Zapletená kola Mavic CROSSMAX SL Pro LTD

57 nepřečtených
  • žába1

    Ahoj, máte někdo zkušenosti s těmito koly?

    Zajímá mě hlavně kvalita,výdrž výpletu a servis všeobecně.

    0 0
    • žába1  

      Nikdo nic?

      0 0
    • žába1  

      Vybiram mezi verzi SL a XL.

      XL ma 24 dratu a o 200g vic, ale taky vic snese oproti 20 dratu verze SL.

      U lehci verzi se bojim vetsi nachylnosti v tezsim terenu.

      0 0
      • scret  

        pockej, mrknu do kristalovy koule…:) Tezko muzeme vedet, jak a co jezdis…

        Tohle si musis rozhodnout sam…

        0 0
        • žába1  

          To jo :-)

          Jezdim normal teren, ale dolu se to nebojim pustit.

          Obcas tezsi maraton typu Sudety.

          Pristi rok chci jet Trilogy.

          0 0
          • scret  

            hmm, opet mrknu do koule a zjistim jestli jezdis na fullu nebo kolik treba vazis..:)))

            XLka jsou v podstate uz i na AM az lehky EN jezdeni, 24 dratu je jistota… SLka maj 20dratu, coz vzadu muze byt uz znat, co se tyka tuhosti… Ale myslim, ze na XC v pohode…

            0 0
    • žába1  

      90kg a mam100 full

      0 0
    • waters  

      Tyhle kola jezdim jednu sezonu (ne verzi ltd – jen barva). Zatím bez servisu, kola drží, maj rychlej záběr.. Mam je na full HTčku. Obutí Ikon 2,2 bezduše. Vzal bych je znova, ale možná aktuálně do širšího ráfku, ktery je k dispozici. Nicméně i při nízkém tlaku drží a u 2,2 se nežvýkají.

      Váhu mam cca 75kg, tak nevim u těch 90..

      Měl jsem je za dobrý peníze přes dvacet bych za ně nedal..

      Snad jsem ti trochu pomohl:)

      0 0
      • Walda  

        Zdar, úplně stejný kola jsem právě koupil na příští sezonu na svůj HT. Takže zatím bez poznatků. Každopádně vypadají luxusně a tvých 90ti kg bych se určitě nebál. V průběhu sezony si může sdělit dojmy :-)

        0 0
    • JMT  

      SLka měli dřív (nevim jak teď) váhový limit 85kg

      S vyšší váhou (nad 80kg) bych asi volil kola jiná.

      Dříve jsem je vozil (SL a XL) jsou lehká kola která vyžadují odpovídající servis…Prasklé ráfky (únavou, od ventilku) byly, ale většinou až po době kdy měli nárok.

      Dnes už bych asi raději možná zapletl než cmaxy.

      0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
        • žába1  

          Myslím,že lepší budou ty XL.

          Aspoň bude jistota, že to víc snese.

          0 0
          • JMT  

            Neviděl jsem rozdíl mezi XL a SL. Ač je to vzhledem k parametrům k nevíře, odcházeli právě ty XL. Ale je fakt že ty SL jsem jezdil dost krátce. Pak přechod na 29 a „běžné záplety“.

            Jedny dorvaný XL mám ještě schovaný, až budu stavět dětský lehký kolo posloužej :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              To jsou ale úplně jiný XL než současný XL.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tady je řeč o současných XLkách, tzn. ročník 2015 a 2016. Jiný rok se současná XL nevyráběla (2015 začala a pro 2017 už zase nejsou).

                0 0
      • scret  

        Tovarni zaplety maj proste smrnc, hlavne CMaxy, jinak klasika bude asi vzdy na servis, udrzbu atd. lepsi…

        0 0
        • MlokCZ  

          Tím bych se nebyl vůbec tak jistý. Záleží jak na co.

          Centruju si všechno doma sám (pořádná centrovací stolice + tenzometr). A úplně nejhorší na centrování co jsem měl zatím doma byly CX Ray dráty.

          Oproti tomu i 2:1 Fulcrum výplet, který se centruje kvůli té asymetričnosti o něco hůře mi přišel úplně na pohodu oproti CX Ray drátům.

          A Cmaxy se zase centrují ještě o dost lépe než 2:1 Fulcrum výplet, za mě naopak velmi příjemné na servis. Možná bych je označil (hlavně tedy ty novější modely, kde nejsou už kulaté dráty) skoro za nejpříjemnější na centrování z toho co jsem měl doma. I obyč kulaté dráty jsou horší na centrování.

          U Cmaxů pak žádné komplikace vkládání niplů ráfkem jako u Fulcrumů. To šroubování přímo do ráfku je na servis superjednoduché řešení.

