Životnost karbonových MTB rámů

270 nepřečtených
  • Medvedzlesa

    Zvažuju koupi karbonového Zaskara. O karbonových rámech toho bylo spousta prodiskutováno, ale nenašel jsem zásadní odpověď- jaká je životnost? Nejsem z těch, co kupují nové kolo co dva roky, čekám že s ním vydržím minimálně pět let, spíš ještě déle. Co bude s rámem? Opravdu si narozdíl od hliníku drží svou tuhost i po letech? Nehrozí třeba uvolnění duralového osazení? Neztratí svou pevnost při MTB řádění?

    Co udělá namáhaný karbon po letech asi ještě nikdo pořádně neví, protože se karbony na MTB zas tak dlouho nedělají, ale třeba někdo už nějakou zkušenost mít bude. Díky za jakékoli info či doporučení.

    Jo a nakousnu i tu věčně diskutovanou křehkost. Když si sem tam něco menšího skočím nebo sjedu pár schodů, tak se nemusím obávat, že z toho udělám trsátka, že? :)

    0 0
    • jonti  

      Nebal bych se toho, mam doma karbon stary asi 13 let a je porad v poradku a jezdi.

      0 0
    • Vilém  

      Do te doby, nez ho zrusis:)

      0 0
    • Al Stra  

      pořiď si ocelový rám a nebudeš už muset nic řešit

      0 0
      • cekanka  

        To mi připomíná vtip

        Přijde chlap k doktorovi a stěžuje si: „Pane doktor, já ho mám strašně dlouhýho“. Doktor jej prohlédne a kouká, že mu čouhá konec dole z nohavice a utěšuje ho. „No vidíte, to vám můžou někteří muži závidět.“ „Ale copak pane doktore v létě to ještě jde, ale v zimě, když solej…“

        0 0
    • Smazaný účet  

      Už se toho napsalo dost a výsledek je vždy diplomatický.

      Ale tenhle pán má docela jasno http://www.peloton.cz/…u-s-karbonem

      Pokud karbon, tak jen od renomovanýho výrobce a rozhodně některý z vyšších modelů. Levný karbon = špatný karbon.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Strach bych měl spíš ze slovutné konstrukce triple triangle. Možná to není tím, ale něco dělají v GT špatně, když jim ty rámy praskají. Lhostejno o jaký materiál jde.

        Ale reklamace řeší rychle :)

        0 0
        • Kubas.1  

          Sice nemám karbon, ale Triple Triangle mám taky, ten rám rozhodně nešetřím, a furt drží, čím to? :-)

          0 0
          • fousek  

            Hlavne GTcka praskaj vetsinou v zadni patce, ze by prasklo v triple trianglu jsem jeste neslysel

            0 0
            • Smazaný účet  

              Nikdo tu netvrdil, že praská v triple trianglu. Ale tohle nestandardní řešení zatěžuje rám jinak než u jiných rámů, takže to může nepřímo působit problémy jinde.

              0 0
            • Flegmatik  

              Takovému panu H u lá no vi praskl v TT jeho super extra pevný Zaskar Carbon po jeho pár vyjížďkách, ale dostal nový :-)

              0 0
            • Peslezedirou  

              V triple triangl prasklo už dost rámů.

              0 0
            • JSt  

              popravde to tvoje je prvni gt, co jsem videl, ze ulitlo u hlavy :-)). klasicky to praska u patky, u stredu a v kripl trianglu. triple triangle, je principielne spatne. ten pahylek nad stanglou, do kteryho strkas sedlovku, je tam navarenej. kvuli tomu musi byt v te plnohodnotne sedlove trubce nejaka tolerance, tudiz vule, tudiz drzi sedlovka de facto jen v tom pahylku a gyngle se, nasledkem cehoz dochazi k praskani.

              0 0
          • Smazaný účet  

            Asi vadnej kus, že to drží.

            0 0
        • frederick  

          Všechny rámy praskaj…tak tu nehaňte jen GT!!!

          0 0
      • JakeF  

        :-) Vždyť to stejně dělaj ve stejný fabrice v číně a „renomovaní“ výrobci si na to akorát nalepí nálepky :-).

        0 0
      • Smazaný účet  

        no ona je taky otázka, kolik rámů má všechny vlákna opravdu z uhlíku, což se zvenku těžko zjistí:(

        0 0
      • Trog  

        moc dobrej odkaz..diky

        0 0
    • GangBajk  

      Já jsem nedávno slyšel názor: Pokud jezdíte rekreačně a lehce svižně a nervete se do nějakýho „bum bác“ terénu – pak karbon ano. Pakliže chcete opak: závody, dravý sjezdy, jízda nadoraz – a nemáte v zádech sponzora, tak karbon ani náhodou.

      A jestli..a jak dlouho vydrží? Mám kámoše co upečenej rám sedlá druhým rokem a už mu vrže středový složení a prý je to vůlí mezi karbonem a středovým pouzdrem a nedá se s tím nic dělat.Tak nevím, zda je to brečení na nesprávným hrobě a nebo realita.

      A ještě jedna věc. četl jsem článek o chlapíkovi, kterého srazilo auto.Jemu se, naštěstí, nic vážného nestalo…ale co karbonový rám? Objevil dvě pavučinové prasklinky v laku. A otázka kuwa veliká: dostal rám ťafku? Je vadnej nebo ne? NIkdo!!!! Nikdo mu nedokázal odpovědět! Dokonce skončil u doktora na rentgenu, pak fotografie předložil odborníkům…a stejně mu nedali jasnou odpověď.Prý nejsou normy a výrobci si střeží výrobní postupy jako oko v hlavě. A tak padla selská otázka a odpověď: Kolik váží auto, který rám trefilo..a kolik váží ten rám? Ten rám bych už určite nesedlal…no jo, ale 120 litrů v hajzlu!!! Takže – můj názor: karbon s rozvahou.

      0 0
      • JSt  

        super prispevek :-DDD

        0 0
      • nox159  

        120 litrů v hajzlu – o jaky ram se jednalo?

        jinak vyrobci pisou ze na bouranem karbonu by jezdit nedoporucovali. (teda aspon tak sjem to videl v zaručaku od meridy…)

        0 0
        • rš2  

          120 litrů nafty v hajzlu…vytekla z toho auta :-D

          0 0
        • roud  

          Taky bych chtěl vidět rám za 120 litrů :O) (neříkám že takový nejsou ale za tuhle cneu si ho koupí akorát magóóór)

          0 0
          • pavlix  

            Třeba Cannondale :-)

            0 0
          • Frenzy Biker  

            ja jezdim na ramu od karbonoveramy.cz, stal tak 12 litru, druhou sezonu porad drzi, i kdyz pod autobus jsem s kolem jeste nevlitl

            0 0
            • Vilém  

              Ty jsi opravdu splachovaci, furt sem budes cpat reklamu na ten svuj predrazenej „shop“. Bez nekam.

