to, kdy mohu vyjít z domu a kdy ne.

                              0 0
                              • orm  

                                Lidi se do ekol opiraji hlavne proto, ze se z toho snazi delat cyklistiku a nesmyslne zaradili legislativne ekolo mezi kola. To ze se puvodne treba dobra myslenka zvrtla tu dokazuje hodne uzivatelu ekol.

                                0 0
                                • yorg  

                                  Ale když s těmi lidmi, co ekola provozují mluvíš, tak ti z toho „cyklistiku“ nedělají. Oni „jen“ jedou na kole a dojedou tam, kde by část z nich na běžném kole nedojela, popřípadě by seděli doma. Otázkou pak je už i to, co je to dnes to běžné kolo. Jestli je jim i ta žiletka o váze 6–7kg. To je svým způsobem taky podfuk.

                                  Cyklistiku zde z toho dělá úzká skupina lidí na BF protože to vypadá, že jim někdo šlápl na jejich bábovičky.

                                  Poznámka – já ekolo v 63 letech zatím nemám, ale až mi doslouží stávající kolo a nebo už ty kopečky v okolí fakt neudýchám, tak si ho taky pořídím.

                                  0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                                  • DonE  

                                    Klidně si to e-kolo pořiď, aby ti motor pomohl do těch kopců. Ale opravdu budeš potřebovat pomoc nad 25 km/h? Z kopce je to k ničemu, po rovině není problém šlapat „za své“ nebo se spokojit s touhle rychlostí. Do kopce ok, ale i s touhle rychlostí předjedeš Pogačara v Alpách.

                                    0 0
                                    • yorg  

                                      Já to čipovat nebudu. I na kole mám průměry pod 25 km/hod a nevím k čemu by mi bylo mít najednou více.

                                      Proč jsem se do diskuze zapojil je spíše proto, že jsou některými ekola zatracovaná už z principu, jako by to byl nějaký další kovid. Není tomu tak, je to furt kolo a pokud si z toho někdo udělá motorku na úzkých pláštích a rozbije si držku, dobře mu tak.

                                      0 0
                                      • madhence  

                                        Problém je ale někde úplně jinde. Většina uživatelů elektrokol jsou mamlasové a tlustoprdi/dky, kterým se tímto dostává do rukou motorové vozidlo, než nezvládají ovládat.

                                        Všichni, kdo jsme dělali papíry na motorku, dobře víme, jak velký je rozdíl mezi tím „jet za svoje“ a „jezdit s motorem“. Přišlápneš / otočíš páčkou a ono to jede samo.

                                        Tohle lidi většinou neumí ovládat motorová jednostopá vozidla. To není jen o tom „vézt se“. Ohrožují sebe i ostatní. Jezdí po chodnících, na úzkých cestách, mezi lidma, vyveze je to tam, kam by se jindy vůbec nedostali. Proto je to problém. Chce to povinnou registraci, STK a řidičák.

                                        Schopní bikeři by na to (bohužel) doplatili.

                                        0 0
                                        • Janes  

                                          Řidičák ano, povinné ručení ano, STK blbost.

                                          A mělo by to platit pro všechny, i pro biobikery, pohybující se mimo obec.

                                          0 0
                                          • madhence  

                                            Ty bys to nejraději zavedl i pro dvouleté děti na tříkolce, že. Nepruď.

                                            0 0
                                            • Janes  

                                              Zamysli se dřív, než něco odsoudiš. Mně je úplně jedno, kdo zaviní autonehodu, zda měl, anebo neměl, na kole elektromotorek. A taky si uvědom, že točvolantům je to úplně i zadele, jestli šlapeš na kole sám, nebo s přípomocí.

                                              Pro většinu lidí je to pod jejich rozlišovací schopnosti.

                                              0 0
                                              • madhence  

                                                Tak to rozhodně není. Řidičák se dělá proto, aby se člověk naučil ovládat poměrně nebezpečný stroj. Řidičské průkazy určitě vznikly později, než první auta (nemám ověřeno, můj názor), protože někomu došlo, že jak stávají auta masovějšími, přibývá problémů.

                                                Dnes už s tímto máme zkušenosti. Proč se teda nepoučit?

                                                0 0
                                                • Janes  

                                                  Kolo je také nebezpečný stroj. Zeptej se Lukáše, v jakých rychlostech se pohybuje po silnici, a není rozhodně sám.

                                                  0 0
                                                  • BB  

                                                    to máš sice pravdu, ale elektrokolo je stroj, který se rozšíří masově a to mezi lidi, kteří by si kolo nekoupili. A jak píšeš „elektromotorek“ tam rozhodně není, je tam silný elektromotor a to e-kolo má oproti kolu minimálně o osm kilo navíc a ta váha znamená větší riziko při srážce s chodcem nebo cyklistou. A to stále uvažuji, že se srazí ve stejné rychlosti. Pokud má většina elektrikářů ta kola přečipovaná (čemuž stále nevěřím, snad nejsou taková hovada), tak nás ochraňuj ten nejvyšší. Přečipovaná kola nepatří na cyklostezky a na veřejné komunikace pouze s registrační značkou. Potom ať si jezdí, jak je jim libo. Vůči nepřečipovaným e-kolům jsem absolutně tolerantní, zákon jim dává stejné povinnosti a práva jako nám cyklistům, tak ať to tak je, dokud ten zákon bude platit.

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Silný elektromotor má Tesla, ne e-kolo :-)

                                                    A váha, to už jsi napsal vůbec pěknou blbost. :-))

                                                    0 0
                                                  • BB  

                                                    Silný elektromotor má Tesla, ne e-kolo :-) Volovina :-)

                                                    A váha, to už jsi napsal vůbec pěknou blbost. :-)) Ještě větší :-)) Měli jste ve škole fyziku, nebo ta už se neučí ???

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Hele, já mám 135 kilo, moje normální kola řekněme 15 kg, to máme cirka 150 kg. Ty máš třeba 95 + e-kolo 25 kg, tedy 120 kg dohromady. Tak kdo je tedy za předpokladu pohybu stejnou rychlostívětší nebezpečî? A teď máš správné zadání, ty fyziku. Zadat příklad pouze na základě jedné části pohybujícího se tělesa je blbost…Co tam máš dál?

                                                    0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    Ale tu máš deformačné zóny ktoré chodca jakštak ochránia. ;-)

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    A to zase jo, já jsem vlastně takovej pojízdnej airbag…

                                                    0 0
                                                  • BB  

                                                    dál tu mám to, že zobecňovat na základě tvojí váhy je naprostý nesmysl. Bodka ty filosofe.

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Tohle na remízu neuhraješ, fyzika je totiž exaktní věda, nemající s filosofií nic společného. Ze špatného zadání dostaneš pouze špatný výsledek. A k té mojí škole, tak zrovna z fyziky jsem maturoval. Smůla, že?

                                                    0 0
                                                  • BB  

                                                    na remízu si nehraju, na to nemám čas vysedávat u kompu, a je moc fajn, že si maturoval z fyziky, já třeba z ruštiny a taky z ní umím naprosté nic. Měj se, užívej si to tady.

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    V pohodě, ale je Ti jasný, že examen na ruskom jazyke jesť u meňja tóže ? :-):-)

                                                    0 0
                                                  • orm  

                                                    Fyzika a filosofie nemaji nic spolecneho? Je videt, ze jsi skoncil s fyzikou na te stredni skole pred 50 lety :).

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Vztaženo k našemu sporu, to ti musím všechno dovysvetlovat?

                                                    0 0
                                                  • orm  

                                                    Myslis sport nebo motorsport. U tebe clovek nevi ;).

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Kup si brejle, oslíku :-)

                                                    0 0
                                                  • romanino  

                                                    +1

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Další adept na brejle, píšu sporu, ne sportu…

                                                    Běž si dát za roh facku…

                                                    0 0
                                                  • vili42  

                                                    Kinetická energie 1/2mv2

                                                    Takže pokud hmotnost vzroste 2×, energie vzroste 2×.

                                                    Pokud rychlost vzroste 2×, tak energie vzroste 4×.

