• zaskar ex

    Ahoj, hledám nová silniční zapletená kola, našel jsem na heurece tento odkaz a rád bych věděl, jestli někdo má s těmito koly zkušenost. Případně nějaké jiné doporučení. Co se týče ceny, chci více investovat do nové sady, tudíž zapletená kola cca 6 tis.

    Děkuji.

    https://www.e-kolobezka.cz/…black-g3-149

    0 0
    • Smazaný účet  

      Bál bych se toho 3G výpletu vzadu.. sice někde uváděli, že ty nové už to nedělají, ale u těchto levných 3G výpletů se často pod člověkem 80–90kg ve zhupu zadní kolo rozcentrovalo.. nemluvím o kolech za 50, myslím fakt ty levnější Campagnolo. Spíš bych šel do ověřené kvality buď fulcrum, mavic nebo dt swiss asi no..

      Fulcrum racing 5: cena cca 6000

      Fulcrum racing 3: 10000

      Mavic ksyrium ta nejlevnější varianta: 11000

      Mavic Cosmic elite: 7000 někdy i s plášti

      Dt swiss r24: 7000 straightpull náboje levný servis

      Někdy se ty 3–4000 vyplatí dát..

      0 0
    • Alojs01  

      Napiš na co to chceš a kolik vážíš a třeba i na jaký kolo…

      Pokud chceš campy, tak minimálně Venta, jezdil jsem na nich 2 roky, teď 3 roky na Zondách a co se týče centrování, zatím jsem na ně nemusel šáhnout.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Právě s vemtama měli dva lidi z okolí problém:D ale mohla to bylo náhoda. Nebo taky ne..

        0 0
    • zaskar ex  

      Chci je na Cannondale Synapse, mám cca 70 kg, jezdivam po okrskach, když musim i po frekventované silnici.

      0 0
    • J.Cappy  

      zeptám se jaký je rozdíl mezi Fulcrum racing 5 a Fulcrum racing 3? uvažuji že si je pořídím na nově kolo a rozdíl v ceně je 4 tis,tak mě zajímá jestli se vyplatí připlatit.

      0 0
      • Smazaný účet  

        U fulcrumu se rovná nižší číslo lepší kolo. Rozdíl bude ve váze, ale to je podle mě vše. Ložiska jsou si myslím stejné, co se na tak relativně malém rozdílu ceny muže projevit za rozdíl.. počitej cca 100g a možná méně špic, o dva kusy?:D tak asi.. :) připlatit se vyplatí v případě, že tě hlava táhne koupit “lepší”.. 100g je málo ale i hodně. Záleží co očekáváš..:) ale jako hobík, asi rozdíl nepoznáš. Ani já, ani nikdo tady si myslím:)

        0 0
        • Jezdim rad  

          Zdravím všechny,

          přiživím se na tématu. Chtěl bych se zeptat na dvoje záplety:

          Fulcrum Racing 4DB x Fulcrum Racing 400

          Jaký je mezi nimi rozdíl kromě výšky ráfku 40mm vs.35mm a jestli s těmito koly nemá někdo zkušenosti.

          (srdce mě táhne k DT swiss ER1600 spine – na biku mám taky DT swiss a taky mám sadu na vyndání ložisek atd.

          Ale ty fulcrumy můžu mít za velmi zajímavou cenu.

          Děkuji moc za rady

          0 0
          • Smazaný účet  

            Rozdíl určitě najdeš ve specifikaci, obecně, ráfky jsou často kvalitativně velmi podobné, nebo skoro totožné, rozdíly jsou pak hlavně v ložiskách a výpletu a hmotnosti. Ale fulcrum má obecně trvanlivé a kvalitní kola, ty 400 neznám, ale klasické quattra jsou osvědčené držáky.

            0 0
            • LaFu  

              Tak já je bohužel znám :-( a není to dobré. Za měsíc používání 2 prasklé dráty vzadu u kotouče. Už nevím co s tím.

              Jsem tedy na váhovém limitu, vážím ±100kg,plus kolo, ale vždy jsem měl fuclrum za kvalitní kola i v levnějším segmentu a nikdy jsem neměl s žádnými problém.

