• kejda

    Ahoj. Zkoušeli jste někdo udělat bezdušák i na normální kola s plášti, které na to nejsou úplně určené, případně s jakým mlíkem? Malej uz tento měsíc 3× píchl a už mě to nebaví… Kola má ráfkové Weinmany a plášť Rocker Ron kevlar, pásku a mlíko mám Notubes. Nové kola nemám v plánu.

    Díky

    0 0
    • scret  

      Kdysi sjem delal zene ghetto tubeless z dusi a drzelo to, takze ano, da se…

      Mliko klasika NT…

      0 0
      • kejda  

        No já si nejsem jistej patkama, jestli budou těsnit. Prý je nějaké husté mlíko, co to dá.

        0 1
        • mikš  

          možná smetana,tvaroh určitě :-)

          0 0
        • scret  

          to ti nikdo nerekne, musis to vyzkouset:)

          0 0
        • Ricci  

          to huste mlieko je NT Race, pomerne drahe

          https://www.kupkolo.cz/…icko_z98897/

          0 0
          • kejda  

            No to není zas tak drahý, je to litrovka. Rozhodně zkusím, dík

            0 0
            • Ricci  

              a tak 3 stovky rozdiel oproti klasike je dost :-)))

              0 0
            • scret  

              pokud spotrebujes treba 2L za sezonu, tak uz to trochu do penez leze:)

              0 0
              • Breakpain  

                není to strašné, v průměru zmáknu 1,5l, ale proč zbytečně vyhazovat prachy :) …

                0 0
              • bezdratova.sprcha  

                Počítat i s tím, že race tmely je potřeba měnit častěji než ty běžné, takže útrata za sezónu se ještě o to víc zvýší.

                0 0
                • Martin  

                  vlastní zkušenost?

                  0 0
                  • bezdratova.sprcha  

                    Vlastnost deklarovaná nejen jezdci, ale i některými výrobci.

                    Částice v tmelu jsou větší, takže kromě toho, že více tmelí, taky rychleji vysychají a tuhnou uvnitř pláště. Ze stejného důvodu se taky race tmely nemají nalévat ze stříkaček a skrz ventilky, protože obojí naprosto spolehlivě ucpou.

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      Teorie je jedna věc, praxe bývá často úplně jinde. Asi by to chtělo nejdřív zkusit, abys mohla mluvit z vlastní zkušenosti. Race tam leju přes rok a nikdy to ventilek neucpalo. Jen když se nad tím zamyslíš, tak ti musí dojít, že ten ventilek po nalití tmelu profoukneš vzduchem při huštění.

                      0 0
                      • LM  

                        A čím to tam leješ? Normální stříkačkou za pár Kč nebo máš něco speciálního?

                        0 0
                        • novas752  

                          A jakej je v tom rozdíl? :)

                          Jakákoliv aspoň 50ml stříkačka na kterou se dá nasadit kousek hadičky, který zároveň lze nasadit i na ventilek (s vyšroubovanym vnitřkem). Po použití minimálně několikrát profoukat na prázdno nebo ve vodě, aby v hadičce nezůstalo mlíko.

                          0 0
                        • Kouba_2005  

                          Stříkačkou, který hrdlo se vejde do rozšroubovanýho ventilku.Tu rozdělám a používám jako trychtýř. Samo to tam hezky nateče, když se to ve ventilku náhodou „zastaví“, tak stačí zmáčknout zboku plášť a protivzduchem zas ventilek zprůchodnit.

                          0 0
                          • LM  

                            Zajímavé. Já používám 24 ml stříkačku (větší jsem v lékárně nesehnal), dávám to taky dovnitř ventilku a natlačím to dovnitř. Jenom se mi tu stříkačku občas povede ucpat i normálním NT mlíkem :-).

                            Takže zkusím sehnat nějakou větší s větším otvorem dole.

                            0 0
                      • Martin  

                        A máš nějaké poznatky ohledně výdrže? Nalívání mi nějak extra žíly netrhá, první aplikaci jsem dle návodu dělal přes zutý plášt. NT race jsem koupil „z donucení“, protože jsem v kamenných obchodech u nás nemohl sehnat jiný tmel a objednávat ho extra se mi nechtělo.