                                                    0 0
                                                  • romanino  

                                                    Á kazatel elektromopedizmu vytasil faul argument. Podle této tvé „teorie“ by na to byl stejně 60 kg jezdec na 90 kg kole! Něco ti neštymuje. Krom toho 130 kg jezdec bude mít jinou kinetickou energii na 25 kg elektromopedu (výpočet vychází ze součtové hmotnosti 155 kg) a tentýž na 10 kg kole (výpočet vychází ze součtové hmotnosti 140 kg), jenom v celkové hmotnosti je rozdíl 11%. Hlavně ale z hlediska ovladatelnosti a manipulovatelnosti 25 kg elektromopedu a 10 kg kola (oboje za stejnou cenu) je mezi nimi propastný rozdíl.

                                                    0 0
                                • DonE  

                                  Je zde prostě snaha obrátit logiku. E-kolo, nebo cokoli s jakýmkoli motorem, je ze své podstaty motorové vozidlo. E-kola zákon zvýhodnil za splnění jistých podmínek. S tím, jak se e-kola stávají masovou záležitostí, roste tlak na úpravu legislativy. No a děje se tak snahou prezentovat zvýhodnění jako omezení. A dříve nebo později nějaká změna přijde, protože se e-cyklisti stanou signifikantní skupinou a někdo si na tom zkusí nahnat politické body.

                                  0 0
                                  • Janes  

                                    Ano a pak se konečně zvedne ta kranice na emerických 20 majlí. A já si odstraním odblokování…

                                    0 0
                                    • orm  

                                      Pokud ekola budou vyloucena ze stejne legislativni kategorie jako kola, tak klidne si tu hranici pro ekola zvyste, ale to se ti asi nebude libit nemit najednou vyhody kol, ze? V americe sice maji 20 mil, ale maji k tomu jina omezeni, ale to uz ti lide psali. Ocividne to nejsi schopen pochopit.

                                      0 0
                                      • Janes  

                                        Můj požadavek na zvýšení limitu za současných výhod je stejně relevantní, jako vaše omezování e-kol, ale to asi ve své hlavičce stále nejsi schopen pojmout.

                                        0 0
                                        • Coural  

                                          Ale nech toho.Protože sis koupil špatného mopeda, hned bys měnil legislativu. 90% motáků na ekolech limit bohatě stačí a ty ostatní to nebudou dodržovat i kdyby mohli legálně jezdit 100 km/h.

                                          0 0
                                          • Janes  

                                            Já si koupil príma e.kolo, a dále máš ovšem pravdu. Jenže tyhle motáci taky odblokovávaji, je to nebezpečný. Po zvýšení limitu bych byl pro všechny ty kontroly a postihy, jak to požadují ultras, takhle nemohu, 25 km je limit jako pro bábu z nůší. Pokud to takto nevnímáš, asi se holt nedohodneme, ale je to vlastně fuk, kvůli BF nikdo veletoče dělat nebude.

                                            0 0
                                            • zdenal8  

                                              Nechal bych to hák to je. Zvýšíš limit a stejně ti to bude zase za nějaký čas málo a budeš chtít víc.

                                              No měl si lépe vybírat, když sis to pořizoval.

                                              0 0
                                              • Janes  

                                                Co máte pořád s mým kolem, to je super, letos si švâra koupil stejné. Já jsem s ním naprosto spokojenej, to jen místním ultras vadí to kouzelné tlačítko.

                                                0 0
                                                • zdenal8  

                                                  No to ty sis tu stěžoval, že ti ten motor při 25ti tak úplně neodpojuje a klade odpor. Což si dával i za ten důvod, proč by si chtěl vyšší legální limit. No ty si s tím začal.

                                                  0 0
                                                  • Janes  

                                                    Ano, je to nepříjemný zádrhel, který já rychle vyřešil, :-) doufám, že do budoucna tento problém vyřeší i výrobci. Myslím si, že technickým pokrokem se bude váha baterií a celých kol natolik snižovat, že rozdíl bude opravdu jen pár kilo.

                                                    0 0
                                                  • orm  

                                                    ekol.

                                                    0 0
                                                  • zdenal8  

                                                    Ano, na tento technický pokrok netrpělivě čekají i výrobci elektromobilů. Ovšem ten pokrok stále nějak nepřichází.

                                                    Prostě pro tohle použití je uchování energie jak ho známe (baterie), jen slepá kolej.

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                • romanino  

                                                  Omyl! Mě absolutně to „kouzelné tlačítko“ nevadí. Ovšem vždy platí princip něco za něco. Na moped veškeré náležitosti, povinnosti, omezení i práva pro tuto kategorii motorových vozidel.

                                                  0 0
                                            • BB  

                                              hele, v klidu vysvětli, proč se tlačíte na BF, když vás tu většina cyklistů vlastně vůbec nechce (nědělal jsem statistický výzkum, ale soudím podle diskusí). Proč si nezaložíte EBF a my cylkisti vám slíbíme, že se vám tam motat nebudeme a bude všude klid. Na BF budeme šťastní a vy na EBF jak by smet, je to win-win strategie.

                                              0 0
                                              • Janes  

                                                Já se sem necpu, já už jsem tu 15 let…

                                                0 0
                                                • BB  

                                                  No jo, ale o elektroautech taky diskutujete jinde, nešlo by to zařídit stejně s elektrokolama, tvé příspěvky o kolech si rád přečtu tady, o tom žádná.

                                                  0 0
                                                  • zdenal8  

                                                    Jenže on už takový příspěvky nemá :-)

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Nepravda, pošli dvacet…

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    Asi takhle, ekolo je pro mě jenom vylepšené kolo, vždyť je vlastně kromě motorku a baterky stejný a téměř stejně se na něm jezdí…avotomtoje.

                                                    0 0
                                                  • orm  

                                                    Ale ten tvuj motorek ti dokaze pridat tolik wattu, ktere ty sam dlouhodobe nedas. avotomtoje, to je ten gamechanger, ktery z toho dela, i dle zakona, moped.

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    A ty závidíš, viď. Závist je hrozná nemoc, horší než zarděnky taška bacha…

                                                    0 0
                                                  • romanino  

                                                    No když tady všechny dokola urážíš, budu 100% upřímný. Já mít 130 kilo a jezdit na čipnutým elektromopedu, budu se hluboce stydět při každým pohledu do zrcadla a výjezdu. Rozhodně bych si nedovolil býti kazetelem elektromopedizmu. Raději bych se zavrtal hluboko pod povrch zemský.

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    To je ovšem tvůj problém…a jak můžeš vědět, že to je pravda?

                                                    0 0
                                              • Modus2  

                                                Když tu je sekce elektrokola, tak je celkem logický, že se v ní píše o éčkách. A pokud ty éčka někomu vadí, tak ať to nečte a nepřispívá. Taky mě moc netěší, že je v cyklo prodejnách pomalu víc éček, než normálních kol, ale s tím nic nenadělám. Beru to jako fakt a netrápí se tím.

                                                0 0
                                              •  
                                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                0 0
                                              • romanino  

                                                +1

                                                0 0
                                  • yorg  

                                    Žádná snaha se nekoná. Je to svou konstrukcí stále kolo.

                                    Ale, že lobisté pojišťoven už na to číhají, tomu věřím. Další kavka, kterou jde oškubat povinným pojištěním. Kdo by to nebral. Jenže je třeba nezapomenout, že s jídlem roste chuť, a když se jim podaří ekola, tak jsou kola další v řadě.

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                                    • romanino  

                                      Meleš nesmysly! Zkoušíš vyvolat falešný dojem. Jednostopé motorové vozidlo nikdy nemůže být legislativně postaveno na roveň s kolem.

                                      0 0
                              • Spartak  

                                A kolik těch hlučných, smradlavých věcí potkáš? Já tak jednu za dva roky.

                                0 0
                                • yorg  

                                  Asi bude záležet kde se vyskytuješ. Já to potkávám hodně často. Naštěstí asi jezdí rychleji jak já a tak je potkávám vždy jen v protisměru. Z dálky je slyšet velký kravál a pak kolem mě prosmrdí a za ním poměrně dlouho smrad často i s dýmem.

                                  0 0
                          • Esi  

                            A ono je to něco jiného než přestupek?

                            0 0
                    • cioran-m  

                      Je zajímavé, že slovník všech těch jednoduchejch hochů je tak podobnej. Samej soudruh. :)

                      0 0
                    • PavelK10  

                      Já myslím že ukamenovat… A veřejně, ať se ostatní ebikeři ví co je čeká jak přečipujou

                      0 0
                      • cioran-m  

                        Ale ne. Vždyť je to úplně jedno. Moped jako moped.

