Ahoj, měnil někdo zadní odpružení na EPICu za odpružení bez Brainu? Pokud ano, co vše je k tomu potřeba?
Mám brain 2018, takže klasická poruchová hokejka.
Díky.
Ahoj, měnil někdo zadní odpružení na EPICu za odpružení bez Brainu? Pokud ano, co vše je k tomu potřeba?
Mám brain 2018, takže klasická poruchová hokejka.
Díky.
Díky za reakci, ale v tomhle vláknu není úplně odpověď na mou otázku. Chtěl bych BRAIN hodit do hajzlu a mít na kole pouze tlumič, bez té řídící jednotky.
Nebo máte informaci, že tlumič lze u Specialized vyměnit za novější, neporuchovou verzi?
Vahadlo a tlumič ;)
Paráda, díky moc. Ještě se zeptám na ten tlumič, nejsem v tom vůbec znalec.. Nějaký lepší, který by tam mohl pasovat?
Buď tam dávali tlumič obráceně, air canem k vahadlu a nebo se používá XFusion Microlite. Místa je na tom epicu fakt málo a i obráceně se tam toho vejde málo.
Osobně bych se na to vykašlal, protože ta přestavba je celkem nákladná, a pak je to kolo téměř neprodejné.
Plus bych toho epica bez remote locku a brainu asi jezdit nechtěl – měl jsem ho.
epica jsem měl skoro 10 let,a ten zadní tlumič přežil kolo,jen jednou na servisu.Kolo po prasklém rámu jsem vyhodil,ale komplet tlumič s brrainem slušně prodal.
Epic a tlumič o kterém je řeč se začal prodávat v roce 2018.
Myslím, že třeba Rockshox SIDLuxe by tam měl pasovat bez problémů. Případně zmíněný X-Fusion Microlite RL
Ahoj, řeším stejný problém. Jaké jsi nakonec vybral řešení? Díky moc!
Ahoj, zatím žádné, nechal jsem opravit BRAIN.
Nejlepší řešení je koupit Epica Evo a nebo cokoliv bez brainu.
Tak na dnešních už není nikde.
Tak mi taky Brain z 2018 epica začal čvachtat. Vidlička bikeyoke přišla za dva dny. Tak jsem zkusil vyměnit za rp23 190×51, co mi tu ležel v šupliku z nějaký 26". Ono dnes sehnat slušnej 190×51 je problém. A mám XL, takže se tam vejde cokoliv… i boostvalve:-)
Taky jednou zase foukám do tlumiče 95psi. Po pár bikách s DPS to je divný.
Trochu mi dostal ten opačnej závit u vahadélka.
Má někdo zkušenosti s tímhle?
https://r2-bike.com/…-2018-2019_1
Popř. s tímhle?
Vyřeší to to čvachtání?
Čvachtání vyřeší repase.
Mno, to tu nějak všichni píší, že to pomůže na chvilku.
Proto ptám, jestli pomůže vyměnit tu hovadinu v MicroBrain 2.0 za ifp pístek od ANDREANI nebo od BIKEFIX.
A jestli s tím má někdo zkušenost.
Ty evidentně asi ne:-)
Vůbec ne, akorát mám tyhle kola na stojanu tak 2× týdně.
Koncem roku 2019 v těch tlumičích proběhly úpravy (proto je ten ifp kit 18–19 a ne 18–20), od té doby to drží docela normálně. Jednou za čas je potřeba servis – nový olej, těsnění atd., jako na každym tlumiči.
Mně ten tlumič vždycky začal čvachtat i co udělali úpravu. Takže jsem to jezdil rok do mrtva a pak platil 5 litrů servis. Abych to dával 2× do roka, na to se můžu…
Smutný je, že pak nového sidluxe jsem pořídil za 7500, což je 1,5 servisu brainu. Takže jsem si vyhodnotil, že mě to už nebaví udržovat
Kamarád si to nechal udělat andreani a čvachtání to vyřešilo.
