Author Mystic 1998: výměna "odpružené" vidlice za pevnou

13 nepřečtených
  • frdrx

    Ahoj, potřebuju potvrdit, že to není blbost co chci udělat. Mám Author Mystic z roku 1998, který bych ještě rád příležitostně využíval, např. na venčení psů, nechávání před hospodou apod. Je mi líto ho vyhodit, protože jsem ho dostal, dost jsem si s ním užil, přičemž je v celkem solidním stavu.

    Rozebral jsem všechno do posledního šroubku (kromě výpletu), vyčistil, promazal, vyházel opotřebované díly atd. Byla na něm úplně blbá „odpružená“ vidlice RST 281. Tu jsem sundal, protože slouží jenom jako závaží, a následně zjistil, že přední kolo nemá na čem držet, takže se nedá jezdit. Dost blbý, řekl jsem si, ale pak přišel s nápadem namontovat nějakou levnou, patrně ocelovou, pevnou vidlici. Vzhledem k tomu, že na tom kole původně pevná byla soudím, že geometrie bude OK. Takže to je situace, následuje plán, který potřebuju odsouhlasit (přijde mi, že je dobrý, ale znám se):

    (1) Objednám tuto vidlici s krkem délky 240 mm a závitem 130 mm. (2) Až přijde, vezmu ji do servisu spolu se s tou sundanou „odpruženou“ a nechám ji podle předlouhy zkrátit. (3) Po ubrání ca 80 mm bude stejně dlouhá jako ta původní, pouze závit bude mít 50mm místo 40. (4) Doma to pak kolo zkompletuju a nazdar babi.

    Budu vděčný za rady a komentáře.

    0 0
    • alinceb  

      A když jdeš na záchod čůrat, tak se taky ptáš na názor ostatních?:) To co jsi napsal je samozřejmě možnost. Já bych ale zvážil jiný postup.

      Zkusil bych vidli koupit na Aukru – válí se jich tam spousta v cenách kolem 100Kč + pošta.

      nebo

      Bych koupil tuhle vidlici + redukci z 1" na 1 a 1/8", nechal bych závit přečnívat přes hlávko a navrch bych namontoval přes redukci ahead představec. Výhoda je snadnější demontáž rodel a tuhost. Při větší investici by šlo ještě vyměnit hlávko za 1" ahead…;)

      0 0
      • frdrx  

        Dík, čůrání je něco v čem už si docela věřím, na rozdíl od složitějších modifikací kola. Je možnost, že na něco zapomínám nebo předpokládám něco co není pravda (třeba že nevadí, že závit bude trochu delší). Investici chci co nejmenší do toho starýho krámu.

        0 0
        • Vilém  

          Tak pokud je tam opravdu 1" vidle, tak to udelej tak jak jsi zamyslel.

          Akorat mi neni uplne jasny, co jsi myslel tim ubranim 80mm. Pevna bude samozrejme kratsi, tzn posed se zmeni. Mozna to trosku pujde dotahnout vytazenim predstavce, ale nevim jak moc jej mas zasunuty.

          0 0
          • alinceb  

            IMHO tím myslel uříznutí sloupku vidlice. Jinak to je škoda nosit do servisu – ve svěráku pilkou na železo to zvládne i sám…:)

            0 0
            • frdrx  

              Jo, přesně tak. Nad možností udělat to doma se zamyslím. Možná to bude jednodušší než jsem myslel.

              0 0
              • Vilém  

                Nic na tom neni. Nameris, muzes si udelat rysku okolo krku, riznes, zapilujes.

                0 0
                • Tommy_Lee  

                  a pred riznutim jeste jednou zmeris a ujistis se, ze jsi pri mereni nezapomel na predstavec :-)

                  0 0
                • alinceb  

                  Ještě je dobrý nechat na závitu našroubovanou matku hlávka, pak říznout a zabrousit. Potom matku vyšroubuješ a ona ti prořízne závit zdeformovaný řezáním sloupku…Bez toho bývá občas drbačka našroubovat matku na nově opracovaný závit sloupku…;)

                  0 0
              • zichis  

                v případě domácího experimentování – to nejjednoduší a nejlevnější, čím se dá začít, je návštěva cykloservisu s prosbou o demontovanou MTB pevnou vidlici, 1" závit, ocel, na „véčka“, minimální délka krku XXcm. Věnují ti zadarmo. Spousta zákazníků jde totiž opačným směrem a nechávají si montovat nějakou tu RST.

                Další krok – připevnit pomocí ní přední kolo k rámu a posoudit, zda jsou pedály ještě dostatečně vysoko nad zemí, zda se sedlo nedostalo víc dopředu, než by bylo pro tebe únosné. Projet to, ozkoušet. Bude to sice ostřeji zatáčet, že ale na to si rychle zvykneš. Když budeš mít pocit že seš moc nahrnutej na předek, zvedni řidítka.

                Teprve až zjistíš, že takhle to nepůjde, začni něco kupovat. Třeba trekingový přední kolo s trekingovou vidlicí. To se bude svojí celkovou výškou už přibližovat té původní RST.

                0 0
                • frdrx  

                  Dobrý nápad, v pár servisech se poptám a třeba budu mít štěstí že ušetřím pár stovek. To kolo bylo původně s pevnou vidlicí (ta RST je přidaná prodejcem, má i věšák na cantíky, což normálně Authory s Včkami neměly), takže ten rám není vyloženě dělaný na odpružený předek. Ani nevím jestli v té době Author vůbec rozlišoval „pevné“ a „odpružené“ rámy. Mít předek nízko jsem zvyklý z cyklokrosky a určitě to nebude na škodu. Nicméně mít přední kolo větší zní dost úchylně, abych to zkusil.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.