Zadní světlo - denní svícení

96 nepřečtených
  • opicca

    Zdravím,

    neměli by jste tip na zadní světlo i s denním svícením v ceně 300–700kč? Brzdová funkce je výhodou.

    Zatím mi padl do oka „Sigma Blaze“

    máte někdo i jiný tip?

    0 0
    • Velomiwookie  

      gaciron/knog/moon

      1 0
    • gersa  

      Garmin Varia Radar?

      1 5
      • Dejv0  

        300–700? :D

        1 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 1
        • gersa  

          Já vím, že je to drahá blikačka, ale IMHO za ty peníze stojí

          Čekal jsem, že se někdo ozve

          1 5
          • Dejv0  

            Nepochybně, sám bych už nic jiného nevozil.

            5 1
            • lukan  

              fakt je to takové terno?

              pořád moc nechápu co je na ní tak úžasného, ale je fakt že na ni slyším chválu ze všech stran

              0 0
              • jIrI___  

                Za mě je radar nejvíce přeceňovaná věc na B-F. Taky jsem té masírce před rokem podlehl, radar pořídil a nějakého toho kulervoucího efektu jsem si doposud nevšiml. Jako jo, užitečná věc to bezpochyby je, ale že bych radar považoval za užitečnější než třeba zvonek, to opravdu ne.

                5 8
                • Dejv0  

                  Tak na polňačkách to asi přeceňované bude.

                  2 2
                  • Alojs01  

                    I na silnici, pokud clovek jezdi sam… jeste se mi nestalo, ze bych nespozoroval auto, ktere jede za mnou… od leknuti, ze me pak nekdo „lizne“ s 30cm odstupem, me radar nezachrani…

                    6 1
                    • Dejv0  

                      Taky se mi to nestalo, přesto je to pro mě komfortnější, o ničem jiném to neni. Sám jezdim 99%.

                      1 0
                      • Alojs01  

                        Tak to nepopiram, komfort to rozhodne je :-)

                        1 0
                    • horolezec  

                      Tak to asi jezdíš v bezvětří.:) Já ho teda téměř nikdy nespozoruju, ale slyším. Někdy právě ani to ne. Co je však nejlepší, že můžu jet kudy chci, pípne radar a uklidím se ke kraji.

                      5 0
                      • DDDD  

                        Přesně tak. Na MTB ho až tak nevozím, ale na silničce už si nedovedu představit jet bez něj.

                        Každej to má jinak, pro mě zvonek není až taková pecka (ale vozím) jako radar.

                        1 0
                      • Alojs01  

                        Pravdu mas, melo byt spravne slovo nezaregistroval :-)

                        1 0
                    • krabica  

                      Jsem za radar rád, bez něj nezaregistruju tak 1/4 aut a to jsou pak nemilá překvapení…

                      1 0
                • tomfree  

                  Když jsem si koupil gravel,tak potřebu radaru jsem nikdy neměl,zato u zvonku jsem pochopil,že bez něj to nepůjde.

                  2 0
              • Espen  

                Za mě musím říct, že to opravdu terno je!!!!

                Víc jak dva roky jsem o něm přemýšlel a nějak si odůvodňoval, proč ho nepotřebuji. Nakonec jsem ho nedávno dostal a je to opravdu super věc!!!

                Při prvním švihu zjistíš, že to opravdu bere všechny auta za tebou a najednou odpadne to věčný otáčení se, které si ani nevnímal. Až pak si uvědomíš jak se pořád otáčel a čekal, kdy tě překvapí nějaké auto. A musím říct, že i na tu blikačku, která jak se auto blíží bliká rychleji auta fakt reagují a objíždí více obezřetněji.

                Hned jsem si říkal, že já trouba jsem ho nepořídil dávno.

                Takže toť můj pohled.

                4 3
                • Lister  

                  Asi jsem divnej, ale nikdy se na silnici neotácím, jen když chci křižovat na druhou stranu.

