• Crouch14

    Ahoj borci. Mám na vás zkušený jezdce dotaz. Chci vyměnit na svém kole Cannondale Trail SE3 vidlici za pevnou. V současnosti tam mám RockShox Judy Silver TK, 120mm, Solo Air, 15×110 thru-axle, 51mm offset. Chtěl bych tam dát pevnou vidlici zn. ENVE pro pláště až do šíře 29×3,0" a předsazením 44/52mm. Součástí vidlice je pevná osa 15×110mm Boost nebo provedení Non-Boost 15×100mm. Půjde to klasicky kus za kus ? Úplně se v tom neorientuji a než koupím, tak se ptám. Pokud by někdo mel tip na levnější, tak budu rád. Ta Enve vyjde na 15.000,– Kč. Díky za odpovědi a názory.

    0 0
    • skaj  

      Technicky to vypada jako zamenitelne, ale vysku sis pohlidal? Ta muze ovlivnit vyslednou geometrii relativne hodne. Predstav si, ze jezdis na svoji vidli bud uplne vyfoukle a nebo uplne nafoukle. Co to pak udela s ramem, jak bude vysoko stred atd.

      1 0
    • novas752  

      Zjisti si ATC té Judy ve zdvihu 120mm a kolik má ta Enve, Když bude o pár mm kratší ok, když bude o víc tak je to nepoužitelné.

      0 0
    • Singlespeed  

      Změř si výšku současné vidlice bez sagu. Porovnej s Enve. Pokud bude Enve o 3–5 cm kratší, tak to bude ideál, jinak budeš trošku cítit změnu geometrie.

      0 0
      • Crouch14  

        Současná délka je 54 cm a pevna má 49 cm. Šlo by to ?

        0 0
        • Singlespeed  

          Je to hraniční rozměr, ale za mě by to šlo. Ale nedával bych dozadu širší plášt než dopředu. Buď stejný, nebo dopředu o něco širší.

          0 0
          • Crouch14  

            Díky moc za odpověď. Blbě jsem to napsal, dopředu samozřejmě širší cca 2.6 a dozadu 2.4.

            0 0
    • Melvin  

      Dávat pevnou na trailové kolo mi příjde jako blbost, kor za 15 tisíc. To bych raději investoval do lepší odpružené vidlice. Respektive proč tam chceš pevnou?

      1 0
      • Vilém  

        Jeste to doplni slickama nabouchanejma na 5 Atm. Pak zjisti, ze mu nestaci prevody, ze sjizdi jen maly pastorky, tak tam bude roubovat dvoupilu a mozna dojde i na berany, prasopsi tu leti.

        1 0
        • Crouch14  

          Právě naopak mám v plánu tam dát bezduše 2. 8 předek a 2.4 zadek. Foukal bych tak 1.6.

          0 0
          • Singlespeed  

            Širší guma vzadu nemá moc smysl. 2,4 jsou tak akorát, vepředu už mimo terén trošku tahají za řídítka.

            0 0
      • Crouch14  

        Pevnou chci z důvodu toho, že nejezdím až takovej teren, jak jsem si původně myslel. Spíše lesní cesty a pěšiny. A taky chci dát pneu 2.4 a 2.8 dozadu, obojí bezduše. A taky chci mít jiné kolo než ostatní:-) a i rychlejší. Přijde mi, že tahle vidle stejně skoro nic neodpruží a zbytečně tahám váhu navíc.

        0 0
        • mr.nikdo  

          Co tam dat lepsi vidlu?

          Ono to i na polnich cestach drnca…

          0 0
        • skaj  

          Doporucoval bych ti pohledat si prispevky od Mloka ohledne pevne vidle. Jezdil ji dlouhodobe a na stejnem ramu tusim i prohazoval pevnou za odpruzenou. Protoze svym krokem dosahnes jen – „budu mit jine kolo nez ostatni“. Ten zbytek je nejaka terorie, ktera v praxi nefunguje. Tak abys nebyl zklamanej.