          Ze servisu je u Cmaxů průšvih pouze zrušený ráfek, ten pak vyjde hodně draho. Dráty jsou také dražší, ale třeba proti CX Ray už to není žádný velký rozdíl a máš jich tam méně.

          Náboj je na servis u současných Cmaxů o trošku jednodušší než třeba u DT350 (nepotřebuješ žádný speciální nástroj jako u DT).

          0 0
          • raf007  

            Příliš nechápu, co ti dělá potíže při centrování CX Ray drátů. Mě osobně se s nimi pracuje velmi dobře. Beru to jako tvůj subjektivní pocit. Narozdíl ode mě jsi fanda Crossmax, Fulcrum atd.., ale to je jedno, každý preferuje něco jiného. Reaguji vpodstatě jen proto, že už úplně vidím, jak v praxi x-krát vysvětluji, že Sapim Cx Ray jsou vynikající dráty, ačkoliv " na fóru " psali, že je s nimi potíž…

            Za problematické dráty na následný servis beru spíše zeslabované kulaté dráty typu DT Revolution, kde se s nimi po pár sezónách nedá dělat prakticky nic, jen vystříhat – moje zkušenost

            0 0
            • MlokCZ  

              Kroutí se hrozně snadno do vrtule, takže jakmile drží v niplu jen trošičku více, tak je problém (podržení drátu proti kroucení za konec ploché části nejblíže niplu samozřejmostí).

              Takhle náchylné nejsou ani většina kulatách lehce zeslabované dráty (u nich je zase problém, že se hůře sleduje jak moc se začne kroutit, ale to se dá pohlídat).

              Revolution jsem doma nikdy neměl, to je už na můj vkus přehnaně zeslabované, takže je možné, že jsou ještě horší. Nejužší jsem měl doma Supercompy.

              Oproti tomu u silných hliníkových je to úplně někde jinde. Podařilo se mi rozhýbat i jedna prastará STčka, kde to bylo zarostlé opravdu hodně. Nešlo to samozřejmě hned, ale po několikerém prostříkání se to povolilo. Drát tam snese násobně větší krut než CX Ray. U Fulcrumů pak zase má konec drátů tvarování na chycení jejich klíčem, takže tam to snese při problému se zarůstáním ještě větší sílu než u Cmaxů.

              Jinak CX Ray jsou samozřejmě výborné dráty, to nijak nerozporuju (měl jsem dvoje kola na nich zapletená).

              0 0
              • raf007  

                Ano, to nerozporuji. Zvlášť pokud jsou niple s vnitřním lepením, tak se musí vědět, jak s nimi pracovat. Kvalitní klíč na přidržení je samozřejmost.

                Jak říkám, každý máme rádi jiné výrobky.

                0 0
    • MlokCZ  

      SLka bych nebral. Sice váhový limit SL 2016 je 120kg (včetně kola), takže do toho se vejdeš.

      Ale SLka mají jen 19mm ráfek. Buď vem těžší XLka, která budou i výrazně odolnější a mají 23mm ráfek. Nebo případně nová Cmax Pro, což je nástupce SL s širším ráfkem. Už je tam 22mm ráfek a je nově hookless.

      Ty jsou ale drahé. XLka mají ještě ve výprodeji na Kastaru aspoň trochu za rozumnou cenu. Ale pořád není žádný zázrak, během roku byla akce na bike-discount. Tu první jsem bohužel nestihnul, kola byla pryč za pár hodin. To měli bez plášťů za 500E, to bylo fakt pěkné. Bral jsem pak z další akce za 600E včetně plášťů, což už tak pěkné nebylo. Teď už jsou XLka skoro všude pryč a 2017 už nejsou, takže jedině vzít za 18tis. Kč z Kastaru.

      Crossmaxů jsem jezdil a jezdím už opravdu hodně. Dříve více párů Cmax ST a jedny SX (to ještě vše ve 26"), pak jsem zkoušel první 29" STčka, která se moc nepovedla (malá tuhost). Ty jediná jsem dal poměrně brzo pryč právě kvůli špatné tuhosti.

      Novější 29" už byla zase ok. Z těch aktuálně mám doma 2 páry 29" XL. Ty jsou zase už tuhé velmi slušně + konečně širší ráfek (těch 23mm).

      S výdrží jsem nikdy problém neměl, protože jsou na mojí hmotnost (72kg) + styl jízdy lehce naddimenzované.