                  6 3
                  • Cavendish  

                    Přesně tak

                    0 0
                  • Krejza  

                    Když škrábeš led z oken u auta, vytvoříš si jen malý průzor jako v tanku?

                    0 2
                    • VojtaXY  

                      To je pomale, cihlou se ledu zbavis okamzite.

                      1 0
                    • Lister  

                      On ještě dnes někdo musí škrábat přední sklo?

                      A tyhle příměry jsou samozřejmě vždy úplně mimo.

                      a kole se člověk pohybuje a orientuje úplně jinak než v autě. A hlavně tělo jede vždy tam kam kouká hlava, takže časté otáčení jen zbytečně zvyšuje riziko, že zbytečně moc vybočí směrem do silnice – a to i když budeš myslet na to, abys to nedělal.

                      0 0
                      • Dejv0  

                        To si jako myslíš, že 100% lidí mají auto s výhřevem, garáž nebo aspoň přístřešek, případně dávají cokoli na sklo? :D

                        0 1
                        • MatS  

                          Leta vozim v aute rozmrazovac v rozprasovaci. Parkrat postrikas, chvilku pockas a sundas mnohem lepe nez skrabanim. Samozrejme to ma limity, kdy to uz moc nefunguje.

                          0 0
                          • Dejv0  

                            No ty limity jsou led třeba, to je jedno, to nepochopení jak si může někdo dovolit škrábat mě zaujalo. Mám výhřev, ale koukat na to mě nebaví, škrábnu a jedu.

                            1 0
                      • Vrci  

                        U mě je jedno jestli se ohlédnu přez levé nebo pravé rameno. Vždy se stačím doleva. Radar mi umožňuje jezdi dále od kraje a vím o autech dříve než je slyším, dříve než vidím svit jejích světel zezadu.

                        0 0
                      • Krejza  

                        To je příměr vztažený na aktivní bezpečnost, bez ohledu na dopravní prostředek.

                        Z tvých odpovědí čiší, že ti je celkem jedno, co se za tebou děje.

                        Navíc, otočit hlavu a jet rovně bez vybočení se dá celkem jednoduše naučit, jen je třeba to chtít a dělat. Za mě je větší riziko nechat moji vlastní bezpečnost pouze na ostatních a doufat.

                        2 0
                • HonzaRez  

                  Někteří si jedou, kudy chtějí a občas se uklidí ke kraji a někteří se neustále otáčejí… Jedna diagnóza za druhou.

                  1 1
          • Cavendish  

            Dost drahá blikačka, která ti je bez Garmin PC celkem k prdu.

            0 0
            • jeepak  

              nechápu co má společné Garmin v PC s tím, že víš o každém blížícím se autě… asi mne unikla nějaká záhadná vlastnost tohoto přístroje, který samozřejmě na silničce používám.

              0 0
              • Cavendish  

                Pak pokud nemáš odpovídající hodinky nebo PC od Garminu, tak se to tom blížícím se autě nedovíš ne?

                0 0
                • jIrI___  

                  Máš pak variantu ještě telefon nebo zobrazovač od Garminu. Pokud nemáš ani jedno, pak se o autě samozřejmě nedozvíš. V tom případě ale radar nedává žádný smysl.

                  0 0
                  • Cavendish  

                    Tím sem chtěl naznačit, že radit člověku radar za 4500Kč, když má rozpočet 700Kč, je kokotina. Nedej bože, když nemá žádný přístroj, se kterým by to spojil a využil tu nejdůležitejší funkci, kvůli které se to kupuje!