              0 0
            • roud  

              vidiš kdybys nebyl blbej a napsal mi seženu ti klidně ten samej za 6 :O) ale je mi jasný že z něčeho musíš vyžít :O)

              0 0
        • zichis  

          nebourat = nejezdit. Se schválně přihlašte všichni, co už nějakej pátek jezdíte na svým biku a od zakoupení jste se s ním ještě ani jednou nevymázli.

          0 0
        • GangBajk  

          Byla to nějaká vytuněná silnička ale na značku si nevzpomínám.Snad Spešl

          0 0
      • JakeF  

        A já myslel, že tyhle mýty o karbonu už jsou pěknejch pár let překonaný :-).

        0 0
      • fousek  

        No tak jestli byl prasklej lak tak ten sam z niceho nic nepraskne takze ten ram ranu schytal, ale zas je to jenom kolo a pokud by ten ram nevykazoval zmeny v pevnosti tak bych na tom klidne jezdil

        0 0
      • roud  

        Romane někdo si z tebe udělal dobrej den…

        0 0
    • Singlespeed  

      Kdo byl na Beskydtouru, mohl vidět, jak se vedoucímu závodníkovi v lehkém sjezdu rozpadlo karbonové kolo na tři kusy (naštěstí se, kluk jeden, nepolámal).

      0 0
      • McBlacky  

        komu konkrétně? na jaký trase?

        0 0
      • kubad  

        no u hliníku to taky není problém :-)

        bajkera to přežila v pohodě

        0 0
        • funkatron  

          toto bol thermoplast ram…nie alu…ak sa nemylim :)

          0 0
          • kubad  

            to pak sorry měl sem za to že to byla hlína

            0 0
          • destr  

            a to je zase co? :-D

            0 0
            • Vilém  

              Merida delavala tento pokus na zakaznicich kolem roku 2000. Proste ram z plastu:)

              0 0
              • destr  

                Aha, tak to sem asi nikdy neviděl.

                0 0
              • Mamut  

                Merida robila termosetove ramy okolo 1997–1998. A este par rokov pred tym (1994?) robila radu Albontech, co bola kombinacia duralu s karbonom. Tusim 2 hlavne trubky boli karbon a zvysok hlinik, lepene dohromady. Ale Albontechy tusim nejak praskali. Na druhej strane, videl som prasknute dva a oba pod sedlovkou v duralovej casti.

                0 0
        • iceek  

          Reklama na MERIDU :-) ?

          0 0
        • Esi  

          Tak přesně takhle jsem kdysi dávno asi tak před 18 rokama rozebral silničku na rovině asi v 35km/h najednou koukám že ležím ve škarpě nic se mi nestalo jen jsem musel jít pěšky :-)

          byl to ocelovej rám a asi už měl něco za sebou, tak že prasknout může všechno :-)

          0 0
          • fousek  

            Nestras, ja mam ocelaka z roku 78 nebo starsi a je docela lehkej, ale vic jak 50km/h se na nem bojim

            0 0
            • Esi  

              jo to by mohl bej zhruba stejnej ročník, tohle byla nějaká místní výroba buď eska a nebo favorit :-) ta dolní trubka praskla u středu a ta horní se potom urvala u hlavka, drželo to pohromadě jen na lankách :-)

              0 0
              • fousek  

                Vyborne, tohle je nakej Frantik pravdepodobne, oproti Favoritu o dost lehci, no to se mam na co tesit

                0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Já osobně vidím v carbonu budoucnost, ale sám bych ho zatím nechtěl. Prostě je to ,,Novinka" a zkušenosti s ním nemám. Nejsem jeho odpůrcem, ale příznivce také. Možná je to hlavně cenou. Pokud si koupím kolo z hlíny za 50, tak bude mít x násboně lepší výbavu než carbon. Proto zatím je carbon pro mě hudba budoucnosti. O tuhost bych se nebál. Samotný rám Tě přežije a pokud se vyskytne problém, tak ho necháš opravit a vše bude ok.

      0 0
    • funkatron  

      akurat som presedlal z najvyssieho alu ramu od Treku (8500) na karbonovy Giant XTC Advanced a musim teda povedat, ze ten rozdiel je velikansky

      ram je krasne tuhy, slapnem do pedalu a leti to ako dabel…aj trek bol super, ale tento Giant je pecka…

      no a zaroven je to tak paradne pohodlne, tlmi to otrasy a je perfektne stabilny…

      veru az taky rozdiel som necakal…

      (a 0,5kg dole z biku tiez potesi:) )

      ale je pravda, ze ceny su zatial vysoke

      0 0
      • McBlacky  

        stejné u mě, taky jsem nečekal takový rozdíl.

        Nejvíc mě baví jak do drží stopu v rozbitém sjezdu. Karbonový rám se tolik nerozklepe na nerovnostech

        0 0
        • funkatron  

          presne

          akurat predvcerom som bol v takom dost rozbitom terene a mininalne 1–2× som sa videl na zemi podla toho, co uz mam odjazdene s Trekom…

          a zrazu som to vsetko krasne ustal…

          ta stabilita je neuveritelna :)

          0 0
          • iceek  

            Vy byste mohli delat reklamy na ty karbonove ramy ;-).

            0 0
            • funkatron  

              ak nam za to zaplatia, tak kludne aj na alu, ocel, titan… :D

              0 0
            • vifon  

              mam ten samy pocit. Krasne to tlmi male nerovnosti, tuhost je bajecna. Slapnes=jedes :-)

              0 0
    • Tomcat  

      Carbon se teda dělá uz od dřevních dob.

      Co se týká únavy materiálu je to už technologií lepší, ale stále platí, že carbon se má častěji měnit. Tedy kupovat si carboňák stím, že bezpečně vydrží víc než záruka je bláhové. Tedy pokudho někdo nebude jen leštit.

      Dost často tu pozoruji, chybné představy o tom, že vyšší třída komponent přináší vyšší výdrž. Není to pravda, daní za nízkou hmotnost to je často opak.

      0 0
      • Smazaný účet  

        jsou značky, které se u top modelů za gramy nehoní. hmotnostní úsporu obvykle nesou především kola a osazení, nikoliv rám.

        0 0
    • vladak1  

      Asi záleží na tom jak je rám udělaný,hlavně spoje s Alu(koncovky atd.) Jezdím 10let Trek 9800,který už jsem koupil jetý,r.v.1996 a zatím bez problémů.Jezdím v terénu celkem hodně a vážím cca 110kg. Měl jsem z toho strach,ale je to ok.

