X-Fusion Vengeance HLR - má jí někdo?

104 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Zdravím,

    nemáte někdo zkušenost s vidlí X-Fusion Vengeance HLR?

    Pomalu vybírám na IQčko novou vidlici a za podmínek: zdvih 150–160mm, HS expanze, 20mm osa, váha do 2.3kg a příznivá cena asi tak do 20tis (spíš bych raději méně)

    vychází jako jeden z kandidátů právě Vengeance HLR.

    Jediný test na který jsem narazil nedávno vyšel na pinkbiku a celkem mě ta vidlice zaujala. Podle fotek nejspíše má i HS expanzi, LS a HS komprese jsou příjemný bonus, váha 2.3kg slušná a cena je naprosto perfektní

    Případné problémy – uživatelé popisující výšku vidlice píší, že je o 15mm vyšší než ostatní 160mm vidlice, což je už celkem dost (560mm). Další problém je naprostá neznámá ohledně kvality a zpracování – ano, patrona je kovová, ovládací prvky taktéž a zbytek vidlice vypadá také slušně, ale co pouzdra?

    Nemá jí tady někdo? Byl bych rád za jakékoli info.

    Pro úplnost zbytek kandidátů: Lyrik Soloair/Uturn/Coil (u SA a Coil problém se 170mm zdvihu, ale snad by šla snížit například u Milana, znepokojivé info o tečení, vaklu atd), Fox 36 VAN/Float (hlavní mínus je cena – je to dvojnásobek x-fusionu a nevím jestli to bude poznat na kvalitě – podle posledních zpráv co mám problémy s vydřením nohou, vaklem, spoj korunka-krk, tečení) a poslední kandidát Revelation RLT Ti (nejlehčí, slušná cena, ale může se objevit to samé jako u lyrika).

    Času na výběr mám plno, jen zatím mapuju možnosti :0)

    Děkuju za jakékoli rady.

    0 0
    • mr.antik  

      Poptej a poptej u Milana1 RST Storm, co by s ní šlo udělat.

      Jinak asi bych šel do nějakýho Lyrika Solo Air – ale jedině za nějakou pěknou výprodejovou cenu.

      0 0
    • goofy  

      Hele, no vybiram tedkom podobne, alekorat teda zdvih urcite minimalne 160mm a 36mm nohy. Momentalne byl favoritem 36 Van (Float no nevim), pak mozna Lyrik. Ten Vengeance jsem nejak nebral v potaz kvuli nejistote a cene, ale kdyz se divam na tu cenovku co jsi tady dal… :-)

      Co bych potreboval zjistit je, jak to je u ni opravdu s tim tlumeni, jestli tam neni nejake kurvitko ala propedal. HS expanze tam je, komprese taky obe, to je jasne, 20mm osa bez rychloupinaku mi je sumak, a trosku vetsi vyska se mi taky docela hodi. Jinak o 15mm vyzsi od ktere vidle? Protoze Van by tusim mel byt taky o necely centimetr vyzsi nez Lyrik. Jako urcite bych ji dal sanci, akorat se krapet bojim citlivosti

      0 0
      • Smazaný účet  

        Myslím že se to tu někde řešilo, že kurvítko bude mít Vengeance RC, ale nejsem si tím jistý. Každopádně je X-Fusion velká neznámá a jestli je ještě vyšší než VAN (ten by měl mít 545mm), to už je lepší připlatit za lyrika a mít 555mm vidli, případně jí snížit.

        Osa na šrouby u X-Fusionu by mi asi taky nevadila, kolo nesundavám. Celkově mi ta vidlice přijde jako kopie 36tek.

        0 0
        • goofy  

          Jsem nejak prehlidnul kolik jsi psal vysku te Vegeance. No Lyrik ma ve 160mm verzi 555mm (ty prvni rocniky). Nemam to nikde cislama overene, rotoze to je taky nesehnatelne), ale nekdo mi tvrdil, ze je Van o necely 1cm vyzsi (cili neco kolem 565mm) a ono on je o 1cm nizsi? Toz tak ted uz vubec nevim…

          0 0
          • Smazaný účet  

            Výšky vidlic RS pro rok 2010 jsou sehnatelné zde

            Lyrik 160 má 545, 170 555mm. Totem 565, Boxxer 568mm. Všechno ±5mm.