      Servis je v pohodě. Zrovna nedávno jsem musel měnit jeden drát na XL. Někde jsem v létě blbě vzal nějaký velký klacek a jeden drát hodně ohnul a bohužel navíc při tom ještě i lehce naštípnul. I po tom ohnutí se kola ani trochu nerozcentrovala. I tak se mi to naprasklé nezdálo i když to nejdříve drželo. Objednal jsem preventivně nové dráty, že to vyměním.

      Bohužel na poslední vyjížďce před výměnou (dráty byly akorát na cestě) na vyjížďce prasknul a tu jsem raději zabalil (dojel jsem kratší cestou na vlak mimo pořádný terén). I bez drátu na tom normálně šlo jet, ale už to docela dost házelo a nechtěl jsem to moc trápit jízdou v terénu.

      Po výměně drátu jsem jen ten jeden dotáhnul dle tenzometru a nemusel na to už téměř ani sáhnout. Pro perfektní docentrování jsem jen nepatrně sáhnul na sousední 2 dráty a bylo vyřešeno.

      Obecně do Cmaxů jít pouze v případě, že opravdu chceš UST ráfky jak to mám rád já. Pokud netrváš na UST ráfkách a stačí dobré TLR s paskou (nějaké s dobrým profilem typu WTB, apod.), tak pak srovnatelná poskládaná kola vyjdou levněji. A to i s CX Ray dráty (něco typu DT350 + CX Ray + ráfek dle výberů na úrovni WTB KOM, ale třeba bys bral nějaký o něco těžší a odolnější).

      0 0
      • kubad  

        Naprosto přesně napsané

        0 0
      • scret  

        tzn u novych CMax Pro uz neni klasicky UST rafek?

        0 0
        • MlokCZ  

          Je pořád UST, jen je navíc hookless (což je spíš dobře). Akorát Cmax Pro jsou už jediné z nabidky Mavicu s UST ráfkem. V jejich kategorii Trail, kde byly XLka, tak už je vše jen TLR.

          A Cmax Pro Carbon jsou také jen TLR.

          0 0
          • scret  

            pokud budou rafky uz jen TLR, pak uz asi nevidim, krome designu, zadny duvod kupovat Mavicy:(

            Ale XLka jsou jeste UST ne?

            Kurna, kam to ten Mavic pada?:(

            0 0
            • MlokCZ  

              Když by ráfek nebyl UST, tak bych o Mavicách ani pro sebe vůbec už neuvažoval.

              A právě proto jsem dokoupil ještě druhý pár 2016 XL, tedy poslední odolnější Cmaxy s UST ráfkem.

              Nové 2017 Cmax Pro by se mi líbily na HTčko, tam nepotřebuju odolnější a těžší XL. Ale zatím jsou cenově dost mimo. Možná někdy v budoucnu, kdyby zase byly někde v zahraničí v nějaké opravdu výhodné akci (tím myslím tak maximálně do 15–16tis. Kč).

              Na fulla bych už Pro dávat nechtěl.

              0 0
      • žába1  

        Diky za super odpoved

        0 0
    • Sparky  

      Trochu mimo, ale.. mel jsem kdysi Cmax SLR 26". Kola super, rychly, tuhy, ale zadni naboj, to bylo zlo, neustale drhnul orech. Rozebrat, vycistit, promazat a za 150 km znovu, porad dokola. Po vymene orechu ca 1000 km v pohode a potom to samy. Zkusenost znamyho taky se SLR naprosto stejna. Takze jestli tohle jeste neporesili, tak Mavic ani zadarmo :)

      0 0
      • scret  

        uz je cca od r.2012 jiny orech…

        0 0
        • Pajas04  

          Ale ložiska v něm moc dlouho ani tak nevydrží :(. Stejně jako ložiska zadního náboje.

          0 0
          • waters  

            jezdíš ty Cmaxy od roku 2015?

            0 0
            • MlokCZ  

              Ořech s nábojem je ± stejný na všech modelech Cmaxů od roku 2012 co to přepracovali na klasická kuličková ložiska (dříve byl ořech na kluzném ložisku) + praporky 2×2 (jsou tam 4 a zabírají vždy dva, tedy dvojice je oproti té druhé otočené o půl drážky, takže při 24 drážkách ořechu má 48 POE). Pouze na nižších modelech (Crossridy) je ještě ošizená debilní verze.

              Změny od toho roku jsou už jen drobné, třeba jiná krytka pro zatěsnění osy u zadního náboje, takže je nepatrně jiný konverzní kit pro různé osy.

              Já s výdrží ložisek problém nemám, ale mě vždy všechno vydrží nadprůměrně dlouho, takže nejsem v tomhle ohledu moc reprezentativní vzorek.

