Brzdový kotouč drhne o destičky

77 nepřečtených
  • fataLLik

    Dobrý den, mám nové kolo Kellys Soot 70 na kterém mám najeto za měsíc 300 Km.

    V pondělí jsem zjistil, že mi drhne přední kolo, tak jsem ho odnesl do servisu a hned mi bylo sděleno, že mám ohnutý kotouč. Bylo mi sděleno, že se ho bud pokusí narovnat a kdyby to nešlo, tak ho vymění.

    Včera jsem si kolo vyzvedl a kotouč byl vyměněn a vše v pořádku, bohužel po 1 km to zase začalo škrtat.

    Začínám být zoufalý,protože v servisu je dlouhá čekačka já nebudu jezdit zase o víkend.

    0 0
    • bednee  

      Povolit 2 šrouby co drží třmen, zmáčknout brzdu a šrouby dotáhnout, tím se brzda vycentruje. Pokud to škrtá jenom na určitém místě, tak může být znovu ohnutý kotouč, potom jemně zkusit narovnat – nedotýkat se kotouče rukama aby se nepřenesla mastnota.

      0 0
      • Esi  

        A hlavně přijít na to proč se ohýbá pokud je teda ohnutý. Třeba nacpat kolo do stojanu může být přesně ten důvod, kotouč se sám nepohne, musí dostat nějakou ránu a vydrží celkem dost

        0 0
      • jIrI___  

        Asi jsem si nikdy předem neumyl ruce, ale tímto způsobem se mi brzdy nikdy nepodařilo seřídit k úplné spokojenosti.

        0 0
        • MatS  

          Lepší je seřizovat tzv. na oko. Pohledem, aby byla mezera mezi destičkama a kotoučem na obou stranách stejná. V této poloze dotáhnout třmen. Roztočit kolo, podívat se, jestli neškrtá. Eventuálně dokorigovat.

          1 0
          • jIrI___  

            Jak píšeš, tenhle způsob se mi osvědčil více.

            0 0
            • lubosalbi  

              To snad ani jinak dělat nelze, tím že povolim třmen, zmáčknu páku a přitáhnu třmen, tak to je taková první poloha z který se vychází, nikdy to není 100% seřízené

              0 0
        • pepek  

          Forrichtung

          Páčku přitáhnout gumou a při utahování prsty kontrolovat, jestli se třmen nepootáčí. Utahovat střídavě lehce a několikrát. Zjistit, zda hadice netlačí třmen na jednu stranu.

          0 0
          • MatS  

            Na to stačí jakákoliv nepotřebná slevová kartička. Střihneš napůl a na každou stranu zasuneš a máš to. Ale když nejsi levý, tak to není potřeba :-)

            0 0
          • jIrI___  

            K nákupu z jednoho eshopu jsem dostal jako dárek bazmek na fotce. Půl roku jsem nezjistil jeho účel a až B-F mi opět rozšířilo obzory :). Při příštím seřizování ho hned prubnu.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Da se to nekde koupit v cesku?

              Nedal by se v pripade nouze pouzit treba podobne tlusty papir?

              0 0
              • Slavik  

                Mám ten z Ali, ale je to k hovnu. Brzdu dostřeďuji bez zmáčknutí, přesně na střed, aby necinkala. Pomalu přitahuji na střídačku oba šrouby. Zmáčknutou brzdu se mi nikdy nepodařilo vystředit…

                0 0
                • HKou  

                  Presne tak. Trmen se serizuje na stred kotouce a je jedno, jestli tam jsou desky nebo ne. Se zmacknutou pakou to funguje jen u novy, nebo cisty brzdy, kde chodej pistky rovnomerne.

                  0 1
              • jirka146  

                Pokud se při dotahování posouvá třmen, tak měrka ani zmáčknutá brzda nepomůže.

                Oko vidí, oko není píp.