      0 0
    • Medvedzlesa  

      Díky všem za informace, názory a zkušenosti. Jak jsem čekal, je to zase půl na půl :) To už je asi karbonové prokletí. Asi bych neváhal a šel ho dnes koupit, kdyby se mi neobjevila nabídka na Giant Anthem X3 za fajn cenu. Takže teď řeším druhé nejdiskutovanější téma na bajkfórech, zda HT nebo full :)

      0 0
      • kubad  

        full :-)

        0 0
        • Medvedzlesa  

          Přemýšlím a dumám:

          Plusy fulla:

          • pohodlí
          • větší hraní v terénu
          • jistější sjezdy v terénu

          Minusy:

          • 12 kg vůči 10,5 kg (Anthem X3 vs. Zaskar papírově)
          • přestože je Anthem XC, má o něco vyšší a vzpřímenější posez,který mi nesedí tak jako GT
          • jsem prapůvodem silničkář a pořád rád jezdím kopce ze sedla, nebudeto houpat? I když je tam celkem dobrý Fox s ProPedalem, tak tomu mocnevěřím. Bohužel jsem měl možnost se s tím projet jen naparkovišti :(

          Ach jo, to je jako Sofiina volba :D Škoda že nemám na oba…

          0 0
          • kubad  

            Vaha kola je o penezich takze bych to nehrotil. Proste full bude vzdy o cca kilo tezsi, ale stoji to za to :-)

            Rozhodnuti je na tobe Anthem neni nijak houpava mrcha toho bych se nebal

            0 0
          • Koloman  

            Full jízdu ze sedla komplikuje, to je pravda.

            Ale díky celopéru jsem se naučil kruhově šlapat, což mimo jiné ocenilo koleno moje levé. Hurá !

            A když člověk maká vsedě a trochu se hlídá chodit do stoje, tak full umožňuje téměř silniční švih v terénu. To mě teda oslovilo velice velmi !

            0 0
          • nox159  

            mam anthema (vaha 11,5kg) a predtim jsem mel HT (10,5kg -hlinik)

            takze muzu trochu srovnavat:)

            moje poznatky:

            • full je v terenu rychlejsi nez HT
            • anthem se pri "pokusu o kruhove slapani nehoupe ani s vyplym propedalem,pokud slapes ve stoje civilizovane tak propedal eliminuje houpani celkem dost,pri necivilizovanem slapani se odhadem dotavam do cca 2–4 cm zdvihu
            • kdybych mel vybirat kolo na zavody ( soudim jen 30–50ky ) tak bych fula vevetsine pripadu nevolil jako idelani bike
            • z prechodem na fulla jsem poznal bikovani z trochu jineho pohledu,vychutnavam si teren protoze z neho nejsem vyklepany a uzivam si sjezdy
            • kdybych mel mit pouze jedine kolo tak bych bral jiste fulla 100/100

            štastnou volbu :)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Proč bys na závody nejel na fullovi, když je podle tebe rychlejší?

              0 0
              • Smazaný účet  

                Taky mi nad hlavu vyskočil otazník. Asi to kilo navíc.

                0 0
              • funkatron  

                aby dal sancu aj ostatnym :)

                0 0
              • nox159  

                vzdyt pisu, ze v terenu je rychlejsi ;-)

                0 0
                • funkatron  

                  no ved preto sa pyta, preco nie na zavody, ked je rychlejsi :)

                  0 0
                  • nox159  

                    napisu to znova, full je rychlejsi v terenu :) ALE.. na zavodech se v terenu temer nejezdi proto neni na zavody idelani ;-) ( pisu jne o 30–50km zavodech , na delsich trasach je terenu vic ale to bych zas neujel :D)

                    0 0
                    • funkatron  

                      aha uz chapem :)

                      0 0
                    • Rychlej turista  

                      Terén je přece všechno, kde se nedá jet na silničce. Tak kde se ty závody teda jezdí, po asfaltu?

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Tak! Jen do něj!

                        0 0
                      • nox159  

                        bohuzel nekdy i jo :D

                        ale nechci se o tom dohadovat :)

                        zitra dostavim total HT a pak vyberu jednu trasu mistniho zavodu a zajedu ji, jednou na tom celopevnaku a jednou na fullu a uvidim co bude rychlejsi ( budu brat cas a prumerne tepy – z toho se da neco vypozorovat)

                        btw: projde RK supersonic 2,2" véčkama? slysel jsem ze je fest siroky tak abych s tim pak nemel problemy :)

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Záleží na rámu, ale běžným, který nemá moc pokroucené roury, tak by měl. Já ve véčkách vozím MotoRaptor 2,4 a WeirWolf 2,5.

                          0 0
                        • McBlacky  

                          dá se to doladit podložkama, abys měl hodně rozevřený véčka

                          0 0
                          • Flegmatik  

                            Když se ti otevřená brzda opře špalíkem (jeho vnější stranou) o rám, tak podložkami už nic nedoladíš.

                            0 0
                            • DaSnail  

                              pravda, ale zapnuté véčka podložkami doladíš.

                              0 0
                              • Flegmatik  

                                To sice jo, ale kdo kdy protahoval MTB plášť zavřenýma brzdama???

                                0 0
                                • DaSnail  

                                  tak to fakt nevim.

                                  otázka, či projde véčkamapríspevku sa dá pochopiť tak, či plášť pri jazde nebude šúchat o čeluste. to je tá vec, ktorá sa dá poladiť podložkami. imho

                                  0 0
                                  • Flegmatik  

                                    Jo, asi máš pravdu. Tedy i Blacky. Já to pochopil tak, že mu jde o protažení při sundavání/nan­davání kola.

                                    0 0
                      • maajkee  

                        Terén je přece všechno, kde se nedá jet na silničce

                        a tuhle definici jsi vzal kde? :)

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          To není žádná definice, ale na silničce se dá normálně jet jen na asfaltu nebo kostách. Jak se tedy říká tomu, kde se na silničce normálně jezdit nedá a musíš proto mít jiné kolo, než silniční?

                          0 0
                          • maajkee  

                            nezpevněné cesty?

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Takže je silnice, nezpevněné cesty a terén, jo? A kde je hranice mezi nezpevněnou cestou a terénem?

                              0 0
                              • maajkee  

                                přesně jak říkáš, terén přece nejsou cesty, cesta a terén jsou dvě uplně odlišný věci. cesta je lidskej výtvor (když pominu cestičky zvěře) vytvořenej aby se po něm dalo relativně pohodlně projít nebo projít terénem.

