Výměna odpružení na Specialized EPIC

53 nepřečtených
  • PavelHas.

    Ahoj, měnil někdo zadní odpružení na EPICu za odpružení bez Brainu? Pokud ano, co vše je k tomu potřeba?

    Mám brain 2018, takže klasická poruchová hokejka.

    Díky.

    0 0
    • Concorde  

      Vahadlo a tlumič ;)

      1 0
      • PavelHas.  

        Paráda, díky moc. Ještě se zeptám na ten tlumič, nejsem v tom vůbec znalec.. Nějaký lepší, který by tam mohl pasovat?

        0 0
        • tomxxx  

          Buď tam dávali tlumič obráceně, air canem k vahadlu a nebo se používá XFusion Microlite. Místa je na tom epicu fakt málo a i obráceně se tam toho vejde málo.

          Osobně bych se na to vykašlal, protože ta přestavba je celkem nákladná, a pak je to kolo téměř neprodejné.

          0 0
          • tomxxx  

            Plus bych toho epica bez remote locku a brainu asi jezdit nechtěl – měl jsem ho.

            0 0
            • mikš  

              epica jsem měl skoro 10 let,a ten zadní tlumič přežil kolo,jen jednou na servisu.Kolo po prasklém rámu jsem vyhodil,ale komplet tlumič s brrainem slušně prodal.

              0 0
              • novas752  

                Epic a tlumič o kterém je řeč se začal prodávat v roce 2018.

                0 0
        • Concorde  

          Myslím, že třeba Rockshox SIDLuxe by tam měl pasovat bez problémů. Případně zmíněný X-Fusion Microlite RL

          1 0
        • Bronek  

          Ahoj, řeším stejný problém. Jaké jsi nakonec vybral řešení? Díky moc!

          0 0
    •  

      Tak mi taky Brain z 2018 epica začal čvachtat. Vidlička bikeyoke přišla za dva dny. Tak jsem zkusil vyměnit za rp23 190×51, co mi tu ležel v šupliku z nějaký 26". Ono dnes sehnat slušnej 190×51 je problém. A mám XL, takže se tam vejde cokoliv… i boostvalve:-)

      Taky jednou zase foukám do tlumiče 95psi. Po pár bikách s DPS to je divný.

      Trochu mi dostal ten opačnej závit u vahadélka.

      0 0
      •  

        Má někdo zkušenosti s tímhle?

        https://r2-bike.com/…-2018-2019_1

        Popř. s tímhle?

        https://www.bikefix.cz/

        Vyřeší to to čvachtání?

        0 0
        • novas752  

          Čvachtání vyřeší repase.

          0 0
          •  

            Mno, to tu nějak všichni píší, že to pomůže na chvilku.

            Proto ptám, jestli pomůže vyměnit tu hovadinu v MicroBrain 2.0 za ifp pístek od ANDREANI nebo od BIKEFIX.

            A jestli s tím má někdo zkušenost.

            Ty evidentně asi ne:-)

            0 0
            • novas752  

              Vůbec ne, akorát mám tyhle kola na stojanu tak 2× týdně.

              Koncem roku 2019 v těch tlumičích proběhly úpravy (proto je ten ifp kit 18–19 a ne 18–20), od té doby to drží docela normálně. Jednou za čas je potřeba servis – nový olej, těsnění atd., jako na každym tlumiči.

              0 0
              • tomxxx  

                Mně ten tlumič vždycky začal čvachtat i co udělali úpravu. Takže jsem to jezdil rok do mrtva a pak platil 5 litrů servis. Abych to dával 2× do roka, na to se můžu…

                Smutný je, že pak nového sidluxe jsem pořídil za 7500, což je 1,5 servisu brainu. Takže jsem si vyhodnotil, že mě to už nebaví udržovat

                0 0
            • tomxxx  

              Kamarád si to nechal udělat andreani a čvachtání to vyřešilo.

              Já tyhle řešení vidím jako problematický s ohledem na servisovatelnost – klasiku ti udělá ještě pár let specialized, ale úpravu jen ten kdo tu úpravu udělá, případně někdo hodně schopnej a schopnejch co dělají brain zas tolik není.

              No a pak je problém budoucí prodej takového kola, jestli to někdo bude chtít upravený.