                        0 0
                        • Kouba_2005  

                          Nahazuju kompresorem, jelikož moje kombinace úplně jednoduše nejde, takže to tam leju až po nahození. To bych mohl taky nahodit tmelem celou kočárkárnu :-D Na jaře naleju a tak za tři měsíce už to tolik nešplouchá, tak tam zas cvrknu. Jako první náplň tam leju 100ml, pak dolejvám dvě stříkačky … stříkačku mám myslím 20ml.

                          0 0
    • Lachtis  

      Uplne bezne. Na 26 jsem mel obyc rafky, obyc performance plaste a s tubeles kitem ( paska, mliko, ventilek) jsem to predelal a 2 roky jezdil bez problemu. Nyni na zimaku mam obyc kellys rafky, opet obyc performance plaste a funguje to. Jen je potreba vykonny kompresor pro nahozeni.

      0 0
    • Johnnyxjr  

      jaká je vnitřní šířka ráfku? jezdím různé kombince neřídím se tabulkama zatím šlo všechno nahodit byl jsem jenom v jednom případě limitovanej právě vnitřní šířkou ráfku 14mm je pro mě málo nevešel se mi tam plášť v místě ventilku nešlo ani ghetto

      0 0
      • kejda  

        Poiměřil jsem, vnitřní je 19 mm. Ráfky jsou Weinmann Zac 19, co jsem našel ve specifikaci.

        0 0
        • Johnnyxjr  

          to mi příjde v pohodě

          0 0
          • kejda  

            zejtra to zkusím na předním kole, to mám zutý po defektu, když pochčije mlíko na celou terasu, jak to nafouknu, tak je něco blbě :).

            Sám mám na svým zadním kole dobře 30 defektů, kde prolíná mlíko, prakticky skoro po celém obvodě, ale je pravdou, že zadní NN je už na konci své cesty, ale tlak drží pořád bez probémů, dofukuju tak 1× za 100 km pár prdů z velké pumpy.

            0 0
            • Johnnyxjr  

              na kolik a jakej pláš foukáš? ted vozím na 460 33 vittorky foukám max na 4 bary jednou jsem to přepísknul na 6 a byla to mrda jak prase někde jsem sem dával foto a ty druhý 25 jsem na stejném ráfku 460 foukal na 6 a v pohodě

              0 0
              • kejda  

                mám Nobby Nic 2,35 TS předek a 2,25 PC DD zadek, bezduše na obou kolech, 100 kg čistá váha – samý svaly pochopitelně, plus propriety, a foukám slabých 2,1– 2,2 baru.

                0 0
    • Hawkins  

      Na ty obyčejný pláště, potažmo rafky bacha.. Nikdy nevíš, kdy te nečekaně překvapí.

      0 0
    • Jooky  

      Mám obdobnou zkušenost, kamošovi jsem dával bezduš na obyčejné ráfky a mrdlo mu to po 3 dnech pod zadkem. Naštěstí při stoupání v malé rychlosti.

      0 0
      • kejda  

        Dneska mi to moc nešlo, asi bombičky, jedním kompresor, ale hned to ušlo. Musím tam nejdřív nalít mlíko a teprve potom kompresor. Ale je možné, že to nebude fachčit…

        0 0
        • Lachtis  

          Jo, musis tam nalit to mleko a pak to nabusit. To mliko ti prave “zalepi” ty diry kudy to utika… ale nekdy je to opruz, musis tocit kolem, aby mleko vsude zateklo a neustale tam prat vysoky tlaky. Mne se to zatim vzdy povedlo.

          0 0
          • LM  

            A nebo to nenaskočí a ty budeš mít mlíko všude kolem :-)

            Na nespolupracující pláště se mi odsvědčilo nahodit nejdřív patky pomocí duše. Poté jednu stranu schodit, vyndat duši, dát bezduš ventilek, máznout patku mlíkem (lubrikant+„těs­nění“) a poté už to nahodit šlo.

