• gallinago

    Zdravím,

    pořídil jsem si nové kolo a chtěl ho předělat na bezduše. Kombinace: ráfek – DT swiss X1900 Spinline 25 již s nalepenou TL páskou (ráfky), pláště – schwalbe Rocket Ron performance (pláště), tmel – Vittoria (tmel). Vše by mělo být TL kompatibilní a taky již při nahození zavládl optimismus, jelikož nafouknutí obyčejnou ruční pumpou šlo bez problému. Nicméně při nafouknutí bez tmelu – aby si patky sedly jsem se nějak zapomněl, nafoukl cca 3–4 bary a najednou rána a plášt dole. Zopakoval jsem to opatrně na 2 bary, zkontroloval patky – vše sedělo, nalil tmel, nafoukl cca 30 PSI a jel krátce a lehce projet. Plášť držel bez problému, patky seděly. Dnes ráno při snídani rána jako z děla a v garáži tohle – viz. foto. Zadní plášt drží bez problémů.

    Nemám s bezdušema zkušenosti a tak se ptám – včem by mohl být problém ?

    PS: pedály jsou provizorní

    0 0
    • Smazaný účet  

      Prostě nevhodná kombinace. Možná široký ráfek, jak je široká ta guma?

      0 0
    • MatS  

      Problem je v tom, ze si prefoukl plast (4bary) a poskodila se patka, takze ted nedrzi v rafku. Plast je na vyhozeni.

      Priste natri patky mydlovou vodou a nemusis tolik foukat a nicit plast.

      0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
        • Smazaný účet  

          4 bary by to snést mělo ne?

          0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
            • plzakj  

              Na webu maj 26–54psi. Takze do 3.7 bar. Plast je na vyhozeni.

              0 0
          • Jary24  

            Performance verze v rozměru 2,25 má udaný tlak 1,8–3,7 Baru. Takže 4 už mohlo být hodně..

            0 0
            • tsunami  

              10% odchylka, to nic není, kdo ví jak měří manometr podle kterého to lidi foukají. Jestli je ten plášť v háji po „10% přefouknutí“, tak bych ho rozhodně na kole nechtěl.

              0 0
              • plzakj  

                Tak on se spis poskodi tim, jak se serve pres ten rafek, nez tim tlakem jako takovym.

                0 0
              • scret  

                a ty vis, jak presnou ma pumpu?:) Treba misto zminovanych 4baru tam mel realne treba uz 4,5…

                0 0
                • Hrabex1  

                  i kdyz to bude 4.5, kratkodobe by to ten plast vydrzet mel. Silnicni plaste jsou mnohem slabsi nez MTB (kdyz pominu slupky schwalbe) a vydrzi 2× tolik

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to máš celé špatně. Silniční pláště slabší rozhodně nejsou a to nejen oproti Schwalbe, ale jakékoliv jiné značky (beru XC pláště), zejména běhoun. Běhoun u XC bikových plášťů bývá do 2mm (a i pod 1,5mm), u silničních klidně i 3mm.

                    Tady jeden příklad jiný než Schwalbe, třeba Ikon

                    https://www.bicyclerollingresistance.com/…eed-tlr-2014

                    běhoun 1,7mm, boky 0,45mm.

                    nebo třeba Mezcal

                    https://www.bicyclerollingresistance.com/…cal-tnt-2017

                    běhoun 1,9mm, boky 0,75mm

                    Silniční pláště mívají běhoun kolem 3mm.

                    třeba lehoučký Grand Prix 5000

                    běhoun 2,8mm, boky 0,55mm

                    TL verze pak i boky o něco tlustší

                    https://www.bicyclerollingresistance.com/…5000-tl-2018

                    běhoun 2,8mm, boky 0,95mm

                    Celé je to o objemu, kdy tlak působící na menší plochu je pro plášť daleko snažší udržet.

                    0 0
                    • Hrabex1  

                      blbe jsem se vyjadril, chhtel jsem napsat schwalbe a tomu podobny. Nic takovyho mi uz na kolo nesmi.