Já tyhle řešení vidím jako problematický s ohledem na servisovatelnost – klasiku ti udělá ještě pár let specialized, ale úpravu jen ten kdo tu úpravu udělá, případně někdo hodně schopnej a schopnejch co dělají brain zas tolik není.
No a pak je problém budoucí prodej takového kola, jestli to někdo bude chtít upravený.
Docela dlouho, teď dělají i skoro 15 let starý.
Díky za info. Asi to v nějakým blízkým, kde dělaj brainy zkusim, jestli by to zvládli.
Na prodej se zatim nechystàm. Karbony neměknou jak hliniky. A tenhle sworks je poměrně tvrdej, a dloufám, že dlouho bude;-)
Čvachtání jsem na Epicu 2015 odstranil, když jsem několikrát nafouknul a vyfouknut tlumič. Nebyl čas na servis, odjížděl jsem na dovolenou, tak jsem to zkoušel.
Tohle není epic 2015 :)
Vidím, že to není Epic 2015. Systém s brainem na hadičce se může zavzdušňovat podobně od Foxu i od RS.
Fox se zdaleka nezavzdišňoval tak jak RS. A vysvětli mi, jak je možný, aby se vyfukováním a nafukováním tlumiče odvzdušnil brain. Nemyslím to ironicky, nemám se servisem brainu zkušenost, ale myslel jsem, že je to něco jako lockout na normálním tlumiči – úplně oddělená komora a naprosto nereálný cokoliv s tím udělat vyfukováním a nafukováním.
Tohle vypadá ale hodně dobře. Kdyby jsi se rozhodl pro montáž, určitě dej vědět, jak to funguje.
Mluvil jsem s jedním chlapem, který tyhle tlumiče dříve servisoval. Říkal, že to vždy přijde po zimě, protože jakmile ta membrána „přemrzne“, tak přestane fungovat. To znamená po každé zimě servis. Nebo v zimě nejezdit a mít kolo v obýváku…
Tak stačí vytáhnout návod a ten závit by tě nedostal.
Vyrost jsem v Čechách, návody nečtu:-)
Ale rychle mi to došlo;-)
Tak zrovna ta zadní stavba tohohle epica, pokud se neskládá přesně postupně, tak to buď nejde, nebo je to pěkný oser.
Chápu, v práci neustále stahuju hromady manuálů i v originále, bez kterých bych se nehnul z místa.
Tady mi nenapadlo, že na povolení 6ti šroubů potřebuji manuál…
Ćau, chcem sa opýtať ako ti jazdí EPIC po výmene tlmiča, či ten tlmič nerobí nejaký problém (nebúcha napríklad o rám bicykla) či si to robil úplne sám alebo nejaký servis a kde presne si objednával vidličku na tlmič. Dík za odpoveď. PS: riešim rovnaký problém.
Ahoj.
Máte prosím někdo tip na vahadlo na Epic FSR 2017? Brain je v pohodě, ale chtěl bych to udělat spíš do trailova a dát tam nějakou klasiku.
Díky.
Podle mne to nemá význam. Pokud ten Brain otevřeš, aby moc nebrainoval. Pak tam dej Fox34 SC Fit4 na 120 nebo lépe F34 130 Grip2. A to bude asi tak maximum, co proto můžeš udělat. Jen tou vidlí se změní úplně celej bike. Ztuhne, jede tam kam ho pošleš. Navíc ta 130 Grip2 tě bude fááákt bavit. Někde jsem je viděl ve výprodejích v Německu za 11–14tis. podle Perform. nebo Factory.
Já tam nakonec dal tenhle tlumič 190/51 Fox DPS
https://www.specialisteelektrokol.cz/…v-190-51-mm/
A je klid od čvachtání, mám ho opačně, takže přepínací páka na boku, kterou ale přepnu občas dolu když vidim, že to bude mooooc dolu.
Na tý fotce ještě není dokoupenej černý origo šroub z Epic2022, který má (na rozdíl od 2 šroubů Epic2019 v úchytu Brainu) klasiku imbus matka krs vložky a imbus šroub.