                    1 0
                • jeepak  

                  pochopeno… ano mám navigaci G 1030. Jen jsem nechápal že bez PC (notebok?)…

                  0 0
                  • J1RKA  

                    proc fsichni pisete navigace G 1030 kdyz to vpodstate moc navigovat neumi :D

                    1 3
                    • jeepak  

                      Já se dosud neztratil vždy mne do dovedlo na začátek trasy, když… :-)

                      0 0
                    • DDDD  

                      Proč by neumělo? Chyba bude asi jinde :D

                      1 0
                      • J1RKA  

                        Jj akorat nesmis sjet z cesty, pak zacne kdo z koho, osobne ji nemam, ale kamosova 1040 taky nic moc :D

                        0 1
                  • Cavendish  

                    Tak cyklokompjůtr no :)

                    0 0
                    • J1RKA  

                      Tak 1040 s watmetrem ma uz smysl, ale ty kacky … to uz smysl moc nedava, noo

                      0 0
            • Vrci  

              Funguje snad už i barytonem a aplikací v mobilu. Ale bez dalšího zařízení je těžko plně využitelná. Funguje samozřejmě i s hodinkami.

              0 0
    • jIrI___  

      Pokud ti nevadí větší rozměry, mrkni na blikačky od Moon, ty mají slušný poměr svítivost/cena. Já jsem teď nadšený ze Specialized Stix Elite 2 (malé rozměry, velice solidní viditelnost a překvapivě velká výdrž baterie) Ale je to prostě Specialized se vším všudy a to včetně přepálené ceny. Nicméně když trefíš nějaké akce, dá se sehnat kolem 800 Kč.

      0 3
      • gersa  

        Když jsi vzpomněl Specialized, jako záložní blikačku vozím tohle

        Vyhoda je, že má bílou i červenou

        0 0
        • 01carbon  

          disco flash :-)

          dlouhé je to jako cca 2× prumer sedlovky?

          jak dlouho to cca vydrží blikat? (moc jsem jinde než na tom postovaném url nehledal)

          0 0
      • Lister  

        Předpokládám, že ten pásek je jediná možnost upnutí? V čem je tak dobrá?

        Dnes jsem svou blikačka vytratil, budu muset koupit novou. Podmínkou je USB-C nabíjení.

        A asi půjdu zase do Moon. Neví někdo jestli Helix má v balení sponu na opasek? Návod tvrdí že ne, ale v jedné zahraniční retenci vyšší verze jsem ji tam viděl…

        0 0
        • jIrI___  

          Právě naopak, ten Stix má nadprůměrně vysokou variabilitu upnutí díky dokoupitelným držákům – namátkou na přilbu , do Spešl sedla , na nohu/tlustou trubku , na nosič. na aero sedlovku, klip s možností upnutí kamkoliv na oblečení či batoh a přední pak třeba i na krk vidlice pod představec . Když k tomu připočítám i ten klasický gumový pásek, tak za mě to je dostatek možností upnutí. Já jsem si oblíbil teda hlavně tu přední blikačku a to zejména kvůli 200 lm denního blikání s výdrží 10 h, které je nepřehlédnutelné i za slunečného dne, a s přicházejícím šerem vozím víc než dost viditelný režim blikání s 63 lm a výdrží 21 h. To mi pokryje vslastně celý týden dojíždění do práce bez nutnosti dobíjení, což je na tak malé tělo až neuvěřitelný výkon :). Navíc prostřední LED má dvojitou směrovou optiku (čočka na LED čipu a druhá čočka na skle). takže v případě potřeby může ta maličká blikačka posloužit i jako světlo pro nouzové dojetí v případě zatmění (viz přiložená fotka z dnešního rána). Nevýhody jsou dvě – ovládací tlačítko bych si dokázal představit výraznější s lepší odezvou a cena je nechutná. Ale pro tebe asi nebude, protože nemá USB-C (pouze samce USB-A).

          1 0
          • Lister  

            Díky moc.

            To napájení není až takový problém jako mini USB, protože to už doma fakt skoro nemáme a vždy když musím hledát káblík, tak je to na mašli. Kdežto tohle se dá zasunout skoro kamkoliv – pravda, moje primární nabíječka je taky USB-C, ale jiných je taky dost…

            Popřemýšlím.

            0 0
    • Martinson  

      Sigma Sport Buster RL150 https://www.koloshop.cz/…B-cerna.html mám jí chvíli, zatím celkem spokojenost.