                      Jezdim Conti ProTection a GP 4000S. Ale mas pravdu, ze u vetsiny plastu plati to, co pises – MTB jsou slabsi

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ne, jak píšu, tak to platí obecně pro všechny XC pláště (ono i pro většinu trailových, možná u těžkých DH už je to jinak, tam neznám hodnoty), pro Conti protection to platí úplně stejně:

                        https://www.bicyclerollingresistance.com/…tection-2015

                        běhoun 1,75mm, boky 0,8mm

                        Schwalbe na tom nejsou o nic hůře, třeba předchozí verze RaR:

                        https://www.bicyclerollingresistance.com/…x-speed-2017

                        běhoun 1,75mm, boky 1,05mm

                        Lepší odolnost protection běhounu není o tloušťce, ale o jiném nepodajném materiálu, který má jiné nevýhody (nepohodlné, horší grip).

                        Přepracovaná verze protection se toho tuhého odolného běhounu zbavila a dle testů jsou teď protection Contíky na tom na běhounu o chlup hůře než Schwalbe TLE.

                        0 0
                        • Hrabex1  

                          Schwalbe uz nekolik let nevedu, ale conti protection s boky 0.8 je silnejsi nez boky rychlych silnicnich plastu, kdes se tloustka pohybuje kolem 0.6.

                          O nic nejde, ja jen proste neverim, ze silnicni plaste vydrzi 2 nasobnej tlak, co MTB.

                          U silnice muzou jit tlaky do 8.5 bar, protoze nekdo hodne tezkej to muze vyuzit. U MTB nema cenu uvadet tlak vyssi nez 4 bar, protoze to musi stacit i nejtlustsimu praseti. Pri nahazovani patek se proto nebojim povolenej tlak kratkodobe prekrocit.

                          0 0
                          • Smazaný účet  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • Tom-T45  

                            Souhlas, taky si myslím, že údaje o tlaku především určují rozmezí, ve kterém bude mít plášť deklarované jízdní vlastnosti. Představa, že při mírném přefoukání v dílně dojde k jeho zničení mi přijde nesmyslná, vzhledem k tomu, co všechno musí MTB plášť v terénu vydržet.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              V terénu ohledně tlaku uvnitř pláště to není žádné znatelné navýšení.

                              Zničení patky je důsledkem až ustřelení z ráfku. Samotný tlak by ještě plášť vydržel.

                              Limitem tlaku (aby to neustřelilo) je častěji než plášť samotný ráfek.

                              0 0
                              • Hrabex1  

                                A ten rafek vydrzi min nez silnicni? v terenu musi vydrzet tvrdsi zachazeni (i kdyz je mnohem lip chranenej pneumatikou) a navic se uz neubrusuje brzdenim.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Ale silniční musí snést 8 barů (dříve se hustilo ještě více), díry v silnici… MTB bezduše tady většina jezdí pod 2 bary…

                                  0 0
                                  • Hrabex1  

                                    ja vim, ale jsou ty rafky slabsi?

                                    0 0
                                    • Vilém  

                                      Srovnej si vahy. MTB byvaji lehci nez silnicni.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        U bikových nutno ještě připočítat, že bývají o dost širší, takže při stejné hmotnosti jsou na tom hůře.

                                        0 0
                                • MlokCZ  

                                  Jednak jak už bylo vysvětleno, tak u bikového pláště při 4 barech působí na patky ráfku ještě o něco větší síla než u silničního ráfku při 8 barech (v případě, že je více než 2× širší ten bikový plášť, což někdy být může).

                                  A zacházení v terénu, to je úplně o něčem jiném. Odolnost ráfku pro jízdu v terénu nemá v podstatě vůbec nic společného s tím, jak velký tlak udrží u pneu.

                                  Na udržení pláště na ráfku při co největším tlaku má vliv zejména:

                                  • profil ráfku a to jak vnitřek, tak i výška bočnic
                                  • jak se sejde tolerance reálného průměru patek pláště a patek ráfku
                                  • tuhost patek (jak moc dochází k natažení)
                                  • a pak musí být dostatečně tuhý ráfek, aby ho to rovnou nezkroutilo, ale to jsem ještě neviděl (ráfek to sem tam odnese až když to z něj při velkém tlaku uletí a způsobí to ten ráz, kdyby to neustřelilo, tak to ráfek vydrží)

                                  Jízda v terénu (jak už jsem psal) nijak znatelněji nenavyšuje tlak v plášti. I když pošleš plášť až na ráfek, tak zmenšení celého objemu pláště je malé a nárůst tlaku také jen velmi malý.