            O foxu nevím nic, mlok psal, že 36tky jsou o 3cm vyšší než 32ky na 150mm.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak třeba Talas 32 150mm 2009 přeměřený v testu Bike magazinu měl 522mm. Float 36 ze stejného testu 550mm.

              Tedy opravdu 3cm rozdílu výšky při 1cm rozdílu zdvihu.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Neobjevil se ten x-fusion někde v testu? Kdybys něco našel mohl bys to dát na svoje stránky? Nebo celkově nějaký ten test 150–160mm vidlic.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Momentálně nemám žádné nové testy. Jsou vždy se značným zpožděním k dispozici online (několik, většinou více měsíců) a pak se musí nakoupit. Nakoupit není problém, ale vždy to nechávám po delším období, abych ty 2 eura nedával za každý jednotlivý test.

                  0 0
            • pitos  

              Lyrik 160mm 2008 má 555mm a Totem 2010 570mm.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Takže to je horší než jsem čekal :0(

                0 0
                • pitos  

                  pročpak?bojíš se že to bude na to IQ už moc?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    170mm lyrik už jo :0(

                    0 0
                    • pitos  

                      Záleží jaký by to mělo hlavový úhel ale pochybuji že by to RB bylo nějak moc položené.Osobně bych se těch 170mm na tohle asi nebál použít.

                      0 0
                      • goofy  

                        Ty bys nacpal Totema vsude, ale to je jina pohadka :o)

                        Kazdopadne Snizeni na 160mm by asi nebyl problem. Osobne jsem doufal, ze bude 36 vyzsi nez Lyrik, takhle mi nezbude, nez dat Foxku 180mm :-D

                        0 0
                        • pitos  

                          O totemovi nebyla řeč,to bych vážně nedal ani na tvé budoucí kolo:)

                          Ale lyrik na 170mm bych jako problém prostě neviděl.Záleží na hlavovém úhlu a na co je ten rám konstruován a ten 1cm navíc jako problém nevidím.

                          0 0
                          • goofy  

                            Jo si delam srandu :o)

                            Jinak Lyrik na 170mm problem urcite nebude, ale jsem nejak porad vic prikloneny k tomu Vanu. Nejak se mi vic pozdava nez ten Lyrik..

                            A na IQ-cko bych osobne videl 36 nebo Lyrika jako idealni volbu. Ani Revelation ani 32 Foxky bych tam nedaval. Je to ale osobni pohled.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Jo, taky se bojím, že 32ka nebo RVL by vypadal trochu subtilně. On tak vypadá Epicon taky a proto bych chtěl něco bytelnějšího. Ostatně IQ6ky s 36tkami jsou tu dvě a Friblos si to pochvaluje a ani to kolo nevypadá nakople.

                              0 0
                      • Smazaný účet  

                        Na stránkách RB uvádějí hlavový úhel 68 stupňů. Problém je, že nevím s jakou vidlicí. Možná je to se 150mm 32kou a ta je o 30mm nižší než 160mm Float. Lyrik na 170 je ještě o 5mm vyšší a tak by už to bylo o 35mm. No a podle toho odhadu stupeň/20mm by to znamenalo, že by se úhel hlavy hnul až k 66 stupňům. A to mi přijde už moc. :0(

                        0 0
                        • goofy  

                          Jako nejlepsi bude si to zmerit, kdyz uz mas ten ram doma. Uhel neni tezke zmerit, a pak muzes zkusit „zvysit vidlu“ a uvidis. Pripadne jeste pisnout do RB a mas to jiste. Ja myslim, ze to nebude tak hrozne. Ale taky je otazkou co od toho kola ocekavas. ;o)

                          Ja osobne se chci dostat k nejakym 67° max minus 1°, ale taky se zaboha nemuzu dopatrat toho, s jak vysokou vidli ten ram byl mereny. :-/

                          0 0
                          • pitos  

                            Jak psal goofy..máš to doma složené tak si ten úhel změř,případně se zeptej u RB.Takle to jsou jen dohady.

