• Vendelín

    Na úvod bych chtěl pozdravit všechny uživatele tohoto webu. Jsem zde poprvé, takže ještě nevím jak to tu chodí – jaká jsou pravidla, jaké výhody mám jako registrovaný člen atd. , ale doufám , že se mě to tu zalíbí.
    Ovšem teď můj problém, jsem výkendový občasný a především letní cyklista. Protože jinak to nejde.
    Co však řeším aktuálně: rám nebo vidlice? Mám starý author Mystic SX asi ročník 96. No a nedávno mě přepadla myšlenka s kterou si do teďka hraji (nebo ona se mnou?) , že bych si tam namontoval odpr. vidlici, jak jsem koukal na ty letošní ceny a modely tak to je o něčem jiném než pře lety (to byly astronomický sumy za velkej prd) dnes už můžu dostat solidní vidlici za slušnou cenu. Spadl mě do oka MarzocchiMX Comp air 105mm – jednak k vůli ceně a taky proto , že Marzocchi jako jediná značka dělá i vidlice pro motorky tudíž očekávám zainteresovanost.
    No a ten hlavní problém mám jestli to neudělá paseku: vysokozdvihá vidle a rám určený výhradně pro pevnou vidlici. Průměr krku a průměr trubky rámu je kompatibilní. Jen jsem to tak zkusmo zvedl rukou (ten rám) a zdásemi , že převodník je strašně moc vysoko nad zemí. Vůbec nemám představu jak se to bude chovat. Na nový rám peníze nemám jedině ,. že bych ho koupil místo vidle jenže dát k němu pevnou vidlici? Chtěl bych hlavně odpruženou vidlici kvůli komfortu.

    0 0
    • Daf  

      Trochu to nakopne geometrii, ale myslim ze to nebude nic na co by se nedalo zvyknout zvlast pokud nejezdis zavody.

      0 0
    • Pá-dlista1  

      To, ze jinak to nejde, je jen vymluva. Spousta lidi tady ti muze dokazat, ze to jde. Zima? Vem si bundu! Tma? Vem si svetla! Prace? Neutece! :) Marzocchi neni zdaleka jedina znacka, ktera dela i vidlice na motorky. Jak zni presne otazka? Nejak jsem se v tom zamotal. Vzdyt sis uz na vsechno odpovedel.

      0 0
      • Vendelín  

        Otázka původní byla jaké to bude mít jízdní vlastnosti.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Vetsi pruchodnost terenem:) vyssi teziste:( lepsi stabilita pri vysokych rychlostech:) mensi obratnost, tocivost:( horsi pri vyjezdech:( lepsi pri sjezdech:)

          0 0
          • Žanek  

            Nechápu, jak souvisí vyšší těžiště s lepší stabilitou ve vysokých rychlostech?? Není to tak trchu naopak??A k otázce, myslím že představec s negativnám úhlem nebo otočení stávajícího (pokud máš ahead řízení) tvůj problém vyřeší…

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Nevyresi vyssi teziste. Jenom snizi riditka a dostane te do celkem nepohodlne a nestabilni polohy. Vetsi stabilitu ve vysokych rychlostech spis kvuli mensimu hlavovemu uhlu. Na tom kole se urcite bude dat jezdit. Otazka je, jak to bude majitely vyhovovat. Nejsem si, ale opravdu jistej jestli ma Mystic 96 1 1/8" hlavu. Mel jsem model 97 a ten mel v serii urcite 1" zavitove slozeni.

              0 0
    • mastihuba  

      před třemi lety sem udělal to stejný, akorát sem otočil představec, posunul ho trochu dolů a sedlo pošoupl dopředu. Pak to bylo v pohodě.

      0 0
      • Vendelín  

        Jezdim většinou po rovině. Do kopce tlačim. A dulů se vozim rád, kdo ne, že? Navíc myslim, že to bude i líp vypadat skoro jako harley!

        0 0
    • fotis  

      Kamarat ma author basic, chce tiez kupit odpruzenu vidlu. lenze musi menit predstavec a hlavove zlozenie. Takze si zisti ci to tam dostanes, lebo ak nie tak si pripocitaj este 800KC na predstav+hlavove

      0 0
      • TinkTink  

        Neblazni..jakej predstavec a jaka hlava – pocitej tak 500,– jako primerenou investici do tehle dvou veci…predstavec normal Taiwan a hlava se naka najde :)

        0 0
        • fotis  

          som sa pomylil.800Sk pred chvilou som na to cumel v obchode, ale najlac hlavove tam bolo za 600Sk(suzzy logic). ale jasne da sa zohnat aj lacnejsie.

          0 0
          • JJ  

            No ja koupil pred rokem naky YST za 250 a je rozhodne lepsi ne Ritchey Scuzzy. Akorat je potreba dat bacha az se rozlame venecek v lozisku a vyndat ty kousky nebo rovnou dat kulicky samotny

            0 0
    • vicmac  

      Zdravím,

      jen bych upozornil na jednu věc, tyto starší rámy měly většinou 1" krky což znamená vnitřní průměr 25,4 mm. Ty nové vidlice mají sloupky 1 1/8" což je jiný (větší průměr). Jen to píšu, zda jste to přesně přemeřil. Geometrii to zvedne, záleží na každém jak mu to bude vyhovovat. Pokud přemýšlíte o Marzocchi, tak bych k tomu tady nekde v bazaru sehnal cca za 1500 jetej rám, který má přímo geometrii na odpruženou vidlici.

      0 0
      • Gatier  

        Kludne to tam nahod. Az urves hlavovu trubku, tak budes musiet kupit stejne novy ram. Budes asi potrebovat nove hlavove 1,1/8 a predstavec, popr. vidlu s krkom 1´´.

        0 0
      • Pá-dlista1  

        Asis to myslel dobre, ale vnitrni prumer 25,4mm ma maximalne 1" hl.slozeni.

        0 0
        • vicmac  

          jestli to byla poznamka na me, tak to snad z textu vyznělo ne? :-)

          osobně se divím, že má Author vz. 96 hlavu pr. 1 1/8, ale co už… VicMac

          0 0
    •  

      akoat myslim že na starym bf se probíralo co to udělá s rámem, přece jenom jestli tam byla pevna vidle a ted tam chceš narvat vidli s 105 mm zdvihu jednak se mzěněj jizdní vlastnosti a pak taky jestli to ten rám vydrží, nevim čistě teorie

      0 0
    • beamer  

      Ja jsem něco podpbnýho udělal před časem taky, dal jsem vzduchovou marzošku na (ZX FLY) na starej Quake od RM a je to v pohodě. Jak už někdo řek, trochu ti to zvedne čumák.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.