                0 0
          • wladeq  

            To je ovsem blbost, respektive jde to tak, ale neni to blbuvzdorne reseni (spis naopak, vetsinou je to naho*no). Proste roztahnes pisty, das trmen baj očko tak, at kotouc jde stredem, parkrat zmacknes, a mas hotovo. Pritahnutim paky gumou to das askorat zas stejne blbe, jak jsi to mel, a navic je to dost zavisle na tom, jak mas ofrezovane dosedaci plochy

            0 0
            • pepek  

              Pritahnuti paky gumou = parkrat zmacknes

              0 0
              • wladeq  

                Ne, namackas to, az mas pritahnuty trmen, to je ten rozdil, pistum je jedno v jake pozici je trmen, prizpusobi se. Tim ze to stahnes gumou uz pred pritahnutim, je moznost, ze mas pisty blbe (jednu stranu vic, tu druhou o to min), a blbe je budes mit i po pritahnuti

                0 0
                • pepek  

                  A kde jsem to psal? Namačkám to, zaaretuju gumou, aby mi zbyla ruka na kontrolu, jestli se třmen při utahování nepohne.

                  0 0
    • fataLLik  

      Právě, že první kotouč mohl být ohnutý ze stojanu ale jak říkám, včera jsem si kolo vyzvedl ujel 1 Km a pak zase kotouč drhne, takže tomu nerozumím.

      0 0
    • Alojs01  

      A myslis fakt drhne, nebo jen obcas cinkne?

      0 0
      • fataLLik  

        Napsal jsem to špatně ale cinkne to v určitě poloze otočení kola.

        0 0
        • volyn  

          tohle mi dela v 50% pripadu kdy nekam prijedu s kolem v aute, kdy sundavam predni kolo. NAvzdory pevne ose stejne po nasazeni cinka. Jak psal nekdo vyse, lehce uvolnim dva srouby co drzi trmen, pohnu s nim at to necinka, zatahnu hotovo.

          0 0
        • Esi  

          To může být klidně vůně v náboji, pokud kónusy tak málo dotažené, pokud průmyslová ložiska, tak vadné ložisko, vůle v ložisku do toho pokud to má rychloupínák tak ten je měkký a když je 180 kotouč a těžší jezdec tak to prostě cinká. Ohnuté to nebude, kotouč se sám od sebe neohne, teoreticky by se mohl zvlnit kdyby jsi ho totálně upekl někde z kopce, ale to se ti na tom udávaném 1km nemohlo podařit

          0 0
          • Alojs01  

            Presne, naba musi smrdet…:-))

            0 0
            • Esi  

              Přesně tak :-) ty automatické opravy telefonu mě zabijou :-)

              0 0
          • danielh  

            Vonave naby jsem jeste nejezdil, kde se to da sehnat? :-)

            0 0
            • MatS  

              Musíš použít voňavý krém na ruce místo vazelíny :-D

              0 0
              • Esi  

                Tak, ideálně voňavou vazelínu, použít i na kotouč aby při škrtání moc nebrzdil

                0 0
              • danielh  

                Staci na promazani Indulona krem s vuni? Aby pro vyssi teplote nevytekla z naby ven :-)

                0 0
    • Bechterev  

      Mě to taky dělalo u zadní brzdy. Když jsem to seřídil na stejné mezery, tak mě dřel kotouč při záběru, ale na volno ne. A když jsem to seřídil povolením třmenu, tak mi dřela vnější destička na volno a při záběru minimálně. Pak jsem si uvědomil, že jak jsem si s těmi brzdami pořád hrál, tak jsem je trochu přeplnil. Tak destičky ven, vyšrubovat zatku z páky, zatlačit pístky, utřít co vyteklo, pak vše zpět a je to ok.

      0 0
      • MatS  

        U zadni brzdy ti to delalo, protoze mas malo tuhy ram. Pri zatizeni se to cely posune. V takovem pripade se serizuje trmen v zatizenem stavu. Na to ale potreba dalsi osobu :)

        0 0
        • tonik666  

          Malo tuhy ram mam asi taky protoze na nejtezsi prevod mi to u Bansheeho take trochu skrta:))

          Zadni stavba je v kuse, ma vnitrni zebrovani a vymenne patky. A tuha je dost. Ale i tak se o nejake setinky mm pohne.

          0 0
        • Bechterev  

          To jsem všechno zkoušel, ale bylo tam více oleje. Teď už je to OK.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Mám podobný problém u úplně nových brzd. Po zkrácení hadiček jsem je prakticky jen odvzdušnil na straně páky pomocí originál Shimano kitu (pár bublinek). Přední kotouč teď na stojanu škrtá (zadní v pohodě), i když třmen dotáhnu se zmáčknutou brzdou.

        Jak se vlastně pozná „přeplněná brzda“?

        0 0
        • mech1  

          Zatlačíš pístky do třmenu jako při výměně destiček a nesmí se ti vrátit ven.

