Zapletená kola na silničku pro začátečníka

51 nepřečtených
  • bourne2

    Zdravím a prosím zkušené o radu. Dostal jsem jako dárek první silničku (starší Specialized roubaix), chce to pár vylepšení a jako první potřebuji vyměnit kola. Bohužel nemám moc velký rozpočet (cca 4–5000) a tak mi vychází jako dostupné Shimano WH R501, Mavic Aksium a Fulcrum Road 7 LG. Mám cca 80 kg a najezdím ročně kolem 5–7000 km. Našel jsem zde hodně negativních reakcí na Shimano, ale teda spíš ve vláknech starých přes 5 let, tak by mě zajímalo, jestli je tam nějaký posun, případně jaké máte zkušenosti a co by jste mi doporučili. Moc děkuji!

    0 0
    • Vilém  

      Co tam mas za kola ted?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • raw 4  

      Vím ,že je to přes tvůj rozpočet, ale zkusil bych si trochu prišetrit a šel bych do

      https://m.bikepart.cz/…sic-28-1437g

      0 0
    • plzakj  

      Z toho vyberu Aksia

      0 0
      • Tomalda  

        Zkus trošku pošetřit, ty spirity jezdím a fakt špičková kola, kam se hrabou aksia – mimochodem, ty jsem taky jezdil

        0 0
    • roupik  

      kup Aksia, neudělaš chybu

      0 0
      • Vilém  

        Jestli to bude fungovat tak jak jejich horske modely s duralovyma dratama, tak bych se tomu vyhnul velkym obloukem.

        0 0
      • raw 4  

        Tam do remerxu bych nešel zlatý aksia…

        0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Cokoliv jen ne Remerx.

        0 0
      • doubeq  

        Už mi prasknul druhý Alcyon na 28 drátech. Ujeto 35km po zapletení a výplet byl ještě na dotáhnutí.

        0 0
        • Prazak0  

          Alcyon z ráfků Remerx jsou nejlehčí, což může být skvělé pro lehké závodníky, ale pokud někdo váží trošku víc, tak to skvělé není. Lidi si pochvalují ráfky Rapid, já zas má zkušenost se Stormy, přijdou mi velmi pevné, ale jsou trošku těžší. Osobně bych asi zkusil ty nové ráfky, Eddy, které jsou o 2 mm širší, výškově jsou něco mezi Stormy a Rapidem. Asi jak radíš, mít dvoje záplety, nejdřví bych nechal přeplést to kolo s probržděným ráfkem, pak si v klidu rozmyslel, co koupit dál.

          0 0
    • bourne2  

      Děkuji za odpovědi! Možná blbý dotaz, ale snad pochopitelný – na silničce jsem ujel prvních 50km – v čem je rozdíl u těch dražších kol a poznám to já vůbec? Jestli teda opravdu stojí za to našetřit či koupit lepší kola za podobnou cenu z bazaru (to svým laickým okem beru jako trochu riziko) a nebo prostě koupit Aksia a budu spokojeně jezdit. Díky!

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • adam1  

        https://www.cyklobazar.cz/…e-model-2019

        Časem ti to bude stejně hlodat:)jak asi jedou ty “dražší “kola?:)

        0 0
        • raw 4  

          Tady není o čem.....dobrej tip..

          0 0
        • bourne2  

          To vypadá dobře, zaujalo mě akorát, že to je pro bezdušový systém – s tím také zkušenost nemám, nemusím se toho bát?

          0 0
      • Prazak0  

        Obávám se, že u dražších kol nemusíš poznat při jízdě nic. Netvrdím, že je jedno na jakých kolech člověk jede. Já najezdil o trošku víc jak ty, tj. ročně nějakých 7–8 tisíc km. Osobně bych asi vyměnil, co je nutné, tj. probržděný ráfek. Klidně místo něj zkusil ráfek Remerx. Dost lidí si chválí Rapid, já zas mám zkušenost s ráfky Stormy. Všiml jsem si, že dělají nový ráfek Eddy, který mi přijde jak určité spojení Stormy a Rapidu – je nýtovaný jako Stormy a vyšší jako Rapid, i když asi trošku méně. A hlavně, je o 2 mm nebo 2mm a nějakou desetinu širší, tj. 17 mm. Takže já bych zkusil asi toto, když to je moderní. A hlavně, širší ráfek bude přece jen pevnější, při stejné kvalitě materiálu a zpracování určitě, samozřejmě kvalitní užší může být lepší než méně kvalitní širší.

        Náboj bych neměnil, pokud je dobrý, jdou vyměnit jen ložiska, pokud je jinak náboj v pořádku. A hlavně si sehnal někoho, kdo to dobře vyplete a vycentruje. Míním jednak přesné centrování, potom i optimální napnutí drátů, tj. ne moc volné a ne zas přepnuté, aby dráty se vytrhaly z ráfku, což jsem před dosti lety taky zažil. Na kvalitním vypletení může záležet víc jak na nepatrném rozdílu mezi ráfky.

        Tady si dost lidí pochvaluje Axia, ale nepochybuji, že pro někoho to je málo. Pokud někdo závodí, tak může mít pro něj význam i nepatrný rozdíl. Jak jsi psal, tak já bych volil spíš aby to vydrželo. Zmíněné ráfky od Remerxu mají dobré reference, stejně tak Axia. Někdo dával odkaz na Alcyon, ten bych nebral, přijde mi ten ráfek moc lehký a přece jen váhu máš trošku větší než je běžné u závodníků.

