MAVIC CrossMax SLR vs FULCRUM red metal 3

57 nepřečtených
  • The_Trooper

    Už nemám nervy na moje XT konusy, se zadním nábojem stale problém voda v konusu kuličky rezavé a neslyšitelný ořech :(

    Proto jsem se rozhodl udělat upgrade na UST zapletena kola s průmyslovými ložisky a krasně hlasitým ořechem :)

    Moje alternativy MAVIC CrossMax SLR (2008) vs. FULCRUM red metal 3 (2010)

    Vím že srovnávám jiné třídy ale ta momentální sleva u Maviců je hodně lákavá.

    Osobně se přikláním k RedMetalům přece jenom 5500kč je rozdíl a poskytnout mi srovnatelné jízdní vlastnosti.. přece jenom je teď jezdí i rychlej turista :D

    Nebo ještě jiná alternativa? Nějaká skládačka s DT Swiss dílů.

    Hnoj myslím psal že DT Swiss 240s mají hlasitý ořech to by se mi líbílo, ale ta cena je někde jinde…

    Anketa: Tak, která zapletená kola mam vzít?

    7x
    16%
    0 0
    • Hnoj  

      Těžko srovnávat tahle dvoje kola, jedna z kategrie „mainstream“ a druhá z kateorie „high end“. Je také dobře si uěvdomit, že SLR mají ráfek 17mm, alu dráty a váhu cca 1500g, a RM3 19mm, ocel dráty a cca 1700g.

      Adekvátní srovnání by bylo SLR vs. RM0 a neno X-trail vs. RM3.

      Pokud máš rád hlasitý ořech, nejrajímavější alternativnou (poměr cena-výkon) jsou asi Hope ProII a k tomu nějaké ráfky a dráty.

      Samozřejmě by nebylo od věci uvést kolik cca vážíš, jak jezdíš, atd…

      0 0
      • The_Trooper  

        váha 81Kg jezdím stále víc cca 8000km ročně, Letos jsem začal jezdit závody CHřibska (202. celkově) Šela 58Km (97. celkově) oba dva totálni bahno po každém zavodě rozebrané kolo do posledního šroubku, ale ten zadní konus mě nabaví rozdělávat tak proto nová kola. Navíc chci přejít na UST a trochu odlehčit kolo :)

        Komponenty na kole měním pomalu na XT.. ale zapletená kola chci mít dobrá :)

        0 0
        • scret  

          bohuzel te zklamu, ale prechodem na UST si neodlehcis:) pokud vezmes UST/UST guma, budes na tom hur… moznost je vzit UST rafek a obyc.plast nebo Tubelessready ale zas tam musis nalejt vic tmelu:)

          0 0
      • max78  

        Hnoji, jaka je alternativa k Hope s co nejtizsim orechem?

        0 0
        • Hnoj  

          Těžká otázka. Většina high end nábojů má ve zvyku být velmi hlučná. Dobrý náboj, který nedělá moc rámus je Novatec DB712SB.

          0 0
          • Kynio  

            Není pak snad problém sundat ořech a na cvrky dát trochu vazelíny :) hlavně ne moc hustou, aby se vracely do výchozí polohy. Zaručeně to pomůže. Můj náboj Funn je mooc hlučnej. Tohle mi pomohlo..

            0 0
      • Honza321  

        říkal jsi, že 240s zadní nába se taky sama neroztočí ve vypleteném kole bez pláště…no tak porovnej zadní kola s 240s a Hope Pro2 bez plášťů jak se které dlouho točí po roztočení bez cvrku tedy bez řetězu…(Hope jsem viděl tak 15 až 20 sec. a hotovo) :-D

        0 0
      • scret  

        srovnatelny ty kola nejsou, tzn. kdyz jsi vybral tyhle dvoje kola, musis sam vedet proc a proc tak ruzne tridy… potom si myslim vyber je na tobe…

        SLR maji uzsi rafek, jsou lehci, ma je kazdej:( RM3 jsou tezsi, tuhost nebude o moc jina, jsou levnejsi, ale bude je mit za chvili taky kazdej, letos totiz nemaj ve svy tride moc konkurenci…

        0 0
        • The_Trooper  

          ještě jsem si uvědomil fakt že moje staré ráfky mají autoventil tzn. muj arsenal duší by byl k hovnu.. Tím pádem bych musel uvažoval o RM3 a k ním bych si nechal dodat UST pláště + 2000kč 2× UST ventilel +500kč + tmel 250kč tzn. cena by byla do 10000kč

          v pondělí dám shimano XT náboj do servisu a počkám si na odpověd jestli mi do něj seženou náhradní díly (prachovka u ořechu + kuličky) do týdne když ne tak přecházím na RM3 s UST pláštěma :)

          0 0
          • capo  

            UST ventilek je součástí kol.