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Jenomže na cestě i v terénu můžu jet na stejném kole, takže pro mě je to jedno. Na silničním kole se dá jen na silnici. V tom je pro mě ten zásadní rozdíl a proto já rozlišuji jen silnici a to ostatní, kam už si musím vzít bajka.

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    Jasný, vždyť to je tvoje věc jak si to rozděluješ :) pro mě zas rovná polňačka nebo hladká lesní cesta terén není, takže jsem se jen pozastavil nad tou tvojí „definicí“ terénu. toť vše :)

                                    0 0
                              • hary jablonec  

                                harnice je jasná. author cup – sudety

                                0 0
                          • Pedro404  

                            Jak, nedá?

                            :)

                            0 0
                            • DaSnail  

                              njn, ale toto nedokáže každý. maximálne tak 80–90% bežných cyklistov… 8o)

                              0 0
                            • Pumsc  

                              to je jinej level:),hustý je jak sjíždí tu dlouhou betonovou stěnu:))

                              0 0
                    • Medvedzlesa  

                      Každopádně díky za názor zkušeného :) Já doteď jezdil HT (starší, těžší, léty unavený hliník), se kterým jsem se pohyboval převážně po lesních cestách a polňačkách, silnic se snažím vyhnout. Na vyložené traily a krkolomnější sjezdy ale narazím jen výjimečně a párkrát do roka si dám nějakej ten MTB maratonek 50–60km. Doteď jsem měl pocit, že mi HT plně dostačuje.

                      Jenomže všichni okolo přechází na fully a já si říkám, jestli nejsem pozadu :) Párkrát jsem to na fullu zkusil, ale vždy jen na chvilku, pořádnej šleh na pro mě nastaveném kole bohužel jsem si bohužel dopřát nemohl. Vždy jsem měl pocit takové plavné, pohodlné jízdy, ale chyběla mi tam jakási energie hnát se dopředu. Tak furt váhám, jestli to vůbec pro mé ježdění smysl a nebyl bych spokojenější s tím Zaskarem, který dle zkušeností výše (nebo v jiných vláknech) je živý ažaž. To já rád :)

                      0 0
                      • nox159  

                        zkuseny nejsem ;-) na fulu mam zatim najeto jen cca 2–3k km

                        u toho fulu je to podle me taky dost subjektivni, znam tu partu starsich jezdcu cca 40 roku co jezdi spolu a kdyz vyberu extremy tak jeden ma HT s 80mm vidlou a druhy fula 140/140, jezdi spolu stejne trasy a nikdo si nestezuje – mi tohle prijde nepochopitelne ( nekdy chcu s nima neco zajet at vidim co vlastne jezdi :D )

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          I s pevnou vidlí není problém jezdit s fullisty po Beskydech. Je to jen o hlavě a o tom, co kdo preferuje.

                          Vzpomeň si, když jsi tady na B-F začínal a fulla ještě neměl. Jaké jsi měl plány a jak to full všechno změnil. V podstatě jsi na závody rezignoval.

                          0 0
                          • nox159  

                            no kdyz to vemu uplne od zacatku tak jsem byl zastancem HT nikdy jsem fula nechtel, potom jsem se na nejake za cca 30k svezl a zmenil sjem nazor, si to pomatuju jak vcera, jel jsem na tom v zime ve snehu jen po asfaltu :D a potom poridil anthema s tim ze na zavodech to bude lepsi budu rychlejsi… no a tedka stavim total HT :D

                            jinak bylo tam vic ruznych okolnosti – predtim jsem najezdil daleko vic ( chodil sjem do skoly) tedka uz pracuju a casu a energie na jezdeni je min, pak jeste ten uraz z pateri + zarizovani vlastniho bydleni…( doufam ze je to jen takový šok a ze se to urovna:D) Letost nemam najeto temer nic proto jezdim ciste pro pozitek z jizdy, pokud mi vyjde zimni priprava tak se do zavodeni zkusim zase pustit ale pokud me to nebude brat jak kdysi tak poridim nejake endurko a budu si tady jezdit po kopcich ciste pro radost :)

                            cloveka to proste musi bavit :)

                            0 0
                          • fousek  

                            K tomu zase muzu dodat ze na fullu neni problem jet se silnicarema 150km

                            Ja mam vpodstate uplne opacnej nazor nez Nox (je teda pravda ze na HTcku mam najeto minimalne) HTcka co sem mel moznost kusit mi pripadali lyny odskakujici kola (byla mezi nima i karbonova 29") a AnthemX mi prijde ze je to raketa (stejne tak Bur LT) a jsem presvedcenej ze bych na HTcku nezajel lepsi cas na jakymkoliv maratonu.

                            0 0
                            • JSt  

                              urcite se 150km da, ale zalezi na tech silnicarich. kdyz budou zli, koncis po par km ;-).

                              0 0
                              • fousek  

                                No to ja kdyz budu na fullu zlej tak na fullpevnaku taky koncis, pokud nejses zdatnej trialista.

                                A pokud ty silnicari budou na tom s kondickou o neco hur nez ja, tak je uvisim a na spatnym povrchu (kostky,starej asfalt) budou hakovat oni me nebo jim ujedu, samo na dalsi rovince na dobrym asfalte me stahnou, ale to uz zas neni velkej problem je zahakovat.

                                Vyzkouseno na zavodech

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Asi jseš ukrutně nadupanej. Já se silničáři na bajku taky jezdíval, ale jen na jaře, než se rozjedou. Jakmile se ale začaly stabilně jezdit průměry v kopcích přes 30 km/h, tak už jsem raději bral silničku.

                                  0 0
                                  • fousek  

                                    Ty podminky jsem na zacatku uved celkem jasne ne? Nikde sem nerek ze na celoperu sprasim silnicare a to jakyhokoliv, psal sem ze pokud ten silnicar bude na tom s fyzickou kapku hur nez ja tak s nim na celoperu dokazu jet, stejne jako ty dokazes jezdit s fullarema v terenu (samo pokud vybiraj teren odpovidajici jejich kolu) na sotolinkach by si asi ujel kde komu at by mel jakykliv kolo

                                    0 0
                                • JSt  

                                  myslim, ze ne. pokud by se melo jednat o trial, utecu ti s kolem na zadech ;-). nehlede na to, ze trialek zustava trialkem aji na fullu ;-).

                                  0 0
                                  • fousek  

                                    Veci ktery musis jet na pevnaku trialove na fullu s dostatecnym zdvihem muzes nakourit v rychlosti a jen se nebat a drzet to a ver tomu ze dole na tom fullu budes rychlejs nez kdyby si s kolem na zadech utikal co ti nohy stacej.