                        A navíc jsou ti hoši – už tím, jak na tom sedí a jakože šlapou – opravdu hodně srandovní. Je to pro ostatní takové docela obveselující, aspoň myslím.

                        0 0
                        • Cavendish  

                          To je zase diskuze tohleto… :)

                          0 0
                          • cioran-m  

                            Tohle nebyla diskuse. Pouhé pozorování.

                            0 0
                        • PavelK10  

                          Já myslím že by to chtělo házet na ty co neumí šlapat rajčata nebo vajíčka, přispělo by to ještě k větší zábavě..

                          0 0
                  • mais  

                    Přesně tak je to jen obraz společnosti – těch cinknutých e-kol je přesně tolik, kolik jich vlastní, navšeprávařů, svobodářů a přizpůsobovačů si zákona, jak se to jim hodí

                    0 0
      • Lišák  

        Jo, jo. Proto jsi to vlákno musel vyhrabat z historie? Mohlo zůstat neobjeveno a to by bylo škoda, že?

        0 0
      • madhence  

        Než to elektrokolo na silnici zvládne alespoň 250 km, nedává mi to vůbec smysl.

        0 0
      • iron.hide  

        Ty jo, to je ale unikatny vyraz, „trolující biobikeři“

        To si dam do podpisu

        0 0
        • PavelK10  

          To by bylo super, ať se člověk v diskuzi neztrácí na čí je straně

          0 0
          • DonE  

            Proč? Mně je úplně ukradené na čem si kdo jezdí, pokud dodržuje platné normy. Jestli mě někdo na e-kole předjede mi fakt nevadí. Po pravdě mě předjíždějí i „biosilničáři“ a většinou pozdraví a zeptají se jestli se nechci svézt chvíli v háku.

            0 0
      • Jano86  

        To je ok.. akurát by bolo dobre do lesa zákaz mopedomotokol

        0 0
        • Janes  

          Kulový:-):-)

          0 0
        • PavelK10  

          Já myslím že se měla zakázat elektřina, je to zlo a podporuje lenost…

          0 0
          • cioran-m  

            Kdepak. Lenoši – zvlášť ti mentální – se zakázat nedají. A vždycky to okecaj.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Koukám, že mucholapka s názvem „trolující biobiker“ jich nachytala dost. :))

      Jinak k tématu – samozřejmě, že silniční ekolo je nesmysl (přestože to existuje, ale nedává to smysl)

      Mě už zde ani nepřekvapuje netolerance některých uživatelů. Jako to, že by vyšší rychlost řešili až trestním stíháním? To jako vážně? Proboha dejte si hadr na čelo, ať vychladnete. Na běžném kole po rovině jedu často i přes 30km/h, z kopce dokonce i přes 50 km/h – asi by mě měli zastřelit ne? Rozdíl mezi normálním kolem a ekolem je tak max. do 10kg. Takže v tom rozdíl moc nevidím. To jako že na normálním kole to můžu valit co to dá a na ekole max. 25km/h? Ruku na srdce – kdo z Vás v autě nikdy nepřekročil rychlost?

      0 0
      • Lišák  

        samozřejmě, že silniční ekolo je nesmysl

        Naopak. Motorová vozidla patří na silnici, nikoliv do lesa.

        0 0
      • LM  

        Na běžném kole po rovině jedu často i přes 30km/h, z kopce dokonce i přes 50 km/h

        No rozdíl je tom, že kdo jezdí takhle rychle na „normálním“ kole, tak většinou umí kolo dobře ovládat a dává pozor, co se kolem děje…

        0 0
        • pepek  

          To je ještě slabý odvar, ale co taková blondýna s telefénem v takové SQ8? Nemělo by se to řešit přednostně? Než řešit „brutálně“ nějakých ubohých 300W navíc?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Přesně tak.

            0 0
          • psbiker  

            Éčkám symbolické POV jako i jiným mopedům a je to. Pro cool e-bikera přece žádné trapné zákony neplatí, tak co se dá dělat.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Obecně odpovědný člověk má pojištění odpovědnosti za škody, které způsobí tzv. pojistka na blbost. Je úplně jedno zda tomu někdo říká povinné ručení apod. Obecně platí, že pokud svou činností způsobím škodu, tak jí musím zaplatit. Když jedu na lyže do Alp, sjednávám si pro tuto činnost i vyšší plnění, protože bych nerad platit škodu a odškodnění někomu, koho mohu zranit na sjezdovce. Touto logikou by toto pojištění mělo být povinné obecně. Jdu po ulici, čumím do mobilu a narazím do dámy poloviční váhy co mám já a neštěstí je hotovo a kdo to dámě uhradí – co?

              0 0
              • psbiker  

                No jestli ti to neuniklo, tak se povinné pojištění opakovaně snaží prosadit pro všechna kola s motorem. Nedávno to schválili tuším pro vehikly nad 25 kg, tak si ho běž raději zvážit :) Proč není pojištění motorových vozidel, kam patří i elektromopedy, volitelné, je trošku na jinou diskusi.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nesmíš čerpat ze zdroje JPP (jedna paní povídala). Ano diskuze se vede, ale schválené není nic.

                  0 0
        • Smazaný účet  

          Ano na kole jezdím už od svých asi 4 let, tak bych řekl, že bicykl docela ovládám :)

          Kupodivu na ekole jsem zkusil před rokem a světe div se ovládám jej stejně dobře jako svůj nemotorizovaný bicykl – úplně jiný stroj a řídí se to stejně :)

          Při čtení diskuzí o rozdílu mezi kolem a ekolem, jsem nabyl dojmu, že přesednutím z bicyklu mi upadla andělská křídla a narostly mi čertí rohy a ocas a minimálně jedno malé dítě mám v pytli na nosiči a vezu jej rychlostí vyšší než 25km/h do pekla :)

          0 0
          • LM  

            Občas potkám někoho, kdo to e-kolo moc v ruce nemá a ta vyšší rychlost tomu vůbec neprospívá. Kór když ani pořádně nečumí na cestu a bojí se šáhnout na přední brzdu :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ale to máš všude. Na silnici taky občas potkáš dvacetiletý závodníky ve voze stejného stáří, malující se slečnu v SUV, důchodce co mu smysly už moc neslouží a taky to musíš dát. Zavzpomínej na autoškolu, kde nás učili – předvídat a myslet i za toho druhýho – docela to funguje i jinde než na silnici.

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • DonE  

        Nikdo ti na e-kole nezakazuje jet 50 km/h bez pomoci motoru. O tom tady nepadlo ani slovo. Jde jen o to, že e-kolo je motorové vozidlo, na které za splnění daných podmínek zákon nahlíží jako na kolo normální. Říká se tomu právní fikce.

        Jde tedy o to, že zákon neřeší rychlost pohybu e-kola jako celku, ale zabývá se omezením pro motor. Úprava motoru nad stanovené limity je porušením zákona. A zákony je třeba dodržovat, ať jsou jakékoli. Případně lze vyvíjet tlak na jejich změnu. Klidně sepiš petici a začni shánět podpisy. Ale říkat, že zákon je špatný, takže ho nebudeme dodržovat, je cesta do pekel.

        A ano, stane se, že řidič v autě překročí povolenou rychlost. Nicméně si je vědom případných následků. Ke všemu ten příměr není dokonalý. Srovnáváš trvalou úpravu e-kola s dočasným překročením rychlosti. Spíše je to tak, že zvýšení limitu přípomoci motoru u e-kola z 25 km/h třeba na 30 km/h jest zvýšením o 20%. To odpovídá situaci, kdy budu jezdit autem po dálníci dlouhodobě 156 km/h.

        0 0
        • Breakpain  

          Kdyz chces byt dogmatik, poruseni je poruseni. Nejsem na nici strane, ale myslim, ze dobrych 90÷ ridicu predpisy nedodrzuje. Jen v blbym tunelu vetsinou kamery snimaji az auta, ktera jedou o 20 km/h rychleji, jinak by pokutari nestihali (coz mam z interniho zdroje, ktery to resi).

          A to s tim, ze jsou si ridici vedomi sveho konani a jsou pripraveni na nasledky, no nevim. Posledne se jeden solidne vztekal, kdyz ho osolili za rychlou jizdu, a to to ani nema za potrebi resit (ty finance).