                                  V terénu tedy ráfek musí vydržet a být dostatečně odolný úplně proti jiným věcem (třeba přímý zásah ráfku ať už z boku nebo při zmáčknutí pláště až na ráfek) nebo třeba dopad ze skoku (tam to ale zase působí přes dráty).

                                  V terénu za jízdy se přidá z pohledu svléknutí pláště jediný vliv navíc (oproti nafoukání na místě) a to boční tlak na plášť, který může poslat patku pláště do středového žlábku, což má za důsledek jak ufouknutí, tak uvolnění patky a možnost vyskočení patky z ráfku pryč na jiném místě.

                                  Tohle riziko ale roste naopak s nižším tlakem, jak tlak nedrží plášť v patkách a nezabrání spadnutí do ráfku.

                                  A na ty maximální tlaky (při kterých to bouchne) při nahazování stejně nikdo v reálu nejezdí. Vyjímky se tu najdou, ale je to stejně naprostý nesmysl.

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  A jeden příklad ráfků. Nějaký starší NoTubes, vybral jsem jen proto, že to byla první fotka, co jsem našel. NoTubes to podobně měly vždy s povoleným tlakem.

                                  Mají o něco nižší boky (u nich schválně tak konstruované, má to i svoje výhody), což ten maximální tlak snižuje.

                                  Pro 2,3" pláště povoleno pouze 38psi. Ideální pak nabušit na 4 bary…

                                  UST Mavic ráfky mají povoleno o něco více, tam myslím, že byl limit dokonce až ty 4 bary (pro cca 2,25" pláště), ale nevybavuju si přesně.

                                  0 0
      • Tom-T45  

        Podle tabulky na webu je max tlak pro 2,25 3,7 baru, takže pokud to bylo nafouknuto skutečně jen 4 bary, tak by se to ještě snad zničit nemuselo. Nemůže být proste jen vadný plášť z výroby?

        0 0
        • kubad  

          Mohl, ale to už těžko dokáže, stejně jak ta uvedené 4bar klidně mohlo být víc.

          Patka někde povolila, může zkusit s duší, ale asi bude házet.

          0 0
          • MlokCZ  

            A navíc ty 4 bary nemá povoleno dost ráfků.

            Kdyby to namydlil, tak by to nemusel fouknout ani na 3 bary.

            0 0
      • novas752  

        Včera jsem Schwalbe důkladně prolitej Easy Fitem musel narvat na 6 barů aby do ráfku naskočil. Schwalbe nebrat, kvalita těch plášťů je otřesná, zejména u těch OEM verzí. Na ráfku s nízkym žlábkem aby člověk vozil kovový montpáky aby to v případě problému sundal.

        0 0
        • MlokCZ  

          V posledních 14 dnech jsem nahazoval 8 kusů Schwalbe, většina Ray a RaR.

          Ani jeden jsem ani nemusel mydlit a sedlo vždy pod 3 bary (když nestačí 3 bary, tak až pak mydlím).

          Na ráfek jsem nandal 7 kusů jen rukou, u jednoho jsem si lehce pomohl jednou plastovou montpákou.

          0 0
          • jatichy1  

            Koukám že moje metoda vždy o 1–2bary přefouknout aby pěkně zapadly patky, byla úplně špatně. Na druhou stranu jsem nikdy problém neměl. Používám NN a G-one all around…

            0 0
          •  

            Mohu se optat na konkretni znacku a model rafku ?

            Danke !

            0 0
            • MlokCZ  

              Vše UST ráfky. Většina na Cmax XL s 23mm UST ráfkem, 2 kousky pak na ještě stařičké Fulrumy Redmetal 29 XL s jen 19mm UST ráfkem.

              Dříve jsem musel použít montpáky na Schwalbe a stejné ráfky o něco častěji a mydlit také o něco častěji. Až mi překvapilo, že mají pláště patky volnější.

              0 0
      • MlokCZ  

        Přesně, jakmile to už jednou vystřelí (ať už to bylo přes 4 bary nebo ne), tak se patka téměř vždy poškodí.

        0 0
        •  

          Když to vystřelí a je to dobře nasazené,tak to stálo za hovno už předtím.

          0 0
      • scret  

        *1

        0 0
    • jeniiiik  

      Za všechno může schwalbe. ;)

      0 0
    •  

      Dej tam duši,a nemusíš se patlat s nějakou lepavou sračku.