                                    Muzes si udelat vylet do strednich Cech a par takovejch mist ti ukazu:-)

                                    0 0
                                    • JSt  

                                      stejnej clovek se 100/100 fullem neudela o moc parady vic jak s celopevnakem. mne bys treba nalozil aji kdybych jel na sjezdaku, tezko rict ;-).

                                      0 0
                                      • McBlacky  

                                        ale Fousek jezdí na švihy na 160/170 /nebo co ten ReignX je/ :)

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          no jo, páč fousek je machr :)

                                          0 0
                                          • fousek  

                                            Machr v zadnym pripade, maximalne pozer,ale na to mam zas spatne barevne sladenej dres s kolem

                                            0 0
                                        • JSt  

                                          ale predpokladam, ze kdyz se bavil o silnici a fullu mel na mysli antenu ;-).

                                          0 0
                                          • fousek  

                                            jj, ale na silnicnich kolech a s tim bych v terenu moc parady nenadelal.

                                            0 0
                                          • McBlacky  

                                            tak ono na fulu na kolech se slickama tě nejvíc limituje rozsah převodů. Anthem se dá rozjet pěkně. Samozřejmě nástup ze sedla na silnici nestihneš, ale rovnoměrné tempo se dá

                                            0 0
                                            • Rychlej turista  

                                              Ten nástup ze sedla se nedá ani s pevnou vidlí. Stačí mít širší gumy a hned je krásně vidět, jak je to kolo zdechlé. Takhle mi v kopcích nastupoval Raceman :-D

                                              0 0
                                              • McBlacky  

                                                Tomášovi to jede na čemkoli :)

                                                0 0
                                                • Rychlej turista  

                                                  Jo, ve svém deníku 8.7.2008 jsem to popsal, jak hezky mi nakládal :-)

                                                  0 0
                                                  • raceman  

                                                    diky diky, oběma :-)

                                                    0 0
                                                  • fousek  

                                                    Ty tvy prumerny hodnoty nechapu, jakoze 30km/h na biku no dobre, kdyz je nekdo dobrej a nejede se do kopce tak to jeste dokazu pochopit, ale s prumernym tepem 125 to jsi to odjel vpodstate zadarmo ne? Priznej se ze jezdis na motorkach:-)

                                                    0 0
                                                  • raceman  

                                                    jeho 125 tepu neni to same, jako tvojich 125 tepu… ;-)

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Když jedu dlouhou štreku, tak mi po takových zhruba 8 hodinách puls při stejném výkonu klesá a tím se na 24 hodinovce proflákám k těm průměrným 125 – 130 tepům, protože i v kopcích se málokdy dostanu přes 130 tepů a většinou se pohybuji okolo 115 tepů. Tělo si to pak nějakou dobu pamatuje a tak jsem schopen na nízkých tepech jezdit poměrně rychle a prakticky zadarmo. Nevýhoda toho je, že pak ale zpravidla nejsem schopen se pořádně vytočit a tedy ve chvílích, kdy se na rychlém švihu láme chleba, už se tak děje beze mě. Pokud se ale jede něco delšího, tak mi stačí přežít rychlý začátek a pak si už jen pochrochtávám a sleduji, jak lidi postupně umírají :-)

                                                    Špatně jsem to zařadil, to bylo pro fouska :-)

                                                    0 0
                            • roud  

                              Neni to problem jet kdyz ti prizpusobej tempo pokud do toho slapnou tak ti hned ukazou zada…

                              0 0
                              • biker jura  

                                přesně, kdyz mu nastoupí tak je ani nezahákuje a jak tam bude díra tak už je nechytne když nebudou chtít.

                                0 0
                                • fousek  

                                  Jak pisu, ja to mam overeny v praxi, sice jen kratka trat, ale o to spis by se tenhle efekt mel projevit.

                                  Kamos co ma 7kg Pinarelo mi nalozi na hladkym asfaltu, pokud se za nej dostatecne brzo nezahakuju, ale s nim maj potize i normalni silnicari

                                  0 0
                                  • jonti  

                                    Mam overeny, ze kdyz jedou jako blazni, tj se vyrazi a prvni rovina 20km se jede 45+, tak neuvisim.

                                    0 0
                                    • fousek  

                                      jj to je jasny, ale to ja bych neuvisel ani kdybych mel cistokrevnou silnicku

                                      0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Krátká trať, pravíš? Tohle jsem jel s kámošem, nejdřív on a já v háku a pak a on v háku. Pak jsme pokračovali s grupou a i když tam žádné nástupy nebyly, pochybuji, že bys to uvisel. Ale třeba bys mi pohodlně uvisel těch počátečních 150 km, jak jsi psal, tady jsem jel jen tempíčko, na silniční plečce a žádné trháky :-)

                                    0 0
                                    • fousek  

                                      Tady vidim jen jeden zato zasadni problem, ty jsi uplne jina vykonnostni trida nez ja, rek bych ze tak o 2 az 3 tridy a i kdybych jel najakykoliv silnicce tak bych vas neuvisel. Asi tak jako ja na tom fullu sprasim babku s nusi kde si o to rekne:-)

                                      0 0
                                      • Rychlej turista  

                                        Nahoře jsi psal Kamos co ma 7kg Pinarelo mi nalozi na hladkym asfaltu, pokud se za nej dostatecne brzo nezahakuju, ale s nim maj potize i normalni silnicari. Nemyslím si, že já bych byl něco extra. Když s místní silničářskou cháskou jezdím, tak toho taky mám kolikrát plný brejle a občas mi taky i někdo odjede. Jestli nebude spíš problém ve tvé definici normální silničář, protože normální silničáři jezdí ± tak, jako já.

                                        0 0
                                        • McBlacky  

                                          podlě mě to není až tak pravda. Oni jsou zvyklý si na silnici dávat a tak jedou švihy na vyšším tepu než my zewláci z bajků.

                                          Kdyby to tak nebylo, tak by na MTB závodech silničáři drtili bajkery, protože většina závodů je fakt o minimu náročného terénu, někdy není vůbec nic užšího než 3 metry polních cest – občas kamínek.