            Já jsem při přechodu využil staré pneu, takže investice se rovnala kola+tmel.

            0 0
          • StuntJ  

            Ventilky jsou u UST ráfku grátis, UST gumy nemusí notně stát 1000,–Kč, dají se sehnat levnější od 600 a tmel 1/2No tubesky stojí okolo 300,–. Takže bych to tak černě neviděl. A člověk kromě navýšení hmotnosti kol, může očekávat zlepšení jízdních vlastností .

            0 0
          • jonti  

            Neni problem vozit stare plaste, ty duse ale nevyresis. Puvodni kola bych si nechal opravit a mel je jako rezervni a na zimu, ty duse spotrebujes.

            0 0
          • scret  

            jak pisou ostatni… plaste se daji sehnat uz od cca 600,–/ks.. ventilky jsou soucasti kol, teda alespon u Mavicu to tak je…

            prinejhorsim se daj jezdit i klasicky plaste + duse a az to sjedes, tak koupis uz rovnou bezdus.gumy…

            0 0
          • Hnoj  

            A nebo můžeš vzít rozum do hrsti a vozit úplně obyč gumy bez duše a tmel, jako to dělá třeba tady CAPO.

            0 0
            • roud  

              Já to dělám uplně stejně ;o]

              0 0
              • scret  

                takze uz jsi to konecne nahodil?:) jak teda fungujou ty supersonicy na Cmaxech?

                0 0
                • roud  

                  zezačátku ucházely bokama ale po čase si s tim tmel poradil a už na tom mám min 1000km a jsem naprosto spokojenej :O)

                  0 0
            • The_Trooper  

              obyčejné gumy s tmelem. Ta instalace bude naročná né? Jaký je vubec rozdíl mezi UST pláštem a klasickým pláštěm?

              Každopádně chci jít do tmelu a UST pláštu. Do teď vozím duše s náplní 270g + plášt 590g je to jistota proti defektům ale tahám pěknou nálož která jde citit.

              Tzn kdybych měl RM3 přední váží 745g zadní 940g dal tam UST pláště cca 450–1000g + tmel to si teda váhově moc nepolepším ale prý jizdní vlastnosti jsou mnohem lepší..

              Jake UST pláště doporučujete? ted jezdím klasické pláště Michelin XC Dry 2(590g) a velká spokojenost.. trošku vyšší váha oproti RR ale možna to dělaji ty těžke slime duše…

              0 0
              • Hnoj  

                Instalace je velmi jednoduchá a je to 99% spolehlivý systém. Vozit UST gumy na XC použití IMHO docela postrádá smysl…

                0 0
                • StuntJ  

                  Vzhledem k hmotnosti to moc smysl nemá, cenově je to +/- stejné.

                  0 0
                • The_Trooper  

                  Takže to znamená že můžu použít klasický plášť Michelin XC DRY 2 + UST kola RM3 + tmel. Nafouknu to klasickou dílenskou pumpou? Jaký tmel bych měl použít popřípadě ještě nějaké nástroje?

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Musí se to nafukovat kompresorem postupně, je to relativně zdlouhavé, ale výsledek stojí za to.

                    0 0
                • oldaka  

                  Spis mam strach aby se mi nekde klasickej plast nesvlikl z rafku s No Tubes patkama…

                  0 0
              • StuntJ  

                UST pláštěm na rozdíl od běžných, mají na vnitřní straně vzduchotěsný zátěr, který je 100% utěsní proti únikům vzduchu + trošku jiné patky. Klasické pláště tento zátěr nemají a musí se doplňkově těsnit tmelem. S Hmotností to vychází +/- stejně RaRa plášť váží okolo 470g + 130g duše = 600g UST plášť, když se do UST nalije tmel tak je to o dalších 100g nahoru. Ale údajně UST plášť má mnohem lepší jízdní vlastnosti a měl by být více odolný … Takže ta hmotnost je daň za lepší jízdu …

                0 0
              • scret  

                UST plaste maji jinou patku a vic gumy, tim padem drzi tlak i bez tmelu a UST rafek a UST guma + mliko je dneska asi to nejvic neprustrelna kombinace…

                obyc plast na UST rafku hur drzi v patce a pres steny propousti vzduch, tzn. musi se dat mliko, samozrejme vic nez do UST gumy…

