Existuje nějakej adaptér, kterej by mi umožnil dát vidlici s 1" krkem do rámu na vidle 1 1/8? Nebo je to prasárna?
Existuje nějakej adaptér, kterej by mi umožnil dát vidlici s 1" krkem do rámu na vidle 1 1/8? Nebo je to prasárna?
Čau existuje adaptér, ale od cyklošvec jsem na něj čekal měsíc a nebyl. A tak jsem šel a koupil 1 1/8 vidlu.
Kamošovi jsem předělával krosa na menší rám na výšku 165 cm si nechal prodat 20" rám. A měl tam ještě jeden zádrhel byl tam italský střed přitom kola byla obě AUTHOR. Jinak to byla předělávka na pohodu.
No já potřebuju nutně sehnat novou vidlu, protože ta co mám je úplně v prdeli, akorát že mám i shitskej rám, tak kdybych ho náhodou někdy měnil, tak jestli bych na něj mohl hodit vidli kterou bych teď koupil.
Nebo převařit rám na 1 1/8, ale to by asi nebylo zrovna ideální xD
Na to abych koupil rám i vidlu najednou nemám, takže postupně.
Co to mas za kolo, ze ses pustil o prestavby?
Skládaný, ale rám je nějakej obyčejnej ocelovej šmejd.
A zbytek komponentu? Ja jenom esi by nebylo nelsi dojezdit co mas a koupit novy kolo:)
+1
Na to nemám prachy.
A vzhledem k tomu že jsem do toho teď 2k hodil tak se mi to dodělávat nechce, navíc ta vidlice přežije ještě tak 500km a jde do šrotu, kolo vydrží určitě víc.
Jakou mas vidli a co s ni je?
Vakl tak 8mm, dojebaný pružiny, vydrhlý futra.. A mohl bych pokračovat.
Vidle nevim, nějaká no name, vypadá jak kdyby si jí někdo svářel doma na koleni.
vakl je pech no..na pruzne se nema co pojebat pokud neni zlomena..vydrhly futra??? (to spise stiraky ne?)
Stíráky tam snad ani nejsou, jen nějakej tvrdej plast do kterýho se zasouvaj ty vnitřní nohy.
no..tak rozebrat, vcistit, namazat…a chvili treba jeste pojede…a mezitim sypej na bridagu:)
Imho pokud to rozeberu (jakože se mi to asi ani nepodaří), tak už to nesložím.
A ja myslel ze jsi sikovnej a znalej mechnaik…
Byls rychlejší :-)
Z diskuze o závitech na pedálech jsem nabyl dojmu, že jsi nejchytřejší, takže bys to měl zvládnout ;-)
Ono sundat pedály a rozebrat vidli na kterou si netroufnul ani místní technik je trochu rozdíl, nemyslíš?
bud je vas technik naprosta lopata, nebo se mu s tvoji vidlici proste nechtelo srat:)…
F. L. Věk? :-)
Jestli je to podobnej znalec jako ty, tak se nedivím…
Ne, F.L. Věk je už skoro 300 let po smrti.
A ten člověk se tomu oboru věnoval někdy když si ještě jezdil v kočáru, takže bych pomlčel..
leta praxe bez sebevzdelavani jsou knicemu…
Nahod fotku te svoji vilde at vime esi se rozdelat da, nebo neda.)
Nedá. Já se ptal původně úplně na něco jinýho, tak nevim proč řešíš tohle..
neda nebo netroufnul si je rozdil…nejak se ta vidle musi poskladat, tkaze musi jit i rozebrat. Nejsou zespodu vidle srouby? Na kazde noze jeden?
Pokud si na to netroufnul ani technik, tak nevím, jak by to mohl udělat člověk, kterej podle tebe ani neumí sundat pedály.
Jako to je tvůj boj:) Já ti chtěl poradit, ale s takovou víš co, Sašo…
Kdybych to chtěl rozebrat, tak bych potřeboval imbus neexistujícího rozměru. A ten mi jaxi v mý výbavě chybí..
V cem je ten rozmer neexistujici? Neni to palcovy imbus?
No je to normální šestka, ale musel by bejt asi půl metru dlouhej, protože šrouby jsou úplně na spodu vidlice.
To ze takovej imbus nikdy nevidels, neznamena, ze neexistuje.
Ale neznamená to ani to, že existuje. Nebo mi doporuč obchod, kde seženu půmetrovou šestku.
Gola-prodloužení-ořech-inbus
Jo, a půlmetrový prodloužení na golu vezmu kde?
Navíc když si to budu takhle skládat, tak se mi to spíš při záběru rozpadne, a nepovolí.
Jinak ořech na golu bych do vidle nenarval.
Kdo chce neco resit, tak resi. kdo nechce, hleda vymluvy. Orech bych nikam zadny necpal.
