XC kola - Mavic Crossmax vs. DT Swiss 240

286 nepřečtených
  • siafu

    Potřebuju nějaká kola – cena v rámci možností co nejnižší, kvalita co nejvyšší xD Takže pro Mavic Crossmax – jen výprodejová verze SLR '08 – hovoří hlavně design (09 se mi fakt nelíbí). Na straně DT Swiss naopak vidím bezúdržbovost systému a cenovou dostupnost NH. Náby samostatně se kupovat nevyplatí, takže ty DT Swissy by byly zatím v sestavě náby 240 Disc, ráfky DT Swiss 4.2d a výplet SuperComp – váhově by to snad mohlo odpovídat těm Crossmaxům.

    UST neřeším, budu jezdit kombinaci duše + plášť. Dost pravděpodobně by ráfky 4.2d byly někdy v budoucnu nahrazeny něčím od No Tubes (ZTR 355 ?) s výpletem Revolution…

    Jinak chci, aby ta kola prostě jela resp. měla hodně dobrou reakci na záběr do pedálů (třeba při jízdě ze sedla apod.)

    0 0
    • roud  

      já si myslim že je to uplně jedno oboje sou výborný a kvalitní kola doteď sem vozil DT+Tune a přesedlal sem na Cmaxy a myslim že to vyjde uplně nastejno jinak stejnak pohcybuju že poznáš rozdíl v tuhosti…

      0 0
    • jojina20  

      Jak píše Roud, oboje jsou super..takže se rozhodni podle ceny/vzhledu.. Co bude za rám?

      0 0
      • kubad  

        souhlas prostě si vybrat podle designu

        0 0
      • siafu  

        Spíš to tedy vidím na ten DT Swiss – přeci jen lze u nich očekávat levnější provoz :)

        No a rám bude takový pěkný karbonový… tak snad i geometrie bude OK.

        0 0
        • scret  

          levnejsi provoz? nemyslim ze tam budou nejak extra rozdily…

          0 0
          • siafu  

            zas myslím, kdyby třeba praskl ráfek, drát…

            0 0
            • roud  

              nebál bych se toho u DT mi nikdy neprasknul ani drát ani ráfek a u cmaxů kde je drát 5× takovej bych řek že je to spíš o smůle pokud ti prdne…

              0 0
            • scret  

              kdyz si neusteles, tak se ti s nima na 99% nic nestane… mrkni mi do profilu, s kolama se vubec nemazlim a drzej! sice nemam SLRka, ale zas jezdim troufam si rict trochu jinym stylem nez ty…

              pri prechodu na CMaxy jsem citil neskutecne vetsi tuhost oproti klasice (717, XT naby)…

              0 0
              • MlokCZ  

                Přesně tak, s tím co jezdí bych se o ráfek nebo drát u Crossmaxů opravdu nebál. U drátů je navíc cena celkem fuk, když by náhodou třeba jeden drát musela měnit, tak ji těch 100Kč nebo kolik stojí nezabije. U ráfku je to samozřejmě už problém ta cena.

                Tím ale nechci tvrdit, že bych pro její ježdění volil Crossmaxi. Pro její ježdění bych asi stavěl a klidně vzal ty 240ska ovšem určitě ne s DT 4.2d, ale rozhodně se ZTR a v jejích případě bych zkusil nové Cresty.

                0 0
                • scret  

                  presne tak, cenu nahr.dilu neresim, jestli mi jednou za par let prdne nejaky drat, tak kilo je smesny peniz… cena rafku, tusim kolem 3tis. by me taky nezabila, je to UST, tim padem cena trochu vyssi… u vecek je to jeste keramika, a kdyz koupis „blbou“ 717ku ceramic, tak ta stoji taky kolem 2,5… takze cenu neresim…

                  orech beru jako velkou vyhodu, kdyz jezdim v marastu, cistim a mazu castejc (nekdy i treba 500km), ale jelikoz je to casove min narocny nez sestelovat saltr, v podstate otazka minuty, tak to spis beru jako velke plus… co je ciste to se nek..rvi:)

                  a variant co si vybrat pro siafu je dneska opravdu hodne, staci si vybrat…

                  0 0
                  • JSt  

                    ale prachy nejsou vsecko, ze ;-). na dovolene ti u mavicu haluz vylame par dratu a jsi nahranej. s klasikou vejdes do jakyhokoliv vesnickyho cyklokseftiku, nakoupis spice po petikacce a jedes dal. dokavad se nic nevysere, je to fakt jedno…

                    0 0
                    • roud  

                      S timhle pristupem by sis nemoh koupit na kolo ani kotoucovky pomalu natoz nejakej jinej hur servisovatelnej dil…

                      0 0
                      • kesu  

                        presne,navic kdzy si vezmes dva nahradni draty tak se to oservisovat da skoro dycky..

                        0 0
                      • JSt  

                        proc jsem si jen kupoval ty bb7? ;-P

                        hur servisovatelny ten mavic v zasade neni. jen v pripade krese nejspis nezprovoznis kolo navstevou jakyhokoliv servisu nakupem standardnich dilu. to je mit tak doma jeste par obyc nahradnich kol ;-).

                        0 0
                        • roud  

                          tak třeba u nás by nebyl problém to sehnat ale třeba na dovče by to moh bejt mazec ale to samý máš třeba s hydrama a dalšíma dílama nedej bože kdybys měl osiu na nákejch nestandardních klikách jako sou tune a nějak se ti zesrala co bys dělal nebo náby a ořech a prostě na každym komponentu si přesně tímhle můžeš argumentovat to bys seděl doma a nikam nejel…

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            No, pokud nejedeš do rozvojových nebo postkomunistických zemí, nebo třeba do Kalábrie, tak jsem si všiml, že v každém malém krámku třeba v Alpách nebo u Gardy, mají náhradních dílů na Crossmaxy a všechny možné luxusnější komponenty včetně x-druhů kotoučovek, hromadu.

                            0 0
                          • JSt  

                            ty mi nechces rozumet… :-)

                            je snadnej sehnatelny dil na obyc zapleteny kola nez na mavicy?

                            ano, je.

                            je zasadni funkcni rozdil mezi mavicama a tema dt kolama?

                            ne, neni.

                            navic koupi kol mavic ;-) te ma vyrobce v hrsti. nezapletes nic od jineho vyrobce. ale kazdyho vec.

                            0 0
                          • mates555  

                            ale to jsou zase věci,kde velký nebezpečí destrukce nehrozí … ložisko v náboji nebo středu ti taky neodejde ze dne na den(navíc v každým větším městě je prodejna s ložiskama…u nás vím minimálně o 2 a neni problém,že by neměli) … a co se ti má reálně ****** na kotoučích ??? desky si pohlídáš a odvzdušní ti to kde kdo…a ořech ti může odejít na kdejakých kolech…

                            naopak chytit klacek do špic je ani nevíš jak … otázka pak je jestli ti to nevezme i patku (se šaltrem neni problém)pak sme tam,kam směřuješ s odpovědí ty a nedá se než souhlasit s poslední větou…:-)

                            0 0
                          • scret  

                            souhlas..

                            0 0
                    • scret  

                      chjo, tuhle reakci jsem cekal, ale jak psal roud niz, to bys musel sedet doma… dnes vetsina lidi vozi hydrauliky, shanej nekde olivky atd. atd. Pokud pojedu na ukrajinu apod. destinace, urcite si nebudu brat CMaxy..:) na takovou dovolenou bych bral osobne nejaky starsi kolo, s mech.kotoucema… a co nejmin vybizejici ke kradezi a takovy co se klidne muze otlouct…

                      na dovoleny v bikovych oblastech – Rakousko atd. vetsinou dily na Mavic atd. maji…

                      0 0
                    • ememem  

                      tak ako sorry ale podla mna si uplne vedla. dostupnost dratov je podla mna asi najvacsia vyhoda mavicov, kukni okolo seba, mavic draty maju v kazdej diere, na kazdom nete, v alpskych strediskach kde sa chodi jazdit v kazdom jednom servise, nerobia s tym ziadne caviky jak trebars fulcrum a stoja max. 3 E/kus. co sa o beznych dratoch neda povedat ani nahodou, skus len tak vbehnut do nejakeho obchodu a kupit presne taky aky potebujes. a k tej tvojej otazke nizsie ci sa da zohnat lepsie obyc drat alebo mavic bych povedal ze je to minimlane porovnatelne. nehovoriac o uplnych extremoch ako napr. shimano.