      0 0
      • Alojs01  

        Jojo, blikacky, ktery jsou schopny vypalit ridici do oci diru, jsou spis na skodu…:-(( Kazdy uzivatel by si mel na chvili za to kolo stoupnout, aby videl, co to blikani umi… Netusim, k cemu je byt videt na 2000m…:-((

        1 1
        • Martinson  

          Vozím na nejslabší mód kvůli výdrži a svítí dobře.

          0 0
    • va-bo  

      Napovezte amaterovi. Co je blikacka s dennim svicenim,?

      1 0
      • jIrI___  

        Za mě to je blikačka viditelná i za slunečného dne.

        1 0
    • zdenek  

      Zvaž, co od toho očekáváš.

      Koupil jsem zadní světlo s automatickým zapnutím při pohybu a šeru a signalizací brzdění. Výdrž cca 20 hodin mi vyhovovala, ale tou signalizací brzdění se na horší silnici zkrátila klidně pod polovinu. Možná tomu napomohlo i umístění na ližiny sedla a tím vibrace od sedlovky. To už by znamenalo dobíjet skoro po každé jízdě a nebo riskovat, že budu někdy dojíždět za tmy bez světla. Takže světlo šlo na fulla, kde slouží pro příležitostné pozdní návraty nebo tunely na trase.

      Na silniční jsem koupil klasiku od Smartu (Smart 317 R LED a její inovovanou verzi Smart Double flash). Existují i varianty s USB dobíjením nebo levnější od Force. Na jedno nabití vydrží cca 200 hodin, takže jednou za 2 měsíce dobiju akumulátory a nic neřeším. Hlavně teď na podzim blikám denně, protože občas nízké oslňující slunce nebo ostré přechody světlo – stín…

      0 0
      • Lister  

        Protože jsem současné světlo včera ráno ztratil, tak mi tvůj příspěvek připomněl mojí starou Smart blikačku. Asi ji dám ještě šanci. Jestli vydrží ty udávané hodiny, tak by mohla dát bez potíží celou zimní sezónu na jedny baterky.

        Upevnění můžeme říkat provizorní, ale když to bude držet, tak to tam určitě zůstane napořád.

        0 0
        • Kouba_2005  

          A když to držet nebude, tak ztratíš i tuhle :-) Nechceš Moon Cerberus nebo jak se to jmenuje? :-)

          0 0
    • Cavendish  

      Blaze imho nebliká, jen svítí :) Protože něměcká norma je na hlavu postavená

      0 5
      • Vrci  

        U blikajícího světla se hůř odhaduje vzdálenost.

        1 0
      • Mikikuba  

        Prave naopak. Nemecka norma pouziva rozum.

        3 2
        • zdenek  

          To je u Němců dost nezvyklé. :-)

          0 0
        • nooski  

          Ne, nepoužívá. Světlo má mít možnost blikání, které je daleko snadněji rozpoznatelné v zástavbě a silném provozu.

          0 0
          • Coural  

            Tak nevím. 19 let jsem v Mnichově používal jen svícení vzadu a žádný řidič s tím neměl problém. Objížděli mě jako bych měl mor. Uznávám, že Mnichov je jen veliká vesnice, ale fungovalo to. Tady mám radar který bliká jak vzteklej a stejně jsem pro spoustu řidičů neviditelnej.

            1 0
            • DDDD  

              Jo, jenže tohle je lokalitou, ne způsobem svícení :/. Ale i u nás se to hodně lepší

              1 0
            • nooski  

              Jak to souvisí s tím, co jsem napsal?

              0 0
              • Coural  

                Dost zásadně. U nás je šílený světelný smog. Všechno bliká, blýská se a odráží a pak v tom není vidět normální světlo.

                1 0
                • nooski  

                  Jako že v Německu světelný smog není? Nějak jsem si nevšiml :-) Jinak samozřejmě nepochybuji, že v Deutschlandu je kultura na silnicích vůči cyklistům jinde, než u nás. Každopádně si stojím za tím, že člověk má mít u cyklo světla možnost volby zda li bude svítit nebo blikat.