                            Jinak osobně nemám s úhlem 66°problém ani na xc.Manželka se s použitím Lyrika na spešlu pitch přesně na tento úhel dostala a vyhovuje to.Když dneska sednu na bike co má úhel větší než 67° tak se mi zdá bike skoro nepoužitelný:)

                            0 0
                        • AsiJura  

                          Vem Vana, budeš ho mít rád, já bych teď taky klidně obětoval stavitelnost zdvihu u Talase za pořádné ocelové péro:)

                          0 0
              • madcat  

                Lyrika 2008 160 mm mám, a má 545 ± 5 mm.

                0 0
    • fousek  

      No kdyz uz jdes do exotickejch vidli tak co Magura Wotan? Ale jestli ma h-s, l-s tlumic nevim

      0 0
    • Kubiczech  

      Já bych se vůbec nerozmýšlel a frknul tam Revelation. Někde jsem četl, že jezdíš XC, takže bych nevymýšlel 36ky vidle nebo dokonce šílenosti jako Totem. Na XC by se mi ta váha navíc tahat nechtěla.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Taky je to pořád nejlevnější a asi nejrozumnější řešení. A pokud bych vzal jen dual air tak by ta vidlice mohla být i progrsivnější, což bych si celkem přál.

        0 0
        • MlokCZ  

          Zprogresivnit vidlici si můžeš i u u-turnu. Uvedu na příkladu.

          Pro stejné tlaky bude vyhovující např. 100/100psi, takhle bude rozumný sag. A jen bys potřeboval mírně progresivnější průběh.

          Tak místo 100/100psi foukneš např. 120/140psi (pozitivka/ne­gativka). Díky o 20psi více v pozitivce nebudeš už chodit na doraz jako při 100psi. A díky kombinaci 120/140psi budeš na ± stejném sagu jako při 100/100psi.

          A problém tohle řešení mít nebude.

          Kdežto když bys u dual airu bez u-turnu to měl progresivní moc, tak opačný postup s menším tlakem v negativce je problematický, protože bude zabíjet citlivost.

          Konkrétní hodnoty jsou vymyšlené jen pro ilustraci.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ovšem já bych rád co nejméně poruchových částí. U-Turn u RVL skončil a nahradí ho Dual Position air.

            0 0
            • MlokCZ  

              To je pravda, na to jsem zapomněl při psaní příspěvku. Dual position ale třeba zase bude velmi zajímavý systém, který bude jednoduchý narozdíl od 2-step a nemusel by se tolik s..t jako 2-step.

              Pokud ale snižování nechceš, tak je jasné, že bude jednoduší to vzít i bez dual position.

              0 0
              • Smazaný účet  
                • když bude příliš progresivní Milan s ní udělá to cos rebou ne?
                0 0
                • MlokCZ  

                  Snad jo, pokud je tam na to místo (být by mělo stejně jako u Reby, když se to tam s u-turnem vejde).

                  0 0
    • Kynio  

      No vida. Sme dva. Taky tohle stejný řeším :) Jen s jiným rámem, ale to je detail. Včera mi Hnoj nadhodil X-Fusion Vengeance. Dost se mi líbí, hlavně 36ky nohy a celkově designově je to pěkný. Uvažoval jsem nad Talasem 36 160 2011, jenže cena 24 000Kč mě odrazuje :( jenže mě zase láká design, protože sem talase viděl (bohužel) v xcr.cz v Brně na pultě a dokonce sem si na něj i sáhnul :D

      Navíc dost řeším citlivost, což se asi u 36ky talase čekat nedá.

      Revelation ne e..designem nevyniká, sháním něco „mohutnějšího“ :)

      Taakže?

      btw..co se tlumiče týče, asi otestuju X-Fusion O2 PVA..snad si polepším oproti současným floatu R..ještě uvidím no.

      0 0
    • Kynio  

      sakryš nějak mrtvo…čekal sem, že se to tu rozkecá

      0 0
      • Smazaný účet  

        Mě Hnoj poslal fakt senzační ceny. Dokonce nabídl VAN R za cenu Vengeance.