      0 0
    • F1L  

      čau, toto mě taky zajímá, s bezdušema začínám, ale tento problém už jsem taky zaznamenal. To znamená, že mírný přefouknutí by plášť neměl vydržet a jak jednou vyskočí tak je plášť za litr na odpis? To je teda mazec. Mně nedávno nahazoval borec v servise kompresorem Schwalbe TB na 6 barů a vypadalo, že to nedělá poprvý.. A že by ta patka byla tak náchylná, to snad ne.. Znám jen dušáky do teď., ale tam jsem taky běžně přefukoval cca o 1 bar nad maximum při nasazování a pak upustil.

      Takže všechno špatně, koupit plášť za 1100 a bát se, že ho hned zničím, jak tam fouknu přes 3 bary? A bazarovky jsou taky zabitý, protože nevím, jestli to někdo přefukem nezničil a já koupím šrot (se mi asi stalo..)

      Takže se asi rychle vrátím k duším :-D

      0 0
      • kubad  

        A přitom stačí nemít v rukách nasrano ;)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Ono se to dost liší u různých kombinací ráfků a gum.

        0 0
      • novas752  

        Dělá se to tak běžně, některý kusy jsou tak těsný že prostě do patek po celym obvodu nenaskočej ani na max povolený tlak ať děláš cokoliv. Časem se ta patka asi trochu vytáhne, ale u novýhokusu je to neskutečnej opruz.

        Jiné značky tohle skoro nedělaj, Maxxis nahazovat je radost, Continental a Specialized taky jde pěkně atd.

        0 0
        • kubad  

          I ty Schwalbe jdou, ale ne ty levne verze, ty snad ani TLE nejsou

          0 0
          • novas752  

            Dělaj to i drahý krabičkový TLE Addix Speed, Speedgrip atd.

            0 0
            • kubad  

              Mě bouchl Schwalbe naposledy tak 4–5 let a to byla přiznána vadná šarže

              0 0
              • novas752  

                Mě nebouchl ještě žádný (naštěstí :) ), já mluvim o tom příšerném nahazování. Pravdou teda je že se většinou chytnou jen pumpou, ale nacvaknout patky na patky je prostě porod.

                0 0
                • kubad  

                  Mazat, patky

                  0 0
                  • novas752  

                    Mažeme patky, neboj. :) Mýdlo, nasadit, ještě navíc easy fit roztok, 4 bary a… nic.

                    0 0
                • plzakj  

                  A pouzivate v servise mejdlovou vodu? Vozim svaby X let a nemam s tim problem. Je fakt, ze vetsinou evo. Ale mel jsem na HT i NN performance a sel dobre.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Vono si stačí omýt ruce a použit mýdlovou vodu na patky

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Asi blbé ráfky. Z cca 50+ kusů Schwalbe se mi nestalo ještě nikdy, abych musel fouknout při namydlení přes 3 bary.

                  Bouchnul mi jinak jen jeden 2009 UST NN a to už při 2 barech. Tenkrát Schwalbe přiznalo vadnout sérii a šlo to reklamovat.

                  0 0
                • Hrabex1  

                  Ja to taky musim poradne nafoukat, abych to tam dostal, verim, ze to pres 4 bary bude. Ten rafek ma tak od stredu ke krajum tak ostrej nabeh, ze to jinak nejde. Mydlova voda nema smysl.

                  Taky zatim nic neprasklo.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ten rafek ma tak od stredu ke krajum tak ostrej nabeh, ze to jinak nejde. Mydlova voda nema smysl.

                    A kolikrát jsi to pořádně namydlit zkusil? Všechny 19mm UST ráfky co jsem jezdil měly ze středového žlábku do patek ráfku velmi ostrý náběh (skoro náběh je kolmý na patku ráfku), protože na pozvolný tam není místo (jak musel být dostatečně široký žlábek, aby to byl UST ráfek) a k tomu ještě se to musí dostat přes tu pojistnou hranku na okraji patek ráfku.

                    A přesně tady pomůže namydlení úplně nejvíc a na sucho to jde při těsném plášti sakra blbě.

                    0 0
                    • Hrabex1  

                      pri nasazovani noveho cisteho a sucheho plaste na suchy rafek to mydlim vzdycky – a slo to dycky hodne blbe. Jak by to slo na sucho, to ani nevim, pac sem nezkousel. Ale tohle urcite smysl ma, zvlast, kdyz je ta guma nova.

