Zapletená kola , která vybrat?

79 nepřečtených
    • kubad  

      hehe projdi si vlákno o Remerx Viking je to tak půl na půl někdo bez problémů, někdo obrovské problémy, za mě jednoznačně Fulcrum

      0 0
    • duk  

      Za mě taky fulcrum, ale volil bych model 2010, je skoro stejně drahej a podle mě hezčí :-)

      0 0
    • roud  

      Fulcrum

      0 0
    • Evilcleaner  

      já bych bral asi remrx, nemají ust, mají úzký ráfek ale jsou prý hodně tuhé, mají velké množství barevných variant, jsou lehčí než FRM3 a nové modely by už měly mít vychytané mouchy. FRM3 je jistota

      0 0
      • duk  

        RM3 Model 2010 je stejně těžkej jak Viking, má normální šířku ráfku, UST a ocelový dráty, což je v tomto srovnání jednoznačně výhoda. To že jsou remerxy tuhý je sice hezký, ale s počtem prasklejch drátů během vyjížďky tuhost rapidně klesá… :-P

        0 0
        • Jenda_T  

          :-)

          0 0
        • Evilcleaner  

          jo že je 2010 o hodně lehčí je zcela pravda. nicméně on srovnává 09 s vikingy tak jsem to napsal k nim. pokud bya se rozhodoval remerx vs. FRM3 '10 tak to by byla pro mě těžká voba. srdce by chtělo remerx, rozum velí jednoznačně FRM3. jinak právě to praskání drátů by už mělo být vyřešeno.

          0 0
          • duk  

            vyzdvihnul bych to „mělo být“ byl jsem svědkem něčeho jiného :-D

            0 0
    • krokus  

      Chci si pořídit lehká zapletená kola do cca 11 tisíc. Váha ideálně do 1400 g. Ta kola mají být na XC (viz Scott Spark v mém profilu), moje tělesná váha je 64 kg. Pláště bych zatím asi jezdil s duší, časem bych ale přešel na bezdušový systém.

      Uvažuju o tomto:

      Ruční zapletení:

      • ráfek FRM333 nebo ZTR Crest;
      • dráty Sapim Laser nebo Sapim CX Ray;
      • náboje Novatec D711SB nebo A2Z (Škoda, že American Classic tolikpodražily).

      Tovární set:

      American Classic 26 Crest Tubeless (barevně mi ale možná ke kolu úplně nesedí);

      Crossmax SLR (finančně trošku přes limit, navíc je má každý).

      Favoritem je pro mě zatím toto: FRM, CX Ray, Novatec.

      A2Z je lehčí, ale zřejmě také problémovější.

      Má smysl zaplétat ultralight ráfek uvedeného typu s dráty CX Ray?

      Díky za názory.

      0 0
      • krokus  

        Nějak to zapadlo, nahoru s tím.

        0 0
        • teepeex  

          doporucuju tyto crossmaxy, pokud nejsi ovsem zaprdenej, a nevadi ti, ze nejsou zrovna extra rare:)

          0 0
          • jonti  

            Plny souhlas, vozim Crossmaxy i Olympici na Az2, Xmaxy jsou tuhsi a vydrzi vic, navic nemusis mit strach, ze se ti svlece plast jako se stava pry u Crestu.

            Navic zpracovani Az2 docela tragicky, na prvni pohled v pohode, ale klidne je kotouc o 1mm mimo oproti vsem ostatnim kolum.

            Kdybych mel mit pouze jedny kola, tak urcite bych nic na superlehkych rafcich nebral.

            0 0
    • scret  

      nedavno tu bylo uplne stejny vlakno, tak 14dni nazpatek, co toho vyuzit?:)

      0 0
      • krokus  

        Nenašel jsem ho, nehodíš odkaz?

        0 0
        • krokus  

          Aha, ty jsi možná reagoval na zakladatele vlákna. Nebo nevím.

          0 0
          • scret  

            spravne:)

            0 0
            • krokus  

              Aha, tak to pak jo:-) Možná jsem si měl založit vlastní vlákno, vždycky se ale radši snažím začlenit svůj dotaz do vlákna tematicky podobného.

