Zapletená kola DT Swiss X1900 - dobrá volba?

101 nepřečtených
  • Le_Tadlo

    Zdravím,

    jelikož mě odchází zadní náboj a bude potřeba vyměnit, ríkal jsem si, jestli nebude lepší si udělat malou radost a koupit rovnou set zapletených kol.

    Narazil jsem na DT Swiss x1900 za velmi slušnou cenu http://www.bikesport.cz/…00-set-_3013

    Tak bych se rád poptal, jestli je do dobrá volba, nebo raději zvolit něco jiného (Shimano XT?)

    Díky

    0 0
    • Kamikaze 591  

      Ty kola mají tuším 2150g. Vážil jsem je, určitě je to přes 2,1kg. Za ty prachy bych uvažoval na shimano wh-mt65. Full UST řešení za 4000kč. Hmotnost 1800g.

      0 0
      • Le_Tadlo  

        No to uz bych zase mozna radsi vzal XT … ale ty jsou jenom s center lock :(

        0 0
        • Kamikaze 591  

          To by si ušetřil tak 130g za nějakýžch 2200kč. Pokud máš teda tolik peněz tak fulcrum red metal 3.

          0 0
          • Le_Tadlo  

            Fulcrumy jsem puvodne chtel, ale po konzultaci s jednim mechanikem v cykloservisu jsem si to rychle rozmyslel :D

            0 0
            • pekum  

              A proč sis to rozmyslel? Já mám Fulcrum RM 5 (tedy stupeň nižší model) a nemůžu si je vynachválit.

              0 0
              • Le_Tadlo  

                No, uz kdyz jsem se o nich zminil tak rikal ze jenom ty ne … pry se zna osobne s dovozcem pro CR a stejne by mi je nedoporucil … nevim jestli s nima ma nejaky osobni problem, ale konkterne tady tomu chlapikovi fakt verim co se techhle veci tyce, takze asi tak :D

                0 0
                • scret  

                  aha, tak to ti dal hodne dobry duvod proc Fulcrum nebrat:)))

                  tywa, ja se jenom divim, co se clovek nekde v kramu obcas dozvi:)

                  RM3 jsou za ty prachy super kola…

                  0 0
                  • Le_Tadlo  

                    No s tim ze z toho nema ani korunu, tak nemam duvod mit podezreni, ze by mi je rozmlouval jen tak bezduvodne.

                    0 0
                    • scret  

                      tak se ho zeptej na konkretni duvody… Nesmis verit vsemu co slysis:) Myslim, ze na B-F jich jezdi spousta, v mym okoli jezdej RM5, RM3 a s zadnyma nebyl problem…

                      a co ti teda doporucoval?

                      0 0
                      • Le_Tadlo  

                        tak bud Shimano XT (s tim ze treba jenom vymenit zadni naboj na stavajicim kole), nebo pokud do toho chci pry vrazit vic, tak DT Swiss

                        0 0
                        • scret  

                          co ti DT swiss oproti vyse zminovanym nabidne?

                          0 0
                          • Le_Tadlo  

                            zase otazka co me nabidne navic Fulcrum …

                            je ten vahovy rozdil tak poznat, pripadne co je na nich tak extra?

                            0 0
                            • scret  

                              extra na nich neni nic, jen to byla dalsi alternativa, kterou jsi nesmyslne zavrhnul… Ja te premlouvat nebudu, kup si co chces:))

                              Jen ze jestli uvazujes o kolech do dejmetomu 8tis. – tak tam Fulcrumy jasne vedou UST rafkem, vahou a kvalitou – RM3!

                              0 0
                              • Kamikaze 591  

                                V tomto případě bych uvažoval ještě o zapletení d711/712sb a ztr alpine nebo tak něco. Váha bude slušná.

                                0 0
                                • scret  

                                  vaha urcite, ale ne odolnost a pevnost jako u RM3… kazdopadne je to ale taky volba..