                Jizdni vlastnosti jsou znatelne lepsi, kolo lip drzi na podkladu, ma nizsi valivy odpor a jednoduse necvakas…

                dobry gumy jsou treba Schwalbe NN, RR …nebo ja jezdim Contiky – napr. Race King nebo Mountain king… ktery daj se sehnat levnejc…

                0 0
          • Hrabex1  

            Je to trochu mimo, ale zajima me, jak si dopad s tema nahradnima dilama. Tou prachovkou jsi myslel ten plechovej krouzek, co se vzdycky zohyba, kdyz ho dostavas ven?

            0 0
    • onik  

      slrka pry nejsou žadna hitparada a udajně poslední pořadne kola co mavic udělal byly slka takže asi jasna volba pro fulcrumy :)

      0 0
      • roud  

        Jedna paní povídala…

        0 0
        • jonti  

          +1, jsou to asi nic moc kola, ktere vozi nejvic lidi jen tak pro nic za nic :)

          0 0
        • R4YNE8  

          Zrovna ty taky kritizuješ Vikingy a přitom s nima nemáš zkušenost. Jedna pani povidala… :P

          0 0
          • R4YNE8  

            Vždycky se najde někdo, kdo bude mít s daným produktem problém. Ať už s Mavicy, Fulcrumy nebo s Remerxy :)

            0 0
    • StuntJ  

      Trošku divné srovnání, to je jak srovnávat Fabii s Pašíkem, chtělo by to srovnávat srovnatelné…

      0 0
      • The_Trooper  

        jj je srovnaní je to o třídu jinak, ale proste tyhle 2 typy mě zaujali poměr cena výkon.. Jde mi to jestli se vyplati zainvestovat do mavicu jestli poznám i rozdíl v jízdních vlastnostech..

        když to shrnu tak ty RM3 by mi stačili aji když to srovnám se zbytkem sestavy mého bajku :)

        Kola chci objednat co nejdříve.. nejlépe zítra :)

        Jake jsou výhody a nevýhody:

        1. šířka ráfku 17mm vs. 19mm?
        2. dráty Alu vs Ocel?
        0 0
        • StuntJ  

          alu dráty = lehčí tužší kolo

          širší ráfky = širší gumy a tužší kolo …

          0 0
    • mr.g  

      jezdim kratce SLR pred tim jsem jezdil bontrager race lite coz taky nejsou spatny kola ale ten prechod co se tyce tuhosti byl opravdu znat (ani se mi tomu nechtelo verit), takze jestli si chces udelat radost tak si myslim ze litovat nebudes…

      0 0
    • The_Trooper  

      co se týče ložisek používá Mavic a Fulcrum stejný tip?

      0 0
      • Hnoj  

        Ve Fulcrumu jsou ložiska výrazně větší a tedy mají teoreticky větší životnost, ale to je krajně diskutabilní…

        0 0
        • jonti  

          Teoreticky by to mohlo mit vliv taky na tuhost. Dulezitejsi ale bude utestneni a tam to je ± stejne.

          Mam zkusenost, ze loziska v Xmaxech vydrzi hodne dlouho, radove desitky tisic km, ale staci nekolik opravdu mokrych zavodu, do lozisek se dostane bordel a jsou na vymenu.

          0 0
          • Hnoj  

            To je právě to diskutabilní, voda je pro ložiska jistá smrt, takže ta výdrž není objektivně porovnatelná.

            0 0
    • The_Trooper  

      no ted jsem počítal vlákno o Vikingách tak o proti RM3 mají jedinou vyhodu a to vzhled, jinak bych je nechtěl zlaté RM3 +(UST, váha a cena stejná)

      Jak jsou na tom RM3 s váhovým limitem a odolnosti ráfku proti osmě?

      0 0
    • The_Trooper  

      Nakonec tedy vyhráli SLR jsou to skvěla kola, lehoučka, UST jede parádně, navic ty kola uchvátí i uplné anti-bikery frézováné červené náboje, ploché špice. Navíc cena 12990,– z 24500,– to už je pěkná sleva :)

      Ještě otázečka ohledně vymezení vůle v kolech? Stačí dotahnout matici když jsou kola v rámu a jak moc se muže matice dotáhnout?

      Dají se dotáhnout dráty bez centrovacích hodinek aniž bych rozcentroval kolo?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.