              0 0
              • scret  

                v pohode…:) kdybych mel reakci na tebe, souplo by se to pod tebe…

                0 0
                • krokus  

                  Myslel jsem, ze ses spletl. Zmátlo mě, že reaguješ na příspěvek starý měsíc a přitom píšeš, že před 14 dny tu bylo podobné vlákno:-) Ale to je fuk, pojďme se radši bavit o mém dotazu:-)

                  0 0
                  • scret  

                    a kua, vono je to stary mesic:( sypu si popel nahlavu:)

                    ohledne tveho dotazu, na tohle by ti asi nejlip odpovedel Hnoj nebo nekdo kdo vozi ZTR rafky… ja jsem spis pro tovarni zaplety…

                    ohledne nejakych problemu s A2Z nic nevim.. myslim ze to bude pravdepodobne ve stejne kvalite jako Novatec…

                    kamaradka ma Novatec 711 nebo 712?? v tech jejich cislech se moc neorientuju:) na 400g rafkach DT a zatim v pohode…

                    nevesel by ses do te ceny s DT 240kama?

                    0 0
                  • scret  

                    aha, tak vidim ze by ti Hnoj musel udelat hodne peknou cenu aby ses vlezl s DT 240 do 11…

                    0 0
                    • krokus  

                      Nechal bych to asi zaplést právě u Hnoje, ale zajímal mě i názor ostatních. Pak je tu ještě ta možnost továrního setu. American Classic budou těžší, ale možná zase tužší? Náboje AC jsou hodně lehké, ráfky mají mít 350 g (nese to označení Crest – zřejmě tedy jde o ráfek ZTR?), rozdíl tedy asi bude v drátech. CX Ray by mohly být kvalitnější než dráty AC – ale nevím…

                      0 0
                      • tom_777  

                        na fotce si všimni předního kola – trochu dělá plášť – ale stejně

                        je to výplet Novatec 711 + dráty Sapim Laser (2,0–1,5–2,0)+ ráfek ZTR Olympic

                        zadní kolo mám teď nově zapletený tlusčíma drátama a je to o dost lepší

                        0 0
                        • tom_777  

                          tzn. problém není v ráfku ani náboji – ale ve výpletu

                          0 0
                          • krokus  

                            A kolik vážíš? A jak se v tomto ohledu budou chovat CX Ray?

                            0 0
                            • tom_777  

                              vážím 75 + batoh s vodou.

                              Sapim CX-ray jsou právě podobně extra zeslabený jako sapim Laser (výplet váží o 1gram víc)

                              Ty máš ale o 10 kilo míň a to by mělo mít dost zásadní vliv na to, že pro Tebe by ten zeslabenej výplet moh fugovat dobře – já to vozím hodně přes rok, ale zrovna dneska se povedla tahle fotka na který je to přední kolo při velký zátěži.

                              0 0
                              • krokus  

                                Myslel jsem, že váží tak o 50 g míň. Je teda otázka, jestli se vyplatí připlácet si za CX Ray – je přece jen o dost dražší než Laser.

                                0 0
                                • tom_777  

                                  LASER

                                  CX-RAY

                                  279g vs 278g

                                  0 0
                                  • tom_777  

                                    na jednom e-shopu s tou váhou trochu kecaj :)

                                    0 0
                                    • Hnoj  

                                      Nj, ten eshop holt vede idiot, nenaděláš nic.

                                      0 0
                                      • tom_777  

                                        tak jsem to nemyslel, na netbike to je podobný a v kameňáku mě to přepletli bez zeptání tlustejma drátama a teprve pak jsme hledali jak to s těma váhama drátů doopravdy je – tu informaci o váze mám od pátku

                                        0 0
                                • slavekRM  

                                  Teda s dráty Sapim nemám žádné zkušenosti, ale osobně bych vsadil spíše na DT Supercomp nebo při tvé váze na DT Revolution. Cena je poloviční a váhový rozdíl je 5g respektive 40 g. A každopádně se dostaneš s váhou kol dost pod 1400g.

                                  0 0
                                  • krokus  

                                    Zajímavé, díky za tip.