                  0 0
                  • madhence  

                    Já bych si zadní světlo bez blikání vůbec nekoupil. Blikání je mnohem lepší, než svícení. Většina z nás jsme taky řidiči, tak to je přece jasně musíte vědět. Cyklistu, co bliká, vidíš mnohem dřív a výrazněji, než nějakou statickou červenou bludičku.

                    Jasně že blikání je z pohledu řidiče auta trochu protivný. Ale kvůli jednomu blikačovi se přece nepo(…) prostě jej objedu a jedu dál, ne?

                    0 0
                    • Kalic  

                      Blikání za dne je podle mě OK, ničemu by to nemělo vadit a upoutá to líp pozornost. Blikání v noci je protivný, neměl bych nic proti tomu to zakázat. Dnešní zadní světýlka dokážou svítit dostatečně.

                      4 3
                    • Krejza  

                      Asi tak. Horší jsou ti, co nevypínají mlhovky, když už nejsou potřeba.

                      3 1
                      • nooski  

                        Nejlepsi jsou ti, co maji zaplou mlhovku v kolone stojicich aut. Kazde rano ted tyhle kreteny potkavam. Byl bych pro alternativni trest v podobe hodiny, kdy by ten retard musel zblizka do te mlhovky cumet.

                        3 3
                        • Kouba_2005  

                          Jenže aby mohl přijít na řadu trest, tak by to předně musel někdo hlídat. Vidím to denně před barákem u zdravotního střediska. Po celé délce kolem střediska je žlutá plná čára, permanentně tam stojí tak tři auta za sebou. Policie má za rohem služebnu, takže okolo denně projede několikrát. Myslíš, že zastaví a nějak to řeší? Prdlačky. Místo toho si zajede do Globusu na obídek, kde svoje služební vozidlo postaví na stejně žlutou a stejně plnou čáru. Tak to tady prostě funguje, takže nějací mlhovkáři či nesvítiči je nemůžou z toho klídku vytrhnout.

                          0 1
                        • gerrard  

                          To je zase nejaky novy mor a s mlhovkou vepredu sem ted potkaval snad kazde 5 auto a mlha siroko daleko nikde. Zas nekdo vymyslel blbost a vsichni to musi opakovat.

                          0 3
                  • Coural  

                    Nepíši, že v Německu smog není, jen mi přijde, že u nás je to horší. Tam když jedu a vidím červené světlo, vím , že něco jede. U nás to může být prakticky cokoliv. Železniční přejezd, lucerna nad bordelem, reklama, nízko letící rogalo, cyklista který si dal červenou blikačku dopředu, aby byl lépe vidět, pes s blikajícím obojkem. A další věc. Každou chvíli tady někdo píše, jak mu vadí blikání na cyklostezkách. Chápu, že když někdo jede po silnici a bliká, tak na chvíli, kdy pojede po cyklostezce, nebude světla přepínat. Jen mi to přijde dost bezohledné vůči ostatním. Ona i slabá blikačka v naprosté tmě může být nepříjemná. A když je doplněná čelovkou, kterou vám protijedoucí cyklista namíří do ksichtu, aby zjistil, zda nejste jeho typ, tak je to naprosto dokonalé.

                    1 0
                    • J1RKA  

                      asi tak

                      0 0
                    • DDDD  

                      Na stezce svitím a blikám pro mou vlastní bezpečnost. Na stezce neplatí žádná pravidla, naprosto normální je potkat běžce/bruslaře/pej­skaře bez jakéhokoliv světla nejlépe uprostřed, teď s posunem času úplná klasika. Pak je od těhle lidi (po klasické výmluvě, že ve městě pro chodce žádná povinnost být lépe označen není) přijde velmi komické, když nadávají na to, jak na ně svítím.