              0 0
              • novas752  

                Docela dlouho, teď dělají i skoro 15 let starý.

                0 0
              •  

                Díky za info. Asi to v nějakým blízkým, kde dělaj brainy zkusim, jestli by to zvládli.

                Na prodej se zatim nechystàm. Karbony neměknou jak hliniky. A tenhle sworks je poměrně tvrdej, a dloufám, že dlouho bude;-)

                0 0
          • Martinson  

            Čvachtání jsem na Epicu 2015 odstranil, když jsem několikrát nafouknul a vyfouknut tlumič. Nebyl čas na servis, odjížděl jsem na dovolenou, tak jsem to zkoušel.

            0 0
            • tomxxx  

              Tohle není epic 2015 :)

              0 0
              • Martinson  

                Vidím, že to není Epic 2015. Systém s brainem na hadičce se může zavzdušňovat podobně od Foxu i od RS.

                0 0
                • tomxxx  

                  Fox se zdaleka nezavzdišňoval tak jak RS. A vysvětli mi, jak je možný, aby se vyfukováním a nafukováním tlumiče odvzdušnil brain. Nemyslím to ironicky, nemám se servisem brainu zkušenost, ale myslel jsem, že je to něco jako lockout na normálním tlumiči – úplně oddělená komora a naprosto nereálný cokoliv s tím udělat vyfukováním a nafukováním.

                  0 0
        • PavelHas.  

          Tohle vypadá ale hodně dobře. Kdyby jsi se rozhodl pro montáž, určitě dej vědět, jak to funguje.

          Mluvil jsem s jedním chlapem, který tyhle tlumiče dříve servisoval. Říkal, že to vždy přijde po zimě, protože jakmile ta membrána „přemrzne“, tak přestane fungovat. To znamená po každé zimě servis. Nebo v zimě nejezdit a mít kolo v obýváku…

          0 0
      • tomxxx  

        Tak stačí vytáhnout návod a ten závit by tě nedostal.

        0 0
        •  

          Vyrost jsem v Čechách, návody nečtu:-)

          Ale rychle mi to došlo;-)

          0 1
          • tomxxx  

            Tak zrovna ta zadní stavba tohohle epica, pokud se neskládá přesně postupně, tak to buď nejde, nebo je to pěkný oser.

            0 0
            •  

              Chápu, v práci neustále stahuju hromady manuálů i v originále, bez kterých bych se nehnul z místa.

              Tady mi nenapadlo, že na povolení 6ti šroubů potřebuji manuál…

              0 0
      • ViloM  

        Ćau, chcem sa opýtať ako ti jazdí EPIC po výmene tlmiča, či ten tlmič nerobí nejaký problém (nebúcha napríklad o rám bicykla) či si to robil úplne sám alebo nejaký servis a kde presne si objednával vidličku na tlmič. Dík za odpoveď. PS: riešim rovnaký problém.

        0 1
    • RadimCep  

      Ahoj.

      Máte prosím někdo tip na vahadlo na Epic FSR 2017? Brain je v pohodě, ale chtěl bych to udělat spíš do trailova a dát tam nějakou klasiku.

      Díky.

      0 1
      •  

        Podle mne to nemá význam. Pokud ten Brain otevřeš, aby moc nebrainoval. Pak tam dej Fox34 SC Fit4 na 120 nebo lépe F34 130 Grip2. A to bude asi tak maximum, co proto můžeš udělat. Jen tou vidlí se změní úplně celej bike. Ztuhne, jede tam kam ho pošleš. Navíc ta 130 Grip2 tě bude fááákt bavit. Někde jsem je viděl ve výprodejích v Německu za 11–14tis. podle Perform. nebo Factory.

        Já tam nakonec dal tenhle tlumič 190/51 Fox DPS

        https://www.specialisteelektrokol.cz/…v-190-51-mm/

        A je klid od čvachtání, mám ho opačně, takže přepínací páka na boku, kterou ale přepnu občas dolu když vidim, že to bude mooooc dolu.

        Na tý fotce ještě není dokoupenej černý origo šroub z Epic2022, který má (na rozdíl od 2 šroubů Epic2019 v úchytu Brainu) klasiku imbus matka krs vložky a imbus šroub.