              Pomohlo by přepletení na lepší dráty? třeba pro začátek problémovou stranu?

              Už takhle jsou dva dráty jiné, originál jsou 2–1,6–2 a sehnal jsem rychle pouze 2–1,8–2.

              0 0
              • oddie  

                No to je teda nápad, se 100kg si pořídit kola na drátech ztenčovaných na 1,6…

                0 0
                • LaFu  

                  no bohužel informaci jaké jsou použité dráty jsem nikde nedohledal :-(

                  bral jsem to jako náhradní tréninková kola

                  0 0
    • Fran-tic  

      Zdar, měl bych dotaz – rozhodují se mezi kola a St Swiss R 24 na kotouče a Fulcrum Racing 600DB. Obojí na gravel/spíš cestovní užití. na bikepacking si nechávám jiné zaplety. je mezi nimi nějaký výrazný rozdíl?

      0 0
    • jirkaRS  

      Připojím se k výběru zapletených kol. Vyplatí se pro hobby jezdce, který jezdí 60% rovinu a 40% připlácet za aero karbon 45mm o váze 1550g v ceně 23000kč nebo si vystačí (a nepozná) hliníková kola 35mm o váze 1650g v ceně kolem 13000k? Má smysl platit10000kč za 100g a aero karbon? Díky všem ;-)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        100g při tempové jízdě po rovině nepoznáš. Těch 10mm, pokud pojedeš třeba 35+km/hod spíš ano. Záleží také na profilu hřbetu ráfku V vs. U.

        Jinou otázkou je vítr. Z mé zkušenosti jsou 35 mm normální nízké ráfky a vítr na ně takřka nemá vliv (levné Campa Scirocco 35 G3). Ještě nepíšeš, jaké brzdy, jestli disk nebo ráfkové, to také hraje při výběru roli.

        0 0
        • jirkaRS  

          Profil ráfku je na obrázku, jedná se o kotoučové brzdy a pláště 28mm. Nevím jestli ten jeden centimetr bude na větru znát, teď jsou tam originál rafky 30mm a když fouká, tak cítím vítr na sobě, než že by mne to tahalo za kola.

          0 0
          • adam1  

            Já mám ty pancha 35 na V a parádní kola,tuhá dostatečně hodně velká spokojenost i ty náboje (bitex) se parádně točí .

            0 0
      • kubad  

        nevyplatí, ale rozdíl poznáš, a z těch karbonů nebudeš chtít jít zpět na hlínu

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Obávám se, že to bude tak, jak píšeš.

          0 0
        • jirkaRS  

          Hele a dá se nějak vyjádřit, jaký bude rozdíl mezi 45 carbonem Spinollo na DT 350 za 23K a 45 carbonem Mavic Cosmic na ID360 za 32K?

          0 0
          • Cavendish  

            Jo, s Mavicem se bude pořád vztekat

            0 0
            • jirkaRS  

              A z jakého důvodu?

              0 0
              • Cavendish  

                Zrovna Cosmic je znám tím, že jim často praskají ráfky. Reklamace Mavic řeší dost neochotně a ještě před zavedením náboje ID360 stál za hovno zadní náboj

                0 0
                • jirkaRS  

                  No, tak to se mi ten výběr pěkně sužuje :-) jsem si myslel, že kola za 32000 musí něco vydržet.

                  0 0
                  • kubad  

                    Mavic už není co byl

                    0 0
                  • Cavendish  

                    Za ty prachy vem DT Swiss a můžeš klidně spát

                    0 0
                    • jirkaRS  

                      DT mají hliníky za 22K a karbon kolem 50K.

                      Navíc ty karbonový kosmiky od Mavicu, bych mohl mít kolem 26K a ty ceně konkuruje Spinollo karbon 45mm za 23K. Takže teď buď Pancho v hliníku za 13K nebo Spinollo v karbonu za 23K :-?

                      0 0
                      • Cavendish  

                        Od Mavicu to muže stát co chce, stejně bych to nebral.

                        Osobně bych vzal 35mm. Ale jen proto, že u nás dost fouká a s 45mm bych byl asi pořad ve škarpě. Blbý 3mm dráty mě ve větru citelně tahají za řidítka

                        0 0
                        • jirkaRS  

                          Tyjo, fakt je to tak hodně znát? Nepomohly by tomu ty jejich aero dráty, co mají v nabídce?