          Pokud chces zrychlit, kup si zaplety a poradne plaste. Pokud te stve vidlice, kup si za 15 poradnou vidlici. Resit 600g vahy na vidlici na tvem kole je malickost, kterou nepoznas.

          P.S. Sorry ze ti to kazim:)

          4 0
          • Melvin  

            Já se taky toho na pevné najezdil dost a to i na pár závodech. Na jednu stranu do kopce to jede pěkně, obvzlášť pokud jsi zvyklý jezdit i ve stoje. Na druhou stranu v terénu a hlavně ve sjezdech člověk ztrácí. Bylo to super třeba na lovení některých KOMů, ale na to už je teď lepší gravel. Být tazatelem, tak ty peníze investuji, jak píšeš. Záplety, vidlice. A kolo bude zábavné i v terénu.

            1 0
          • Crouch14  

            V pohodě, díky za názor. Rozdíl ve váze je cca 1.5 kg. Judy 2.4 vs Envy 800 g.

            0 0
            • skaj  

              Jo ale rozdil ve vaze odpruzene za 15k a Envy uz je tech zminovanych 600–700g. A pritom budes dal mit funkcni vidli. A zcela vazne, i 1kg je jenom fetis na chlubeni se v hospode a ne realny prinos co bys poznal. Nekdy si na to muzes najit na netu kalkulace. Zrychli te to v radu sekund na kilometry dlouhem kopci.

              Pokud ti jde o zrychleni a budes dal jezdit polnacky a lesni pesiny → pevnou se jenom zpomalis. Takze posles 15k do komponentu, co realne zpusobi opak zamysleneho:)

              0 0
              • Lišák  

                A jako bonus mít vzadu 2,8" gumu – to poletí jak z praku! ;-)

                0 0
        • kalimer0  

          Taky jsem za lepší odpruženou. Zamknout ji můžeš vždycky a i potom bude tlumit lépe než pevná.

          0 0
          • Crouch14  

            Děkuji za reakci. Uvidím ještě to promyslím.

            0 0
          • Melvin  

            Hlavně kdyby to nebylo za 15 tisíc. Vždyť je to skoro půlka celého nového kola. Kdyby tam dal třeba Rebu tak je ten požitek z jízdy o několik levelů jinde. Nebo za 15 k nechat zaplést kola, tak to kolo to posune. Navíc když kouknu na současné převody, tak stejně ten potenciál pevné nevyužije.

            0 0
            • oddie  

              Asi tak, Reba namátkou na KK necelých 13tis, rozdíl proti Judy třičtvrtě kila dolů, další čtvrkilo je ušetřené za nepoužití těch zbytečně širších plášťů. Akorát by to chtělo ještě trochu lepší kola než ty dvě a čtvrt kila, co tam jsou.

              0 0
        • oddie  

          S ženskou taky nejezdíme moc terén, spíš lesní cesty a pěšiny, a to jen výletně, na pohodu. Měla na to krásné 11,5kg kolo s odpruženou vidlicí, až do té doby, než dostala na vyzkoušení půjčit full. No a dnes tedy jezdí to samé na o kilo těžším a o 20tis dražším fullu, ačkoliv je to naprosto „zbytečné“ a podle řady chytráků by to, co jezdíme, měla „správně“ jezdit na gravelu… Tolik k té „váze navíc“ a „zbytečné“ vidlici :D a jen tak mimochodem zas tak moc váhy zrovna neušetříš, když tam napatláš o mnoho širší – a tedy těžší – pláště. Za rozdíl půl flašky vody ti to bude akorát víc drncat.

          0 0
        • rasto  

          já taky na svém 26’’ horáku nejezdím už žádné traily. proto jsem místo stařičké nefunkční manitou vidle hodil pevnou. a nemůžu si změnu vynachválit.

          evidentně v tom máš jasno, nenech se zviklat. jediné, co může hrát roli, je ten zdvih, jak říkají kluci nahoře.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Ocividne spis nema.