                                    0 0
                                  • Vilém  

                                    Kdysi byl ve velu test pevnosti dratu. Proste je trhali na trhacce. Sapim vychazel pevnostne lip jak DT. DT se mi znelibilo v dobach kdy mistni dovozce nechaval draty cernit u nejakeho mistnihu subdodavatele a barva z nich lezla dolu, jen se jich clovek dotknul. Od te doby je nemusim. Navic Sapim je levnejsi nez dt.

                                    0 0
                                    • slavekRM  

                                      No jo, teď se dívám, že Sapim laser je lehčí, má vyšší pevnost v tahu a je fakt levnější. Máš pravdu…

                                      0 0
                              • Vilém  

                                Rek bych ze CXray budou pevnejsi. Prurez dratu je vetsi nez u Laseru. I podle jejich Fatique testu vydrzi mnohem vice. Jen ta cena 65/ks je peklo, dat skoro 4200 jen za draty:)

                                0 0
                        • scret  

                          to je podle me tou fotkou, prece ten rafek nemuze az takhle pracovat ne?:(

                          0 0
                          • roud  

                            Taky si myslím tohle už by byl podle mě prasklej ráfek…

                            0 0
                            • tom_777  

                              určitě něco dělá deformace pláště – v reálu to je takovej „seskok“ skalky kterej půlka startovního pole slejzala pěšky

                              0 0
                      • scret  

                        nevim jak nove modely AC kol, ale ty starsi udajne nebyly zadna slava, co se tyka tuhosti..

                        0 0
                        • Honza321  

                          a to mtb provedení kol používá dráty 2–1,8–2mm, max. napětí mám pocit povoleno 1100 až 1150 N pro dráty…nevidím důvod si nechat všude cpát dráty Sapim Laser 2,0–1,5–2,0 :-)

                          0 0
                          • Hnoj  

                            Lidi milujou Sapim Laser, protože je super-lehkej a když se řádně napne, umí bejt i tuhej. Kdyby ho neměli rádi, asi těžko bych ho týdně sdělal cca 400ks. Ergo je potřeba ho cpát všude a pořád !

                            0 0
                            • krokus  

                              A jak si proti Laseru stojí CX Ray? Vyplatí se si připlatit? Zítra ti napíšu mail…

                              0 0
                              • Hnoj  

                                Cenový rodzíl je cca +200%, takže objektivně se to nevyplatí.

                                Na druhé straně, když už tady spekulujeme o tuhostech a pod. Vezměte si list do pily a zkuste ho ohnout. Na plocho to půjde snadno, napříč takřka vůbec. Uznávám, že stranová tuhost je důležitá. Ale co tahle „předozadní“ tuhost, může být díky aero drátům při stejném napětí jako u kulatých drátů vyšší? Má to v praxi přímos? Je to v reálných podmínkách ropoznatelné?

                                To je otázek :-/

                                0 0
                                • jonti  

                                  Draty jsou namahany na tah, proto je jedno, jestli jsou plochy nebo ne, jde o plochu prurezu.

                                  0 0
                                  • Hnoj  

                                    O tom bych si dovolil pochybovat. Při záběru kazety musí docházet ke krutu (i když ne úplně velkému) v předno-zadním směru a stejně tak při brždění… Nebo se mi to aspoň zdá logické…

                                    0 0
                                    • StuntJ  

                                      když se podívám na svůj výplet, 36drátový, tak při záběru se logicky dráty musí natahovat … ne kroutit. .. jsem z toho jelen …

                                      0 0
                                      • claid  

                                        no vidíš.. sis odpověděl..na­tahovat že se budou..a proč? protože se budou ohýbat..a jak říká Hnoj..co se snáž ohne…kulatý, plochý na plocho nebo na štorc??

                                        0 0
                                        • Vilém  

                                          Nevim, ale rekl bych, ze kdyz se neco ohyba, tak se to nenatahuje.

                                          0 0
                                          • claid  

                                            malý průměr a velký průměr..malý se začně otáčet..aby se mohl drát ohnout tj. ohnou se včechny, musí se v tomto případě taky natáhnout..jinak by se měnil i průměr kola..a to snad ne..na štorc se neprohne tj. neprodlouží a záběr i brždění jde ihned..ikdyž co je to ihned.. :-)

                                            0 0
                                            • Vilém  

                                              Porad nechapu proc by se mel ohybat. Kolinko dratu je v dire, tudiz predpokladam, ze se v ni drat pootoci. Pri tom pootoceni se samozrejme ma snahu natahnout.