                      0 0
                      • Hnoj  

                        Vsadím se s tebou o co chceš, že když zlomíš drát třeba ve výpletu : Novatec + XR400, seženeš potřebný drát v prvním bike-shopu, který navštívíš, pravděpodobně i v nejzapadlejší horní dolní.

                        Dráty od 256–265mm má skladem skutečně každý, dráty do C-ridu 100% ne…

                        0 0
                        • ememem  

                          ako mozno ma(co do dlzky, nie uz tak typu ale v nudzi je to samozrejme jedno), ja sa nehadam, ale zazil som v alpach aj to ze ze to bolo naopak. preto pisem ze je to porovnatelne. a co sa tyka tzv. zapletanych setov tak je na tom mavic asi este fakt velmi dobre – si zober ze by hladal volakde na ceste drat na crankbrothers, shimano a pod.

                          0 0
                      • Gorgov  

                        bud ses uplne pomatl nebo zijes v jinym svete. Tak napriklad v jiznich cechach na dovoleny jsem nebyl schopnej sehnat drat do ksyrii tejden…jindrichuv hradec…asi 8 shopu, nikde sem to nesehnal, obyc drat meli vsude.

                        0 0
                        • ememem  

                          asi zijem naozaj v inom svete. v mieste mojho bydliska ich maju v kazdom cykloobchode ktory by som si este dovolil nazvat cykloobchodom(do­bre, uznavam vacsie mesto), ak nahodou nemaju tak ich zozenu zhruba rovnako rychlo ako napr. ked povies ze potrebujes DT Revolution, namatkovo ak kuknem na prvy net co ma napadne (dalej sa mi hladat nechce), mali ich v bormiu, na garde…co ja viem.

                          mimochodom – co treba urobit aby na ksyriach praskol drat? normalne sa pytam.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            pointa měla být v tom, že když zlomíš 10 drátů Revolution, dáš tam 10 drátů (pozink/nerez) a nic neřešíš.

                            0 0
                            • ememem  

                              ale ved som kua napisal ze v nudzi das cokolvek a ides, v tom ma klasika vyhodu, o tom niet sporu. ale ak zacnes hladat nieco konkretne tak dostupnost je zhruba porovnatelna.

                              0 0
                              • JSt  

                                sak proc myslis, ze jsem psal, ze vemes drat za bura, kdyz zrovna nemaji, co chces ;-).

                                0 0
                          • Gorgov  

                            staci do toho poradne slapnout :( Uprimne, bohuzel sem nebyl jeste na poradny cyklo dovoleny nekde na zapada. Troufnu si smele tvrdit, ze v Cechach budou mit draty do Cmaxu/Ksyrii v mene nez 10% ochodu s cyklomaterialem – je mi jadno jake urovne- potrebuju sehnat drat. Zato drat 256–262 mm budou mit skoro vsude. Jak pise mr.antik, je mi jedno, jestli to bude revolution, aerolite, supercomp, nebo obycejnej champion ci jinej dvojkovej drat…Tvrdit ze je stejne sadne sehnat draty, ktere jsou pouze do jednech kol a sehnat jakoykoliv standartni drat je snad na prvni pohled uplnej nesmysl…

                            0 0
                            • ememem  

                              dobre, ok, asi sme sa celkom nerozumeli, vid. odpoved mr.antikovi vyssie.

                              0 0
                              • Gorgov  

                                jo, takhle jo, to je jasny. Resil sem prave problem, kdy budu nekde mimo a budu chtit jezdit. V praze nemam se sehnanim v podstate jakychkoliv dratu.

                                0 0
                          • Smazaný účet  

                            V Karlových Varech (krajské město) jsem nesehnal drát do C-Ridů… Nedovedu si představit jak bych scháněl nutně něco do C-Maxů

                            0 0
                            • scret  

                              pokud mam zaplet.kola v hodnote 14tis. a vejs, neni prece problem mit doma 2 nahr.draty za kilo/kus…

                              u CRidu je to neco jinyho, ty bych nechtel ani zadarmo, prave kvuli tomu ze jakakoliv klasika je snad lepsi…

                              0 0
                              •  

                                tak mi navrhni nějakou odpovídající klasiku s vahou V-Cridů (1750gr.) a cenou do 3 tis.Kč

                                0 0
                                • Evilcleaner  

                                  xt+mx317+1,8dráty

                                  náby 500/850

                                  ráfky oba v pohodě za litr

                                  niple alu 3kč/ks: 192

                                  dt swiss champ: 8kč/ks: 512

                                  no myslím že je to jen o pár korun víc. jinak kdybys tam chtěl lepší dráty-competetion tak by to bylo ca.770kč za dráty.

                                  není v tom započítáno vypletení, takže to pokud neumíš sám by cenu o něco zvětšilo. jinak dle mého názoru jsou toto nesčetněkrát lepší kola. pokud bys zvolil hroší náby třeba lx, tak by se ti to vešlo do trojky i s prací. zatímco s xt by byl set snad o něco lehčí, s lx by měl o pár gramů více než c-ridy, při nesrovnatelně vyšší tuhosti.

                                  0 0
                                  • Hnoj  

                                    Osobně bych tam vrazil náby NOVATEC, jsou sice o fous těžší, ale jsou bombproof…

                                    0 0
                                  •  

                                    dík za návrhy,asi to budu zjara řešit,na novýnm pevňákovi jsou totož Cridy V-08 a pokud se budou kroutit a nebudou dostatečně tuhý na mých 90kg,tak pudou na bajk manželky a já budu řešit nový kola, cenu bych viděl potom +/- 5–6 tis kč,každopádně se obrátím pro rady.

                                    0 0
                                    • roud  

                                      heh to s tim kroucením je to dost nadsazený zas tak strašnej rozdíl oproti jakejmkoliv jinejm kolům to neni kolem mě jezdí crossridy spousta lidí a nikdo s nima nemá problémy ani si nestěžuje na jejich tuhost spíš bych to viděl jako důvod proč si koupit jiný ( dražší ) kola…

                                      0 0
                                      •  

                                        když to bude tak jak píšeš,nový kola řešit nebudu,zatím řeším pouze krizový plán co kdyby…

                                        0 0
                              • Smazaný účet  

                                jo, pro mě by byl problém u těch kol za 14 tisíc kupovat nový ráfek za 3000…

                                A dávat 14 tisíc za „atyp“ kola to je taky síla.. za tu cenu se dá smotat něco, podle mě, lepšího :0)

                                0 0
                                • scret  

                                  pokud si kupujes sportak, mel bys mit i na beno:)

                                  nevim jestli se da smotat neco lepsiho, je to otazka nazoru…

                                  o kterym se tu zalozilo nejedno tema, nekdo chce zaplety nekdo klasiku a kazdej si haji svy…

                                  neco jako boj shimano vs. sram…

                                  ja chtel jednoznacne UST a tovarni zaplety…

                                  0 0
                      • mr.antik  

                        zřejmě ideální výplet na expedice.

                        Btw asi začnu prodávat normální dráty na slovensku, když se tam prodávaj za 3 eura

                        0 0
                        • ememem  

                          drat do lepsich zapletanych kolies cca 3E stoji ci nie?

                          a co sa tyka expedicii zas to neprehanaj. jasne ze nie su, ale kebych isiel z indie do pakistanu tak aj rafky bych asi zobral radsej ocelove lebo volaku zvaracku rep. dielnu tam maju jak som si stihol vsimnut pomaly v kazdej dedine. a mimochodom ja bych si zobral na nieco podobne zopar vlastnych nahradnych tak ci tak. dokial neboli vlajdy tak sa to dobre nosilo v riaditkach, teraz uz bohuzial v batohu.

                          ovsem v civilizovanych krajinach na taky alpencross nevidim nejak zasadny dovod na obavy.

                          0 0
                      • StuntJ  

                        No nevím, pokud člověk jede kamkoliv, tak by si měl brát náhradní díly… Pár drátů na kolo není až tak těžké a v řiditkách se ztratí hned … A pochybuji že někdo zlivkiduje 20 drátů za výlet ( myslím min 3 dny). Prostě co to může odejít za výlet – gumy, duše, dráty, řetěz, někteří vozí i přehazky a patky, desky …

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Odejít může cokoliv a zpravidla odejde to, co s sebou netáhneš. Takže mít kolo v pořádku a vyjet nalehko.

                          0 0
                          • Hornet  

                            JJ, platia tu Murphyho zakony…

                            0 0
                          • StuntJ  

                            Jojo, takovej klacek ve výpletu či v řetězu, to je někde v pustině slast …

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Častěji zlomím rám nebo vidli nebo vysypu ořech a taky si kvůli tomu s sebou nevozím náhradní.