        Dost lidí by třeba odmítlo větší počet drátů, tj. chtěli by jedině 20 a 24, např. Pak si tady zas přečteš, jak lidi vesele jezdí na silnici na kole typu gravel, kde mají 32 drátů, široké pláště a rozdíl je malý. Takový výplet zas víc vydrží. Musí si člověk sám rozhodnout, jestli o malinko menší odpor vzduchu je tak podstatný, nebo jestli radši výplet, který víc vydrží a nebude se muset tak často centrovat. Optimální je stejně mít dvoje výplety, např. jedny i do terénu, na nějaké polní cesty (u gravel kol ale nemusí platit jen tam) a pak čistě na silnici.

        0 0
        • Alojs01  

          U dražších nevím, přecházel jsem z Aksii na Venta a ten rozdíl byl rapidní. Aksia, když jsem šlapal ve stoje, se kroutily (a to jsem měl v té době cca 75kg). Pravda, je to tak 6let zpět, možná už jsou na tom lépe.

          Pak jsem přecházel z Vent na Zondy a tam už ten rozdíl tak markantní nebyl.

          0 0
          • jecnak  

            Krouti se i hodne draha karbonova kola a paradoxne na to neni nic spatneho. Urcita mira poddajnosti neni z hlediska jizdnich vlastnosti a ztrat na skodu. Ultra tuha kolo jsou i ultra nepohodlna a krome hladkeho asfaltu nejedou dobre.

            0 0
            • Alojs01  

              To máš asi pravdu, nicméně, když to škrtá o špalky, je to moc :-)

              0 0
          • Prazak0  

            Pokud jde o kroucení, tak jednak jde o tuhost ráfku, potom o kvalitu výpletu, optimálně vypnuté a taky o počet drátů. Já si myslím, že kola s 20 dráty nebudou tak pevná, jak když je těch drátů 28 nebo dokonce 32. Malé rozdíly v odporu vzduchu jsou jistě důležité pro závodníka, tam ty rozdíly můžou být větší, jelikož on jezdí větší rychlostí. Než když někdo na kole začíná a najezdí toho dost na rekreačního jezdce. Někdy lidi vylepšují nově pořízená kola. Nad tím mám trošku otazníky, u nového kola to pak nemusí být vyvážené, prostě komponenty by měly být zhruba na stejné úrovni. Ne vzít plečkový rám, dát tam Ultegru ap. U starších kol to platí asi ještě víc. Investovat víc do jedné komponenty a zbytek mít v horší kvalitě, navíc už používaný, to mi nepřijde rozumné. Na starší kolo bych spíš dával naopak nové díly trošku nižší úrovně. A investici směřoval do nákupu nového kola, kde to bude vše kvalitou vyvážené. Sám s tím mám zkušenost, z nedostatku financí koupit něco horšího a pak to různě vylepšovat, vyjde to v součtu dráž jak nové kolo a kvalita je horší. Taky jsem to dělal.

            0 0
    • iceduck  

      Mám tu jeté American Classic 420, ořech 10s, určitě bysme se domluvili :)

      0 0
      • nooski  

        No u těch jsem s méně kily zlomil přírubu přední náby a totálně rozsekal tělo ořechu.

        0 0
        • iceduck  

          Pěkně no :(

          Za mě se na nich jezdilo (pocitově) líp než na čínskejch karbonech.

          0 0
    • Cavendish  

      Mám doma nová kola 1570g za 4000Kč.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • 106Paja  

      Za tyto peníze se nechají zaplést slušná, lehká a tuhá kola. Náby Novatec v provedení SL, dráty DT Swiss a ráfky Remerx Alcyon.

      0 0
      • kubad  

        to dají, ale zlaté Axia proto tomu

        0 0
        • easton  

          Přesně tak. Moc nechápu tu věčnou snahu za každou cenu něco „vymyslet“, když to stejně skončí hůř než např. ty Aksia.

          0 0
          • 106Paja  

            Osobní zkušenost je taková, že pocitově ty kola jedou líp, než Ksyria, které mám jen na závody a ty jsou o trochu výš, než-li Aksia.

            0 0
        • jecnak  

          Presne

          0 0
      • maajkee  

        Alcyony bych nedával, jsou měkký, když už tak alespoň na 32 děr.

        Dal bych alespoň DT R460, cenově to není o noc dražší a kvalitativně daleko lepší. K tomu Novatec náboje a bude to poměrně lehký a funkční.

        Já jsem vždycky radši něco takovýho zapletl než dával aksia.

        0 0
    • jecnak  

      Nova Aksium Elite i s UST plasti, ktere bys pocitam stejne kupoval. https://www.bike-discount.de/…-m-25-767327

      Vyzkousene naby a draty z predchoziho modelu plus siroke UST rafky.

      0 0
    • khonza  

      Já po svých zkušenostech doporučím místo Mavicu raději Fulcrumy – parádní držáky i při mých téměř 100kilo.

      https://www.kupkolo.cz/…5-lg_z99936/

      0 0
      • Lister  

        Tohle není bezdušové a ani cenově lepší než Aksia.

        Díky bohu, že někdo vyrábí bezduše za tu cenu, když to začínalo, tak mne kompatibilní kola stála 3× tolik.

        0 0
    • bourne2  

      Tak se můžu pochlubit s výsledkem – koupil jsem z cyklobazaru doporučené Mavic Aksium Elite, k tomu jsem našel v akci pláště Yksion Pro UST, montáž bez problémů, mám za sebou něco přes 150 km a naprostá spokojenost. Sice to neumím nějak detailně popsat, ale rozdíl oproti těm starým je obrovský – jede to tak nějak víc hladce, i ten zvuk to má lepší:-) Všem moc děkuji za rady a pomoc, snad budou dobře a dlouho sloužit!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.