                                  0 0
                • pekum  

                  ok, takže ty ses už rozhodl …

                  takže alespoň pro ostatní čtenáře

                  • mám FRM 5 od sezóny 2010
                  • zatím najeto cca 6.000 km
                  • 1× za rok rozeberu, promažu ložiska a ořech
                  • zatím jsem nedocentrovával

                  upozorňuji, že mám krásnou jateční váhu 90 kg

                  Včera jsem „měl den“, nejprve jsem si rozbil hubu a pak mi ve sjezdu vletěla větev do zadního kola.

                  Naštěstí byla suchá a praskla. Tak jsem doma kontroloval kola a hnutá nejsou.

                  Před měsícem jsem přešel na bezduše, Conti RK RS, Rubena sada, NoTubes tmel. Tlak to drží v pohodě.

                  Dnes bych si připlatil a koupil rovnou RM3, za ty cca 3 tisíce navíc by to stálo

                  Tolik má osobní zkušenost

                  0 0
                  • Le_Tadlo  

                    ne, nerozhodl …

                    ja si s tim borcem schvalne jeste zajdu pokecat co konkretne mu na nich tak vadi, vcera nebyl moc cas :D

                    Ono to hlavne az tak moc nespecha, a nechci fakt kupovat neco jen tak, abych toho potom litoval.

                    0 0
      • Vegan  

        X1900 ma kamarad a vazi 1954g ostatne DT znaci kola prave podle toho kolik vaze takze napriklad E2200 vazi 2221g a pokud se nepletu tak tyto kola uz maji orech reseny volnobezkami coz je asi 1000× lepsi reseni jak ma Shimano a kdokoli jiny s praporky.

        0 0
        • Vilém  

          Volnobezku s celnim ozubenim na X1900 urcite nenajdes.

          0 0
          • Vegan  

            nedela se tedy vice druhu, znamy mel/ma X1900 ( sic uz je ma asi 3 roky mozna dele ) a tam, kdyz jsem to cistil mel zubatky/volnobezky

            0 0
        • JakeF  

          To by mě zajímalo, v čem lepší… Mám na jednom kole 370ky s praporkama a na druhým 350ky se zubatkovým volnoběhem a nějak z funkčního hlediska jsem nepoznal nejmenší rozdíl :).

          Jinak k tý váze, taky je otázka, jestli s upínákama. Počítám oni tu váhu a podle ní označení určujou bez nich, takže s upínákama je pak těch 2,1kg celkem reálnejch…

          0 0
          • Vegan  

            Dost zasadni odolnost proti bordelu, zatimco kdyz se do praporkoveho systemu dostane vetsi bordel tak ji totalne vymete ( vlastni zkusenost s 370 ), aneb ve vetsim bahne nachylne tak u zubatek jedine co muzes ****** je prave ty zubatky, ktere za par korun koupis nove, ale v praxi jsem to jen vycistil a jely jako nove.

            0 0
            • JakeF  

              Oukej, ale to až v případě opravdu extrémních podmínek… S 370kama jsem taky pár bahnitejch závodů objel a šlape pořád…

              0 0
    • matuss  

      Zdravím…

      Mám podobný problém jako zakladatel tohoto tématu.. náboje mi začínají odcházet ve předu i v zadu a proto si chci koupit pár zapletených kol. Uvažoval jsem cenovou kategorii zhruba do 4 000 kč. A musí to být na V brzdy. Napadly mě třeba tyto: http://www.kupkolo.cz/…quot_z89818/

      A jelikož mám V brzdy tak výběr asi nebude tak velký… A bylo by dobré kdyby to bylo na kupkolu… (dobré zkušenosti apod..)

      Díky všem za odpovědi

      0 0
      • Singlespeed  

        Kola v odkazu jsou O.K. Mají jediný malinkatý nedostatek, a to velmi úzkou brzdnou plochu s drážkou. Kdyby byla širší a bez drážky, tak by neměly chybu.

        0 0
      • LáďaH  

        Já bych být tebou, napsal Hnojovi. ;-)

        0 0
        • Singlespeed  

          Za tři litry jako stojí Crossridy asi ani kouzelník Hnoj nic extra nevymyslí.

