Vycentrování kotouče a destiček (třmenu) - nebrzdí celou plochou

14 nepřečtených
  • Wilderness

    Čau,

    doufám že to nebude nějaká velká duplicita, ale našel jsem jenom 20 témat o tom, jak kotouč cinká o třmen, ale já mám problém přesně opačný – třmen bych potřeboval o milimetr-dva-tři níž, protože na opotřebení kotouče je vidět, že je moc vysoko.

    Vepředu si ještě dokážu představit zbroušení redukce (180 mm kotouč), aby si třmen sednul do správné polohy, ale na zadním kotouči (160 mm) to vypadá úplně stejně, a ten sedí úplně na rámu.

    Rady? Nápady? Dá se s tím něco dělat? Proč to dělá? Vpředu asi ubrousím tu redukci, ale vzadu? Možná na to kašlat, tam mi o 100 % účinku ani nejde a nepotřebuju ho, ale štve mě to :D

    edit: kolo je starý z 2014 a brzdy nový z 2020 (tuším M800)

    0 0
    • Chlebovnik  

      A na destičky jste koukal, pane?

      0 0
    • Wiggle  

      Nic nebrus, nejspis je to tak spravne. Brzdna plocha na kotouci muze byt sirsi nez desticky u XT brzdy. Jak uz bylo receno, koukni na desky, jak jsou sjety. Nebo aspon zmer sirku ty odreny plochy na koutoci, pokud ma cca 14mm, pak je vse v cajku.

      0 0
      • Vilém  

        Ono jde hlavne o to aby desky nepresahovaly vnejsi prumer kotouce. Pokud nepresahuji, tak neni duvod nic resit.

        0 0
      • Wilderness  

        Desticky prave presahuji, cca 0,5 mm materialu se z neobrusuje vubec.

        0 0
        • LM  

          Tak pod třmen dej 0,5 mm podložky :-) Buď je budeš muset sbrousit, nebo kup tohle kdybys to chtěl tipťop.

          0 0
          • kovar  

            Aby to měl ještě víc mimo, že?

            0 0
            • Johny.Merida  

              :-)

              0 0
              • LM  

                Sypu si popel na hlavu :-).

                Bude potřeba buď jinej brzdovej třmen, který desky bude mít níž, nebo trochu zafrézovat úchyt brzdy na rámu.

                0 0
        • Vilém  

          tak to neni dobre.

          Jinak co to tam mas ta perove podlozky? Myslim u predni brzdy. Tod hlavu sroubu patri pulkulate podlozky jako u veckovych spalku, jinak se srou ohyba, namaha navarky vidle nejde to poradne seridit, atd.

          EDIT: Viz vyse. Pisu kraviny.

          0 0
          • Vilém  

            Edit: Nepisu:)

            0 0
          • Wilderness  

            Dobrej postřeh a díky za připomenutí, klasicky jsem neměl při montáži pevný distanční podložky, tak jsem tam dal první podložku, co jsem v garáži našel, že to po zajetí dám dokupy pořádně… Tak to rovnou pořeším taky. :)

            0 0
    • Pikaču  

      Kotouče jsou normální. Podstatné je jak vypadají desticky. Jestli presahuje jenom jak pises 0.5mm tak to taky nicemu nevadi. Maximálně zabrosit ten vrsek na destickach co přesahuje.

      0 0
    • Wilderness  

      Aby tady byla nějaká closure, tak teď koukám na ty XT brzdy, co mi tu zůstaly (kolo jsem přestrojil do OEM komponentů a prodal):

      • Psal jsem, že destičky trčí ven jen o 0,5 mm – to bylo u zadních brzd, což sedí i s opotřebováním na kotouči, kde je obržděno 13,5 mm (jak už tu bylo řečeno, výška samotné brzdové destičky je 14 mm) – tady ok, to nemá moc význam řešit
      • U přední brzdy to ale bylo dva milimetry ven. Tehdy jsem si s tím ještě trochu hrál; ale ani zbroušení (snížení) redukce 160–180 nepomohlo, protože jsem rychle (po odbroušení ani ne 0,5 mm) narazil na to, že pak už se kotouč nevejde do třmenu.

      Tzn. v té kombinaci specifické třmeny+destič­ky+kotouče to prostě nějak asi ani nemělo řešení. ¯\_(ツ)_/¯

      Brzdilo to pořád dobře, ale je to prostě zvláštní, 15 % (2÷14 mm) nevyužité plochy se mi zdá už dost. :D Jinak ten 180 mm kotouč mám teď na novém kole vzadu; a styčná plocha kotouč-destička je přesně tam, kde by měla být (vnější/horní hrana destičky a kotouče jsou zarovnané).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.