        0 0
    • Dejv0  

      Máte někdo zkušenost s přestavbou Epic 8 Evo na dálkové ovládání a udělat z toho klasik Epica? Zatím se mi nepodařilo najít tlumič. Jestli dobře koukám, Epic 8 má vstup pro kabel na tlumiči na opačné straně.

      Důvod, mám v hledáčku Epic 8 Evo, líbí se mi ty rámy víc, ale nechci to bez lockoutu. Jestli to bude problém, vykašlu se na to samozřejmě a budu hledat klasiku. :)

      0 0
      • ZdeNECK1  

        Jestli to mas na zavody, tak flight attendant :), hobby bez locku :)

        0 0
      • embi  

        jo je to ta i-line verze of rockshoxu. ale mozna tam pujde klasika, pokud pujde ventilek otocit nahoru. Scalpel to ma lepe vyresene, ma tam dva zpusoby vedeni lockoutu.

        0 1
      • Tomcat  

        Jaký ročník?

        Jaká verze?

        Obecně bych řek že Epic 8 Evo se lísí od „klasického“ Epica nejen lockem. Hlavní jiný účel Evo je DC až lehký trail. Klasický je XC až DC . Samo né pokud klasikou je myšleno WC.

        Tedy nevíme jaký tlumič tam je, ale jiný tam půjde dát. O variante že dvou polohový co tam je z továrny půjde levně přestavět na lockout bych neuvažoval. Ono to není mnohdy jen tam přidělat jinou páčku.

        0 0
        • embi  

          Cim se lisi ram Epic 8 Evo a Epic 8 ?

          0 0
          • nomecz  

            Nicim, je to uplne stejnej ram …

            0 1
          • Tomcat  

            Geometrií při stejně velikosti a to i mezigeneračně proto jim se ptal na ročník. Co je ten „klacicky Epic“.

            Jinak se asi o nějakých pár desítek gramů dokonce lišej ty rány mezi sebou

            Ale to hlavní Pokud by porovnával nové Evo proti epiku osmičce Tak ten ale zámek tlumiče nemá Má pozici otevřeno a šlapání tedy vlastně stejně jako Evo

            0 0
            • Tomcat  

              Parametr SW Epic 8 (Low) EVO AXS (Low) Rozdíl (SW EVO–Epic)

              Reach 475 mm 470 mm –5 mm

              Stack 610 mm 613 mm +3 mm

              Head Tube Angle (low) 65,9° 65,4° –0,5°

              BB Height (low) 328 mm 331 mm +3 mm

              BB Drop (low) 42 mm 39 mm –3 mm

              Fork Length (plná) 530 mm 540 mm +10 mm

              Front Center 778 mm 782 mm +4 mm

              Wheelbase 1210 mm 1214 mm +4 mm

              Top Tube (efektivní) 633 mm 633 mm 0 mm

              Chainstay (zadní osa) 435 mm (shodně) 435 mm 0 mm

              Standover 769 mm 775 mm +6 mm

              0 0
              • novas752  

                Geometrie epica 8 a 8 evo se liší kvůli většímu zdvihu vidlice. Rámy jsou to úplně stejný, včetně přepákování. Liší se jen mezi sw a ne-sw.

                0 0
            • embi  

              Mas to nejaky pomotany. Ty ramy jsou uplne stejny. Dejv0 se pta, jestli lze dat tlumic s lockoutem na Epic 8 Evo a udelat z toho Epic 8…

              0 0
              • Tomcat  

                Jasně pomotal sem to jak píše Novas, že sem vynechal vidlici.

                Druhá část jak z toho udělá Epica neEvo . Vydlice je teda vyšší a tlumič nemusí jít přestavět.

                0 0
        • Dejv0  

          Ano, liší se marketingovýma kecama, ale je na tobě, jestli jezdíš XC nebo DC a co na to navěsíš. Rám je úplně stejnej, EVO je hezčí vzhledově (pro mě).

          U mě je to teda už pasé, ale jeden tlumič jsem našel, dokonce mi i poslali fotky. Pasuje to. Otočit lock na „klasickym“ tlumáku by šel asi taky, ale do detailů jsem se nepouštěl.

          Kdyby něco chtěl: https://www.mtbiker.cz/…p299374.html

          Edit: a mám ridewrap folii na EPIC 8 XL, kdyby někdo potřeboval, nechám za pěkně. :))

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.