          0 0
          • JakeF  

            Magicy na tuším Sram nábách byly za hodně zajímavou cenu… Ale je to spíš pro lehčí váhy, i když to Crossride taky.

            0 0
    • Josef Šimon  

      X1900 mám a jsem spokojen, vybíral jsem hlavně i podle 6 děrového uchycení. Na kolech mám najeto 700km a absolutně pohoda, navíc to není jeté převážně na asfaltu, takže terén opravdu mají za sebou, stejně tak skoky, nájezdy na obrubníky atd…Vše zatím drží jak má. Navíc se mi celkově zamlouvala.

      0 0
      • matuss  

        Bohužel X1900 mi moc nevyhovuje protože jezdím na ¨V¨ brzdách.Jedině bych musel dokoupit i kotouče což se mi nechce. Nevíte někdo o něčem na ¨V¨brzdy?

        0 0
        • scret  

          bud CRide nebo CMax:)

          0 0
        • roman 3D  

          Cridy mám dvoje, jedny na V tři roky jetý a jedny na kotouče ježděný loni, ani jedny jsem nemusel centrovat, jednou za dva roky jsem na těch pro V preventivně vyčistil a promazal ořech – zbytečně/vše bylo OK, krásně jedou a i s mými 93kg nemám pocit menší boční tuhosti jak tady někteří soudruzi čas od času zdůraznůjí, za ty prachy pohodový kola který i celkem pěkně vypadaj, každý soudruh to však může vidět jinak:-)

          0 0
          • roman 3D  

            a ještě bych podotknul že maj velmi dobrou výdrž brzdné plochy, tři roky bržděné hydraulickejma Magura HS33 s origo špalkama a věřím že dalších několik let ještě vydržej

            0 0
          • scret  

            kolik na nich najedes vzhledem k tomu, ze mazes orech jednou za dva roky?:)

            0 0
            • roman 3D  

              tak 3,5 – 4tis.km za rok, střídám dva HT kde je mám s fullem kde mám zase pro změnu Ctraily a na ty jsem ještě za dva roky taky nesáhl, jo spolehlivá blbuvzdorná kola, né jak nějakej TT Epicon či předělanej místními vynálezci na olej a pak se v tom furt hrabou:-)

              0 0
              • matuss  

                A mohli by jste mi upřesnit ty názvy vypl. kol? nějak to nemužu vygooglit…

                0 0
              • scret  

                jj, tak to bych nechtel videt ten bordel v orechu… a orech musi byt sussi nez kybl s piskem:)

                Jezdeno nekolik CMaxu, kamaradum delam CRidy, Ctraily atd. Tzn. tech Mavicu kolem me je celkem dost a jeste se nestalo ze by orechy vydrzely treba 8tkm… Mozna tak za hezkyho pocasi bez bahna…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Přesně tak. A i když občas někomu vydržet může, tak to pozdní mazání na životnosti ořechu zrovna nepřidá.

                  0 0
                  • matuss  

                    Takže pro mě je Mavic nejrozumnější volba pokud budu mít V brzdy…

                    0 0
                    • roman 3D  

                      ale prd, prostě Ti chtěli napsat že je opravdu jednou za čas dobré ořech rozebrat a vyčistit, jestli jsou ty kola na V či kotouče nemá na funkci rostlináře-ořechu žádný vliv:-), ale je potřeba udržovat jakákoliv kola – ale zase né přehnaně moc, někteří by furt něco rozebírali,se­řizovali,upra­vovali,předělá­vali, někteří chtělí i někdy jezdit:-)

                      0 0
                      • scret  

                        ne-e, ty sis to trochu popletl, ja to psal tobe:)

                        Samozrejme souhlasim, ze nic se nema prehanet, ale po cca 1500km se rozebirat ma, alespon dle Mavicu… Takze ikdybys to pretahnul trikrat, tak porad jsi na 4500km a ne na 8tkm:)

                        Ale je to samozrejme tvuj orech…

                        Aby tu pak nebylo vlakno o prasklym kluz.lozisku, pripadne se neresil novej orech, naba apod.:)