          0 0
          • unitak  

            A nezatlačuj bez otevřeného vrchu..jinak to může prdnout

            0 0
          • Smazaný účet  

            Jsou to nové brzdy. Pístky jsou zcela zasunuté.

            „Bleeding block“ lze zasunout bez problémů. Pokud to tedy chápu správně, blok vymezuje požadovanou vzdálenost pístků, tzn. brzda nemůže být přeplněná.

            0 0
            • mech1  

              Ten žlutej bazmek tam jde zasunout i když jsou pístky malinko vyjeté ven. Pokud jsou opravdu úplně zasunutý pístky, tak pak by to mělo bez problému fungovat. Ještě správně vystředit třmen – kotouč. Podívej se, jestli pořádně sedí kolo ve vidlici.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ten třmen lze vystředit tak, aby to neškrtalo, ale problém je ho v té pozici utáhnout. :)

                0 0
                • mech1  

                  Podívej se co to při dotažení dělá. Někdy pomůže dát pod hlavu šroubu slabou podložku, která se při dotahování „sklouzne“. Používám na to ty tenký co jsou na špalíkách pro V-brake. Pokud se celý třmen po dotažení jakoby stočí, bude potřeba zafrézovat dosedací plochy na vidlici, to je na servis. Bez přípravku to doma neuděláš.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Mám tam ještě 180mm PM adapter. Takže těch ploch, co můžou být „křivo“ mimo tolerance je tam víc.

                    Zkusil jsem otevřít horní šroub a zatlačit desky. Subjektivně to teď škrtá velmi slabě. Za jízdy to asi nebude slyšet. Každopádně mám spíš pocit, že se třmen při utažení o setinky milimetru posune škrtající stranou ke kotouči a nikoliv nahne. Budu to muset poladit a až dovolí počasí tak projet. Možná se tam sešly proti sobě tolerance na mikroskopické zvlnění kotouče s tolerancemi ve třmenu.

                    0 0
                    • pepek  

                      Vyměň podložku za nějakou rovnou, nech někoho ať ti drží brzdu, nebo ji přitáhni něčím ke gripu a při utahování drž hlavu šroubu zboku přes adaptér – nesmí se pohnout. Dotahovat zlehka a střídavě. Dobrý je taky vložit 0,3mm plech z každé strany mezi kotouč a desky (mají na Ali)

                      0 0
                      • J.e.n.i.k.82  

                        Na to stačí přehnutá vizitka. Nemusíš čekat měsíc na Číňana.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Nakonec jsem to vyřešil obyčeným papírem A4 80g. :)

                          Stačí utrhnout proužek, 4× složit a v místě škrtání před utažením třmenu vložit mezi kotouč a destičku.

                          0 0
                    • allrose  

                      Tak jestli ti to „uklozne“ při dotahování a máš shi brzdy.tak to dělají s oblibou..kři­vé/excentické podložky na šroubu,nebo i díry v rámu kolidují s dírama ve třmenu,při dotahování závit "popostrčí " třmen

                      0 0
        • allrose  

          Co křivý kotouč,pístky se nevysouvají rovnoměrně,jeden je zkřížený a nevysouvá se..

          0 0
    • bathed  

      A to fakt pri cinkani hrabete do trmenu a posouvate ho? To jsem potom roky uplne pomyleny: myslel jsem si, ze kdyz si po obvodu jenom skrtne nebo cinkne, ze ho staci vzit mezi prsty a natahnout v požadovaném smeru, ponevadz je ohnuty nebo teplem z brzdeni zvlneny… To kam presne a ve kterem miste ohybat, to jsem si vzdycky vysledoval pohledem sezhora do trmenu mezi desky. Ale kdyz tu vsichni pisete jak povolujete trmen, poucim se a polepsim se!

      0 0
      • Smazaný účet  

        Některý kotouče jsou na to náchylnější, třeba nový XT mi připadá v tomhle horší jak smrtky.

        0 0
        • MatS  

          Tak tos mne nepotěšil. Mám sm-rt81 a ty si nepamatuju, že bych je slyšel cinknout.

          0 0
      • LM  

        Taky jsem to dřív rovnal rukama (přes kus čistýho hadru), ale tímto to jde mnohem přesněji a snadněji :-).

        0 0
    • l-e-t-o  

      Přidám se tady k tématu.