Ty evidentne chces slyset, ze si mas koupit nejakou vidlu s 1" krkem a az si koupis novy ram, tak to poresit redukci. Tak si to kup, ale prinos bude asi takovy, jako kdyz ty prachy splachnes do hajzlu…
Fajn, tak mi teda poraď, jak tu vidlu rozeberu. Nahoře jsou gumový špunty, a když je sundám, tak úplně dole na spodu jsou vidět dva imbusový šroubky (v každý noze jeden).
Fotky po mě nechtěj, protože by si akorát viděl černou díru.
Pokud nejde oddelat ten imbus zespodu jako u eznych vidli, tak ho porste musis vysroubovat ze vnitrku. Jak to udlat uz tu popsane je..nastavec na golu nebo vzit trubku vhodneho prumeru a zaletovat do ni bit (nebo ho tam porste zatlouct) a tim ziskas prodlouzeni ktere potrebujes:)
Existuje nekolik velikosti gola sad, tu mensi bys tam dostal na 100%.
tj. 3/8" pokud se nepletu, ze?
Silne pochybuju, ze to je pul metru. To, ze to nedokazes resit, tak s tim ti nepomuzu, moznosti je spousta.
Jo? A jaký například?
Napriklad svarit z nejake kulatiny Tecko na jehoz konec navaris imbus klic, nebo vhodny 6ti hran. Naklady nula nula hovno, kdyz uz teda nemas vercajk a nepredokladam, ze bys do nej byl ochoten investovat.
Tak co vlasne chces? Nahore pises, ze dat 1" vidli do 1 1/8" ramu.
Tu to zase dava smysl takovy, ze chces nacpat 1 1/8" vidli do 1" ramu.
Má 25,4 rám a 25,4 vidlicu. Chce kúpiť 25,4 vidlicu a ak by časom kúpil nový rám 28,6 či je nejaká redukcia aby do toho dal tú starú vidlicu čo teraz bude kupovať. Aspoň tak to chápem ja.
Přesně.
jenomze 25.4 vidlice jsou prevazne sroty, protoze tohle odvetvi je davno mrtve…takze ted utratis penite na vidli, ktera bude uplne nahovno:D
A nějaká slušnější vidle s 1" krkem není?
Ne.
Určitě se vyplatí víc shánět 1 1/8" vidlici než slušnou 1"
Nojo, ale když mám rám na 1 vidli? To mám nechat převařit rám? By se mi potom už vyplatilo rovnou koupit novej.
Ptal jsem se v místním servisu, a tam mi řekli že něco slušnějšího za cca 2,5k, ale co to je nevím.
nic slusnejsiho nesezenes, kasli na to a az bude potreba vymen i s ramem
Jenže na to nemám prachy, viz první příspěvek. A novej rám mi z nebe nejspíš nespadne.
chápu, tak šetři a ted nekupuj nic
Jo, takže mám bejt několik let bez kola?
Já kolo potřebuju, a na nový si jako student moc rychle nevydělám.
hele kup si co chceš, jasně ti pár lidí řeklo že kupovat vidlu na rám s 1" hlavou je vyhazování peněz
tvůj boj tvoje prachy
Já to vim, ale kolo nutně potřebuju, a ta vidle to má za sebou, nevim jak přesně se vakl měří, ale když mi kolo jezdí se zabržděnou přední brzdou přes 10, možná 15 cm, tak to beru jako stav hodněvprdeli.
V sestnacti jsem si behem leta vydelal cca deset tisic..ale zadara to nebylo, musel jsm se snazit abych si ty brigady nasel…a bylo to treba i natreni sousedovic strechy za petikilo:)
Prihodis k tomu nejake prasule od rodicu (za narozky a vanoce) a mas bajka jak vino:)
Jo, ale po deseti letech se to tu trochu změnilo, jak sis mohl všimnout.
neco se zmenilo, neco ne…kdo chce, ten ma:)
Nevím co se změnilo za 10 let, před 10 lety jsem žádnou brigádu nesháněl, ale když se chce tak to jde, a když si vzpomeneš že chceš brigádu trochu dřív než 1.7., tak není problém sehnat brigádu (Sám mám teď brigádu na 8–10 hodin denně, s 100 Kč/h, ale co jsem v okolí zaznamenal, tak to není typ brigády co by chtěla většina vrstevníků – musíš tam taky pracovat :))
Kdybys přestal vymýšlet proč a jak něco nejde a našel si seznam firem v okolí, se zaměřením, kde si myslíš že by pro tebe nebyl problém dělat a do všech zavolal nebo došel osobně (na nějaký emaily skoro všude se*ou) tak tě určitě někde vezmou na nějaké pomocné práce.
Hlavně mi, prosím, nepiš že mi je 18 a tobě ne, omezení to sice je, ale já taky sháněl v 17.