                        0 0
                        • roman 3D  

                          né v poho já psal matussovi,blbě asi zařazeno, rozebíral jsem až mezi 7–8tkm a co jsem viděl rozdělaný tak v pohodě, je fakt že syndromem předepsané údržby netrpím viz papírek k údržbe epicon tt či vidlic Fox co jsem měl nebo teď aktuálně Magury Durin sl poskoro třech letech, jezdím a neseru se do toho a prozatím mě za těch dost let nic neklamalo, co by měl říkat můj neupravenej epicon po cca. 12tkm a druhej po 6tkm co jenom jezdím a jednou za rok zkontroluju tlak a utírám akorát jednou za čtrnáct dni nohy silikonem, 1500km bych u Mavicu teda nikdy nerozebíral leda že bych je najel v blátě a něco uvnitř vrzalo-dřelo

                          0 0
                          • scret  

                            tak to ti docela zavidim, prtze mit takovy servis intervaly jako ty, asi ty veci budu pravidelne vyhazovat:(

                            0 0
                          • Bafoon  

                            olej nad vzduch. pístem nic?

                            0 0
                            • roman 3D  

                              ne, a nikdo z těch co jezdí neupravenýho z mýho okolí taky nic

                              0 0
                              • Vilém  

                                Tak ze jsou lidi hovada, kteri si ani ten navod od vyrobce nejsou schopni precist, s tim se tezko da neco delat, ale rozhodne bych se tim nechlubil, tak jako ty. Pokud to berez tak, ze jezdis a pak rovnou vyhodis, tak proc ne. Nejsi ty ten typ, co jezdi i prevody do totalniho rozpadu a pak vymeni zcela vse?

                                0 0
                                • roman 3D  

                                  nejsem,řetěz měním pravidelně na 132,9:-)

                                  0 0
                                  • Georrge  

                                    ty vole že tě to baví furt kontrolovat řetěz a měnit ho tak brzo… ještě mi řekni že ho i mažeš někdy

                                    0 0
                                • nox159  

                                  no ja se taky staram jen o to o co ma smysl se starat…

                                  fox mel tusim nejake intervaly co se ma delat po 30h provozu… a jako bezny uzivatel si nedokazu predstavit ze posilam vidlici 2× do mesice na servis… vzdyt by byla dele na servise nez na mojem kole a na cem bych pak jezdil…?

                                  jinak mam silnici ( tu z profilu) u ktere to neresim vubec… uz 3 roky jezdi vykousane konusy a druhy rok uz nemenim retez protoze kazeta je uz v haji… davno uz jsou ty nove veci " zaplacene" takze az se cokoliv vyse*e nebo to zacne delat jakykoliv problem obratem nenim za novou vec…

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tak v návodech jsou ty intervaly často dost přehnané. To je jejich krytí, aby to fungovalo pro každého a za všech podmínek.

                                    Jedna věc je rozumně interval prodloužit s přihlédnutím k tomu v jakých podmínkách a jakým stylem jezdím a druhá na údržbu zcela kašlat i když funkce jde do háje a riziko většího poškození v dohledu (těch problémů typu vydřené nohy vidlice tu bylo na fóru už spousty).

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      ja to samozrejme chapu…

                                      ale kdyz se nad tim celkove zamyslis tak vsechno se odviji od ceny dilu…

                                      priklad beznych lidi – mas cele kolo za 10k rocne najezdis 4000km a kolo ma prezit 3 roky…

                                      kdyz das kolo na generalku jednou za rok + 2× vymensi rezet tak prace cca 2000,– + terezy 500,– nejake spalky sjete lanka bowdeny plaste… takze pocitejme 3500,– ( za rok ) → za 3 roky das za opravy 10 500,– s tim ze mas porad stare kolo a zacne se vysravat vydlice a dalsi veci… nebo resis jen akutni veci kdyz prdne lanko nebo neco das 500 za praci…

                                      to znamena ze v pripade ze kolo udrzujes tak po 3 letech zaplatis za opravy 10k a kdyz na to kasles tak si muzes co 3 roky koupit nove kolo…