                      Pouzitej mokrej plast na mokrej (od tmelu) rafek teda uz nemazu a jde to stejne blbe.

                      0 0
      • maajkee  

        Ty vole, foukat mtb plášť na 6 baru, to už chce ***** odvahu! :)

        0 0
    • couffy  

      Kurňa chlapi,nestrašte se Schwalbe,mám tady 2ks Addix TB a RoRo oba TLE nachystaný na nahození bez duší,ráfky DT Swiss X1900,snad půjde dobře.

      0 0
      • plzakj  

        Na x1900 jsem nahazoval tle s modrym addixem uplne bez problemu. Mejdlova voda a kompresor.

        0 0
        • couffy  

          Zatím jezdím jako bezdeše Maxxisy a ty šly nahodit úplně v poho,jarová voda,kompresor a napoprvé jako Pája.Tak snad to půjde i se Shwalbe.

          0 0
      • gallinago  

        Nahodit to šlo velice dobře, dokud to neexpodovalo…

        0 0
        • černápole  

          prostě se to nesmí přefukovat, což byl parně tvůj případ-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nesmí se přefukovat, ale zároveň čím vyšší tlak, tím méně to pak háže.

            0 0
            • MlokCZ  

              To jsem si tedy nikdy nevšimnul. Jakmile je patka zaskočená a přesto plášť pořád háže, tak prostě je křivý a větší tlak tomu nijak nepomůže.

              0 0
              • Smazaný účet  
                0 0
              • Smazaný účet  

                Často to ani nemusí 2× výrazně lupnout, takže stejně víš prd, kdy to zaskočilo. Nevím, od té doby co nevozím Schwalbe mi pláště téměř neháží (Specialized, Vittoria, Maxxis,…)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Zažil jsem vybuchující pláště už na 3 barech, ale byly to CX gumy na ráfkách Ryde.

                  0 0
                • mr.nikdo  

                  Co kontrola podle linky?

                  Nemusis se spolehat na lupani.

                  0 0
                  • Deathwing  

                    staci vypustit a kdyz spadne tak nezaskocil

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Měl jsem i gumy, který bez tlaku v patce nedržely…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Špatné ráfky (minimálně ne úplně ideální), na dobrém ráfku (rovná plocha + pojistná hranka proti spadnutí do ráfku) se nestane nikdy.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      To stačit nemusí (i když většinou spadne), i když je to na vypuštěném jasně poznat, když prohlédneš celý obvod.

                      A stejně nahazuju vždy bez tmelu (a většinou nechávám pár dní na test bez tmelu jak daný kus těsní), takže vypouštím pro aplikaci tmelu.

                      Podle lupání se to pak někdy pozná, někdy ne. Těsnější kus, který se podaří bez namydlení může lupnout hodněkrát (i třeba 7× a více), tedy minimálně na mých UST ráfkách se to tak stává. A tam se nedá říct, když už to bylo poslední lupnutí, když některé přijde až k těm 3 barům které foukám maximálně. Volnější kus je ale jasný i jen dle lupnutí, to je jen decentní lupnutí a při už nízkém tlaku, tam je jasné, že už další nebude.

                      Ale stejně vždy kontrola dle linky + vypuštěného pláště.

                      0 0
                    • novas752  

                      Některé pláště v patkách bez tlaku nedrží, zvlášť pokud to jsou patky bez pojistného výstupku mezi patkou a žlábkem ráfku. To jsou většinou zase ty kombinace které jdou blbě nahodit i kompresorem bez vnitřku ventilku ale do patek se pak dostanou snadno jakmile to začne těsnit a růst tlak.

                      0 0
                    • F1L  

                      tzn. správný postup by měl být..namydlit, fouknout max 3 bary (nebo podle max. tlaku daného pláště), vypustit a sledovat, jestli drží v patce, pak zas nafouknout a nasadit na bajk?

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Rozhodující je tlak ráfku, který stejně nezjistíš. Správný postup je nesrat se s tím a pokud možno to ihned projet :)

                        0 0
                        • Hrabex1  

                          To neni spravnej postup. Spatne nasazenej plast pri jizde sam nezaskoci. Skace a navic se i nici – tre se o rafek v miste dal od pakty, krety k tomu neni uzpusebeny.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Já taky nehustím při nahazování jen na 3 bary, myslím, že když jsem s bezdušema začínal, dostával jsem se na benzince přes 5 ani jsem nevěděl jak.

                            0 0
                      • kubad  

                        důležité je mít plášť který je výrobcem doporučený, nebo schválený pro použití bez duše

                        totéž by měl splňovat i ráfek,

                        pak už jen nepřekročit max povolený tlak pro pneu, nebo ráfek, záleží co je nižší.

                        jak mydlíš nebo ne je už jen pomoc.

                        ale že to bude 100% fungovat ti nikdo nezaručí :D, ale mělo by

                        0 0
                      • Hrabex1  

                        nevypoustej, Namaz, dofoukni na 3 bary a a zkontroluj to podle linky.Tady jde o to, co delat dal, kdyz to po dofoukani na max. povolenej tlek nezaskoci. Ja to delam tak, ze foukam dal, dokud se to nepovede. Asi to neni spravne, ale jinak to neumim.

                        0 0
                        • Smazaný účet  
                          0 0
                          • Vilém  

                            Jestli neni jednodussi to proste jit projet. Jizdou si to sedne.

                            0 0
                            • Smazaný účet  
                              0 0
                              • Hrabex1  

                                logicka uvaha. Jenze v kombinaci bezdusovych rafku a gum, kde je to fakt natesno, to moc nejde. Nebo jsem slabej.

                                0 0
                                • Smazaný účet  
                                  0 0
                                  • Hrabex1  

                                    obvod patky je trochu mensi nez obvod rafku a chce to silu, aby se tam dostal

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  
                                      0 0
                                      • Hrabex1  

                                        u bezdusovovek to rukou 100% nesundas, a pravdepodobne ani nenandas.

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  
                                          0 0
                                        • Goob  

                                          WTB Trailboss, BreakOut i Riddler na SS Alpine a Stan's Bravo v pohodě rukou natáhnu i stáhnu.

                                          0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          U horší kombinace možná, ale není to pravidlo. Co jsem dělal na svých kolech, všechno jde sundat i natáhnout bez pák. Prostě musí být před sundáním (nebo naopak před natažením) patky pláště ve žlábku uprostřed ráfku.

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Plášť co nejvíce ve středovém žlábku je jeden ze základní předpokladů. Už to spousta lidí nedodržuje nebo aspoň ne dostatečně precizně (není tam třeba úplně celá patka pláště nebo u užších žlábků se tam obě patky pořádně nevejdou najednou, tak je potřeba tu druhou nacpat co nejvíce pryč, abych tam vždy měl tu s kterou pracuji).

                                            Dále je ale nutné si pohlídat ventilek, což spousta zase lidí neudělá. Tedy při nahazování vždy končit u ventilku a při sundavání začínat. To je stejně důležité jako ten středový žlábek.

                                            Pokud se to neudělá, tak v místě ventilku patka pláště nemůže do žlábku (a i kus před ním a za ním) a nesplňuje ten předchozí bod.

                                            Porod to býval kdysi u UST plášťů na úzkém UST ráfku (19mm). Vnitřní žlábek velmi úzký a UST patky byly o dost širší, takže se do žlábku pořádně nevešly. Zase to mělo výhoda, že patky se dotýkaly o sebe a tím to při nafukování neutíkalo a šlo to často nafouknout i ruční minipumpičkou.

                                            Dnešní TLR (jak jsou užší) patky se tam ale už venjdou lépe i na ty staré 19mm UST ráfky.

                                            0 0
                                    • mr.nikdo  

                                      Tak priste ufoukni tak na 1,5 baru a pak to tou rukou pujde.

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  
                                        0 0
                                        • mr.nikdo  

                                          Jde to i bez mydla.

                                          Na Shimano rafek tak ted sel Maxxis a bud Cross mark TR anebo obyc Ikon.

                                          Byl to spis ten Cross mark :).

                                          Ale nekdy staci i u nafouknuteho jen prekonat tu mez. Ale spis ufouknout.

                                          Jinak tohle mi dela jeste TR silnicni rafek a dusove Tufo s dusi – nechce zaskocit spravne.

                                          0 0
                              • Smazaný účet  

                                Přesně tak, hlavně když to nejde, právě naopak trochu ufouknu a zaberu palcema a nikdy jsem nějaký mýdlo apod. věci nemusel dělat. Možná štěstí na kombinace ráfek plášť.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Nejhorší je asi UST ráfek ze dvou důvodů:

                                  • je tam pojistná hranka proti spadnutí do žlábku (tu sice mají i některé TLR ráfky, ale jak je překrytá páskou, tak není tak ostrá)
                                  • po pásce plášť lépe klouže než po samotném ráfku (pásku u UST ráfku nemáš)
                                  • když je navíc úzký UST ráfek (19mm), tak má ještě navíc ze středového žlábku nepozvolný náběh (v postatě kolmý na patku ráfku)

                                  Pak se vždy může přidat jak se sejde konkrétní tolerance, ale tenhle vliv je už u všech variant.

                                  0 0
                            • Hrabex1  

                              nikdy si to jizdou nesedlo. U motorkovyho kola funguje jednoducha vec. Nasadit a pred nafoukanim obouchat o zem.

                              0 0
                              • Vilém  

                                Me to prave pomohlo. Jednou jsem pri prefouknuti znicil novej plast a fungl novej rafek na crossmaxech, proto se prefoukavani bojim.

                                Jinak to obouchavani, kdyz to nechce zaskocit, jsem praktikoval jen na MTB bezdusacich, taky to funguje.

                                0 0
                                • Hrabex1  

                                  abys to mohl obouchavat, musel bys to aspon trochu nafoukat. A nemyslim, ze by to pomohlo

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    Jo, s tim bouchanim jsem to samozrejme myslel u nafoukaneho plaste, ktery pouze nechce zaskocit do patek.

                                    0 0
                                    • Hrabex1  

                                      no u ty motorky se to nefouka vubec. U kola jsem to s mirne nafoukanym plastem taky neuspesne zkousel. Treba jdem neodhad idealni tlak toho nafoukani.

                                      0 0
                          • Hrabex1  

                            jak?

                            0 0
    • JakeF  

      Vadnej plášť, praskla patka… Normálně to přefoukání na zaskočení vydrží, ale holt jsi chytil kus z páteční směny.

      0 0
    • Libores  

      Celý to tady číst nebudu, ale jednou mi to udělal Racing Ralpf. Normálně mi to vyreklamovali, ikdyž žádná vada na něm nebyla vidět.

      0 0
    • Kelib  

      K přefouknutí pláště: Jezdím běžně po asfaltu RaRa 2,3 na 4 bar a nic nebouchá, 120kg jezdec, 19mm ráfky.

      Komentáře že jsem vůl a takový tlaky nepotřebuju si nechte, díky :)

      0 0
    • jecnak  

      Jedná se o TL Easy verzi Performance Rona? Pokud jen Performance, tak je jasne problem tam.

      0 0
      • Paja  

        Performance verze fungovaly bez dusi spolehlive davno pred tim, nez byly oficialne oznaceny jako TLR.

        0 0
        • jecnak  

          Performance verze CX plastu vybuchovaly. Ale zrejme mas v okoli velky vzorek pro podobny usudek.

          0 0
          • Paja  

            CX ne, ale bikovych performance plastu, o ktery jde, jsme tu „v okoli“ bez dusi ojeli celkem dost na to, aby se dalo rict, ze „problem je jasne tam“.

            Muze to byt vadny kus + sam pise, ze to nejspis prefoukl, prip. mozna oboji dohromady.

            0 0
            • jecnak  

              Tak pak ok. Ale fakt si myslim, ze tyhle bastly za to nestoji.

              0 0
              • Paja  

                Ted uz to neni potreba, vetsina nebo aspon nejpouzivanejsi rozmery jsou TLR i v performan­ce verzi.

                0 0
          • Smazaný účet  

            Není to šířkou ráfu, že přes 20 mm už CX gumy prostě nedrží?

            0 0
            • jecnak  

              Ne, ty CX vybuchovaly i na uzkem rafku s patkami s hakem.

              0 0
      • gallinago  

        Nevím nakolik to, že se nejedná o TL verzi ovlivni riziko, že plast spadne. Na ofik. stránkách schwalbe jsem našel, že TL verze plastu jdou zejména lépe nasazovat. Z toho jsem usoudil, že po nasazení by neměl být problem/riziko pádu. Už mám objednanou TL verzi. Teď se jen bojím, aby to v zadu nebouchlo taky – tam jsem poučen už přes 2,5 baru nešel… Co myslíte?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.