          Takze jestli ma nekdo odblokovany motor nebo ne, je mi jedno. Lide porusuji vsechno … :)

          0 0
          • psbiker  

            Já bych potom asi ani nepožadoval platné technické osvědčení pro auta.. Stejně všechno porušují, tak co :)

            0 0
        • Janes  

          Tak doufám, že si během švihu nedáš ani rumovou pralinku, natožpak pivko

          0 0
          • DonE  

            Rumovou pralinku jsem fakt na kole nikdy neměl. Ale můžeme kvůli tomu založit anketu na BF, aspoň bude sranda :))). A k tomu alkoholu, zrovna na kole fakt nepiji ani pivo. Po pravdě to není kvůli porušení předpisů, ale hrozně blbě se mi pak jede. Takže chodím na pivo až po jízdě cca 300m od baráku. Tuhle jsem se tam zaseknul a kolo tlačil domů. A ano, jindy těch 300m dojedu na kole a neřeším to. S vědomím, že když budu účastníkem dopravní nehody, tak je to automaticky moje vina.

            0 0
            • Janes  

              No vidíš, a jsme doma, já ten knoflík, co mi kolo odblokuje, mačkám se stejným vědomím.

              Kluky z pinecu stálo těch pár set metrů z hospody na plečkách každýho 25 000,–.

              0 0
              • Esi  

                To ti lemplové z městské policie u nás už zase dávají dýchat cyklistům? Kdyby raději řešili to že se u nás úplně běžné jezdí po chodníku na těch elektrických „koloběžkách“ co mají asi 20cm široké pneumatiky a 2 sedadla.

                0 0
        • xtonda  

          A proto je lepší jezdit na elektrických jednokolkách a koloběžkách, tam rychlost není omezena.

          0 0
    • DaSnail  

      U vás je to horšie jak za protektorátu. To u nás by si vdechnul dve dvanástky, pred zahrádkou fúkneš cajtom do dregru, poprajú ti štastnú cestu a frčíš dom.

      0 0
      • psbiker  

        Vážíš 120kg, jo?

        Může být hůř.

        „Všem cyklistům, kteří pod vlivem alkoholu jezdí po veřejných komunikacích, hrozí přitom v Polsku vězení nebo finanční tresty. V závislosti na množství alkoholu v krvi jim hrozí zákaz řízení kola od šesti měsíců do tří let.“

        https://www.novinky.cz/…nic-40252671

        0 0
        • LM  

          zákaz řízení kola :-D

          0 0
        • DaSnail  

          Ja ne. Reagujem na Janesa ;-)

          0 0
    • Modus2  

      Tady ta diskuze, v sekci elektrokola, je docela slušný panoptikum. Více jak 95% příspěvků je úplně mimo mísu, protože dotaz zněl na zkušenosti se silničním elektroklem. A místo konkrétní informace je tazatel zavalený kecy antiéčkařů o tom, jak jsou éčka společenský nebezpečný a škodlivý. Dámy a pánové, připadá vám to normální?

      0 0
      • exxonvaldez  

        Tak vítej, právě jsi se zařadil:-)))) (jako já)D

        0 0
      • liborg1982  

        Jak sám píšeš, 95%. Takže je to normální.

        0 0
      • pepek  

        Měl by se udělat průzkum účinnosti této kampaně na úbytek počtu éčkařů. Protože pokud ani těch 10000 smrtelných postů, které tady už byly napsány, téměř nikdo z éčkařů nečetl a žije nadále v nevědomosti, tak je třeba změnit taktitku. Nyní jsou na řadě transparenty a protestní pochody.

        0 0
        • DonE  

          Nechce někdo udělat éčkařům jejich vlastní fórum? Případně i slávistům. Obojích je teď spousta :))).

          0 0
          • Sodoma  

            Už ho měli, ale přišlo ke zrušení..

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • psbiker  

        Téma bylo k užitku zakladateli, zapadlo, ale pak úmyslně vytaženo éčkařem aby tu trolil slušné cyklisty a bajkery, tak se nediv.

        0 0
        • zdenal8  

          A takových témat i nově založených je tu víc.

          0 0
      • Peslezedirou  

        Akorát se vracím z cesty, potkal jsem cca polovinu lidí na e-kolech, počet odhaduji, tedy nevím co bych proti nim měl mít, velká čast těch lidí jsou kategorie 60+, lepší aby si zafuněli venku, než aby funěli doma u TV.

        0 0
        • Modus2  

          Souhlas, má sestra 70+, je od té doby co má éčko mnohem aktivnější a šťastnější. :-)

          0 0
    • Modus2  

      Docela zajímavá je recenze silničních éček v posledním 53×11. Nejsou to sice tvé značky, ale Cannondale a Specialized. Zajímavé je srovnání dvou různých koncepcí, motor v zadní nábě, vs. středový motor. Až na tu cenu (min. 170k), obě kola vypadají dost dobře a určitě se na trhu neztratí. Antiéčkaři nemusí mít obavy, přípomoc je max. do 25km/h.

      0 0
      • psbiker  

        Motory už jsou dobře maskované a možná ani tolik nebzučí. Ten limit je však pro sportovní jízdu omezující :)

        0 0
        • Modus2  

          Omezující ani tak moc ne, po rovině za svý, v těžších kopcích místo 10km/h třeba 20. US limit 20 mph by se ale hodil i v Evropě, většina lidí by přestala blbnout s čipovánim.

          0 0
          • Janes  

            S druhou půlkou souhlas…

            0 0
          • madhence  

            Pochybuju. Většina lidí nepotřebuje čipování, mají to, protože jim to někdo nabízí. To se úpravou limitu nezmění.

            0 0
            • Janes  

              Já věřím, že ano, ale třeba jsem naivní..

              0 0
      • Foose  

        Ja bych si i myslel, že na ekole za 170t Kč s limitem 25km/h pojedu stejně jak na top biosilnici za 170t Kč (např. S lightweight kolama apod). Rozdíl smažou až kopce jako lysá nebo dlouhé stráně.

        Muže někdo potvrdit?

        0 0
        • Modus2  

          Záleží na tom, jak na tom fyzicky jsi. Pokud zvládneš jet do prudčiho a delšího kopce rychlostí 25 km/h, tak žádný rozdíl nebude. Ale to bys musel mit sakra dobrou formu. Fyzika je neuprostná, 250W výkon éčka + výkon cyklisty např. 200W je 450W. A s tím se nedá bojovat. Limitující je ale kapacita baterky, kterou ty silničky mají jen tak tak.

          0 0
          • Esi  

            No bylo by fajn kdyby ta silnice jela stejně lehce za své jako neelektrická a jen v kopci by jsi si pomohl motorem, ale to úplně nebude pravda :-(

            0 0
    • Modus2  

      Stejně lehce jako klasický kolo to jede, motor neklade žádný odpor. Je to ale těžší a i když to má karbonový rám, váží to cca 13kg, což už je poznat. Blbý je, že když si tu váhu kompenzuješ tou nejslabší přípomocí, např. 50W, tak to ve 25 vypne a najednou jedeš za svý s docela těžkým kolem. Proto je lepší mít USA verzi, která má limit 32 km/h. :-)

      0 0
      • orm  

        Chces k tomu ale i USA legislativu nebo bys chtel jen ty vyhody 32km/h s ceskou legislativou ;-)?

        0 0
        • Modus2  

          Odpověď je myslím jasná a proto podporuj boj za zvýšení EU limtu na 32 km/h! :-)

          0 0
          • orm  

            Jasne a co treba 50km/h nebo vlastne proc maji omezeni mopedy a nejsou take brana jako kola? Jak k tomu prijde nekdo, kdo uz ani tema nohama tocit nemuze a ma pravo se podivat tam kde byl v mladi :-). Ja bych u 32km/h nezustaval :-).

            0 0
        • xtonda  

          A co konkrétně tam mají za omezení oproti EU?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • MavasH  

        Nj, ale lítat na každej švih za oceán bude značně nepraktické… :)

        0 0
      • psbiker  

        13kg není tolik, na rovině podle mě zcela zanedbatelné. Tady je ta přípomoc opravdu přípomocí a zapíná se až do prudších kopců. Tak by to mělo být i u e-bajků.