        0 0
        • jIrI___  

          Jak to ten pán dělá…? :)

          0 0
        • mr.antik  

          Van/Lyrik myslim bude dobrá volba :-) Jsou obě stějně vysoké? Mě se foxky zdaj opticky vyšší

          0 0
          • goofy  

            Tak jsem se konecne dopatral jak to je s vyskou 36kovych Foxek, a je to 545,2 mm, cili by to melo byt stejne jak Lyrik

            0 0
            • Smazaný účet  

              Až na to, že lyrik má teď 555 :0)

              0 0
            • mr.antik  

              takže je to opravdu jen optický klam. Navíc ty nový foxky mají možnost nějak jednoduše přestavět zdvih…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Na stránkách foxu píšou: Travel is adjustable down to 100mm in 10mm increments. Ale je to jen u 36 Floatu..

                0 0
                • friblos  

                  snižování by mělo jít jenom u Floatu- Tatarkovič vozí sníženou na 140mm

                  0 0
                • goofy  

                  Jo dolu to slo uz predtim, ale po 30mm myslim.

                  Kazdopadne si budu muset jeste promerit poradne uhly a rozhodnout se. Teoreticky by slo pak koupit 180mm Floata a snizit ho na 170.

                  0 0
                • mr.antik  

                  hmmm máš pravdu, u těch prvních zpráv o kolekci 2011 to bylo psaný u všech, sakra.

                  0 0
    • deekay  

      Trochu ozivim tohle tema.

      Vengeance 2012 vypada moc zajimave, snizili AtC oproti 2011, zvysili linearitu, zvetsili rozsah nastaveni komprese, pribyla Syntace X20 osa…

      Je uz vubec ta vidle dostupna, nebo videl nekdo uz nejake poznatky o ni?

      0 0
      • Kubiczech  

        Taky o ní přemýšlím místo Lyrika, takže budu taktéž rád za info.

        0 0
      • Tidli  

        Ja by som do nej siel ak by som kupoval novu vidlicu. Hladal som o nej dost info a vsetci si ju chvalia :) (mtbr, pinkbike)

        0 0
        • goofy  

          jj… taky uz jsem zjistoval, a i vnitrnosti vypadaj docela zajimave reseny. Ja bych se ji nebal

          0 0
          • deekay  

            me taky prijde fajn, akorat pak resit nahradni dily apod bude pruser vzhledem k tomu ze o to dovozce nema asi moc zajem.

            0 0
            • Baba-Ji  

              dovozce sere uplne na vsecko, nereagoval ani na dotaz ohledne dostupnosti tlumice :(

              0 0
              • Atilla  

                A s kým to mluvíte? Já se jim tam vždy dovolal a bez problémů. Teď jsem tam posílal tlumič na reklamaci, páč se povolila matice u pístnice(to se mi stalo i u foxu) a protože byl skoro nový, tak jsem se v něm nechtěl hrabat. A bez problémů.

                0 0
              • deekay  

                skoda, podle me ma ta znacka potencial, kdyby tu zastoupeni vzal do ruky nekdo schopnej

                0 0
    • wilda81  

      Nechci zakládat další téma. Pustil jsem se do servisu pružinové R verze. Nemáte někdo info kolik a jaký olej se dává do nohy s nastavením odskoku?

      0 0
      • Stingray  

        Zkus napsat, nebo zavolat Kamilovi do KGB, myslím, že ti to normálně řekne.

        0 0
        • wilda81  

          Díky. Nakonec jsem oleje našel přímo na webu XF

          http://www.xfusionshox.com/…e_chart.xlsx

          0 0
          • baboon  

            Děkuji, dám si to sem jako screen až to budu zběsile hledat na Metrica :)

            0 0
            • wilda81  

              :)

              A nezkoušel někdo měnit progresivitu u té R verze? Jak na to? Přilít olej k pružině? Neproteče do spodních nohou?