            Resi to i kvuli hmotnosti. Coz mu nova odpruzena udela.

            Stridal jsem HT, Full a celopevnaka. Vse 26…

            Ted stridam celopevnaka a 29 HT.

            Rozdil je citit i na polni ceste. Sotolinka uz je jinde…

            0 0
        • Kmoda  

          Taky jezdím lesní polní cesty a kolikrát mě štve jak to drncá. Mám Recon, což je skoro to samé. Ale když vedle mě jede přítelkyně na stejném kole, je vidět jak se ta vidle pohupuje a pracuje. To že opravdu pracovala poznáš až tam hodíš pevnou. Asi se budeš divit…

          2 0
          • Singlespeed  

            Menší rychle po sobě následující nerovnosti, třeba klasickou „roletu“ mi nevezme ani oranžový Fox Factory s Kashimou za 30 litrů :-(.

            0 0
    • TK75  

      Za mě ideál bude o 2–3 cm kratší než současná v plné délce bez sagu

      Pres 3 už bych radši nešel…kvůli výšce středu a sedlovce (nevím co ti vyhovuje)

      Takhle o ty 2–3 cm budeš sedět odhadem na 68 hlava, 75,5 sedlovka a střed bude někde okolo 30 cm

      To jsou podobná čísla co má třeba nová Kona Unit X kolo na bikepacking, s pevnou

      0 0
      • Crouch14  

        Tak to ATC je 54 cm od středu pevné osy vidlice ke krku kola. Ta pevna Envina má dle popisu 49 cm. Je to problém ?

        0 0
        • TK75  

          Ta vidle je drahá… to postavíš, mozná bude střed ok, ale vůbec ti nemusí sedět strmej sedlovej úhel

          Něco dozenes, když bude předek mít větší pneumatiku, ale to jsou pokusy který ti nikdo neřekne jak dopadnou :⁠-⁠) Kdyby jsi našel něco levnějšího a víc odpovídajícího délkou…

          Já bych do toho nešel za ty prachy a je fakt, že když nahradíš Judynu něčim kvalitním, tak je to nebe a dudy.Kdyz už chceš tolik utratit

          1 0
          • Singlespeed  

            Aby 120 mm Judyna trošku fungovala, tak se minimálně 3–4 cm zanoří, když nasedne na kolo. Takže změna geometrie zase tak výrazná nebude.

            0 0
            • kycis  

              Moje zkusenost s Rock Shoxem je takova, ze nejlip mi beha pri Sagu v normalni pozici kdyz sedim (ne v Ready/Attack pro sjezd) 20%, to je u 120mm 2,5 cm. Dalsich 2,5 dolu uz by mi vadilo.

              0 0
        • kycis  

          Je to subjektivní, ale me by treba riditka o cca 3cm niz nez puvodne uz vadily, vcetne zmeny uhlu hlavy a sedlovky.

          0 0
    • Polka  

      Proč Enve za 15tis.? Vzal bych něco z tohoto – 490mm, 480mm BXT nebo u nás https://www.jdbike.cz/…t-15x110-mm/, délka bude obdobná a nad 490mm se těžko dostaneš.

      0 0
    • Crouch14  

      Chlapi nechci zakládat nové téma, tak to nechám pod tímto. Na základě vašich názorů jsem od pevné vidlice upustil. Asi je to fakt blbost, to na to kolo cpát. Tak, teď nastává otázka co tam místo té blbě funkční a pode mnou skoro nepracující Rock Sjlhock judy silver tk 120 mm. Napadlo mě Marzocchi Bomber Z2. Jsou dvě nabídky v inzerci 120 a 140 mm zdvihu. Napadá vás jiná varianta ? Chtěl bych se vejitdo 15.000,– Kč. Díky. Preferuji jednoduchou vidlici, abych se s ní nemusel nějak trápit. Děkuji Tomáš

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.