        0 0
        • Modus2  

          To je sice pravda, ale když vyjedu s manželkou, ona na éčku, já na klasice, tak se po rovině ploužíme těch max. 25, což je docela vopruz. Až když přijde kopec, narostou jí křídla a zmizí za první zatáčkou. :-)

          0 0
          • krabica  

            Tak si s manželkou přehoď kolo a máš to vyřešené…

            0 0
            • Esi  

              A nebo stačí vynechat tu jízdu po rovině :-)

              0 0
              • Janes  

                Hele, a jak to mám zrovna u nás udělat?:-)

                0 0
                • Esi  

                  No u nás to je výzva :-)

                  0 0
          • psbiker  

            Nebo jí potunit řídící jednotku, ale asi by protestovala :)

            0 0
          • madhence  

            Pořiď manželce lepší fyzičku nebo si pořiď lepší manželku s fyzičkou :-)

            Jo, vtípek. Tahle varianta (ty na kole, manželka na ekole) má svoje úskalí, ale je to dobrý use-case mluvící pro elektrokola.

            0 0
            • Janes  

              Ano, a bohužel taky pro odblokování… být hranice 32, nemáme se o čem bavit

              0 0
              • DonE  

                Tak zrovna na silničce by na rovině i těch 32km/h spoustě lidem nestačilo. Obecně mi e-silnička přijde jako nesmysl bez rozumného využití.

                0 0
                • Janes  

                  Při jízdě s manželkou by ti to nestačilo? Nezdvořáku :-)

                  A ta spousta, jedině tak v rámci BF :-)

                  0 0
                  • DonE  

                    Rychlostně ano, ale nějak nevím, proč by měla jezdit na e-silničce. To už nějaký e-gravel udělá lepší službu. Pokud tě rovnou nepošle s beranama do …

                    0 0
                    • Janes  

                      Mám pocit, že Modus o žádných silničkách nemluvil…

                      0 0
                      • DonE  

                        Akorát, že vlákno se jmenuje zkušennost se silničním elektrokolem.

                        0 0
                        • Janes  

                          Číst umím, reagoval jsem ovšem na Moduse. Jinak k té použitelnosti esilničky s Tebou nesouhlasím, záleží to od místa bydliště, ano u mně v Polabí to jako nesmysl vypadá, ale nejsem si stejným jistý třeba v Beskydech.

                          0 0
                          • DonE  

                            Zrovna Modus asi o e-silnici psal (má ji i v profilu), ale to je v podstatě jedno. Už jsem to tu někde psal, mně e-kola nijak nevadí. A klidně ať se ten limit na 32 km/h zvedne, když se změní legislativa.

                            Ale ta e-silnice mi fakt přijde divná. Prostě s tím motorem oproti e-gravelu nevidím žádnou výhodu. Pojede to podle mě stejně rychle a s tím e-gravelem můžeš i do lehčího terénu díky plášťům.

                            0 0
                            • Coural  

                              E-silnička je jediné ekolo které mi dává smysl. Po rovině pojedeš za svoje a v kopci pomůže. Nemusíš řešit váhu, ani se nezmění jízdní vlastnosti jako u biku.

                              0 0
                            • Janes  

                              Ok.

                              0 0
                            • Modus2  

                              Já jsem k té své e-silnici došel tak nějak postupným vývojem. Nejdříve jsem vybavil elektrikou krosový kolo manželky, abych na ní nemusel na každém brdku čekat, ze stejných důvodů následně tchánovi a nakonec i sobě, aby nemuseli čekat výkonově silnější kamarádi na mně. :-) Moc jsem na ni ale zatím nenajel, nebyl k tomu žádný zásadní důvod. Zkušenost je taková, že to plní účel,. Abych stačil a byl v relativní pohodě většinou mi stačí přípomoc max. 50 –100W, což je teoreticky při kapacitě baterky 440 Wh cca 6 hodin jízdy. Ty originál e-silnice jsou samozřejmě jiná liga, ale já bych za to nejspíš 170k nedal.

                              0 0
                              • Janes  

                                Tohle by si měli povinně přečíst všichni místní ultras, možná by ledacos pochopili.

                                0 0
                                • hawrda  

                                  Pochopil jsem, že vybavil motorkama celou rodinu, a aby mu následně neujížděli, tak na konec i sebe.

                                  Jo to dává smysl:D.

                                  0 0
                                  • cioran-m  

                                    :)

                                    0 0
                                  • Modus2  

                                    Pochopil jsi špatně, s rodinou jezdím zásadně za svý. :-)

                                    0 0
                            • Modus2  

                              Já jsem k té své e-silnici došel tak nějak postupným vývojem. Nejdříve jsem vybavil elektrikou krosový kolo manželky, abych na ní nemusel na každém brdku čekat, ze stejných důvodů následně tchánovi a nakonec i sobě, aby nemuseli čekat výkonově silnější kamarádi na mně. :-) Moc jsem na ni ale zatím nenajel, nebyl k tomu žádný zásadní důvod. Zkušenost je taková, že to plní účel,. Abych stačil a byl v relativní pohodě většinou mi stačí přípomoc max. 50 –100W, což je teoreticky při kapacitě baterky 440 Wh cca 6 hodin jízdy. Ty originál e-silnice jsou samozřejmě jiná liga, ale já bych za to nejspíš 170k nedal.

                              0 0
                            • Modus2  

                              Já jsem k té své e-silnici došel tak nějak postupným vývojem. Nejdříve jsem vybavil elektrikou krosový kolo manželky, abych na ní nemusel na každém brdku čekat, ze stejných důvodů následně tchánovi a nakonec i sobě, aby nemuseli čekat výkonově silnější kamarádi na mně. :-) Moc jsem na ni ale zatím nenajel, nebyl k tomu žádný zásadní důvod. Zkušenost je taková, že to plní účel,. Abych stačil a byl v relativní pohodě většinou mi stačí přípomoc max. 50 –100W, což je teoreticky při kapacitě baterky 440 Wh cca 6 hodin jízdy. Ty originál e-silnice jsou samozřejmě jiná liga, ale já bych za to nejspíš 170k nedal.

                              0 0
                            • Modus2  

                              Já jsem k té své e-silnici došel tak nějak postupným vývojem. Nejdříve jsem vybavil elektrikou krosový kolo manželky, abych na ní nemusel na každém brdku čekat, ze stejných důvodů následně tchánovi a nakonec i sobě, aby nemuseli čekat výkonově silnější kamarádi na mně. :-) Moc jsem na ni ale zatím nenajel, nebyl k tomu žádný zásadní důvod. Zkušenost je taková, že to plní účel,. Abych stačil a byl v relativní pohodě většinou mi stačí přípomoc max. 50 –100W, což je teoreticky při kapacitě baterky 440 Wh cca 6 hodin jízdy. Ty originál e-silnice jsou samozřejmě jiná liga, ale já bych za to nejspíš 170k nedal.

                              0 0
                              • zdenal8  

                                Si po tom dlouhým příspěvku vyčerpáním usnul a entru ne?

                                0 0
                                • Modus2  

                                  Omluva, tablet hlásil neulozeno, tak jsem to zkoušel a zkoušel, znova a znova.:-)

                                  0 0
      • miram57  

        Nechci se babrat v tom, jestli je e-bike vice moped nebo ještě kolo. Přidám pár svých praktických zkušeností. Nepotřebuji měnit nastavený limit, ani aby kolo za mě samo „makalo“. Koupil jsem si e-bike Trek Domane+, motor a baterie Fazua, kapacita baterie 250 Wh, váha celkem cca 15 kg, bez motoru a baterie cca 11 kg. Nastavení připomoci je daleko úspornější než u horáčů . Obutím a převody je to něco mezi silničkou a gravelem. Motor a baterie se dají vyjmout a nahradit prázdným tubusem, který jsem si dokoupil, takže to je pak klasické kolo s rozumnou váhou se kterým stále kopce v Krušných horách dávám. Jak už bylo řečeno, odpor bez použití motoru, pokud nějaký je, tak je zanedbatelný. S baterií se musí nakládat rozumně a pomoci si, pokud je nejhůře, když už nejlehčí převod neušlapu, což se mi, zatím stává málokdy. S přípomoci se nadřu rovněž, ale výsledek je, že jsem v kopci o 5–10 km/hod rychlejší než bez přípomoci. Pro mě je tato varianta kola ideální a postupem času budu motor využívat častěji. Pokud pojedu do Alp nebo Dolomit, tak tam bude toto kolo ideálním řešením.