Tohle je přesně TA „evoEpic“ vidle na trailala:
Máte někdo zkušenost s přestavbou Epic 8 Evo na dálkové ovládání a udělat z toho klasik Epica? Zatím se mi nepodařilo najít tlumič. Jestli dobře koukám, Epic 8 má vstup pro kabel na tlumiči na opačné straně.
Důvod, mám v hledáčku Epic 8 Evo, líbí se mi ty rámy víc, ale nechci to bez lockoutu. Jestli to bude problém, vykašlu se na to samozřejmě a budu hledat klasiku. :)
Jestli to mas na zavody, tak flight attendant :), hobby bez locku :)
Něco přesně mezi, osobní preference :))
jo je to ta i-line verze of rockshoxu. ale mozna tam pujde klasika, pokud pujde ventilek otocit nahoru. Scalpel to ma lepe vyresene, ma tam dva zpusoby vedeni lockoutu.
Jaký ročník?
Jaká verze?
Obecně bych řek že Epic 8 Evo se lísí od „klasického“ Epica nejen lockem. Hlavní jiný účel Evo je DC až lehký trail. Klasický je XC až DC . Samo né pokud klasikou je myšleno WC.
Tedy nevíme jaký tlumič tam je, ale jiný tam půjde dát. O variante že dvou polohový co tam je z továrny půjde levně přestavět na lockout bych neuvažoval. Ono to není mnohdy jen tam přidělat jinou páčku.
Cim se lisi ram Epic 8 Evo a Epic 8 ?
Nicim, je to uplne stejnej ram …
ja tom vim, ale zajima me nazor tady mistra:-)
Geometrií při stejně velikosti a to i mezigeneračně proto jim se ptal na ročník. Co je ten „klacicky Epic“.
Jinak se asi o nějakých pár desítek gramů dokonce lišej ty rány mezi sebou
Ale to hlavní Pokud by porovnával nové Evo proti epiku osmičce Tak ten ale zámek tlumiče nemá Má pozici otevřeno a šlapání tedy vlastně stejně jako Evo
Parametr SW Epic 8 (Low) EVO AXS (Low) Rozdíl (SW EVO–Epic)
Reach 475 mm 470 mm –5 mm
Stack 610 mm 613 mm +3 mm
Head Tube Angle (low) 65,9° 65,4° –0,5°
BB Height (low) 328 mm 331 mm +3 mm
BB Drop (low) 42 mm 39 mm –3 mm
Fork Length (plná) 530 mm 540 mm +10 mm
Front Center 778 mm 782 mm +4 mm
Wheelbase 1210 mm 1214 mm +4 mm
Top Tube (efektivní) 633 mm 633 mm 0 mm
Chainstay (zadní osa) 435 mm (shodně) 435 mm 0 mm
Standover 769 mm 775 mm +6 mm
Geometrie epica 8 a 8 evo se liší kvůli většímu zdvihu vidlice. Rámy jsou to úplně stejný, včetně přepákování. Liší se jen mezi sw a ne-sw.
Mas to nejaky pomotany. Ty ramy jsou uplne stejny. Dejv0 se pta, jestli lze dat tlumic s lockoutem na Epic 8 Evo a udelat z toho Epic 8…
Jasně pomotal sem to jak píše Novas, že sem vynechal vidlici.
Druhá část jak z toho udělá Epica neEvo . Vydlice je teda vyšší a tlumič nemusí jít přestavět.
Počítal jsem s výměnou tlumení, ale z Epica sešlo komplet.
Co to bude misto Epica?
Ano, liší se marketingovýma kecama, ale je na tobě, jestli jezdíš XC nebo DC a co na to navěsíš. Rám je úplně stejnej, EVO je hezčí vzhledově (pro mě).
U mě je to teda už pasé, ale jeden tlumič jsem našel, dokonce mi i poslali fotky. Pasuje to. Otočit lock na „klasickym“ tlumáku by šel asi taky, ale do detailů jsem se nepouštěl.
Kdyby něco chtěl: https://www.mtbiker.cz/…p299374.html
Edit: a mám ridewrap folii na EPIC 8 XL, kdyby někdo potřeboval, nechám za pěkně. :))