                                          0 0
                                          • Rychlej turista  

                                            Zewlák z bajků :-D To se mi líbí, přesně proto jsem utekl ze silnice, abych se už nemusel trápit a mohl už jen zewlovat :-D

                                            0 0
                                        • fousek  

                                          S tema normalnima silnicarema sem to asi prehnal, znam asi jen jednoho pravovernyho silnicare pro kteryho je MTB sprosty slovo a ten by mi nalozil asi hodne (ale z kopce se boji), ty co jsem myslel jezdej bike a silnici a kdyz jedou na silnicce tak je proste stiham i na fullovy, proste stejna trida vykonsti jako a ja

                                          0 0
                    • biker jura  

                      je vidět, že nevíš co je to XC

                      0 0
                        • destr  

                          Toho na té třetí sem zrovna při přenosu viděl, jak to poslal k zemi :-D

                          0 0
                          • JSt  

                            ja to nevidel. rikas teda, ze to tou pravackou uz nedovazil, jo? :-D

                            0 0
                            • destr  

                              Pokud to byl on, tak ne, ale už z té fotky je myslim jasny, jak to dopadne :-D no ti co tam jezdili jak hovada to dávali v poho, ti co to jeli pomalu lehali

                              0 0
                              • fousek  

                                Zalezi v jaky rychlosti to je, pokud jel dostatecne rychle tak to moh ojet jak malinu, preci jen ma tam jeste celej zdvih vidlice a teziste vzadu

                                0 0
                            • biker jura  

                              jo ten treti je Vermuilouz(nebo jak se to píše) a to jak má tu nohu vyklaplou tak už vystupuje z kola. stejne ale sel pekne na predek a udelal asi 4 kotrmelce, dole ale nasedl a jel dal, nevim jestli teda dojel

                              0 0
                        • JakeF  

                          Sakra, já si to XC fakt někdy budu muset zkusit… Klasický závody ČP nebudou až takový maso, ne?

                          0 0
                          • destr  

                            No tak třeba Česká Kamenice je poměrně maso :-D a letošni Kuřim taky nebyla uplně špatná…na druhou stranu Teplice nebo Kutná Hora za sucha neni moc technická.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Tak to si radši pořádně prohlídnu fotky, než se do něčeho přihlásim :-).

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Třeba :-)

                                0 0
                                • destr  

                                  Tak toto byl zrovna extrém, kde se na kole moc nejezdilo :-D

                                  0 0
                                • JakeF  

                                  Nádhera, na to už jsem tušim koukal… Tak už vim, kterej vyřazuju, tohle bych dal možná tak za sucha a to ještě tak na jeden pokus ze 3 :-D.

                                  0 0
                                  • destr  

                                    No když myslíš…nezapomeň, že ty fotky dost zkreslujou.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Ty teda XC jezdíš, jo? Kdyžtak bych ti poslal pár otázek, co mám, na mail, ať tu nezaplácáváme jiný téma. Můžu?

                                      0 0
                                      • destr  

                                        No jezdim čp xc, jestli se tomu teda ve výsledku dá říkát xc, tak jo :-) klidně se ptej, třeba na něco budu znát odpověd :-D

                                        0 0
                                  • biker jura  

                                    myslím že nektery mista bys nedal ani na 10 pokusu, třeba žábu. :-) ale to nedava vic nez 70% lidí pač to je extrém i na matroš a nesponzorovaní jezdci si to taky kvuli tomu nedovolí

                                    0 0
                                    • destr  

                                      Žába byl ten mega šutr?

                                      0 0
                                      • biker jura  

                                        jj

                                        0 0
                                        • Rychlej turista  

                                          Ž

                                          0 0
                                          • biker jura  

                                            kdyby se tak žába jezdila doslova, to by pak byla životnost jakýchkoliv rámu velmi krátká :-))

                                            (myslím samozřejmě ten obrazek pod „ž“)

                                            0 0
                                          • JakeF  

                                            Tak jestli se nejezdí i tohle , tak jsem právě našel něco, co chci jezdit :-). Ale jak už bylo zmíněno, hlavní problém budou finance, že jsem po 3 letech ukecal nový kolo, to ještě šlo, ale kdybych měl za závod odepsat půlku osazení a za půlku sezóny i rám a vidli, tak to už by asi nebylo z čeho platit. To mi neříkejte, že všichni tam maj plnej sponzoring.

                                            0 0
                                            • biker jura  

                                              jenže to co jsi jsem dal neni nic moc tak technickyho. je to skok tak pro fula. Xc je o technickych sjezdech ve kterych rozhodne material, pokud se nerozsekas nezničiš. a navic vždy mužeš sesednou a přeběhnout, ostuda to není.

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Osobně bych měl menší problém to pustit do toho technickýho sjezdu a třeba to v něm i poslat k zemi, než skočit tenhle skok, i když dopad udělá hodně. Já nerad padám z velký vejšky na tvrdý :-).

                                                0 0
                                                • biker jura  

                                                  o to bych se byt Tebou ani nepokoušel skocit :-)

                                                  0 0
                                                • destr  

                                                  Tak u toho bych bejt nechtěl :-D

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    U čeho? VŸdyť píšu, že kdyby se mělo jet i na ten skok, tak bych do toho nešel ;-). Mě to zmátlo, jak to bylo na bikebase mezi fotkama z projetí trasy :-). Ale věřim tomu, že by to někdo na HT dal, když jsem viděl ty fotky ze svěťáku…

                                                    0 0
                                                  • biker jura  

                                                    na tech fotkách není vidět jak je ta travnata cast prudká(není to prdel to sjet jen tak po te travě a posta lidí to běhá). nekdo by to skočil, to by problém takovy nebyl, ale rozjelo by se to tak brutálně že by dole byl na sra.ku o stromy nebo v rybníce

                                                    0 0
                                            • biker jura  

                                              jo jinak ten skok se pri xc poharu nejezdí. je to skokansky mustek a ta rampa je tam na zimu

                                              0 0
                                            • destr  

                                              Tak já na závodech zatím nezničil nic, a neřekl bych že se tam jezděj nějaky prasárny, ktery by ničily matroš, to zničiš leda když se rozsekáš.

                                              0 0
                            • biker jura  

                              letos byla prdel v tech sjezdech, horší to debilni behani do vyjezdu…

                              0 0
                          • JSt  

                            ze je to pekny ;-). a spousta recenych endenduristu se slzami v ocich zjisti, ze vlastne nedosahnou stropu ani v xc :-).

                            0 0
                            • JakeF  

                              No, mně tu na B-F taky přijde, že je na pojem „XC“ dost zkreslenej pohled… A v poslední době jsem se dostal do extrému, že jezdim buď silnici nebo do terénu hledat co nejtěžší stopy v Brdech, ale na nějaký větší dropy si stejně netroufám, proto mě zajímalo, jak je to v ČR, typově by mi XC mělo sedět víc, než maratony a i kdyby ne, proč to nezkusit, jen bych při tom nechtěl zrušit sebe nebo kolo :-).

                              0 0
    • camlost  

      mně by zajímalo, jak jsou na tom karbonové rámy s odolností vůči odletujícímu kamení. mí hliníkoví „oři“ vždycky hrozně trpěli – rámy byly po čase promáčknuté.

      jak jsou na tom v tomto ohledu karbonové rámy?