        0 0
        • cioran-m  

          Tak ti s těma Alpama a Dolomitama a e-Trekem Domane držím palce. Mimochodem i na kole je tam pěkně! :)

          0 0
        • Dvojan1  

          Myslím, že tam ti asi baterie stačit nebude. Nebo to budou krátké trasy?

          0 0
          • Modus2  

            Když nebude línej a rozmařilej, tak by to možná stačit mohlo, i když těch 250Wh je fakt asi dost málo. Já mám na silničním éčku baterku 440Wh, průměrnou spotřebu v česku 75W. V Dolomitech, kam jsem se letos chystal, ale kvůli koroně to nevyšlo, bych to tipoval na 100W, což je cca 4 hod. jízdy.

            0 0
        • BabbaJagga  

          A proč uvadis argument, ze s pripomoci jsi v kopci o 5–10 km/h rychlejší? Jaky to má smysl?

          0 0
        • BabbaJagga  

          A proč uvadis argument, ze s pripomoci jsi v kopci o 5–10 km/h rychlejší? Jaky to má smysl?

          0 0
          • yorg  

            Že by proto, že to je fakt? Proč to nepřiznat?

            0 0
          • Modus2  

            V kopci se nefláká, jeho fyzický výkon je stejný jako na klasice, jeho rychlost je vyšší. Co je na tom nesmyslnýho?

            0 0
            • gerrard  

              :) Proc se teda taha s tezkym ekolem, kdyz ho nepotrebuje.

              0 0
              • Modus2  

                Třeba proto, že se mu líbí, že jede do kopce rychleji a necourá se desítkou. :-)

                0 0
                • gerrard  

                  A zbytek vyjizdky se kvuli tomu tahne s tezkou mrdkou a to se vyplati. :))))))

                  0 0
                  • Janes  

                    Nechceš to nechat na něm? Je to jeho volba…

                    0 0
                    • gerrard  

                      Chran panbuh, abych mu kecaĺ do toho na cem jezdi. Jen porad nerozumim tomu, proc to takto delat. Jediny, kdo tu rozumne vysvetlil proc pouziva ekolo na sport byl JFtryal a ten si z neho udelal v podstate motorku a jezdi legalne tam, kde by s motorkou nemohl a jen potvrdil to, ze jde po rychlem zazitku a tomu rozumim. Pripomoc na horaku, kde se na 25km/h dostanes tezko taky ok. Ale proc na silnicce, kde na to mas a jen chces jet do kopce rychlej? To je bud jen pocit dotycneho, ze maka stejne a pritom si uziva vyhod pripomoci a nebo je neco jinak.

                      0 0
                      • Janes  

                        Hele, Zdendyš, Dvojan, Pavel IK, i já jsme napsali dost jasně, proč jsme si e-kola pořídili, jen někteří ultras to pořád nechápou a házel všechny „éčkaře“ do jednoho pytle jako lemry líné, Proto je to místo rozumného vysvětlování a chápání věčný flame. Každy z jmenovaných má pro pořízení a využívání e-kola svoje důvody, všechny jsou relevatní a přesto tu" lemry líné" stále létají a nikam ta diskuse nevede.

                        0 0
                        • gerrard  

                          Ja taky jezdim na ekole (obcas) a vyuzivam jednoznacne jeho vyhody a to waty navic a min fyzicky narocne svezeni. Ale proto neustale nerozumim tem veletocum. Je to pohodlnejsi, min se nadru smytec. Kdybych mel min kilo a lepsi fyzicku, tak na to lozit nemam duvod a nepotrebuju kolem toho mit porad nejakou omacku.

                          0 0
                          • Esi  

                            No a protože jsou lidi kteří mít nějakou výrazně lepší fyzičku nemůžou, tak existuje Elektro kolo, proč by měl nějaký kardiak a spousta jiných včetně lidí pokročilého věku jezdit na kole jen po rovině pár km od baráku když nemusí. Až jednou nebude zdraví dostatečně sloužit proto abych mohl jezdit na normálním kole, tak si koupím Elektro kolo, když ta možnost existuje proč ji nevyužit, to je celé.

                            0 0
                            • psbiker  

                              Každý si vebere co potřebuje, místní éčkaře z lenosti a špatné fyzičky nepodezírám. Tam venku je to jinak i když říkají to samé.

                              0 0
                            • gerrard  

                              No to se shodnem na 100%, ale ja tu teda ctu neco krapitek jineho. Ekolo je super napad je fajn, ze existuje. Jen nechapu ty tance kolem.

                              0 0
                            • orm  

                              Kde chces skoncit s narokovosti? Proc by mel napriklad nekdo, kdo nezvladne ani to ekolo, sedet doma, kdyz by mohl do prirody na motorce? Nema na to take pravo?

                              0 0
                              • Esi  

                                Ale má, proč by nemohl jezdit na motorce, to snad může všude tam kde se na motorce smí jet na ni může jet i invalida, senior a všichni ostatní pokud splňují podmínky dané zákonem

                                0 0
                                • psbiker  

                                  Všichni se na obyčejnou cestičku v lese nevejdou, eroze dílo zkázy dokoná, začnou se vyjíždět nové cestičky atd. Zákaz vjezdu motorových vozidel do lesa má smysl, férově reguluje počet lidí, kteří se tam pohybují. Podobná regulace samozřejmě přijde i pro e-kola.

                                  0 0
                                  • Esi  

                                    Snad ano, mělo to být od začátku zákonem rozdělené s tím že se na e-kole smí na zpevněné komunikace, silnice a značené cyklotrasy.

                                    0 0
                                    • psbiker  

                                      Stačila by dopravní značka z přeškrtnutou zásuvkou, kde se vyskytují e-problémy.

                                      0 0
                      • Esi  

                        Tak může si pomoci v nějakém stoupání které jinak dá s nízkou kadencí na nejlehčí převod a potom na úplně mrtvé nohy a zbytek vyjížďky už si neužije. Tak tam si trochu pomůže a to že je to kolo těžké na té silnici na nějakou turistiku zase tak moc nevadí pokud nejsou těžká zrovna kola.

                        0 0
                  • Dvojan1  

                    Možná by bylo nejlepší si ho někde půjčit a pak teprve psát. Takhle to jsou jen tvé dohady.

                    0 0
                    • gerrard  

                      :) Tak urcite teoretizuju o necem na cem sem nikdy nejel.

                      0 0
              • Prasopes  

                tvl., četl si vůbec ten jeho příspěvek? dyť tam přesně popisuje, jak to chce používat..

                0 0
                • gerrard  

                  A jeje dlasi :). Podivej se na koho reaguju a proc.

                  0 0
            • BabbaJagga  
              1. Kde jsi v mem dotazu našel výraz “nesmyslný”? O ničem takovém nepíšu. B) Fundovaně odpovědět mi může jen dotazovaných, těžko mu do hlavy vidí někdo jiný.
              0 0
              • Modus2  

                „Jaky to má smysl?“ Pochybuješ o smyslu, nemá to tedy žádný smysl a zjednodušeně je to tedy nesmysl :-)

                0 0
                • BabbaJagga  

                  Tvl Modusi, ty seš zkrátka Děd Vševěd! Já se ptám, abych se dozvěděl, ne protože pochybuju. Zrovna tak se můžu zeptat tebe, jaký má pro tebe smysl přispívat zde na B-F? Vidíš tam pochyby? Já tedy ne.

                  0 0
                  • Modus2  

                    „A proč uvadis argument, ze s pripomoci jsi v kopci o 5–10 km/h rychlejší? Jaky to má smysl?“

                    Já myslím, že baterkáři tvému sarkastickému dotazu rozuměli docela dobře.