                          0 0
                          • Cavendish  

                            Hele to se těžko generalizuje. Já cítím i ploché dráty na nízkém ráfku, někdo jiný si toho nevšimne. Měl jsem půjčené Zera od Fulcrum a celkem sem se větru bál :D

                            Dráty nedráty. Je potřeba mít dobrý aero ráfek. Dřív ve tvaru V pak U a dneska se takový toroid a ten už ten boční vítr celkem dobře eliminuje

                            0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Ono to spíš bude tak, že ploché dráty jsou na vítr náchylnější, než střední výška ráfku.

                              A mně se dokonce ve větru většinou jede lépe na 35 mm než na

                              úplně nízkých Zondách, protože ty hvízdají. Na mých muzeálních Ksyriích jsem i při 90 kg měl ve větru opakovaně nahnáno.

                              0 0
      • tomxxx  

        Nevyplatí se to určitě. Silniční kola nejsou úplně o hmotnosti. Spíš se řeší aero a naopak těžší kola mohou být na rovině rychlejší.

        Co zaplést na DT350 nextie nebo LB a cenou budeš někde mezi těma dvěma co si poslal a hmotnost a tvar ráfků si můžeš vybrat dost libovolně.

        0 0
        • jirkaRS  

          Když tedy pominu těch 100g, tak to Spinollo má aero ráfek i aero ploché dráty, takže by to mohlo pěkně jet :-?

          0 0
          • Cavendish  

            Pojede to dobře. Jen se příprav na to, že se budeš naučit pracovat s větrem a ty karbony celkově dost uberou na pohodlí. Jsou prostě hodně tuhá a hold neuhnou

            0 0
            • jirkaRS  

              Ok, díky za postřeh. Říkám si, že když na tom budou bezduše, které nemusí mít takové tlaky oproti duším, nemuselo by to být takové spartanské. Zajímavá proměnná je ten boční vítr. Každopádně oproti současným 30mm 2kg kolům to bude pěkná změna.

              0 0
              • Cavendish  

                To jo, dej tak nějaký 28mm kvalitní a pohodlný gumy a bude to dobrý

                0 0
                • jirkaRS  

                  V hledáčku mám Continental GP5000 TL, 28mm. Tak snad nešlápnu vedle ;-)

                  0 0
                  • Cavendish  

                    To nejsou pohodlný gumy ;)

                    0 0
                    • jirkaRS  

                      Ale mají dobrý reference. Teď mám all ground pláště od Giantu, 32mm a když přitvrdím a zrychlím, tak to asi přežiju ;-)

                      Jaký jsou podle tebe pohodlné silniční bezdušové pláště 28mm?

                      0 0
                      • Cavendish  

                        Vittoria Corsa :)

                        0 0
                      • adam1  

                        Ty gp5000 bezduše jsou pohodlné ,ale nevím jak se chovají na karbon ravcích?Po cca 3500 se ti udělá na zadním ploška a jsou na výměnu ,ale zas jedou no :)

                        0 0
                        • jirkaRS  

                          Tak 3500 na zadním kole je u silničního pláště v pohodě, ne?

                          0 0
                          • adam1  

                            Nevím ?asi jo měl jsem je prvně (5bar/87kg)ale šel jsem do nich znovu :)možná jsou ty vittorky lepší?

                            Ta pohodlnost si myslím souvisí na jakých kolech/ráfcích ty gumy máš?

                            0 0
                          • Cavendish  

                            To je krutě málo bych řekl. Tohle jsem najel na závodní galusce a ještě by 1500 dala. Dobrej nájezd tak 5–6 tisíc.

                            0 0
                            • adam1  

                              Jako horní vrstva po sundaní byla cca 2mm což mě překvapilo že ještě dost ,ale ta ploška z vrchu byla už značná a na cca 4místech už jemně vykukovalo plátynko tak možná by ještě 1k daly ,ale ta ploška v zatáčkách dosti nestabilní

                              0 0
                          • JFtryall  

                            3500 by mel zvladnout i top rychly plast. Kolem 5K je takovy rozumny prumer.

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.