                                              0 0
                                        • StuntJ  

                                          NO jo, ale když ten plochý drát je uchycen v kulaté díře, tak mu v tom ohybu nic nebrání …

                                          0 0
                                  • teepeex  

                                    kotoucovka(potazmo vidlice) a zmeny smeru je budou namahat i na ohyb si myslim? nebo ne?:)

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      A projevi se toto pri pouziti naby s klasickejma prirubama a dirama pro draty? U primych dratu a pouziti naby typu crossride ap., by to byla jina.

                                      0 0
                                • StuntJ  

                                  já myslel že ta plochost drátu je tam jenom kvůli odporu vzduchu a ne kvůli tuhosti …

                                  0 0
                                  • Hnoj  

                                    Mám za to že aerodynamika drátů je v celkovém součtu všech odporů vcelku zanedbatelná veličina.

                                    0 0
                                    • StuntJ  

                                      Vzhledem k tomu že drát má kulatou hlavičku, ten háček čím se hákuje do náby, tak tam asi o tuhle ohybovou odolnost nejde, nebo ano? Jinak by ty dráty neměli v názvu aero přeci …

                                      0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      Tak s tímhle bych si dovolil hrubě nesouhlasit. Málodrátový placatý výplet je znát opravdu hodně. Roztoč takové kolo nasucho a srovnej to s normálním výpletem. Ten rozdíl poznáš při točení klikama a je nejen slyšet, ale i vidět (doslova).

                                      0 0
                                      • Hnoj  

                                        Ano, ale srovnejme třeba výplet 32ks drátů 1.5mm a 32ks aero…

                                        0 0
        • scret  

          vydrz:)

          0 0
    • R4YNE8  

      VIKINGY :)

      Osobní zkušenost, takže je doporučuji.

      0 0
    • The_Trooper  

      ve vedlejším vláknu řeším podobné dilema.. Vikingy se mi taky moc libí, ale u mě vyhrává jednoznačně RM3 2010 UST méně problémů váha stejná, cena taky…

      0 0
      • scret  

        presne tak, proc brat neco co je zatim nedoresene, kdyz muzes vzit spolehlivost a hlavne UST…

        0 0
      • roud  

        tak tak vikingy jsou stále sázka do loterie

        0 0
        • Šusa1  

          Tak já jsem si vsadil a zatím spokojenost. Tuhý, lehký, akcelerační. Pravda, po cca 300km mě prasknul drát, ale po datažení je vše v poho. Zatím na nich mám cca 2000km.

          0 0
          • vikicek  

            :D a už to jede

            0 0
            • Hnoj  

              Mám tady volnýho SIDa, chceš?

              0 0
              • StuntJ  

                je to stále ten SID race ? Nebo nějaký nový kousek ? :)

                0 0
                • Hnoj  

                  Stále ten :-D

                  0 0
                  • StuntJ  

                    Bééééé, na KK mají opět SIDa WC, ale v modré, to bych na kole nerozchodil – černá a modrá, to bylo echt ekl :((( Já se k té nové vidli nedostanu :(

                    0 0
                    • Hnoj  

                      Nj, ale dotujou ho :-D

                      0 0
                      • StuntJ  

                        Kdyby dotovaly černou verzi, modrá je dobrá jen na nějaké speciály…

                        0 0
                      • Honza321  

                        jak víš že ho dotujou? třeba o ty modré Sidy není zájem a cena spadla na vstupu pro ně, pak je tedy výhodnější cena pro koncového člověka

                        0 0
                        • Hnoj  

                          Vím to, protože vím odkud ty vidlice jsou a znám jejich vstupní cenu.

                          0 0
                        • StuntJ  

                          Problém je že modrá barva sidu se hodí jen k málo kolům, bílé, modré, ale proč se sakra nehodí k černé :((((, asi se vyprdnu na trendy a bude Taiwan Taiwanu :o). Aspoň moje kolo dostane šmrnc nevkusu :o)

                          0 0
                        • JakeF  

                          Nejen, že věřim Hnojovi a jeho zdrojům, ale oni to tam sami i píšou ;-).

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.