                    0 0
                    • BabbaJagga  

                      Buď tak laskav a přestaň překrucovat tvrzení ostatních. Nevidím na tom nic sarkastického, když se někoho dotazuju, jaký má pro něj smysl jet do kopce o 5–10 km/h rychleji s přípomocí než bez ní. Zkus si ještě jednou prosím přečíst to, co jsi sem zkopíroval: A proč uvadis argument, ze s pripomoci jsi v kopci o 5–10 km/h rychlejší? Jaky to má smysl? OK, pokud s tím máš takový mentální problém, nahraď smysl výrazem přínos. Mám tak trochu dojem, že ty-baterkář už předem počítáš s tím, že tady skoro každý elektrokola hejtuje, tudíž všude hledáš skrytý význam, jako ho lidi hledali v divadle nebo ve filmu za komančů…

                      0 0
                      • Modus2  

                        Nediv se. Podle tvých jiných příspěvků je patrné, že mezi propagátory e-biků asi patřit nebudeš.

                        0 0
                        • BabbaJagga  

                          Nejsem jejich propagátor, to jsi vydedukoval správně, dozrál jsem již do stavu “Žít a nechat žít”. Občas si rýpnu, to ano, ale hlavně kvůli klišé typu “Je na tom větší zábava”. Dle mého názoru by svéprávný jedinec měl být schopen definovat přesně, co konkrétně ho baví.

                          0 0
                          • Modus2  

                            To mají ale pravdu, fakt je na tom větší zábava.:-) Definovat to jde dost těžko, ale je to dost návykové, takže tomu nesmí člověk podlehnout. Například s tím jedeš dvacitkou, do kopce, kde se na klasice ploužíš maximálně desítkou. Proto na éčku jezdím pokud možno sporadicky, bilanci s klasikou mám tak 1 : 10.

                            0 0
    • cyklista86  

      Kdyz uz e bike, tak poradnej. Celopero, kde se vlezou poradny gumy a velka baterka. Elektricka silnicka me nedava smysl..

      0 0
      • Janes  

        Ale dává, hodně záleží na tom, kde bydlíš…

        0 0
        • cyklista86  

          Ale na co bych jezdil na kostitrasu, kdyz me vaha kola, aerodynamika a pod. muze byt u ****** bo mam pod zadkem motor? Hlavne podle zakona na silnici bys nemel jezdit s dopomoci motoru rychleji jak 25km/h. To mimo silnici odpada a muzes met vykon jakej chces.

          0 0
    • PavelK10  

      https://www.facebook.com/…40261078950/?…

      Ten má pořádný motor

      0 0
    • miram57  

      Vidím, že na můj příspěvek z 1.8. se objevila řada reakcí. Uvedení hodnot zvýšení průměru při jízdě do kopce o 5–10 km/hod nebylo myšleno jako argument pro koupi, čí obhajobu e-kola, ale čistě jen jako informace, spíše pro méně znalé, takže na tomto fóru asi zbytečné. To už teď vím.

      Po padesátce jsem vyjel převážnou většinu známých průsmyků v Alpách a Dolomitech , vč. těch nejvyšších, jak jsem zmínil na svém profilu. Ten kdo jel passo Stelvio z kterékoliv strany ví, jak nekonečný je to kopec. To neuvádím proto, abych se chlubil, i když z toho budu jistě podezírán, ale proto, že mám dost dobrou představu, jak musím s 250 Wh hospodařit v tak velkých kopcích. Prostě to znamená do 6 % používat jen nohy a baterii, jen když je to více nebo už to fakt nejde.

      Stále se tady polemizuje, proč jsou e-biky a když se řekne silniční e-kolo, tak to zavání rouháním. Nechci se pouštět do polemik o terminologii. Čistokrevnou silničku beru, z pohledu váhy, geometrie, šířky plášťů a převodů jako kolo pro ty, kdo mají výkonnost na to, že ty těžké převody utočí i ve velkých kopcích. Já výkonnostně nemám na to, jezdit na silničce. To, co se uvádí na stránkách prodejců v kategorii silniční elektrokolo, ty výše uvedené parametry nesplňuje, ale tím, že to má berany, tak to tam asi zařazují. Já jsem si ve svém věku 64 let chtěl pořídit nové kolo, pravděpodobně už bude poslední, takže jsem rozhodovacímu procesu věnoval dost času a musel udělat dost kompromisů. Bránil jsem se e-kolu, ale musel jsem vzít v úvahu i to, že za pár let na Klínovec budu mít problém vyjet, protože pro mě celková trasa z domova představuje ujetí 102 km a ustoupání přes 1200 m a taky, že bych se chtěl ještě do Dolomit ještě podívat. Nebudu zdržovat detaily, jak jsem se dopracoval k Treku Domane+. Základní parametry a výhody jsem už uváděl. Krom toho, co by člověk chtěl, je potřeba vzít v úvahu, co je vůbec na trhu a toho moc není a to, že byl vůbec problém nějaké kolo koncem 2020 sehnat. Výběr reálně možného, co bylo k dispozici tedy spadl do nejvíce diskutované kategorie silniční e-kolo. Zatím jsem letos najel cca 3200 km bez baterie a motoru s váhou kola cca 11 kg a cca 300 km, abych otestoval přípomoc (s váhou kola cca 15 kg), takže pro mě toto kolo smysl má.

      Poslední konstatace na závěr. Na kole potkávám v Krušných horách řadu seniorů, kteří by bez elektrokola možná seděli doma a koukali jen na televizi. To už v příspěvcích taky zaznělo.

      Takže asi zbytečně dlouhé, ale poslední moje reakce na toto téma.

      0 0
      • psbiker  

        S motorem jezdí spíše motocyklisti, no. Potkávám 70+ veterány na silničkách, co mě i bez motoru pěkně proženou 30km/h. Prostě jezdí profily, které zvládnou. Když mají v okolí větší převýšení, tak si hledají způsoby jak to zvládnout, třeba přípomocný motorek. Není třeba si to nějak obhajovat.

        0 0
        • Janes  

          Zase nepochopení, over and over and over…Jako zaseklá gramodeska, napiš tady svůj názor, až ti bude 64.

          0 0
          • ratel  

            Do 64 mám ještě kousek, ale zas tak moc ne. Ale už mám dost na to, abych mohl říct, že až to nebudu dávat za svoje, nebudu si hrát na cyklistu se schovaným motorkem v Dolomitech. Prostě budu pěstovat rajčata, na kole pojedu k Baltu, do Dolomitů pojedu na pěší turistiku a vnoučatům budu ukazovat fotky z akcí před xx lety. A taky jim řeknu, že emopedy jsou tak trochu švindl a lež.

            0 0
            • Janes  

              O jakém švindlu a lži mluvíš? Je to prostě jenom jiná disciplína. Každý má volbu, když skončí s klasickou cyklistikou, někdo si koupí e-kolo, někdo motorku a někdo bude chodit pěšky, každého volba, imho naprosto rovnocená. A navíc, koupě e-kola a jeho využívání pro specifické účely, střídavě s biokolem, je naprosto v pohodě. Koupě e-kola přeci neznaměná zahození dosavadního kola do popelnice…Jen přibude další koník do stáje, nic víc…

              0 0
              • ratel  

                Ano, je to jiná dispiclína. Není to cyklistika. Máš naprostou pravdu. Začni dělat trička …emopedismus neni cyklistika… , koupím jich pár. I pro manželku :-).

                0 0
                • PavelK10  

                  Je to jiný druh kola. Je to pořád ale cyklistika. A i kdyby někdo tvrdohlavě tvrdil že není tak je to úplně jedno… A je to jeho problém že neuznává to, jak to řadí výrobci a zákony…Důležité je si jízdu užít. A je jedno na čem. Je zbytečné se přít o slovíčka…

                  0 0
                  • cioran-m  

                    Jiný druh kola Tak – dřive se jednostopému dopravnímu prostředku s motorem říkalo motocykl nebo moped. Dnes tedy „jiný druh kola“. :)

                    0 0
                    • DaSnail  

                      Motorové kolo je jízdní kolo… https://cs.m.wikipedia.org/…v%C3%A9_kolo

                      0 0
                      • Modus2  

                        A jak s tím éčkaři mají naložit? Mají spáchat rituální sebevraždu, nebo odvést svá kola do šrotu? Nechápu, proč tu stále dokola někdo řeší takové pí*oviny.

                        0 0
                        • DaSnail  

                          No tak nechápeš. To nevadí :-)

                          0 0
                        • cioran-m  

                          Modus2: Záměna významu pojmu za jiný tak, aby z toho měli ti, jež ji prosadili, prospěch je pro přizpůsobivého tím, cos napsal ty, pro někoho jiného však věcí zásadní. Tohle bylo, jak už o tom byla zmínka, běžné a rovněž legitimní za bolševika: socialistická „demokracie“, „volby“, internacionální (ev. bratrská) „pomoc“, „přatelství“ atd. atp.