                                      samozrejme je to hodne jednostrany pohled na vec…

                                      tim nerikam ze se o kolo nestaram to zas ne… jako s rozumem se staram o veci u kterych by me „bolelo“ ze sli do haje… jinak samozrejme ze pokud ma nekdo kolo za 100k tak uz je zase jiny pomer cena dilu k cene prace… :)

                                      0 0
                                      • Azmir  

                                        No já ti nevím, ty ceny mi tam vůbec nesedí. Generálka kola se většinou v pohodě vleze do 1000 Kč, s rozborem vidle po roce a navíc u kola za 10tis. nepočítám, klidně ale bude stačit i levnější servis. Obyčejný řetěz se v pohodě vejde do 250 Kč, nevím proč bych měl dávat 500. Špalky jsem ted kupoval na staré kolo za 40 Kč, lanka a bowdeny po roce jsem snad neřešil ještě nikdy. Levné pláště obvykle vydrží mnohem více a proto klidně můžou vydržet i více sezon atd atd. V celkovém výsledku se v pohodě vejdeš do 2000 kč za rok.

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          jsi z ovy tak namatkou:

                                          tady

                                          a tady

                                          jinak pisu vymenis 2× retez… a potom retezy 500,– mysleno za 2ks mozna jsem to blbe napsal…

                                          0 0
                                          • Azmir  

                                            Nejvyšší cena v tvých odkazech je 1500 Kč, ti si psal 2000, už to mi přijde jako celkem velký rozdíl, ty řetězy si napsal špatně a zároven já špatně pochopil :) Jinak fakt záleží na člověku a mnoha okolnostech, na svojem starém kole, co mám více než 10 let, nebyl měněn ani jednou řetez ani kazeta, jedu do mrtva a není to relativně poznat, vše mi tam přijde nezničitelné :)))

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              da se to vylozit ruzne mozna jsem to nenapsal uplne nejidelaneji to priznavam…

                                              takze rekneme to takhle za rok prace na servisu kola 2000,– a material tak 1500,– :)

                                              ale netreba to resit :)

                                              0 0
                                              • Azmir  

                                                Pořád si nemůžu pomoct, kolo za 10tis si většinou koupí nějaký nenáročný jezdec, co to má jako okrajovou aktivitu a nechce do toho moc vrážet a podle tebe dá ročně jenom za údržbu 3500 Kč.

                                                0 0
                              • Bafoon  

                                no… netřeba nic dodávat, dík :-)

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak ono to vydrží dost často těsnit dost dlouho i když na vzduchovém pístku je téměř sucho.

                              Jenže pak až to po delší době těsnit přestane, tak to dost často odnese celý vzduchový pístek.

                              O tom, že citlivost jde postupně zcela do háje ani nemluvě (a zvlášť když v originále není ani na začátku nijak zázračná).

                              To samé to mazání Mavic ořechu. Ono to nějak funguje často hodně dlouho, jen hlasitost ořechu se postupně zvyšuje. Až nakonec po delší době se z toho stane festka.

                              A když se to nechá příliš dlouho až do chvíle kdy je problém, tak to opět často ten ořech zcela odnese. A nemusí pak pomoct ani výměna samotného ořechu.

                              Je to ale každého věc, jestli chce riskovat větší poškození po delší době a nevadí mu zhoršující se funkce…

                              0 0
                              • Bafoon  

                                právě proto sem se ho ptal :-) když někdo „ví“ a „věří“ tak je to smrtelná kombinace :o)

                                0 0
                                • roman 3D  

                                  smrtelná kombinace je upravený Epicon místními vynálezci a pokustóny co se furt v tom vrtaj něco předělávaj či servisujou případně něco dodělávají dle papírku s návodem na údržbu po pár km, my ostatní raději jezdíme a neřešíme, připadá mě to jak bajka o čembě:-)

                                  0 0
                            • MlokCZ  

                              Já teď udělám vzduchovému pístku pá pá a bude klid :-)

                              0 0
                              • Bafoon  

                                bedlivě sleduju tvé počínání – na cestě mám 29er RVL DPA :-)