                              0 0
                          • ememem  

                            mat bike v poriadku bez debaty.

                            k tomu nalahko – na preteky samozrejme, na jednodnovy vylet tiez. v tychto pripadoch vozim akurat v kapsicke dusu, lepenie, multikluc, montpaku, patku. s tym musim dojst domov(do ciela) asi aj kebych nechcel a vazi to aj s kapsickou 350g. na zbytok sa musis spolahnut resp. to nema zmysel vliect lebo to nejako nudzovo dokazes obabrat.

                            na nejaky alpencross prip. vacsiu expediciu hlavne ak je trocha mimo civilizacie (teda aspon tam kde netiahnu v sezone masy) uz je zahodno zobrat este aj nahr. dosky/gumicky, jeden plast, nejake lanko, zopar dratov, pumpu na tlmic. dost vazna dilema je bicik a stahovak. ak ich nemas tak ti moze byt drat k nicomu lebo sa k nemu nevies dostat a jak je zname z murphyho praskat bude vzdy ten pri kazete(aspon u mna). ak to mas tak si uz zas obtazkany jak mulica obzvlast ak ides sam. takze bud trocha zariskujes alebo ides riadne na tazko. ak je partia tak sa to rozlozi.

                            0 0
                            • obda  

                              bic nevozit, retez mas na kole :)

                              0 0
                            • lidumil  

                              Pokud jedu na víc dní, tak vozím vše, co zmiňuješ a třeba i centrovací vidlici. Ale je pravda, že jezdíme autem buď na chalupu nebo do hotelu. Kdybych měl jet jen na kole, asi bych fakt moc zvažoval, co všechno s sebou. No a pokud jde o dostupnost ND – Mavicy třeba v Livignu mají ve všech cyklokrámech, které jsem navštívil, se Shimanama je trochu problém. Ale byvše poučeni, vozíme dráty s sebou.

                              0 0
                          • Treker  

                            tak tak schválnost.. kámošovi praskla objímka sedlovky…tu taky normálně málokdo vozí…a jede se bez toho celkem blbě…

                            0 0
    • Gorgov  

      a muj nazor je, ze je to nesrovnatelny, rozhodne to neni o designu… Srovnávat nábu DT 240s a mavic je jak srovnavat jabka se shnilejma hruskama, dt je kvalitou zpracovani a hlavne orechem uplne jina liga. Cmax ma jedinou vyhodu v UST a pro nekoho designu, jinak je vsechno osatni pro DT (draty sezenes kdekoliv, to same rafek, ten je pak vyrazne levnejsi a naby sou nesmrtelny…) Ale v postate to same pises sama, takze jen potvrzuju:)

      0 0
      • kesu  

        nevim jak SLR a ST,ale SX maji zadni nabu udelanou jinak a prijde mi to hodne v pohode.navic je to ukazka jednoduchosti..

        0 0
        • qasko  

          Mavic má finančné oné tak ich prosím podporte darcovskou sms alebo aspoň kúpou Crossrideou :)

          0 0
        • Gorgov  

          jak jinak? co ja vim tak tam chby jedno lozisko…ukazka jednoduchosti je prave system DT- jednoduchosti, ktera funguje, nestava se z toho furtka apod…

          0 0
          • kesu  

            ja se teda nechci hadat,na tech kolech jsem akorat menil osu a pak uz jsem je ani nesundal,nicmene isx4 ma pokud vim 4 paprsky,melo by bejt lepe zatesneny.co se tyka lozisek tak nevim.

            nicmene vozil jsem docela dlouho stary XL a jediny co jsem delal bylo,ze jsem akorat cas od casu sundal kazetu,pomoci dvou imbusu to rozebral a nalil tam obycejnej olej na sici stroje.Proto ty naboje povazuju za jednoduchy.A na­rozdil od DT maji podle meho pro me prijatelnejsi zvuk.

            Dalsi co se mi libi je super jednoducha konverze naboje mezi RU/X12/12na 135mm.

            Nechci se hodat odhledne kvality naboju ale jen rict,ze pokud tomu das zakladni servis tak mavic funguje bez problemu.Na druhou stranu ale DT taky.Celkove srovnani je podle meho jen o UST a designu.Proti cemaxum zase hraje vysoka cena rafku nemluve o jeho dostupnosti

            0 0
            • kesu  

              4praporky

              0 0
            • MlokCZ  

              Nová SXka (09 a 10) mají jiný ořech než STčka, SL a SLRka a to podle mě lepší (tím neříkám, že ten na STčkách je špatný).

              Na namazání ořechu (minimálně u STček) není třeba sundavat kazetu.

              A ta konverze zadního SXka je super. Jen mi prudím tím, že přední nemá standardně taky konverzi (na 15mm osu), to je velká škoda.

              A protože mi nedorazilo pořád nové Stereo a tedy kola jsem pořád zatím neřešil, tak už mi zase hlodá, jestli nevzít SXka a nechat si to někde na 15mm osu vyrobit.

              Mám tedy trošku podobné rozhodování co siafu. 240s náboje jsou rozhodně super, ovšem mám názor, že nejsou adekvátní jejich ceně a že za ty prachy nestojí.

              Hope Pro 2 jsou zase na můj vkus hrozné řechtačky.

              Takže pořád váhám, jestli Hope Pro 2/240s + ZTR Archy nebo SXka a nechat bastlit osu.

              Pořád bych raději 100% UST variantu bez pásky, ale osa na předním se mi taky řešit nechce.

              Myslel jsem, že by to mohly vyřešit nové Fulcrumy Red Zone XLR, které jsou k mání na 15mm přední a 12mm zadní. Bohužel letos určitě nebude pro zadní existovat zase konverze na X12 (hnoj se mi ptal přímo ve Fulcrumu).

              A nebo spáchám nějaké designové zvěrstvo a hodím dozadu SXko a dopředu Red Zone XLR (dopředu STčko se mi nelíbí, nechci mít vepředu užší ráfek).

              0 0
              • MlokCZ  

                Jak moc se to komu zdá jako designový hnus ta kombinace SXko + Red Zone XLR?

                A dotaz na hnoje, psal jsem Ti to už na icq, ale třeba to bude zajímvat i ostatní.

                Je u Tebe možné koupit Crossmaxi (především tedy ty SXka) i přední nebo zadní zvlášť? U Fullcrumů předpokládám, že to problém nebude.

                0 0
                • scret  

                  ja bych to nekombinoval… osobne bych bral Hope + ZTR, zvuk orechu mi ale nevadi…

                  0 0
                • kesu  

                  necham si ted vyrobit X12 osu na naboj novatec 12/135,myslim ze u SX by nemel bejt problem dopredu na 15mm.Jak to bude vzadu na fulkrum si netroufám odhadnout ale mozna by to taky slo nabastlit.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    SXko dopředu na 15mm osu nechat dodělat lze, to je ověřené a někteří to tak vozí (našel jsem více případů na webu). Ale tohle řešení se mi až tak nelíbí, další díl navíc, ještě dodělávaný a váha jde zbytečně nahoru.

                    Už jsem skoro rozhodnutý pro tu designově divnou kombinaci, půjde to rovnou bez problémů a váhově to bude parádních 1700g (přední Red Zone XLR na 15mm osu je o 55g lehčí než SXko a u SXka ještě nějaká váha navíc za dobastlenou redukci).

                    Funčně to bude zcela přesně to, co bych chtěl, tedy hodně odolné, 100% UST, 21mm ráfek, dobrá tuhost a mám rád Mavic ořech.

                    Aspoň je tady vidět, že je mi design opravdu ukradený.

                    0 0
                    • kesu  

                      hele a ST maji tak 21mm rafek?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ne, právě 19mm. Jinak bych taky uvažoval o SX + ST. Ono je to designově ale stejně fuk, SX + ST k sobě taky nejde (i když možná o trošku lépe), takže tahle varianta to nevytrhne.

                        A Red Zone XLR je odpovídající kolo SXku, takže to bude i funčně/odolnostně vyrovnané.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A širší ráfek je samozřejmě priorita právě na předním, tedy když už rozdílné, tak bych to zkousnul opačně.

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          A budu každé Stereo ladit na jiné použití, takže to s pevnými osami si ty odolnější kola zaslouží, bude tam k tomu minimálně NN/NN UST 2,25 (a možná někdy sáhnu i třeba po něčem typu NN/NN 2,4 UST nebo FatAlberty UST, takže 21mm ráfek se bude rozhodně hodit, ono i na ty 2,25 bude plus). Druhé bez pevných os bude laděné více aby jelo, tedy STčka a s RR/RR UST 2,25.