                      Je to prostě dáno jinou kulturou, jak na silnicích, stezkách tak i v dalších věcech (třeba osvětlených poutačů, kde jich značná část je načerno).

                      1 2
      • Floydie  

        Uz delaji novou verzi, ktera blika.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Tak prohrali dve svetovy valky, tak asi vi co delaj.

        0 0
    • J1RKA  

      Moon Nebula – nema brzdovou funkci, ale budes videt i za slunicka

      0 0
    • GFhifi  

      Vozím toto a jsem spokojený.

      https://www.kupkolo.cz/…dou_z113087/

      0 0
    • melda  

      Mám tuhle https://www.aliexpress.com/…/detail.html?… třetím rokem a naprostá spokojenost.

      0 2
    • Vicktorioo  

      Blikačka Fenix. 550 CZK – 15 lumenů. Svítí to jak blázen, je to mrňavé a dobíjíc se to přes USB-C.

      0 0
    • aristo  

      Rozhoduji se mezi těmito brzdovými světly: SIGMA BUSTER RL 150 / SIGMA BLAZE FLASH (porovnání v linku). Designově se mi víc líbí Blaze (dokonce má i eco blikání 50h). Buster je silnější – 150lm/2000m. Máte s těmito světly zkušenost? Které je lepší? Má ta funkce brzdy smysl? Co jsem si všiml z videa, tak světlo aktivované brzděním svítí jasněji 3s – takže často i po opětovném rozjezdu. To se mi zdá dlouho, ale zkušenosti nemám.

      0 0
      • kovar  

        u BLAZE nedlouho po pořízení přestal korektně fungovat senzor venkovního osvětlení

        0 0
    • Smazaný účet  

      Brzdova funkce?

      Se to nejak pripojuje k brzdam nebo to ma nejakej piezoelektrickej snimac prudkyho zpomaleni?

      0 1
      • aristo  

        světlo má vnitřní akcelerometr

        0 0
        • zdenek  

          Hodně záleží na tom, jak je citlivý. Mám světlo z Ali, které signalizuje brzdění i bezdůvodně. Zbytečně to pak vybíjí baterku.

          0 0
          • matbiker  

            Přesně. Měl jsem tady nějaké vzorky na testování a světlo s funkcí brzdového světla jsem vyřadil, protože se zapínalo skoro při všem, stoupneš trošku do pedálů, hodíš kolo do zadu, brzdové světlo se aktivuje a výdrž svícení/blikání je najednou poloviční…

            0 0
          • jIrI___  

            +1. Světla z ali byla z tohoto pohledu tragická (zkoušel jsem tři různé kousky), naopak skvěle fungovala Sigma Blaze.

            0 0
            • aristo  

              A co ty 3s trvající svícení? Jaký na to máte názor? Bylo by fajn, když by to brzdové světlo svítilo během zastavování, ale z videí se mi zdá, že to svítí nepřirozeně dlouho. Často svítí i během následného rozjezdu (3s). To by mohlo ostatní účastníky často mást. Ale nevím, nemám zkušenost.

              0 0
              • jIrI___  

                Troufám si říci, že drtivá většina účastníků na to brzdové světlo vůbec nebere ohled, resp. neví co to znamená. Osobně mi to zpoždění nevadí a ani necítím, že by mě ohrožovalo, považuju ho prostě za zvýraznění v provozu :)

                1 0
                • matbiker  

                  Ogaři, zapomeňte na to, že autisti zaznamenají nějakou změnu na vaší blikačce, to bych viděl spíš na spolujezdce za sebou, že by to teoreticky mohlo být pro něj nápomocné. A ten čínský okcelerační snímač pracuje " v obou směrech" na zpomalení i zrychlení, takže se brzdové světlo opravdu zapíná neustále.

                  0 0
                  • zdenek  

                    Bohužel Číňani tu funkci brzdění cpou do spousty světel, která by byla bez ní docela dobrá. Asi z přesvědčení, že každý chce mít „smart“ světlo. :-(

                    0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce