Vystředění brzdových destiče - různé výplety

28 nepřečtených
  • Prazak0

    Mám dotaz, při výměně zadního kola nemám kotouč ve středu proti destičkám. Samozřejmě, posunutí destiček u brzd možné je, ale já chci, abych měl správně vycentrované destičky u obou zadních výpletů. Ta zadní kola občas prohazuji a nechci to mít vždy spojené s nutností centrovat destičky zadní brzdy. Docela mě překvapilo, že to není ve středu, předpokládal bych, že náboje budou mít stejně ty packy, kam se šroubuje kotouč, ne že se to bude o nějakou řádově milimetrovou vzdálenost lišit. Nebo se pod uchycení kotouče na packy v náboji dávají nějaké podložky a já je tam u druhého výpletu nemám? Máte s tím někdo zkušenost? Hydraulické brzdy, náboj s uchycením na RU.

    0 0
    • Vrci  

      To je normální, je celkem překvapivé, že ti sedí seřízení přehazovačky.

      1 0
    • gersa  

      Řeší to podložky pod kotouč

      1 0
      • Prazak0  

        Díky z info, pro mě nová věc, když jsem hledal na internetu, nic jsem k tomu neneašel.

        0 0
        • oddie  

          Leckdy bývají i v balení u kotoučů, mám jich tu někde min 3 sady

          0 0
          • Kouba_2005  

            Jestli myslis to, cos dostal k Shimano kotoucum, tak to nejsou podlozky pod kotouc, ale pod srouby :-)

            5 0
    • Singlespeed  

      U náboje s RU je vždy problém. Stačí sundat a nasadit to samé zadní kolo a obvykle to začne škrtat, neboť si kolo nesedne do stejné polohy jako bylo před tím. Mimo jiné proto vymysleli výrobci tlusté provlékací šroubovací osy a patky, do kterých si sedne kolo pokaždé stejně. Jinak, centrování kotouče do požadované polohy se tu probíralo už několikrát. Je třeba kotouč prostě a jednoduše vypodložit setinovýma podložkama, aby byl ve stejné poloze vůči třmenu jako na druhém kole. Žádná věda.

      1 0
      • puka  

        Avšak ani ty tlusté provlékací osy kompletně neřeší tento problém…

        0 0
      • Prazak0  

        Tak když jsem vrátil zpět původní zadní kolo, tak tam poloha destiček vůči kotouči je stejná. Vlastně podobný problém by pak byl i u brzd na ráfek, ať silničních nebo MTB, pokaždé vystředěno jinak, ale tady by asi milimetrový rozdíl nevadil.

        0 0
      • michomin  

        Řeší to i správný náboj, třeba Shimano XT. Koncovky jsou řešeny tak, že to vždycky sedne správně. Jo, kluci z Honšú ví jak na to.

        0 0
      • LM  

        Když si uděláš na rychloupínáku i rámu lihovkou značky a upneš to vždy do stejné polohy, tak si to sedne pokaždé stejně i s rychloupínákem.

        0 1
        • Singlespeed  

          To, samozřejmě, vím, sám jsem to tu v době rychloupínákové radil :-) .

          0 0
          • LM  

            No podle toho cos psal jsi s tím měl problém a neporadil mu to :-).

            Já takhle prohazuju dvoje označkované rychloupínákové záplety a problém nemám. Kotouče vyřešily setinové podložky Syntace a kazetu řeší dostatečné vůle v osmi rychlostním řazení.

            0 0
    • oddie  

      Mě nepřekvapuje, že to není ve středu, aspoň já mám tedy dnes čtvrtek :)

      1 1
    • novas752  

      Desetinový podložky pod kotouč – dá se jak pod 6 děr tak pod centerlock.

      No a bacha na rozdílnou tloušťku kotoučů – různá úroveň ojetí. Plus samozřejmě destičky zajetý na jeden kotouč se musí na ten druhý znovu zajet…

      1 0
      • Prazak0  

        Díky za info, koutouče si schválně změřím, jestli jsou stejně tlusté. Ale malinko silnější by nevadil, pokud by v obou případech to bylo strejně na střed.

        0 0
        • mech1  

          Ale novas má na mysli opotřebení kotoučů, kdy jeden budeš mít 1,8mm skoro nejetý a druhý 1,6mm díky častějšímu používání.

          0 0
          • Prazak0  

            To jsem snad pochopil, ale u rozdílu 0,1 mm z každé strany jde jen o to, že u jednoho kotouče nepatrně víc přitáhnu brzdu, jde hlavně o symetrii, aby z jedné strany nebrzdilo a z druhé ne.

            0 0
            • novas752  

              Pokud se bavíme o hydraulikách tak to znamená že pístky s užšim kotoučem vyjedou více z třmenu, ovšem poté se tlustšímu nepřizpůsobí a zůstanou vyjeté trochu víc než normálně = mezera bude menší. Samozřejmě při častém střídání výpletů a rovnoměrném použití/opotřebení toto odpadá.

              Ale stále tu je drobný problém v tom zajetí – někomu to vadit nebude, někomu by mohlo, zvlášť pokud používá nějaké tvrdší destičky (metalické), které jsou obecně na kvalitní zajetí citlivější a trvá to déle.

              0 0
              • Prazak0  

                Tak asi je ideální opotřebovávat obojí rovnoměrně, mít tam případný rozdíl jen nepatrný.

                0 0
                • novas752  

                  No to samozřejmě, ale v praxi to asi moc nenastane – dvoje výplety člověk obvykle nemá na 2× stejné ježdění. Ať už to jsou roviny vs. kopce na silnici, nebo nějaké xc vs. enduro na mtb a podobné kombinace.

                  0 0
                  • LM  

                    Kotouče mezi dvojema výpletama stačí občas prohodit a budeš je mít ojeté stejně ;-)

                    0 0
                  • Prazak0  

                    Ano, nenajezdí se stejné kilometry taky kde jsou prudké kopce, tak se zas víc brzdí, samozřejmě dle celkového profilu trati.

                    0 0
        • mech1  

          Když jsem to přehazování kol řešil pro zákazníky, základem bylo mít na obou kolech stejné náboje. Nikdy nebyl problém.

          2 0
          • Prazak0  

            To je trošku problém, tam je nějaký náboj od Authora, mají svoji značku nebo nevím co. A teď tam dávat třeba Shimano. U druhého kola mi to nedělá, ale tam nemám hydraulické brzdy, brzda tedy funguje jinak, tam snad je pohyb jen jedné destičky.

            0 0
    • marshalll  

      Zdar, mám 0.1 a 0.2mm podložky pod kotouč (6 děr), dokonce jsem si nechával řezat o 0.2 pro CL. Budu teď měnit druhý kola za nový a ty by mohly sendout bez, tak by byla pak třebas nějaká volná. Kolik a na jakej interface to potřebuješ?

      0 0
      • Prazak0  

        Ahoj, díky, já se dostanu ke kolu možná zítra, ale nejspíš až o víkendu, abych zjistil, kolik to je posunuté. Ale odhadem mi to přišlo víc než 1 desetiny. Jedno je náboj Author, druhý výplet je Force, náboj s průmyslovým ložisky, číslo z hlavy nevím. Ale chci tam dát náboj Shimano, nějaké Deore. To kolo Force jsem měl k dalšímu kolu na střídání, tady jsem to jen zkusil a všiml, že to je posunuté. Přehazovat zadní kolo chci, jednak z hlediska rozsahu kazety a potom i na střídání kazety, kde u menších pastorků to jde po sudých nebo lichých počtech zubů. Případně mít i něco čistě na silnici a něco spíš do terénu, kde nejde tolik o kazetu, ale spíš pláště.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.