                          0 0
                          • kesu  

                            ja se prehledl nevsiml sem si ze chces kombinovat mavic a fulkrum..

                            0 0
                    • kesu  

                      hele a ST maji tak 21mm rafek?

                      0 0
      • Honza321  

        přesně tak…když na DT něco zrušíš, tak cenově to nebude velká pálka (drát , nipl, ráfek). Výhoda použití 9/10mm upínáků. Možná zvolit ráfek od NoTubes…váha, UST.

        0 0
      • Singlespeed  

        To je divné, v profilu máš na kolech jen Crossmaxy, proč sis tam radši nedal ta DT-čka, když jsou o tolik lepší… ;-)

        0 0
        • Gorgov  

          „Pamatujte, chybama se clovek uci..“ :) jinak to je 3,5 roku zpatky a ta kola byla za par korun…taky tam mam treba uzky rovny riditka s rohama a vecka, tomu se uz taky muzu jenom smat:)

          0 0
    • Kedarr  

      Ahoj, protože už jezdím od roku 97 biky, priznám se že při této situaci , kterou řešíš..bych já osobně řešil design..z pohledu mého jsou SLRka prostě exkluzivní a nemá je jen tak někdo..samozřejmě že je to také relativní na závodech jich je dost..:)ale mě se dnes musí každý komponent líbit..:

      • z hlediska funkčnosti..na­prosto oboje bez problémů..
      • jediná nevýhoda u Cmaxů je celkem časté mazání ořechuu zadního kola a to zhruba po 1000km..další nevýhoda atypické náhradní díly..
      • jediná specifická výhoda u tebe, tuším že si tu někdepsala , že závody nejezdíš..takže je malá pravděpodob- nost, že cmax někde zrakvíš..u mě se to zatím nestalo.
      • další věc , jak tu někdo psal..tuhost asi nepoznáš apři podobné hmotnosti akceleraci také ne.
      • je to vše na tobě jak se rozhodneš..:))přeju dobrou volbupodle nejlepšího vědomí a svědomí..:))
      0 0
      • Hnoj  

        nemá je jen tak někdo

        Tomuhle se můžu jen zasmát, maxy SLR má na biku na různých bike akcích doslova každej druhej…

        Jinak tohle téma považuju za zcela bezpředmětné… Nemá smysl srovnávat mainstream a high end…

        0 0
        • Kedarr  

          přečti..si celou větu a pak komentuj..ted se směju já..:)

          0 0
      • MlokCZ  

        Po 1000km mazat ořech? Jezdím více Crossmaxů a poctivě ořech mažu origoš olejem, ale tak často opravdu ne.

        Protože to je hrozně rychlé to máznout (když ani kazeta se sundavat nemusí), tak jsem kontroloval i dříve a po 2000km rozhodně ještě mazat nebylo třeba (na žádných co mám doma, 2000km+ mají najeto všechny a jedny cca 5000km), když už jsem to měl rozebrané, tak jsem samozřejmě očistil a máznul (ale nebylo by třeba).

        0 0
        • kubad  

          někde psal že používá obyč olej na šicí stroje, pak by ten kratší interval seděl

          0 0
          • MlokCZ  

            Ano, to pak jo. Když jsem nouzově kdysi před 2 lety použil olej na šicí stroje (několik měsíců nebyl ten Mavic olej k dostání ani u Kastaru), tak výdrž byla opravdu mnohem menší.

            0 0
          • kesu  

            jj ja lil olej na šicí stroje a byl interval tak tech 1000–1500km..

            0 0
          • Kedarr  

            to nevim , kde si vzal že používám olej na šící stroje…prostě z hlediska prevence měním řetěz, mázne se ořech..lepší včas než pak zadřít..:)

            0 0
        • Kedarr  

          když se maže ořech tak se sundavá..aspon mechanik to tak dělá..:)otazka 10min.

          0 0
      • scret  

        praveze SLRka ma kazdej trouba, jelikoz se na netu pohybujou kolem 13ti litru, cimz se stavaj levnejsima nez STcka…

        0 0
        • Hnoj  

          Smutná pravda.

          0 0
          • roud  

            smutnější je že za chvilku bude mít každej trouba fullcrumy když už sou na eshopech za stejnou cenu jako cmaxy a popravdě u nás už sou mnohem tuctovější než cmaxy…

            0 0
            • scret  

              beru to tak, ze driv kdo mel CMaxy (myslim XL, prip. SL) byl king, na kolech moc k videni nebyly, pak se diky nekterym eshopum zlevnily SLR, CRidy atd. atd. Zacaly se davat hodne jako OEM… Fulcrum je „nova“ znacka, takze zezacatku mela takovy punc originality diky prehrsle Mavicu, ale to se, myslim, postupne smaze…

              0 0
    • roud  

      podle mě to moc řešíte jak crossmaxy tak dtčka jsou rokama prověřený na závodech a nevyskytuje se u nich žádnej závažnej kix (ne jako vikingy od remerxu např.) samozřejmě zrušit se daj oboje…

      0 0
    • jIrI___  

      Bral bych Cmaxy, jsou mnohem hezčí.

      0 0
    • destr  

      Asi bych bral DT. Sice sou na pohled takový obyčejný, ale dá se s něma pak pozděj „pracovat“ a třeba odlehčit (ráfky ZTR?). Navíc SLR už maj dost úzkej ráfek, pokud se nepletu.

      0 0
      • kubad  

        myslím že šířka ráfku jí bude fuk používá 2,0" pneu

        0 0
      • Hnoj  

        Jen pro zajímavost mám převáženou kombinaci DT240S, ZTR Alpine a SAPIM Laser, váha = 622 a 741g…

        0 0
        • MlokCZ  

          To už je pěkná váha. Jak jsem psal výše, tak přesně tohle vidím jako ideální kola pro siafu. Samozřejmě jen otázka jestli Alpine nebo Crest, já bych asi vzal Crest.

          0 0
          • Hnoj  

            Řekl bych, že pro váhu jezdce kolem 60kg bude Alpine v pohodě. Crest se mi zdá spíše pro normálně stavěné jezdce kolem 80G. 80kg+ bych už směroval na ZTR355, případně ARCH…

            0 0
            • MlokCZ  

              V pohodě určitě budou pro lehčí jezdce, ale zase rozdíl ve váze je zcela minimální.

              0 0
        • destr  

          Jakej je rozdil mezi alpine a crest? Jenom v šířce ráfku a 10g?

          0 0
          • kubad  

            v profilu ráfku, šířka a výška

            jeden vychází z Olympicu a druhý z 355

            0 0
    • siafu  

      Tak asi to zabiju těmi DT Swiss 240 s ráfky 4.2d… těžko za 10 tis. seženu něco lepšího .(

      Jako nějakému upgradu se nebráním, ale asi až v další sezóně – už se mi do toho teď moc další peníze dávat nechce. Ráfky No Tubes 4 tis., aspoň stříbrný Revolutiony cca 1200 Kč, vypletení, centrování zase přes 500 Kč… no a něco málo by se vrátilo za prodej těch DT Swiss ráfků.

      Vydrží ty ráfky pod 350 g (třeba Alpine) vůbec tlak 40–45 psi na plášťě max. typu RR, Karma, Furious Fred…? Nepřítomnost kalíšků mě taky trochu překvapuje, FRM ráfky kalíšky třeba mají.

      0 0
      • MlokCZ  

        Pro 2,0 pláště mají ZTR ráfky povolené maximum 43psi.

        0 0
      • kubad  

        nevydrží 43psi s 2,0" pneu je max

        0 0
      • kubad  

        a k čemu sou ti nýty v ráfku ? pokud je dostatečná stěna ráfku je to fuk, kalíšek je úplně něco jiného :-)

        0 0
      • roud  

        k tlaku u těch 4,2D dost dlouhou dobu sem v nich s fredama vozil 4–5barů a nikdy nebyl problém…

        0 0
      • destr  

        Přítelkyně si nechávala na jaře záplést kola (viz profil), vyšly na necelejch 8t, za celej rok se na ně nemuselo šáhnout, a to sem na nich jezdil i já pár závodů. Váhově by měly vyjíž o něco líp než ty DT nebo Cmaxy.

        0 0
      • Hnoj  

        Kde se to dá koupit za 10K???

        0 0
        • Singlespeed  

          Mě by to taky zajímalo. Za desítku jsou tak akorát samotné náboje 240-tky bez ničeho.

          0 0
          • Darius  

            ze by nekde v Deutschlandu?