            0 0
            • Ricci  

              +1

              0 0
            • Smazaný účet  

              Popripade jeste nechat par dnu kolo s nafunenou dusi, aby se patka plaste hezky vyrovnala…

              0 0
            • MlokCZ  

              Správný postup, jen tomu chce případně (když to nestačí) pomoct ještě více. U druhé nenahozené patky tomu pomoct a cca 2/3 obvodu předem nahodit montpákou (většinou jdou právě akorát tak 2/3 obvodu).

              A také co píše lukas aka mitro, i když není ani třeba pár dnů. Stačí tak 2–2 hodiny na trochu vyšším tlaku.

              0 0
          • MlokCZ  

            Pokud to utíká hodně, tak mlíko akorát začne stříkat úplně všude.

            0 0
      • kyl  

        A to se vyplatí…

        0 0
    • kejda  

      Nepodařilo se. Pořád to uchází kolem patek. Ty pláště na to holt nejsou. Zkusil jsem i jiný mlíko, víc latexový, ale bohužel. Tak zpátky duše…

      0 0
      • JFtryall  

        Kup si nejaky odolnejsi tubeless ready gumy a pujde to o hodne lepe. Tesnejsi patka a odolnejsi bok, to potrebujes k uspechu.

        0 0
      • Lachtis  

        Co znamena furt ochazelo o kolik? Jak dlouho to uchazi po instalaci? To ze to uchazi je normal taky dofukuji cca 0,2 atmo po treba 5 dnech. Pricemz po cerstve instalaci to fuci klidne 2 tydny nez se vse zatesni fest… ale pak uz je to v norme.

        Nicmene tlr jsou lepsi, ale performance taky funguje

        0 0
        • kejda  

          Do pěti minut ze 4 barů na nulu. Naštěstí jsem vždycky počkal venku, kdyby mlíko cákalo. Ty pláště nahodím bez problémů rukou, jak jsou na ráfku volné…

          0 0
          • kejda  

            Spíš, dělají se vůbec ve 24" TLR?

            0 0
          • Lachtis  

            Aha, tak to je asi fakt v <>…

            0 0
          • Pessinger  

            Ahoj, podle mě to zbytečně bušíš na velký tlaky stačí ti tam klidně 2 a míň baru a nebude to tak rychle fučet

            0 0
            • kejda  

              Nafoukal jen to na ty 4 bary kvůli lepšímu zaskočení patek. Ale je to jedno, kolik tam dám. Prakticky hned je to prázdné a navíc, když ujdou, tak patka pláště nezůstane v hraně ráfku, ale smrskne se do středu ráfku. Na těchto ráfcích to asi fakt nejde. Technicky vzato je to ale určitě pláštěm, který prostě není určen na bezduše. K tomu se ještě může přidat gramlavá ruka, což je taky pravděpodobné.

              Je to škoda, vážil jsem duše a mají pěkných 175 gramů. S mlíkem by se dali ušetřit dalšího čtvrt kila na kole…

              0 0
          • lith  

            To jsi mi nedodal moc optimismu. Chtel jsem se totiz taky pustit pro mladyho do prestavby 24" kol na bezduse. Ale zkusim to i tak. Treba to klapne. Rafky jsou jednostenne Orbea a plaste Kenda.

            0 0
            • kejda  

              Tak dej vědět, jak to dopadlo. Jak jsou na tom ty Kendy váhově, není to uz moc těžký?

              0 0
              • lith  

                Vše zjistím a dodám info. Ale až příští týden nejdříve. Musím koupit pásky a také mléko došlo.

                0 0
    • VladexAndroid  

      dá se na bezduše předělat i ráfek bez patky? třeba favorit nebo podobné?

      0 0
    • Dáňa69  

      Ahoj, trochu se prifarim s dotazem. Kdyz vozite bezdus s vlozkou, davate tam vice mleka? Jde mi o to, ze mleko obali i tu vlozku a tim padem ho nebude tolik na tom plasti zevnitr. Diky

      0 0
      • Breakpain  

        tmel neobalí vložku defakto nijak ;) … alespoň CC ne, takže leju stejně

        0 0
    • Smejči  

      Ahoj, prosím, chtěl bych si udělat bezduše na silničce. Podle čeho vybírám šířku pásky do ráfku? Případně existuje někde nějaký návod, jak se to dělá? Případně další rady? :-) Díky.