              0 0
              • tomfree  

                Když přileješ olej,tak tam bude akorát více oleje,to nefunguje jak u vzduchu,kde měníš objem vzduchové komory :-)

                0 0
                • wilda81  

                  Proto se ptám, jestli to vůbec nějak jde ;)

                  0 0
                • Atilla  

                  Tak to prrr. Tím, že tam dáš víc oleje zmenšíš vzduchovou komoru, která tlačí proti pístu oleje přes IFP a vidle bude progresivnější. Je trochu pakárna to vychytat, ale jde to.

                  PS.: Potřeboval bych sehnat právě ten IFP pístek, tak kdyby na něj někdo někde narazil. V bráchově vidlici nebyl(jetá z bazaru).

                  0 0
                  • tomfree  

                    Vycházel jsem z toho,že je to běžná pružinová vidlice,tyhle kombinace vzduchu a pružiny nepřinesou nic dobrého,jen spojí negativa obou systémů.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Evidentně vůbec nevíš o čem se tu bavíme a jak ten systém vůbec vypadá

                      0 0
                      • tomfree  

                        Mohl by jsi nahodit odkaz?

                        0 0
                        • Atilla  

                          Hledám, ale nikde nemůžu najít pořádný výkres

                          Pokusím se ti to vysvětlit. U R verze je v jedné noze normální pružina a negativka.

                          A v druhé je tlumení které se dá zespodu foukat vzduchem. Ta patrona je umístěná jakoby obráceně, takže táhlo odskoku je z vrchu od korunky a dole je nádobka ve které jezdí píst.

                          No a ta nádobka je rozdělena na dvě části, které od sebe dělí IFP. Když dám víc oleje na vršek tak zmenším komoru pro vzduch a píst jak projíždí olejem a nabývá tedy na objemu musí tlačit proti progresivnější komoře a tak tuhne celá vidlice.

                          0 0
                          • tomfree  

                            Dobrá,ale to nic nemění na tom,že když přileješ olej do nohy s pružinou,tak ničeho nedosáhneš.

                            0 0
                            • Atilla  

                              Taky dosáhneš, staré MZ takhle fungovali všechny ve výsledku potom uděláš hydraulicky doraz, když to přeženeš.

                              0 0
                              • tomfree  

                                Mz právě většinou měly zmiňovaný systém kombinace vzduchu a pružiny,pokud to chodilo jen na pružině,tak to bylo skvělé,jakmile se tam foukl vzduch,tak to byla celkem tupá vidle.

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Třeba staré 888 se ani nedofukovali, nebylo čím. Prostě se nalilo víc oleje a uzavřená sestava udělala svoje.

                                  0 0
                                  • tomfree  

                                    No aby ta uzavřená sestava pak nevystřelila stíráky po nějakém dopadu,což je v bikeparku celkem často vidět.

                                    0 0
                          • wilda81  

                            Výkres jsem též žádný nenašel. Včera jsem u rozebírání skončil na chybějícím ořechu na golu, tak dnes bude pokračování a uvidím co najdu v té noze s odskokem. U patrony s odkokem jsi používal vždy 10W olej? Mám teď doma jen 5 a 15WT, tak buď budu muset se složením počkat nebo prostě vyzkouším jiný.

                            0 0
                            • Atilla  

                              Dával jsem podle toho komu jsem vidlici dělal. Holčině jsem dával 5w a nechal velkou komoru. Kámošovy jsem tam dal 10w a komoru co nejmenší.

                              je smíchej a máš 10w:)

                              0 0
                              • wilda81  

                                Jasné chápu.

                                Mám to už komplet rozdělané a moc oleje jsem v patroně odskoku teda neměl. Myslel jsem si, že bude skoro plná, když mají v doporučených množstvích napsáno „fill“. Tak teď trochu tápu kolik tam nalít. Jestli stejně nebo ať je táhlo ve spodní pozici úplně zalité olejem (což by mi dávalo smysl, ať je pohyb táhla konstantní po celou dobu a nelítá chvíli ve vzduchu) a nebo ještě úplně jinak.

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Ať je to zalité. Podle toho jak dáš hluboko IFP si změníš progresivitu.

                                  0 0
                              • Atilla  

                                TVL zase mrtvé kotě:)

                                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.