            0 0
            • Hnoj  

              To leda. Míval to actionsports, ale ty jsou prej na suchu, protože DT jim prej zařízlo zdroj, ale těžko říct…

              0 0
        • siafu  

          Nevím, ale tady je za tu cenu už mají delší dobu… takže objednáno a snad kola budou.

          0 0
          • Evilcleaner  

            hm tak toto je fantazie. výborný kup.

            0 0
          • Hnoj  

            Tohle jsou IMHO kola z loňského SPARKU RC… To jsem zvědav.

            0 0
            • kesu  

              takovy lezely v mujsportu v revolucni s plochejma dratama za snad 8tis. Myslim ze byly ze sparku 20 2008…

              0 0
          • juli  

            Hm, tak koukám, že podle fotek v komponentech, to zase takový superkauf nebyl :-/

            0 0
            • siafu  

              no uvidím, pokud nedodají přední kolo, kde skutečně bude DT Swiss 240s, tak to vrátím, stejně tak, pokud neobdržím reakci na mail – balím a posílám komplet zpět. Bohužel kdyby tam člověk jel osobně, tak projede víc než kolik bude stát pošta :(

              0 0
              • Bumerangista  

                Ještě si řekni o 2 litry bonus za pokus o ojeb. Tohle je fakt dost neuvěřitelné. Nemaj výmluvu, oni jsou specializovaný obchod.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  To jako, že prodali DT Swiss 240s, a do pytle strčili zajíce jiného, jo?

                  0 0
                  • Hornet  

                    JJ a zda sa ze este prelepili naboj, aby vyzeral ako 240…

                    podla vsetkeho slusny odrb :-( ale tazko to takto sudit.

                    0 0
                  • Hnoj  

                    Upřímně řečeno si myslím, že o tom nevěděli. Včera jsem se díval na Scott Spark RC a přední nába byla také v originále „vytuněná“ samolepkou 240S. Mám za to, že tohle se děje přímo u výrobce…

                    0 0
                    • Bumerangista  

                      A kdo tomu má rozumět? Zákazník? No ne, to se vracíme o 20 let zpět.

                      Nemají omluvu jinou než obchodní gesto ve formě dárku za jejich nedbalost/chy­bu/apodobně.

                      0 0
                      • Hnoj  

                        Hoď první kamenem, kdos bez viny…

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Máš ještě někde uloženou tu naši korespondenci ohledně kol? Já o všechno přišel, když mi klekla bedna, tak bych tě poprosil mi to přeposlat, jestli to ještě máš. Jaro se pomalu blíží. Sice se furt nemůžu rozhodnout, ale pomlu se začínám přiklánět k ruční práci :-D

                          0 0
                          • Hnoj  

                            Bohužel, mám pouze jeden a ten neobsahuje žádné důležité informace :-/

                            0 0
                    • Hornet  

                      Je aj to mozne, preto som pisal, ze tazko takto sudit. Vo vyrobe sa moze stat vselico… zazil som uz riadne kiksy :-)

                      0 0
                    • siafu  

                      hmm taky myslím, že o tom nevěli a vzali to ze skladu jen podle polepu no…

                      0 0
                      • kubad  

                        určitě o tom musel vědět ten kdo to skládal, mezi DT240 a 370 je rozdíl v délce drátů.

                        tam kde ti to prodali, těžko říct, jestli jo nebo ne

                        0 0
                      • Honza321  

                        Jedná se o OEM kola pro Scott a přední nába je 370 přelepená samolepkou aneb ukázka toho jak Scott jebe zákazníky:-D

                        0 0
                        • mr.antik  

                          jakto fakt nebo si děláš srandu? I když rozhodující je popis, samolepka může bejt jen design…

                          0 0
                          • kubad  

                            přesně otázka je co uvádí v specifikaci, nálepka může být jen designová

                            0 0
                          • Honza321  

                            na zadní nábě je nálepka s textem „240s“ a na přední nábě máš jenom nálepku bez textu…předpokládám podmínka Swiss aby nába nebyla označená 240s

                            0 0
                        • Vilém  

                          V popisu toho kola neni nic o predni 240 nabe. Maji tam psano DT Swiss Disc / 32H, u zadni je jasne psano DT Swiss 240 S Disc 32H. Takze ne ojeb ze strany scottu, ale ze strany prodejce, ktery toto neuvedl.

                          0 0
                          • kubad  

                            jj

                            0 0
                          • Honza321  

                            Jo ve specifikaci to třeba mají dobře, ale potřebovali nábu vyladit aby vypadala jako 240s…krom toho ta nába má nějaké označení a ne jenom DT Swiss disc 32děr.

                            Prodejce jestli o tom věděl nebo ne těžko říct, ale jestli prodává tuto ne zrovna levnou značku kol, tak si myslím že by měl mít přehled o produktech a minimálně se informovat ohledně té nálepky na přední nábě.

                            0 0
                            • Vilém  

                              Proste je to OEM naba. To ze tam naji cervenou nalepku, tak to povazuju za sladeni designu se zadni nabou.

                              0 0
              • Hornet  

                Daj info ako sa k tomu postavia. Je to dost nechutny „zart“.

                0 0
      • Honza321  

        kupuju oba páry když to dotujou:-) … a o náhradní díly budu potom prosit ne?:-D

        0 0
        • StuntJ  

          Záleží co … :o) Ale gut cena

          0 0
          • Honza321  

            Asi novej trend…skoro na každé položce je napsáno „Výprodej“:-D

            Jinak ty SH kola jsou hnus, Mavic proti nim aspoň hezky vypadá jinak bych bral Swiss:-)

            0 0
            • StuntJ  

              Tak takový trend pozoruji již několik let. I Vietnamci mají na každé cenovce sleva, výprodej, likvidace. Ale už to pomalu ohrané … :o)

              0 0
              • Honza321  

                cenovce sleva, výprodej, likvidace…tak to bude ono, zatím jsou uprostřed u výprodeje :-D

                0 0
      • siafu  

        Nechápu, co na nich mohlo stát 24 tis. (!) … Navíc náboje s konusy na kolo nechci xD

        0 0
        • Honza321  

          U těch Swiss 240s základní servis nábojů zvládneš sama případně když ti to 1× někdo ukáže, taky docela výhoda když člověk najezdí x tisíc km/rok a to i v horších podmínkách :-)

          0 0
      • JSt  

        docela problemovy kola…

        0 0
        • roud  

          to se říká o spoustě kol viz třeba crossridy a přitom je tisíce lidí vozej a nemůžou vůči nim říct křivý slovo vozim nižší modely od shimana a s žadnym kuse nikdy žádnej problém…

          0 0
          • JSt  

            nevim, jestli maji nizsi modely od shimana alu niple, kterych nekolik porupalo skoro kazdymu kdo ty kola kolem me ma. z fabriky na kole, samotny by si to nikdo nekoupil :-)).

            0 0
        • lidumil  

          Já jezdím asi 7 let Shimana WH-M 535, kámoš má asi 4 roky WH-M 540 a ani jeden nemůžeme říct křivý slovo. Jen dostupnost ND bědná, opakovaně telefonáty Langemu, ale nakonec tam i celkem slušný jednání :-)

          0 0
          • JSt  

            ty starsi nizsi rady neznam, ale ty soucasny erka se kolem me dost sypaly.

            to vozis 7 let jedny veckovy rafy?

            0 0
            • Rychlej turista  

              Já teď na plečce probrzdil zadní. Už po 6ti zimách. A to ta letošní ještě ani neskončila :-(

              0 0
            • lidumil  

              Jojo. Psal jsem asi 7, může bejt i 6, ale míň určitě ne!Musím se podívat v práci, tam mám záznam, kdy jsem je kupoval. Je na nich najeto ± 15000?? Nic moc, já vím :-(

              0 0
              • JSt  

                musis jezdit ciste a malo brzdit. 15 tisic, zejmena na zadni raf je docela dost ;-).

                0 0
                • lidumil  

                  Tak jsem to našel – dával jsem je na kolo 8.9.2004, takže to bude na podzim fakt 6 let a najeto na nich mám ne 15:-( ale jen 11 950 km. Jak snadno se člověk splete, když spoléhá na paměť:-( Vím to tak přesně proto, že si píšu záznamy a mám je v práci. Za tu dobu jsem je centroval celkem 5×.

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Až budu mít chuť, schválně to spočítám taky, počítám, že to bude docela dost. Ale bude to dřina za ty roky :-)

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Tak jsem to spočet´: 38 603 km do probrždění :-D

                    0 0
                    • pepek  

                      Ale tos tam vozil ty Weirwolfy, ne? Ty brzdily samy.

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Nee, je to můj první bajk a 2,5 roků, než jsem pořídil dalšího, jsem jezdil jen na něm a dal s ním moji první 24hodinovku. Teď už je jen jako plečka a jezdí hlavně v zimě. Ten ráfek vydržel déle, než brzdy, ty jsem měnil už vloni. Přední kolo je furt v pohodě. Vidle se zlomila taky někdy vloni nebo snad ještě dřív. Šlapák už je třetí :-)

                        0 0
                        • McBlacky  

                          je to spíš o tom co a jak se jezdí.

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Jo, nejezdím žádnou divočinu.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              měl jsem na mysli spíš podíl silnic a terénu, kdy na silnici kolikrát jedeš x kilometrů bez brzdění, v terénu, zvlášť na singlech, brzdíš každou chvíli

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Ty jedeš letošní Loudání?

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  no chci to zkusit alespon dojet, ale je jasný, že pokud bude předpověď na 3 dny pršení tak nepojedu.

                                  0 0
                                  • Bumerangista  

                                    Nesnižuj si laťku. Někde v Halounech nebo kde, jsi před půl rokem říkal, jak to dáš nalehko s přehledem ;) Kdyby to tady četl Tomáš, tak tě taky hned pokárá.

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      no vzhledem k letošní zimě, kdy jsem byl na kole od novýho roku 5× a 2× trenažer tak to začínám vidět jinak :/

                                      0 0
                    • Hornet  

                      Mozem potvrdit, ze niekedy to vydrzi dost dlho :-)

                      na starom biku rafky Rigida SLP 22 drzia drzia 50–60tis km, zadny je teda uz riadne ojazdeny :-D ale fakt este funguju.

                      0 0
          • Patar  

            Pokiud potřebuješ silniční ráfky SH 535/540 tak tyto máme skladem. I nějaké dráty včetně podložek do ráfku.

            0 0
            • lidumil  

              Díky za nabídku, ale mám MTB. Už jsme to vyřešili, je to věc stará rok. Bohužel mi od Langeho opakovaně posílali jeden drát R místo M a to právě ten který praskl. Jinak ostatní máme v rezervě po jednom.

              0 0
    • siafu  

      tak kola budu posílat zpět…

      Buď tedy mohu objednat výplety DT Swiss 240, DT XR400, SuperComp, Prolock niple za 430 eur z bikediscount + náklady na poštu a převod peněz u csob – asi do 12 tis. by to být mohlo (?)

      A nebo nechat (zřejmě u netbike.cz) vyplést vlastní sestavu v podobě: DT Swiss 240s, stříbrný Revolution, normální alu niple stříbrné, ráfky nějaký No Tubes ZTR Alpine nebo možná spíš ZTR Crest. To by se tedy mohlo vejít do 15 tis. Vydrží ty ráfky pod 350 g něco?

      0 0
      • Darius  

        pokud chces Revolution vyplet, tak ten BD umi taky

        0 0
        • siafu  

          Ale verze INTL je vyprodaná, pro centrlock moc důvod nevidím a kotouče mám doma na 6 děr

          0 0
          • roud  

            A HNOJ(ák) by ti něco nezaplet ?

            0 0
          • obda  

            Jestli ono ale neni levnejsi prikoupit CL kotouce …

            0 0
            • scret  

              to je podle me nesmysl…

              0 0
              • obda  

                proč? Mně je třeba úplně jedno, že na CL je méně kotoučů, když mi stačí Sh XT. Do rozdílu 50 EUR v ceně se jistě vejdou. Ale je to jen jedna z variant, nikomu nic nenutím.

                0 0
    • dzandzara  

      Som hrdý vlastník premakaných kolies mavic crossmax xl,

      takže viem čoho sú schopné a smelo ti ich odporúčam.

      Sú perfektné !

      0 0
    • biker jura  

      nevim jestli to tu nekdo již nenapsal ale abych nezakladal nove vlakno tak to hodím sem.

      chci se zeptat zda už nekdo vozi SLR 09(odfrezovane) zda jsou lepsi nez ty stare a v cem krome toho rafku a jaka je jeich realna vaha(ty stare totiž meli mit 1520 a to tedy nemeli:-)),

      dale pak tuhost ve srovnani treba s necim klasicky zapletenym(dt 400-super comp-240s) diky za odpoved

      0 0
      • roud  

        áno máš pravdu SLR měli 1560g v reálu ukrutnej rozdíl xD xD xD

        0 0
        • biker jura  

          no myslim disc na 6der. ale nevim ja to nevazil. vazil to znami a rikal že asi 1700 s upinakama a myslel jsem že upinaky tam jsou teda lehci.

          0 0
          • roud  

            SLR disk měli 1560–1570 bez upínáků což je dost slušná váha srovnatelná s jinejma top kolama a váha upínáků se nepočítá do váhy kol…

            0 0
            • biker jura  

              ok jasně diky za upřesnění. to jsem rad to by tedy ale meli mit ty nove asi 1450g pač rafky jsou pry lehci o 70g. ale zase je tam mozna nejak jinak ten naboj nebo neco.

              0 0
              • MlokCZ  

                Současné SLR mají 1520g:

                http://www.mavic.com/…96414.1.aspx

                A váhám u Mavicu bych věřil, protože z toho co jsem vážil jim vše souhlasilo ± pár gramů slušně.

                0 0
                • biker jura  

                  jeste jsem se chtel zeptat jestli bude v pohode SLRka použit s rocket ronama 2,25? jestli se to treba nebude nejak zvejkat. preci jen je psano ze do sirky 2.1, ale zase rony jsou užši. diky

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Jezdit to určitě půjde, nějak to jde jezdit i s širšími Schwlabe 2,25, ale ideální to nebude. Mimo extrémnější situace to ale třeba vůbec nepznáš, tedy hodně bude záležet co a jak se s tím bude jezdit.

                    0 0
                    • biker jura  

                      xc a tlak kolem 2 bar

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Není XC jako XC. Když jsem chvíli vozil kdysi dušového Smart Sama na 17mm ráfku při 35psi, tak dejme tomu v 95% případů to bylo ok a v těch 5% se objevovali jasné problémy, jak se plášť občas žvejknul.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          S UST to může být ještě nepatrně horší, ale zase jestli je ten Ron o něco užší.

                          0 0
                          • biker jura  

                            ron 2,25 ma bez vzorku na 19mm rafku (dt 4,2d) pouze 53,2mm.

                            2.1 ma pak pouze 49mm, a to už je dost malo.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ten SS co jsem psal pro ten 17mm ráfke měl taky 53mm.

                              0 0
                              • Crus  

                                Pro SLR je doporucovana max. sirka plaste 2.1 palce, coz je 54mm.

                                U STcek je to 2.3 palce, coz je 60mm.

                                Moje 2.4 UST Nobby Nic plaste maji ve skutecnosti na mych STckach sirku pouze 58mm. Tedy usuzuji, ze je mohu jezdit bez jakychkoliv negativnich ucinku, protoze k maximalni doporucene sirce mam jeste 2mm k dobru.

                                Nebo ne?

                                0 0
                                • biker jura  

                                  v tomto pripade by ty rocket rony 2,25 byli bez problému,protože maji 53mm

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Ona ale neexistuje žádné přesná hranice, kde plášť, který se přesně do ní vejde bude mít parádní chování a plášť, který bude přes tu hranici, tak bude nepoužitelný.

                                  Prostě se postupně s rostoucí šířkou pláště na příliš úzkém ráfku vlastnosti zhoršují.

                                  Jak jsem psal, 53mm Smart Sam na 17mm ráfku (konkrétně DT 455) už se v některých situacích nechoval zrovna ideálně a bylo to znát (ten stejný plášť jsem pak jezdil na 19mm ráfku, takže srovnání je).

                                  Jak moc to komu bude vadit záleží na tom co a jak jezdí.

                                  U 2,25 UST RR a NN starších verzí, které mám všechny 55–56mm už mi přijde 19mm u STček tak akorát na hraně, kdy sem tam ojediněle už to je cítit, že to není zcela ideální. A přitom to je ještě doporučená šířka.

                                  Taky proto jsem se nakonec na jedno z kol (na to laděné nejvíce do terénu) dávám 21mm ráfky i když zatím asi budu vozit pořád 2,25tky (ale 2,4 zřejmě přijdou taky na řadu).

                                  0 0
                                  • JSt  

                                    co to znamena nechoval idealne? kdyz v nem nechas pod 2atm, tak se houla?

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Měl jsem to tak jen pro zadní kolo (přední bylo vždy 19mm) a pociťoval jsem to v některých situacích (především rozbitější pasáže, v zatáčkách ani moc ne, protože jsem nikdy zatáčky nějak extra dobře a hodně na hraně nejezdil, takže tam se mi to neprojevovalo), že zadní kolo nedrželo stopu, zřejmě jak se žvejknul mírně plášť.

                                      A nafoukané jsem to vozil tenkrát ještě na 35psi, protože to jsem vozil ještě duše a zadní při menším tlaku už jsem začínal více prorážet. I při tomto tlaku to bylo znát.

                                      A ideálně jsem psal proto, že se s tím samozřejmě jet dalo, neprojevovalo se to v moc situacích, ale když už, tak mi to bylo dost nepříjemné.

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        Při 35 psi nedrží pořádně stopu nic. (vážím tedy značně víc, jak ty :-)

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          To je jiná nesouvisející věc, že je lepší nižší tlak. Já srovnávám zadní plášť na 35psi na 19mm ráfku x 17mm ráfku. Tedy v obou případech stejný tlak. A na tom užším ráfku se to chovalo hůře.

                                          Menší tlaky jsem vozil s dušemi jen chvilku a zase se rychle vrátil na těch 35psi, abych neprorážel.

                                          V klidu je to až teď posledních 2 a něco roku bez duší, to už jsem 35psi nikdy nafoukat nemusel a vozím v klidu méně.

                                          0 0
                                          • pepek  

                                            Musíš mít hrozně, až exaktně citlivou pr..l :-)

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              To vůbec, protože v situacích, kdy jsem to vnímal, tak jsem jel vždy ze sedla (více rozbitá pasáž).

                                              0 0
                  • kubad  

                    SLR mají doporučený max rozměr 2,1"

                    0 0
              • roud  

                uváděj váhu 1520g a já bych jim věřil co sem kdy vážil maviky váha ± pár gramů seděla : http://www.mavic.com/…96414.1.aspx

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pomalej :-)

                  0 0
                  • roud  

                    nj piju čajíček ale je vidět že se s názorem shodnem :O)

                    0 0
                • biker jura  

                  ok tak to jsem rad. pokud tedy nekecaji s tou vahou rafku 380g tak to je velice slusne. preci jen ty stare pry mely nejakych 450g… to tam tedy bude jeste nejaky rozdil v nabojich nebo dratech nejspis…

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    no, nejspíš

                    0 0
                  • scret  

                    porad to musis brat tak, ze je to UST rafek…

                    0 0
                  • kubad  

                    tak s těma ráfkama fakt nevím :-) moje stříbrné SL starší model ještě s 19mm ráfkem vážil ráfek 410g takže ta váha u SLR určitě nikdy nebyl 450g

                    0 0
                  • Evilcleaner  

                    a nad fulcrum RMzero jsi neuvažoval? o 80g těžší, ale o 2mm širší ráfek a když se zeptáš hnoje tak ti řekne že jsou tužší a lépe jedou než slr.

                    0 0
                    • biker jura  

                      zalezi mi obvodove hmotnosti. pokud by to bylo tech 80g u naboju tak bych to neresil a vzal je.

                      0 0
                      • Hnoj  

                        Obvodová hmotnost je podivné nábožensví, které se tady rozšířilo… Obvodová hmotnost je jednoznačně důležitá, ale musí jít ruku v ruce s tuhostí, která je určující pro hbitost a akceleraci kol. SLR asi nebudou špatná kola (všimněte si mírného názorového posunu), ale RM0 jsou IMHO do jízdy jednoznačně lepší, prostě jedou jak z praku…

                        0 0
                        • roud  

                          nvm šíří se tu spousta zajímavejch teorijí jako že jsou normální záplety s víc drátama tužší někdo zas tvrdí opak já teď můžu přímo porovnat klasický záplety na tune nábách s DT ráfkama vs SLR váha ± pár g stejná a přijde mi to naprosto jedno a to samý takže si myslim že jestli nákej rozdíl je že rozhodně nebude tak markantní…

                          0 0
                        • biker jura  

                          ok to je fakt kteremu verim, ale neni mi jasne cim je to, ze fulcrum zero jsou v zaberu lepsi nez slr. že by hlavne vypletem? muzes mi ty kola nejak porovnat co je lepsi u tech a co u tech? podle ceho soudis ze jsou fulcrum lepsi, jestli jsi jezdil tedy oboje? navic novy model slr muze byt treba lepsi nebo ne? diky moc(nechci te otravovat na mailu a ostatni to aspon taky budou do budoucna vedet)

                          0 0
                          • biker jura  

                            Hnoji otazka primo na tebe:-) dik

                            0 0
                          • Hnoj  

                            SLR

                            0 0
                            • Hnoj  

                              Tenhle systém opravování příspěvků mě S-R- !!!!

                              0 0
                          • Hnoj  

                            SLR jsem nezkoušel nijak dlouhodobě, jen pár víkendů, kdy jsem je měl půjčené. Zkrátka a dobře se mi zdá, že reakce na záběr od SLR není tak hbitá jako u Zero. Možná je to výpletem, který bývá u Zer o kus tvrdší (měřeno tensio), ale to může samozřejmě být jen otázka napětí drátů…

                            Zkrátka a dobře jsem neměl z SLR tak dobrý pocit. Na druhé straně, SLR má výrazně hezčí a lepší RU :-)

                            0 0
                            • biker jura  

                              ok diky za odpoved, jeste jedna mala otazka jen tak pro predstavu asi nevis jak je tezky rafek na zerech? zajima me to spis v porovnani s SLR kdyz je sirsi a podle me i lip udelanej.

                              dik

                              0 0
                              • Hnoj  

                                Nikdy jsem ho nevaážil samostatně, ale můžu to zkusit zjistit.

                                0 0
                                • biker jura  

                                  ok diky moc, pak to sem kdyztak hod az budes vedet.

                                  0 0
                                • biker jura  

                                  ahoj tak co? povedlo se neco zjistit ohledně rafku? jinak ta celkova vaha zer je tedy doopravdy kolik? co tak projíždím net tak nekde vidím 1600 nekde 1680 nekde 1560,…

                                  diky

                                  0 0
                                  • Hnoj  

                                    Info přímo od dovozce:

                                    „Váha ráfku v Diskovém provedení je 420g včetně UST ventilu a polepů.“

                                    Celý pár je váhově 1620g

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      ráfek těžký není, ale ty ocelové niple tomu dají celkem naprdel :-(

                                      0 0
                                      • Hnoj  

                                        Niple jsou hliníkové, jaký by mělo smysl do nich vkládat do nich magnet, kdyby byly magnetické? :-)

                                        0 0
                                    • biker jura  

                                      díky moc za zjištění.

                                      0 0
                                      • Honza321  

                                        SLR 09 Disc 690 g + 830 g

                                        SLR 09 CL 690 g + 820 g

                                        Pro oboje platí „Recommended maximum weight of the cyclist and his equipment: 85 kg.“

                                        0 0
                                        • biker jura  

                                          taky díky, ja vazim 65 takže to je v poho

                                          0 0
                                          • Hnoj  

                                            Esli Vážíš 65kg, tak bych řešil výplet na Olympicu nebo Apine nebo FRM338. Kola budou lehčí a dost tuhá a za méně peněz…

                                            0 0
                                            • biker jura  

                                              no ted momentalne mam Dt 4,2-dt super comp- novatec. vaha kolem 1550g kola jsou dobry jenomže me štve, že kdyz jdu obcas na rafek což pri xc zavodech se obcas stane tak ten rafek ohnu. už mam takovejch bouchnuti aspon tri. neni to nijak zavaznej problem ale osma už tam je, ktera se neda vycentrovat a stve me na to davat porad pozor. proto resim SLR nebo ZERO protože co vím tak ty kdyz dostanopu ranku tak se jen tak neprohnou. Žadny velky rany to nikdy nedostalo, a stalo se to i dvema kamosum- jednem mel x1800 a taky prejel nejakou hranu a rafek bouchlej. tomuto bych se chtel vyhnout. navic kvuli tomu vozim rocket rony 2,25 a s temi SLR/zero bych zase vozil 2,1(spon vzadu) takže vaha by sla dolu. Jaky mas na toto pohled ty? diky

                                              0 0
                                              • biker jura  

                                                ještě pro doplnění, myslím jak se tu to už nekolikrat řeklo, že je u tovarne zapletenych kol lepsi rekce na zaber do pedalu(tuhost v zaberu) nez u vypletu klasickych poskladanych, a jak jsi sam řekl vyse tak je tuhost taky dulezita. takženevim co by bylo poznat vice. jestli celkova hmotnost kol treba 1400g rucne zapletanych, nebo treba 1550g u kol tovarne zapletenych s vyssi tuhosti… navic jezdim zavodne xc, takže silu docela mam:)

                                                0 0
                                              • raceman  

                                                taky mam takhle bouchle nekolikrat zadni dtcko 4.2…

                                                0 0
                                              • Hnoj  

                                                Nechci se hádat, ale pokud máš 65kg a posíláš gumu až na ráfek (tak že ráfek bouchneš), tak je někde chyba. Buď máš totálně nenafouklý gumy (což při použití s duší je docela šílenost) nebo jezdíš (s prominutím) jak prase ale to nezachráníš drahým výpletem, ale svojí schopností jet z kopce, tak abys nic nezprasil.