      (mně se třeba líbí Canyon Lux MR, vyrábí jim to, mám dojem, Giant – to by snad nemusel být úplný karbonový lowend)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Posunul bych debatu kousek dál. Mrknem se na opravdový kola a ne, co tu padá za nabídky :)

      http://www.trekbikes.com/…x/technology#… sekce structure – OCLV mountain.

      Takže za mě Fuel EX :)

      0 0
    • Trog  

      Zdravím

      koupil jsem si nový rám MRX carbon Baselite.Má někdo zkušenost s timhle rámem?Je vyroben z kvalitního karbonu???

      viz.Pokud karbon, tak jen od renomovanýho výrobce a rozhodně některý z vyšších modelů. Levný karbon = špatný karbon.

      kamarád mi poradil,že lepený spoj na spodni trubce rámu(do kterého se odraží kamínky a bordel z předního plášte),je dobré přelepit ochranou samolepkou,kterrá se dáva např pod bowdeny..Má to cenu lepit nebo se nemusím ničeeho bát?

      Všem předem díky za jaký koliv příspěvek k tématu..

      http://www.mikebike.cz/…

      0 0
      • nox159  

        kdybys rekl ze za nej chces vyhodit 14k tak si mi moh rict, za 13k koupit ten ram ale rovnou 2× a jeden mi dat, mohl si z toho mit dobry pocit ze si udelal dobry skutek :)

        0 0
        • Trog  

          heh díky za upřímnost ja ho mám za 8800 kc.Ale byztak ten tvuj odkaz vypadá celkem dobře..takže podle tebe mrx carbon je shit ok?

          PS:Z www.peleton.cz

          Na kolik přijde oprava rámu?

          Ty úplně levné rámy neopravuji, protože to nemá moc smysl. Když za mnou někdo přijde s prasklým rámem, který pořídil za deset tisíc korun a já mu potom naúčtuji pět tisíc, vytřeští oči. Význam to má jen u drahých rámů.

          tak to bych tam nechtel dojit s tím za 7 k a platit 5 k:)

          0 0
          • nox159  

            nemuzu soudit, karbon jsem nejezdil dlouhodobe zatim zadny, ale o tom z odkazu uvazuju – za ty prachy to stoji za zkoušku.

            ale uz dopredu pocitam s tim ze karbon za 6k bude asi horsi nez ten za 30k :)

            0 0
            • roud  

              Carbon za 6 bude mit s carbonem nejspis pramalo spolecneho spis to bude nakej lamionat xD xD xD jinak dnes neni problem nechat carbonovej ram opravit pokud ho nerozstipes uplne na hadry… Jeste k tematu zivotnosti pokud se nepletu tak carbon ma prakticky nulovou unavovou krivku takze srovnavat jeho vydrz s hlinikovym je mimo vse je jen o tom jak moc se s tim valis po zemi ale padama znicis kazdej ram…

              0 0
              • maajkee  

                no kdyby to byl laminát, tak by to bylo možná i dražší :) laminát je drahej jak sviňa.

                0 0
                • Vilém  

                  No nevim. Koukni sem a podivej se na ceny uhlikovych vlakem a pak na ceny skelnych.

                  0 0
                  • maajkee  

                    o to nejde, ale zkus si za 6 tisíc nechat vyrobit laminátovej rám, to ti nidke za ty prachy neudělaj :)

                    0 0
                    • DaSnail  

                      a čo si ty predstavuješ pod takým slovom leminát ?

                      0 0
                    • roud  

                      až to budeš vyrábět v sériích po tisících (nebo i větších)tak tě ten materiál vyjde na pětinu možná i levnějc…

                      0 0
                      • maajkee  

                        přesně tak :) jenže se právě nevarábí, o tom tu celou dobu mluvím Plho :)

                        0 0
                        • roud  

                          A z čeho myslíš že se vyráběj tyhle levný napodobeniny carbonovejch rámů který karbon neviděli ani z rychlíku plho ? :O)

                          0 0
                      • juli  

                        O cenu materiálu až tolik nejde. Cena formy se musí rozpustit v ceně finálního výrobku.

                        0 0
                        • roud  

                          cena materiálu je podle mě dost podstatná je rozdíl jestli vyräbíš za 1/5 ceny nebo to kupuješ v malym za plnou pálku ceny formy je další věc…

                          0 0
                          • juli  

                            To máš bezesporu pravdu. Nicméně největší položkou je skutečně cena modelu a formy, tedy příprava výroby, kterou musí prodej výrobků pokrýt.

                            0 0
    • radek80  

      nedávno byl ve Velo pěkný test karbonových rámů, Zaskar tam nedopadl moc dobře a Superior úplně propadl. Naopak Giant obstál velmi dobře. Pěkný svezení je i na carbonu od NoSaint za zajímavý peníze. Mám 90 kg a kolo nešetřím. Zatímco Zaskar mi prasknul u středu, tak No Saint zatím drží a přežil i ošklivý pády.

      0 0
      • destr  

        Tak to je s podivem ten no-saint myslím :-)

        0 0
        • roud  

          JJ maxari jsou opravdu kvalitou rámů proslulý to samý byl i lucifer kterej ale časem vychytaly…

          0 0
          • McBlacky  

            já zatím viděl jen fotky zničených pádem. Prasknutýho „jen tak“ ještě ne

            0 0
    • Trog  

      každopádně záleží taky na plyskyřici kterou carbon lepíte.Když maš super karbon vlakna a spojíš to levnou plyskyřicí vysledek je žalostný.NA peteton.cz psal ten borec z Brna že 1 kg uhlíkových vláken ho přijde na 4000 kč a kvalitní pyskyřice muže stát stejně.ten muj MRX baselite stojí 15 k,což mi přijde tak výrobní cena njákého pořadného..Mno uvídím co snese

      0 0
    • Trog  

      **tady ete njakej vytažek z toho članku..*

      *Z čeho je vlastně taková pryskyřice složená?**

      Nejsem chemik, takže vám to přesně neřeknu, ale cena i kvalita bývá různá. Kvalitní pryskyřice může vyjít stejně draho jako samotná karbonová vlákna. Uhlík jako takový vyrábí na světě snad jen tři státy. Dělají ho Rusové, Japonci a Američané. Možná ještě Francouzi… Je to strategická surovina a všichni ostatní jsou překupníci. Když kupuji jeden kilogram uhlíkových vláken, vyjde mě na 4000 korun.

      Pokud budete mít špičková vlákna a použijete špatnou pryskyřici, výsledek bude žalostný.

      Dojde opravdu k dokonalému spojení původních a nových částí?

      Dnešní lepidla jsou tak dokonalá, že dojde k úplnému spojení. Dá se říci, že materiál sroste.