                                0 0
                        • matuss  

                          Já na svým nábojich(SHIMANO RM60) jsem najel tak do max 700 Km a náboje celkem drnčí… a zrovna ten přední jsem rozebíral a namazaný byl normálně… zadní budu rozebírat asi za týden jak mi dorazí klíč…

                          0 0
                          • Vilém  

                            Naboje shimano byvaji, obzvlast v nizsich sadach, pretazene z vyroby. Pokud na nich zapletes kole, bez serizeni konusu, tak minimalne konusy samotne odrovnas velice brzo. Na naboji by bez utazeneho upinaku mela byt lehoucka vule, ktera zmizi po dotazeni upinaku.

                            Takze uz jsi ho mozna odrovnal.

                            0 0
                            • matuss  

                              JO to už mi došlo :-D. Proto půjdu nejspíše do nových kol… a ty už snad něco vydrží..(podle příspěvku by měly..) a sem tam je promažu…

                              0 0
                • nox159  

                  kamoš tak 7–10k km na crossridech a ani na ne nesahl pak lehl vyrval nejake draty z priruby a vyhodil je…

                  sracky nevyhledaval…

                  kdyz se o tom tak bavime jak moc se mam starat o hope orech?

                  0 0
    • maajkee  

      Zadarmo ano :)

      0 0
    • LáďaH  

      Napiš Hnojovi, určitě vymyslíte něco lepšího. ;-)

      0 0
    • blaf  

      to tu zneuziju

      rozhoduju se mezi RM3 a rucnimi zaplety Novatec 711/712 + WTB Frequency i19 + WCS draty, co byste vybrali a proc? je to na XC HT

      0 0
      • Georrge  

        tady bude rozhodujici, jestli chces vozit bezduse, nebo ne.

        0 0
        • blaf  

          bezduse urcite, bud obyc plast nebo tlr, v tomhle jeste nevim, WTB ma ust patku, takze bezduse by melo byt bez problemu na obojim

          0 0
        • JakeF  

          Což půjde na obojím bez problémů :D.

          0 0
          • Georrge  

            ne každej se chce mordovat s páskama když má alternativu

            0 0
            • JakeF  

              To je taková ta urban legend o žlutý pásce, která se jednou nalepí a člověk na ní zapomene? :)

              0 0
              • Georrge  

                nedávno jsem ji nasadil a je opravdu fajn, pevná, lehká, dobře těsní, při výměně pláště to nebude takový opruz jako s rubena páskou, ta je navíc těžší, nedrží pevně takže často uhne a profukuje, ale zase líp těsní když je dobře nasazená takže nahodíš plášť pomalu i pusou. Nejlepší páska je ale žádná páska :)

                U UST kol mám ale zase trochu strach, jak to je když zatvrdnou niple a bude potřeba vyměnit nějaký drát, u klasiky se to štípne a vytáhne dírou pro nipl, u UST to jaksi nejde :)

                0 0
              • blaf  

                jak to s tou paskou teda je? je to s ni srani kazdou vymenu plaste nebo ji tam jednou nalepim a pak uz o ni leta nevim? ;)

                0 0
                • JakeF  

                  Já jí mám nalepenou už lehce přes rok a ani o ní nevím a plášťů jsem na tom už pár vystřídal…

                  0 0
                • kubad  

                  pokud nemenis nipl tak drzi a nesahas na ni

                  0 0
                • Georrge  

                  pokud ji při výměně pláště nepoškodíš, a to riziko tu je, tak tam může být libovolně dlouho :)

                  0 0
      • scret  

        sel bych do RM3 kvuli UST rafku… tzn.zadna drbacka s paskou…

        0 0
    • Jimm22  

      Jelikož mi ráfek DT Swiss X1900 prasknul u niplu, potřebuji náhradu. Tu na bazaru jsem našel X1650 za 800,– dva kusy, ale nikde jsem o něm nenašel informace. Stojí ten X1650 za něco, nebo kouknout po jiným, popř. jakým. (28 děr, rozměr kola 26", barva černá)

      Jezdím 95% rozmlácená asfaltka do práce, na lítání po lese mám druhý kolo.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.