                                                Co se týče tvého dotazu na tuhost nápletů. Rozdíl v tuhosti u dobře udělaného ručního nápletu se v praxi asi nedá poznat. Nedávno jsem měl k projetí DT240+ FRM338D +32×CX Ray@180kg a nestačil jsem se divit, jak to frčí dopředu.

                                                Ale jestli pravidělně ničíš ráfek XR400, tak jinýma kolama to nezachráníš, první příčinu bys měl hledat u sebe.

                                                0 0
                                                • Honza321  

                                                  na 180kg? vždyť výrobce 240s uvádí napnutí max. 120kg a FRM ráfek to taky nemůže vydržet.

                                                  0 0
                                                  • Hnoj  

                                                    Údaje výrobce jsou jedna věc a dlouhodobé testy druhá věc. Ty výplety byly starý přes 6 měsíců, váha majitele kolísavá mezi 85–90kg. Ráfky ve stavu 100%.

                                                    Všechny díly vydržej výrazně více než výrobci udávají. Navíc ten, kdo si kupuje takhle lehký ráfky, je předem smířen s tím, že déle než rok na biku mít nebude…

                                                    0 0
                                                  • Honza321  

                                                    Jo to si může dovolit jednotlivec, ale ne ty jako prodejce…protože v případě že takové výplety nevydrží u více párů což určitě nevydrží, tak budeš mít docela solidní škodu nehledě na to, že máš povinou záruku 2roky pokud se dodržují předepsané podmínky. Počítám že u dovozce s tímto těžko uspěješ(to by musel být tvůj kamarád a i ten by byl docela hloupý, protože by udělal škodu zase sobě) hlavně když by se to opakovalo u více kusů a zadní 240s nába nestojí zrovna pětikačku pokud se vytrhne drát z příruby:-)

                                                    0 0
                                                  • Hnoj  

                                                    Je docela jasné, že kola, která pletu zákazníkům napínám „předpisově“. Výše uvedený příklad jsem uvedl jen pro udělání si obrázku o tom, co to vydrží…

                                                    Ptal se mě na tuhost nápletů. Takže: Jaký si to uděláš, takový to máš…

                                                    0 0
                                                • biker jura  

                                                  neříkal jsem že prasím rafky jak na běžícím pasu, ale to že jsem šel asi 3× za dve sezony na rafek, a mam tam malý dolík ktery ničemu nevadí. tlaky vozim kolem 2bar a mam bezdušaky. snažím se matroš šetřit ale proste to na xc nekdy nejde a jsem ve věku kdy zatim tyto veci ještě nefasuju. takže asi tak.

                                                  co se tyka novych vypletu tak se mi libi ty frm rafky, ale kde se daji sehnat v čr(jsou i v černé?) popřípade nechat zaplest i s naboji? u Tebe? jinak to vidim že si opravdu zase neco necham zaplest, preci jen to bude pro me lepsi.

                                                  diky za odpovedi

                                                  0 0
                                                  • Hnoj  

                                                    Jinak já mám mezi 80–85kg, vozím obyč gumy s no-tubes, předek 2bar, zadek 2.5bar a po pravdě jezdím „jak debil“, nebudu si nalhávat, že mám nějak skvělou techniku a na ráfek jsem to snad v životě neposlal…

                                                    Další dotazy už směřují spíše do sféry komerčně-poradní, prosil bych je tedy směřovat na můj email a zbytečně tím nedráždit kazetele desatera. Děkuji :-)

                                                    0 0
                                                  • biker jura  

                                                    ok tak se nezlob že ti ted asi obcas napisu na mail:-) jinak me se to stalo s rocket ronama 2,1 což jsou pomerne uzovky a 2 bary na zadky bylo malo a ted si vzpominam že to bylo z prechodu z race kingu 2,2 takže jsem byl zvykly jezdit jinak. dalsi dotazy tedy smeruji na mail. diky

                                                    0 0
                            • ememem  

                              k tomu tenzometru – na kolko sa to ma napnut (kua ani rychlo neviem jednotky Nm ??)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                To není tak jednoduché, třeba tenziometr od Parktool má stupnici v nic neříkající číslech a pak je k tomu přepočítavací tabulka pro jedntolivé typy drátů.

                                Třeba STčka se utahují na 120–130kg přední u kotouče a 130–140kg zadní u ořechu. Druhá strana vždy dle toho nějak vyjde (na o trošku méně).

                                0 0
                                • ememem  

                                  aha, dik za vysvetlenie, to si ma s tou stupnicou ukludnil, nechal som ti totizto dotiahnut vyplet a ked som ho preberal tak mi chlapik povedal ze bolo 15 a dotiahol na 18, az neskor mi doslo ze ani netusim o akych jednotkach hovoril. vlastne furt neviem ci je to napnute vela ci malo.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tady je pro představu ta tabulka, co patří k tomu Parktoolu.

                                    Možná to zrovna tím Parktool tenziometrem měřil. Pro některé typy drátů by utažení z 15 na 18 dávalo smysl.

                                    0 0
    • raceman  

      hodim to sem

      hledam stejne vysoky rafek jako dt 4.2 disc, abych mohl pouzit puvodni draty, ale o neco levnejsi, vaha kolem tech 460g cca cena tak kolem 500–600kc, 32 der, cerna barva, diskovy

      diky za nejake doporuceni

      0 0
    • funkatron  

      hodim to aj ja sem

      mam crossmax slr, rocne, po komplet servise a mam 70kg

      ide o to, ze ked idem zo sedla a „kyvem“ bikom, tak mi predne koleso vydava take praskave zvaky

      zistil som, ze jeden alebo dva draty mam take volnejsie a praska to prave ked tie volensjie sa hybu a tru sa o „suseda“

      co s tym?

      iba netak utiahnut?

      s vypletom nemam skusenosti, preto sa pytam

      0 0
      • funkatron  

        tak nakoniec ten zvuk ide z toho konca dratu pri rafiku, nie z toho miesta, kde sa dotykaju susedneho dratu

        je to take vrzganie, ked s tym hybem

        0 0
        • roud  

          je to způsobené spojem náby a drátu taky mi to dělalo stačí do toho spoje stříknou trochu oleje nebo jakýhokoliv maziva a je dlouho klid je to totiž hliník na hliník…

          0 0
          • funkatron  

            super diky :)

            0 0
          • funkatron  

            no este z ktorej strany?

            mam dat dole plast a z tej strany to streknut?

            alebo staci zvonku :)

            0 0
            • MlokCZ  

              A kam bys ten olej chtěl z vnitřní strany ráfku (od pláště) stříkat? Vždy tam nejsou díry na niple a tedy nikam se nedostaneš.

              0 0
              • funkatron  

                tiez pravda :))

                0 0
              • funkatron  

                strekol som to teraz zvonku a stale to vrzga rovnako :)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  A co u té náby, jak psal roud? Původ zvuků se těžko hledá.

                  0 0
                  • funkatron  

                    hmm ja som blb

                    citam „u naby“ a namazem pri rafiku

                    namazane pri naboji, uz je ticho :)

                    dik

                    0 0
                    • roud  

                      já to říkal jednou za čas to chce takhle prostříknout jak se to meje tak prostě ten hliník na hliník dělá bordel dobrý je něco jako olej s voskem nebo tak co tam vydrží…

                      0 0
                      • funkatron  

                        jasne strekol som tam kluber univerzalny fluid, cim mazem skoro vsetko, tak hadam bude na cas pokoj

                        dikes este raz

                        0 0
                        • roud  

                          neděkuj jsem rád že to pomohlo :O) a třeba to pomůže ještě někomu :O)

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.