+1..diky za aktulani pohled:)
Tak si kup tu vidlici. Za pár let bude nová lowend vidle po smrti dávno taky, takže pak koupíš pěkně celé nové kolo aji s vidlicí.
Ten rám co máš bude mít hodnotu staré bačkory,rám zahoď a šetři ;-)
takze by to mohla byt nejaka ocel, ktera by sla prevarit…ale prevareni bude stat tretinu noveho ramu no…
Já bych to mohl dát známýmu a ten by mi to možná i udělal zdarma, spíš mě jen zajímá jestli to není prasárna, aby mi ten rám v tom spoji potom někde při skoku neprasknul nebo něco..
nebo co na 99,9% přijde
Jak umi tvuj znamy svarovat mam zjistit asi jak…z logru?
Mě je úplně u ****** hodnota toho rámu, mě jde o to že se na tom dá jezdit. Nejsem člověk kterej se všude chlubí jakou má to kolo hodnotu.
Problém je ten že se na tom jezdit nedá..
Ty si na tom kole jel? Nebo jak si na to přišel? By mě zajímalo odkdy rám určuje možnost/nemožnost ježdění.
Je to prasárna!
Proč?
protože 1/8"
Kdysi jsem to dělal. Měl jsem MTB z druhé ruky a koupil na něj novou odpruženou vidli za hříšný prachy (co v polovině 90. let nestálo hříšný prachy…). Po pár měsících mi praskl rám. Jelikož novej rám už byl over size a vidle byla ještě 1" závit, nechal jsem vysoustružit redukce pod 1" misky a bylo to.
Nojo, určitě se mi doma válí svářečka..
A ořech na golu do vidle nenarvu, to už jsem psal.
Vilém: Dle tvého komentáře soudím, že ten klíč existuje, tak proč mi sem nechceš dát obchod kde se dá koupit?
Ty vole, když si nechceš nechat poradit, tak sem nelez!
Jo a ten imbus mám v garáži, ale nepůjdu tam abych ti ho vyfotil :-)
Pisu ze neni treba svaret (jo, psal jsem letovat,a le to je detail), ale kdyz najdes zeleznou trubku vhodneho prumeru, tak bit do ni natluces (do vnitrku trubky se vytlaci sestihran) a mas dlouhy imbus. Pro jistotu to muzes zalepit trebas…
moznosti je dycky vice a kdo chce, cetu najde..ale ty zase cele odpoledne hledas vymluvy…
Výmluvy nehledám, jen zdůrazňuji fakta.
Aby se do tý trubky dal vytlačit šestihran, tak bych potřeboval nějakej měkkej materiál, jenže tím když zaberu, tak se zlomí. A když vezmu něco tvrdšího, tak tam ten imbus nenarvu, a když se mi to náhodou podaří, tak se v tom bude protáčet.
Já totiž nad věcma přemýšlím, než je udělám, tak proto se ti může zdát, že se jen vymlouvám.
spetka praxe vyda za tunu teorie…
// měkkej materiál, jenže tím když zaberu, tak se zlomí. // mekej matros se ti nezlomi ty premejslivej…
Muzes vzit pevnejsi matros a radne ho nahrat a ten sestihran tam natlouct. Nez napises ze nemas autogen, tak to jde i na ohnicku venku:)
Ok, a kdyby se mi to náhodou povedlo rozdělat, tak co s tím udělám?
Podle toho jak se to chová, jak to vypadá a co to dělá, soudím, že ta „vidlice“ bude vypadat nějak jako na obrázku.
Jinak mezi těma vnitřníma a vnějšíma nohama je nějakej plast, hádám že jen na okraji. A maže to nějakou černou paštikou.
muzes ji vycistit a namazat a tim aspon trochu oddalit jeji smrt…s vyvaklanyma futrana asi nic neudelas…leda bys je vytahnul ven a nechal treba ze silonu vytocit nove(a ty se ti podarilo narazit zpet..ale to je uz asi scifi)…
Sakra nemam ti ho jeste koupit? Toto fakt nema smysl ti cokoli radit. Kdyz nejsi ani schopnej si zabehnout nekam do zamecnictvi, kde by ti to nekdo za jedny cigara udelal, tak to je fakt marny.
Preju hodne stesti v hledani dalsich duvodu, proc to nejde.
Ok, ještě jsem narazil na tohle: http://www.bike-forum.cz/…e-1–1–8.html#…
To mi přijde jako nejvýhodnější řešení.
Že bych teda ten rám předělal na 1 1/8", do něj koupil vidli, a až bych měnil, tak bych koupil normální 1 1/8 rám.
Ale potřebuju nějakej návod jak to udělat, buď něco co bych dal někomu kdo by mi to vyfrézoval, a nebo program do CNCčka.