      Je možné, že by kotouč nebyl úplně rovný z výroby v brzdící ploše, kde se dotýkají destičky? Nahodil jsem teď kotouče XT a ke třmenům Shimano (předtím kotouč Hope) a po první projížďce (cca 45 km) mám na kotouči pouze obržděný prostředek té plochy. Viz foto. Jestli jen neplaším a po nějaké době si to sedne a bude brzdit zase celá brzda.

      Díky

      0 0
      • jIrI___  

        Z druhé strany kotouče je obrzděný taky jen střed?

        0 0
      • lubosalbi  

        Dal si i nový desky?

        0 0
        • l-e-t-o  

          desky původní

          0 0
          • lubosalbi  

            Tak to bude tím, na nový kotouč dávám vždy nové desky

            1 0
            • l-e-t-o  

              tím pádem by se desky mohly po čase sjet a s kotoučem srovnat, ne?

              0 0
              • lubosalbi  

                Tak určitě, ale nepřijde mi rozumný dávat na nový kotouč starý desky, kotouč se začne hned od novoty nerovnoměrně opotřebovávat

                0 0
                • MatS  

                  Stare desky bych prejel na jemnym smirku, aby se srovnal jejich povrch. Ale jen pokud na nich je dost matrose. Jinak jak pises, nove desticky. Vzdyt nove stoji neco malo pres stovku.

                  1 0
              • jIrI___  

                Určitě. Já když měnil kotouče, tak mi desky taky brzdily pro změnu dvěma tenkými pásky, stejně jako u tebe to vypadalo z obou stran kotouče stejně. Po pár stovkách km už brzdí normálně celou plochou, kotouč si ty plošky na deskách obrousí dle sebe. Pokud chceš mít jistou, tak bych desky líznul třeba na magnetce, ať je plocha rovnoběžná s plechem a nenaděláš tím broušením víc škody než užitku :)

                0 0
    • Smazaný účet  

      Máš moc utažený rychloupínák. Nebo vytáhni zadní kolo a dej ho tam znovu. Je to směšné, ale já měnil v sobotu pláště a kotouč mi po nasazení cinkal. Tak sem ho sundal, znovu nasadil a už to necinkalo :-)

      Ale u mě i kamarádů to dělal vždy moc utažený rychloupínák. A vždycky si na to stěžují lidi u nových kol. Ten rychloupínák by měl začít zabírat od poloviny a s menším odporem než si většina lidi myslí. Povol a vyzkoušej. Pak zase povol a vyzkoušej. Zkoušej a dopracuješ se k uspokojivému výsledku …

      0 0
      • jIrI___  

        Příliš velkým utažením to není, rychloupínákem náboj ani patky nezdeformuješ. Existuje jedna mnoho léty osvědčená pomůcka, která zajistí, že při opětovném nasazení kola s RU nebude cinkat/škrtat kotouč – vyznačit rysku na osu náboje i na patku a kolo vždy vkládat do stejné pozice, tzn. ryska na rysku.

        edit: Ten výše popsaný způsob platí v případě, kdy kolo nemá pevné osy, což není případ zakladatele vlákna.

        0 0
    • headbiker  

      Zdarec, mám taky Soota 70 a drhne mi zadní brzda. Když uvolním třmen a zatočím, tak neškrtá vůbec nic, problém nastává při upevnění třmenu kdy se prostě zohne směrem k rámu…Každopádně vyřešil jsi to nějak? Díky

      0 0
      • jIrI___  

        Vyzkoušel bych navštívit servis a nechal ofrézovat/zarovnat dosedové plochy třmenu (právě tady bych hledal kořenovou příčinu tvého problému).

        0 0
        • headbiker  

          Ahoj díky díky, měl sem to na garančce kde jsem na to upozorňoval a vrátili mi to v hrozném stavu, když sem na to upozornil, tak se na to borec podíval vrátil to ta půl hodiny zpět s tím že si to ještě sedne a bylo to ještě mnohem horší než předtím, takže když už sem byl fakt nasrany to vzal druhý borec a ten to ofrezoval a je to už lepší, ale doma na stojanu jak zatočím, tak mi to trošinku drhne, ale to už asi bude deskami neojetyma a i ořech bych řekl, že má trochu odpor jestli je to možné

          0 0
    • headbiker  

      Ahoj, jak si to nakonec vyřešil? Mám taky soot 70 a začalo mi to dělat na zadním kole. Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.