                          Opravdu nevím, proč by zrovna tohle, jen proto, že nejde o moc explicitně, ale jen oklikou přes obrovský kšeft, měl člověk dál snášet dnes.

                          Nikdo nechce, aby motoristé páchali sebevraždy či vozili své mopedy či motokola do šrotu. Akorát by bylo dobře, kdyby s nimi nelezli na cyklistická fóra.

                          0 0
                          • Modus2  

                            O tom, zda jsou nebo nejsou provozovatelé kol s pomocným motorkem na nějakém fóru, rozhoduje jeho provozovatel a ne džihádisti a bojovníci za ztracenou věc. Éčka jsou a budou, je načase vzít to jako hotovou věc a smířit se s tím.

                            0 0
                            • cioran-m  

                              Bezpochyby. Nepokazit tolika lidem takovej skvělej kšeft za to jistě stojí. Koneckonců, i tady na bf asi.

                              Snažil jsem se ti ostatně jen vysvětlit jednu z příčin možné nevole nad przněním a legitimizovaným přijetim záměny obsahu pojmů.

                              To, aby motoristé případně nechodili na cyklistická fóra byl jen takový bonus – tedy mírnější alternativa k těm rituálním sebevraždám či mopedům do šrotu o nichž jsi mluvil ty.

                              0 0
                              • Janes  

                                Pane dochtor, voni se dneska nevyspali do růžova, že?

                                0 0
                                • cioran-m  

                                  Naopak!

                                  Tobě se snad tato malá, ostatně krz „vyspělost posluchačů“ (jak ŕíkával z pódia nebožtik Jefťa Vodňnanský) velmi redundantní psaní nelíbí a chtěl bys napsat do diskuse k jejich předmětu nějaký svůj jiny, relevantní a hodnotný názor? :)

                                  0 0
                                  • Janes  

                                    Ne, právě odcházím sbírat do lesa houby.

                                    0 0
                                    • cioran-m  

                                      Takže sis mohl ušetřit i své předchozí psaní, jež se, jako u tebe dosti často, předmětu diskuse vůbec netýkalo. :)

                                      0 0
                                      • Janes  

                                        To by ale nebyla žádná sranda :-)

                                        0 0
                              • Modus2  

                                A co třeba vlákna Amputace vztahů, Pračka, i-Phone atp., to na BF nevadí? Nám normálním nevadí, možná nějakým ultras jo. Stačí jen trocha tolerance, empatie, zdravého rozumu a míň zloby a zášti.

                                Éčka jsou jen marginální a téměř neškodný prvek. Doba je turbulentní, kdo ví, co bude za 10 let.

                                0 0
                                • cioran-m  

                                  Tak ještě jednou, snad naposled: mně vlákna mimo cyklistiku nevadí, některá se mi naopak líbí a jsem rád, že tady (tolerantně) mohou být. Označují (jako třeba vlákno o nožích) korektně to, co je jejich předmětem. Avšak lidé, co tam píší, urputně a hloupě, jako mnozí motoristé tady, nepředstírají, že se vlastně zabývají koly nebo cyklistikou. :)

                                  0 0
                                  • Georrge  

                                    Vetsinu slova e-bike, tvori bike, takze neni problem ze chodi na bike-forum.

                                    0 0
                                    • cioran-m  

                                      Mimochodem, když už teda: nepoužívá se (alespoň v anglicky mluvících zemích) běžně výraz „bike“ jako označení pro motocykl? (A pro jízdní kolo slovo bicycle?)

                                      0 0
                                      • Georrge  

                                        Vsak temat o motorkach tu taky par je.

                                        0 0
                                      • DaSnail  

                                        Takže toto je motocykl-forum. Ebiky sú tu jak doma, bezmotoráky tolerované. Kým to nejaký bigotný dĕdek nepokazí.

                                        0 0
                                        • Georrge  

                                          Asi tak :) kdo nema motorku at se klidi, tohle je bike-forum!

                                          0 0
                                          • cioran-m  

                                            :))

                                            Celé je to tady bike- forum. Zmatenost panuje všude, i v základu pojmenování fóra. I když tady asi ne ze záměru falšovat skutečnost, spíše z jisté nevědomosti. (Ale i o tom už byla kdysi dávno řeč).

                                            0 0
                                            • yorg  

                                              Tak mě napadá okřídlená věta „vaše starosti a Rothschildovy peníze“.

                                              Přeloženo do srozumitelna – čím větší pitomost, tím obsáhlejší diskuze.

                                              0 0
                                              • cioran-m  

                                                Vždyť si mysli, co chceš – koneckonců, nic méně „srozumitelného“, než to, cos napsal, by tě patrně ani napadnout nemohlo . :)

                                                0 0
                                        • cioran-m  

                                          To víš, snaile, každej bude jednou dědkem, pokud neumře šťastně mlád. Ale ani takto nepotřebuje zatim motor, aby se mohl projet.

                                          Koneckonců, na tobě podobné by možná stačili různí ti dnešní dědci dříve, tedy v tvých letech fyzicky a zajisté stačí těma kecama v klidu i teď tady. :)

                                          0 0
                                          • Georrge  

                                            S motorem je zabava.

                                            0 0
                                            • cioran-m  

                                              O tom nikdo nepochybuje. Ostatně motorky mám moc rád.

                                              0 0
                                          • DaSnail  

                                            Ses v tom bigotnom dĕdkovi poznal? :-)

                                            Pohodoví dĕdci sú vpohode. Ale jak zestárne arogantný pozér a snob tak je to prdel ;-)

                                            0 0
                                            • Janes  

                                              :-) Cioran Winchester III :-)

                                              0 0
                                            • cioran-m  

                                              Tak – pořád lépe, je-li někdo snob, než snail, že. :)

                                              A pokud se týče slov „arogantný“ a " pozér" – budˇ mají v tvé mladé mateřštině nějaký jiný význam a (nebo) už nic jiného, než zabývat se hloupě dehonestací osoby a ne tím, o čem byla řeč, ze zjevných důvodů nezvládáš.

                                              0 0
                                              • DaSnail  

                                                Vtipné ked sa „master of ad hominem“ pohoršuje nad dehonestací hloupé osoby :-D

                                                0 0
                                                • cioran-m  

                                                  „Ad hominem“, okouzlující. Zvlášt u

                                                  snaila, jenž se předmětem hovoru – jak i teď patrno – nezvládne, na rozdíl od osoby, snad vůbec zabývat.

                                                  Patrně ze základní slovenské školy

                                                  z dějepisu infantilně v paměti utkvělé

                                                  residuum z výkladu o (ostatně poměrně

                                                  nedávné) doby před hledáním spisovného jazyka, kterým by se tam u vás pár lidí,

                                                  krom té latiny, mohlo vůbec nějak spisovně

                                                  dorozumívat? :)

                                                  0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    Že ty si načal Burguňské šedé, Rosťa nepřišel a tak si ho vylemtal sám? :-D

                                                    0 0
                      • psbiker  

                        Motorové kolo je motorové kolo. Jízdní kolo je poháněno výhradně pomocí lidské síly.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Naprosty souhlas k tomu nelze nic dodat. Z nas budou ještě kamaradi viď ?:))

                          0 0
                          • psbiker  

                            Řešíme tady malichernosti, ale asi bychom si rozuměli, i přes ten ironický osten :)

                            0 0
                        • Modus2  

                          Na to se tě ale nikdo neptal. Téma zní: Zkušenosti se silničním elektrokolem. Piš prosím k věci a neřeš hověziny.

                          0 0
                          • psbiker  

                            Pane učiteli, bez jasných definic se nepohneme dál, reaguji na předchozí příspěvek, tož tak..

                            0 0
                            • Modus2  

                              Definice éček jsou daný zákonem. Tady řešíme zkušenosti se silničními éčky. Pokud žádné vlastní ani zprostředkované nemáš, tak je poněkud hloupé přispívat. To samozřejmě platí obecně, nejen na tebe.

                              0 0
                              • psbiker  

                                Reaguji na příspěvek co je jízdní kolo, čti pořádně.