      1 0
      • Vilém  

        Sirku pasky podle rafku. Rafky mas jake?

        0 0
        • Smejči  

          Fulcrum racing 5

          0 0
            • Vilém  

              Ted jeste koukam znova, ze tam pro model 5 uvadeji dve sirky rafku. Takze si proste projdi ten manual a podle toho co mas za presny model zvol pasku.

              0 0
            • Smejči  

              Děkuji za rady, jsem rád, že se to tu rozproudilo. Ještě trochu kalkuluji váhu – kalkulačka a počítám :-) A to mě přivedlo k myšlence, proč vlastně tu bezduši dávat? Snad jsem to chtěl jenom zkusit? Protože váhově mi to vychází šulnul, když vezmu dražší lehčí duši.

              Co vy na to chlapci? Jsou i jiné výhody?

              0 0
              • novas752  

                Bezduše ale nejsou o váze. Výhody jsou jinde.

                1 0
                • Smejči  

                  Pokud to dobře chápu, tak pouze ve valivém odporu, možná samozalepení menších defektů. Jinak nic.

                  0 1
                  • novas752  

                    Zalepení většiny defektů. A ještě větší pohodlí díky možnosti menšího tlaku.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      S menším tlakem je to ještě výraznější. Nicméně ten stejný plášť bez duše je pohodlnější než s duší i při stejném tlaku.

                      2 0
                  • Mr.Duck  

                    Jak uz psali kluci vyse

                    • je to pohodlnejsi
                    • i pri stejnem tlaku mas lepsi grip
                    • jednodussi vymena gumy – pokud to nedelas jak lempl, tak vymenit gumu bez duse je vyrazne jednodussi nez s dusi
                    • moznost pouzit knot na vetsi defekty
                    • vim ze tohle je zrejme, ale myslim ze se neda dost zduraznit o kolik mene defektu muze clovek mit. Ja jezdim DH/EN, a s dusema jsem nekdy mel i 12 defektu za den. Ten den jsem nasadil bezduse, a prvni defekt jsem mel o 7 let pozdeji. Pred tim temer kazdy den.
                    0 0
                    • Smejči  

                      no dobře no, ukecals mě :-D :-D

                      Asi je to prostě ve stylu „dokud nezkusíš, tak nevíš“ a následně „jednou zkusil a pak už musil“

                      1 0
                    • MlokCZ  

                      K tomu doplním, proč se ještě stále ne tak úplně málo objevují problémy. Bezdzuše fungují výborně, když se použije, co je na ně vhodné.

                      Teď už to není tak časté, jak je už v současnosti TLR většina plášťů a u ráfků se to také lepší. Ale stále se občas najde někdo, kdo použije něco na bezduše zcela nevhodné (zejména nevhodný profil ráfku) a pak se diví, že má problémy.

                      A nakonec to ještě mohou pokazit levé ruce. Tím myslím zejména blbě nalepenou pásku.

                      1 0
          • adam1  

            Dal bych 19mm pásku užší jsem ani neviděl?

            Ten tvůj by měl mít vnitřní šířku 17mm ale se žlabkem ta 19mm bude ok –2mm od kraje by měla být ,pozor ať není až ke kraji !nemusela by ti zaskočit patka a to je ******* !

            0 1
            • PENE  

              Rada nad zlato.

              0 0
              • adam1  

                No tak já ti říkám že přesně tak jsem to nalepil:) ,i přesně tu pásku původní 19mm já dal 22mm a už mi bylo podezřelé že to neudělalo lup,lup a malém jsem si rozbil hubu :( ikdyž se vše zdálo ok ,ravky pancho s conti gp5000 25mm .

                0 0
                • kubad  

                  páska může klidně až nahoru, není v tom problém, naopak by plášť měl sedět na pásce jinak nebude těsnit

                  1 0
            • Mr.Duck  

              Ehh nevím teda jestli u silnice to není jinak, ale na mtb by naopak měla být až ke kraji a nevidím proč by to mělo být jinak, patka musí sedět na pásce ne na ráfku. Pokud je tam mezera, může to utíkat pod pásku a zároveň můžeš pásku lehce shrnout když sundáš gumu z patky.

              3 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.