      I když jsem zkoušel opravenou trubku lámat, nepraskla v místě rekonstrukce.

      Proč dochází k uvolňování středu?

      Pryskyřice nejsou odolné proti korozi, proto na střed působí voda. Oxidace pomalu působí na pouzdro a postupně dojde k celkové korozi povrchu a uvolní se.

      Dá se problémům s oxidací zabránit?

      Stačí povrch hliníku, popřípadě magnesia, pořádně očistit. Třeba u hliníkového rámu je potřeba spoj slepit nejpozději pět hodin od pořádného očištění. S magnesiem je to ještě o dost horší, tam na to máte pět minut. S oxidací spojů jsem se dokonale vytrestal i na vlastním rámu, kdy se mi postupně začaly všechny spojky uvolňovat. To jsou ale věci, které člověka nejlépe poučí. Pak už jsem chybu s očištěním nikdy nezopakoval.

      PS:sand to muže někoho zajímat..a jestli to tu spamuju tak sry

      0 0
    • gorre  

      Mám od roku 96 giant cadex- carbon lepený do hliníkových mufen, je to cca model 1994, používán jako univerzální kolo, hospoda atd, zachazení nejhorší co si jde představit, pády atd a drží. Jinak není carbon jako carbon, pochybuju, že strukturovaná karbonová tkanina používaná v kosmonautice a formuli 1 je totéž z čeho se dělá větčšina cykloprodukce.

      0 0
    • Trog  

      tak jsem dneska porve projel ten MRX baselite a mám na rámu malou prasklinu a promáčklinu z boku na spodní trubce

      0 0
      • nox159  

        po prvni vyjizdce… a uz to praska… :D

        0 0
        • Trog  

          no myslím že to bylo už před tím akorat se si nevšimnul.Je to tak divně z boku jako kdyby s tím někdo klepnul v tovarně

          0 0
          • roud  

            Jo pánové to je ten váš levnej „carbon“

            0 0
            • McBlacky  

              blbou ránou zničíš i kvalitní. Záleží na síle a předmětu o kterej to vezmeš.

              třeba na fulech karbon horní šavle nebo vahadla, když to pošleš do kamenů a kolo se trochu proletí, praskne to často hned.

              0 0
              • roud  

                mno pokud ho chápu tak jeho problém vznik bez pádu a rozhodně nemám strach o carbec rám vydrží přinejmenším to samý co hliníkovej když ho rozstřelíš pořádně tak bys rozstřelil i hlínu takže tohle řešit nemá moc cenu…

                0 0
                • McBlacky  

                  to se říká, ale často to není pravda. Pádem s protočením řidítek zničíš carbon HT mnohem pravděpodobněji a nejen max ari :)

                  nebudu tady psát kdo co zničil, jsou to lidi z BF…

                  jezdím ted taky carbon, navíc závodně, a beru to prostě tak. Něco za něco. Hlíny jsem zničil 3, ocel jednu, tak čekám a doufám :)

                  nic z toho pádem.

                  0 0
                  • roud  

                    protočení řidítek je taky o rámu já je můžu protáček jak chci a rámu se ničím nedotknu :O)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      přdstavec do negativu, žádný podložky a rovný rodla …

                      0 0
                      • roud  

                        mám to stejně a tenhle problém stejnak nemám :O)

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          i při protočení doleva? ;-)

                          0 0
                          • kubad  

                            vlevo se vidle opře o rám a je tam gumový chránič vše ve velkém průměru tam problém nebude

                            0 0
                        • kubad  

                          ty si exot s pajdavým kolem, měl na Scalpelu kamoš udělal pořádnou značku brzdovou pákou při pádu :-)

                          0 0
                          • roud  

                            Tak za to že to máš nastavený jak debil já ale nemůžu ;O)

                            0 0
    • StuntJ  

      Karbonové rámy jsou stejně, ne-li více odolné viz např :

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • bertlak  

      Karbon není zase tak nový materiál. Měl jsem před lety karbonovou Meridu monocoque. Bylo to tuším někdy v roce 1995. Nebyl s tím problém, rány od kamenů snášela velmi statečně, tuhost byla výborná. Dnes je to zase o kus dál. Nová vlákna, skladba i výrobní postup. Karbon to je budoucnost. Nebál bych se toho. Giant, Merida, Specialized…hlavně z jednoho kusu.

      0 0
    • novas32  

      jak jsou karbonove ramy ochranene proti odletajicim kamenum? moje hlina dostane obcas poradnou slupku do spodni ramovky, co to udela s karbonem?

      0 0
      • JakeF  

        Většinou se tam dávaj ochranný samolepky. A karbon celkem vydrží, zatím mi odletující kámen akorát promáčknul hliník, karbony všechny držely…

        0 0
        • sharkeeCZ  

          můžeš zde hodit odkaz na ty samolepky, když už na ten uhlikáč čekám?

          0 0
          • daymaker  

            mám na KTM zespodu na rámu plastovou krytku asi do 2/3 spodní rámovky smerěm k hlávku…

            0 0
          • JakeF  

            Tohle tuším jsem dával na Treka v průhledný verzi. Pak mám doma něco od Shamanu, na Spešlu byla od výrobce s designem. Jinak je dobrý to při nasazování nahřát fénem, líp si to sedne, zvlášť pokud máš víc tvarovanej rám. Totéž platí na malý samolepky pod bowdeny.

            0 0
            • sharkeeCZ  

              díky…bovdeny řešit nemusím – vedeno v rámu

              jestli tedy chápu, pak se jedná především o ochranu spodní části rámu, počkám tedy, jestli už to nemá Canyon ořešen standardně

              0 0
    • adam1  

      Ahoj ,cube reaction race karbon 2013 ,je možné že se uvolnila al středová mufna (pressfit) v karbon rámu?

      Sem tam mi tam během jízdy lupne a někdy pravidelné ťukání .Dnes jsem rozebral a hýbal s klikami a je tam pohyb mufna – rám .

      Poradíte co s tím ?Vydrží to např.jako zimák?

      Dík

      0 0
      • kubad  

        najit servis co ti ji znovu zalepí

        bohužel spoj alu/carbon umí časem zlobit

        0 0
      • McBlacky  

        u levnejších rámu se to stává

        0 0
      • Mr.Duck  

        Muze byt, ja „urval“ hlinikovou vlozku na uchyt tlumice na Demu. „Urval“ ve stylu ze jsem na tom prasklem odjezdil jeste pul sezony vcetne docela hektickyho DH zavodu :)

        Jestli to nema dozivotni zaruku, myslim ze kdyz to nechas zalepit u nekoho kdo vi co dela tak to bude jak novy.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.