              A když odejdou, tak ložiska vyměníš. Dříve se postupně ochodilo tělo náboje (při správné údržbě, tedy včasném mazání to ale zase docela vydrželo), které sloužilo jako kluzné ložisko pro ořech a bylo to v háji.

              A ještě doplním k vymezování vůle. Mě se ta vymezující matice na žádných nikdy nepovolovala a řešení je to zcela jednoduché. Na nasazeném kole v rámu/vidlici vymezíš vůli.

              A pokud by se to povolovalo, tak jak už bylo napsáno, tak stačí přidat loctite.

              0 0
            • Pajas04  

              Ne, mám modelový rok 2012 (nebo 2013 – prostě 20 drátů, broušený ráfek) a jezdím je od prosince 2013. První zadní ložiska byla špatná už z výroby – výměna v rámci reklamace po 50km. Druhou sadu vyměnili zdarma při garančce 2014. Třetí KO sadu jsem musel nechat měnit za svoje loni v zimě – po cca 1500 ujetých km od poslední výměny; v ořechu se musela ložiska měnit rovněž (cca po 5tkm teď nemám moc přehled). Tvrdili mi, že jsem na to musel používat wapku (to jsem nikdy neudělal), že byla vyrezlá – v dešti a blátě jezdím dost, ale tlakem jsem to tam nikdy nevalil. No a teď, před dalším servisem, jsou ložiska špatná pro změnu v přední nábě, tak uvidíme.

              0 0
              • MlokCZ  

                Jak jsem psal, tak základ náboje/ořechu je pořád stejný. Ty drobné změny mohly mírně zlepšit zatěsnění.

                Já moc v bordelu nejezdím, což bude jeden z důvodů, proč mi vše hodně vydrží. I když na HTčku jezdím i teď přes zimu do práce a sem tam na vyjížďku, tak to omezuju a když je hodně sraček, tak nejezdím.

                Navíc tedy na zimu jsem zase nahodil ještě Fulcrumy Red Metal 29 XL, které mám také pořád rád, ale škoda toho jen 19mm ráfku. Užší ráfek mi přes zimu nevadí vůbec, takže šetřím nová Cmax XL na léto.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jinak kamarád má 26" SXka. Je to akorát první ročník, co byl přepracovaný ořech na ten současný typ. A má to jako jediné kolo na kterém jezdí. Takže má na nich najeto o dost více než já (já střídal postupně více zápletů a ještě střídám více kol). Určitě 15tis. km na tom má.

                  A ložiska má původně všechna. A k tomu váží o dost více než já (90kg+).

                  Ale také ježdění ve sračkách zrovna nevyhledává.

                  0 0
                  • Pajas04  

                    Tak to asi dělá ježdění v dešti a v blátě, ale zase toho nenajedu na těch kolech tolik. Nebo mám prostě smůlu, teď jsou ložiska vzadu ok.

                    Ještě k tomu vymezování vůle – něco mi v zadním kole cvaká, když s ním hýbu doleva a doprava, myslel jsem, že to je vůle v ložiscích, ale zajímavé je, že pokud šlápnu na pedál a držím řetěz napjatý tak to nedělá. Nevíš, co by tam mohl být za problém? Tohle řeším už v podstatě od začátku, chvíli po servisu (Kastar) to nedělá, ale po ujetí třeba 100km to začne, ani dalším utažením ložisek do rozumné míry už to nezmizí. Mám pocit, že to může být mírná vůle ořechu, ale na zapouzdřených ložiscích mi to přijde zvláštní.

                    0 0
          • scret  

            nevim, zatim mam na SXkach odjety jen cca 4 sezony:))

            Chvili cca po sezone jsem mel problem s loziskama v zadni nabe, po umyti to skripalo… Pak jsem ale zjistil, ze problem bude nejspis ve valecku, kterej je mezi dvema loziskama a je tam volne vlozeny… Za chvili totiz byl vzdycky klid… Loziska jsou dnes stale ok…

            Uz to zazilo i 2× tejden v Saalbachu ve sra.kach, kdy kolo mejes proudem treba 15× za den… Takze jen za sucha ty kola rozhodne nejezdej…

            0 0
    • Vyvy86  

      zdravim mam dotaz schánim mavic crossmax pro na lefty 2,0 nevite kde sehnat krome kastaru tam jsou v momentalni dobe nedostupne díky za tipy

      0 0
    • Vyvy86  

      A z nemecka odkud?? Do toho bych klidnr taky sel kord kdyby to vychazelo o neco levnejs a bylo to rychlejsi

      0 0
    • scret  

      Ahoj, nema nekdo doma z Mavic zapletu prebytecny redukce na predni 15mm osu? Potrebuju z 15 na RU…

      Diky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.